بررسی و مقایسه

کامل‌ترین راهنمای خرید گوشی موبایل در ۷ مرحله

گوشی موبایل چی بخریم و چطور بخریم؟

تنوع برندها و مدل‌های گوشی موبایل آنقدر زیاد است که همه ما برای خرید گوشی متناسب با نیازمندی‌ها و بودجه خود، حسابی تحقیق می‌کنیم و معمولا، پس از خرید، به این نتیجه می‌رسیم که گوشی بهتری نیز در بازار برای ما وجود داشت! با توجه به این تنوع گسترده در بازار گوشی، چطور می‌توانیم برند و مدلی متناسب با نیازمندی‌ها و بودجه خود تهیه کنیم؟ در هنگام خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ گوشی موبایل خود را از کدام فروشگاه بخریم؟ با مطالعه این راهنمای خرید گوشی موبایل، پاسخ تمامی این سوالات را خواهید گرفت. با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

راهنمای خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل

امروزه زندگی ما به قدری به گوشی وابستگی پیدا کرده است که بدون آن، عملا فلج می‌شویم و نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم. این روزها تقریبا همه جنبه‌های زندگی ما، از جنبه‌های شغلی گرفته تا زندگی اجتماعی، از دریافت خدمات اجتماعی گرفته تا انجام کارهای علمی، فرهنگی و هنری، همگی به گوشی موبایل ما گره خورده است و عملا در دنیایی از اپلیکیشن‌ها زندگی می‌کنیم.

در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا، گوشی موبایل نوعی وسیله مصرفی محسوب می‌شود و پس از یک الی دو سال استفاده، آن را دور می‌اندازند، در کشور ما به دلیل فاصله زیاد بین درآمد و هزینه‌های زندگی، اکثر مردم مجبور هستند گوشی خود را تا چندین سال نگه دارند و خرید گوشی موبایل، هزینه سنگینی برای اکثر قشرهای جامعه محسوب می‌شود. برای درک عمق این مشکل تنها کافی است که حداقل حقوق وزارت کار را با قیمت ساده‌ترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار مقایسه کنید تا متوجه شوید که حتی برای خرید یک گوشی اقتصادی و بسیار ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی باید حداقل حقوق یک ماه وزارت کار را اختصاص دهید که هزینه هنگفتی بر دوش شما محسوب می‌شود.

همه این‌ها به کنار، اینطور به نظر می‌رسد که گوشی موبایل، در غیاب روش‌های دیگر سرگرمی و زندگی اجتماعی در کشور ما یا حداقل، به دلیل قیمت بالای سرگرمی‌های سالم برای اکثر شهروندان ایرانی، به ابزار اصلی ایرانیان برای تفریح و گذران وقت تبدیل شده است.
با در نظر گرفتن هر سه عامل اهمیت گوشی در فعالیت‌های ضروری روزمره، قیمت بالای گوشی‌های موبایل برای اکثر شهروندان ایرانی و جایگاه مهم گوشی در تفریح و سرگرمی ایرانیان، خیلی اهمیت دارد که گوشی موبایل خود را با دقت بسیار بالایی انتخاب کنیم.

در این راهنمای خرید گوشی موبایل، گام به گام با شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا همراه هستیم تا نحوه انتخاب بهترین گوشی موبایل متناسب با نیازمندی‌ها و بودجه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

گام اول: بودجه خود را مشخص کنید

مدیریت بودجه

گوشی موبایل وسیله‌ای همگانی است که هر چقدر گران‌تر باشد، بهتر است؛ شاید این جمله شبیه جملات «جواد خیابانی» به نظر برسد اما منظور ما این است که تقریبا همه گوشی‌های موبایل موجود در بازار، کاربردی همگانی دارند و اینطور نیست که یک گوشی موبایل با قیمتی خیلی بالا مخصوص کاربردی خیلی ویژه داشته باشد و نتوان آن را به عموم مردم توصیه کرد (البته استثنائاتی نیز وجود دارد).

پس گام اول این است که مشخص کنید چقدر بودجه برای خرید گوشی موبایل دارید. در زمان نوشتن این مقاله در بهمن ماه ۱۴۰۲، گوشی‌های موبایل در بازار موبایل ایران از قیمتی حدود ۵ میلیون تومان برای گوشی‌های اقتصادی و بسیار ضعیف تا قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان برای بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار، متغیر است.

در کل گوشی‌های موبایل از نظر قیمت به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • اقتصادی: ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار با مشخصاتی ضعیف و عمر کوتاه. معمولا، این گوشی‌ها بدنه‌ای ضعیف و پلاستیکی دارند و تنها برای انجام کاربردهای روزمره مثل مرور وب، پیام و تماس تلفنی، کار کردن بسیار ساده با شبکه‌های اجتماعی و کار کردن با اپلیکیشن‌های سبک و ضروری مثل اپلیکیشن‌های بانکی مناسب هستند.
  • میان-رده: گوشی‌هایی با قیمت معقول و مشخصات نسبتا خوب با عمری بالا. این گوشی‌ها نیز معمولا بدنه‌ای پلاستیکی دارند اما از استحکام ساختاری بالاتری برخوردارند. گوشی‌های میان-رده دوربین‌هایی مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری نیمه‌-حرفه‌ای برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دارند و از توان پردازشی کافی برای اجرای بعضی از بازی‌های نیمه-سنگین نیز برخوردار هستند.
  • پرچمدار: گوشی‌هایی با قیمت‌های بسیار بالا و بهترین مشخصات ممکن که از دوام بالایی هم برخوردار هستند. این گوشی‌ها، لوکس‌ترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار هستند که هر کدام از آن‌ها می‌توان هم یک کمرافون عالی برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای و هم یک گوشی گیمینگ قدرتمند باشد. اکثر گوشی‌های پرچمدار، قابی فلزی (آلومینیوم یا تیتانیوم) دارند و بسیار مستحکم هستند. همچنین، این گوشی‌ها مقاومت محیطی بالایی در مقابل آب و گرد و غبار دارند و اکثر آن‌ها دارای امتیاز مقاومت محیطی IP68 هستند.

برای ما کاملا قابل درک است که بسیاری از شهروندان نمی‌توانند حقوق چندین ماه خود را به خرید یک گوشی موبایل اختصاص دهند اما با در نظر گرفتن اهمیت گوشی موبایل در زندگی مدرن و نیز با توجه به کارایی و عمر پایین گوشی‌های ارزان‌قیمت، پیشنهاد ما به شما این است که حداکثر پولی را که در توان شما است، برای خرید گوشی موبایل کنار بگذارید زیرا متأسفانه گوشی در کشور ما، مانند بسیاری از کالاهای مصرفی دیگر به نوعی سرمایه تبدیل شده است!

ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید:

آنقدر پولدار نیستم که وسیله ارزان بخرم!

به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام مشخص کردن بودجه برای خرید گوشی موبایل، حتما ضرب المثل بالا را به خاطر بیاورید زیرا گوشی‌های ارزان‌قیمت، نه تنها کارایی لازم را برای شما ندارد و مشکلات متعددی برایتان ایجاد می‌کنند، بلکه به دلیل دریافت آپدیت‌های کمتر و طول عمر پایین‌تر، خیلی زود از کار می‌افتند و مجددا باید گوشی دیگری بخرید.

گام دوم: نیازمندی‌های خود را مشخص کنید

چه گوشی نیاز دارم

سوالی پیش از خرید گوشی موبایل باید حتما از خود بپرسید این است که چرا گوشی موبایل نیاز دارید و از گوشی موبایل برای چه کارهایی استفاده می‌کنید. با پرسیدن مجموعه سوالات زیر از خودتان، به جواب روشنی در رابطه با نیاز خود به گوشی موبایل می‌رسید:

۱- آیا از گوشی موبایل صرفا برای مکالمه تلفنی استفاده می‌کنید؟ (این روز‌ها خیلی بعید است) در این صورت یک گوشی موبایل غیر هوشمند ارزان‌قیمت برای شما کافی است.

۲- آیا مثل یک کاربر معمولی صرفا از گوشی موبایل برای انجام کارهای ساده‌ای مثل مرور وب، چک کردن شبکه‌های اجتماعی، کار کردن با اپلیکیشن‌های بانکی و … استفاده می‌کنید؟ یک گوشی هوشمند اقتصادی ارزان-قیمت برای شما مناسب است.

۳- آیا از گوشی موبایل برای بازی کردن استفاده می‌کنید؟ چه بازی‌هایی انجام می‌دهید؟ توانایی گوشی موبایل در اجرای بازی‌های سنگین، چقدر برای شما مهم است؟ در صورتی که بازی‌های سبک انجام می‌دهید، بسیاری از گوشی‌های میان-رده معمولی یا گوشی‌های گیمینگ ارزان‌قیمت مثل برند پوکو کار شما را راه می‌اندازند اما اگر گیمر حرفه‌ای هستید، نیاز به یک گوشی پرچمدار با توانایی‌های بالا برای گیمینگ، مثل گوشی‌های برند بلک شارک دارید. در انتخاب گوشی برای گیمینگ باید به تراشه، حافظه، رم، نرخ نوسازی نمایشگر و سرعت شارژ و ظرفیت باتری، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۴- آیا از گوشی موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری غیرحرفه‌ای استفاده می‌کنید؟ بسیاری از گوشی‌های میان-رده امروزی می‌توانند کار عکاسی و فیلمبرداری غیر حرفه‌ای را با کیفیت قابل قبول برای کارهایی مثل به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا صرفا نگهداری در فضای گوگل فوتو شما برای حفظ خاطرات گذشته، انجام دهند.

۵- از گوشی موبایل خود در چه محیطی استفاده می‌کنید؟ آیا از گوشی خود در شرایط محیطی دشوار مثل طبیعت یا محل کار سنگین مثل کارخانه استفاده می‌کنید؟ به یک گوشی فوق مقاوم مثل گوشی‌های کترپیلار نیاز دارید یا اگر گوشی دیگری می‌خواهید باید بیش از هر چیزی به امتیاز مقاومت محیطی (IPX) و جنس بدنه و محافظ نمایشگر دقت داشته باشید.

۶- چند ساعت در روز از گوشی موبایل استفاده می‌کنید؟ اگر خیلی با گوشی خود کار نمی‌کنید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ خیلی اهمیتی ندارد اما اگر در طول روز، ساعت‌ها با گوشی خود کار می‌کنید، باید ظرفیت باتری و یا سرعت شارژ بالا باشد.

۷- آیا از گوشی موبایل خود برای تولید محتوا و عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای یا نیمه-حرفه‌ای استفاده می‌کنید؟ آیا می‌خواهید در شب عکاسی و فیلمبرداری کنید؟ آیا فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارید؟ در این صورت باید بیش از هر چیزی به سیستم دوربین گوشی توجه داشته باشید. اندازه سنسورهای دوربین‌ها در کیفیت عکس‌ها و ویدئوها خیلی اهمیت دارد و قابلیت‌های خاصی مثل زوم اپتیکی و امکان تنظیم گشودگی دیافراگم می‌توانند گوشی شما را به یک دوربین عکاسی حرفه‌ای تبدیل کنند.

۸- آیا از گوشی موبایل خود برای ویدئو کال، لایو گذاشتن در اینستاگرام یا سلفی گرفتن زیاد استفاده می‌کنید؟ در این صورت باید گوشی شما دوربین سلفی خوبی داشته باشد. برای مثال، در حالی که برند شیائومی گوشی‌هایی با دوربین پشتی خوب دارد اما معمولا دوربین‌های سلفی شیائومی اصلا خوب نیستند. در مقابل، گوشی‌هایی مثل هواوی و سامسونگ، دوربین‌های سلفی خیلی خوبی دارند.

۹- آیا از گوشی خود برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین، مثل نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو و نرم‌افزارهای طراحی استفاده می‌کنید؟ در این صورت باید گوشی شما دارای تراشه قدرتمند، رم بالا و حافظه داخلی زیادی باشد یا از حافظه خارجی پشتیبانی کند.

۱۰- آیا از موبایل خود برای کاربر خاصی استفاده می‌کنید؟ گوشی شما باید برای آن کاربرد خاص مناسب باشد. برای مثال اگر می‌خواهید از گوشی خود زیر آب استفاده کنید، باید یک گوشی ضد آب مثل بعضی از مدل‌های کترپیلار بخرید.

۱۱- زیبایی گوشی موبایل برای شما چقدر اهمیت دارد؟ آیا می‌خواهید برای گوشی خود قاب محافظ بگیرید؟ اگر می‌خواهید برای گوشی خود قاب محافظ بگیرید، رنگ و طرح پنل پشتی گوشی هیچ اهمیتی ندارد!

۱۲- آیا وزن و اندازه گوشی برای شما اهمیت دارد؟ اگر دستان کوچکی دارید یا می‌خواهید گوشی را در جیب شلوار خود حمل کنید، یک گوشی سبک و کوچک برای شما بهتر است اما اگر می‌خواهید از گوشی خود برای تماشای محتواهای ویدئویی مثل فیلم و سریال یا گیمینگ استفاده کنید، بهتر است گوشی بزرگی با نمایشگر خوب و بالای ۶.۵ اینچ بگیرید.

۱۳- آیا می‌خواهید خودتان از موبایل استفاده کنید یا می‌خواهید آن را در اختیار فرزندتان قرار دهید؟ در صورت خرید موبایل برای فرزند خود، نیازمندی‌های فرزندتان چیست؟ بسته به گروه سنی فرزندان و نیازمندی‌هایی که دارد، نوع گوشی مناسب او مي‌تواند متفاوت باشد. اگر فرزندتان کم سن و سال است، گوشی ارزان‌قیمت و محکمی برای او بگیرید اما اگر کمی سن بالاتری دارد، شاید بهتر باشد که کمی بیشتر هزینه کنید و گوشی توانمندی برای او بخرید که بتواند نیازمندی‌های مختلفش را برطرف کند.

این ۱۳ سوال، تنها نمونه‌ای از سوالاتی است که در هنگام تعیین نیازمندی‌های خود باید از خودتان بپرسید و پاسخ به هر کدام از آن‌ها در انتخاب نهایی شما مؤثر است. شما می‌توانید با پرسش سوالات بیشتر از خود، دایره انتخاب را تنگ‌تر و تنگ‌تر کنید.

گام سوم: انتخاب برند با در نظر گرفتن بودجه و نیازمندی‌ها

در قسمت از راهنمای خرید گوشی موبایل، برندهای رایج گوشی موبایل موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که هر برند، چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانید با در نظر گرفتن بودجه و نیازمندی‌های خود، برند مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برند آیفون

آیفون

گوشی موبایل آیفون، ساخت شرکت آمریکایی اپل است که اکوسیستم یکپارچه‌ای متشکل از لپ تاپ‌های مک بوک با سیستم عامل macOS، گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS، تبلت‌های آیپد با سیستم عامل iPadOS، ساعت‌های هوشمند اپل واچ با سیستم عامل watchOS و لوازم جانبی مختلف مثل ایرپاد و … دارد. دستگاه‌های اپل در این اکوسیستم یکپارچه به خوبی به همدیگر متصل می‌شوند و با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، در صورتی که برای مثال، مک بوک، آیپد یا اپل واچ دارید، انتخاب اول شما باید گوشی آیفون باشد.

آیفون لوکس‌ترین برند گوشی موبایل است که تقریبا فقط گوشی‌های پرچمدار تولید و هر سال، خانواده‌ای از این گوشی‌ها را وارد بازار می‌کند. گوشی‌های آیفون برخلاف گوشی‌های اندرویدی، سیستم عامل مخصوص خودشان، یعنی iOS را دارند. شرکت اپل، به نوآوری در صنعت گوشی موبایل معروف است و معمولا، با انجام بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، قابلیت‌های جدیدی به آیفون‌های خودش اضافه می‌کند.

در چند سال اخیر، هر خانواده آیفون شامل یک آیفون مینی (کوچک‌ترین عضو خانواده)، یک آیفون معمولی (با اندازه‌ای کمی بزرگ‌تر از آیفون مینی ولی مشابه از نظر امکانات)، یک آیفون پرو (یکی از دو پرچمدار اصلی آیفون) و یک آیفون پرو مکس (پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین آیفون هر نسل) بوده است.

متأسفانه دو سالی است که جمهوری اسلامی، واردات گوشی آیفون به ایران را ممنوع کرده و این ممنوعیت، نه تنها مانع از دسترسی کاربران ایرانی به محبوب‌ترین برند گوشی موبایل در دنیا شده، بلکه زمینه‌ساز را برای استفاده‌هایی مثل کلاهبرداری کوروش کمپانی نیز فراهم کرده است. تا زمان نوشته شدن این مقاله در بهمن ماه ۱۴۰۲، واردات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ و خانواده آیفون ۱۴ به ایران ممنوع است اما گوشی‌های نو و کارکرده آیفون ۱۳ و قدیمی‌تر همچنان در بازار یافت می‌شوند که البته نسبت به مشخصات و تاریخ تولیدشان از قیمت‌های نسبتا بالایی دارند و تنها منطق خرید آن‌ها، لوکس بودنشان است.

پیشنهاد ما به شما:  ۵ گوشی برتر شیائومی در سال ۲۰۲۳ را بشناسید

برای خرید آیفون ۱۳ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ با قیمت پایین کلیک کنید.

دقت داشته باشید که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در ایران رجیستر نمی‌شوند و حتی در صورتی که این گوشی‌ها را در بازار پیدا کردید، بهتر است که از خرید آن‌ها صرف نظر کنید. در کل، اینطور به نظر می‌رسد که تا رفع ممنوعیت این گوشی آمریکایی، فعلا بهتر است به آیفون فکر نکنید.

برند سامسونگ گلکسی

با توجه به ممنوعیت واردات و قیمت بالای گوشی‌های آیفون در ایران، برند گلکسی ساخت شرکت کره‌ای سامسونگ، عنوان محبوب‌ترین برند گوشی در ایران را به خودش اختصاص داده است. شرکت سامسونگ در هر سه بازار گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان-رده و گوشی‌های پرچمدار فعالیت دارد و در سال‌های اخیر، چهار سری موبایل روانه بازار کرده است:

سری S

اس ۲۴

گوشی‌های سری S سامسونگ گلکسی، پرچمداران این برند و گوشی‌هایی همه‌کاره هستند. این گوشی‌ها، بدنه‌ای مستحکم با قابی فلزی دارند، از بهترین نمایشگرهای موجود در دنیای موبایل برخوردار هستند، تراشه‌هایی پرچمدار و بسیار قدرتمند دارند که معمولا از نوع اسنپدراگون یا اگزینوس هستند، دوربین‌های بسیار خوب با قابلیت‌های پیشرفته مثل زوم اپتیکی سه برابر، پنج برابر و ۱۰ برابر دارند، از باتری‌های خوبی برخوردار هستند، قابلیت‌های ارتباطی معرکه و کاملی دارند اما سرعت شارژ آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های رقیب از برندهای دیگر، پایین‌تر است.

سامسونگ در ساخت گوشی‌های سری S به نوعی بلوغ رسیده و در نسل‌های اخیر، تنها شاهد تغییراتی جزئی از نسلی به نسل دیگر بوده‌ایم که برای بهتر شدن هرچه بیشتر این گوشی‌ها انجام می‌شود. هر خانواده از دستگاه‌های موبایل سری اس سامسونگ گلکسی در سال‌های اخیر شامل یک مدل معمولی (کوچک‌ترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین مدل خانواده)، یک اولترا (بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مدل خانواده) و یک مدل پلاس (مدلی مابین مدل معمولی و مدل اولترا) بوده‌اند.

در گذشته، سامسونگ به غیر از سری S، سری دیگری از گوشی‌های پرچمدار تحت عنوان سری Note را تولید می‌کرد که گوشی‌هایی بزرگ و مجهز به قلم S بودند اما Note 20، آخرین خانواده سری نوت بود و در سال ۲۰۲۱، سامسونگ به جای عرضه Note به بازار، طراحی Note را وارد مدل اولترا کرد و از آن زمان تاکنون، گوشی‌های اولترا مجهز به قلم S و نمایشگری بزرگ بوده‌اند.

جدیدترین گوشی‌های سری S، گوشی‌های خانواده گلکسی S24 هستند که مدل اولترای آن‌ها به جای قاب آلومینیومی، قابی تیتانیومی دارد. برای آشنایی با خانواده گلکسی S24 می‌توانید به مقاله بررسی و مقایسه سریع گوشی‌های خانواده S24 سامسونگ مراجعه کنید.

در کل می‌توان گفت که گوشی‌های سری S سامسونگ، حتی در صورت وجود آیفون در بازار، بهترین، کامل‌ترین و بالغ‌ترین پرچمداران موجود در دنیای موبایل هستند و در صورتی که بودجه کافی در اختیار دارید و می‌خواهید بهترین گوشی کنونی دنیا را بخرید که در همه کارها از بهترین‌ها باشد، باید به سراغ سری S سامسونگ بروید.

برای خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 اولترا با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت کلیک کنید.

سری Z

گوشی تاشوی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ گلکسی Z Fold و Z Flip، دستگاه‌های موبایل تاشوی سامسونگ و دارای مشخصات پرچمدار هستند. با توجه به جدید بودن فناوری ساخت گوشی‌های تاشو، این گوشی‌ها قیمت بالاتری در مقایسه با پرچمداران اصلی سامسونگ، یعنی سری S دارند اما مشخصات آن‌ها، کمی ضعیف‌تر است. اینطور به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال آزمون و خطا روی این سری است و این گوشی‌ها هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند. جدیدترین خانواده گوشی‌های سری Z، شامل دو گوشی Fold 5 و Flip 5 است.

تنها اگر علاقه ویژه‌ای به گوشی‌های تاشو دارید، خرید این گوشی‌ها را به شما توصیه می‌کنیم و باید توجه داشته باشید که با خرید گوشی‌های تاشوی سامسونگ، پول بیشتری نسبت به سری S عرضه شده در همان سال می‌دهید اما مشخصات ضعیف‌تری دریافت می‌کنید. البته نباید از قابلیت‌های خاص گوشی‌های تاشو مثل نمایشگرهای بسیار بزرگ و کاربردی، غافل شد.

سری A

شاید محبوب‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ در بازار موبایل ایران، گوشی‌های میان-رده سری A باشند. این سری از گوشی‌های سامسونگ مثل گوشی‌های پرچمدار سری S مجهز به قاب فلزی، دوربین‌های دارای زوم اپتیکی و تراشه‌های پرچمدار نیستند اما از نمایشگرهای بسیار خوبی برخوردارند، تراشه‌هایی نسبتا توانمند دارند و باتری و سرعت شارژ آن‌ها دست کمی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ندارد. همچنین، دوربین‌های گوشی‌های موبایل سری A سامسونگ از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند و برای عکاسی و فیلمبرداری غیر حرفه‌ای کاملا مناسبند.

با اینکه گوشی‌های سری A را تحت عنوان گوشی‌های میان-رده می‌شناسیم اما در سال‌های اخیر، شرکت سامسونگ گوشی‌های اقتصادی را نیز تحت این سری وارد بازار کرده است و این گوشی‌ها در بهمن ماه ۱۴۰۲، قیمت‌هایی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان در بازار موبایل ایران دارند که محدوده قیمتی گسترده‌ای محسوب می‌شود.

در حال حاضر، گوشی سامسونگ گلکسی A54 در کنار گوشی قدیمی‌تر A73، بهترین گوشی سری A سامسونگ، محسوب می‌شود و شرکت سامسونگ در سال پیش، تولید گوشی‌های سری A7X را متوقف کرد.

گوشی‌های میان-رده سری A سامسونگ تقریبا برای همه کاربران گوشی‌های موبایل مناسب هستند زیرا این گوشی‌ها تقریبا هیچ نقطه ضعف قابل توجهی ندارند، با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شوند، از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدتی برخوردار هستند و در کل، هر کاری را در سطح قابل قبولی انجام می‌دهند. با این حال، گوشی‌های A0X، A1X و A2X جزء گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شوند که خرید آن‌ها را تنها به کسانی که می‌خواهند کمترین پول ممکن را برای خرید گوشی موبایل هزینه کنند، توصیه می‌کنیم.

سری F و M

دو سری F و M، گوشی‌های اقتصادی سامسونگ هستند که در سال‌های اخیر، با جدی‌تری شدن گوشی‌های اقتصادی مثل گوشی‌های A0X و A1X در سری A، تولید آن‌ها رو به کاهش گذاشته است. در کل، گوشی‌های سری F و M، گوشی‌هایی بسیار معمولی هستند که از نه دوربین‌های آن‌چنانی و نه تراشه‌های خوبی دارند و فقط می‌توانید از آن‌ها برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید.

برای خرید گوشی موبایل سامسونگ کلیک کنید.

برند شیائومی

یکی دیگر از برندهای محبوب گوشی موبایل در کشور ما، برند چینی شیائومی است که در چند سال اخیر به شدت در بین کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کرده است. این برند چیزی به تولید گوشی‌هایی با دوربین‌های بسیار خوب و قیمت‌های مناسب شهرت دارد و در هر سه بازار اقتصادی، میان-رده و پرچمدار، فعال است. گوشی‌های شیائومی در زیربرندهای مختلف مثل شیائومی، ردمی، پوکو، بلک شارک و می به بازار عرضه می‌شوند.

زیربرند شیائومی

گوشی‌های ساخت شرکت شیائومی که تحت برند شیائومی به فروش می‌رسند، گوشی‌هایی پرچمدار و نیمه پرچمدار هستند که اکثر آن‌ها دوربین‌های بسیار خوبی دارند. در واقع، گوشی‌های پرچمدار شیائومی را نمی‌توان گوشي‌هایی همه‌کاره و کامل دانست، بلکه کمرافون‌هایی برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای هستند. در صورتی که به دنبال خرید گوشی مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری نیمه-حرفه‌ای و حرفه‌ای هستید، گوشی‌های زیربرند شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم. از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها می‌توان به قیمت پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با پرچمداران سامسونگ اشاره کرد.

زیربرند می

زیربرند می نیز تا همین چند سال پیش، گوشی‌های پرچمدار معمولی تولید می‌کرد اما اکنون تنها به تولید گوشی‌های تاشونده مشغول است.

زیربرند بلک شارک

بلک شارک

زیربرند بلک شارک به طور تخصصی، گوشی‌های گیمینگ وارد بازار می‌کند. این گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت، نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بسیار بالا، تراشه‌هایی بسیار قدرتمند، سرعت شارژ بالا و امکانات مخصوص گیمینگ دارند اما از دوربین‌های خوبی برخوردار نیستند و برای استفاده معمولی، توصیه نمی‌شوند. در صورتی که به دنبال خرید گوشی گیمینگ هستید، حتما گوشی‌های بلک شارک را در نظر داشته باشید.

زیربرند پوکو

گوشی پوکو

زیربرند پوکو شرکت شیائومی نیز در زمینه ساخت گوشی‌های گیمینگ تخصص دارد اما گوشی‌های پوکو، برخلاف گوشی‌های بلک شارک، قیمت‌های پایین‌تری دارند و در سطوح میان-رده و اقتصادی هستند. در ساخت گوشی‌ موبایل پوکو، بیشترین تمرکز روی توان پردازشی و رم است. البته، گوشی‌های اقتصادی این زیربرند، برای گیمینگ مناسب نیستند و اگر به دنبال خرید گوشی گیمینگ ارزان‌قیمت هستید، باید در بین گوشی‌های میان-رده زیربرند پوکو جستجو کنید.

زیربرند ردمی

گوشی ردمی

زیربرند ردمی شرکت شیائومی، گوشی‌های اقتصادی معرکه‌ای تولید می‌کند که با وجود قیمت‌های پایین، از مشخصاتی در حد گوشی‌های میان-رده برخوردار هستند و در سال‌های گذشته امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند و به یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی در بازار موبایل ایران تبدیل شده‌اند.

در کل می‌توان گفت که اگر بودجه زیادی برای خرید گوشی ندارید اما می‌خواهید گوشی شما امکانات خاصی مثل قابلیت‌های پیشرفته عکاسی، نمایشگر خیلی خوب یا سرعت شارژ بالایی داشته باشد، برند شیائومی و زیربرندهای آن، گزینه‌های خوبی برای شما محسوب می‌شوند. همچنین، اگر به عکاسی و فیلمبرداری با گوشی علاقه دارید، حتما برند شیائومی را در نظر داشته باشید. البته باید همینجا به شما بگوییم که معمولا، گوشی‌های شیائومی، دوربین‌های سلفی خوبی ندارند.

برای خرید گوشی موبایل شیائومی کلیک کنید.

برند هواوی

گوشی هواوی

برند چینی تحت تحریم ایالات متحده که گوگل از آن پشتیبانی نمي‌کند، سعی دارد تا با تولید بهترین دوربین‌ها در دنیای موبایل و روش‌های برای دور زدن گوگل، بازار خودش را حفظ کند و در این کار موفق هم بوده است. هواوی در سال‌های گذشته از محبوب‌ترین برندهای موبایل در کشور ما بود که گوشی‌های میان-رده و پرچمدار خیلی خوبی به بازار عرضه می‌کرد اما پس از تحریم‌های ایالات متحده علیه این برند وابسته به حزب کمونیست چین، ناگهان بخش بزرگی از بازار خودش را از دست داد و برای جبران این موضوع، اکنون روی تولید کمرافون‌های پرچمدار با دوربین‌هایی شگفت‌انگیز تمرکز دارد که می‌توانند تا حدی کار دوربین‌های DSLR را انجام دهند.

این گوشی‌ها با همکاری شرکت آلمانی لایکا، از بهترین لنزها در بازار موبایل برخوردار هستند، دیافراگم‌های قابل تغییر دارند و مجهز به سنسورهایی بزرگ هستند که امکان عکاسی و فیلمبرداری در سطح حرفه‌ای را فراهم می‌آورند. البته، باید اشاره کنیم که به غیر از محدودیت‌های استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل در گوشی‌های هواوی خبری از شبکه 5G نیست.

بر اساس آخرین رنکینگ DXOMARK، دو گوشی هواوی میت ۶۰ پرو پلاس و هواوی پی ۶۰ پرو، از نظر دوربین، در صدر جدول گوشی‌های موبایل در دنیا هستند. در کل می‌توان گفت که اگر به دنبال یک دوربین عکاسی قدرتمند هستید که کار گوشی موبایل را نیز برای شما انجام دهد، گوشی‌های برند هواوی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای خرید گوشی موبایل هواوی کلیک کنید.

برند موتورولا

گوشی موتورولا

موتورولا نام شرکتی آمریکایی است که اولین تلفن همراه دنیا را وارد بازار کرد اما از سال ۲۰۱۲، برند تلفن همراه موتورولا متعلق به شرکت چینی لنوو بوده است. بر خلاف نوکیا که هرگز نتوانست در بازار گوشی‌های هوشمند به موفقیت برسد و سرانجام چند روز پیش از نوشته شدن این مقاله در انتهای بهمن ۱۴۰۲ به طور کلی تولید گوشی موبایل را متوقف کرد، برند موتورولا همچنان گوشی‌های خوبی با طراحی عالی، مشخصات بالا و قیمت‌های مناسب وارد بازار می‌کند.

تنوع گوشی‌های موتورولا بسیار زیاد است و از گوشی‌های اقتصادی ساده تا گوشی‌های پرچمدار و تاشونده گران‌قیمت را در بین گوشی‌های برند موتورولا پیدا می‌کنید. در واقع، گوشی‌های تاشونده موتورولا از بهترین گوشی‌های تاشونده دنیا هستند. این برند در ساخت گوشی‌های پرچمدار کوچک و سبک نیز متخصص است و بهترین پرچمدار کنونی موتورولا یعنی Edge 40 Pro تنها ۱۹۹ گرم وزن و نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد!

اگر گوشی دارای مشخصات بالا ولی اندازه کوچک و وزن پایین می‌خواهید، احتمالا بهترین برند موجود در بازار برای شما، موتورولا است. جالب اینجا است که پرچمداران این برند که تحت سری Edge وارد بازار می‌شوند، با تراشه‌های آخرین مدل مثل اسنپدراگون ۸ نسل ۲، با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر در مقایسه با پرچمداران سامسونگ و حتی شیائومی به فروش می‌رسند. البته، این گوشی‌ها از نظر مشخصات، ضعیف‌تر هم هستند.
موتورولا گوشی‌های اقتصادی و میان-رده بسیار خیلی خوبی نیز وارد بازار می‌کند و اگر به دنبال خرید گوشی زیر ۱۵ میلیون تومان هستید، یکی از برندهایی که حتما باید در نظر بگیرید، موتورولا است.

همچنین، اگر گوشی تاشونده می‌خواهید، به جرأت می‌توان گفت که گوشی‌های سری Razr موتورولا از بهترین گوشی‌های تاشوی موجود در بازار برای شما هستند و می‌توانید این گوشی‌ها را با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از پرچمداران سامسونگ یا گوشی‌های گلکسی سری Z، در بازار موبایل ایران بخرید. در حال حاضر در بهمن ماه ۱۴۰۲، قیمت گوشی ریزر ۴۰ اولترا با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت که بهترین تاشونده موتورولا محسوب می‌شود، تنها حدود ۶۲ میلیون تومان است.

برای خرید گوشی موبایل موتورولا کلیک کنید.

برند ریلمی

گوشی ریلمی

ریلمی یک شرکت تولید کننده گوشی‌های موبایل است که در سال ۲۰۱۸ در چین راه‌اندازی شد. این برند با تولید گوشی‌های اقتصادی، بازار کشورهای در حال توسعه مثل هند و ایران را هدف گرفته است. جدیدترین گوشی‌های ریلمی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستند و در مقایسه با سایر برندها، قیمت‌های مناسبی دارند.

سری‌ عددی ریلمی که شامل گوشی‌هایی مثل ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو است، گوشی‌هایی اقتصادی تا میان-رده را در بر می‌گیرد که رقیب مستقیم گوشی‌های ردمی شیائومی و موتو جی موتورولا هستند. سری ریلمی جی تی که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و جای سری ایکس را گرفته، گوشی‌هایی میان-رده و پرچمدار هستند اما در کل، این برند، تجربه زیادی در ساخت گوشی‌های پرچمدار ندارد و بنابراین، پرچمداران ریلمی، گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمتی محسوب می‌شوند.

در بهمن ماه ۱۴۰۲، بهترین گوشی پرچمدار ریلمی، گوشی GT3 است که نسل سوم گوشی‌های GT محسوب می‌شود. این گوشی با یک ترابایت حافظه داخلی، ۱۶ گیگابایت رم، صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۲۷۰ در ۲۷۷۲ پیکسل و نرخ نوسازی شگفت‌انگیز ۱۴۴ هرتز، تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک با ساخت ۴ نانومتری، سرعت شارژ باورنکردنی ۲۴۰ وات که باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت را در تنها ۱۰ دقیقه شارژ می‌کند، تنها ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد که واقعا مبلغ پایینی برای چنین مشخصات شگفت‌انگیزی است. البته، این گوشی قاب پلاستیکی دارد و دوربین آن در حد گوشی‌های میان-رده ارزان‌قیمت است.

در کل، اینطور به نظر می‌رسد که برند ریلمی قصد دارد تا با حذف کردن بعضی از مشخصات غیر ضروری (مثل قاب فلزی در گوشی‌های پرچمدار خود) و اضافه کردن ویژگی‌هایی خاص (مثل سرعت شارژ عجیب و غریب) گوشی‌های منحصر به فردی با قیمت بسیار پایین وارد بازار کند که شاید سلیقه هر کسی نباشند. در کل، اگر دنبال گوشی لوکس نیستید و می‌خواهید پول کمی برای گوشی اختصاص دهید اما گوشی شما مشخصات بالایی داشته باشد، ریلمی یکی از برندهایی است که حتما به آن توجه داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه گوشی سامسونگ A13 با M13

برای خرید گوشی موبایل ریلمی کلیک کنید.

برند اوپو

گوشی اوپو

یکی دیگر از برندهای چینی موجود در بازار موبایل که با برخلاف ریلمی، در ساخت گوشی‌های گران‌قیمت و پرچمدار تخصص دارد و بعضی از گوشی‌های تاشونده آن بالای ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند! در صورتی که به دنبال خرید گوشی تاشونده لوکس هستید، حتما باید برند اوپو را در نظر بگیرید.

در حال حاضر و در بهمن ماه ۱۴۰۲، بهترین گوشی تاشونده این برند Find N3 5G است که با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم، نمایشگری فوق‌العاده که در حالت باز شده به ۷.۸۲ اینچ می‌رسد، نمایشگر ثانیه معرکه، استحکام ساختاری بسیار بالا، سیستم دوربین بسیار مجهز با سنسورهایی بزرگ و دارای قابلیت زوم اپتیکی ۳ برابری، باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ ۶۷ وات، با قیمت حدود ۱۳۰ میلیون تومان در بازار موبایل ایران به فروش می‌رسد. تنوع گوشی‌های تاشونده اوپو بسیار بالا است و با قیمت‌های پایین‌تر در سطح ۶۰ میلیون تومان نیز می‌توانید یک تاشونده اوپو را بخرید.

البته اوپو به غیر از گوشی‌های تاشونده، چندین سری گوشی پرچمدار معمولی نیز وارد بازار می‌کند. اگر به دنبال خرید گوشی پرچمدار گران قیمت غیر تاشونده نیز هستید، فقط به سامسونگ و شیائومی نگاه نکنید و سری‌های Find X و Reno اوپو را نیز در نظر داشته باشید زیرا از تنوع بالایی برخوردار هستند و می‌توانید گوشی‌های بسیار خوبی در بین آن‌ها پیدا کنید. اکثر این گوشی‌ها دوربین‌های معرکه‌ای دارند و مجهز به تراشه‌های مدیاتک دایمنسیتی قدرتمندی هستند.

برای خرید گوشی موبایل اوپو کلیک کنید.

برند وان پلاس

گوشی وان پلاس

برند چینی وان پلاس نیز ذهنیتی شبیه به برند اوپو دارد و در حالی که به نظر می‌رسید زیربرندی از اوپو باشد، هر دو شرکت منکر این موضوع شدند. در هر صورت، وان پلاس نیز مثل اوپو گوشی‌های تاشونده لوکس و بسیار گران‌قیمتی تحت سری Open وارد بازار می‌کند و اگر به دنبال گوشی تاشونده گران‌قیمت هستید، حتما این برند را در نظر بگیرید.

در حال حاضر و در بهمن ماه ۱۴۰۲، بهترین گوشی تاشونده وان پلاس و گران‌قیمت‌ترین گوشی این برند که اولین تاشونده برند وان پلاس محسوب می‌شود، OnePlus Open است. این گوشی، طراحی جذاب و استحکام ساختاری بالایی دارد، دارای نمایشگر معرکه‌ای است، با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کار می‌کند، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم دارد، با باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت تغذیه و با قابلیت ۶۷ وات شارژ می‌شود و سیستم دوربین بسیار معرکه‌ای دارد. در کل می‌توان گفت که این گوشی بسیار شبیه گوشی تاشونده اوپو Find N3 5G است اما قیمتی حدود ۲۰ میلیون ارزان‌تر دارد و با قیمت حدود ۱۱۱ میلیون تومان در بازار موبایل ایران به فروش می‌رسد.

این برند چینی، چندین سری پرچمدار Ace و شماره‌دار (OnePlus X) نیز وارد بازار می‌کند که از از مشخصات جالبی برخوردار هستند و در صورتی که تمایل به خرید گوشی پرچمدار با قیمت مناسب دارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما این برند را در نظر داشته باشید. از مشخصات ویژه برند وان پلاس می‌توان به رابط کاربری معرکه و بسیار ساده Oxygen OS اشاره کرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، از بهترین رابط‌های کاربری اندرویدی در دنیای موبایل است.

برای خرید گوشی موبایل وان پلاس کلیک کنید.

برند آنر

گوشی آنر

برند آنر یکی از زیربرندهای هواوی است اما برخلاف گوشی‌های هواوی تحت پشتیبانی سرویس‌های گوگل هستند. یکی از ویژگی‌های گوشی‌های Honor، طراحی زیبا و خوش دست بودن آن‌ها است. اگر تاکنون گوشی آنر در دست نگرفته‌اید، حتما وقتی برای اولین بار یک گوشی آنر را لمس کنید، حس بسیار خوبی به شما می‌دهد. گوشی‌های آنر اگرچه از نظر سخت‌افزاری بسیار خوب هستند، اما از نظر نرم‌افزاری چندان جالب نیستند.

برند آنر، در ساخت گوشی‌های میان-رده خوب تخصص دارد و البته گوشی‌های اقتصادی خیلی خوبی را نیز وارد بازار می‌کند. البته این برند، گوشی‌های پرچمدار سری Magic را نیز تولید می‌کند و اخیر اولین سری گوشی‌های پرچمدار خودش، یعنی Magic V را نیز وارد بازار کرده است.

در حال حاضر، برند آنر یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های دنیا، یعنی گوشی تاشوی Magic V2 را با طراحی و ساخت معرکه، نمایشگری عالی و ۷.۹۲ اینچی در حال تاشده، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، سیستم دوربین شگفت‌انگیز، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت که در بین تاشونده‌ها بسیار کمیاب (اگر نگوییم نایاب) است و سرعت شارژ ۶۷ وات به بازار عرضه می‌کند اما قیمت آن بسیار بالا است و نسخه دارای حافظه یک ترابایت و رم ۱۶ گیگابایت آن در بهمن ۱۴۰۲ با قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان در بازار موبایل ایران به فروش می‌رسد.

گوشی‌های غیرتاشوی سری آنر مجیک، تنوع قیمتی بالایی دارند و اگر به دنبال خرید گوشی پرچمدار با قیمت مناسب هستید، به احتمال زیاد می‌توانید در بین گوشی‌های آنر مجیک، گوشی مناسبی برای خود پیدا کنید. با توجه به اینکه آنر، زیربرند هواوی محسوب می‌شود، مطابق انتظار، تمامی گوشی‌های پرچمدار این برند دارای دوربین‌های معرکه‌ای هستند.

برای خرید گوشی موبایل آنر کلیک کنید.

برند گوگل پیکسل

گوشی گوگل پیکسل

حالا که تعداد زیادی برند گوشی چینی معرفی کردیم، بد نیست که چند برند آمریکایی غیر آیفون نیز معرفی کنیم. شرکت گوگل که توسعه دهنده سیستم عامل اندروید است، گوشی‌های برند گوگل پیکسل را روانه بازار می‌کند که مطابق انتظار، از نظر نرم‌افزاری از بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند. این برند، گوشی‌های پرچمدار ارزان‌قیمتی را وارد بازار می‌کند که البته به محبوبیت پرچمداران سامسونگ و آیفون نیستند زیرا اگرچه از نظر نرم‌افزاری حرف ندارند اما از نظر سخت‌افزاری نمی‌توان خیلی روی آن‌ها حساب کرد.

بعضی از گوشی‌های میان-رده این برند مثل گوگل پیکسل 7a با قیمت‌هایی کمی بالاتر از قیمت‌های دیگر گوشی‌های میان-رده در بازار موبایل ایران یافت می‌شوند و شاید تنها در صورتی که علاقه خاصی به گوگل دارید، می‌توان این برند را به شما توصیه کرد.

برای خرید گوشی موبایل گوگل کلیک کنید.

برند کترپیلار

برند کترپیلار

شرکت آمریکایی کترپیلار در ساخت ماشین‌آلان صنعتی مثل ماشین‌آلات مورد استفاده در معدن و حفاری شهرت دارد اما گوشی موبایل نیز تولید می‌کند! این گوشی‌ها از محکم‌ترین و مقاوم‌ترین گوشی‌های موبایل در دنیا هستند که می‌توانند تحت شدید‌ترین شرایط محیطی کار کنند و بی‌نهایت محکم هستند. در واقع، برند موبایل کترپیلار به ساخت گوشي‌های فوق مستحکم نظامی مشهور است که در بدترین شرایط سالم باقی می‌مانند و همراه خوبی برای نظامیان، کارگران معدن و دیگر افرادی هستند که در شرایط سخت کاری می‌خواهند گوشی مطمئنی همراه خودشان داشته باشند.

برند کترپیلار گوشی‌های ساده غیر هوشمند تا گوشی‌های پرچمدار معمولی را تولید می‌کند. در بهمن ۱۴۰۲، گران‌ترین گوشی موبایل کترپیلار در بازار موبایل ایران، گوشی S75 با قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان است که با ۲۶۸ گرم وزن یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های غیر تاشونده در دنیا محسوب می‌شود. این گوشی با امتیاز مقاومت محیطی IP69 می‌تواند به مدت ۳۵ دقیقه در عمق ۵ متری آب دوام بیاورد و در مقابل شدیدترین ضربه‌ها مقاومت دارد.

گوشی‌های کترپیلار از نظر توان پردازشی و نرم‌افزاری چندان خوب نیستند و به شما توصیه می‌کنیم که تنها اگر نیازمند یک گوشی فوق مقاوم هستید، به خرید کترپیلار فکر کنید.

دیگر برندها

نظامیان و سربازان وظیفه که به دلایل امنیتی از ورود گوشی‌های موبایل هوشمند به مراکز حساس نظامی منع هستند، می‌توانند گوشی‌های ساده برندهایی مثل نوکیا، آلکاتل یا کترپیلار بخرند. این گوشی‌ها قیمت‌هایی بسیار پایین دارند در بهمن ۱۴۰۲ حتی با زیر یک میلیون تومان نیز می‌توانید گوشی‌های غیرهوشمند خیلی خوبی گیر بیاورید. البته، تنها کاربرد این گوشی‌ها برای مکالمات تلفنی و ارسال پیامک است و عملا کاربرد دیگری ندارند.

همچنین، خرید گوشی موبایل ساده و غیر هوشمند را به کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان توصیه می‌کنیم زیرا این گوشی‌ها خیلی خوب شارژ نگه می‌دارند و در صورت گم شدن، هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کنند. البته، بعضی افراد خاص نیز به دلیل اجتناب از فناوری‌های جدید مثل شبکه‌های اجتماعی، تمایل دارند که از گوشی‌های ساده استفاده کنند.

نکته مهم: در سال‌های اخیر، گوشی‌های ساده تقلبی تحت برندهایی مثل نوکیا در بازار موبایل ایران یافت شده‌اند که توسط شرکت‌های ایرانی و به صورت غیر قانونی تولید می‌شوند. دقت داشته باشید که حتما نسبت به اصل بودن کالایی که می‌خرید، مطمئن شوید و حتما از فروشگاه‌های معتبر مثل فروشگاه اینترنتی فرنا خرید کنید.

به غیر از برندهای گفته شده، گوشی‌های موبایل ساده و هوشمند تحت برندهای جدیدی وارد بازار شده‌اند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به برند انگلیسی ناتینگ فون اشاره کرد. ترجیح بر این است که این برندها آزمون خود را پس بدهند و در صورتی که کیفیت آن‌ها اثبات شد، خرید آن‌ها توصیه شود.

برندهای ایرانی!

گوشی ایرانی

در سال‌های اخیر چندین برند موبایل ایرانی نیز وارد بازار شده‌اند که به هیچ عنوان قابلیت رقابت با برندهای موبایل خارجی را ندارند و به نظر می‌رسد و بسیاری از کاربران نسبت به امنیت آن‌ها شک دارند. در کل، با وجود تنوع گوشی‌های موبایل خارجی در کشور، با کیفیت‌های بسیار بهتر و قیمت‌های مناسب، به نظر نمی‌رسد که خرید گوشی موبایل ایرانی، توجیهی داشته باشد.

متأسفانه ورود برندهای موبایل ایرانی به بازار و ممنوعیت واردات آیفون این شایعه را مطرح کرده است که احتمالا قرار است تا با ممنوعیت واردات برندهای خارجی دیگر به مرور زمان، بازار موبایل نیز مثل بازار خودرو، انحصاری شود و محصولاتی بی‌کیفیت و غیر قابل اطمینان با قیمت‌هایی نجومی به شهروندان ایرانی تحمیل شوند. البته، شکی نیست که مسئولان دلسوز کشور جلوی چنین روندی می‌ایستند و با جلوگیری از انحصار در بازار بسیار حساس موبایل، از حقوق شهروندان ایرانی دفاع می‌کنند.

راهنمای انتخاب برند گوشی

در جدول زیر، خیلی ساده به شما توضیح داده‌ایم که هر برند برای چه دسته‌ای از شهروندان ایرانی مناسب است:

برند برای چه کاربری مناسب است؟
آیفون فقط طرفداران متعصب آیفون (در شرایط بازار ایران)
سامسونگ کاربران عمومی
شیائومی کاربرانی که به عکاسی و فیلمبرداری با گوشی علاقه دارند
بلک شارک فقط کاربرانی که به دنبال گوشی گیمینگ پرچمدار هستند
پوکو
  • کاربرانی که به دنبال گوشی گیمینگ ارزان‌-قیمت هستند
  • کاربرانی که گوشی اقتصادی نیاز دارند
ردمی کاربرانی که گوشی اقتصادی با مشخصات خوب و میان-رده ارزان قیمت نیاز دارند
می میکس کاربرانی که گوشی تاشوی شیائومی می‌خواهند
هواوی فقط کاربرانی که نیازمند کمرافون برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای و نیمه-حرفه‌ای هستند
موتورولا
  • کاربرانی که گوشی هوشمند کوچک و سبک نیاز دارند
  • کاربرانی که گوشی تاشونده ارزان‌قیمت و مطمئن نیاز دارند
ریلمی کاربرانی که گوشی اقتصادی، میان-رده یا پرچمدار ارزان‌قیمت با ویژگی‌های خاص مثل سرعت شارژ بالا نیاز دارند
اوپو
  • کاربرانی که گوشی‌های تاشوی لوکس بسیار گران‌قیمت نیاز دارند
  • کاربرانی که گوشی پرچمدار با قیمت مناسب نیاز دارند
وان پلاس
  • کاربرانی که گوشی‌های تاشوی لوکس بسیار گران‌قیمت نیاز دارند
  • کاربرانی که گوشی پرچمدار با قیمت مناسب نیاز دارند
آنر کاربرانی که گوشی پرچمدار با دوربین خوب، پشتیبانی گوگل و قیمت مناسب نیاز دارند
گوگل پیکسل فقط کاربران علاقه‌مند به برند گوگل
کترپیلار
  • کارگران معدن، کوهنوردان و طبیعت‌گردان، نظامیان و دیگر کاربرانی که در شرایط محیطی سخت و خطرناک به گوشی موبایل نیاز دارند
  • کاربرانی که گوشی موبایل ساده و غیر هوشمند نیاز دارند
نوکیا و آلکاتل نظامیان، سربازان وظیفه و کاربرانی که گوشی موبایل ساده و غیر هوشمند نیاز دارند
ناتینگ فون کاربرانی که دوست دارند یک برند جدید و نوآور را تجربه کنند
برندهای ایرانی

حالا که با برندهای مختلف گوشی موبایل آشنا شدید و برندهای مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانیم گام‌های دیگر راهنمای خرید گوشی موبایل را برای شما توضیح دهیم. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

گام چهارم: انتخاب مدل گوشی

در این مرحله باید با در نظر گرفتن بودجه و نیازمندی‌ها، مدل‌های مختلف گوشی‌ها در برندهای مورد نظر خود را با همدیگر مقایسه کنید و با تهیه لیستی از مزایا و معایب هر یک، دایره انتخاب خود را کوچک‌تر کنید.

در انتخاب مدل گوشی ابتدا باید جدیدترین مدل‌های وارد شده به بازار را در نظر بگیرید. در صورتی که تعداد معدودی برند در نظر داشته باشید و بدانید که می‌خواهید در سطح اقتصادی، میان-رده یا پرچمدار خریداری کنید، احتمالا باید تعداد انگشت شماری از جدیدترین مدل‌های موجود در بازار را با همدیگر مقایسه کنید.

مشخصات مدل‌های مورد نظر را با همدیگر مقایسه کنید

در مجله تکنولوژی فرنا می‌توانید مقایسه گوشی‌های مختلف با همدیگر را ببینید و مشخصات آن‌ها را با همدیگر مقایسه کنید و به مشخصاتی که بیش از همه به آن‌ها نیاز دارید، توجه داشته باشید. نگاهی کلی به مشخصات می‌تواند نظر کلی شما در مورد گوشی را مشخص کند. برای مثال، ممکن است با تنها نگاه به ظرفیت باتری یک گوشی یا رزولوشن نمایشگر آن، از خریدش صرف نظر کنید و دایره انتخاب شما تنگ‌تر و انتخاب راحت‌تر شود.

مقایسه گوشی

به سال ساخت و تاریخ انقضای پشتیبانی نرم‌افزاری توجه کنید

هر گوشی وقتی که وارد بازار می‌شود، تا چندین سال توسط تولیدکننده تحت پشتیبانی نرم‌افزاری قرار دارد و آپدیت‌های اصلی سیستم عامل و رابط کاربری و پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کند. در صورتی که تاریخ پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی به پایان برسد، بهتر است که گوشی جدیدی بخرید زیرا با دریافت نکردن پچ‌های امنیتی، هر لحظه امکان اکسپلویت شدن حفرات امنیتی توسط هکرها و ایجاد مشکلات متعدد و خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای شما وجود دارد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب مدل گوشی باید به آن توجه داشته باشید، سال ورود به بازار و مدت زمان دریافت آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی است.

از این نظر، گوشی‌های سامسونگ تقریبا بی‌نظیر هستند و حتی گوشی‌های میان-رده این برند، تا پنج سال نیز بروزرسانی‌ها و پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی نوا ۱۱ پرو هواوی

نقد و بررسی گوشی‌ها را بخوانید

در هنگام انتخاب مدل گوشی صرفا به مطالعه مشخصات اکتفا نکنید؛ گاهی اوقات، جدول مشخصات، همه چیز را در رابطه با کیفیت گوشی موبایل به شما نمی‌گویند. برای مثال در حالی که گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra دارای دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکی ۱۰ برابری است، سامسونگ در S24 Ultra این دوربین را با دوربین دارای زوم اپتیکی ۵ برابری جایگزین کرده است؛ ممکن است کاربران معمولی که اطلاعاتی در رابطه با عکاسی ندارند، تصور کنند که دوربین پریسکوپی S23 Ultra بهتر است اما در واقعیت، به دلیل رزولوشن بیشتر و اندازه بزرگ‌تر سنسور و بازتر بودن دیافراگم لنز، دوربین پریسکوپی S24 Ultra عملکرد بهتری دارد. شما می‌توانید در مجله تکنولوژی فرنا، نقد و بررسی کامل جدیدترین گوشی‌های دنیا را ببینید و با آگاهی کامل آن‌ها را از فروشگاه اینترنتی فرنا بخرید.

بررسی گوشی

نظرات کاربران در وبسایت‌های فروشگاهی را بخوانید

با مراجعه به چندین فروشگاه اینترنتی می‌توانید نظرات کاربران را در رابطه با گوشی‌های مورد نظر خود مطالعه کنید تا با عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی و میزان رضایت کاربران، آشنا شوید.

لیستی از مزایا و معایب گوشی‌ها تهیه کنید

با تهیه لیستی از مزایا و معایب گوشی‌های مورد نظر خود می‌توانید در نهایت، به جمع‌بندی برسید و یک مدل را به عنوان مدل نهایی برای خرید، انتخاب کنید.

مدل انتخاب شده را با نسل پیشین از نظر قیمت و بهودها مقایسه کنید

معمولا، زمانی که مدل جدیدی از یک گوشی وارد بازار می‌شود، نسل قبلی آن مدل، افت قیمتی شدیدی را تجربه می‌کند اما همیشه اینطور نیست که نسل جدید، بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی داشته باشد!

گاهی اوقات، تفاوت‌های بین نسل قبلی و نسل جدید به قدری اندک است که به هیچ وجه با اختلاف قیمت ایجاد شده به دلیل تغییر نسل، همخوانی ندارد و خرید گوشی قدیمی‌تر، بسیار به صرفه‌تر و منطقی‌تر است.

برای مثال، در حالی که گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا بهبودهای خیلی کمی در مقایسه با نسل پیشین خود، یعنی سامسونگ گلکسی S23 اولترا نشان می‌دهد، اما این دو گوشی در بهمن ماه ۱۴۰۲ چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود و اگر زیادی برایتان مهم نباشد بهترین و جدیدترین گوشی حال حاضر دنیا را داشته باشید، خرید S23 اولترا بسیار منطقی‌تر است.

دقت داشته باشید که فقط یک نسل عقب بروید زیرا امروزه، گوشی‌های دو سال پیش یا قدیمی‌تر واقعا در مقایسه با گوشی‌های بروز، ارزش خرید ندارند.

گام پنجم: انتخاب فروشگاه

در این بخش از راهنمای خرید گوشی موبایل به شما می‌گوییم که چطور فروشگاهی مناسب و معتبر برای خرید گوشی مورد نظر خود انتخاب کنید. اول اینکه همه فروشگاه‌ها همه نسخه‌ها را ندارند. بنابراین، در مرحله اول از انتخاب فروشگاه باید به دنبال لیستی از فروشگاه‌هایی باشید که گوشی شما در آن‌ها موجود است. یک اصل کلی در مورد خرید گوشی موبایل و بسیاری دیگر از لوازم الکترونیکی عمومی وجود دارد که همیشه خرید آنلاین، بهتر از خرید حضوری است. از جمله مزایای خرید آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحت‌تر بودن اعتبارسنجی فروشگاه با بررسی نشان اعتبار الکترونیک، مجوز کشوری کسب و کار مجازی و گواهینامه‌ها و استانداردهای دیگر
  • راحت‌تر بودن بررسی مشخصات و مقایسه گوشی‌های مختلف با همدیگر
  • اطمینان از اصل بودن کالا
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری و صرفه‌جویی در زمان و انرژی با دریافت گوشی در درب منزل
  • قیمت پایین‌تر
  • امکان مطالعه نظرات مشتریان
  • و …

در انتخاب از بین فروشگاه‌های اینترنتی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • دقت داشته باشید که قیمت یک کالا در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف می‌تواند با هم کمی تفاوت داشته باشد اما اگر فروشگاهای ادعا می‌کند که کالایی را با قیمت بسیار پایین‌تر به شما می‌فروشد، یا قیمت آن کالا در فروشگاه بروزرسانی نشده است یا احتمال کلاهبرداری به شیوه کلاهبرداری بزرگ کوروش کمپانی با وعده فروش آیفون ۱۳ بیست میلیون تومانی وجود دارد. بنابراین، باید به شدت مراقب این نوع فروشگاه‌ها باشید.
  • به عنوان تجربه شخصی به شما مي‌گویم که هرگز از فروشگاه‌هایی که صرفا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و دارای وبسایت معتبر نیستند، خریداری نکنید. این فروشگاه‌ها به راحتی می‌توانند پول شما را بگیرند و بدون هیچ مسئولیتی، از تحویل کالا به شما خودداری کنند.
  • نکته بعدی اینکه هرگز از وبسایت‌هایی که دارای نشان اعتماد الکترونیک نیستند، خریداری نکنید. دقت داشته باشید که با کلیک کردن روی نشان اعتماد الکترونیک، باید به دامنه trustseal.enamad.ir هدایت شوید و میزان اعتبار نماد (چند ستاره دارد؟)، تاریخ انقضای نماد و دیگر مشخصات را ببینید. همچنین، داشتن دیگر مجوزها و استانداردها، نشان‌دهنده اعتبار هر چه بیشتر آن وبسایت است. کلاهبرداری کورش کمپانی با وجود داشتن نشان اعتماد الکترونیک نشان داد که وجود این نشان و دیگر استانداردها و مجوزها برای اطمینان از معتبر بودن یک کسب و کار مجازی، کافی نیست. بنابراین، باید به شناخته‌شده بودن فروشگاه، رضایت مشتریان قبلی، پاسخگویی مناسب از طریق راه‌های ارتباطی معرفی شده در وبسایت (به ویژه تماس تلفنی)، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای ارزشمند و مفید برای کاربر، رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب وبسایت و همه مواردی که نشان‌دهنده پاسخگو بودن فروشگاه و اهمیت قائل شدن آن برای مشتریان هستند، توجه ویژه داشته باشید.
  • به روش‌های پرداخت و روش‌های ارسال توجه کنید. بعضی از فروشگاه‌ها فقط ارسال در محدوده تهران دارند و اگر از شهرستان سفارش می‌دهید، باید به امکان ارسال به محل زندگی خود توجه کنید. همچنین، دقت داشته باشید که روش پرداخت از طریق یک درگاه بانکی معتبر باشد. گذشته از این‌ها به گزینه‌هایی مثل امکان بازگشت کالا یا امکان پرداخت درب منزل توجه داشته باشید.

گوشی موبایل خود را از فروشگاه اینترنتی فرنا بخرید

فروشگاه اینترنتی فرنا با داشتن نشان اعتماد الکترونیک، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال، عضویت در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، عضویت در انجمن کامپیوتر ایران، عضویت در انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران، عضویت در انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، عضویت در سامانه مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عضویت در برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و برخورداری از استاندارهای ایزو ۱۰۰۰۴، ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور برای خرید گوشی موبایل است.

وبسایت فرنا

با مراجعه به صفحه تماس با ما در وبسایت فرنا به راحتی می‌توانید با کارشناسان این فروشگاه در بخش‌های مختلف تماس بگیرید و آدرس و موقعیت دقیق فروشگاه را ببینید.

فرنا، وبسایتی فروشگاهی با رابط کاربری و تجربه کاربری عالی دارد و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید گوشی مورد نظر خود را از این فروشگاه بخرید. همچنین، با مراجعه به بلاگ فرنا می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در رابطه با مشخصات گوشی‌های موبایل به دست آورید و کامل‌ترین نقد و بررسی گوشی‌های موبایل را مطالعه کنید.

از جمله مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی فرنا که در این راهنمای خرید گوشی موبایل می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، عبارتند از:

  • امکان خرید اقساطی بدون ضامن، به صورت غیر حضوری و بازپرداخت ۱۲ ماهه
  • خرید گوشی موبایل با قیمت مناسب
  • امکان خرید بیمه موبایل
  • امکان دریافت خدمات رجیستری موبایل
  • امکان ارسال کالا به سرتاسر ایران با روش‌های مختلف مثل پست پیشتاز، تیپاکس، فرنا پیک، پیک اکسپرس فرنا، چاپار، ماهکس و حتی تحویل حضوری
  • و …

گام ششم: خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل اینتنرنتی

در هنگام خرید گوشی از فروشگاه‌های اینترنتی به موارد زیر توجه داشته باشید:

تماس با فروشگاه پیش از آغاز فرایند خرید: گاهی اوقات قیمت‌ها در بعضی وبسایت‌ها بروز نیستند و به ویژه اگر گوشی با قیمت پایین در یک فروشگاه آنلاین پیدا کردید، حتما قبل از خرید، با پشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید و از موجود بودن گوشی مورد نظر و بروز بودن قیمت آن، اطمینان حاصل کنید.

نو یا کارکرده بودن گوشی: این روزها، تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی، علاوه بر فروش گوشی‌های آکبند، گوشی‌های کارکرده نیز به فروش می‌رسانند. بنابراین، دقت داشته باشید که گوشی شما حتما نو باشد.

نسخه گوشی: گاهی اوقات، چندین نسخه از یک مدل گوشی در بازار وجود دارد که می‌توانند تفاوت‌هایی در حد پردازنده، تک سیم کارت یا دو سیم کارت بودن و … داشته باشند. پس از انتخاب مدل گوشی، مشخصات آن را در صفحه خرید گوشی موبایل در وبسایتی که می‌خواهید از آن خرید کنید، به دقت مطالعه کنید.

گارانتی: یکی از مواردی که حتما در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی است که هر چه بیشتر و معتبرتر باشد و موارد بیشتری را پوشش دهد، قیمت آن بیشتر است اما به ویژه برای گوشی‌های گران‌قیمت، واقعا ارزشش را دارد که بهترین گارانتی را بخرید. همچنین، با خرید از فروشگاه اینترنتی فرنا می‌توانید گوشی خود را بیمه کنید.

رنگ گوشی: در هنگام خرید دقت داشته باشید که رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید.

به سبد خرید خود دقت کنید: پیش از نهایی کردن خرید، به سبد خرید خود دقت کنید که فقط کالا یا کالاهای مورد نظر را انتخاب کرده باشید.
ثبت نام و وارد کردن اطلاعات تماس: در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، باید پیش از خرید، ثبت نام کنید. دقت داشته باشد که در این مرحله، اطلاعات خود مثل شماره تلفن، نام و نام خانوادگی، ایمیل، آدرس منزل و … را با دقت کامل وارد کنید تا کالای خریداری شده بدون هیچ مشکلی به دست شما برسد.

تکمیل خرید: پس از ثبت اطلاعات و ورود به صفحه درگاه بانکی پرداخت الکترونیک، دقت داشته باشید که آدرس صفحه مورد نظر با https شروع شود و هشدارهای مرورگر خود مبنی بر مطمئن نبودن درگاه پرداخت را جدی بگیرید و از پرداخت در درگاه‌های غیر مطمئن، خودداری کنید.

تحویل گوشی از پیک: پیش از تأیید تحویل گوشی از پیک یا پستچی، حتما از پلمپ بودن جعبه گوشی و سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کنید. فیلم گرفتن از باز کردن پلمپ جعبه گوشی ضرری ندارد.

در هنگام خرید از فروشگاه‌های حضوری به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از فروشنده بخواهید تا گوشی را به صورت آکبند به شما تحویل دهد و پلمپ جعبه گوشی را بررسی کنید.
  • دقت داشته باشید که گوشی دارای کد رجیستری و گارانتی باشد.

همین حالا گوشی موبایل خود را از فروشگاه اینترنتی فرنا بخرید!

گام هفتم: راه‌اندازی گوشی در زمان و مکان مناسب

برای راه‌اندازی گوشی خود عجله نکنید. پیش از شروع فرایند راه‌اندازی، گوشی باید حداقل ۸۰ درصد شارژ داشته باشد. حتما از شارژری متناسب با گوشی برای شارژ کردن آن استفاده کنید. تنها زمانی که تنها هستید و وقت و حوصله کافی دارید، راه‌اندازی گوشی را شروع کنید. در هنگام راه‌اندازی به نکات مربوط به امنیت گوشی دقت داشته باشید.

سوالات پرتکرار

۱- گوشی خوب چی بخرم؟

پیش از انتخاب گوشی به شما توصیه می‌کنیم که حتما این راهنمای خرید گوشی موبایل و نقد و بررسی گوشی‌های روز دنیا در مجله تکنولوژی فرنا را مطالعه کنید.

۲- بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون در بازار موبایل ایران کدام است؟

گوشی سامسونگ گلکسی A34 5G با ظرفیت داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت، بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون در بهمن ماه ۱۴۰۲ است.

۳- بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب کدام است؟

گوشی سامسونگ گلکسی A54 با قیمتی زیر ۱۴ میلیون تومان در بهمن ماه ۱۴۰۲ و ویژگی‌های عالی، بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب در بازار موبایل ایران است.

۴- بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون در بازار موبایل ایران کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون در بهمن ماه ۱۴۰۲، گوشی سامسونگ گلکسی A54 است.

۵- بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون در بازار موبایل ایران کدام است؟

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون در بهمن ماه ۱۴۰۲ است.

جمع‌بندی

خرید گوشی موبایل، به ویژه یک گوشی گران‌قیمت در شرایط اقتصادی کنونی کشور ما و با توجه به اهمیت روز افزون گوشی در زندگی روزمره و نیز با در نظر گرفتن افزایش کلاهبرداری از کاربران، باید با دقت بسیار بالایی انجام شود.

در این راهنمای خرید گوشی موبایل، هفت گام اصلی برای انتخاب و خرید گوشی را برای شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا توضیح دادیم.

در گام اول باید بودجه خود را مشخص کنید در کل، خرید گوشی‌های اقتصادی برای اکثر کاربران توصیه نمی‌شود و بهتر است که تا جایی که می‌توانید برای خرید گوشی خود خرج کنید.

در گام دوم باید نیازمندی‌های خود را مشخص کنید و با در نظر گرفتن بودجه خود بدانید که می‌خواهید گوشی اقتصادی، میان-رده یا پرچمدار بخرید. در این مرحله می‌توانید با پرسیدن سوالات مختلف از خود، دایره انتخاب خود، به انتخاب خود نزدیک‌تر شوید.

در گام سوم برای انتخاب و خرید گوشی موبایل، یک یا چند برند گوشی متناسب با نیازمندی‌های خود را انتخاب کنید. در این گام به شما توضیح دادیم که هر برندی، در ساخت چه نوعی از گوشی تخصص دارد و برای چه دسته‌ای از کاربران مناسب است.

در گام چهارم باید مدل گوشی مورد نظر خود را با مقایسه کردن چندین مدل از جدیدترین گوشی‌های برندهای مورد علاقه خود، انتخاب و در پایان، آن را با نسل پیشین از نظر به صرفه بودن قیمت در مقایسه با بهبودها، مقایسه کنید. دقت داشته باشید که در همیشه اولویت با گوشی‌های جدیدتر است.

در گام پنجم باید فروشگاهی معتبر برای خرید گوشی موبایل مورد نظر خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که همیشه، اولویت با فروشگاه‌های آنلاین است و در صورت انتخاب فروشگاه آنلاین باید دقت داشته باشید که حتما آن فروشگاه، وبسایتی معتبر با نشان اعتماد الکترونیک داشته باشد و به خوبی به مشتریان خود خدمات بدهد. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین برای خرید گوشی موبایل، فروشگاه اینترنتی فرنا است.

در گام ششم از این راهنمای خرید گوشی موبایل توضیح دادیم که چگونه خرید گوشی موبایل خود را نهایی‌سازی کنید و چطور گوشی را تحویل بگیرید. در گام هفتم نیز خیلی خلاصه اصول کلی راه‌اندازی گوشی موبایل را برای شما توضیح دادیم.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا