آموزش

افزایش سرعت اینترنت گوشی

در همین ابتدا، توصیه می‌کنیم که اگر گوشی شما قدیمی است و سیستم‌عامل آن دیگر آپدیت نمی‌شود، سعی کنید گوشی خود را ارتقا دهید. حتی اگر هزینه خرید گوشی برای شما مهم است، می‌توانید یک دستگاه جدید اما با قیمت پایین‌تر خریداری کنید. برای راحتی شما در انتخاب گوشی و مقایسه آن‌ها، می‌توانید در سایت فرنا ارزان‌ترین و بهترین گوشی‌ها را از بین انواع گوشی موبایل موجود در بازار انتخاب کنید و با بهترین شرایط آن را خریداری کنید.

مهم‌ترین مشکل هنگام اتصال به اینترنت، مشکل در پینگ و یا لَگ و تأخیر در اتصال به اینترنت است. در این مقاله از مجله فرنا قصد داریم روش‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی را آموزش دهیم. منظور ما از اینترنت گوشی، اینترنت خط و یا دیتای موبایل است. برای شروع باید مطمئن شوید که گوشی شما به WiFi متصل نیست و فقط از طریق دیتای موبایل (اینترنت خط) به اینترنت متصل هستید. برای روشن‌کردن دیتای موبایل، ابتدا به بخش Setting گوشی بروید و روی آیکون چرخ‌دنده‌ای Setting تپ کنید سپس روی گزینهٔ Connections بزنید. روی گزینهٔ Data Usage بزنید و در صفحه جدیدی که باز می‌شود، تاگل Mobile Data را به سمت راست بکشید و آن را فعال کنید. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید از طریق میان‌بر ایجاد شده در سیستم‌عامل‌های اندرویدی و با کشیدن نوار نوتیفیکیشن‌های گوشی به سمت پایین و تپ کردن روی گزینهٔ Mobile Data آن را روشن کنید.

سرعت اینترنت گوشی شما هم ممکن است کم باشد و به دنبال روشی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید خود باشید.  پس باید بگوییم که به‌جای درست و مرجع کاملی رسیده‌اید، چرا که ما در این مقاله به‌صورت کامل به آموزش افزایش سرعت اینترنت در گوشی، معرفی برنامه افزایش سرعت اینترنت گوشی و معرفی کد مخفی افزایش سرعت اینترنت گوشی  پرداخته‌ایم.  پس برای اطلاع از نحوه افزایش سرعت اینترنت گوشی در ادامه همراه ما باشید.

راه‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی:

1. در انتخاب مرورگر خود دقت کنید:

یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش سرعت اینترنت اندروید، انتخاب یک مرورگر مناسب است. پرسرعت‌ترین مرورگر برای اندروید، برنامه Opera mini است. اگر هم‌زمان اطلاعاتی را با فایرفاکس یا کروم و اپرا مینی دانلود کنید، کاملاً متوجه خواهید شد که این دو، در برابر برنامه opera mini از نظر سرعت مانند حلزون و یا لاک‌پشت خواهند بود. پس انتخاب یک مرورگر مناسب مانند این، کمک به سزایی در افزایش سرعت اینترنت گوشی به شما خواهد کرد.

2. کش گوشی خود حتماً را پاک کنید:

در یکی از مقالات گذشته به‌صورت کامل الزامات پاک‌کردن کش گوشی را توضیح دادیم. اما به‌صورت خلاصه، غالباً حافظه نهان یا همان کش گوشی اسمارت‌فون‌ها با باز‌کردن چندین وب‌سایت، دانلود و نصب اپلیکیشن پر می‌شود و سرعت گوشی پایین می‌آید؛ پس باید هرچند وقت یک‌بار حافظه نهان گوشی‌ خود را پاک کنید تا باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی شود. برای پاک‌سازی حافظه نهان دیتای اندروید برای افزایش سرعت گوشی اندروید خود به مسیر زیر بروید:

  • اپلیکیشن Settings را اجرا کنید؛
  • وارد بخش Storage شوید؛
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Cached Data را مشاهده و روی آن ضربه بزنید؛
  • وقتی پیغام Clear Cached Data ظاهر شد؛ گزینه Delete را انتخاب کنید؛
  • دوباره عملیات خود را با زدن OK تأیید کنید.
پیشنهاد ما به شما:  معرفی ۱۰ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برتر

همین‌طور برای افزایش سرعت اینترنت و همچنین بالابردن سرعت عملکرد گوشی خود می‌توانید حافظه نهان اپلیکیشن‌ها را پاک‌سازی کنید. مثلاً، حافظه نهان مرورگر کروم به‌صورت زیر پاک می‌شود:افزایش سرعت اینترنت گوشی

3. از نرم‌افزار افزایش سرعت اینترنت گوشی استفاده کنید:

برخی برنامه‌ها هنگام همگام‌سازی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و اینترنت شما را مصرف خواهند کرد. یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت در اندروید این است که به کمک برنامه‌هایی که از فعالیت اجرای این برنامه‌ها جلوگیری می‌کنند استفاده کنید. این برنامه‌ها تحت عنوان برنامه افزایش سرعت اینترنت گوشی در گوگل‌پلی و اپ‌استور، موجود است.

یکی از این برنامه‌های کاربردی به نام faster internet 2x در گوگل‌پلی منتشر شده است که در صورت استفاده از این برنامه می‌توانید تا دوبرابر سرعت بیشتر را در مقایسه با زمانی که برنامه‌های گوشی از اینترنت استفاده می‌کنند داشته باشید. همچنین اپلیکیشن‌های internet speed master, network speed booster, android speed booster از برترین برنامه‌ها برای این منظور هستند. این اپلیکیشن‌های معرفی شده قادر هستند که سرعت اینترنت شما را تا 20 الی 30 درصد بالا ببرند.افزایش سرعت اینترنت گوشی-

به‌طورکلی پس از مدتی که از کارکردن سیستم‌عامل گوشی می‌گذرد، مموری کش (Cache) گوشی پر می‌شود و همین دلیل باعث می‌شود که عملکرد و سرعت کلی گوشی افت پیدا کند. پاک‌کردن کَش گوشی باعث آزادسازی فضای اشغال شده توسط برنامه‌های در حال اجرا می‌شود و سرعت اجرای هر برنامه‌ای را روی گوشی افزایش می‌دهد.

تمامی برنامه‌هایی که فایل‌های خراب و یا تکراری را از گوشی شما حذف می‌کنند،  باعث می‌شوند که گوشی موبایل در بهینه‌ترین شرایط ممکن کار کند. برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. در ادامه تعدادی تا از بهترین‌های آن‌ها آمده است.

برنامهٔ  Clean Master: این برنامه به‌صورت هم‌زمان دو کار بوستینگ و آنتی‌ویروس را انجام می‌دهد و تمامی فایل‌های به‌دردنخور روی گوشی، نوتیفیکیشن‌ها و ویروس‌ها را حذف می‌کند تا سیستم‌عامل به‌راحتی بتواند وظایف محوله را انجام دهد.افزایش سرعت اینترنت گوشی

برنامهٔ Systweak Android Cleaner : این برنامه تمامی فایل‌هایی که گوشی استفاده نمی‌شوند و بی‌اهمیت هستند را پاک‌کرده و آن را طوری سامان می‌دهد که مصرف باتری گوشی به حداقل برسد.افزایش سرعت اینترنت گوشی

برنامه  DU Speed Booster: این برنامه پس از اجرا، RAM  گوشی را از فضاهای پرشده بلااستفاده، خالی می‌کند و کش تمامی برنامه‌هایی را که در بک‌گراند گوشی در حال اجراشدن است خالی می‌کند و باعث بالارفتن سرعت گوشی و اینترنت آن می‌شود.افزایش سرعت اینترنت گوشی-

4. حالت Data Saver را در مرورگر کروم فعال کنید:

 یکی از بهترین روش‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید و آیفون، فعال‌کردن حالت data saver در مرورگر کروم است. برای اینکه از سرعت اینترنت بیشتری بهره ببرید و صفحات وب را به‌سرعت باز کنید و حجم اینترنت کمتری مصرف کنید حالت Data Saver را در مرورگر کروم فعال کنید، این گزینه باعث فشرده‌سازی صفحات وب شده و باعث افزایش سرعت اینترنت خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش جامع و گام به گام رفع مشکل صفحه آبی ویندوز

5. استفاده از شبکه 4G:

با به‌وجودآمدن اینترنت‌های نسل 4 و 4.5 این موضوع بیشتر مورد اهمیت قرار گرفته و تقریباً می‌توان گفت که درصورتی‌که در موقعیت مکانی قرار داشته باشید که اینترنت نسل 4 و 4.5 شبکه شما پشتیبانی شود محدودیتی در سرعت اینترنت نخواهید داشت. برای این منظور علاوه بر اینکه تلفن همراه باید از این قابلیت پشتیبانی کند نیاز به تنظیمات خاصی نیز وجود دارد. باید به قسمت wireless and network settings رفته و گزینه 4G را انتخاب کنید.افزایش سرعت اینترنت گوشی-

6. استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت دیتا:

گوگل اپلیکیشن Datally، برنامه‌ای برای مدیریت دیتا، را برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی معرفی کرده است که می‌تواند علاوه بر مدیریت اتصال دیتای گوشی، تنظیمات و ترفندهایی برای کاهش استفاده از اینترنت و افزایش سرعت آن ارائه بدهد. جالب است بدانید اپلیکیشن Datally می‌تواند پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی و راه‌کار‌هایی برای بستن اپ‌های پس‌زمینه به شما بدهد. سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی خود اپلیکیشن Max را معرفی کرده است که باز هم عملکردی مشابه Datally دارد.افزایش سرعت اینترنت گوشی-

7. یک برنامه مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) نصب کنید.

بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌سازها با این توصیه‌ای که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی خود می‌کنیم، قطعاً از ما متنفر خواهند شد،  چرا که پایه و اساس درآمد آنان از این تبلیغات است. اما متأسفانه تبلیغات نه‌تنها بخشی از قدرت پردازش را به کار می‌گیرند، بلکه هر ماه بخشی از داده‌های موبایل شما را نیز مصرف می‌کنند. حال مرورگری وجود دارد که این تبلیغات را بلاک می‌کند. می‌توانید به‌جای مرورگر پیش‌فرض خود از این مرورگر استفاده کنید و صفحات وب خود را از تبلیغات پاک کنید. می‌توانید مرورگر AdBlock Browser را با جست‌وجو در گوگل‌پلی استور پیدا کنید.افزایش سرعت اینترنت گوشی-

8. بارگذاری تصاویر را در گوگل را غیرفعال کنید. 

اگر در جستجوی خود در اینترنت به دیدن تصاویر احتیاجی ندارید و به خواندن متن کفایت می‌کنید، پس پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ تنظیمات مرورگر بروید و Text-Only مرورگر خود را فعال کنید تا دیگر دیتایی برای بارگذاری عکس‌ها صرف نشود و فقط متن را ببینید. با فعال‌سازی این قابلیت، دیگر هیچ تصویری بارگذاری نمی‌شود و فقط به نوشته‌های هر صفحه وب دسترسی خواهید داشت که تأثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت گوشی شما خواهد داشت.افزایش سرعت اینترنت گوشی-

افزایش سرعت اینترنت با کد مخفی:

قبل از اینکه به سراغ موضوع کد مخفی افزایش سرعت اینترنت همراه اول برویم، بهتر است ابتدا یک تست سرعت بگیریم تا بهتر بتوانیم وضعیت اینترنت گوشی خود را بررسی کنیم. برای انجام این تست به سایت اسپید تست همراه اول بروید و گزینه «شروع آزمون سرعت» را بزنید و صبر کنید. پس از چند لحظه سرعت دانلود و آپلود شما نشان داده می‌شود، چنانچه عدد نشان‌داده‌شده کمتر از 1 مگابایت بود به سراغ روش‌های بالابردن سرعت و کد افزایش سرعت اینترنت همراه اول بروید و اگر باز هم با کندی اینترنت مواجه بودید مشکل را به پشتیبانی همراه اول گزارش دهید. قبل از هرگونه اعمال دیگری ابتدا روش‌های زیر را امتحان کنید:

1. حالت پرواز را روشن و خاموش کنید.

این روش ساده‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد. بعضی اوقات بنا به دلایلی گوشی شما نمی‌تواند به آخرین نسل شبکه متصل شود، مثلاً گاهی اوقات حتی درحالی‌که شبکه 4G  در دسترس است، گوشی سرعت 3G دارد. در این مواقع با قطع و وصل کردن آنتن از طریق حالت پرواز یا Airplane Mode پس از حداکثر یک دقیقه گوشی مجدداً سریع‌ترین اتصال را پیدا کرده و کانکت می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه متوجه شویم واتساپ هک شده است؟

2. گوشی‌تان را ری استارت کنید.

در دنیای دیجیتال امروزی یک ترفند به اسم خاموش و روشن‌کردن وجود دارد که در خیلی از مواقع به داد ما می‌رسد و انواع مشکلات کامپیوتری را حل می‌کند! این ترفند در دنیای گوشی‌ها هم جواب می‌دهد، گاهی برای رفع ایرادات شبکه و برای افزایش سرعت اینترنت گوشی یک ری استارت کافی است!

3. تنظیمات شبکه موبایل را ریست کنید.

تنظیمات اشتباه شبکه باعث کندشدن و یا حتی قطع‌شدن اینترنت گوشی می‌شود. در این صورت خیلی راحت با ریست کردن این تنظیمات مشکل را برطرف کنید. برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

  • در گوشی‌های اندروید: General management > Reset > Reset network setting
  • در گوشی‌های آیفون: Settings > General > Reset > Reset Network Settings

یک ترفند دیگر برای بالابردن سرعت اینترنت همراه اول هم این است که در قسمت تنظیمات گزینه Save Data را غیرفعال کنید. فعال‌بودن این آپشن جهت بهینه‌کردن مصرف اینترنت، سرعت را کاهش می‌دهد.

4. افزایش سرعت اینترنت با تغییر  APN:

Access Point Name  یا همان APN  از تنظیمات مربوط به اتصالات اینترنت گوشی است. یک روش بالابردن سرعت اینترنت همراه اول این است که APN را از روش زیر تغییر دهید:

  • از طریق تنظیمات گوشی به قسمت Connections یا Wireless & Network بروید.
  • گزینه Mobile Network را انتخاب کنید.
  • در قسمت Access Point Names اپراتور همراه اول را انتخاب و روی گزینه APN ضربه بزنید.
  • نام APN را به cmcom تغییر دهید و تغییرات را ذخیره کنید.

5. فعال‌سازی اینترنت نوترینو:

  • شما می‌توانید سرویس اینترنت نوترینو را با ارتباط با یکی از درگاه‌های زیر فعال نمایید.

ارسال پیامک به شماره 8088  یا استفاده از کد افزایش سرعت اینترنت # ارسال دستور #231*10*افزایش سرعت اینترنت گوشی-2110

  • به منوی Setting بروید.
  • گزینه Mobile Networks s را انتخاب کنید.
  • وارد Access Point Names شوید.
  • گزینه ADD را انتخاب کنید.
  • یک APN جدید بسازید.
  • در قسمت MCI-Internet ، Name را وارد کنید.
  • در قسمت mcinet ،APN را وارد کنید و سایر قسمت‌ها را خالی بگذارید.
  • برای انتخاب APN جدید، حباب را فشار دهید تا آبی یا سبز شود. افزایش سرعت اینترنت گوشی-011

کدهای USSD چه‌کاری می‌کنند؟

کدهای USSD همان کدهای مخفی گوشی هستند که به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به انجام تنظیمات به برخی از ویژگی‌های تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. این کدهای ویژگی شبیه ترکیبی از اعداد و نمادها هستند و معمولاً با یک ستاره (*) یا یک هشتگ (#) شروع می‌شوند.

کدهای مخفی اندروید در سیم‌کارت یا شماره‌تلفن همراه شما برنامه‌ریزی می‌شوند و به گوشی شما اجازه می‌دهند با اپراتور شبکه تلفن همراه شما ارتباط برقرار کند. با استفاده از این کدها می‌توانید کارها را در گوشی هوشمند خود سریع‌تر انجام دهید و در نتیجه کاربر کارآمدتری برای شما دارد. مثلاً می‌توانید با شماره‌گیری *10*231# که کد مخفی افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید شماست، تنظیمات نوترینو خود را فعال کنید و به‌راحتی از اینترنت خود استفاده کنید.

References:

  1. mci.ir
  2. tech.hindustantimes.com
  3. www.av-test.org
  4. apk4all.io
  5. gadgets360.com
  1. apkcombo.com
  2. apkcombo.com
  3. www.thewindowsclub.com
  4. www.online-tech-tips.com

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا