آموزش

معرفی بهترین ابزارهای تبدیل ویس به متن فارسی و انگلیسی

بهترین ابزارها برای تبدیل گفتار به نوشتار کدامند؟

از تایپ کردن ویس‌های استاد خود خسته شده‌اید؟ به دنبال راه حلی سریع‌تر برای تایپ کردن ویس‌های کارفرما و کسب درآمد بیشتر هستید؟ روش‌های متعددی برای تبدیل ویس به متن انگلیسی و فارسی وجود دارد که در این مقاله به معرفی بهترین‌های آن‌ها می‌پردازیم. با مجله فروشگاه آنلاین فرنا همراه باشید.

بهترین راه حل‌ها برای تبدیل ویس به متن

تا همین یک دهه پیش، روشی برای تبدیل سریع و کم اشکال فایل صوتی به متن چیزی بود که خیلی از دانشجویان، نویسندگان، تایپیست‌ها، پژوهشگران و خبرنگاران به دنبال آن بودند ولی معمولا به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسیدند.

در سال‌های اخیر، با توسعه فناوری‌های بر پایه هوش مصنوعی، روش‌های بسیار خوب، سریع، راحت و کم اشکال و حتی در بعضی موارد، بدون اشکال برای تبدیل گفتار به نوشتار به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا، شامل زبان فارسی، توسعه پیدا کرده است و با بزرگ‌تر شدن پایگاه‌های داده اپلیکیشن‌ها و سرورهای تحت وب که به طور خاص برای تبدیل ویس به متن طراحی شده‌اند، دقت تبدیل صوت به متن، روز به روز در حال افزایش است.

امروزه، نرم‌افزارهای دسکتاپ، اپلیکیشن‌های گوشی و سرورهای تحت وب متعددی برای تبدیل ویس به متن وجود دارند که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند ولی مثل همیشه، گزینه‌های پولی نتیجه بهتری دارند. در این مقاله، بهترین راه حل‌های تبدیل صورت به متن را به شما معرفی می‌کنیم ولی به دلیل محدودیت‌های کاربران ایرانی برای خرید از وبسایت‌های خارجی، تمرکز ما روی گزینه‌های رایگان است.

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای جامع خرید لپ تاپ لنوو

۱- Converse Smartly

تبدیل ویس به متن

نرم‌افزار Converse Smartly بهترین نرم‌افزار تبدیل ویس به متن در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند به سرعت و با دقت بالا، هر صوت گفتاری، شامل مکالمه، گفتگو‌های تیمی، کنفرانس، مصاحبه و سمینار را به متن تبدیل کند. نرم‌افزار Converse Smartly براساس فناوری IBM Watson Speech API و Natural Language Processing کار می‌کند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تحلیل گفتار
• تحلیل متن
• ایجاد خلاصه
• اجرای تحلیل احساسی
• شناسایی چندین سخنگوی مختلف
• شناسایی کلمات کلیدی

این سرویس تحت وب تبدیل ویس به متن آنلاین با همه مرورگرهای رایج مثل گوگل کروم، فایرفاکس، اوپرا، مایکروسافت اج و … سازگاری دارد.. نسخه آزمایشی Converse Smartly کاملا رایگان است ولی باید پیش از شروع کار، یک فرم ساده را پر کنید. اگر فقط یک پروژه ویس به متن کوتاه دارید و می‌خواهید دقت بالایی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این سرویس تحت وب را آزمایش کنید.

۲- Microsoft Dictate

تبدیل ویس به متن ورد

مایکروسافت Dictate افزونه‌ای برای مایکروسافت آفیس است که پس از دانلود نصب رایگان به نرم‌افزارهای ورد، پاورپوینت و اوت‌لوک روی کامپیوتر شما اضافه می‌شود. پس از نصب این افزونه، سربرگ جدیدی به نام Dictation در گوشه بالا و سمت راست ابزار Ribbon در هر سه نرم‌افزار گفته شده، ایجاد مي‌شود.

افزونه Microsoft Dictate از فرمان‌های صوتی برای عملیات رایج مثل تایپ کردن یا ویرایش کردن متن، جا به جایی مکان‌نما (cursor) به خط بعدی و اضافه کردن دستی یا خودکار علائم نگارشی، پشتیبانی می‌کند. این افزونه با مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ یا بالاتر سازگاری دارد و در تمامی نسخه‌های ویندوز ۸.۱ یا بالاتر کار می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افرار می‌توان به پشتیبانی از ترجمه هم زمان به بیش از ۶۰ زبان دنیا اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما:  بدافزار چیست و چطور می‌توانیم از گوشی خود در مقابل آن محافظت کنیم؟

۳- تبدیل ویس به متن گوگل داکس

تایپ گفتاری گوگل داکس

قابلیت ویس به متن گوگل داکس یکی از بهترین گزینه‌های رایگان تبدیل ویس به متن فارسی آنلاین است که می‌توانید به صورت تحت وب در کامپیوتر یا از اپلیکیشن آن در گوشی یا تبلت خود استفاده کنید. این قابلیت در گوگل اسلایدز هم وجود دارد. این ابزار تبدیل گفتار به متن دارای بیش از ۱۰۰ view command برای ویرایش اسناد، شامل بولت‌پوینت‌ها، تغییر استایل متن و جا به جایی مکان‌نما به بخش‌های مختلف متن است.

برای تایپ کردن صوتی در گوگل داکس، کافی است پس از باز کردن گوگل داکس، روی گزینه Tools کلیک و سپس گزینه Voice Typing را انتخاب کنید. البته، گوگل از شما دسترسی به میکروفون می‌خواهد که باید اجازه این دسترسی را بدهید.

۴- Otter

تبدیل ویس به متن اندروید و آیفون

از این نرم‌افزار تبدیل ویس به متن می‌توان برای نوت‌برداری و صورت یک اپلیکیشن همکاری استفاده کرد که هر منبع صوتی را ضبط و به متن تبدیل می‌کند. منابع داده معمول مثل جلسات، مصاحبه‌ها و دیگر تعاملات صوتی با فرایند پردازش داده، در لحظه به متن تبدیل می‌شوند. این اپلیکیشن فقط برای گوشی موبایل و سیستم عامل‌های اندروید و iOS موجود است.

۵- Speechnotes

تبدیل گفتار به نوشتار

Speechnotes که براساس موتور تشخیص گفتار گوگل کار می‌کند، یکی دیگر از سرویس‌های آنلاین و تحت وب است که می‌توانید به سادگی از آن برای تبدیل ویس به متن استفاده کنید. این سرویس آنلاین، رابط کاربری بسیار ساده و خوبی دارد که به صورت خودکار، حروف انگلیسی را در ابتدای خط‌ها، بزرگ می‌نویسد. استفاده از Speechnotes نیازمند ثبت نام یا دانلود نیست و به راحی می‌توانید همین حالا از آن استفاده کنید. این ابراز با گوگل کروم سازگاری کامل دارد و دارای یک نسخه رایگان است.

پیشنهاد ما به شما:  کدهای مخفی گوشی

ربات تبدیل ویس به متن

ربات تبدیل ویس به متن

گزینه رایگان دیگری که می‌توانید از آن برای تبدیل ویس به متن استفاده کنید، ربات Voicy در تلگرام است. ربات Voicy از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تبدیل گفتار به متن فارسی است.

تبدیل ویس به متن فارسی

تقریبا همه روش‌ها و ابزارهایی که تا اینجا به شما معرفی کردیم، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. با این حال، بهترین گزینه‌ای که می‌توانیم برای تایپ گفتاری فارسی به شما پیشنهاد کنیم، گوگل داکس است که در بالا آن را به طور کامل به شما معرفی کردیم. این ابزار، نه تنها کاملا رایگان است، بلکه بالاترین دقت را در تایپ فارسی دارد.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین روش تبدیل ویس به متن فارسی در آیفون کدام است؟

بهترین روش تایپ گفتاری فارسی برای گوشی‌های آیفون، استفاده از Gboard یا همان کیبورد گوگل است. پس از نصب این کیبورد می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون میکروفون در هنگام تایپ کردن، به صورت گفتاری تایپ کنید.

۲- بهترین روش تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان کدام است؟

بهترین روش رایگان تبدیل فایل صوتی به متن فارسی، استفاده از نسخه رایگان وبسایت تحت وب فارس آوا است.

۳- بهترین اپلیکیشن تبدیل ویس به متن انگلیسی برای گوشی کدام است؟

بهترین اپلیکیشن برای تبدیل گفتار به متن انگلیسی برای گوشی، گوگل داکس است.

جمع‌بندی

روش‌های رایگان و پولی متعددی برای تبدیل گفتار یا فایل صوتی به متن وجود دارد که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی دیگر، پولی هستند. با این حال، بهترین روش تبدیل ویس به متن که هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی به خوبی کار می‌کند و بالاترین دقت را حتی برای زبان فارسی دارد، تایپ گفتاری گوگل داکس است.

منبع:
folio3.ai

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا