فناوری و تکنولوژینرم افزار

معرفی بهترین برنامه ضبط مکالمه برای اندروید و آیفون

بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه تلفنی کدام هستند؟

برنامه ضبط مکالمه به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که امکان ضبط کردن تماس‌های ورودی و خروجی را فراهم می‌آورند. اپلیکیشن‌های متعددی برای ضبط مکالمات تلفنی موجود هستند که خیلی از آن‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به هیچ کاری از طرف کاربر، مکالمات او را ضبط می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه برای گوشی‌های اندرویدی مختلف و نیز برای آیفون را به شما معرفی کنیم. با مجله فرنا موبایل همراه باشید.

بهترین برنامه ضبط مکالمه برای آیفون

اپلیکیشن‌های متعددی برای ضبط مکالمه در اپ استور پیدا می‌شوند که بعضی از آن‌ها رایگان هستند و برای بعضی دیگر باید پول پرداخت کنید. از آن‌جایی که امکان خرید اپلیکیشن از اپ استور برای خیلی از کاربران ایرانی مقدور نیست، در این قسمت فقط چندین برنامه ضبط  مکالمه رایگان آیفون را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- Google Voice

برنامه گوگل ویس

شرکت گوگل اخیرا یک اپلیکیشن برقراری تماس تلفنی هم برای گوشی‌های آیفون و هم برای گوشی‌های اندروید منتشر کرده است. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل ویس، تماس‌های تلفنی خود را ضبط کنید. تنها زمانی می‌توانید از این اپلیکیشن به عنوان برنامه ضبط مکالمه استفاده کنید که تماس را در خود این اپلیکیشن برقرار کرده باشید و بنابراین، فقط امکان ضبط تماس‌های خروجی، یعنی تماس‌هایی که شما شروع کننده آن‌ها هستید، وجود دارد.

۲- Call Recorder Free

این برنامه فقط برای سیستم عامل iOS موجود است و یک برنامه ضبط آیفون محسوب می‌شود که هم تماس‌های ورودی و هم تماس‌های خروجی را ضبط می‌کند اما امکان به اشتراک‌گذاری تماس‌های ضبط شده در نسخه رایگان وجود ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  سامسونگ گلکسی واچ ۶؛ هر آنچه که تا الان می‌دانیم

۳- iPadio

برنامه ضبط مکالمه آیفون

این اپلیکیشن را می‌توان بهترین برنامه ضبط مکالمه در آیفون دانست که نسخه رایگان دارد. iPadio فقط برای سیستم عامل iOS موجود است و امکانات متعددی در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط و دانلود کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین، امکان ادیت کردن تماس‌های ضبط شده وجود دارد.

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه اندروید

تعداد زیادی برنامه ضبط مکالمه به صورت دوطرفه برای سیستم عامل اندروید موجود هستند که ما در اینجا فقط برنامه‌های دارای طرح‌های رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین برنامه ضبط مکالمه اندروید ۱۱

بهترین برنامه ضبط مکالمه اندروید

اپلیکیشن Call Recorder که تیم Lucky Mobile Apps آن را توسعه داده، بدون شک بهترین برنامه ضبط مکالمه برای اندروید ۱۱ محسوب می‌شود. این برنامه ضبط دو طرفه مکالمه‌های تلفنی، از روش ضبط مکالمه قدیمی استفاده می‌کند. بنابراین، فقط کافی است که پس از نصب Call Recorder، با برنامه تماس پیشفرض گوشی خود، تماس تلفنی برقرار کنید یا کسی با شما تماس بگیرد تا تمامی تماس‌های ورودی و خروجی به صورت خودکار ضبط شوند.

از آن‌جایی که این برنامه در پس‌زمینه و به صورت خودکار اجرا می‌شود، برای ضبط مکالمات شما نیاز به مجوزهای زیادی دارد و عجیب است که سپر امنیتی گوگل آن را بلاک نکرده است.

رابط کاربری این برنامه ضبط مکالمه بسیار ساده و کاربرپسند است ولی تبلیغاتی دارد که برای حذف آن‌ها باید چند دلار پرداخت کنید. البته، بدون پرداخت این مبلغ نیز می‌توانید از تمامی قابلیت‌های Call Recorder استفاده کنید.

برنامه ضبط مکالمه شیائومی

در گوشی‌های شیائومی ردمی، پوکو و می قدیمی که دارای شماره‌گیر پیش‌فرض MIUI هستند، نیازی به نصب برنامه ضبط مکالمه ندارید. در این گوشی‌ها می‌توانید با برداشتن گام‌های زیر، مکالمات تلفنی را با سیستم تماس تلفنی پیش‌فرض خود گوشی ضبط کنید:

۱- برنامه تماس تلفنی را باز کنید.
۲- روی آیکون منو در گوشه پایین و سمت چپ ضربه بزنید.
۳- گزینه Settings را انتخاب کنید.
۴- گزینه Call recording را انتخاب کنید.
۵- گزینه Record calls automatic را انتخاب کنید.
۶- حالا می‌توانید با انتخاب گزینه All numbers تمامی تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط کنید اما با انتخاب گزینه Select number می‌توانیدشماره‌هایی را که می‌خواهید تماس‌های ورودی و خروجی آن‌ها ضبط شوند، انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما:  جزئیات کامل از گوشی جدید و محکم نوکیا Nokia XR21

در گوشی‌های جدید شیائومی، شماره‌گیر گوگل (Google Dialer) جایگزین برنامه تماس پیش‌فرض MIUI شده است. از این اپلیکیشن نیز می‌توانید برای ضبط مکالمه در گوشی‌های شیائومی استفاده کنید.

یک برنامه ضبط مکالمه در گوشی شیائومی ردمی، برنامه Redmi Call Recorder است که می‌توانید آن را از پلی استور گوگل دانلود کنید. این برنامه، امکان ضبط مکالمات واتس اپ، اسکایپ، زوم و تلگرام را برای شما فراهم می‌آورد. Redmi Call Recorder به صورت خودکار، مکالمات اپلیکیشن‌های گفته شده را شناسایی و شروع به ضبط آن‌ها می‌کند. این اپلیکیشن روی تمامی نسخه‌های گوشی شیائومی ردمی کار می‌کند.

ضبط مکالمه شیائومی

ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

برای ضبط مکالمات تلفنی در گوشی‌های سامسونگ نیازی به برنامه ضبط مکالمه ندارید و با برداشتن گام‌های زیر مي‌توانید مکالمات تلفنی خود را در گوشی‌های سامسونگ گلکسی ضبط کنید:

۱- اپلیکیشن تماس تلفنی پیش‌فرض گوشی سامسونگ خود را باز کرده و یک تماس تلفنی برقرار کنید.
۲- در هنگام مکالمه، روی آیکون سه-نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید.
۳- گزینه Record call را انتخاب کنید. نمایش یک نقطه قرمز نشان ‌می‌دهد که تماس شما در حال ضبط شدن است.
۴- با قطع تماس تلفنی یا با غیر فعال کردن Record call از مسیر بالا، ضبط مکالمه خاتمه پیدا می‌کند.

همچنین امکان ضبط خودکار تماس‌های تلفنی در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. برای اینکار، گام‌های زیر را بردارید:

۱- اپلیکیشن تماس تلفنی پیش‌فرض گوشی را بردارید و به بخش شماره‌گیری یا Keypad بروید.
۲- روی آیکون سه-نقطه در گوشه بالا و سمت راست ضربه بزنید و گزینه Settings یا تنظیمات را باز کنید.
۳- گزینه Record calls را انتخاب کنید.
۴- کلید Auto record calls را در وضعیت فعال قرار دهید.

ضبط مکالمه سامسونگ

با طی کردن مراحل بالا، تمامی تماس‌های ورودی و خروجی در گوشی سامسونگ شما ضبط می‌شوند. همچنین، امکان ضبط کردن تماس‌های شماره‌های خاص نیز وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما:  مرورگر Mi چیست؟

به غیر از روش‌های بالا، می‌توانید از یک برنامه جانبی برای ضبط مکالمات خود در گوشی سامسونگ استفاده کنید. بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه سامسونگ، برنامه Call Recorder است که آن را در بالا به شما معرفی کردیم.

برنامه ضبط مکالمه واتس آپ

برنامه cube acr

بهترین برنامه برای ضبط مکالمات واتس آپ، برنامه Cube ACR است که امکان ضبط تمامی مکالمات ورودی و خروجی تلفنی، VoIP، واتس آپ، سیگنال، اسکایپ ۷، اسکایپ لایت، وایبر، تلگرام ۶ و … را فراهم می‌آورد. این برنامه هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای گوشی‌های آیفون به صورت رایگان در دسترس است.

برای خرید گوشی موبایل کلیک کنید.

سوالات متداول

۱- علت کار نکردن برنامه ضبط مکالمه چیست؟

از مهم‌ترین دلایل کار نکردن برنامه ضبط مکالمه می‌توان به آپدیت نبودن سیستم عامل، آپدیت نبودن برنامه و پشتیبانی نکردن اپلیکیشن از تماس‌های تلفنی در کشور شما اشاره کرد. اگر مشکل برنامه چیز دیگری باشد، معمولا با پاک کردن حافظه Cache، حل می‌شود.

۲- بهترین برنامه ضبط مکالمه مخفی اندروید چیست؟

بهترین برنامه ضبط مکالمه مخفی برای گوشی‌های اندرویدی، Call Recorder است.

۳- چرا باید برنامه ضبط مکالمه تلفنی داشته باشم؟

با نصب یک برنامه ضبط مکالمه و ضبط کردن مکالمات تلفنی می‌توانید پس از پایان مکالمه تلفنی، مجددا به فایل ضبط شده مکالمه گوش دهید تا اگر اطلاعاتی را فراموش کرده‌اید، آن را به یاد آورید.

۴- بهترین برنامه ضبط مکالمه برای سامسونگ چیست؟

برنامه Call Recorder بهترین برنامه ضبط مکالمه سامسونگ است.

جمع‌بندی

با اینکه بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت ضبط مکالمه هستند اما با نصب یک برنامه ضبط مکالمه جانبی روی گوشی خود می‌توانید از امکانات بیشتری مثل ضبط مخفی و خودکار تمامی مکالمات ورودی و خروجی، ضبط مکالمات VoIP و دیگر اپلیکیشن‌ها مثل واتس‌اپ و زوم و به اشتراک‌گذاری مکالمات ضبط شده بهره‌مند شوید. در این مقاله، بهترین برنامه ضبط مکالمه را برای گوشی آیفون و انواع گوشی‌های اندرویدی به شما معرفی کردیم.

منابع:
۱- androidpolice.com
۲- androidauthority.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا