بررسی و مقایسه

بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران (مهر 1401)

شیائومی نام یک شرکت چینی تولید کننده تلفن‌های همراه هوشمند، لوازم خانگی و محصولات الکتریکی می‌باشد. نام این شرکت برای افرادی که با دنیای تکنولوژی عجین شده‌اند، بسیار آشنا است. بیشتر کاربران دنیای دیجیتال، شرکت شیائومی را با تلفن‌های همراه تولید شده آن می‌شناسند.

شرکت شیائومی در سال‌های اخیر تنوع بسیار بالایی از محصولات خود به ویژه گوشی موبایل را به کاربران عرضه داشته‌ است. همین موضوع سبب شده تا افراد کمی در خرید گوشی موبایل دچار سردرگمی شوند. به همین علت در این مقاله از مجله فرنا قصد داریم به بررسی بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران بپردازیم.

مدل‌های گوشی‌های شیائومی

مدل‌های گوشی‌های شیائومی

مدل‌ های گوشی ‌های شیائومی، هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. با پیشرفت تکنولوژی و عرضه فناوری‌های جدید در حوزه تلفن‌های همراه هوشمند، شیائومی تلفن‌های همراه هوشمند خود را با تنوع بالا در مدل‌های جدید به بازار عرضه می‌کند. به همین علت انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرده‌است.

اگر بخواهیم بهترین گوشی شیائومی را معرفی کنیم، باید جنبه‌های مختلفی از آن‌ها را در نظر داشته باشیم. بهترین گوشی‌های شیائومی را می‌توان بر اساس مشخصات فنی آن، دیدگاه خریداران، تجربه کاربران و حتی قیمت آن معرفی کرد. پس اگر از خود می‌پرسید کدام گوشی شیائومی را بخرم؟

ادامه این قسمت از مقاله می‌تواند در انتخاب و خرید شما موثر باشد. در قدم نخست، بهترین گوشی شیائومی را می‌توانیم بر اساس مشخصات فنی آن انتخاب کنیم. یکی از این مشخصات می‌توان باتری گوشی موبایل باشد. ظرفیت باتری تلفن همراه هوشمند از اساسی‌ترین معیارهای خرید گوشی موبایل است.

طبیعتا هیچ کاربری علاقه به اتمام سریع میزان شارژ باتری تلفن همراه خود ندارد. به خصوص کاربرانی که در طول روز استفاده بسیار زیادی از تلفن همراه هوشمند خود می‌کنند، به ظرفیت باتری بالایی نیاز دارند.اگر قصد خرید بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری را دارید، مدل‎های زیر می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

پیشنهاد ما به شما:  شیائومی ۱۴ اولترا؛ دوربین گرفتار در کالبد گوشی!

• گوشی موبایل Xiaomi Poco M3
• گوشی موبایل Xiaomi Redmi 10 Prime

گوشی موبایل Xiaomi Poco M3 و Xiaomi Redmi 10 Prime

ظرفیت باتری این دو مدل از گوشی‌های شیائومی ۶۰۰۰ میلی آمپر می‌باشد. این ظرفیت باتری می‌تواند خیال کاربر را در طول روز از میزان شارژدهی راحت کند. بنابراین می‌توانیم هر یک از این دو مدل تلفن همراه هوشمند را بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری بدانیم. سایر مشخصات این مدل گوشی‌ها در جدول زیر آورده شده‌است.

مشخصه Xiaomi Poco M3 Xiaomi Redmi 10 Prime
بدنه و ساخت بدنه جلو شیشه‌ای، بدنه پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی بدنه جلو شیشه‌ای، بدنه پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
صفحه نمایش ابعاد ۶.۵۳ اینچ، نوع IPS LCD ابعاد ۶.۵ اینچ، نوع LCD
سخت افزار  تراشهQualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11nm)، پردازنده گرافیکی Adreno 610  تراشهMediaTek Helio G88 (12nm)، پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
سیستم عامل نسخه ۱۰ اندروید نسخه ۱۱ اندروید
دوربین گوشی دوربین اصلی سه لنز ۴۸ مگاپیکسل واید، ۲ مگاپیکسل ماکرو و ۲ مگاپیکسل عمقی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل واید دوربین اصلی چهار لنز ۵۰ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل اولترا واید، ۲ مگاپیکسل ماکرو و ۲ مگاپیکسل عمقی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل واید

در این جدول مشخصات دیگری برای هر یک از گوشی‌های Xiaomi Poco M3 و Xiaomi Redmi 10 Pro آورده‌ شد. علت آن هم وجود معیارهای دیگری برای انتخاب بهترین گوشی شیائومی در کنار ظرفیت باتری می‌باشد. در حقیقت کاربر گوشی موبایل باید بهترین بودن آن را تشخیص بدهد.

تجربه کاربران در استفاده از تلفن‌های شیائومی می‌تواند راهنمای مناسبی برای انتخاب بهترین گوشی شیائومی باشد. در ادامه مقاله به بررسی بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران می‌پردازیم.

بهترین گوشی شیائومی از دید کاربران

 

بهترین گوشی شیائومی از دید کاربران

مسلما بهترین گوشی شیائومی از دید کاربران، آن گوشی موبایلی خواهد بود که بتواند نیازهای آن‌ها را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد. تلفن‌های همراه هوشمند معمولا به دسته‌های پائین‌ رده، میان‌ رده و پرچم‌دار تقسیم می‌شوند. گوشی‌های موبایل موجود در هر یک از این دسته‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون ۲

افراد بر اساس این تفاوت قیمت و دسته‌بندی‌ها و بودجه خود می‌توانند بهترین گوشی های شیائومی در هر بازه قیمتی را انتخاب کنند. برای مثال بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر کاربران را می‌توان مدل گوشی Xiaomi 11i دانست.

در ابتدا بخشی از مشخصات فنی این گوشی میان رده تولید شرکت شیائومی را در قالب یک جدول ارائه می‌کنیم.

مشخصه  Xiaomi 11i
بدنه و ساخت بدنه جلو شیشه‌ای، بدنه پشت شیشه‌ای
صفحه نمایش  ابعاد ۶.۶۷ اینچی، نوع AMOLED با فناوری HDR10
سخت افزار  تراشه MediaTek Dimensity 920 (6nm)، پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
سیستم عامل نسخه ۱۱ اندروید
ظرفیت باتری  ۵۱۶۰ میلی آمپر
دوربین گوشی دوربین اصلی سه لنز ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل اولترا واید، ۲ مگاپیکسل ماکرو، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل واید

 

بهترین گوشی شیائومی فرنا
گوشی موبایل  شیائومی 11  را می‌توان بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران 2022 در دسته گوشی‌های میان رده معرفی کرد. این گوشی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه شد. در ساخت بدنه این گوشی میان رده، از متریال‌ شیشه استفاده شده‌ است. شیائومی برای ساخت بدنه جلو این گوشی میان رده، نسل پنجم گوریلا گلس را به کار برده‌ است.

بدنه پشت Xiaomi 11i نیز از جنس شیشه می‌باشد. صفحه نمایش تلفن‌های همراه هوشمند اصلی‌ترین قسمت درگیر آنها با چشم کاربران هستند. پس اگر دارای ابعاد مناسب و کیفیت مطلوب باشند علاوه بر احساس رضایت در حین کار با گوشی موبایل، سلامت بینایی کاربر خود را نیز تضمین می‌کنند. ابعاد صفحه نمایش Xiaomi 11i بسیار مناسب و وسیع است.

ابعاد صفحه نمایش این گوشی میان رده ۶.۶۷ و از نوع AMOLED با فناوری HDR10 می‌باشد. استفاده از این فناوری باعث شده تا کیفیت و وضوح صفحه نمایش این گوشی شیائومی کاربر را راضی کند. همچنین وضوح تصویر در صفحه نمایش این گوشی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل می‌باشد. این وضوح تصویر در کنار فناوری HDR10 انتظار کاربر را از کیفیت محتوای به نمایش درآمده برآورده می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو چه فرقی دارند؟

در سخت افزار این گوشی میان رده از تراشه MediaTek Dimensity 920 (6nm) استفاده شده است. همچنین پردازنده گرافیکی آن Mali-G68 MC4 می‌باشد. استفاده از این تراشه و پردازنده سرعت گوشی Xiaomi 11i را بالا برده‌ است. شاید قدرت سخت افزاری این گوشی بتواند آن را تبدیل به بهترین گوشی شیائومی 2022 از نظر کاربران در دسته‌بندی میان رده نماید.

اما ویژگی‌های دیگر این گوشی را نیز باید بررسی نمائیم. گوشی میان رده Xiaomi 11i به همراه نسخه ۱۱ اندروید به مشتریان و خریداران ارائه می‌شود. البته این نسخه از اندروید را می‌توان به نسخه‌های بالاتر نیز ارتقا داد. همچنین ظرفیت باتری این گوشی موبایل ۵۱۶۰ میلی آمپر می‌باشد.

این ظرفیت باتری می‌تواند خیال افراد را در طول روز از بابت شارژدهی مناسب راحت کند. کیفیت لنزهای Xiaomi 11i به عنوان یک گوشی میان رده خروجی مناسبی از تصاویر را به کاربر خود تحویل می‌دهد. دوربین‌ اصلی این گوشی از سه لنز ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل اولترا واید و ۲ مگاپیکسل ماکرو تشکیل شده‌ است.

دوربین سلفی این گوشی نیز مجهز به یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی واید می‌باشد. کیفیت فیلم‌برداری این گوشی ۱۰۸۰ و سرعت آن ۳۰ فریم بر ثانیه است. همه این موارد سبب شده تا Xiaomi 11i را بتوانیم به عنوان بهترین مدل گوشی شیائومی از نظر کاربران در دسته‌بندی میان رده در نظر بگیریم.

کلام آخر

بهترین موبایل شیائومی از دید کاربران مجله فرنا

شرکت شیائومی همواره در تولید تلفن‌های همراه هوشمند پیشرو بوده‌است. با پیشرفت تکنولوژی، ویژگی‌های جدیدی به گوشی‌های موبایل افزوده می‌شوند. به همین علت هم گوشی‌های تولید شده تنوع بسیاری دارند. در این مقاله به بررسی بهترین گوشی شیائومی پرداختیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فرنا ، بهترین گوشی شیائومی با قیمت مناسب را تهیه کنید.

منبع

techradar

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا