آموزش

آموزش ایجاد و استفاده از فضای دوم گوشی سامسونگ

فضای دوم سامسونگ چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

سیستم عامل اندروید قابلیت جالبی به نام فضای دوم یا فضای مخفی دارد دارد که Multiple Users نیز نامیده می‌شود. با وجود کاربردی بودن بسیار زیاد این قابلیت، خیلی از کاربران گوشی‌های اندرویدی از وجود آن بی‌اطلاع هستند. در این مقاله می‌خواهیم برای شما مخاطبان گرامی مجله فرنا توضیح دهیم که فضای دوم گوشی سامسونگ چیست و چطور می‌توانید آن را فعال کنید. با ما همراه باشید.

فضای مخفی گوشی سامسونگ چیست؟

فضای دوم گوشی سامسونگ

فضای دوم گوشی سامسونگ قابلیتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به غیر از فضای اصلی گوشی خود که از آن برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنید، یک فضای دیگر برای استفاده‌های دیگر نیز داشته باشید. به عبارت دیگر، با فعال سازی فضای دوم سامسونگ، یک حساب کاربری دیگر روی گوشی شما ایجاد می‌شود که می‌توانید برای ورود به آن گذرواژه، پین، الگو، چهره یا اثر انگشتی متفاوت از حساب کاربری اصلی گوشی خود تعریف کنید و بنابراین، گوشی خود را با یک شخص دیگر به اشتراک بگذارید.

زمانی که کاربر دوم (که می‌تواند خود شما یا یک شخص دیگر باشد) برای اولین بار وارد این فضای دوم گوشی شما می‌شود، با فضایی شبیه به یک گوشی تازه خریداری شده مواجه می‌شود که به غیر از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ، هیچ اپلیکیشن دیگری روی آن نصب نیست و می‌تواند با ورود به حساب کاربری گوگل خود، شروع به نصب اپلیکیشن‌های دلخواه کند و وارد حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خودش شود.

همچنین، حافظه فضای اول و دوم گوشی سامسونگ از همدیگر جداست و دو کاربر اصلی و مهمان نمی‌توانند به فایل‌ّها و داده‌های همدیگر دسترسی داشته باشند.

این قابلیت در تمامی گوشی‌های اندرویدی وجود دارد ولی در مدل های گوشی موبایل با برندهای مختلف، به نام‌های مختلفی مثل Multiple Users، Second Space و … شناخته می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  اینترنت اشیا (IOT )چیست و چه کاربردی دارد؟

برای درک بهتر قابلیت فضای دوم گوشی سامسونگ می‌توان سیستم عامل اندروید را با سیستم عامل ویندوز مقایسه کرد؛ در سیستم عامل ویندوز نیز امکان ساخت چندین حساب کاربری روی یک کامپیوتر وجود دارد و هر کاربر می‌تواند با نام کاربری و گذرواژه خودش وارد حساب کاربری خصوصی خودش شود.

فضای دوم گوشی سامسونگ چه کاربردهایی دارد؟

حالا که با قابلیت فضای دوم در گوشی‌های سامسونگ آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که فضای دوم در گوشی‌های سامسونگ چه کاربردهایی دارد؟ مهم‌ترین کاربردهای این قابلیت به شرح زیر هستند:

استفاده چند کاربر مختلف از یک گوشی: گاهی اوقات به دلایل مختلف، دو یا چندکاربر نیاز دارند که از یک گوشی استفاده کنند. قابلیت فضای دوم در سیستم عامل اندروید این امکان را به کاربران می‌دهد تا هر کدام از آن‌ها فضای خصوصی مخصوص به خودشان را داشته باشند.
داشتن فضایی خصوصی‌تر و امن‌تر از فضای اول: همانطور که گفتیم، خیلی از کاربران اندروید از وجود فضای دوم گوشی سامسونگ اطلاعی ندارند. بنابراین، اگر می‌خواهید اطلاعات حساسی در گوشی خود نگه دارید یا کارهای حساسی بدون اطلاع دیگران و به صورت مخفیانه در گوشی سامسونگ خود انجام دهید، می‌توانید از فضای دوم استفاده کنید. حتی اگر کسی از وجود فضای دوم روی گوشی شما اطلاع داشته باشد، باید برای دسترسی به آن فضا ابتدا به فضای اول گوشی شما نفوذ کند و سپس، نیازمند نفوذ به فضای دوم گوشی شما است و بنابراین، سختی دسترسی به فضای دوم گوشی، دو برابر دسترسی به فضای اول است.
افزایش امنیت اطلاعات حساس و محرمانه شما پس از به سرقت رفتن گوشی: شما می‌توانید با ساخت چندین فضا یا کاربر روی گوشی خود، کار دسترسی به اطلاعات حساس خود را برای سارقین گوشی دشوارتر کنید. اگر چندین فضای کاربری روی گوشی خود داشته باشید، احتمالا سارق گوشی باید برای دسترسی به اطلاعات حساس شما، به چندین حساب کاربری جداگانه نفوذ کند که زمان‌برتر و دشوارتر است.

چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟

حالا که با قابلیت فضای دوم و کاربردهای آن آشنا شدید، می‌توانیم آموزش فضای دوم گوشی سامسونگ را شروع کنیم.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش کامل ویروس کشی گوشی

انواع حساب کاربری در گوشی سامسونگ

انواع حساب کاربری در گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ دارای سه نوع حساب کاربری به شرح زیر است:

مالک (Owner): زمانی که گوشی را پس از خرید و خارج کردن از جعبه، برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنید، در واقع حساب کاربری مالک را می‌سازید. شما تنها می‌توانید یک حساب کاربری مالک روی گوشی خود ایجاد کنید. این حساب کاربری، کنترل کامل گوشی سامسونگ را در اختیار دارد.
کاربر (User): برای ایجاد فضای دوم گوشی سامسونگ می‌توانید یک حساب کاربری از نوع User یا کاربر در گوشی خود بسازید. این کابر می‌تواند همانند یک گوشی عادی از این حساب کاربری استفاده کند.
پروفایل محدود (Restricted Profile): روش دوم ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ، ساخت یک Restricted Profile است. این نوع حساب کاربری تنها به اپلیکیشن‌ها و محتوایی دسترسی دارد که مالک اجازه دسترسی به آن‌ها را بدهد و نمی‌تواند از سرویس‌هایی استفاده کند که نیازمند لاگین کردن هستند.

آموزش ساخت فضای دوم گوشی سامسونگ

برای ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

۱- وارد Settings یا تنظیمات گوشی خود شوید.
۲- در بخش تنظیمات به پایین اسکرول کرده و زیر سربرگ Device یا دستگاه روی گزینه Users ضربه بزنید.۳- برای ایجاد کردن یک فضای دوم از نوع User یا Profile روی گزینه Add user or profile ضربه بزنید.
۴- در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، روی یکی از دو گزینه User یا Restricted Profile ضربه بزنید.

ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ
۵- مراحل ایجاد فضای دوم را مشابه با مراحلی که در هنگام خرید گوشی و راه‌اندازی حساب کاربری مالک انجام داده‌اید، پیش ببرید. در این مرحله باید برای هر حساب کاربری که می‌سازید، گذرواژه، الگو، پین، فیس ID یا اثرانگشت تعیین کنید.

نحوه حذف کردن فضای دوم در گوشی سامسونگ

برای حذف کردن فضای دوم روی گوشی سامسونگ مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

۱- وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
۲- در بخش تنظیمات به پایین اسکرول کرده و زیر سربرگ Device یا دستگاه روی گزینه Users ضربه بزنید.
۳- برای ایجاد کردن یک فضای دوم از نوع User یا Profile روی گزینه Add user or profile ضربه بزنید.
۴- روی آیکون سطل آشغال در کنار فضای دومی که می‌خواهید حذف کنید، ضربه بزنید.

حذف کردن فضای دوم سامسونگ

نکته: فقط کاربر اصلی یا همان مالک گوشی می‌تواند فضای دوم گوشی سامسونگ را حذف کند.

پیشنهاد ما به شما:  روش ردیابی گوشی های گم‌شده

آموزش استفاده از فضای دوم گوشی سامسونگ

برای رفتن از یک فضا به فضای دیگر در گوشی سامسونگ مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

۱- پنل نوتیفیکیشن در بالای گوشی را به سمت پایین بکشید و روی آیکون کاربر در گوشه بالا و سمت راست (آواتاری که در سمت راست آیکون چرخ‌دنده قرار دارد) ضربه بزنید.

استفاده از فضای دوم سامسونگ
۲- روی حساب کاربری مورد نظر خود، ضربه بزنید.

آموزش فضای دوم سامسونگ

همچنین، هر کاربر می‌تواند نام حساب کاربری و تصویر پروفایل خود را تغییر دهد.

ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ با نصب اپلیکیشن جانبی

اپلیکیشن‌های متعددی برای ایجاد فضای دوم در گوشی‌های اندرویدی وجود دارند که معمولا به نام‌هایی مثل Dual App یا Parallel Space، Clone App و … شناخته می‌شوند.

نکته مهم: برای دانلود برنامه فضای دوم گوشی سامسونگ فقط و فقط به پلی استور گوگل مراجعه کنید. اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که برای امنیت خود، هرگز هیچ اپلیکیشنی را از منبعی غیر از پلی استور گوگل روی گوشی اندرویدی خود نصب نکنید.

برای آموزش فضای دوم گوشی شیائومی کلیک کنید.

سوالات متداول

۱- فضای دوم گوشی سامسونگ چیست؟

فضای دوم گوشی سامسونگ در واقع نوعی حساب کاربری جدا از حساب کاربری اصلی گوشی است که مالک گوشی می‌تواند آن را با اهدافی مثل به اشتراک گذاشتن گوشی با شخصی دیگر یا به دلایل امنیتی ایجاد کند.

۲- چطور فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟

برای فعال کردن فضای دوم گوشی سامسونگ می‌توانید در تنظیمات خود به بخش Users یا کاربران بروید و یک یا چند User یا Restricted Profile ایجاد کنید. همچنین، اپلیکیشن‌هایی برای ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ در پلی استور گوگل موجود هستند.

۳- چه گوشی هایی فضای دوم دارند؟

تمامی گوشی‌های اندرویدی فضای دوم دارند اما این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی مختلف که از پوسته‌های اندرویدی جداگانه‌ای استفاده می‌کنند، متفاوت است و به نام‌های مختلفی شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

کاربران گوشی‌های سامسونگ همانند کاربران دیگر گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به غیر از حساب کاربری اصلی، یک یا چند حساب کاربری نیز تحت عنوان فضای دوم روی گوشی خود ایجاد کنند. در این مقاله، به شما آموزش دادیم که چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را ایجاد و از آن استفاده کنید.

منبع:

samsung.com

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا