بررسی و مقایسهموبایل

نقد و بررسی گوشی A33 سامسونگ

میان‌رده‌ای ارزان و عالی

گوشی سامسونگ گلکسی A33 یکی از گوشی‌های میان‌رده ارزان‌قیمت سامسونگ است که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد. این گوشی شاید یکی از بهترین میان-رده‌های ارزان‌قیمت در بازار موبایل ایران باشد و بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی خودش یعنی گوشی A32 نشان مي‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی A33 سامسونگ بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی فرنا تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بررسی سریع گوشی A33 سامسونگ

بررسی گوشی A33 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A33 سامسونگ نقاط قوت مشخصی دارد که شامل دوربین‌های قوی با حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری مختلف و اسنپ‌های آماده برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، صفحه نمایش روشن و با کیفیت، طراحی جذاب و قیمت بسیار پایین می‌شوند. البته طبیعی است که سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی میان-رده ارزان‌قیمت، بعضی چیزها را فدا کرده باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراشه نسبتا ضعیف و سرعت پایین شارژ اشاره کرد. البته باید بگوییم که با توجه به قیمت بسیار پایین گوشی سامسونگ گلکسی A53، چنین نقطه ضعف‌هایی واقعا بی‌اهمیت هستند.

بهترین گوشی سامسونگ که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد، گوشی گلکسی S22 اولترا بود که همراه با دو گوشی S22 پلاس و S22 معمولی،پرچمدارهای سامسونگ در سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهد. البته همه می‌دانیم که خریدن یک گوشی پرچمدار در شرایط کنونی اقتصاد کشور چقدر می‌تواند سخت باشد و اگر نیاز به گوشی قدرتمندی دارید که بتوانید با قیمت معقول آن را بخرید، گوشی سامسونگ گلکسی A73 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سامسونگ گوشي‌های میان‌رده دیگری را نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار کرد تا کاربرانی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند پول زیادی برای خرید گوشی موبایل خرج کنند، گزینه‌های خوبی برای خرید داشته باشند. شاید گوشی A53 را بتوان حد وسط گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در سال گذشته دانست و اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده ارزان‌قیمت هستید، احتمالا مورد بهتری از گوشی A33 پیدا نمی‌کنید.

این گوشی نه تنها بهبودهای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خودش یعنی گوشی A32 نشان می‌دهد بلکه اختلاف چندانی با A53 ندارد و شاید از نظر ارزندگی، بهترین میان‌رده‌ای باشد که سامسونگ تاکنون وارد بازار کرده است.

بررسی گوشی A33 4G نشان می‌دهد که این گوشی ارزان‌ترین 5G موجود در بازار موبایل نیست و از نظر هیچ کدام از مشخصات شامل دوربین، عملکرد یا صفحه نمایش نمی‌توان آن را بهترین گوشی سامسونگ سری A دانست اما متوسطی از همه ویژگی‌ها را با همدیگر دارد و یک گوشی همه‌کاره محسوب می‌شود که به سختی می‌توانید نقطه ضعفی در آن پیدا کنید و شاید بتوان گفت که هیچ ایراد مهمی ندارد.

اگر بخواهیم گوشی سامسونگ گلکسی A33 را در یک جمله توصیف کنیم می‌توانیم آن را موبایلی با قابلیت اتصال به اینترنت 5G، صفحه نمایشی معرکه و باتری پرظرفیت و بادوام بنامیم که برای هر نوع کاربری مناسب است ولی قابلیت‌ها و مشخصات لوکس گوشی‌هایی مثل A53 یا A73 را ندارد و در بنابراین، یکی از ارزان‌قیمت‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ محسوب می‌شود.

چندین نسخه از گوشی A33 از نظر حافظه و رم وجود دارد که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید:

بررسی گوشی A33 از نظر طراحی و ساخت

بررسی گوشی A33

طراحی گوشی A33 یکی از نقاط قوت اصلی آن است. احتمالا به محض اینکه گوشی را از جعبه خارج می‌کنید، آن را می‌پسندید. این گوشی طراحی ساده ولی جذابی دارد که به سرعت به دل شما می‌نشیند. احتمالا جذابیت اولیه A33 به دلیل طراحی مات سطح پشتی و برجستگی ملایم مجموعه دوربین پشتی یا شاید رنگ جذاب آن باشد. واقعا نمی‌توانید در نگاه اول هیچ ایرادی به طراحی و شکل این گوشی بگیرید.

یکی از مهم‌ترین بهبودهای گوشی سامسونگ گلکسی A33 در مقایسه با گوشی A32، مقاومت محیطی بالاتر آن است. این گوشی با امتیاز محیطی IP67 ضد آب و ضد گرد و غبار محسوب می‌شود و می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام بیاورد که برای یک گوشی میان-رده ارزان‌قیمت واقعا عالی محسوب می‌شود و شاید به همین دلیل جک ۳.۵ میلی متری که پاشنه آشیل مقاومت به آب محسوب می‌شود، در A33 حذف شده است. یک رده پایین‌تر از این گوشی، A23 قرار دارد که ارزان‌قیمت‌تر است و جک ۳.۵ میلی متری دارد اما ضد آب نیست.

از دیگر بهبودهای A33 در مقایسه با A32 که نمی‌توانید ببینید اما قطعا خواهید شنید، استریو اسپیکر بهتر آن است که در ادامه این بررسی گوشی A33 بیشتر به آن می‌پردازیم.

گوشی سامسونگ گلکسی A33 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و هلویی به بازار عرضه شده است که یکی از یکی زیباتر هستند ولی اگر به دنبال یک گوشی خاص هستید، رنگ هلویی بی‌نظیر A33 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساخت این تلفن همراه سامسونگ تفاوت زیادی با A32 ندارد هر دو گوشی دارای محافظ گوریلا گلس ۵ در سطح جلویی، قاب پلاستیکی کمی خمیده و سطح پشتی بدون درز هستند. هم قاب و هم سطح پشتی گوشی، ظاهری مات و رنگ مشابه دارند.

طراحی سطح جلویی خیلی بروز نیست و دوربین سلفی با یک بریدگی U-شکل از صفحه نمایش جدا می‌شود. در بالای دوربین نیز خروجی نازک اسپیکر دوم قرار دارد که نقش قطعه گوشی را ایفا می‌کند. صفحه نمایش کمتر از ۸۴ درصد سطح جلویی گوشی را پر می‌کند که خیلی جالب نیست اما دقت داشته باشید که با یک گوشی میان-رده ارزان قیمت طرف هستید.

طراحی جلوی دوربین گوشی A33

سطح پشتی گوشی طراحی جالب‌تری دارد. مجموعه دوربین پشتی به صورت مستطیلی عمودی در گوشه بالا و سمت چپ قرار گرفته و برجستگی خفیفی ایجاد کرده که با شیب ملایمی از سطح پشتی گوشی جدا می‌شود. در پایین سطح پشتی می‌توانید اطلاعات تجاری گوشی را ببینید که کمی از زیبایی گوشی کاسته است.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا؛ پیشرفته‌ترین پرچمدار شیائومی در ۲۰۲۳

در بررسی گوشی A33 می‌بنید که در لبه سمت چپ هیچ چیزی قرار ندارد ولی لبه سمت راسمت میزبان دکمه پاور و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا است. در لبه بالایی گوشی سینی سیم‌کارت به همراه ورودی یکی از میکروفون‌ها قرار دارد و در لبه پایینی می‌توانید خروجی اسپیکر دوم، ورودی میکروفون اصلی/قطعه دهانی و پورت USB-C را ببینید.

این گوشی دارای ۱۸۶ گرم وزن و ابعاد ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی متر است و گوشی نسبتا سبک و کوچکی محسوب می‌شود که به راحتی در جیب شما قرار می‌گیرد و در دست گرفتن آن برای مدت‌های طولانی بسیار راحت است.


مطالب مرتبط: نقد و بررسی گوشی سامسونگ A73


نمایشگر گوشی A33

نمایشگر گوشی A33

در این بخش از بررسی گوشی A33 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی سامسونگ گلکسی صحبت می‌کنیم که دقیقا همان نمایشگر به کار رفته در نسل قبلی یعنی A32 است ولی جزء بهترین نمایشگرها در میان گوشي‌های میان-رده محسوب می‌شود. این گوشی مجهز به صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی حداکثری ۹۰ هرتز است. رزولوشن واقعی صفحه نمایش ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل بر اینچ است.

بررسی سامسونگ A33 از نظر روشنایی صفحه نمایش نشان می‌دهد که شما می‌توانید به صورت دستی روشنایی را تا ۴۰۷ نیت افزایش دهید و اگر روشنایی صفحه نمایش در حالت خودکار قرار داشته باشد، در شرایط نور محیطی قوی می‌تواند تا ۷۲۸ نیت نیز افزایش پیدا کند که با توجه به قیمت گوشی A33 بسیار خوب است. حداقل روشنایی صفحه نمایش نیز به ۱.۸ نیت می‌رسد که کار کردن با آن در شب را بسیار راحت می‌کند.

این گوشی همانند دیگر گوشی‌های جدید سامسونگ گلکسی می‌تواند رنگ‌ها را به صورت Vivid یا Natural نمایش دهد؛ اگر می‌خواهید رنگ‌ها در گوشی شما جذاب‌تر به نظر برسند، آن روی حالت اول قرار دهید اما اگر می‌خواهید رنگ‌ها طبیعی باشند، حالت دوم را انتخاب کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی A33 دارای دو حالت ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز برای نرخ نوسازی صفحه نمایش است ولی همانطور که انتظار می‌رود، نرخ نوسازی به صورت اتوماتیک تغییر نمي‌کند و خود شما باید آن را با استفاده از قابلیت Motion Smoothness در تنظیمات صفحه نمایش تغییر دهید.

بررسی گوشی A33 از نظر باتری و سرعت شارژ

باتری گوشی A33

باتری گوشی A33 یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A33 دارای باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری است و از این نظر با گوشي‌های A32، A53 و A73 برابری می‌کند. تراشه این گوشی نسبت به A32 ارتقاء پیدا کرده است و اکنون از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ کردن در حالت استندبای تا ۱۰۴ ساعت شارژ نگه دارد که برای یک گوشی میان-رده ارزان قیمت بسیار خوب است. البته گوشي‌های دیگری نیز در قیمت‌های مشابه وجود دارند که از این نظر بهتر هستند.

A33 از قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که گوشی A32 تنها امکان شارژ سریع ۱۵ واتی داشت. دقت داشته باشید که گوشی سامسونگ گلکسی A33 با شارژر به فروش نمی‌رسد و باید شارژر آن را به صورت جداگانه بخرید.

این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود و یک ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا از شارژ صفر درصد به شارژ صد درصد برسد.

اسپیکر گوشی A33

گوشی A33 دارای استریو اسپیکر است و این در حالی است که A32 از این قابلیت برخوردار نبود. همانطور که در بخش دیگری از این بررسی گوشی A33 گفتیم، قطعه گوشی در بالای دوربین سلفی و اسپیکر اصلی در لبه پایینی گوشی قرار دارد.

تعادل صدای گوشی عالی است اما بلندی صدا، همانطور که انتظار می‌رود، یکنواخت نیست؛ قطعه گوشی صدا و باس کمتری دارد اما این دو اسپیکر با همدیگر خیلی خوب کار می‌کنند و تجربه پخش فایل‌های چندرسانه‌ای بسیار رضایت بخش است.

بررسی گوشی سامسونگ A33 از نظر بلندی و کیفیت صدا نشان می‌دهد که این گوشی نه تنها صدای بلندی دارد، بلکه کیفیت صدا نیز بسیار غنی و عمیق است و باس بسیار خوبی نیز دارد.

بررسی گوشی A33 از نظر رابط کاربری

رابط کاربری گوشی A33

رابط کاربری گوشی A33 همانند دیگر گوشي‌های سامسونگ که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار موبایل شدند One UI 4.1 و سیستم عامل آن اندروید ۱۲ است. البته این گوشی بعضی از قابلیت‌های رابط کاربری گوشي‌های پرچمدار سری اس ۲۲ را ندارد اما تفاوت‌ها خیلی زیاد نیست. مهم‌ترین مزیت این گوشی از نظر نرم‌افزاری، ضمانت آپدیت سیستم عامل و رابط کاربری تا حداقل ۴ سال از طرف سامسونگ است. همچنین، این گوشی حداقل تا ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. رابط کاربری One UI 4.1 قابلیت‌های سفارشی‌سازی بسیار بالایی دارد و یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری در بین گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود ولی تفاوت زیادی با نسخه‌های قدیمی‌تر رابط کاربری One UI نشان نمی‌دهد.

عملکرد و پردازنده گوشی A33

پردازنده گوشی A33

در این بخش از بررسی گوشی A33، تراشه و عملکرد پردازشی این گوشی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. این گوشی همانند گوشی گران‌قیمت‌تر خودش با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ کار می‌کند که بسیار بهتر از تراشه هلیو جی ۸۰ به کار رفته در A32 یا حتی تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ به کار رفته در گوشی A32 5G است زیرا هم پردازنده مرکزی و هم پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندتری دارد.

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ با فرایند ساخت ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده است و از دو دسته بزرگ Cortex-A78 با نرخ کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته کوچک‌تر Cortex-A55 با نرخ کلاک ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل می‌شود. این تراشه با پردازنده گرافیکی Mali-G68 کار می کند که نسبت به پردازنده‌های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G57 بسیار قوی‌تر است.

این تراشه به طور قابل توجهی از پردازنده‌های به کار رفته در A32 و A32 5G قوی‌تر است اما در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 778G به کار رفته در سامسونگ گلکسی A52s هم از نظر پردازنده مرکزی و هم از نظر پردازنده گرافیکی کم می‌آورد.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra

بررسی گوشی A33 با تست‌های بنچ مارک مختلف نشان می‌دهد که این گوشی یکی از قوی‌ترین گوشی‌های میان-رده در محدوده قیمتی خودش است که حتی گیمینگ و مالتی تسکینگ را نیز به خوبی انجام می‌دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی سامسونگ گلکسی A33، پایداری عملکردی بالا است. این گوشی می‌تواند ۷۵ درصد از نمره کامل تست لاکپشتی CPU (CPU throttle test) و ۹۹ درصد از نمره کامل تست استرس GPU را بگیرد که در بین گوشي‌های میان-رده ارزان‌قیمت واقعا حرف ندارد. این گوشی هرگز داغ یا حتی بیش از حد گرم نمی‌شود.


مطالب مرتبط: نقد و بررسی گوشی A53


دوربین گوشی A33

دوربین گوشی A33

در این بخش به بررسی تخصصی گوشی A33 از نظر قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری می‌پردازیم. این گوشی دارای مجموعه‌ای از چهار دوربین پشتی شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل دارد.

بررسی گوشی A33 از نظر مشخصات دوربین

نرم افزار دوربین گوشی A33

گفتیم که دوربین اصلی دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی است. این دوربین با سنسور سونی IMX 582 1/2” پیکسل‌‌های ۰.۸ میکرومتری و لنزهای دارای فاصله کانونی ۲۶ میلی متر با گشودگی دیافراگم f/1.8 کار می‌کند و با داشتن قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر خودش را از دوربین‌های اصلی بسیاری از گوشی‌های میان-رده دیگر متمایز می‌کند. دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A33 دارای فیلتر رنگی Quad Bayer است و بنابراین، با فرایند پیکسل باینینگ عکس‌هایی با خروجی ۱۲ مگاپیکسل به شما مي‌دهد اما حالت ۴۸ مگاپیکسلی نیز با نسبت‌های مختلف موجود است که البته حجم بالایی اشغال می‌کند اما عکس‌هایی که با این حالت می‌گیرید، جزئيات بسیار زیادی دارند و برای چاپ کردن بسیار مناسب هستند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز اشاره کرد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی دارای حسگر سونی IMX 355 با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر است که در پشت لنز دارای فاصله کانونی ۱۲ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد و متأسفانه فوکوس قابل تغییر نیست.

دوربین ماکرو دارای ماژول ۵ مگاپیکسلی GalaxyCore با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت است که کار خودش، یعنی ثبت تصاویر کلوزآپ زیبا را به خوبی انجام مي‌دهد اما کاربرد زیادی ندارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A33 حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی با ماژول GalaxyCore ، گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت نیز دارد که با هدف کمک به خلق تصاویر پرتره بهتر و ایجاد بوکه زیباتر در این گوشی قرار گرفته است.

دوربین سلفی دارای حسگر ۱۳ مگاپیکسلی سونی IMX 258 1/3.06” با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری است که در پشت لنز دارای فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد و متأسفانه دارای فوکوس ثابت است.

اپلیکیشن دوربین نیز دقیقا همان چیزی است که در همه گوشی‌های امروزی سامسونگ پیدا مي‌کنید. در پایین منظره‌یاب اپلیکیشن دوربین، گزینه‌های مختلفی مثل پرتره، عکس، ویدئو و … قرار دارند که می‌توانید با سوییپ کردن به چپ و راست هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. گزینه تنظیمات در گوشه بالا و سمت چپ منظره‌یاب قرار دارد و گزینه‌های متعددی در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین سلفی از حالت شب پشتیبانی می‌کنند و گزینه بهینه‌ساز تصویر (Scene optimizer) نیز در تنظیمات وجود دارد که می‌توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

در بین گزینه‌های پایین منظره‌یاب می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه more حالت‌های بیشتری ببینید که یکی از آن‌ها حالت پرو (Pro) است و امکان کنترل دستی بیشتری روی پارامترهایی مثل زمان نوردهی، فوکوس و … به شما می‌دهد. در بین گزینه‌های نسبت تصویر نیز که در بالای منظره‌یاب قرار دارد، می‌توانید گزینه عکاسی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را نیز انتخاب کنید.

عکاسی در روز

کیفیت عکس گوشی A33

در این بخش به بررسی گوشی A33 از نظر کیفیت عکس می‌پردازیم. برای اینکه عکس‌های بهتری بگیرید، بهتر است گزینه‌های Scene optimizer و Auto HDR را فعال کنید و تمامی تحلیل ما در رابطه با کیفیت عکس گوشی A33 مربوط به حالی است که این دو حالت روشن باشند. البته واقعیت این است که Scene optimizer تأثیر چندانی ندارد اما HDR در بعضی شرایط به شما کمک می‌کند تا تصاویر زیباتری خلق کنید.

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی در کلاس میان-رده واقعا معرکه هستند. این عکس‌ها بسیار شفافند و جزئیات بسیار زیاد، کنتراست خوب و داینامیک زیبایی دارند و فاقد هرگونه نویزی هستند. البته، پردازش تصویر سامسونگ در عکس‌ها مشخص است و تمامی آن‌ها دارای رنگ‌های اشباع‌شده هستند که دوست داشتن آن به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید عکس‌هایی که خلق می‌کنید رنگ طبیعی داشته باشند، بهتر است که Scene optimizer و Auto HDR را خاموش کنید. با این کار، پردازش تصویر خاموش می‌شود و ممکن است تصاویر واقعی‌تری خلق شوند.

در منظره‌یاب اپلیکیشن دوربین می‌توانید دکمه زوم دو برابری را ببینید که زوم دیجیتالی بسیار خوب و با کیفیتی فراهم می‌آورد. با اینکه شفافیت بر پیکسل در حالت زوم دو برابری قابل مقایسه با عکس‌های بدون زوم نیست اما بسیار فراتر از انتظار است.

در بررسی گوشی A33 از نظر مشخصات دوربین گفتیم که شما می‌توانید گزینه عکاسی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را در تنظیمات نسبت تصویر پیدا کنید. عکس‌هایی که در این حالت می‌گیرید، جزئیات بسیار زیادی دارند و پردازش کمتری روی آن‌ها انجام می‌شود. البته هر کدام از این عکس‌ها چیزی حدود ۲۰ مگابایت حجم دارد و بنابراین، تنها زمانی از حالت ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کنید که می‌خواهید عکس را چاپ کنید یا واقعا به جزئیات زیادی نیاز دارید.

عکس‌هایی که با دوربین اولتراواید گرفته می‌شوند، بسیار رضایت بخش هستند. این دوربین میدان دید گسترده‌ای دارد و از قابلیت حذف خودکار اعوجاج تصویر برخوردار است. عکس‌هایی که با این دوربین می‌گیرید، جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشند و نویز بسیار پایینی دارند. همچنین، کنتراست و محدوده داینامیک این عکس‌ها نیز بسیار خوب است ولی رنگ‌ها همانند رنگ‌های دوربین اصلی، اشباع شده به نظر می‌رسند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ

دوربین ماکرو دارای فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی‌متر است و فوکوس کردن روی سوژه با آن کمی دشوار و زمان‌بر است. کلوزآپ‌هایی که با این دوربین می‌گیرید، جزئیات زیاد، کنتراست بالا و رنگ‌های اشباع‌شده دارند. البته نویز این عکس‌ها کمی زیاد است اما آنقدر نیست که اثر قابل ملاحظه‌ای روی کیفیت آن‌ها بگذارد.

همانطور که گفتیم حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی با داده‌های اضافی که فراهم می‌آورد به گوشی A33 کمک می‌کند تا تصاویر پرتره زیبایی خلق و به خوبی سوژه را از پس‌زمینه بوکه شده جدا کند. پرتره‌های این گوشی به راستی فراتر از حد انتظار در کلاس میان-رده هستند.

اپلیکیشن دوربین دارای دکمه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید زاویه دید دوربین سلفی را تغییر دهید. این دکمه در حالت پیشفرض روی زاویه دید تنگ‌تر و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی قرار دارد اما اگر آن را روی زاویه دید بازتر قرار دهید، سلفی‌هایی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی خواهید داشت. پردازش زیادی روی عکس‌های سلفی می‌شود و بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که گوشی سامسونگ گلکسی A33 سلفی‌های خیلی خوبی می‌گیرد. البته این عکس‌ها کنتراست بالا و محدوده داینامیک گسترده‌ای دارند اما آنچنان با کیفیت نیستند.

دوربین سلفی نیز همانند دوربین اصلی می‌تواند پرتره‌های خوبی بگیرید و کار جداسازی سوژه از پس‌زمینه بوکه شده را به خوبی انجام دهد اما این پرتره‌ها جزئیات کمتری در مقایسه با پرتره‌های دوربین اصلی دارند.

عکاسی در شب

بررسی گوشی A33 در شرایط نوری ضعیف نشان می‌دهد که دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی در شب بگیرد اما دوربین اولتراواید و دوربین سلفی عملکرد خیلی خوبی در نور کم ندارند. البته حالت شب کمک زیادی به عکاسی با این دوربین در نور ضعیف می‌کند.

برای گرفتن عکس‌های خوب در نور ضعیف با دوربین اصلی حتما نیازی به حالت شب ندارید زیرا این گوشی در حالت پیشفرض اندکی استکینگ انجام می‌دهد. البته استفاده از حالت شب باعث می‌شود شفافیت عکس‌ها بیشتر و نویز آن‌ها کمتر شود و جزئیات بیشتری از سایه‌ها را به تصویر می‌کشد. دقت داشته باشید که حالت شب سبب افزایش نوردهی می‌شود و در نتیجه ممکن است بعضی از سوژه‌های ناخواسته مثل آسمان، روشن‌تر از چیزی شوند که شما انتظار دارید و عکس‌ها کمی غیر طبیعی به نظر برسند. زوم کردن در حالت شب به طور کلی کیفیت عکس‌ها را خراب می‌کند و سبب می‌شود که آن‌ها شبیه نقاشی رنگ روغن به نظر برسند. البته با پردازشی که سامسونگ روی این عکس‌های زوم شده انجام می‌شود، همچنان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

عکس‌هایی که با دوربین اولتراواید در شب گرفته می‌شوند بد نیستند. این عکس‌ها جزئیات کافی دارند، رنگ‌ها تقریبا طبیعی به نظر می‌رسند و نوردهی نیز چندان بد نیست. البته کمی نویز در بعضی از عکس‌های اولتراواید در شب دیده می‌شود که خیلی مهم نیست. حالت شب کمک زیادی به عکاسی با دوربین اولتراواید می‌کند.

بررسی گوشی A33 از نظر کیفیت فیلم‌برداری

هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A33 می‌توانند با کیفیت 4K در سرعت حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند. همچنین، امکان فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه نیز در دوربین اصلی وجود دارد اما دوربین سلفی نمی‌تواند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت Full HD فیلم‌برداری کند.

هر سه دوربین اصلی، سلفی و اولتراواید دارای قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر هستند که البته فقط برای رزولوشن Full HD وجود دارد. قابلیت پایدارسازی تصویر در دوربین اصلی در تمامی حالات فعال است.

ویدئوهای 4K دوربین اصلی واقعا حرف ندارند. این ویدئوها جزئیات بسیار زیادی را به تصویر می‌کشند، از شفافیت بالایی برخوردار هستند و عملا هیچ نویزی ندارند. محدوده داینامیک نیز بسیار گسترده است اما به کنتراست آسیبی وارد نمی‌کند. همچنین می‌توانید در کیفیت 4K با زوم دو برابری فیلم‌برداری کنید و این ویدئوها نیز کیفیت بالایی دارند اما شفافیت و جزئیات آن‌ها قابل مقایسه با حالت زوم نشده نیست.

ویدئوهای 4K در حالت شب نوردهی واقع‌گرایانه‌ای دارند، از جزئیات بالایی برخوردار هستند و رنگ‌های آن‌ها نیز کاملا حفظ شده است. البته این ویدئوها نویز بالایی دارند اما اینطور نیست که غیر قابل استفاده باشند.

دوربین اولتراواید کلیپ‌های بسیار خوبی در کیفیت Full HD ضبط می‌کند و این کلیپ‌ها شفاف‌تر از چیزی هستند که انتظار داشتیم. نویز آن‌ها نیز برای دوربین اولتراواید بسیار کم است.

برای آشنایی با جدیدترین گوشی سامسونگ کلیک کنید.

سوالات پرتکرار

۱- معایب گوشی A33 کدام است؟

این گوشی جک ۳.۵ میلی متری ندارد و باید شارژر آن را نیز به صورت جداگانه خریداری کنید. گذشته از این‌ها، بریدگی دوربین سلفی از نوع U-شکل است که کمی قدیمی حساب می‌شود.

۲- مزایا گوشی A33 چیست؟

از مهم‌ترین مزیت‌هایی که در این بررسی گوشی A33 توضیح دادیم می‌توان به ضد آب و گرد و غبار بودن، صفحه نمایش بسیار با کیفیت، تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰، دوربین‌های خوب و باتری بسیار بزرگ و با ظرفیت بالا اشاره کرد. سیستم عامل و رابط کاربری بروز نیز از دیگر مزیت‌های این گوشی است.

۳- امنیت گوشی A33 چطور است؟

گوشی A33 حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و قابلیت تشخیص چهره دارد. این گوشی از قابلیت‌های امنیتی سیستم عامل One UI 4.1 مثل قابلیت وای-فای امن، به اشتراک‌گذاری امن و پوشه امن برخوردار است.

جمع‌بندی

گوشی A33 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده جهان در سال ۲۰۲۲ از نظر ارزندگی محسوب می‌شود. همانطور که در این بررسی گلکسی A33 گفته شد، شرکت سامسونگ توانسته است این گوشی را با مشخصات بسیار خوبی مثل طراحی زیبا و ضد آب و گرد و غبار، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش AMOLED بسیار با کیفیت و دارای محافظ گوریلا گلس ۵، تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری، شارژ سریع ۲۵ واتی و دوربین‌های بسیار خوب با قیمت خیلی خوبی وارد بازار کند.

در این بررسی گوشی A33 دیدید که این گوشی بهبودهای بسیار زیادی در مقایسه با A32 نشان مي‌دهد و در مقایسه با A53 نیز خیلی ضعیف‌تر نیست ولی از نظر قیمتی بسیار مناسب‌تر از گزینه‌های گران‌قیمت‌تری مثل A53 یا A73 به نظر می‌رسد.

منابع:
۱- gsmarena.com
۲- techradar.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا