سبک زندگیفناوری و تکنولوژینرم افزار

بررسی 6 تا از بهترین اپلیکیشن‌های تناسب اندام برای موبایل‌های اندروید

6 اپلیکیشن تناسب اندام عالی برای رسیدن به فرم ایدئال

اپلیکیشن‌های تناسب اندام برای موبایل‌های اندروید این روزها برای کسانی که به لایف استایل و رسیدن به فرم ایدئال اهمیت میدهند یک ضرورت است. این روزها که تقریبا تمامی افراد در هر سن و سالی از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، می‌توانند برای رفع هر نیاز و خواسته‌ای یک اپلیکیشن پیدا کنند که توقعات آن‌ها را برآورده کند. اپلیکیشن‌های آموزشی، فرهنگی، بازی و سرگرمی و… همگی می‌توانند به شما کمک کنند تا زندگی بهتر و با کیفیت‌تری داشته باشید.

تناسب اندام هم موضوعی است که همه مردم به ویژه خانم‌ها همیشه به دنبال رسیدن به آن هستند. برای تناسب اندام و روش‌های مختلف دستیابی به آن مانند رژیم و ورزش نیز اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله از مجله فرنا با ما همراه باشید تا این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی کنیم.

چرا باید از اپلیکیشن‌های تناسب اندام استفاده کنیم؟

داشتن یک برنامه ورزشی روزانه برای افزایش سطح سلامتی و داشتن اندامی متناسب گاهی اوقات پیچیده‌تر از آن چیزی است که باید باشد. داشتن زندگی سالم مستلزم کنترل سلامت روانی و آمادگی جسمانی است. با این حال، ممکن است ندانید که باید از کجا شروع کنید، اینجاست که کمک گرفتن از مشاوران و ورزشکاران حرفه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید به راحتی با دانلود و نصب برنامه‌های ورزشی و رژیم غذایی به صورت کاملا رایگان برنامه ورزشی و رژیمی خود را دریافت کنید. این اپ‌ها معمولا با توجه به اطلاعات جنسیتی، سنی و فیزیکی برای شما برنامه ورزشی تنظیم می‌کنند و شما می‌توانید با این برنامه روز به روز جلو بروید و به اندام ایده‌آل خود نزدیک شوید. نکته بسیار مهم در استفاده از اپلیکیشن‌های تناسب اندام داشتن یک روتین ورزشی صحیح و پایبندی به آن است که به کمک این اپلیکیشن‌های ممکن خواهد بود.

معرفی بهترین اپلیکیشن های تناسب اندام برای اندروید خارجی

زمانی که نوبت به انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های تناسب اندام در گوشی‌های اندروید می‌رسد، گزینه‌های بسیاری وجود دارند که تصمیم‌گیری را سخت می‌کنند. در ابتدا شما باید شرایط خود را در نظر بگیرید و ببینید که از اپلیکیشن مورد نظر چه انتظاراتی دارید. در ادامه تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های تناسب اندام اندروید را به شما معرفی می‌کنیم و شش مورد از آن ها را بررسی می کنیم:

  • گوکل فیت (Google Fit)
  • استراوا (Strava)
  • نایک ران کلاب (Nike Run Club)
  • ۷ دقیقه تمرین (7 Minute Workout)
  • فیت آن (FitOn)
  • تمرین در خانه بدون وسیله (Home Workout — No Equipment)
  • جفیت (JEFIT)
  • ۸ فیت (8fit)

1- گوکل فیت (Google Fit)

گوگل فیت یکی از بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های تناسب اندام در جهان است. این برنامه از امکاناتی همچون کالری شمار، GPS برای نقشه‌برداری از مسیرهای پیاده‌روی یا دویدن، سنجش ضربان قلب و… بهره می‌برد. Google Fit از نسخه اندروید پشتیبانی می‌‌کند و برنامه بسیار کاربردی است که حتی زمان حرکت شما را اندازه‌گیری می‌کند و در بخشی به نام «heart points» تمرین‌های سخت‌تری مانند پیاده‌روی سریع، دویدن و… را برایتان قرار می‌دهد. قابلیت‌های بیشتر این برنامه عبارتند از:

  • ردیابی فعالیت: Google Fit با استفاده از حسگرهای تلفن یا دستگاه‌های متصل، فعالیت‌های روزانه شما مانند پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری را ردیابی می‌کند.
  • پیگیری ضربان قلب: این برنامه می‌تواند ضربان قلب شما را در حین تمرین و در طول روز کنترل کند و نتایج ارزشمندی در مورد سلامت قلب و عروق به شما ارائه دهد.
  • تمرین‌ها و چالش‌ها: Google Fit گزینه‌ها و چالش‌های تمرینی مختلفی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند با انگیزه بمانید و به تناسب اندام دلخواه خود برسید.
  • ادغام با سایر برنامه‌ها و دستگاه‌ها: گوگل فیت به‌طور یکپارچه با انواع از برنامه‌ها و دستگاه‌های تناسب اندام ادغام می‌شود و به شما امکان می‌دهد همه داده‌های سلامتی و فعالیت خود را در یک مکان جمع‌آوری کنید.
  • اهداف قابل برنامه ریزی: می‌توانید اهداف تناسب اندام شخصی شده خود را در Google Fit تنظیم کنید، مانند تعداد گام‌های روزانه یا مدت زمان تمرین هفتگی، به این ترتیب به شما کمک کند در مسیر بتوانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید.
  • بینش سلامتی: این برنامه راهنمایی‌هایی را در مورد میزان فعالیت، الگوهای خواب، خورد و‌ خوراک و سایر معیارهای سلامتی به شما ارائه می‌دهد.
  • تمرین‌های تنفسی تحت کنترل: Google Fit تمرین‌های تنفسی کنترل شده‌ای را نیز برای کمک به آرامش و کاهش استرس شما در نظر می‌گیرد.
  • توصیه‌های شخصی‌شده: این برنامه بر اساس میزان فعالیت و اهداف تناسب اندام شما، برنامه‌ها و چالش‌های شخصی‌سازی شده‌ای را برای تمرین‌ها، فعالیت‌ها در نظر می‌گیرد و انگیزه شما را بالا نگه می‌دارد.
پیشنهاد ما به شما:  معرفی بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون

گوکل فیت (Google Fit)

2- استراوا (Strava)

Strava یکی دیگر از برنامه‌های جذاب برای تناسب اندام و ورزشی است که برای افرادی طراحی شده که به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن و حتی شنا علاقه‌ی بسیاری دارند. در این برنامه شما می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، با آنها به رقابت بپردازید و حتی برای خودتان چالش‌های هفتگی، ماهانه و سالانه تعیین کنید. علاوه بر این، Strava به کاربران این امکان را می دهد که اهدافی را برای تمرینات خود تعیین کرده و پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری و ارزیابی کنند. در ادامه تمامی قابلیت‌های این برنامه را بررسی می‌کنیم:

  • ردیابی GPS: این برنامه از GPS برای ردیابی فعالیت های شما در فضای باز مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی استفاده می‌کند و نقشه های دقیق و اطلاعات مسیر را ارائه می‌دهد.
  • ثبت رکورد: Strava به شما امکان می‌دهد دوستان خود را دنبال کنید و عملکرد خود را با سایر کاربران مقایسه کرده و رکوردهای شخصی را ثبت کنید.
  • چالش‌ها و هدف‌گذاری: این برنامه چالش‌ها و امکانات هدف‌گذاری را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند انگیزه خود را بالا نگه دارید.
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل: Strava با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل های عمیق و معیارهای عملکردی فعالیت‌های شما را ارزیابی می‌کند و شما می‌توانید روند پیشرفت خود را شاهد باشید.
  • ارزیابی تجهیزات: همچنین می‌توانید مسافت پیموده شده و استفاده از تجهیزات خود مانند کفش‌ها یا وسایل دوچرخه‌سواری را برای اطلاع از زمان تعویض به موقع بررسی کنید.
  • Beacon: این ویژگی به شما این امکان را می دهد که موقعیت مکانی خود را در به صورت لحظه‌ای با مخاطبین مدنظرتان برای ایمنی بیشتر در طول فعالیت های خارج از منزل به اشتراک بگذارید.

استراوا (Strava)

3- نایک ران کلاب (Nike Run Club)

برنامه Nike Run Club برنامه‌ای مشابه با Strava است که بر روی پیاده‌روی و دویدن تمرکز دارد؛ پس اگر علاقمند به این ورزش‌ها باشید می توانید نایک ران کلاب را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. این برنامه مسیرهای پیاده‌روی و دویدن را به شما معرفی می‌کند. همچنین به شما رژیم غذایی طولانی مدتی را ارائه می‌دهد تا به راحتی بتوانید به وزن ایده آل خود برسید. این اپلیکیشن به کمک مربیان انلاین بهترین برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث پیشرفت شما می‌شود. با سایر ویژگی‌های این برنامه بیشتر آشنا شویم:

  • ردیابی GPS: Nike Run Club از GPS برای ردیابی مسیر دویدن شما استفاده می کند و اطلاعات دقیق مسافت، سرعت و مسیر را نشان می‌دهد.
  • دستورالعمل‌های صوتی: این برنامه در حین دویدن‌های آموزش‌های صوتی از مربیان و ورزشکاران نایک را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند با انگیزه بمانید و عملکرد خود را بهبود ببخشید.
  • تمرین‌های قابل تنظیم: Nike Run Club به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و تمرین‌های شخصی‌سازی شده را متناسب با اهداف و اولویت‌های تناسب اندام خود تنظیم کنید.
  • چالش‌ها و تابلوهای امتیازات: می‌توانید در چالش‌های این برنامه شرکت کرده و با دوستان خود رقابت کنید و در تابلوهای امتیازات نمرات بالاتری بگیرید.
  • قابلیت اشتراک‌گذاری اجتماعی: این برنامه به شما امکان می‌دهد دویدن‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به با دیگران اشتراک بگذارید.
  • ردیابی کفش ورزشی: می‌توانید طبق مسافت پیموده شده کفش‌های خود را به کمک برنامه بررسی کنید تا بدانید زمان تعویض آن فرا رسیده است یا خیر.
  • تمرینات تنفسی و تمرکز حواس: این برنامه تمرینات تمرکز حواس و روتین‌های تنفسی را در پایان تمرین به شما ارائه می‌دهد تا به ریکاوری شما پس از دویدن کمک کند.
پیشنهاد ما به شما:  آیپد پرو OLED، آیپد ایر جدید در سال 2024

نایک ران کلاب (Nike Run Club)

4- ۷ دقیقه تمرین (7 Minute Workout)

برای افرادی که زمان زیادی برای ورزش کردن طی روز ندارند، برنامه 7 Minute workout می‌تواند فوق العاده موثر باشد و به شما کمک کند تا بهترین تمرینات را در زمان کوتاه انجام دهید.

برنامه 7 دقیقه تمرین از فلسفه HICT (تمرینات با شدت بالا) پیروی می‌کند تا سیستم قلبی عروقی شما را برای طول روز آماده کند. شما با این برنامه در کمتر از یک دقیقه می‌توانید به ۱۲  تمرین دسترسی داشته باشید. برای انجام این تمرینات تنها به یک صندلی و دیوار نیاز دارید، بنابراین اگر واقعا به دنبال تناسب اندام هستید، تنبلی را کنار بگذارید و این اپلیکیشن را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. نگاهی به ویژگی‌های این برنامه بیندازیم:

  • تمرینات سریع و موثر: برنامه Minute Workout 7 تمرینات کوتاه و با شدت بالایی را ارائه می‌دهد که می‌توانند تنها در چند دقیقه تکمیل شوند.
  • تنوع تمرینات: این برنامه شامل طیف گسترده‌ای از تمرینات با هدف قرار دادن گروه‌های مختلف عضلانی است که تمام بدن را درگیر می‌کند.
  • تمرینات قابل تنظیم: شما می‌توانید با انتخاب مدت، شدت و تمرینات خاصی را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، در روتین تمرینی خود قرار دهید.
  • تایمر و هشدارهای صوتی: این برنامه شامل یک تایمر و هشدارهای صوتی برای راهنمایی کاربران در هر دوره تمرین و استراحت، برای اطمینان از زمان‌بندی و فرم صحیح و مناسب بدن است.
  • ارزیابی پیشرفت: برنامه Minute Workout 7 به کاربران امکان می‌دهد سابقه تمرینات خود را ردیابی کنند، پیشرفت را زیر نظر داشته باشند و اهدافی را برای خود تعیین کنند.
  • مناسب برای مبتدیان: از آنجایی که این برنامه توانایی تنظیم سطح دشواری و اصلاح تمرینات را دارد برای کاربران مبتدی و باتجربه بسیار کاربردی است.
  • عدم نیاز به تجهیزات: بسیاری از تمرینات موجود در برنامه را می توان بدون هیچ وسیله‌ای انجام داد، بنابراین در هر زمان و مکانی می‌توانید ورزش کنید.
  • قابلیت دسترسی آفلاین: شما می‌توانید تمرینات را برای استفاده آفلاین دانلود و ذخیره کنید، بنابراین حتی بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توانید ورزش کنید.

۷ دقیقه تمرین (7 Minute Workout)

5- فیت آن (FitOn)

اپلیکیشن فیت آن شامل تمرینات خانگی بسیاری است از ورزش‌های متنوع مانند کاردیو گرفته تا یوگا و پیلاتس و… . این اپلیکیشن برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند به باشگاه بروند. حتی اگر وقت زیادی هم نداشته باشید می‌توانید از تمرینات ۱۰ دقیقه‌ای این اپلیکیشن استفاده کنید. برای شناخت بیشتر این برنامه موارد زیر را مطالعه کنید:

  • دسترسی رایگان به طیف گسترده‌ای از تمرینات: FitOn کلکسیون کاملی از کلاس‌های تمرینی را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد، جمله یوگا، HIIT، کاردیو، تمرینات قدرتی و موارد دیگر…
  • کلاس‌های آنلاین و درخواستی توسط مربیان برتر: کاربران می‌توانند به کلاس‌های تمرینی زنده مربیان مشهور تناسب اندام بپیوندند و محیط باشگاه را برای خود تداعی کنند.
  • امکان ردیابی پیشرفت و تناسب اندام: FitOn به کاربران امکان می دهد پیشرفت خود را پیگیری کنند، سابقه تمرینات را زیر نظر بگیرند و اهداف تناسب خود اندام را مشاهده کنند.
  • ارتباط با دوستان برای تمرینات مجازی: کاربران این امکان را دارند که برای تمرینات مجازی با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و یکدیگر را تشویق کنند.
  • ادغام با Apple Health و سایر برنامه‌های ردیابی تناسب اندام: FitOn با Apple Health و سایر برنامه‌های محبوب ردیابی تناسب اندام ادغام می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد داده‌های سلامت و تندرستی خود را در یک مکان جمع‌آوری کنند و زیر نظر داشته باشند.
  • مناسب برای افراد مبتدی و حرفه‌ای: FitOn برای کاربران در تمام سطوح مناسب است و تمرینات مختلفی را برای افراد مبتدی، متوسط و پیشرفته را ارائه می‌دهد.
  • قابلیت نصب در iOS و اندروید: FitOn در هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است، درنتیجه افراد بسیاری می‌توانند فارغ از نوع گوشی خود از آن استفاده کنند.
پیشنهاد ما به شما:  چگونه مشکل آنتن‌دهی گوشی های سامسونگ را برطرف کنیم؟

فیت آن (FitOn)

6- مانکن

مانکن یکی از بهترین برنامه‌های تناسب اندام ایرانی است که به دلیل قبلیت‌های بسیار زیاد توانسته افراد مختلفی را مجذوب خود کند. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تعیین BMI برای اطلاع از وضعیت توده بدنی: با این ویژگی می‌توانید بفهمید که افزایش وزن یا کمبود وزن دارید. به این ترتیب خیلی بهتر می‌توانید برای انتخاب رژیم غذایی و تمرینات خود تصمیم بگیرید.
  • کالری شمار: این ویژگی به شما امکان می‌دهد که کالری مواد غذایی را محاسبه کنید و با توجه به کالری دریافتی، تمرینات خود را انجام دهید.
  • گام شمار: این ویژگی برای افرادی که به پیاده‌روی علاقه دارند طراحی شده و اطلاعاتی درباره تعداد گام‌ها، مسافت طی شده و… در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • آنالیز غذا: در قسمت آنالیز غذا شما می‌توانید اطلاعاتی را در مورد غذایی که می‌خورید به دست بیاورید. میزان کالری، ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات و… در این بخش محاسبه می‌شوند و می‌توانند بر روی تناسب اندام شما تاثیر داشته باشند.
  • مصرف روزانه آب: مصرف آب نقش بسیار مهمی در سم‌زدایی و رسیدن به اندام ایده آل دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آب کمی می‌خورید بهتر است با کمک مانکن میزان آن را افزایش دهید.
  • چالش‌های مختلف: برگزاری چالش‌های مختلف مانند دویدن، پیاده‌روی، خوردن غذاهای سالم و… و شرکت در رقابت‌ها به شما کمک می‌کند تا زودتر به هدفتان برسید.
  • ارائه تمرینات ورزشی متنوع: این اپلیکیشن تمرینات مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود از بین تمرینات مقاومتی، استقامتی، هوازی و… یکی را انتخاب کنید. همچنین این تمرینات از سطوح مبتدی تا حرفه‌ای دسته بندی شده‌اند.

اپلیکیشن‌های تناسب اندام برای موبایل‌های اندروید

چگونه بهترین اپلیکیشن تناسب اندام را انتخاب کنیم؟

انتخاب از بین اپلیکیشن‌های تناسب اندام کار نسبتا سختی است، زیرا روز به روز بر تعداد این برنامه‌ها افزوده می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن چند مورد انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

هر کدام از این برنامه ها معمولا بر روی ورزش خاصی تمرکز دارند. شما باید برنامه‌ای را انتخاب کنید که تمرینات ورزش مورد علاقه شما را ارائه می‌دهد. اگر به رژیم غذایی نیاز دارید باید اپلیکیشنی را انتخاب کنید که برنامه غذایی مناسبی را برای شما تنظیم کند. در مجموع هنگام انتخاب اپلیکیشن تناسب اندام اندروید باید موارد مختلف را بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آنها برای شما مناسب‌تر است.

کلام آخر

تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل می‌تواند کار سختی باشد، زیرا رسیدن به این هدف بدون داشتن برنامه‌ریزی ممکن نیست. با نصب اپلیکیشن‌های تناسب اندام روی گوشی اندرویدی خود به راحتی می‌توانید برای خودتان هدف تعیین کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

این برنامه‌ها به شما تمریناتی را ارائه می‌دهند، رژیم غذایی طراحی می‌کنند و انگیزه شما را برای ورزش کردن افزایش می‌دهند. به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید در کمترین زمان و با کمترین امکانات بهترین تمرینات را انجام دهید و از رسیدن به تناسب اندام لذت ببرید. خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله تکنولوژی فرنا با ما همراه بودید امیدواریم که توانسته باشیم کمک موثری به تصمیم‌گیری شما  ارائه داده باشیم.

منبع: androidcentral

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا