موبایلفناوری و تکنولوژی

بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون کدام است؟

با کمتر از ۷ میلیون تومان این گوشی‌های خوب سامسونگ را بخرید

یکی از برتری‌های برند سامسونگ نسبت به سایر برندها این است که در هر سه کلاس اقتصادی، میان-رده و پرچمدار، گوشي‌های متنوعی وارد بازار می‌کند. با گوشی‌های اقتصادی سامسونگ خیلی محبوبیت بالایی ندارد و اکثر مردم، گوشي‌های اقتصادی برندهای دیگر مثل شیائومی را به دلیل مشخصات بالای آن‌ها انتخاب می‌کنند اما گوشي‌های اقتصادی سامسونگ نسبت به رقبای خود، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و تا چندین سال بروزرسانی‌های سیستم عامل و پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون را به شما معرفی کنیم. با فروشگاه اینترنتی فرنا همراه باشید.

۱- بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون ؛ گلکسی A14

گوشی سامسونگ گلکسی A14 یکی از جدیدترین گوشي‌های سری A سامسونگ است که در ۲۷ مارس ۲۰۲۳ وارد بازار شد. این گوشی به نسبت قیمت پایینی که دارد، به طرز باور نکردنی خوب است و با اینکه در سری A سامسونگ قرار دارد و بر اساس دسته‌بندی سامسونگ جزء گوشي‌های میان-رده محسوب می‌شود اما از نظر قیمتی باید آن را یک گوشی اقتصادی بنامیم.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A14

در جدول زیر می‌توانید بعضی از مهم‌ترین مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A14 را ببینید:

طراحی و ساخت ·        وزن ۲۰۱ گرم

·        سطح جلویی از جنس شیشه

·        سطح پشتی و قاب از جنس پلاستیک

·        ابعاد ۱۶۷.۷ در ۷۸ در ۹.۱ میلی متر

نمایشگر ·        نمایشگر PLS LCD

·        اندازه نمایشگر ۶.۶ اینچ

·        نسبت نمایشگر به بدنه ۸۰.۲ درصد

·        کیفیت نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل

·        تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ

·        حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

تراشه و حافظه ·        اگزینوس ۸۵۰ با ساخت ۸ نانومتری (نسخه B) یا مدیاتک MT6769 Helio G80 با ساخت ۱۲ نانومتری (نسخه B)

·        حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم / حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۴ یا ۶ گیگابایت رم

·        پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC

شبکه 4G
سیستم عامل و رابط کاربری ·        سیستم عامل اندروید ۱۳

·        رابط کاربری One UI Core 5

سیستم دوربین پشتی ·        دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز

·        دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی

·        دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

·        قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p@30fps

دوربین سلفی ·        دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی

·        قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p@30fps

اسپیکر ·        استریو اسپیکر نیست

·        مجهز به جک ۳.۵ میلی متری

NFC دارد
سنسورها اثر انگشت روی دکمه پاور، شتاب‌سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر لیتیوم-یون
شارژ سیمی با سرعت ۱۵ وات

طراحی و ساخت گلکسی A14

بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون گوشی a14

این گوشی نسبتا ضخیم و سنگین است اما خمیده بودن لبه‌ها باعث می‌شود تا نگه داشتن آن در دست برای مدت طولانی خیلی خسته‌کننده نباشد. بدنه گوشی در حاشیه‌های نمایشگر نیز اصلا نازک نیست و در کل اثری از ظرافت در ساخت گلکسی A14 نمی‌بینید که البته با توجه به قیمت پایین این گوشی، جای تعجب ندارد. اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، A14 کاملا به دست شما می‌چسبد به سادگی از دستتان سر نمی‌خورد و به زمین نمی‌افتد.

نمایشگر گلکسی A14

این گوشی نمایشگری با کیفیت و با نرخ نوسازی عالی (با توجه به قیمت پایینش) دارد. با این حال، نمایشگر از نوع OLED نیست و سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت از نمایشگر PLS LCD استفاده کرده است که البته برای یک گوشی اقتصادی هرگز نقطه ضعف محسوب نمی‌شود. میزان روشنایی نمایشگر بد نیست و در حالت خودکار تا ۵۰۰ نیت هم می‌رسد که شاید برای کار کردن با گوشی در ظهر یک روز آفتابی خوب نباشد اما برای یک گوشی اقتصادی خیلی هم بد نیست. نیازی به گفتن نیست که در قیمت زیر ۷ میلیون نباید انتظار گوریلا گلس برای حفاظت از نمایشگر و امتیاز مقاومت محیطی IP53 یا بالاتر داشته باشید.

عملکرد و رابط کاربری گوشی گلکسی A14

یکی از دلایلی که گوشی A14 را در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون قرار دادیم، توان پردازشی بسیار خوب این گوشی با در نظر گرفتن قیمت آن است. این گوشی عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با گوشي‌های رقیب در تست‌های بنچ مارک به جای می‌گذارد. گفتیم که سامسونگ گلکسی A14 در دو نسخه مختلف با تراشه‌های متفاوت در بازار وجود دارد که هر دو آن‌ها از نظر عملکردی بسیار خوب هستند و کارهای روزمره مثل مرور کردن وب، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی، چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی و حتی مالتی تسکینگ سبک را بسیار عالی و بدون هنگ کردن انجام می‌دهد اما طبیعی است که برای گیمینگ مناسب نیست و حتی در اجرای بازی‌های معمولی نیز کمی مشکل دارد. البته نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نمایشگر به اجرای بازي‌های سبک خیلی کمک می‌کند.

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 از جعبه خارج می‌شود. سامسونگ تضمین کرده است که تا دو بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا چهار سال پچ‌های امنیتی را برای گلکسی A14 منتشر کند که برتری قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با گوشي‌های رقیب محسوب می‌شود. رابط کاربری این گوشی تفاوت زیادی با پرچمداران سامسونگ ندارد و تقریبا تمامی قابلیت‌هایی که رابط کاربری گوشی‌های گران قیمت خانواده اس ۲۳ دارد، گلکسی A14 نیز یافت می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  آیفون 16 پرو مکس دوربین پریسکوپ "سوپر تله فوتو" خواهد داشت

ظرفیت باتری و سرعت شارژ گوشی A14 سامسونگ

این گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است که با توجه به OLED نبودن نمایشگر و نداشتن تراشه‌ای خیلی قدرتمند می‌تواند بیش از یک روز شارژ نگه دارد. البته امروزه شاهد باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری در خیلی از گوشي‌های اقتصادی هستیم و نمی‌توان این ویژگی را برتری مهمی محسوب کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A14 بدون شارژر به فروش می‌رسد و به صورت سیمی با توان ۱۵ وات شارژ می‌شود. طبیعی است که در این قیمت نباید انتظار شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم یا شارژ معکوس باشید.

دوربین گلکسی A14

دوربین گوشی a14

دوربین اصلی و ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A14 با در نظر گرفتن قیمت پایین این گوشی، عملکرد خوبی به خصوص در نور روز دارد ولی در شب اصلا خوب نیست. البته نباید انتظار بیشتری، حتی از بهترین گوشی سامسونگ زیر ۷ میلیون داشته باشید. دوربین اولتراواید عکس‌هایی می‌گیرد که فقط می‌توان گفت قابل استفاده هستند و دوربین ماکرو، شاید مثل خیلی از گوشی‌های بسیار گران‌قیمت‌تر، کاربرد عملی ندارد.

دوربین اصلی از فناوری pixel-binning استفاده می‌کند و بنابراین، عکس‌هایی که در نهایت به شما تحویل می‌دهد، رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی دارند. البته عکاسی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل جز اینکه حجم عکس‌ها را بالا می‌برد، عملا مزیت دیگری ندارد. گذشته از این، یکی شدن هر چهار پیکسل با همدیگر، به طور قابل توجهی نویز را کاهش می‌دهد، سبب بهتر شدن عملکرد در نور ضعیف می‌شود در کل، کیفیت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

عکس‌هایی که در نور روز با دوربین اصلی می‌گیرید، کاملا روشن هستند، کنتراست بالایی دارند و از محدوده داینامیک گسترده‌ای برخوردارند. با دوربین اصلی می‌توانید زوم دو برابری و چهار برابری را تجربه کنید که البته دیجیتالی است و زیاد کاربردی ندارد. یکی از مزیت‌های سیستم دوربین گوشی گلکسی A14 که سبب شده است تا آن را در فهرست بهترین گوشی سامسونگ تا میلیون قرار دهیم، حالت پرتره بسیار معرکه آن است که در این محدوده قیمتی واقعا حرف ندارد اما بی‌نقص نیست و شاید بعضی از جزئیات در لبه‌های سوژه را حذف کند.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی گلکسی A14 در فضای بسته، حتی در شب و زیر نور مصنوعی می‌گیرید، واقعا خیلی فراتر از انتظار هستند. به جرات می‌توانیم بگوییم که این گوشی از نظر کیفیت عکس در زیر نور طبیعی، حرف اول را در بین گوشی‌های زیر ۷ میلیون می‌زند.

همانطور که انتظار می‌رود، عکس‌هایی که در نور ضعیف گرفته می‌شوند، هر چند که قابل استفاده هستند اما نمی‌توان گفت که کیفیت خوبی دارند.
عملکرد دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز مثل دوربین اصلی، به شرایط نوری بستگی دارد. این گوشی در نور خوب می‌تواند عکس‌های با کیفیتی بگیرد و عکس‌های پرتره آن نیز رضایت بخش هستند. عکس‌های سلفی حتی زیر نور طبیعی نیز کیفیت بالایی دارند. با این حال، در نور ضعیف کیفیت عکس‌های دوربین سلفی به طور قابل توجهی افت می‌کند.

در کل می‌توان گفت که گوشی A14 ارزش خرید بسیار بالایی دارد و بدون شک، نه تنها بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون ، بلکه یکی از بهترین گوشی‌ها در بین تمامی برندها در این محدوده قیمتی است. این گوشی با اینکه طراحی خیلی جذاب و ظریفی ندارد اما مجهز به نمایشگری خوب، عملکرد پردازشی عالی، باتری معرکه و کیفیت بالای عکاسی در نور خوب و حتی زیر نور طبیعی است و مهم‌تر از همه اینکه از نظر نرم‌افزاری، قابلیت‌های متعددی دارد و از پشتیبانی بلند-مدت سامسونگ برخوردار است.

گوشی سامسونگ گلکسی A13

گوشی A13 تقریبا یک سال از A14 قدیمی‌تر است ولی با این حال در بازار موبایل ایران، با قیمتی کمی بیشتر نسبت به A14 که در بالا آن را به عنوان بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون به شما معرفی کردیم، به فروش می‌رسد. این گوشی از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است ولی عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با گلکسی A14 دارد و حدود یک سال قدیمی‌تر است و به این دلیل، آن را در رتبه دوم گوشی‌های زیر ۷ میلیون سامسونگ در خرداد ۱۴۰۲ به شما معرفی می‌کنیم.

رنگ های گوشی a13

مشخصات گوشی گلکسی A13

در جدول زیر می‌توانید مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A13 را ببینید:

طراحی و ساخت ·        وزن ۱۹۵ گرم

·        سطح جلویی از جنس گوریلا گلس ۵

·        سطح پشتی و قاب از جنس پلاستیک

·        ابعاد ۱۶۵.۱ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی متر

نمایشگر ·        نمایشگر PLS LCD

·        اندازه نمایشگر ۶.۶ اینچ

·        نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳.۲ درصد

·        کیفیت نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل

·        تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ

·        حداکثر نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

تراشه و حافظه ·        اگزینوس ۸۵۰ با ساخت ۸ نانومتری

·        حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت با ۳ گیگابایت رم /  حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم /  حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم / حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم / حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم

·        پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC

شبکه 4G
سیستم عامل و رابط کاربری ·        سیستم عامل اندروید ۱۲

·        رابط کاربری One UI 4.1

سیستم دوربین پشتی ·        دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز

·        دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی

·        دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

·        حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی

·        قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p@30fps

دوربین سلفی ·        دوربین اصلی ۸  مگاپیکسلی

·        قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p@30fps

اسپیکر ·        استریو اسپیکر نیست

·        مجهز به جک ۳.۵ میلی متری

NFC دارد
سنسورها اثر انگشت روی دکمه پاور، شتاب‌سنج، حسگر مجاورتی مجازی، قطب‌نما
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر لیتیوم-یون
شارژ سیمی با سرعت ۱۵ وات

طراحی و ساخت گوشی A13 سامسونگ

یکی از اولین چیزهایی که در مورد طراحی گوشی A13 جلب نظر می‌کند، بدنه دوقطعه‌ای است که این روزها خیلی کم دیده می‌شود و نوعی طراحی قدیمی و از مد افتاده محسوب می‌شود که باید آن را نقطه ضعف مهمی دانست؛ قاب و پنل پشتی یکپارچه هستند و خبری از قاب مجزا نیست. مطابق انتظار این بخش از بدنه از پلاستیک ساخته شده است ولی در سطح جلویی گوشی می‌توانید گوریلا گلس ۵ را ببینید که نقطه قوت خیلی مهمی برای یک گوشی زیر ۷ میلیون محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5

این گوشی از دور خیلی زیبا به نظر می‌رسد اما وقتی از نزدیک به آن نگاه می‌کنید، کاملا مشخص است که با یک گوشی اقتصادی مواجه هستید. همچنین، بدنه کمی لغزنده است و گوشی به راحتی از دست شما سر می‌خورد.

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف در طراحی و ساخت گلکسی A13، نداشتن حسگر نور محیطی است و دوربین سلفی کار آن را بر عهده دارد که طراحی بسیار ناکارآمدی محسوب می‌شود زیرا دوربین سلفی دقت و کارایی لازم در سنجش شدت نور را ندارد و نه تنها گاهی اوقات خواندن نمایشگر را برای شما سخت می‌کند، بلکه سبب مصرف بیشتر باتری نیز می‌شود.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A13

گوشی سامسونگ گلکسی A13 از نمایشگری کاملا مشابه با نمایشگر به کار رفته در بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون ، یعنی گوشی A14 استفاده می‌کند. این نمایشگر بر خلاف بسیاری از نمایشگرهای به کار رفته در گوشي‌های میان-رده امروزی از نوع OLED نیست، بلکه از نوع PLS LCD است. شاید تنها تفاوت قاب توجه بین صفحه نمایش‌های گلکسی A14 و گلکسی A13 در نرخ نوسازی آن‌ها باشد؛ در حالی که حداکثر نرخ نوسازی گلکسی A14 برابر با ۹۰ هرتز است، نمایشگر گوشی A13 با حداکثر نرخ ۶۰ هرتز نوسازی می‌شود. حداکثر روشنایی نمایشگر هر دو گوشی نیز در حدود ۵۰۰ نیت است که عدد بالایی محسوب نمی‌شود ولی بد هم نیست.

عملکرد و رابط کاربری گوشی A13 سامسونگ

عملکرد و توان پردازشی را بدون شک می‌توان بزرگ‌ترین پاشنه آشیل A13 دانست. این گوشی در تمامی تست‌های بنچ‌مارک CPU و GPU نسبت به بسیاری از گوشي‌های رقیب و هم‌قیمت در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد با وجود مشخصات بسیار خوب مثل مجهز بودن به گوریلا گلس ۵، نمی‌توانیم آن را بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون بنامیم و این عنوان به گلکسی A14 می‌رسد که حتی قیمت پایین‌تری هم دارد.

تراشه اگزینوس ۸۵۰ به کار رفته مجهز به یک هسته گرافیکی Mali-G52 است که بسیار ناکافی به نظر می رسد و در پشتیبانی از نمایشگر +Full HD گوشی A13 واقعا مشکل دارد.

تست‌های GeekBench نشان می‌دهند که CPU این گوشی حتی از A21s که از تراشه مشابهی استفاده می‌کند، ضعیف‌تر است. این موضوع مي‌تواند به دلیل سیستم عامل و رابط کاربری قدیمی‌تر و سبک‌تر آن گوشی باشد. حتی گوشی‌های A03s با تراشه Mediatek Helio P35 و A12 با تراشه مشابه، عملکرد بسیار قوی‌تری نسبت به A13 دارند.

تست‌های GFX Aztek 3.1 high، GFX Vulkan high، GFX Car Chase ES 3.1، GFX Manhattan ES 3.1 و دیگر تست‌های گرافیکی نیز حاکی از عملکرد بسیار ضعیف پردازنده گرافیکی تک هسته‌ای هستند.

نتایج تست‌های عملکردی نشان می‌دهد که این گوشی حتی در انجام کارهای روزمره نیز مشکل دارد و بازی‌های سه بعدی را اصلا اجرا نمی‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی A13 با رابط کاربری One UI 4.1 و اندروید ۱۲ وارد بازار شده است. این گوشی تا اندروید ۱۳ قابل ارتقاع است و تا چهار

سال نیز پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کند. البته، رابط کاربری One UI 4.1 آخرین نسخه One UI برای A13 است.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ A13 سامسونگ

این گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و با داشتن تراشه‌ای ضعیف مصرف شارژ بالایی ندارد. گذشته از این، فرایند ساخت ۸ نانومتری تراشه، اگرچه بهینه‌ترین حالت ممکن نیست اما در مقایسه با تراشه‌های دارای ساخت ۱۲ نانومتری، انرژی کمتری مصرف می‌کند. به دلایل گفته شده، گوشی گلکسی A13 می‌تواند با یک بار شارژ شدن با تحت استفاده معمولی تا نزدیک به دو روز شارژ نگه دارد. A13 مثل گوشی A14 تنها به صورت سیمی و با توان ۱۵ وات شارژ می‌شود.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A13

دوربین گوشی a13

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گوشی A13 را با وجود عملکرد خیلی ضعیف در فهرست بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون قرار داده‌ایم، سیستم دوربین خوب آن است. A13 در مقایسه با گوشي‌های هم قیمت خود از دوربین بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین اصلی دارای سنسوری با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است اما به دلیل فرایند pixel-binning هر چهار پیکسل با همدیگر یکی می‌شوند و عکس‌های حاصل، رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی دارند. این طراحی سبب شده است تا گلکسی A13 بتواند در نور روز، عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا، با جزئیات زیاد و حداقل نویز بگیرد. بازتولید رنگ نیز بسیار عالی است و رنگ‌ها در عکس‌ها خیلی به حالت طبیعی نزدیک هستند. تنها مشکل دوربین اصلی در روز این است که گاهی اوقات نمی‌تواند به درستی روی سوژه فوکوس کند.

این گوشی حالت ۵۰ مگاپیکسلی نیز دارد که با استفاده از آن، جزئیات عکس‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند اما دیگر جنبه‌های تصویر در عکس‌های معمولی ۱۲.۵ مگاپیکسلی و عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی تفاوتی با همدیگر ندارند. در صورتی که عکس‌هایی با جزئیات بالا نیاز داشته باشید، می‌توانید از حالت ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که در این حالت، حجم عکس‌ها چندین برابر بیشتر است.

این گوشی می‌تواند پرتره‌های نسبتا خوبی بگیرد. وجود حسگر عمقی به خلق پرتره‌ها کمک می‌کند. البته این پرتره‌ها بدون ایراد نیستند اما با توجه به قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A13 می‌توان از این ایرادات جزئی، به ویژه در تمیز دادن سوژه از پس زمینه در موارد خیلی معدود، چشم‌پوشی کرد. پرتره‌های A13 بوکه دلنشینی دارند. گذشته از این‌ها، حالت پرتره توانایی شناسایی سوژه‌های غیرانسانی را نیز دارد.

دوربین اصلی دارای سه حالت زوم دیجیتالی ۲ برابری، ۴ برابری و ۱۰ برابری است. عکس‌های دارای زوم ۲ برابری خیلی خوب به نظر می رسند، عکس‌های دارای زوم ۴ برابری قابل استفاده هستند و عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری عملا کاربردی ندارند.

دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی برخلاف دوربین اصلی، نمی‌تواند عکس‌های خیلی خوبی بگیرد. عکس‌های اولتراواید A13 حتی در نور روز نیز جزئیات کم و محدوده داینامیک ضعیفی دارند. البته این عکس‌ها از شفافیت بالا و نویز بسیار اندکی برخوردار هستند.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز مثل دوربین‌های ماکروی گوشي‌های رقیب، عملا کاربرد زیادی ندارد. این دوربین دارای فوکوس ثابت است و عکس‌های بدی نمی‌گیرد اما کمتر کسی به آن نیاز پیدا می‌کند.

عملکرد دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در نور روز بسیار خوب است. عکس‌های سلفی A13 که در شرایط نوری خوب گرفته می‌شوند از جزئیات بسیار زیاد و دقت رنگ عالی برخوردارند اما دوربین سلفی، قابلیت فوکوس خودکار ندارد. دوربین سلفی دارای دو حالت wide و narrow است. این دوربین می‌تواند پرتره‌های خوبی نیز بگیرد.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی a23 5g

به طور غیر منتظره‌ای، عملکرد دوربین اصلی در نور ضعیف بسیار خوب است. عکس‌هایی که با دوربین اصلی گوشی گلکسی A13 در نور ضعیف می‌گیرید، جزئیات بسیار زیادی دارند و از شفافیت بالایی برخوردار هستند. میزان نویز در این عکس‌ها بسیار کم است. شاید تنها مشکل این عکس‌ها، محدوده داینامیک ضعیف آن‌ها باشد. گذشته از این، گوشی A13 حالت شب ندارد و حتی فاقد قابلیت Smart Scene برای جبران مشکلات عکس‌های گرفته شده در نور ضعیف است. همچنین، مشکل فوکوس خودکار در نور ضعیف شدیدتر می‌شود. استفاده از حالت ۵۰ مگاپیکسلی در نور ضعیف سبب بهبود قابل توجهی در عکس‌ها نمی‌شود و بنابراین، آن را توصیه نمی‌کنیم. همه این‌ها به کنار، عکس‌های دارای زوم ۲ برابری در شب کاملا قابل استفاده هستند.

دوربین اولتراواید، مطابق انتظار در نور ضعیف نمی‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد و دوربین سلفی نیز به دلیل کوچک بودن سنسور، محدودیت‌هایی در نور کم دارد و چهره را رنگ‌پریده و بدون جزئیات به تصویر می‌کشد.

در مجموع می‌توان گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A12 از نظر باتری، دوربین و حتی طراحی و ساخت یکی از بهترین گوشي‌هایی است که می‌توانید با کمتر از ۷ میلیون تهیه کنید اما توان پردازشی بسیار ضعیفی دارد و اگر از گوشی خود برای انجام چندین کار به صورت همزمان یا اجرای اپلیکیشن‌های نسبتا سنگین استفاده می‌کنید، شاید این گوشی خیلی برای شما مناسب نباشد اما اگر به دنبال یک گوشی خوب برای عکاسی با قیمت پایین هستید، A13 یکی از بهترین گوشي‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی F13

گلکسی F13 ساخت خوب و طراحی جذابی دارد و بعضی از مشخصات آن فقط در گوشی‌هایی با قیمت بالاتر دیده می‌شود. این گوشی در ژوئن ۲۰۲۲ وارد بازار شده است و از نظر مشخصات، شباهت زیادی به A13 دارد اما مجهز به باتری فوق‌العاده ۶۰۰۰ میلی آمپری است.

گوشی f13

در جدول زیر می‌توانید مشخصات این گوشی را ببینید:

طراحی و ساخت ·        وزن ۲۰۷ گرم

·        سطح جلویی از جنس گوریلا گلس ۵

·        سطح پشتی و قاب از جنس پلاستیک

·        ابعاد ۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ در ۹.۳ میلی متر

نمایشگر ·        نمایشگر PLS LCD

·        اندازه نمایشگر ۶.۶ اینچ

·        نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲.۵ درصد

·        کیفیت نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل

·        تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ

·        حداکثر نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

تراشه و حافظه ·        اگزینوس ۸۵۰ با ساخت ۸ نانومتری

·        حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم / حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم

·        پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC

شبکه 4G
سیستم عامل و رابط کاربری ·        سیستم عامل اندروید ۱۲

·        رابط کاربری One UI 4.1

سیستم دوربین پشتی ·        دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز

·        دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی

·        دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

·        حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی

·        قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p@30fps

دوربین سلفی ·        دوربین اصلی ۸  مگاپیکسلی

·        قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p@30fps

اسپیکر ·        استریو اسپیکر نیست

·        مجهز به جک ۳.۵ میلی متری

NFC دارد
سنسورها اثر انگشت روی دکمه پاور، شتاب‌سنج، حسگر مجاورتی مجازی، قطب‌نما
باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر لیتیوم-یون
شارژ سیمی با سرعت ۱۵ وات

گوشی سامسونگ گلکسی F13 از همه نظر به گوشی A13 شباهت دارد با این تفاوت که به جای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری، مجهز به یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری است که می‌تواند با یک بار شارژ کردن، بیش از دو روز شارژ نگه دارد. با این وجود، F13 در بازار موبایل ایران از A13 ارزان‌تر است و یکی از جذاب‌ترین گوشي‌ها در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون محسوب می‌شود.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین گوشی میان رده سامسونگ در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

با اینکه گوشی A54 بهترین گوشی میان رده سامسونگ محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شده است اما با توقف گوشي‌های خانواده سری AX، گوشی A73 که محصول ۲۰۲۲ است، در سال ۲۰۲۳ نیز عنوان بهترین میان رده سامسونگ را حفظ خواهد کرد.

۲- بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان در سال ۲۰۲۳ کدام گوشی است؟

گوشی شیائومی Redmi Note 10 55 بهترین گوشی موجود در بازار موبایل ایران با قیمت زیر ۸ میلیون تومان تا خرداد ۱۴۰۲ محسوب می‌شود. از دیگر گوشي‌های خوب با قیمت زیر ۸ میلیون تومان می‌توان به گوشی‌های زیر اشاره کرد:

· شیائومی Redmi 10 2022
· Realme 7 5G
· شیائومی Redmi Note 12 4G

۳- بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون کدام گوشی است؟

گوشی سامسونگ گلکسی A14 را می‌توان بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون دانست. از دیگر گوشي‌های سامسونگ با قیمت زیر ۷ میلیون تومان در خرداد ۱۴۰۲ می‌توان به سامسونگ گلکسی A13، سامسونگ F13، سامسونگ A04s و سامسونگ A03s اشاره کرد.

۴- بهترین گوشی سامسونگ تا ۵ میلیون کدام است؟

گوشی سامسونگ A04 با ظرفیت ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم، بهترین گوشی سامسونگ تا قیمت ۵ میلیون تومان در خرداد ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم. همانطور که گفته شد، گوشي‌های گلکسی A14، گلکسی A13 و گلکسی F13 سه گوشی برتر سامسونگ با قیمت زیر ۷ میلیون تومان هستند. البته، قیمت نسخه‌هایی از گوشي‌های A13 و A14 که حافظه و رم بالاتری دارند، به بیش از ۷ میلیون تومان نیز می‌رسد. گذشته از این، نسخه‌هایی 5G نیز از A13 و A14 وجود دارد که با قیمت بالای ۸ میلیون تومان در بازار موبایل ایران به فروش می‌رسند.

گوشی‌های دیگری مثل گلکسی A04s، گلکسی A04، گلکسی A03s و گلکسی A03 را نیز می‌توان در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا ۷ میلیون جای داد اما فاصله قیمتی زیادی به این گوشي‌ها با گوشي‌های A13، A14 و F13 وجود دارد.

منبع:
gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا