آموزش

آموزش کامل ویروس کشی گوشی

بهترین آنتی‌ویروس‌های اندروید کدامند؟

بدافزارها یکی از مهم‌ترین ابزارهای هکرها هستند که نه‌تنها می‌توانند اطلاعات حساس و محرمانه شما را سرقت کنند، بلکه باعث کند شدن گوشی شما می‌شوند و نهایتا، به آن آسیب وارد می‌کنند. با اینکه منظور از ویروس گوشی یا کامپیوتر، بدافزاری است که به صورت خود به خود تکثیر و منتشر می‌شود اما عموم مردم به اشتباه تمامی بدافزارها را ویروس می‌نامند. در هر صورت، مهم این است که جلوی آلوده شدن گوشی خود را به ویروس بگیرید و در صورت آلوده شدن، بلافاصله آن پاک‌سازی کنید. در این مقاله با آموزش ویروس کشی گوشی در خدمت شما خواهیم بود. با مجله فرنا همراه باشید.

از کجا بفهمیم گوشی ویروس دارد؟

شناسایی ویروس گوشی

گوشی‌های هوشمند حاوی اطلاعات خصوصی، محرمانه و بسیار حساسی در رابطه با کاربران خود هستند که می‌توانند برای هکرها بسیار ارزشمند باشند. بنابراین، حجم تهدیدات سایبری علیه گوشی‌های موبایل روز به روز در حال افزایش است.

خوشبختانه، سپر امنیتی گوگل و سیستم‌های امنیتی iOS به خوبی از کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون در مقابل بدافزارها و ویروس‌ها محافظت می‌کنند. البته، سیستم عامل iOS از این نظر که امکان نصب اپلیکیشن از منابع غیر از اپ استور را به کاربر نمی‌دهد، از امنیت بالاتری در مقایسه با اندروید برخوردار است و بنابراین، گوشی‌های اندرویدی بیشتر در معرض خطر حملات هکری و ویروس‌ها قرار دارند.

با وجود تمامی این محافظت‌ها، خود کاربران گوشی‌های هوشمند با اشتباهاتی که انجام می‌دهند، راه را برای ورود ویروس‌ها به گوشی‌های خود باز می‌کنند. برای مثال، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات امنیتی بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی، نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از پلی استور گوگل است.

نکته مهم: اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن‌های خود را از هیچ منبع دیگر به غیر از پلی استور گوگل دانلود نکنید!
اما از کجا می‌توان فهمید که گوشی شما به ویروس آلوده شده است و چه زمانی باید برای ویروس کشی گوشی دست به کار شد؟ وجود ویروس در گوشی هفت نشانه اصلی دارد:

پیشنهاد ما به شما:  آموزش اتصال به اینترنت wifi در گوشی های سامسونگ

• کند بودن بیش از حد گوشی
• طولانی بودن بیش از حد باز شدن اپلیکیشن‌ها
• خالی شدن باتری زودتر از زمان مورد انتظار
• تعداد زیاد پاپ‌-آپ‌های تبلیغاتی
• وجود اپلیکیشن‌هایی در گوشی که خودتان آن‌ها را دانلود نکرده‌اید
• مصرف غیر منتظره دیتا
• افزایش غیر منتظره هزینه قبض تلفن

البته موارد بالا تنها نشانه‌های آلوده شدن گوشی شما به ویروس نیستند. در صورتی که نوتیفیکیشن‌های امنیتی از طرف گوگل و شبکه‌های اجتماعی برای ورود کاربران جدید دریافت کنید، در صورتی که اطلاعات حساس شما لو رفته باشد، حساب‌های بانکی شما خالی شده باشد یا هر گونه درز اطلاعات از گوشی شما رخ داده باشد، احتمال آلوده بودن گوشی شما به ویروس وجود دارد.

ویروس کشی گوشی با کامپیوتر چطور انجام می‌شود؟

ویروس کشی گوشی با کامپیوتر

سوالی که خیلی از کاربران می‌پرسند این است که آیا امکان ویروس کشی گوشی با اتصال آن به کامپیوتر وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به دلیل ویژگی‌های امنیتی سیستم عامل اندروید، این امکان وجود ندارد که به سادگی، گوشی خود را با یک کابل USB به کامپیوتر متصل و آن را با استفاده از آنتی‌ویروس کامپیوتر، ویروس کشی کنید. با این حال، چندین روش برای این کار ابداع شده است که بهترین آن‌ها، استفاده از قابلیت PC2Mobile Scan با استفاده از آنتی ویروس Quick Heal Total Security است. این قابلیت فقط در نسخه ویندوز این آنتی ویروس وجود دارد و بنابراین، با کامپیوترهای مک نمی‌توانید ویروس کشی گوشی انجام دهید.

رابط کاربری این آنتی ویروس تفاوت زیادی با آنتی ویروس‌های دیگر ندارد اما با این تفاوت که می‌توانید قابلیت Mobile Scan را در آن پیدا کنید.
پس از نصب آنتی ویروس Quick Heal Total Security کافی است گوشی خود را از طریق یک کابل USB یا بلوتوث به کامپیوتری که آنتی ویروس را روی آن نصب کرده‌اید، متصل و آن را اسکن کنید. با این کار، هر ویروسی که روی گوشی شما باشد، شناسایی و پاکسازی خواهد شد. اگر گوشی شما در فهرست گوشی‌های تحت پشتیبانی Quick Heal Total Security قرار ندارد، نگران نباشید زیرا این روش برای خیلی از گوشی‌هایی که در لیست نیستند نیز جوابگو است.

پیشنهاد ما به شما:  رجیستری گوشی دست دوم خارجی

نکته مهم: برای ویروس کشی گوشی با کابل USB یا بلوتوث به کمک آنتی ویروس Quick Heal Total Security باید:

برای گوشی‌های اندرویدی: باید اپلیکیشن PC suite یا device driver را نصب داشته باشید و گزینه‌های USB debugging و Stay awake را فعال کنید.
برای آیفون: باید iTunes را نصب داشته باشید.

دقت داشته باشید که این برنامه‌ها همراه با خود پکیچ Quick Heal Total Security هستند و نیازی به نصب برنامه جدیدی روی دستگاه خود ندارید.

بهترین برنامه‌های ویروس کشی گوشی اندروید کدامند؟

بهترین آنتی ویروس های اندروید

چندین آنتی ویروس خوب برای سیستم عامل اندروید به صورت رایگان در پلی استور گوگل موجود هستند که با نصب کردن آن‌ها روی گوشی خود، نیازی به ویروس کشی گوشی با کامپیوتر نخواهید داشت. از مهم‌ترین این آنتی ویروس‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

• Norton Mobile Security
• Avast Mobile Security
• Kaspersky Mobile Antivirus
• AVG Antivirus Free
• Trend Micro Mobile Security
• McAfee Mobile Security
• Malwarebytes Security
• Google Play Protect

بهترین برنامه ویروس کشی گوشی سامسونگ

بهترین آنتی ویروس سامسونگ

بهترین آنتی ویروس برای گوشی‌های سامسونگ، اپلیکیشن Bitdefender Total Security است. این آنتی ویروس که به عنوان بهترین ویروس کش اندروید شناخته می‌شود، می‌تواند از گوشی یا تبلت اندرویدی شما در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و تهدیدات آنلاین محافظت و امنیت اطلاعات حساس شما را در مقابل دسترسی هکرها تضمین کند.

در صورتی که گوشی سامسونگ شما ویروسی شده است، به شما توصیه می‌کنیم که این آنتی ویروس را روی گوشی خود نصب و از آن برای ویروس کشی گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. از قابلیت‌های Bitdefender می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اسکن گوشی از نظر وجود ویروس و بدافزار با نرخ شناسایی ۱۰۰ درصدی برای انواع ویروس‌ها، بدافزارها، جاسوس‌افزارها، باج‌افزارها
• حفاظت وب در مقابل تهدیدات آنلاین مثل حملات فیشینگ و وبسایت‌های کلاهبرداری
• حفاظت از حسا‌ب‌های کاربری شما
• VPN برای تغییر IP، رمزنگاری ترافیک شما و دور زدن محدودیت‌های اینترنت
• قفل اپلیکیشن
• ضد سرقت برای پاکسازی داده‌های شخصی شما در صورت سرقت گوشی
• و …

برای مشاهده مدل های گوشی سامسونگ کلیک کنید.

بهترین برنامه ویروس کشی گوشی شیائومی

بهترین آنتی ویروس شیائومی

در صورتی که گوشی شیائومی شما ویروسی شده است، بهترین آنتی ویروسی که می‌توانیم برای ویروس کشی آن به شما معرفی کنیم، آنتی ویروس MacAfee Mobile Security است. این آنتی ویروس از سال ۲۰۱۱ در پلی استور گوگل موجود است و از آن زمان تاکنون، بیش از ۱۱ میلیون بار دانلود شده است.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش کامل پاک کردن کش گوشی اندروید

آنتی ویروس مک آفی برای اندروید ترکیبی از آنتی ویروس، وی پی ان و ضد سرقت در قالب یک اپلیکیشن واحد است که می‌تواند باعث بهبود عملکرد گوشی شما نیز شود. از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه ویروس کشی گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حذف جاسوس‌افزارها
• اسکن گوشی برای پیدا کردن ویروس
• بهینه‌سازی عملکرد گوشی
• قابلیت ضد سرعت Find my phone برای پیدا کردن گوشی بعد از گم شدن یا سرقت
• قفل اپلیکیشن
• حفاظت وای-فای
• حفاظت وب
• بلاک کننده تبلیغات

برای مشاهده مدل های گوشی شیائومی کلیک کنید.

سوالات پرتکرار

۱- آیا امکان ویروس کشی گوشی با نود ۳۲ کامپیوتر وجود دارد؟

خیر. امکان استفاده از آنتی ویروس نود ۳۲ کامپیوتر برای اسکن کردن و ویروس کشی گوشی وجود ندارد اما شما می‌توانید از اپلیکیشن نود ۳۲ اندروید برای این کار استفاده کنید.

۲- بهترین روش ویروس کشی گوشی هواوی چیست؟

بهترین روش برای ویروس کشی گوشی‌های هواوی، استفاده از اپلیکیشن Bitdefender است. از دیگر اپلیکیشن‌های مناسب برای ویروس کشی هواوی می‌توان به Avast و Avira اشاره کرد.

۳- بهترین ضد ویروس برای ویروس کشی گوشی سامسونگ J7 کدام است؟

آنتی ویروس Avast بهترین آنتی ویروس تست شده برای گوشی سامسونگ J7 است.

۴- بهترین ویروس کش گوشی آنلاین کدام است؟

بهترین ویروس کش تحت وب و آنلاین گوشی، سامانه اسکن آنلاین ESET است.

جمع‌بندی

متأسفانه با وجود سیستم‌های امنیتی پیشرفته گوشی‌های آیفون و سپر امنیتی گوگل برای گوشی‌های اندرویدی، به دلیل بعضی از اشتباهات امنیتی کاربران، گوشی‌های هوشمند به ویروس‌ها آلوده می‌شوند. ضرورت دارد که کاربران پس از شناسایی حضور ویروس روی گوشی خود، بلافاصله نسبت به ویروس‌کشی اقدام کنند.

برای خرید گوشی کلیک کنید.

چندین روش برای پاکسازی ویروس از روی گوشی با استفاده از کامپیوتر وجود دارد که استفاده از قابلیت PC2Mobile Scan با استفاده از آنتی ویروس Quick Heal Total Security است. همچنین، چندین اپلیکیشن اندرویدی برای ویروس کشی گوشی موجود هستند که بهترین آن‌ها، Bitdefender است.

منبع:
takeatumble.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا