اخبارسخت افزارفناوری و تکنولوژیگجت ها

آیپد پرو OLED، آیپد ایر جدید در سال 2024

آیا اپل در سال 2024 با آیپدهای جدید ما را شگفت زده می کند؟

در سال 2023، اپل دستگاه‌های جدید را روانه بازار کرد، از جمله آیفون 15، مک‌بوک پروM3، اپل واچ سری 9 و چندین محصول دیگر. اما آیا می‌دانید در سال 2023 چه حصولی توسط این کمپانی عرضه نشد؟ با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانیم.

آیپدهای جدید، ما شاهد معرفی هیچ آیپد جدید اپل در سال 2023 نبودیم. گرچه این مسئله ممکن است ناامیدکننده باشد، اما به نظر می‌رسد که در سال 2024 شاهد بزرگترین معرفی آیپد تا به امروز خواهیم بود.

باید گفته شود که هنوز هیچ اعلامیه‌ی رسمی‌ دربار‌ی‌ آیپدهای جدید در دسترس نیست، اما شایعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند ممکن است این دستگاه‌ها را به زودی و در بهار 2024 ببینیم. اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، اپل ممکن است آیپد پرو OLED و آیپد ایر 12.9 اینچی را منتشر کند. گزارش‌ها همچنین ادعا می‌کنند که آیپد نسل 9 ممکن است از تولید خارج شود و آیپد 10 کنونی به عنوان ارزان‌ترین آیپد جایگزین شود و همچنین ممکن است در سال 2024 آیپد مینی 7 نیز روانه بازارشود.

با توجه به اینکه مواردی که من قصد دارم بحث کنم رسمی نیستند، در اینجا درباری آیپدهایی که ممکن است در سال 2024 ببینیم را بازگو می کنیم هر چند کسی نمی داند که اپل چه سوپرایزی در نظر دارد!

آیپد پرو 2024

آیپد پرو 2024

بیایید با آیپد پرو شروع کنیم. آیپد پرو 2022، فعلاً قدرتمندترین آیپد به لطف تراشه‌ی Apple M2 است. اگر شایعات صحیح باشند، پس جانشین آن می‌تواند این موقعیت را از آن خود کند چون گفته می‌شود که همان تراشه‌ی Apple M3 که در مک‌بوک پرو جدید 14 اینچی موجود است را خواهد داشت. این امر به طور موثر آیپد پرو را به اندازه‌ی یک مک‌بوک پرو قدرتمند خواهد کرد.

در مورد ارتقاء‌های دیگر، شایعات و گزارش‌ها ادعا می‌کنند که آیپد پرو در صورت ارتقا از نمایشگر OLED بهره مند خواهد بود. تکنولوژی صفحه‌ی نمایش OLED، پیشرفت بزرگی نسبت به تکنولوژی mini-LED کنونی در مدل 12.9 اینچی خواهد بود. مارک گورمن از بلومبرگ، که منبع اکثر اطلاعات اسن که ما در اینجا بحث میکنیم، می‌گوید که پنل‌ها باید “دقیق‌تر و روشن‌تر” باشند و “رنگ‌ها را با دقت بیشتری بازتولید کنند”. گورمن همچنین ادعا می‌کند که آیپد پرو 12.9 اینچی به صفحه‌ی نمایش 13 اینچی ارتقا خواهد یافت. گفته می‌شود که تبلت 11 اینچی افزایش اندازه نخواهد داشت. راس یانگ، تحلیلگر نمایشگر، نیز این ادعا را در ژانویه مطرح کرده بود که آیپد پرو ممکن است یک نسخه‌ی 14 اینچی نیز دریافت کند.

پیشنهاد ما به شما:   NFC چیست و چه کاربردی دارد؟

طبق شواهدی دیگر باید گفته شود که آیپد پرو بعدی ممکن است با بدنه‌ای شیشه‌ای جدید ارائه شود. گورمن قبلاً گفت که این تغییر به آیپد پرو کنونی یعنی آیپد پرو 10 خواهد آمد، اما ممکن است با آیپد پرو 2024 معرفی شود.انتقال به یک پشت شیشه‌ای، امکان شارژ بی‌سیم آیپد پرو آینده را فراهم می‌کند و همچنین نوعی شارژ بی‌سیم معکوس را نیز ارائه می‌دهد.

در مورد شارژ بی‌سیم، MacRumors ادعا کرده است که شنیده است شارژ MagSafe ممکن است سال آینده اولین بار در آیپد معرفی شود. اگر شارژ MagSafe برای آیپد پرو مشابه MagSafe برای آیفون‌ها کار کند، امکانات زیادی برای آیپد به ارمغان خواهد آورد. ما ممکن است شاهد مجموعه‌ای از پایه‌های شارژ جدید و احتمالاً یک سیستم مشابه با تبلت Pixel باشیم که می‌تواند آیپد پرو را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل کند.

آیپد پرو 2024

شارژ بی‌سیم اپل در حال حاضر به 15 وات محدود است، که ممکن است برای برخی کاربران، قدرتی کافی نباشد. اپل ممکن است یک نوع شارژ MagSafe شبیه به مک‌بوک برای آیپد پرو معرفی کند – با توانایی شارژ با سرعت‌های بسیار بالاتر، اما بخاطر داشته باشید اینها حدس و گمانی بیش نیست.

به نظر می‌رسد برخلاف مدل های قبلی آیپد پرو در اواسط سال 2024 معرفی شود. طبق اطلاعات گفته شده علت آن تولید انبوه در ماه فوریه شروع می‌شود.

در نهایت، خبر جالبتر اینکه اپل قصد دارد کیبورد‌های جادویی جدیدی را با یک چارچوب آلومینیومی مستحکم‌تر منتشر کند تا آیپد پرو را بیشتر شبیه به یک جایگزین لپ‌تاپ بنماید. دو نسخه‌ی جدید از کیبورد جادویی در راه است که توسط نسخه‌ی بازنگری شده‌ قلم اپل همراهی خواهند شد. در حالی که اپل در نوامبر، یک قلم اپل ارزان‌تر با USB-C راه‌اندازی کرد، این قلم جدید نسخه‌ی بالاتر از آن خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما:  آیفون 15 پرو و پرومکس احتمالاً با دکمه جامد ساخته شوند

آیپد ایر 6

آیپد ایر 6

آیپد ایر 6 ممکن است اولین آیپدی باشد که اپل در سال آینده منتشر می‌کند، طبق تحلیلگر مینگ-چی کو. همانطور که قبلاً گفته شده بود، کو معتقد است که آیپد ایر 2024 برای اولین بار در دو اندازه‌ی مختلف عرضه خواهد شد – نسخه‌ی موجود 10.9 اینچی و یک مدل جدید بزرگ‌تر که با آیپد پرو 12.9 اینچی مطابقت دارد. کو همچنین می‌گوید که در حالی که این آیپد همچنان از یک پنل LCD بهره می‌برد، از زمینه‌ی پشتی Oxide با “همان مشخصات به عنوان آیپد پرو mini-LED موجود” برخوردار خواهد بود. با این حال، ما همچنین شنیده‌ایم که آیپد ایر جدید پنل OLED خواهد داشت.

آیپد ایر 5 کنونی از تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند. گزارش شده است که اپل یک مدل M2 را حذف خواهد کرد و یک تبلت با پردازنده‌ی M3 را منتشر می‌کند، این کار آیپد ایر 6 را سریع‌ترین مدل در این سری خواهد کرد.

ما هیچ چیزی در خصوص تغییر طراحی نشنیده‌ایم، اگرچه من کنجکاوم ببینم که آیا آیپد ایر 12.9 اینچی گزارش شده فقط یک نسخه‌ی بزرگتر از مدل 10.9 اینچی خواهد بود یا نه. این بد نیست با توجه به اینکه این تبلت‌ها عالی هستند، ظاهر خوبی دارند و هنگام ترکیب شدن با یک قلم اپل یا کیبورد جادویی چندمنظوره می‌باشند.

آیپد 11

آیپد 11

آیپد پایه همیشه یکی از پرفروش‌ترین‌ها بوده و دلیل خوبی هم دارد: افراد زیادی هستند که فقط یک تبلت قدرتمند می‌خواهند بدون اینکه لازم باشد هزینه‌ی بالایی بپردازند. آیپد 10 کنونی از تراشه‌ی A14 Bionic استفاده می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد که نامزدی برای A16 Bionic در آیفون 15 کنونی است.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش تغییر عکس جیمیل با شرح ساده و روان

با توجه به اینکه آیپد به تازگی طراحی جدیدی دریافت کرده است، ما انتظار نداریم اپل تغییراتی را در آیپد 11 ایجاد کند. با این حال، تمرکز مجدد بر پشتیبانی از قلم اپل قابل تحسین خواهد بود. با عرضه‌ی قلم اپل USB-C، شاید زمان آن رسیده باشد که اپل به ساده کردن گزینه‌ها برای افراد، قلم اپل نسل اول را کنار بگذارد.

قلم اپل USB-C در اکتبر 2023 با قیمت 79 دلار عرضه شد – که آن را ارزان‌ترین قلم اپل می‌سازد. در حالی که به طور مغناطیسی به آیپد 10 متصل می‌شود و شارژی دریافت نمی‌کند. بهتر خواهد بود برای آییپد 11 این نوع شارژر در نظر گرفته شود.

آیپد مینی 7

آیپد مینی 7

گزارش‌ها ادعا می‌کردند که اپل قصد داشت آیپد مینی 7 را همزمان با آیفون 15 در سپتامبر معرفی کند. این اتفاق نی افتاد، احتمالاً به این دلیل که آیپد مینی 6 یک بازسازی کلی از آیپد مینی 5 بود و شرکت احساس نیاز به به‌روزرسانی در سال 2023 را نداشت. با این حال، امکان دارد در سال 2024 شاهد به‌روزرسانی کوچکترین آیپد باشیم البته اگر گزارش‌ها دقیق باشند.

در مورد مشخصات فنی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد، اما دیدن یک آیپد مینی 7 جدید که تراشه فعلی A13 Bionic را به A16 Bionic یا تراشه A17 Pro که در آیفون 15 و آیفون 15 پرو مکس به ترتیب یافت می‌شود، ارتقا دهد، خوب خواهد بود.

گزارشی دیگر ادعا می‌کند که اپل در سال 2024 یک آیپد مینی 8.7 اینچی را معرفی خواهد کرد. در حالی که آیپد مینی کنونی دارای یک صفحه‌نمایش LCD 8.3 اینچی است، ETNews  پیشنهاد می‌کند که این اندازه در چند سال آینده به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. اینکه آیا این تغییر به دلیل از بین بردن حاشیه مانند آنچه در آیپد مینی 6 نسبت به نسخه های قدیمی و  7.9 اینچی خود انجام داده است، صورت خواهد گرفت یا اینکه سایز بزرگتری خواهد داشت، حدس و گمان است و باید منتظر باشیم.

منبع: یاهو

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا