موبایلفناوری و تکنولوژی

معرفی بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون کدامند؟

شرکت شیائومی به تولید گوشي‌های اقتصادی عالی با مشخصات خیلی خوب معروف است و گوشی‌های ارزان‌قیمت این برند، محبوبیت بالایی در بازار موبایل ایران دارند. شاید باورش سخت باشد اما حتی می‌توانید با کمتر از ۷ میلیون تومان نیز گوشی‌های خوبی از برندهای زیرمجموعه شیائومی شامل ردمی و پوکو بخرید. در این مقاله، بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون را به شما مخاطبان گرامی فروشگاه اینترنتی فرنا معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱- شیائومی Redmi 10 Power

گوشی شیائومی Redmi 10 Power یکی از بهترین گوشي های شیائومی تا ۷ میلیون است که در ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ وارد بازار شد. این گوشی ۹.۱ میلی متر ضخامت و ۲و۳ گرم وزن دارد. شیائومی ردمی ۱۰ پاور مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع IPS LCD است که حداکر روشنایی آن در حالت دستی به نیت می‌رسد. این نمایشگر کیفیت تصویر خیلی بالایی ندارد و رزولوشن آن ۷۲۰ در ۱۶۵۰ است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش HD به حدود ۲۶۹ پیکسل بر اینچ می‌رسد و با حداکثر نرخ ۶۰ هرتز نوسازی می‌شود. یکی از مزیت‌های Redmi 10 Power، مجهز بودن نمایشگر به گوریلا گلس ۳ محسوب می‌شود. البته صفحه نمایش این گوشی، آنچنان تحفه‌ای نیست که بخواهید خیلی نگران آسیب دیدن آن شوید!

بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون

گوشی شیائومی ردمی ۱۰ پاور با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود ولی قابلیت ارتقاء تا اندروید ۱۳ را دارد. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی، تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ با ساخت ۶ نانومتری است. این مجهز به CPU با چهار هسته Kryo 265 Gold با نرخ ساعت ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با نرخ ساعت ۱.۹ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. این تراشه برای یک گوشی اقتصادی تراشه بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود و از این نظر با گوشی سامسونگ گلکسی A14 5G که حدود ۱.۵ میلیون تومان گران‌تر است، برابری می‌کند.

گوشی شیائومی Redmi 10 Power در تنها یک نسخه 4G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت در بازار موبایل یافت می‌شود و از کارت حافظه microSDXC نیز پشتیبانی می‌کند. ۸ گیگابایت رم چیزی نیست که به سادگی در بیان گوشي‌های زیر هفت میلیون تومان پیدا کنید. حافظه داخلی نیز خیلی خوب به نظر می‌رسد. گذشته از این، شما می‌توانید به صورت همزمان از دو سیمکارت فعال و کارت حافظه روی گوشی لذت ببرید.

این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی است و کمال تعجب، دوربین اولتراواید ندارد! با ردمی ۱۰ پاور می‌توانید عکس‌های پانوراما و HDR نیز بگیرید. حداکثر کیفیت ضبط ویدئو با دوربین اصلی 1080p@30fps است.
دوربین سلفی اصلا خوب نیست. این دوربین، حسگری ۵ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کند.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی بهترین برنامه ضبط مکالمه برای اندروید و آیفون

این گوشی جک ۳.۵ میلی متری دارد و مجهز به تک اسپیکر معمولی است. Redmi 10 Power از GPS، GLONASS و BDS برای تعیین موقعیت مکانی استفاده می‌‌کند و مجهز به سنسورهایی مثل سنسور مجاورتی و شتاب‌سنج است. این گوشی NFC ندارد اما مجهز به فرستنده IR است و رادیو هم دارد. برای باز کردن قفل گوشی می‌توانید از سنسور اثر انگشت که روی دکمه پاور قرار دارد، استفاده کنید.

گل سرسبد ویژگی‌های ردمی ۱۰ پرو را می‌توان باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری دانست که به لطف فرایند ساخت ۶ نانومتری تراشه اسنپدراگون به کار رفته در این گوشی می‌تواند تحت استفاده معمولی تا بیش از دو روز نیز شارژ نگه دارد. حداکثر سرعت شارژ ۱۸ وات و فقط به صورت سیمی است.

ردمی نوت ۱۰ پرو در رنگ‌های مشکی و نارنجی موجود است و به ویژه برای کسانی که نیازمند یک گوشی ارزان‌قیمت ولی کاربردی برای انجام کارهای روزانه مثل وب‌گردی، مرور شبکه‌های اجتماعی، کار کردن با اپلیکیشن‌های نسبتا سنگین و انجام همزمان چندین‌کار هستند، گوشی مناسبی محسوب می‌شود که می‌تواند بازی‌های سبک را نیز به خوبی اجرا کند.

۲- شیائومی Redmi 10 (2022)

یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون، گوشی ردمی ۱۰ ساخت سال ۲۰۲۲ است. این گوشی در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۲ وارد بازار موبایل شد. گوشی شیائومی Redmi 10 (2022) دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی، ضخامت ۸.۹ میلی متر و وزن ۱۸۱ گرم است. صفحه نمایش Full HD این گوشی رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد و تراکم پیکسلی آن حدود ۴۰۵ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر ۸۳.۴ درصد از سطح جلویی گوشی را پوشش می‌دهد که برای یک گوشی اقتصادی، درصد خوبی محسوب می‌شود. نمایشگر شیائومی Redmi 10 (2022) با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. شاید با توجه به ساخت خوب و نمایشگر عالی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز به این فکر کنید که چرا شیائومی Redmi 10 (2022) تا این اندازه ارزان‌قیمت است؟

گوشی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

این گوشی تراشه‌ای از نوع مدیاتک هلیو جی ۸۸ با ساخت ۱۲ نانومتری دارد که مجهز به پردازنده مرکزی متشکل از ۲ هسته Cortex-A75 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز و شش تراشه Cortex-A55 با نرخ ساعت ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. عملکرد پردازشی این تراشه حتی در مقایسه با گوشی‌های رقیب نیز واقعا پایین است و حتی در اجرای ساده‌ترین کارهای روزمره نیز خیلی سریع به نظر نمی‌رسد. حتی اگر نسخه دارای ۶ گیگابایت رم را نیز بخرید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید با این گوشی، چند کار را به صورت همزمان انجام دهید. البته نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نمایشگر کمی به اجرای روان برنامه‌ها کمک می‌کند.

شیائومی ردمی ۱۰ ساخت ۲۰۲۲ در نسخه‌های زیر موجود است:

  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

این گوشی از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کند اما نمی‌توانید به صورت همزمان هم از سیمکارت دوم و هم از کارت حافظه استفاده کنید.
شیائومی Redmi 10 (2022) دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی است. با این گوشی می‌توانید عکس‌های پانوراما و HDR نیز بگیرید و حداکثر کیفیت ضبط ویدئو دوربین پشتی، مثل بسیاری از گوشي‌ها در این محدوده قیمتی، 1080@30fps است.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه مشکل آنتن‌دهی گوشی های سامسونگ را برطرف کنیم؟

این گوشی مجهز به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است که مثل دوربین اصلی می‌تواند کس‌های پانوراما و HDR نیز بگیرید و با کیفیت 1080@30fps فیلمبرداری کند.

شیائومی Redmi 10 (2022) جک ۳.۵ میلی متری دارد و جالب است بدانید که حتی مجهز به استریو اسپیکر است؛ چیزی که کمتر در گوشي‌های زیر ۷ میلیون تومان دیده می‌شود.

این گوشی برای تعیین موقعیت مکانی از GPS، GLONASS، GALILEO و BDS استفاده می‌کند، بعضی از مدل‌های آن دارای NFC هستند و فرستنده IR نیز دارد. سنسورهای شیائومی Redmi 10 (2022) شامل سنسور اثر انگشت (روی دکمه پاور)، شتاب سنج، سنسور مجاورتی و قطب‌نما هستند.

این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری شارژ می‌شود و اگرچه ساخت ۱۲ نانومتری برای تراشه خیلی بهینه نیست اما با یک بار شارژ کردن می‌تواند تا بیش از یک روز با مصرف معمولی، شارژ نگه دارد. سرعت شارژ سیمی شیائومی Redmi 10 (2022) حداکثر ۱۸ وات است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این گوشی اقتصادی دارای قابلیت شارژ معکوس ۹ واتی به صورت سیمی است!

گوشی شیائومی Redmi 10 (2022) از طراحی و ساخت خوب، نمایشگر عالی و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای در مقایسه با گوشي‌های رقیب برخوردار است و طراحی زیبایی نیز دارد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های خاکستری کربنی، سفید ماسه‌سنگی و آبی اقیانوسی بخرید که همگی بسیار جذاب هستند. اگر به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت جذاب با قابلیت‌های جالب و پیشرفته هستید اما نمی‌خواهید کارهای سنگینی با آن انجام دهید، خرید گوشی شیائومی Redmi 10 (2022) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳- شیائومی Poco M5

برند پوکو یکی از زیربرندهای شیائومی است که گوشی‌هایی بسیار ارزان با مشخصات بسیار خوب وارد بازار می‌کند. گوشی Poco M5 یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون محسوب می‌شود که در سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شد.

این گوشی ۸.۹ میلی متر ضخامت و ۲۰۱ گرم وزن دارد. سطح پشتی و قاب از جنس پلاستیک و سطح جلویی از جنس گوریلا گلس ۳ است. ۸۳.۶ درصد سطح جلویی گوشی را صفحه نمایش تشکیل می‌دهد. این نمایشگر ۶.۵۸ اینچی از نوع IPS LCD است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ دارد و بنابراین، تصاویر را با کیفیت Full HD نمایش می‌دهد. این نمایشگر با نسبت تصویر ۲۰:۹ دارای تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ است و با حداکثر نرخ ۹۰ هرتز نوسازی می‌شود.

رنگ های گوشی شیائومی پوکو ام ۵

گوشی پوکو M5 با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 به فروش می‌رسد و حداقل تا دو آپدیت اصلی اندروید را دریافت می‌کند. این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک هلیو جی ۹۹ با ساخت ۶ نانومتری است که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل ۲ هسته Cortex-A76 با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 دارد. این تراشه می‌تواند کارهای روزانه را به خوبی انجام دهد و حتی مشکلی با اجرای همزمان چندین اپلیکیشن ندارد. سه نسخه زیر از این گوشی در بازار موجود است:

  • ظرفیت ۶۴ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم
  • ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم
  • ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم
پیشنهاد ما به شما:  معرفی ۱۰ گوشی برتر برای عکاسی به مناسبت روز جهانی عکاسی

در صورتی که حافظه بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از microSDXC برای اضافه کردن حافظه خارجی به این گوشی استفاده کنید.

این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی است ولی دوربین اولتراواید ندارد. سیستم دوربین پشتی می‌تواند به صورت HDR و پانوراما نیز عکاسی کند و از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p@30fps نیز برخوردار است. دوربین سلفی چندان تعریفی ندارد و با سنسور ۵ مگاپیکسلی کوچکش نمی‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. این دوربین نیز مثل دوربین اصلی از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p@30fps برخوردار است.

گوشی Poco M5 تک اسپیکر دارد و مجهز به استریو اسپیکر نیست. این گوشی مجهز به جک ۳.۵ میلی متری و پورت USB-C 2.0 برای شارژ شدن و انتقال فایل است. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، شتاب‌سنج، حسگر مجاورتی و قطب‌نما سنسورهای این گوشی را تشکیل می‌دهند. گوشی پوکو M5 باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری دارد و با سرعت ۱۸ وات شارژ می‌شود.

در صورتی که در جستجوی یک گوشی ارزان قیمت با نمایشگر خوب و توان پردازشی قابل قبول هستید، اما عکاسی برای شما خیلی اهمیتی ندارد، گوشی Poco M5 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز و زرد در بازار یافت می‌شود.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین گوشی تا ۷ میلیون در بازار موبایل ایران کدام است؟

گوشي‌های پوکو M5، شیائومی ردمی ۱۰ پاور و سامسونگ گلکسی A14 بهترین گوشي‌های موجود در بازار موبایل ایران تا قیمت زیر ۷ میلیون هستند.

۲- بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون کدام است؟

گوشی ردمی Note 11 5G بهترین گوشی شیائومی تا قیمت ۸ میلیون تومان در خرداد ۱۴۰۲ است.

۳- بهترین گوشی تا ۸ میلیون سامسونگ کدام است؟

گوشی سامسونگ گلکسی A23 بهترین گوشی سامسونگ تا قیمت ۸ میلیون تومان در خرداد ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

برندهای ردمی و پوکو که محصول شرکت شیائومی هستند، گوشي‌های خوبی با مشخصات عالی و با قیمت‌های بسیار مناسب وارد بازار موبایل می‌کنند. از بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون می‌توان به شیائومی ردمی ۱۰ پاور، شیائومی Redmi 10 2022 و شیائومی پوکو M5 اشاره کرد. در صورتی که دوربین و نمایشگر گوشی برای شما در اولویت است ولی توان پردازشی بالایی نیاز ندارید، گوشی Redmi 10 2022 را به شما پیشنهاد می‌کنیم ولی اگر به دنبال گوشی ارزان‌قیمتی برای انجام کارهای روزمره خود هستید و خیلی دوربین برای شما در اولویت نیست، گوشی‌های ردمی ۱۰ پاور و و پوکو M5 را به شما پیشنهاد مي‌کنیم.

منبع:
gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا