آموزش

کدهای مخفی گوشی

گوشی‌هایی که از سیستم عمل اندروید پشتیبانی می‌کنند؛ مانند انواع مدل‌های گوشی‌ شیائومی، گوشی‌های هوآوی و سایر گوشی‌ها، دستگاه‌های عالی برای کسانی هستند که دوست دارند گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی داشته باشند و بر سیستم‌عامل گوشی خود، کنترل بیشتری داشته باشند. دستگاه Android شما دارای ویژگی‌های از پیش نصب شده و فعال شده به صورت خودکار است که امنیت و عملکرد گوشی شما را تضمین می‌کند.

همچنین ویژگی‌ها و کدهای مخفی هک گوشی اندرویدی وجود دارد که می‌توانید با واردکردن کدهایی که به آن‌ها USSD (Unstructured Supplementary Service Data) گفته می‌شود، آن‌ها را فعال کنید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرنا،  لیستی از کدهای مخفی گوشی اندروید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا قفل اقدامات پنهان را در موبایل خود باز کنید. در یکی از مقاله‌های پیشین از فرنا موبایل، به‌صورت اختصاصی تمام کدهای مخفی گوشی برای انواع گوشی سامسونگ را توضیح دادیم. کدهایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم برای انواع گوشی موبایل قابل‌استفاده هستند.

کدهای USSD چه کاری انجام می‌دهند؟

کدهای USSD، کدهای مخفی گوشی هستند که به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به انجام تنظیمات، به برخی از ویژگی‌های تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. این کدها ترکیبی از اعداد و نمادها هستند و معمولاً با یک ستاره (*) یا یک هشتگ (#) شروع می‌شوند.

این کدهای کاربردی موبایل، در سیم‌کارت یا شماره‌تلفن همراه شما برنامه‌ریزی می‌شوند و به گوشی هوشمند شما اجازه می‌دهند با اپراتور شبکه تلفن همراه شما ارتباط برقرار کند. با استفاده از این کدهای مخفی گوشی‌های موبایل، می‌توانید کارها را در گوشی خود سریع‌تر انجام دهید و در نتیجه کاربر کارآمدتری شوید.

در این لیست، رایج‌ترین کدهای مخفی گوشی شیائومی و سایر برندها که روی اکثر گوشی‌های اندرویدی و حتی برخی از آن‌ها روی آیفون‌ها نیز کار می‌کنند، پیدا خواهید کرد. بااین‌حال، بسته به سازنده تلفن همراه شما و نسخه اندرویدی که گوشی شما در حال اجرا است، همچنین منطقه شما و برنامه‌های گوشی، ممکن است برخی از کدها کار نکنند. این موضوع در کدهای مخفی گوشی هوآوی به علت دو سیم‌کارت بودن آن، اغلب اتفاق می‌افتد. همچنین کدهایی وجود دارد (مانند کد مخفی افزایش سرعت اینترنت) که مخصوص اپراتورهای مختلف و مدل‌های مختلف تلفن هستند، بنابراین فقط برای آنها کار می‌کنند.کدهای مخفی گوشی

تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا کد خاصی برای شما کار می‌کند یا خیر این است که از آن در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از کدهای USSD در دستگاه اندرویدی خود:

همانطور که در مقاله کدهای مخفی سامسونگ نیز گفته شد، کدهای USSD در واقع می توانند استفاده روزانه از گوشی هوشمند شما را ساده کنند. دیگر لازم نیست در تنظیمات خود به دنبال ویژگی خاصی بروید. در عوض، باید این مراحل سریع را دنبال کنید:

  1. شماره‌گیر گوشی خود(برنامه گوشی) را باز کنید. معمولاً در صفحه اصلی شما قرار دارد.کدهای مخفی گوشی
  2. کد USSD را وارد کنید.کدهای مخفی گوشی
  3. برخی از کدها به طور خودکار بارگیری می‌شوند، برای برخی دیگر باید دکمه تماس را بزنید.
پیشنهاد ما به شما:  آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون

در ادامه، لیستی از کدهای USSD برای اندروید را مشاهده خواهید کرد که باید آنها را امتحان کنید. ما تمام این کدهای مخفی گوشی را بر اساس عملکرد آنها به دسته‌هایی تقسیم کردیم.

کدهای مخفی گوشی برای بهبود امنیت دستگاه شما:

این کدهای USSD از همه مهم‌تر هستند. اگر گوشی شما به‌درستی کار نمی‌کند و مشکوک هستید که شخص ثالثی روی گوشی شما تأثیر بگذارد، از این کدهای امنیتی استفاده کنید. اگر متوجه شدید که هکرها در دستگاه شما دست‌کاری می‌کنند، استفاده از این کدها، خیال شما را راحت می‌کند.کدهای مخفی گوشی

#06#*: یک کد USSD مهم، به‌خصوص زمانی که در حال خرید یک گوشی اندرویدی جدید یا کارکرده و دست‌دوم هستید. می‌توانید از آن برای دیدن شماره IMEI گوشی هوشمند خود استفاده کنید و بررسی کنید که آیا با شماره ذکر شده در جعبه یا پشت تلفن یکسان است یا خیر.

#*#0*: حالت تست عمومی را فعال می‌کند. می‌توانید از این کد برای آزمایش تعدادی از ویژگی‌های مختلف گوشی خود استفاده کنید. مواردی که می‌توانید از منوی تست انتخاب کنید شامل تست دوربین جلو، تست LED، کلید فرعی، تست لمسی، اجرای تست شبیه‌ساز بارکد، بررسی نسخه دستگاه، تست RGB و تست حسگر است.

*#*#232338#*#*: آدرس مک وای‌فای را نمایش می‌دهد. آدرس کنترل دسترسی به رسانه (آدرس MAC)، یک آدرس منحصربه‌فرد برای دستگاه شما است که می‌توان از آن برای شناسایی آن در زمانی که به شبکه متصل است، استفاده کرد. اگر مشکوک به نقض اطلاعات هستید، از این کد برای مشاهده آدرس MAC استفاده کنید و بررسی کنید که آیا با شبکه شما مطابقت دارد یا خیر.

*#* 2650468#* 4986 #*#* یک کد USSD که اطلاعات میان‌افزار تلفن شما را نشان می‌دهد که شامل PDA (دستیار دیجیتال شخصی)، RF (فرکانس رادیویی)، تاریخ تماس، سخت‌افزار، مدل گوشی هوشمند شما، و تاریخ ساخت (یا RFCallDate) است. می‌توانید دریابید که هر یک از این اطلاعات چه تغییری کرده است. همین موضوع، می‌تواند دلیل عملکرد نادرست گوشی شما باشد.

#* 727336* 3282 #*: از این کد برای مشاهده فضای ذخیره‌سازی و اطلاعات سیستم خود استفاده کنید. هنگامی که از این کد استفاده می‌کنید، جزئیات مصرف داده را روی صفحه‌نمایش خود خواهید دید. اگر متوجه جزئیات غیرعادی شدید، می‌تواند دلیلی بر این باشد که شخصی از تلفن شما از راه دور استفاده می‌کند.

*#*#34971539#*#*: کدی که به شما امکان می‌دهد اطلاعات دوربین خود را مشاهده کنید. این اطلاعات شامل تعداد دوربین‌های گوشی شما، اطلاعات نسخه سیستم‌عامل، ماژول‌های دوربین و موارد دیگر می‌شود. همچنین می‌توانید از این کد استفاده کنید تا ببینید آیا شخصی در سیستم‌عامل دوربین شما دست‌کاری کرده است یا خیر.

*#*#1472365#*#*: این کد USSD یک آزمایش سریع GPS را راه‌اندازی می‌کند. بررسی اینکه آیا GPS Android شما به‌درستی کار می‌کند، می‌تواند به شما در موارد متعددی کمک کند، مانند زمانی که گوشی خود را گم می‌کنید یا زمانی که شخصی آن را می‌دزدد. اگر GPS شما روشن است، می‌توانید از این داده‌ها برای تعیین مکان دستگاه خود استفاده کنید.

*#*#4636#*#*: یک کد مفید برای مشاهده باتری، وضعیت WLAN و اطلاعات Wi-Fi شما. به‌غیراز تست باتری و WLAN، می‌توانید از این کد برای اطلاع از اینکه چه کسانی به برنامه‌های شما دسترسی داشته‌اند، استفاده کنید.

کدهایی برای مدیریت کارآمد گوشی شما:کدهای مخفی گوشی

کدهای USSD زیر نشان‌دهنده اقداماتی هستند که می‌توانید به‌سرعت در گوشی خود اجرا کنید. این کدها همچنین می‌توانند به‌عنوان کدهای امنیتی نیز استفاده شوند، زیرا می‌توانید از آنها برای خاموش‌کردن سریع تلفن خود یا پاک‌کردن اطلاعات حساس قبل از اینکه در دست افراد اشتباه باشد استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  داغ شدن گوشی اندروید + 9 روش جلوگیری از داغ شدن

*#*#7594#*#*: یک کد USSD برای مدیریت دکمه پاور گوشی شما است. به طور معمول، برای خاموش‌کردن تلفن خود، باید دکمه پاور را پایین نگه دارید، سپس از منو انتخاب کنید تا گوشی خود را خاموش کنید. برای تغییر این توالی می‌توانید از این کد استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید بدون استفاده از منو، گوشی خود را به‌سرعت خاموش کنید.

*#*#7780#*#*: از این کد برای بازنشانی کارخانه‌ای گوشی خود استفاده کنید. قالب‌بندی کارخانه همه داده‌های شخصی، همه داده‌های برنامه (مانند حذف تنظیمات حساب Google ذخیره شده در تلفن) و برنامه‌ها را از دستگاه شما حذف می‌کند، اما سیستم‌عامل را بازنشانی نمی‌کند. این یک گزینه برای زمانی است که می‌خواهید گوشی خود را بدون هیچ زحمتی بفروشید.

3855#*2767*: کد هارد ریست برای دستگاه اندرویدی شما. فقط پس از پشتیبان‌گیری از همه داده‌های خود یا در مواقع اضطراری از این کد استفاده کنید، زیرا گوشی شما را بو طور کامل پاک می‌کند و همه داده‌های شما را حذف می‌کند. این کد همچنین سیستم‌عامل را حذف و مجدداً نصب می‌کند. این کد یکی از کدهای مخفی افزایش حافظه گوشی شما است.

*#*#*663282*255*#273282*#*:می‌توانید از این کد برای پشتیبان‌گیری سریع از فایل‌های رسانه‌ای خود قبل از انجام بازنشانی کارخانه یا هارد ریست استفاده کنید.

*#*#197328640#*#*: با استفاده از این کد، می‌توانید حالت مهندسی/سرویس (منوی خدمات) را روشن کنید که به شما امکان می‌دهد آزمایش‌های مختلف را اجرا کنید و تنظیمات دستگاه اندرویدی خود را تغییر دهید.

کدهایی برای انجام تست‌های کارخانه در دستگاه اندرویدی شما:

آیا هنگام استفاده از گوشی خود با تأخیرهای غیرمعمول مواجه می‌شوید؟ یا شاید فقط می‌خواهید بررسی کنید که آیا هر قسمت از دستگاه شما همان‌طور که باید، کار می‌کند؟ سعی کنید از این کدهای مخفی گوشی برای آزمایش سیستم‌های مختلف گوشی خود استفاده کنید.

*#*#2664#*#*: کد USSD برای انجام تست‌های صفحه لمسی.

*#*#*0 #*#*: از این کد برای تست LCD استفاده کنید.

*#*#526#*#*: تست Wireless Lan را انجام دهید.

*#*#232331#*#*: کدی برای انجام تست بلوتوث.

*#*#7262626#*#*: این کد یک تست میدانی را فعال می‌کند.

*#*#0842#*#*: با استفاده از این کد می‌توانید تست لرزش و تست نور پس‌زمینه را انجام دهید.

*#*#0283#*#*: کدی برای اجرای تست حلقه برگشت صوتی.

*#*#0588#*#*: از این کد برای تست حسگر مجاورت استفاده کنید.

*#*#0673#*#* یا *#*#0289#*#* : هر دوی این کدها برای تست‌های صدا و ملودی کار می‌کنند.

#*#0782: یک کد USSD که تست ساعت را فعال می‌کند.

کدهایی برای اطلاعات مهم در مورد گوشی شما:کدهای مخفی گوشی

کدهای USSD زیر به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت، به اطلاعات مختلف در مورد تلفن همراه و شبکه خود، دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این کدها، می‌توانید به عملکرد برنامه‌ها و بخش‌های مختلف گوشی خود نگاه کنید و مطمئن شوید که همه چیز به‌خوبی اجرا می‌شود.

#*#426#*#: یک کد USSD که به شما امکان می‌دهد عیب‌یابی Google Play را انجام دهید و اطلاعات خدمات Google Play را نمایش می‌دهد.

#0228#*: این کد، وضعیت باتری شما را نشان می‌دهد.

*#*#2663#*#*: نسخه لمسی دستگاه اندرویدی شما را نمایش می‌دهد.

*#*#44336#*#*: از این کد، برای مشاهده زمان ساخت گوشی و تغییر شماره لیست استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی ۱۰ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برتر

*#*#3264#*#*: این کد، نسخه رم شما را نشان می‌دهد.

*#*#1111#*#*: از این کد برای بررسی اطلاعات نسخه نرم‌افزار FTA خود استفاده کنید.

*#*#2222#*#*: این کد نسخه سخت‌افزار FTA شما را نمایش می‌دهد.

#*#232337#*#*: نشانی دستگاه بلوتوث را نشان می‌دهد.

*3001#12345#*: از این کد برای دسترسی به حالت میدانی استفاده کنید، جایی که می‌توانید اطلاعاتی در مورد شبکه‌های محلی و دکل‌های تلفن همراه بیاموزید.

*#*#225#*#*: با استفاده از این کد، می‌توانید اطلاعات ذخیره شده در تقویم گوشی خود را ببینید.

کدهای مخفی گوشی برای تماس و اطلاعات صورت‌حساب:کدهای مخفی گوشی

کدهای زیر به شما امکان می‌دهند به ویژگی‌های مدیریت تماس تلفن خود دسترسی داشته باشید و ویژگی‌هایی مانند انتقال تماس و انتظار تماس را تنظیم کنید. همچنین کدهای مخفی خاصی نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، اطلاعات صورت‌حساب شما نمایش داده شود یا به‌صورت پیامک برای شما ارسال شود.

#67#*: یکی از کدهای مخفی برای تماس و بررسی ارسال تماس در گوشی شما است. به این معنی که به شما می‌گوید که آیا تماس‌های شما زمانی که خط شما مشغول است، فوروارد می‌شوند؟ اگر می‌شود، به کدام شماره ارسال می‌شوند.

#61#*: این کد به شما نشان می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا تماس‌های تلفنی شما به مرکز پیام منتقل شود.

#31#: کدی که شناسه تماس‌گیرنده شما را غیرفعال می‌کند.

31#*: این کد، شناسه تماس‌گیرنده شما را بازیابی می‌کند.

43#*: از این کد، برای فعال‌کردن انتظار تماس استفاده کنید.

#43#: کدی برای غیرفعال‌کردن انتظار تماس.

7672#*5005*: یک کد USSD، برای یادگیری شماره مرکز پیام اس‌ام‌اس شما.

3282#*: از این کد، برای دریافت پیامک حاوی اطلاعات صورت‌حساب خود استفاده کنید.

از کدهای مخفی اندروید برای تبدیل‌شدن به یک کاربر حرفه‌ای استفاده کنید:کدهای مخفی گوشی

این لیست حاوی بهترین کدهای اندرویدی است که روی اکثر دستگاه‌ها کار می‌کنند. بااین‌حال، بسته به مدل تلفن و شرکت مخابراتی‌ای که استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که کدها یا اقدامات خاصی در تلفن شما در دسترس نیستند. می‌توانید کدهای مخصوص مدل گوشی خود را به‌صورت آنلاین جستجو کرده و آنها را آزمایش کنید. به‌هرحال، زیبایی داشتن یک گوشی اندرویدی در راه‌های زیادی است که می‌توانید برای اصلاح آن، حتی بدون روت کردن، استفاده کنید.

کدهای مخفی گوشی هوآوی:

باتوجه‌به این که برند هواوی از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند، بسیاری از کدهای تست اندروید که پیش‌تر آورده شده است، روی این گوشی نیز عمل خواهد کرد. اما ازآنجاکه هر برند گوشی موبایل، یک سری کدهای مخفی مخصوص به خود را نیز، علاوه بر کدهای معمول سیستم‌عامل خواهد داشت، هواوی نیز این قاعده مستثنی نبوده و کدهای تست مخصوص به خود را داراست. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین کدهای مخفی گوشی هواوی ارائه شده است که ممکن است برخی از آن‌ها برای گوشی شما کار کند. البته برخی از این کدها نیز مخصوص مدل خاصی بوده و ممکن است روی گوشی شما جواب ندهد.

*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#*

نمایش منوی تنظیمات پیشرفته گوشی هوآوی

*#*#۱۳۵۷۹۴۶#*#*

نمایش اطلاعات مربوط نسخه  EMUI، شماره سریال و شناسه دستگاه
*#*#۰۰۰۰#*#* نمایش اطلاعات کلی گوشی (مدل گوشی، شماره سریال و …)
*#*#۲۳۲۳۳۸#*#* به‌دست‌آوردن مک آدرس وای‌فای
*#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#* تست سریع GPS
*#۲۸۴۶#* تست صفحه‌نمایش
*#*#۲۸۴۶#*#* تست صدا
 *#*#۴۲۶#*#* عیب‌یابی FCM (بررسی خطاهای احتمالی)
*#*#۲۳۲۳۳۹#*#* تست شبکه بی‌سیم دستگاه
*#*#۱۵۷۵#*#* تست کامل GPS
*#*#۰۸۴۲#*#* تست روشنایی و لرزش
*#*#۶۱۳۰#*#* نمایش اطلاعات استفاده ما از دستگاه و همچنین اطلاعات مربوط به  IP

References:

  1. www.online-tech-tips.com
  2. www.iphoneanddroid.com
3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا