بررسی و مقایسهموبایل

آنر Magic 5 Pro؛ پرچمداری چندمنظوره با کیت عکاسی عالی

نقد و بررسی گوشی Honor Magic 5 Pro

گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو یکی دیگر از گوشی‌های پرچمدار جالب توجه عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۴ است که طراحی منحصر به فرد، سخت‌افزارهای قدرتمند و کیت عکاسی جالبی دارد. با اینکه آنر زیر مجموعه‌ای از هواوی بوده است، اما نگران نباشید! گوشی Honor Magic 5 Pro تحت پشتیبانی گوگل قرار دارد و به شبکه 5G نیز متصل می‌شود. در این مقاله به نقد و بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید... نمایش

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro در یک نگاه

برند آنر در سال ۲۰۲۰ از شرکت هواوی جدا شد و از آن زمان تاکنون، چندین گوشی وارد بازار کرده است که تحت تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی قرار ندارند و بنابراین، گوگل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های پرچمدار سری Magic همواره فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به کمرافون‌های مشابه هواوی اما بدون محدودیت‌های تحریمی مثل برخورداری از سرویس‌های گوگل و فناوری 5G بوده‌اند. گوشی موبایل مجیک ۵ پرو نیز مطابق انتظار، هیچ محدودیت تحریمی ندارد اما از نظر قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری در سطح گوشی‌های پرچمدار هواوی است.

بررسی گوشی آنر magic 5 pro

این گوشی نسل جدیدتر Magic 4 Pro (و البته هواوی میت ۵۰ پرو) است که بهبودهایی در مشخصات سیستم دوربین آن دیده می‌شود، نمایشگر روشن‌تری دارد و مجهز به تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. همچنین، شاهد ارتقاء ظرفیت باتری هستیم.

آنر مجیک ۵ پرو مجهز به نمایشگری بزرگ و ۶.۸۱ اینچی از نوع OLED با پشتیبانی از +HDR10 و رزولوشن 1380p است که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این نمایشگر لبه‌هایی خمیده دارد دارای یک بریدگی کپسول‌مانند است که دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر عمقی 3D ToF درون آن قرار دارد. گذشته از این‌ها یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد. 

پیش از این گفتیم که مجیک ۵ پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با رم LPDDR5X و حافظه UFS4.0 پشتیبانی می‌شود. گذشته از این، معماری آنتن مستقل، می‌تواند تداخل بین بلوتوث و وای-فای را به حداقل برساند. 

سیستم دورین پشتی طراحی مشابه با نسل قبلی دارد اما با مشخصاتی بهتر، احتمالا عملکرد بهتری نیز دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای سنسوری بزرگ و لنزی با قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر و زاویه دید باز است. دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳.۵ برابری را می‌توان جالب‌ترین دوربین از مجموعه دوربین پشتی دانست که به لطف اندازه بزرگ سنسور، دارای قابلیت زوم ۱۰ برابری بدون افت کیفیت است. سیستم دوربین پشتی نیز همانند دوربین سلفی مجهز به حسگر عمقی 3D ToF است. 

آنر مجیک ۵ پرو سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MagicUI 7.1 دارد که مشابه EMUI است. این رابط کاربری تحت پشتیبانی کامل گوگل قرار دارد و تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را شامل می‌شود؛ بنابراین، با خیال راحت می‌توانید این گوشی را بخرید.

پیش از شروع نقد و بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro بد نیست نگاهی به مشخصات این گوشی داشته باشیم. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

مشخصات گوشی مجیک ۵ پرو

در جدول زیر می‌توانید مشخصات گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro را ببینید:

تاریخ ورود به بازار‍ ۳۱ مارس۲۰۲۳
ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی متر
وزن ۲۱۹ گرم
جنس
  • سطح جلویی: شیشه
  • قاب: آلومینیوم
  • سطح پشتی: شیشه یا چرم مصنوعی
مقاومت محیطی مقاومت محیطی IP68 (نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب)
نمایشگر
  • نوع صفحه نمایش: LTPO OLED
  • رزولوشن: ۱۳۱۲ پیکسل در ۲۸۴۸ پیکسل
  • نرخ نوسازی: ۱۲۰ هرتز
  • ابعاد: ۶.۸۱ اینچ
  • تراکم پیکسلی: ۴۶۰ پیکسل بر اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه: ۹۱ درصد
  • روشنایی: ۱۸۰۰ نیت
  • نسبت تصویر: ۱۹.۵:۹
  • تعداد رنگ قابل نمایش: یک میلیارد رنگ
سیستم عامل و رابط کاربری سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MagicOS 8
تراشه
  • نوع تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (ساخت ۴ نانومتری)
  • پردازنده مرکزی (CPU): هشت هسته‌ای شامل یک هسته Cortex-X3 با نرخ ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A715 با نرخ ساعت ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با نرخ ساعت ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A510 با نرخ ساعت 2.0 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی (GPU): Adreno 740
شکاف کارت حافظه ندارد
حافظه داخلی و رم ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم / ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم / ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم / ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 4.0
سیستم دوربین پشتی
  • دوربین اصلی: سنسور ۱.۱۲ اینچی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، لنز ۲۳ میلی متر با گشودگی دیافراگم f/1.6، فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و فوکوس خودکار لیزری و پایدارسازی اپتیکی تصویر
  • دوربین تله‌فوتو: سنسور رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، لنز ۹۰ میلی متر دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابری با گشودگی دیافراگم f/3.0، فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر
  • دوربین اولتراواید: سنسور 1/2.76 اینچی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، لنز ۱۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0، میدان دید ۱۲۲ درجه و فوکوس خودکار
  • قابلیت‌ها: سنسور عمقی TOF 3D، HDR، فلش LED و پانوراما
  • فیلمبرداری: کیفیت 4K@30/60fps، 1080p@30/60fps، gyro-EIS، HDR10 و ویدئوی ۱۰ بیت
دوربین جلو
  • دوربین سلفی: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری، لنز f/2.4 با زاویه دید ۱۰۰ درجه (اولتراواید)
  • قابلیت‌ها: سنسور عمقی TOF 3D و بیومتریک و HDR
  • فیلمبرداری: 4K@30/60fps، 1080p@30/60fps
سیستم صوتی
  • استریو اسپیکر: دارد
  • جک ۳.۵ میلی متری: ندارد
قابلیت‌های ارتباطی
  • وای-فای: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، باند دوگانه، وای-فای دایرکت
  • بلوتوث: ۵.۲، A2DP، LE و aptX HD
  • موقعیت مکانی: GPS (L1+L5)، GLONASS (L1)، BDS (B1I+B1c+B2a) و GALILEO (E1+E5a)
  • NFC: دارد، HCE، NFC-SIM
  • فرستنده فروسرخ: دارد
  • رادیو: ندارد
  • USB: USB Type-C 3.1، پورت نمایش ۱.۲، OTG
سنسورها حسگر اثر انگشت (نوری، زیر نمایشگر)، تشخیص چهره، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورتی، قطب‌نما، طیف‌ رنگی
باتری و شارژ
  • نوع و ظرفیت باتری: لیتیوم-یون ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت (نسخه بین‌المللی)، سیلیکون-کربن ۵۴۵۰ میلی آمپر ساعت (نسخه بازار چین)
  • سرعت شارژ سیمی: ۶۶ وات
  • سرعت شارژ بی‌سیم: ۵۰ وات
  • سرعت شارژ معکوس بی‌سیم: ۵ وات
رنگ‌ها مشکی، سبز چمن‌زار، آبی، ارغوانی و نارنجی

آنباکس کردن Honor Magic 5 Pro

گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو درون یک جعبه معمولی به شما تحویل داده می‌شود. این بسته به غیر از خود گوشی، حاوی یک شارژر ۲۵ وات، یک کابل USB-A به USB-C و یک قاب شفاف است. فیلمی نازک و شفاف روی نمایشگر وجود دارد که کمی در مقابل خش خوردگی مقاومت می‌کند اما کیفیت پایینی دارد و به راحتی کثیف می‌شود؛ بنابراین، بهتر است آن را جدا کنید. 

آنباکس آنر مجیک ۵ پرو

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر طراحی و ساخت

گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو از نظر طراحی شباهت زیادی به آنر مجیک ۴ پرو دارد و دارای ساختار ساندویچ شیشه با طراحی خمیده و ویژگی‌هایی مثل بریدگی دوربین سلفی کپسول‌مانند و جزیره دایره‌ای دوربین پشتی است. همچنین، این گوشی مثل نسل قبلی، امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد و بنابراین، نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب دوام می‌آورد.

مدل عرضه شده به بازارهای جهانی در سبز چمن‌زار و مشکی یافت می‌شود که هر دوی آن‌ها دارای پنل پشتی از جنس شیشه هستند. همچنین، نسخه‌ای از این گوشی به رنگ نارنجی با پنل پشتی از جنس چرم سازگار با محیط زیست نیز ساخته شده اما مخصوص بازار چین است.

سطح جلویی گوشی از جنس شیشه‌ای است که در کناره‌ها، خمیدگی مختصری به سمت لبه دارد. سطح پشتی نیز از جنس شیشه است و خمیدگی مشابهی دارد. چیزی که در مورد طراحی آنر Magic 5 Pro خیلی به چشم می‌آید، جزیره دوربین پشتی است که به صورت یک دایره بزرگ در پشت گوشی قرار دارد و سه لنز دوربین درون آن قرار دارند. گذشته از این‌ها، قاب گوشی از جنس آلومینیوم است و در لبه‌های بالایی و پایینی، عرض بیشتری از لبه‌های کناری دارد. 

پنل پشتی در نسخه مخصوص بازارهای بین‌المللی که از جنس شیشه است، سطحی مات دارد و کمی حس پلاستیکی بودن به کاربر می‌دهد. خوشبختانه این پنل، کاملا در مقابل اثر انگشت و کثیفی‌های دیگر، مقاومت دارد. البته، باید بگوییم که سطح پشتی گوشی کاملا لغزنده است و اگر برای آن یک قاب محافظ نگیرید، احتمالا به دفعات از دست شما رها خواهد شد و زمین خواهد خورد.

پشت آنر مجیک ۵ پرو

قاب آلومینیومی نیز هیچ کمکی به نگه‌داشتن گوشی در دست کاربر نمی‌کند اما نقش زیادی در زیبایی آن دارد. در کل، با اینکه آنر مجیک ۵ پرو به راحتی از دست کاربر سر می‌خورد، اما طراحی جذابی دارد و به راحتی کثیف نمی‌شود. گذشته از این، نباید امتیاز مقاومت محیطی عالی IP68 را فراموش کرد که البته این روزها برای گوشی‌های پرچمدار طبیعی است.

حالا وقت آن است که به طور دقیق‌تری به بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر طراحی بپردازیم. این گوشی در سطح جلویی دارای نمایشگری ۶.۸۱ اینچی از نوع OLED است و حاشیه‌های بسیار نازکی در اطراف این نمایشگر قرار دارد. همچنین، بریدگی کپسول‌شکلی در گوشه بالا و سمت چپ گوشی قرار دارد که دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و سیستم ToF 3D برای تشخیص چهره و البته تشخیص عمق میدان دید دوربین درون آن قرار دارد. قابلیت تشخیص چهره یا فیس آی دی نیز همانطور که آنر تبلیغ کرده، کار می‌کند و حتی از قابلیت مشابه در گوشی‌های آیفون نیز سریع‌تر است.

شیشه محافظی که روی نمایشگر قرار دارد، در لبه‌ها خمیده است که این خمیدگی در دو لبه چپ و راست، بیشتر به چشم می‌آید. با این حال، خود نمایشگر، مطابق معمول، صاف است. یک حسگر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر در مرکز قرار دارد که نه تنها دسترسی به آن بسیار راحت است، بلکه سرعت و دقت بسیار بالایی نیز دارد. در لبه بالایی نمایشگر، خروجی صدای قطعه گوشی (earpiece) قرار دارد که تقریبا نامرئی است. اسپیکر قطعه گوشی دو خروجی دارد که یکی چسبیده به لبه بالایی نمایشگر و دیگری در لبه فوقانی گوشی قرار دارد که در هنگام پخش موزیک و ویدئو، نقش اسپیکر دوم را ایفا می‌کند.

در سطح پشتی و مات گوشی، چیزی به غیر از دایره بزرگ دوربین پشتی قرار ندارد که طراحی شبیه یک آتشفشان دارد. سطح این دایره از شیشه پوشیده شده و حلقه دور آن از جنس آلومینیوم است. درون این جزیره دایره‌ای شکل، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین، فلش LED، سنسور سوسو زدن نور، سنسور طیف رنگی، یک حفره میکروفون  حسگر عمقی ToF 3D نیز درون این دایره قرار دارند. 

این برجستگی بسیار بزرگ است و با اینکه اگر گوشی را به پشت روی سطح میز بگذارید، به طور کامل به سطح میز نمی‌چسبد اما به دلیل اندازه بزرگ و تقارن جزیره دوربین پشتی، بدون لق زدن گوشی می‌توانید با آن کار کنید.

در لبه بالایی گوشی، خروجی یکی از اسپیکرها، فرستنده فروسرخ و یک سوراخ میکروفون قرار دارد. لبه پایینی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro محل قرارگیری سینی سیم کارت، میکروفون اصلی، پورت USB-C و خروجی اسپیکر اصلی گوشی قرار دارد. در لبه سمت چپ گوشی هیچ چیزی قرار ندارد ولی دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و پاور در لبه سمت راست دیده می‌شوند.

یکی از چیزهایی که آنر خیلی به آن می‌بالد، معماری خاص آنتن است. در واقع، آنر تلاش کرده تا با جداسازی آنتن‌های بلوتوث و وای-فای، تداخل بین این دو آنتن و کاهش متعاقب سرعت و افزایش تأخیر در این اتصالات را به حداقل برساند. شما می‌توانید خطوط آنتن‌ها را در هر چهار لبه مجیک ۵ پرو ببینید.

این گوشی دارای ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی متر و وزن ۲۱۹ گرم است. با اینکه آنر مجیک ۵ پرو دارای طراحی و ابعاد مشابه نسل پیشین، یعنی آنر مجیک ۴ پرو است اما ۱۰ گرم سنگین‌تر است.

با اینکه گوشی Honor Magic 5 Pro ابعاد بزرگی دارد اما لبه‌های منحنی سبب می‌شوند تا کمی کوچک‌تر به نظر برسد. همانطور که پیش از این گفتیم، چسبندگی گوشی در دست کاربر اصلا خوب نیست. در کل می‌توان گفت که طراحی و هندلینگ گوشی رضایت بخش است. این گوشی تمامی ویژگی‌های طراحی یک گوشی پرچمدار را دارد و تنها چسبندگی آن به دست کاربر می‌توانست بهتر باشد.

رنگ های آنر مجیک ۵ پرو

بررسی صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro

در این بخش به بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر کیفیت و قابلیت‌های نمایشگر می‌پردازیم. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۸۱ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن بالا، عمق رنگ ۱۰ بیت، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت پشتیبانی از +HDR10 است. این نمایشگر مشابه صفحه نمایش به کار رفته در آنر مجیک ۴ پرو است و مثل آن بریدگی کپسول‌مانند و شیشه محافظه خمیده دارد اما بسیار روشن‌تر است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران (مهر 1401)

رزولوشن واقعی نمایشگر برابر با ۱۳۱۲ پیکسل در ۲۸۴۸ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر اینچ را می‌سازد. این نمایشگر با عمق رنگ ۱۰ بیت می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را به تصویر بکشد.

شرکت آنر، سیستم تاریک‌کنندگی PWM فرکانس بالا را از ۱۹۲۰ هرتز به ۲۱۶۰ هرتز تقویت کرده است. این بهبود باید تجربه استفاده از گوشی در محیط‌های دارای روشنایی زیر ۱۰۰ نیت را را بهبود داده باشد و نباید خبری از روح‌وارگی (ghosting) باشد.

تنها بهبود قابل توجه در صفحه نمایش نسبت به آنر مجیک ۴ پرو، روشنایی بیشتر است که در Magic 5 Pro و در هنگام نمایش محتوای HDR می‌تواند به ۱۸۰۰ نیت نیز برسد. این در حالی است که حداکثر روشنایی کلی از ۱۳۰۰ نیت فراتر نی‌رود. در مقابل، حداکثر روشنایی کلی Honor Magic 4 Pro تنها ۱۰۰۰ نیت بود.

نتایج به دست آمده از تست‌های GSMARENA روی روشنایی نمایشگر گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو حاکی از روشنایی بالای این صفحه نمایش هستند. روشنایی این گوشی در حالت دستی ۷۶۱ نیت است (این عدد برای آنر مجیک ۵ پرو تنها ۵۵۰ نیت بود). گذشته از این، حداکثر روشنایی در حالت خودکار ۱۲۲۷ نیت است که در صورت قرار دادن نمایشگر در معرض نور شدید به دست می‌آید. این عدد، بسیار نزدیک به عدد ادعایی آنر است که امتیاز مهمی محسوب می‌شود. این در حالی است که روشنایی خودکار نمایشگر نسل پیشین از ۹۵۷ نیت فراتر نمی‌رفت. حداقل روشنایی اندازه‌گیری شده در تست‌های GSMARENA نیز برابر ۱.۹ نیت است.

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

این گوشی گزینه‌های متنوعی برای تنظیم نرخ نوسازی، رزولوشن، رنگ‌ها و دیگر ویژگی‌های بصری دارد که در زیر، مهم‌ترین این تنظمیات را بررسی می‌کنیم.

تنظیم رزولوشن و دقت رنگ

کاربر می‌تواند بین چهار رزولوشن مختلف شامل هوشمند (Smart) (حالت پیش‌فرض، تنظیم خودکار رزولوشن بر اساس نوع محتوای در حال پخش)، بالا (High) (رزولوشن ثابت ۲۸۴۸ پیکسل در ۱۳۱۲ پیکسل)، رزولوشن استاندارد (رزولوشن ثابت ۲۴۹۲ پیکسل در ۱۱۴۸ پیکسل) و پایین (رزولوشن ثابت ۲۱۳۶ پیکسل در ۹۸۴ پیکسل، مصرف پایین باتری) یکی را انتخاب کند.

نمایشگر از هر دو فضای رنگ DCI-P3 و sRGB پشتیبانی می‌کند و می‌توان بین دو حالت طبیعی (Normal) و زنده (Vivid) یکی را انتخاب کرد. این در حالی است که گوشی به صورت خودکار و بر اساس محتوای در حال پخش، فضای رنگی مناسب را انتخاب می‌کند. همچنین، امکان تنظیم دمای رنگ در هر یکی از این حالت‌ها نیز وجود دارد. 

در حالت پیش‌فرض، نمایشگر تصاویر را در حالت طبیعی نمایش می‌دهد و که در این حالت، از فضای رنگی sRGB با دقت رنگ بسیار بالایی استفاده می‌شود. در حالت زنده، از گاموت رنگی گسترده‌تر و فضای DCI-P3 استفاده می‌شود که اگرچه مثل حالت طبیعی، دقت رنگ بسیار بالایی دارد، اما رنگ‌های سفید و خاکستری اندکی به آبی می‌زنند که با تنظیم دمای رنگ قابل برطرف کردن است. 

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر تنظیمات نرخ نوسازی

نمایشگر مجهز به فناوری LTPO امکان تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر به یک هرتز تا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌آورد که به نوع محتوای در حال پخش بستگی دارد. نرخ نوسازی نیز مثل رزولوش دارای چهار حالت مختلف است که عبارتند از:

  • داینامیک (Dynamic): در این حالت، نرخ نوسازی به صورت خودکار و هوشمند و بسته به محتوای در حال پخش، تنظیم می‌شود. 
  • بالا (High): در این حالت، نرخ نوسازی روی ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد.
  • متوسط (Medium): در این حالت، نرخ نوسازی روی ۹۰ هرتز قرار می‌گیرد.
  • پایین (Low): در این حالت، نرخ نوسازی روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد.

در تنظیمات گزینه‌های توسعه‌دهنده (Developer Options) گوشی هیچ ابزاری برای نمایش نرخ نوسازی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با ابزارهای متفرقه (که البته زیاد هم دقیق نیستند!) نرخ نوسازی را در هنگام نمایش هر تصویر، ببینید. تست‌های انجام شده با این ابزارهای متفرقه نشان داده است که حداکثر نرخ نوسازی در هر سه حالت بالا، استاندارد و پایین، به ترتیب روی ۱۲۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز باقی می‌ماند. در حالت داینامیک، معمولا از ۹۰ هرتز برای نمایش رابط کاربری و از ۶۰ هرتز برای نمایش منوهای رابط کاربری و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که نرخ نوسازی در تمامی حالت‌ها به صورت داینامیک تغییر می‌کند و بر حسب نوع محتوای در حال نمایش می‌تواند تا مقادیر بسیار پایین نیز کاهش پیدا کند تا مصرف باتری تا جای ممکن کاهش یابد و عمر آن بیشتر شود.

دقت داشته باشید که نرخ نوسازی به پارامتر دیگری، یعنی روشنایی نمایشگر نیز بستگی دارد و در روشنایی پایین، گوشی از حداکثر نرخ نوسازی استفاده می‌کند تا سوسو زدن تصویر را به حداقل برساند. در واقع، قابلیت PWM dimming با نرخ ۲۱۶۰ هرتز، امکان استفاده از حداکثر نرخ نوسازی در روشنایی محیطی زیر ۱۰۰ نیت را فراهم می‌آورد.

قابلیت‌های HDR و پخش اینترنتی

این نمایشگر دارای گواهینامه رسمی +HDR10 و نرم‌افزارهای متناسب با پشتیبانی از Widevine L1 DRM است و بنابراین، می‌تواند بدون هیچ مشکلی، محتواهای دارای رزولوشن بالا HDR را به صورت اینترنتی نمایش دهد. با اینکه اکثر اپلیکیشن‌ها از پخش اینترنتی HDR پشتیبانی می‌کنند، نتفلیکس هنوز محدود به پخش HDR با کیفیت 1080p است. 

دیگر قابلیت‌ها و تنظیمات نمایشگر مجیک ۵ پرو

از دیگر قابلیت‌ها و تنظیماتی که می‌توانند سبب بهبود قابلیت‌های نمایش تصویر در گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro شوند، عبارتند از: تقویت‌کننده نرخ فریم (Frame Rate Booster) و تقویت‌کننده ویدئو (Video enhancer). کاربر می‌تواند این گزینه‌ها را برای هر اپلیکیشن سازگار (مثل یوتیوب) فعال یا غیر فعال کند. 

قابلیت تقویت‌کننده نرخ فریم، خودش گویا است؛ این قابلیت با درج کردن یک قاب مشکی بین فریم‌ها، سبب ایجاد ویدئوهایی با نرم فریم ۶۰ فریم بر ثانیه می‌شود. معمولا، این قابلیت MEMC (تخمین حرکت، جبران حرکت) نیز نام دارد و در اکثر تلویزیون‌های مدرن وجود دارد. البته این قابلیت چندان هم جالب نیست و در عمل سبب بهبود تجربه بصری کاربر نمی‌شود زیرا قاب‌های مشکی بین فریم‌ها سبب ایجاد یک رد مشکی مصنوعی در صحنه‌های دارای سوژه‌های دارای سرعت بالا می‌شود اما ممکن است در بعضی از ویدئوها مفید باشد و با نرم‌تر کردن ویدئوهایی که عناصر سریعی در آن‌ها وجود ندارد، تجربه بصری را بهتر کند.

قابلیت تقویت‌کننده ویدئو، با افزایش رنگ و کنتراست، ویدئوهای غیر HDR را به صورت HDR بازتولید می‌کند اما نتایج حاصل چندان فوق‌العاده نیست. طبیعی است که هیچ چیزی جای کیفیت واقعی را نمی‌گیرد.

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر باتری و شارژ

گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو با باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم-یون تغذیه می‌شود. این باتری، ۵۰۰ میلی آمپر ساعت بزرگ‌تر از باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت به کار رفته در مجیک۴ پرو است. از آن‌جایی که تراشه نیز از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ارتقاء یافته است، انتظار بهبود قابل توجهی در میزان نگهداری شارژ، کاملا منطقی است. 

این گوشی در تست استفاده فعال (Active Use) انجام شده توسط GSMAREAN با پشت سر گذاشتن گوشی موبایل هواوی میت ۵۰ پرو و گوشی موبایل شیائومی ۱۳ پرو، عملکرد قابل تحسینی از خودش برجای گذاشته است. با این حال، گوشی‌های موبایل پرچمدار سامسونگ و گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس عملکرد بهتری دارند.

در زیر می‌توانید عملکرد باتری گوشی موبایل آنر Magic 5 Pro را در مقایسه با بعضی از گوشی‌های رقیب ببینید:

باتری آنر مجیک ۵ پرو

این گوشی دارای قابلیت شارژ سیمی سریع ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات است. همچنین، آنر مجیک ۵ پرو از هر دو قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم و سیمی پشتیبانی می‌کند اما باید این قابلیت را در تنظیمات فعال کنید. همانطور که در بخش آنباکس کردن گفتیم، این گوشی با شارژر ۶۶ وات و کابل USB-A به USB-C متناسب به فروش می‌رسد.

در صورت استفاده از شارژر گفته شده، در ۵ دقیقه، شارژ گوشی از صفر به ۱۷ درصد میرسد که خیلی خوب است. همچنین، پس از گذشت تنها ۱۵ دقیقه، گوشی به میزان ۴۵ درصد شارژ می‌شود و با گذشت نیم ساعت، آنر مجیک ۵ پرو به میزان ۷۵ درصد شارژ می‌شود که حاکی از سرعت شارژ بسیار بالای این گوشی است.

در زیر می‌توانید سرعت شارژ گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro را در مقایسه با بعضی از گوشی‌های رقیب ببینید:

سرعت شارژ آنر مجیک ۵ پرو

دقت داشته باشید که شارژر وایرلسی ۵۰ وات به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و در صورتی که می‌خواهید از شارژ سریع بی‌سیم این گوشی لذت ببرید، باید شارژر متناسب را به صورت جداگانه بخرید. 

نگاهی بر سیستم صوتی Magic 5 Pro

حالا نوبت به بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر بلندی و کیفیت صدای اسپیکر می‌رسد. این گوشی موبایل دارای دو اسپیکر مستقل در لبه‌هایی بالایی و پایینی است. اسپیکر بالایی دارای دو خروجی است که یکی در جلوی گوشی و چسبیده به لبه بالایی نمایشگر نقش قطعه گوشی (earpiece) را ایفا می‌کند و خروجی دیگر در لبه بالایی گوشی قرار دارد. 

این دو اسپیکر کمی متفاوت هستند؛ اسپیکر بالایی روی تن‌های میانه و آواها تمرکز دارد و تمرکز اسپیکر پایینی روی باس بهتر و فرکانس‌های بالا است. تعادل خوبی بین صدای این دو اسپیکر وجود دارد. این اسپیکرها در تست بلندی صدا نیز عملکرد بسیار خوبی از خودشان بر جای می‌گذارند و کیفیت صدای بسیار بالایی دارند که شامل آواها و باس عالی و عملکرد معرکه در فرکانس‌های بالا است.

آنر دارای قابلیتی به نام AI Privacy Call است که در صداهای سطح ۲ تا ۸ کار می‌کند و صدا را تنها از قطعه گوشی پخش می‌کند و خروجی لبه بالایی، مسدود می‌شود. البته، تست‌ها نشان می‌دهد که این قابلیت، مطابق انتظار کار نمی‌کند.

رابط کاربری و سیستم عامل آنر مجیک ۵ پرو

گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MagicOS 7.1 از جعبه خارج می‌شود. دقت داشته باشید که آنر تحت تحریم‌های ایالات متحده نیست و بنابراین، گوگل به طور کامل از مجیک ۵ پرو پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هواوی، محدودیت‌های زیادی دارد و تحت پشتیبانی گوگل نیست.

اگر دقت کرده باشید، آنر نام رابط کاربری خود را از MagicUI به MagicOS تغییر داده است تا هر چه بیشتر از رابط کاربری EMUI هواوی خودش را جدا کند. در سال‌های گذشته، رابط کاربری مجیک اشتراکات زیادی با رابط کاربری EMUI هواوی داشته است؛ بنابراین، اگر اخیر گوشی هواوی داشته‌اید، در هنگام کار کردن با گوشی‌های آنر مجیک نباید احساس غریبی بکنید اما تفاوت‌هایی نیز بین این رابط‌های کاربری وجود دارند. 

سیستم عامل آنر مجیک ۵ پرو

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر تراشه و عملکرد

در این بخش به بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر تراشه و عملکرد پردازشی می‌پردازیم. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 پشتیبانی می‌شود. این تراشه هست هسته‌ای دارای یک هسته اصلی، چهار هسته عملکردی و سه هسته بهینه است و بنابراین، پیکربندی ۱+۲+۲+۳ شامل یک هسته Cortex-X3 با نرخ ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A715 با نرخ ساعت ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با نرخ ساعت ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A510 با نرخ ساعت 2.0 گیگاهرتز دارد.

پردازنده گرافیکی یا GPU از نوع Adreno 740 با قابلیت ری تریسینگ است اما هنوز مشخص نیست که این قابلیت چطور در بازی‌های موبایل، مفید واقع می‌شود. 

این گوشی از نظر حافظه و رم به مدل‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت

آنر نیز مانند هواوی دارای یک حالت خاص باری به نام حالت عملکرد (Performance) است که در صورت فعال بودن، آستانه دمایی CPU را افزایش می‌دهد اما تأثیری روی GPU و دیگر سخت‌افزارها ندارد. با اینکه حالت عملکرد، سبب بهبود عملکرد CPU می‌شود اما این بهبود آنقدر زیاد نیست که در شرایط واقعی حس شود. 

این گوشی در تست‌های بنچ‌مارک عملکردی امتیازهایی مشابه به گوشی‌های پرچمدار دیگر دارای تراشه مشابه می‌گیرد و نمی‌توانیم انتظاری بیشتر داشته باشیم. در زیر می‌توانید نتایج تست GeekBench 5 (multi-core) برای گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو را در مقایسه با بعضی از گوشی‌های رقیب ببینید:

تست GeekBench 5 (multi-core) برای گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو

همچنین، در زیر می‌توانید نتایج تست GeekBench 6 (single-core) برای گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو را در مقایسه با بعضی از گوشی‌های رقیب ببینید:

تست GeekBench 6 (single-core) برای گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو

نتایج تست GFX Aztek Vulkan High (onscreen) برای گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در مقایسه با بعضی از گوشی‌های رقیب در شکل زیر آورده شده است:

تست GFX Aztek Vulkan High (onscreen) برای گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro

همچنین، در زیر می‌توانید نتایج تست 3DMark Wild Life Vulkan 1.1 (offscreen 1440p) برای گوشی موبایل آنر Magic 5 Pro را در مقایسه با بعضی دیگر از گوشی‌های پرچمدار ببینید:

تست 3DMark Wild Life Vulkan 1.1 (offscreen 1440p)

این گوشی در تست‌ AnTuTu 9 نیز که هم عملکرد CPU و هم عملکرد GPU را می‌سنجد، امتیازهای خوبی به دست می‌آورد. در زیر می‌توانید نتایج این تست را در مقایسه با بعضی از گوشی‌های رقیب ببینید:

تست‌ AnTuTu 9 برای آنر مجیک ۵ پرو

داشتن بهترین تراشه موجود در بازار همیشه کافی نیست زیرا برای حفظ توان پردازشی، باید تراشه به خوبی خنک شود و با استفاده از تست‌های CPU Throttle و 3D Mark GPU stress می‌توان این موضوع را سنجید.

رابط‌های کاربری EMUI هواوی و MagicOS آنر دارای دو حالت باتری متعادل (Balanced) و عملکردی (Performance) هستند. حالت عملکردی به CPU و GPU این امکان را می‌دهد تا بتوانند تا در دماهای بالاتر نیز توان پردازشی خود را حفظ کنند. البته، این دماهای بالاتر هم برای گوشی و هم برای دستان کاربر خطری ندارند اما نگه‌داشتن گوشی می‌تواند کمی برای دستان کاربر ناخوشایند باشد. 

پیشنهاد ما به شما:  کامل‌ترین راهنمای خرید گوشی موبایل در ۷ مرحله

در حالت پیش‌فرض باتری، آنر مجیک ۵ پرو امتیاز پایداری ۵۵ درصد را در تست استرس CPU می‌گیرد و عملکرد CPU تنها ۱۰ دقیقه پس از شروع تست تا ۵۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و در مدت زمان باقی‌مانده تست در سطح ۵۰ درصد باقی می‌ماند. در این وضعیت، گوشی کمی گرم است اما دست کاربر را اذیت نمی‌کند.

در حالت باتری عملکردی، آزادی عمل بیشتری در اختیار قابلیت مدیریت گرمایی گوشی قرار می‌گیرد و در حالی که پایداری در سطح ۵۱ درصد باقی می‌ماند اما در بخش بیشتر مدت زمان اجرای تست، عملکرد پردازشی در سطح ۹۰ درصد باقی می‌ماند و ریزش تا سطح ۵۰ درصد فقط در ۳۰ تا ۹۰ ثانیه از تست دیده می‌شود. در این حالت، گوشی گرم می‌شود اما هرگز به داغ بودن نمی‌سد.

تست استرس GPU چندان امیدوار کننده نیست. در حالت باتری متعادل، عملکرد پردازشی تا ۴۵ درصد و در حالت عملکردی تا ۳۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

در کل می‌توان گفت که بنج‌مارک‌های عملکردی حاکی از توان پردازشی عالی گوشی موبایل مجیک ۵ پرو هستند اما پایداری پردازشی این گوشی از سطح متوسط فراتر نمی‌رود که در مورد گوشی‌های پرچمدار، طبیعی است. گذشته از این، بد نیست اشاره کنیم که به دلیل قابلیت ری تریسینگ تراشه، گیمینگ با نرخ فریم بالا در صورت پشتیبانی بازی، امکان‌پذیر است و بنابراین می‌توانید بهترین تجربه گرافیکی را در هنگام گیمینگ با گوشی Honor Magic 5 Pro داشته باشید.

نقد و بررسی دوربین Honor Magic 5 Pro

نوبتی هم که باشد نوبت به نقد و بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر سیستم دوربین می‌رسد. این گوشی مجهز به سه دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی شامل دوربین اصلی، دوربین تله‌فوتو و دوربین اواتراواید است. همچنین، یک سنسور 8x8 dToF لیزری برای فوکوس خودکار و تشخیص عمق میدان دید، یک فلش LED، یک سنسور سوسو زدن و یک سنسور طیف رنگ، سه دوربین پشتی را همراهی می‌کنند.

دوربین آنر مجیک ۵ پرو

گوشی موبایل مجیک ۵ پرو در سطح جلویی خود دارای یک بریدگی کپسول‌شکل در گوشه بالا و سمت چپ نمایشگر است که دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور ToF برای فوکوس خودکار و تشخیص عمق میدان دید در آن قرار دارد.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 1/1.12 اینچی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری است که در پشت لنز ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر (OIS) قرار دارد. دقت داشته باشید که اپلیکیشن دوربین در اکثر موارد، عکس‌های دوربین اصلی را کراپ می‌کند تا به فاصله کانونی معادل ۲۷ میلی متر برساند. 

دوربین اصلی از نظر قابلیت گردآوری نور، بهبود قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با آنر مجیک ۴ پرو نشان می‌دهد زیرا آن گوشی سنسور بسیار کوچک‌تر 1/1.56 اینچی و دیافراگم تنگ‌تر f/1.8 داشت. همچنین، در نسل پیشین خبری از قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر نبود.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی ۲۳ میلی متری با میدان دید ۱۲۲ درجه و دیافراگم f/2.0 قرار گرفته که نسبت به دیافراگم لنز دوربین اولتراواید مجیک ۴ پرو، روشن‌تر است. این لنز قابلیت فوکوس خودکار نیز دارد.

دوربین تله‌فوتو نیز مجهز به سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی است و لنزی ۹۰ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/3.0 دارد که می‌تواند زوم اپتیکی ۳.۵ برابری داشته باشد. این دوربین نیز کمی تصویر را کراپ می‌کند و بنابراین، عکس‌های حاصل دارای فاصله کانونی معادل ۹۵ میلی متر هستند.

جالب اینجا است که Honor Magic 5 Pro قابلیت عکاسی ماکرو نیز دارد. در واقع، دوربین اولتراواید می‌تواند روی اجسامی با فاصله حداقل ۲.۵ سانتی متر فوکوس کند و دوربین تله‌فوتو نیز می‌تواند با فوکوس کردن روی سوژه‌ها در فاصله ۳۰ سانتی متری، عکس‌های کلوز‌آپ بسیار زیبایی بگیرد. برای عکاسی ماکرو با دوربین اولتراواید می‌توانید از حالت Super Macro استفاده کنید.

دوربین جلو مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۸ میلی متری دارای گشودگی دیافراگم f/2.4 است و فوکوس ثابت دارد.

اپلیکیشن دوربین

طراحی اپلیکیشن دوربین نسبت به نسل قبلی چندان تغییر نکرده است. در پایین نمایاب، حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری قرار دارند و می‌توانید با کشیدن نوار حالت به چپ یا راست، از حالتی به حالت دیگر بروید و با انتخاب گزینه بیشتر (More) حالت‌های دیگر عکاسی و فیلمبرداری را پیدا کنید. در قسمت پایینی خود نمایاب، سه گزینه 0.6، 1، 3.5 و 10 وجود دارد که به ترتیب، برای استفاده از دوربین اولتراواید، دوربین اصلی، دوربین تله‌فوتو دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابری و زوم ترکیبی ۱۰ برابری با استفاده از دوربین تله‌فوتو هستند. 

اپلیکیشن دوربین آنر مجیک ۵ پرو

دکمه AI که در بالای نمایاب قرار دارد، بهینه‌سازی صحنه را انجام می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌دهد که در هر صحنه از کدام دوربین استفاده کنید. همچنین، اگر به اندازه کافی به سوژه نزدیک شوید، دوربین به صورت خودکار، حالت ماکرو دوربین اولتراواید را فعال می‌کند.

اگر حالت عکاسی پرتره را انتخاب کنید، تنها دو گزینه زوم 1 و 2 را در نمایاب می‌بینید که هر دوی آن‌ها از دوربین اصلی استفاده می‌کنند و خبری از زوم اپتیکی در حالت پرتره نیست. 

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر اپلیکیشن دوربین نشان می‌دهد که این گوشی دارای حالت عکاسی حرفه‌ای یا پرو (Pro) بسیار خوبی است که تمامی دوربین‌های پشتی می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این حالت می‌توانید سرعت شاتر را تا ۳۰ ثانیه نیز افزایش دهید. همچنین، امکان عکاسی با فرمت RAW نیز وجود دارد.

بررسی کیفیت عکاسی آنر مجیک ۵ پرو در نور مساعد

دوربین اصلی، مانند بسیاری دیگر از دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی در گوشی‌های موبایل، در حالت پیش‌فرض عکس‌ها را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند زیرا اپلیکیشن دوربین، کمی از لبه‌های عکس‌ها را کراپ می‌کند که باعث تغییر فاصله معادل کانونی از ۲۳ میلی متر به ۲۷ میلی متر می‌شود.

عکس‌هایی که با این دوربین در نور روز گرفته می‌شوند، بدون شک از بهترین عکس‌هایی هستند که امروزه می‌توانید با گوشی موبایل بگیرید. میزان جزئیات در این عکس‌ها به طور خیره‌کننده‌ای بالا است، شفافیت در حد تعادل قرار دارد و هیچ نویزی در این عکس‌ها دیده نمي‌شود. گذشته از این‌ها، پردازش تصویر بسیار بالغ است و جزئیات ظریف، فوق‌العاده به نظر می‌رسند؛ حتی جزئیات تصادفی مثل سطح چمن نیز بازتولید بسیار خوبی دارند. این در حالی است که بسیاری از سنسورهای دارای فیلتر Quad-Byer در بازتولید جزئیات تصادفی، چندان خوب عمل نمی‌کنند.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی آنر مجیک ۵ پرو در نور روز گرفته می‌شوند، رنگ‌هایی دقیق و نزدیک به واقعیت دارند و هیچ مشکلی در تعادل سفید نشان نمی‌دهند. این عکس‌ها کنتراست بالا و محدوده داینامیک متعادلی دارند و در کل می توان گفت که قابل مقایسه با عکس‌های دوربین‌های پرچمدار هواوی هستند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس دوربین اصلی آنر مجیک ۵ پرو در روز

اگر از حالت ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی با دوربین اصلی این گوشی استفاده کنید، تصاویری با پردازش کمتر خلق می‌شوند. عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی نیز مثل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی، از همه نظر خوب هستند و با اینکه کمی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند اما حجم خیلی بالاتری دارند که ارزشش را ندارد.

دوربین اولتراواید در حالت پیش‌فرض، عکس‌هایی با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل می‌گیرد و بنابراین، برخلاف دوربین اصلی، خبری از کراپ شدن عکس‌ها برای رسیدن به رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل نیست. عکس‌های اولتراواید مجیک ۵ پرو در نور روز بسیار خوب هستند. این عکس‌ها، شفافیت متعادلی دارند، از بازتولید رنگ مناسبی برخوردار هستند و در کل هیچ ایراد قابل ملاحظه‌ای ندارند. گذشته از این‌ها باید به اصلاح عالی اعوجاج تصویر در گوشه‌ها اشاره کنیم.

عکس‌های اولتراواید گرفته شده در نور روز هیچ نویزی ندارند، از رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت برخوردار هستند، کنتراست خوبی دارند (که البته کمی از کنتراست دوربین اصلی پایین‌تر است) و از محدوده داینامیک گسترده‌ای برخوردارند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین اولتراواید گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس اولتراواید آنر مجیک ۵ پرو در روز

دوربین اولتراواید نیز می‌تواند مثل دوربین اصلی، با رزولوشن کامل ۵۰ مگاپیکسل عکاسی کند اما این عکس‌ه از نظر جزئیات ضعیف هستند و هیچ دلیلی ندارد که بخواهید از حالت ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی با دوربین اولتراواید آنر مجیک ۵ پرو استفاده کنید.

از دوربین اولتراواید می‌توان برای گرفتن عکس‌های ماکرو نیز استفاده کرد. در واقع، در اپلیکیشن دوربین یک حالت مجزای Super Macro وجود دارد که دکمه آن در نمایاب دیده می‌شود. همچنین، اگر AI روشن باشد، در صحنه‌های متناسب، حالت Super Macro را به صورت خودکار انتخاب می‌کند.

در حالت Super Macro دو گزینه زوم 1x و 2x وجود دارد البته زوم دو برابری، تنها از کراپ کردن فاصله کانونی ۱۳ میلی متری ایجاد می‌شود و عکس‌هایی که با این زوم دیجیتالی گرفته می‌شوند، کیفیت پایین‌تری دارند و توصیه می‌شود که از زوم دو برابری در حالت سوپر ماکرو استفاده نکنید.

عکس‌های کلوزآپ گرفته شده با دوربین اولتراواید بسیار زیبا هستند؛ این عکس‌ها جزئیات زیادی دارند، از محدوده داینامیک گسترده‌ای برخوردارند و کنتراست خوبی دارند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های ماکرو گرفته شده با دوربین اولتراواید گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس ماکرو آنر مجیک ۵ پرو در روز

دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی دارای دو حالت بزرگ‌نمایی ۳.۵ برابری و ۱۰ برابری است که آیکون آن‌ها در نمایاب نمایش داده می‌شود اما امکان انتخاب هر میزان بزرگ‌نمایی بین ۳.۵ برابر و ۱۰۰ برابر وجود دارد.

عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابری بسیار خوب هستند. این عکس‌ها، جزئیات فراوان، شفافیت عالی، محدوده داینامیک گسترده و رنگ های دقیق و زنده دارند و عاری از هرگونه نویزی هستند. این دوربین نیز مثل دو دوربین دیگر، عکس‌هایی با پردازش متعادل می‌گیرد که اصلا پردازش بیش‌ از حد نشان نمی‌دهند.

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به کار رفته در دوربین تله‌فوتو چندان بزرگ نیست و دوربین دارای قابلیت زوم اپتیکی ۳.۵ برابری در گوشی‌های دیگر مثل هواوی میت ۵۰ پرو، تصاویری با میزان جزئیات بالاتر خلق می‌کند. در واقع، تنها چیزی که شاید می‌توانست بهتر باشد، میزان جزئیات عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابری است. با این حال، این موضوع تنها زمانی به چشم می‌آید که خیلی سخت‌گیر باشید و در کل می‌توان گفت که عکس‌های تله‌فوتو دارای زوم اپتیکی گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابری گرفته شده با دوربین تله‌فوتو گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس دوربین زوم آنر مجیک ۵ پرو در روز

با اینکه امکان عکاسی در رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل با دوربین تله‌فوتو وجود دارد اما اینطور به نظر می‌آید که عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی تنها عکس‌های کراپ‌شده ۱۲.۵ مگاپیکسلی هستند و جزئیات بیشتری ندارند. در نتیجه، هیچ دلیلی برای عکاسی با رزولوشن کامل ۵۰ مگاپیکسلی با دوربین تله‌فوتو وجود ندارد.

عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری که با دوربین تله‌فوتو در شرایط نوری مساعد گرفته می‌شوند، به شکل اعجاب‌آوری خوب هستند. این عکس‌ها، حتی از یک عکس کراپ شده از یک عکس ۵۰ مگاپیکسلی نیز رزولوشن بالاتری دارند.

درست است که عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری از نظر میزان جزئیات به پای عکس‌های دارای زوم ۳.۵ برابری نمی‌رسند اما آنقدر با کیفیت هستند که بتوان آن‌ها را عکس‌های دارای زوم بدون افت کیفیت نامید. در واقع، یک زوم دیجیتالی ساده ۱۰ برابری، کیفیتی بسیار ضعیف‌تر از عکس‌های 10x گرفته شده با دوربین تله فوتو Magic 5 Pro دارد. این عکس‌ها جزئیاتی را به تصویر می‌کشند که در بزرگ‌نمایی‌های پایین‌تر دیده نمی‌شوند و البته پردازش بیش از حد یا شفاف‌سازی بیش از حدی ندارند بلکه بازتولید جزئیات و رنگ‌ها در آن‌ها بسیار طبیعی و خوب است؛ رنگ‌ها بسیار دقیق و زنده هستند، هیچ خبری از نویز قابل مشاهده نیست و محدوده داینامیک و کنتراست نیز حرف ندارند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری گرفته شده با دوربین تله‌فوتو گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس دوربین زوم آنر مجیک ۵ پرو در روز زوم ۱۰ برابر

بررسی گوشی موبایل آنر Magic 5 Pro نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند عکس‌های دارای زوم ۱۰۰ برابری نیز بگیرد. عکس‌های دارای زوم ۵۰ برابر و صد برابر جزئیات ضعیفی دارند و چندان از نظر کیفی خوب نیستند اما می‌توانند چیزهایی را نمایان سازند که در بزرگ‌نمایی‌های پایین‌تر، قابل مشاهده نیستند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های دارای زوم ۱۰۰ برابری گرفته شده با دوربین تله‌فوتو گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس دوربین زوم آنر مجیک ۵ پرو در روز ۱۰۰ برابر

حالت پرتره در این گوشی دارای دو بزرگ‌نمایی یک برابر و دو برابر است که البته هر دوی آن‌ها از دوربین اصلی استفاده می‌کنند. در حالت پرتره، بزرگ‌نمایی پیش‌فرض، دو برابر است و عکس‌هایی که در این بزرگ‌نمایی گرفته می‌شوند، عالی هستند. این عکس‌ها بوکه طبیعی، رنگ‌ها و محدوده داینامیک عالی و کاهش نویز خیلی خوبی نیز دارند اما از جزئیات خیلی خوبی برخوردار نیستند زیرا کراپ‌شده دوربین اصلی هستند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های پرتره دارای زوم ۲ برابری گرفته شده با دوربین اصلی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس پرتره آنر مجیک ۵ پرو در روز زوم ۲ برابر

پرتره‌های بدون زوم (بزرگ‌نمایی یک برابر) معرکه هستند. این عکس‌ها، جزئیات فراوان و بوکه بی‌نظیری دارند. همچنین، می‌توان شفافیت متعادل و جداسازی طبیعی سوژه از پس‌زمینه آن‌ها را مثال‌زدنی دانست. گذشته از این‌ها، رنگ‌ها بسیار دقیق هستند، محدوده داینامیک عالی است و نمی‌توان نویزی در این عکس‌ها تشخیص دارد. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های پرتره دارای زوم یک برابری گرفته شده با دوربین اصلی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس پرتره آنر مجیک ۵ پرو در روز

بد نیست که در آخر، نگاهی به کیفیت عکس‌های دوربین سلفی داشته باشیم. این گوشی دارای سه فاصله کانونی مختلف ۱۸ میلی متر، ۲۶ میلی متر و ۳۵ میلی متر که در رابط کاربری گوشی به صورت Wide (گسترده)، 0.8 و 1 نمایش داده می‌شوند. این دوربین در حالت پیش‌فرض عکس‌ها را با رزولوشن ‍۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره می‌کند ولی احتمالا سنسور دوربین سلفی دارای سنسوری بزرگ‌تر و احتمالا ۱۳ اینچی است.

عکس‌های سلفی دارای فاصله کانونی معادل ۱۸ میلی متر بسیار خوب هستند و میدان دید نسبتا گسترده‌ای دارند. این عکس‌ها از جزئیات خوبی برخوردارند و شفافیت عالی دارند. سوژه در این عکس‌های سلفی بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و خبری از پردازش زیاده از حد نیست. در عکس‌های سلفی ۱۸ میلی متری نمی‌توانید هیچ نویزی ببینید و رنگ‌ها بسیار دقیق و جذاب هستند. همچنین، این عکس‌ها کنتراست بالا و محدوده داینامیک فراتر از متوسط دارند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های سلفی دارای فاصله کانونی ۱۸ میلی متری گرفته شده با دوربین سلفی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

پیشنهاد ما به شما:  آشنایی با جدیدترین گوشی های پرچمدار سامسونگ

نمونه عکس سلفی آنر مجیک ۵ پرو در روز ۱۸ میلی متری

عکس‌های دارای فاصله کانونی ۲۱ میلی متر از نظر کیفیت تفاوتی با عکس‌های ۱۸ میلی متری نشان نمی‌دهند اما شفافیت آن‌ها کمی کمتر است. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های سلفی دارای فاصله کانونی ۲۱ میلی متری گرفته شده با دوربین سلفی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس سلفی آنر مجیک ۵ پرو در روز ۲۱ میلی متری

عکس‌های دارای فاصله کانونی ۲۶ میلی متر نیز کیفیتی مشابه با عکس‌های ۱۸ میلی متری و ۲۱ میلی متری دارند اما میزان جزئیات و شفافیت آن‌ها کمی پایین‌تر است که می‌تواند به دلیل کراپ شدن تصویر واقعی باشد. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های سلفی دارای فاصله کانونی ۲۶ میلی متری گرفته شده با دوربین سلفی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در نور روز را ببینید:

نمونه عکس سلفی آنر مجیک ۵ پرو در روز ۲۶ میلی متری

بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر کیفیت عکاسی در شب

یکی از ویژگی‌هایی که آنر در تبلیغات مجیک ۵ پرو تأکید زیادی روی آن دارد، عکاسی شب معرکه است و واقعا این گوشی می‌تواند عکس‌های خارق‌العاده‌ای در شرایط نوری نامساعد خلق کند. آنر مجیک ۵ پرو دارای حالت شب است که سرعت عکاسی بالایی دارند و در حالت پیش‌فرض فعال است.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور ضعیف گرفته می‌شوند، نوردهی بسیار خوبی دارند. این عکس‌ها سرشار از جزئیات هستند و نویز زیادی ندارند. محدوده داینامیک در سرتاسر قاب تصویر بسیار خوب است که کنتراست چندان تعریفی ندارد. از دیگر نقاط قوت این عکس‌ها می‌توان به بازتولید دقیق و طبیعی رنگ‌ها اشاره کرد.

در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب را ببینید:

نمونه عکس دوربین اصلی گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب

دوربین اولتراواید نیز می‌تواند عکس‌هایی عالی در نور ضعیف بگیرد؛ البته در مقایسه با دوربین‌های اولتراواید گوشی‌های پرچمدار دیگر. این عکس‌ها به طور تعجب‌آوری روشن هستند، جزئیات کافی دارند و نویز قابل مشاهده‌ای در آن‌ها وجود ندارد. همچنین، رنگ عکس‌های اولتراواید گرفته شده با Magic 5 Pro در شب بسیار اشباع و زنده است. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین اولتراواید گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب را ببینید:

نمونه عکس دوربین اولتراواید گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب

عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابر که با دوربین تله‌فوتو در نور نامساعد گرفته می‌شوند، بسیار خوب هستند. این عکس‌ها از نظر نوردهی و محدوده داینامیک تعجب شما را بر می‌انگیزند و رنگ‌های خیلی خوبی نیز دارند. گذشته از این‌ها، میزان نویز بسیار پایین و قابل اغماض است. با اینکه میزان جزئیات در این عکس‌ها چندان زیاد نیست اما از شفافیت کافی برخوردار هستند و مي‌توان آن‌ها را از بهترین عکس‌های دارای زوم اپتیکی گرفته شده در شب توسط یک گوشی موبایل دانست. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از این عکس‌ها را ببینید:

نمونه عکس زوم ۳.۵ گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب

عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری که با دوربین تله‌فوتو گوشی مجیک ۵ پرو در شب گرفته می‌شوند، بسیار صاف هستند، جزئیات پایینی دارند و کاملا مشخص است که با زوم دیجیتالی بزرگ‌نمایی شده‌اند. با این حال، از دیگر جنبه‌های کیفی مثل بازتولید رنگ، کنتراست و محدوده داینامیک، با عکس‌های دارای زوم ۳.۵ برابری، تفاوت چندانی ندارند. در کل می‌توان این عکس‌ها را قابل استفاده دانست. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری گرفته شده با دوربین تله‌فوتو گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب را ببینید:

نمونه عکس زوم ۱۰ گوشی موبایل Honor Magic 5 Pro در شب

این گوشی حالت ابر ماه (Super Moon) نیز دارد که می‌توانید از آن برای زوم ۵۰ برابری روی ماه استفاده کنید و تصویری که خلق می‌شود، چندان بد نیست. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از این عکس‌ها را ببینید:

نمونه عکس حالت ماه آنر مجیک ۵ پرو

بررسی کیفیت فیلمبرداری

حالا نوبت به بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro از نظر کیفیت و قابلیت‌های فیلمبرداری می‌رسد. تمامی دوربین‌های این گوشی می‌توانند با کیفیت 4K فیلمبرداری کنند. تنها دوربین اصلی قادر است تا در این کیفیت، با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و مابقی، محدود به 4K30 هستند و البته همه دوربین‌ها، قابلیت فیلمبرداری 1080p@60fps را دارند.

نکته عجیب اینکه فیلمبرداری با کیفیت 4K تنها محدود به ۱۵ دقیقه است. احتمالا، آنر با هدف جلوگیری از پر شدن سریع حافظه گوشی چنین محدودیتی را اضافه کرده است. این محدودیت می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند از آنر مجیک ۵ پرو برای فیلمبرداری استفاده کنند، مانع بزرگی محسوب می‌شود و شاید بهتر باشد که این دسته از کاربران به فکر خرید گوشی دیگری باشند.

تمامی دوربین‌ها دارای قابلیت پایدارسازی ویدئو هستند و در حالی که دوربین سلفی و دوربین اولتراواید تنها قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر (EIS) دارند، دوربین اصلی مجهز به هر دو قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر و پایدارسازی اپتیکی تصویر (OIS) است و اینطور به نظر می‌رسد که دوربین تله‌فوتو فقط از قابلیت OIS پشتیبانی می‌کند. دقت داشته باشید که امکان غیر فعال‌سازی پایدارسازی اپتیکی تصویر در هیچ کدام از دوربین‌ها وجود ندارد.

ویدئوهای 4K30 دارای نرخ بیت ۳۹ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه هستند و صدا همیشه به صورت استریو و با نرخ بیت ۲۵۰ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شود. معمولا، صدای باد و دیگر نویزها در هنگام فیلمبرداری ضبط نمی‌شود که امتیاز بزرگی است.

ویدئوهای 4K دوربین اصلی معرکه هستند. این ویدئوها جزئیات بسیار زیادی دارند و شفافیت آن‌ها عالی است. رنگ‌ها در این ویدئوها نزدیک به واقعیت هستند، کنتراست بالا است و محدوده داینامیک خوبی در این ویدئوها وجود دارد. گذشته از این‌ها، در ویدئوهای 4K دوربین اصلی خبری از نویز نیست و پردازش به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود.

ویدئوهای 4K دوربین اولتراواید نیز حرف ندارند. این ویدئوها میدان دید بسیار گسترده‌ای دارند، از جزئیات کافی برخوردار هستند، نویز کمی دارند و بازتولید رنگ در آن‌ها بسیار دقیق است. همچنین، باید به کنتراست بالا و محدوده داینامیک به اندازه این ویدئوها اشاره کنیم. با اینکه دوربین‌های اولتراواید بعضی از گوشی‌های پرچمدار ویدئوهای شفاف‌تری می‌گیرند اما تعداد این گوشی‌ها زیاد نیست.

دوربین تله‌فوتو برای ضبط ویدئو دارای دو بزرگ‌نمایی ۴ برابر و ۱۰ برابر است. ویدئوهای دارای بزرگ‌نمایی ۴ برابر، ویدئوهای خوبی هستند که جزئیات متوسط و رنگ‌ها، کنتراست و محدوده داینامیک خوبی دارند. با این حال، میزان شفافیت این ویدئوها به طور قابل توجهی، پایین‌تر از ویدئوهای زوم هواوی میت ۵۰ پرو است. از سوی دیگر، ویدئوهای دارای زوم ۱۰ برابر، تنها دارای زوم دیجیتالی هستند و بنابراین، اصلا کیفیت بالایی ندارند.

دوربین سلفی نیز می‌تواند ویدئوهای 4K با کیفیتی بگیرد که دارای جزئیات کافی، شفافیت خوب، نویز پایین و پردازش متعادل باشند. رنگ‌های این ویدئوها بسیار دقیق هستند، کنتراست آن‌ها بالا است و محدوده داینامیک نیز کافی است.

ویدئوهای 4K دوربین اصلی که در نور ضعیف گرفته می‌شوند، کیفیت متوسطی دارند؛ این ویدئوها از جزئیات کافی برخوردار هستند، رنگ‌های خوبی دارند و برای بیشتر کاربردها مناسب هستند. با این حال، نمی‌توان این ویدئوها را عالی دانست زیرا کاهش نویز سبب از بین رفتن بعضی از جزئیات می‌شود و محدوده داینامیک نیز چندان تعریفی ندارد.

دوربین اصلی دارای ویدئو حالت شب (Night Mode Video) است اما کیفیت آن از 1080@30fps فراتر نمی‌رود. با این حال، ویدئوهایی که در این حالت گرفته می‌شوند، عالی هستند. این ویدئوها نوردهی و محدوده داینامیک معرکه‌ای دارند، سرشار از جزئیات هستند، نویز پایینی دارند و از رنگ‌هایی عالی برخوردارند.

ویدئوهای اولتراواید که در نور ضعیف گرفته می‌شوند، قابل استفاده هستند اما نویز بالایی دارند و به همین دلیل، میزان جزئیات آن‌ها فراتر از انتظار است. این ویدئوها رنگ‌ها و محدوده داینامیک خوبی دارند.

ویدئوهای دارای زوم چهار برابری دوربین تله‌فوتو که در شب گرفته می‌شوند، صاف و تاریک هستند و کمی نویز دارند اما می‌توان آن‌ها را قابل استفاده دانست. در مقابل، ویدئوهای دارای زوم دیجیتالی ۱۰ برابر، اصلا قابل استفاده نیستند.

در انتهای بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro بد نیست که به عملکرد عالی این گوشی در پایدارسازی ویدئوها با همه دوربین‌های اصلی، اولتراواید و سلفی اشاره کنیم اما پایدارسازی تصویر در ویدئوهای زوم آنقدرها خوب نیست.

نگاهی بر گوشی‌های رقیب Honor Magic 5 Pro

گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو یک گوشی پرچمدار همه‌منظوره است که تقریبا هر ویژگی قابل انتظار از یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۲۳ و حتی ۲۰۲۴ را دارد. این گوشی دارای طراحی ساندویچ شیشه با امتیاز مقاومت محیطی IP68، نمایشگر OLED داینامیک دارای رزولوشن بالا، تراشه پرچمدار، باتری بزرگ، سرعت شارژ بسیار بالا و البته، یکی از بهترین کیت‌های دوربین در بین گوشی‌های موبایل است. این گوشی در تمامی جنبه‌ها، از کیفیت نمایشگر گرفته تا عمر باتری و کیفیت بالای عکاسی و فیلمبرداری، عملکرد قابل قبولی از خود برجای می‌گذارد. با همه این‌ها، این گوشی رقبای زیادی در بازار موبایل دارد.

اولین رقیب این گوشی، شیائومی ۱۳ پرو است. در حالی که آنر مجیک ۵ پرو در زمان عرضه تنها ۱۰۰ دلار یورو از شیائومی ۱۳ پرو ارزان‌تر بود اما آن گوشی دارای نمایشگر OLED با رزولوشن بالاتر و پشتیبانی از دالبی ویژن، پایداری بالاتر CPU و GPU، شارژ سریع‌تر و حتی کیفیت بالاتر عکس و ویدئو، به ویژه در مورد دوربین زوم است.

از سوی دیگر، ویوو ایکس ۹۰ پرو حدود ۱۰۰ یورو از Magic 5 Pro ارزان‌تر است اما طراحی بهتری دارد، سرعت شارژ آن بسیار بالاتر است و از نظر نمایشگر و عملکرد پردازشی نیز با گوشی آنر برابری می‌کند. تنها نقطه ضعف‌های Vivo X90 Pro در مقایسه با مجیک ۵ پرو، محدود بودن زوم اپتیکی به ۲ برابر و دوربین سلفی ضعیف‌تر است.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار موبایل در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۴ نیز جزء بهترین‌ها قرار می‌گیرد. این گوشی با قیمتی حدود ۲۰۰ یورو بیشتر در زمان عرضه، مجهز به نمایشگری با رزولوشن بالاتر، قلم S و تراشه قوی‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. همچنین، گلکسی S23 Ultra با مجهز بودن به دو دوربین زوم ۳ برابری و ۱۰ برابری، سیستم دوربین برتری در مقایسه با آنر مجیک ۵ پرو دارد اما از نظر پردازش تصویر، ضعیف‌تر است.

همچنین، گوشی موبایل هواوی میت ۵۰ پرو با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر، جایگزین خوبی برای این گوشی آنر محسوب می‌شود. Mate 50 Pro مجهز به دوربین اصلی دارای دیافراگم قابل تنطیم است و به غیر از عدم برخورداری از پشتیبانی 5G و گوگل (که البته مشکل بزرگی محسوب می‌شود) در دیگر جنبه‌ها با آنر مجیک ۵ پرو برابری می‌کند.

سوالات پرتکرار

۱- قیمت Honor Magic 5 Pro چند است؟

قیمت گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت در زمان عرضه ۹۷۹ دلاربود. 

۲- گوشی آنر مجیک ۵ پرو بهتر است یا هواوی میت ۵۰ پرو؟

با اینکه هواوی میت ۵۰ پرو سیستم دوربین پیشرفته‌تری دارد و با قیمت بسیار پایین‌تری در بازار موبایل ایران یافت می‌شود اما تحت پشتیبانی گوگل قرار ندارد و مجهز به 5G نیست.

۳- آیا گوشی آنر Magic 5 Pro گوگل دارد؟

بله. گوشی موبایل آنر مجیک ۵ پرو تحت پشتیبانی گوگل قرار دارد و از تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل برخوردار است.

۴- مزیت‌های گوشی آنر مجیک ۵ پرو چیست؟

از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی می‌توان به طراحی زیبا و مقاوم به آب، نمایشگر معرکه، عمر باتری عالی و شارژ سریع، سیستم استریو اسپیکر عالی، عملکرد پردازشی خیلی خوب، کیفیت عکس عالی در تمامی دوربین‌ها و کیفیت عالی ویدئو (به غیر از دوربین تله‌فوتو) اشاره کرد.

۵- معایب گوشی Honor Magic 5 Pro چیست؟

از مهم‌ترین نقطه‌ضعف‌های این گوشی می‌توان به طراحی لغزنده و نداشتن چسبندگی کافی به دست کاربر، پایدار پردازشی پایین GPU، ویدئوهای زوم نه چندان خوب و محدودیت ۱۵ دقیقه‌ای ویدئوهای 4K اشاره کرد.

جمع‌بندی

آنر پس از جدا شدن از هواوی گوشی‌های پرچمدار بسیار خوبی را تحت برند مجیک وارد بازار کرده که یکی از بهترین‌های آن‌ها، مجیک ۵ پرو است که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شد، تحت پشتیبانی کامل گوگل قرار دارد و مجهز به فناوری 5G است.

این گوشی، پرچمداری قدرتمند است که نمایشگری معرکه، اسپیکرهایی عالی، تراشه‌های قدرتمند و قابلیت‌های شارژ کاملی دارد. همچنین، نباید طراحی زیبا و ضد آب بودن مجیک ۵ پرو را فراموش کنیم. این گوشی در تست‌های نمایشگر، ظرفیت باتری و سرعت شارژ، عملکرد خیلی خوبی از خودش بر جای می‌گذارد و اسپیکرهای آن صدایی بلند و با کیفیت تولید می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنر مجیک ۵ پرو، برخورداری آن از سیستم دوربین پیشرفته‌ای است که می‌تواند در روز و شب، عکس‌های خیلی خوبی بگیرد که پردازش تصویر معرکه و ظاهری کاملا طبیعی دارند. ویدئوهای این گوشی نیز به اندازه کافی خوب هستند که بتوانیم آن‌ها را در سطح پرچمدار بدانیم.

با همه این‌ها نمی‌توان Honor Magic 5 Pro را گوشی بی‌نقصی دانست. این گوشی طراحی لغزنده‌ای دارد و شما را مجبور به استفاده از قاب می‌کند که در این صورت، نمی‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید. همچنین، زوم دیجیتالی ۲ برابری دوربین اصلی چندان خوب نیست، ویدئوهای دارای زوم نیز کیفیت بالایی ندارند و خبری از فیلمبرداری با کیفیت 8K نیست. گذشته از این‌ها، نباید فراموش کرد که ویدئوهای 4K دارای محدودیت زمانی ۱۵ دقیقه‌ای هستند و پایداری عملکردی GPU نیز اصلا خوب نیست که می‌تواند تجربه گیمینگ را تضعیف کند.

در کل، بررسی گوشی آنر Magic 5 Pro نشان می‌دهد که این گوشی، تمامی مشخصات یک گوشی پرچمدار چند منظوره (مثل گوشی‌های سری S سامسونگ) را دارد و با توجه به پشتیبانی گوگل و داشتن فناوری 5G می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشی‌های پرچمدار هواوی باشد.

منبع:

gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا