آموزش

چگونه متوجه شویم واتساپ هک شده است؟

واتساپ، یک پیام رسان قدرتمند با سطح امنیتی بالا که در سال 2016 بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان برای ارتباطات خود از آن استفاده کرده اند. در عصر کنونی، گسترش حوزه ارتباطی و بی معنا شدن مرزهای ارتباطی سبب شده تا افراد در سراسر دنیا از طریق شبکه های مجازی همانند واتساپ با یکدیگر رابطه داشته باشند و فایل و اسناد تجاری یا روزمره خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اما برخی اوقات هکرها از این تکنولوژی استفاده کرده و شبکه مجازی واتساپ افراد دیگر را هک می کنند. چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟ از کجا بفهمیم واتساپ هک شده است؟ تمامی این سوالات جزء سوالات پرتکرار در لیست موتورهای جستجوگر بوده که کاربران به دنبال راهکاری قطعی برای آن هستند. تا پایان با فرنا همراه باشید.

واتساپ چیست؟

راه اندازی شبکه اجتماعی واتساپ به سال 2009 بر می گردد. توسعه و گسترش این شبکه ارتباطی در مدت زمان کوتاهی با سرعت فوق العاده در میان کاربران انجام شده است، به طوری که اکنون کمتر کسی یافت می شود از نام و کاربرد واتساپ اطلاعی نداشته باشد. مصرف اینترنت بسیار کم، پنل کاربری امنیتی با سطح بالا، امکان ساخت گروه های انتخابی، قابلیت اشتراک فیلم، صدا و موزیک یا عکس، امکان مسدود سازی مخاطبین گوشی، ایموجی های مختلف و قابلیت پشتیبانی و سازگاری با انواع گوشی موبایل از ویژگی های مثبت این برنامه اجتماعی به شمار می رود.

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده؟

امکان هک این پیام رسان معروف در سطح جهانی، غیر ممکن نبوده و اکثر هکرها بدنبال راهی آسان برای دسترسی به اطلاعات واتساپ سایر افراد هستند. اما به عنوان یک کاربر عادی از کجا بفهمیم واتساپ هک شده؟ در زیر به برخی از نشانه های هک شدن واتساپ می پردازیم.

دمای بیش از حد موبایل و رفتارهای عجیب غریب گوشی

دمای بیش از حد گوشی

نشانه داغ شدن گوشی و رفتارهای عجیب گوشی، از نشانه های قطعی هک برنامه واتساپ نبوده و بایستی جزئی از نشانه های قابل تامل درباره هک گوشی و واتساپ دانست. انجام برنامه های قوی هکرها در پس زمینه موبایل و برنامه های کاربردی از جمله واتساپ سبب داغ شدن بیش از حد موبایل و گاها هنگ کردن شدید آن می شود.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش ایجاد و استفاده از فضای دوم گوشی سامسونگ

بیشتر بدانید: با جدیدترین ترفندهای واتساپ بیشتر آشنا شوید


مصرف بالای باتری گوشی

اگر باتری گوشی شما بدون استفاده از گوشی در حال خالی شدن باشد و مصرف بهینه نداشته باشد؛ امکان هک گوشی وجود دارد.

ارسال پیام به مخاطبین به صورت خودکار

گاها با سر زدن به پیام رسان واتساپ، پیام هایی را مشاهده می کنید که ارسال آن ها توسط شما نبوده است. از نشانه های هک شدن اکانت واتساپ، ارسال پیام به مخاطبین به صورت خودکار و بدون اطلاع کاربر است.

صداهای عجیب در بک گراند گوشی

از دیگر نشانه های هک گوشی و برنامه واتساپ، صداهای عجیب در بک گراند گوشی به خصوص در هنگام تماس است. این صداها نشانه ای از یک برنامه جاسوسی بوده که نظارت و کنترل گوشی شما را در اختیار دارد. این صدا شبیه صدای تلفن ثابت و یا نویزهای کلیک یا بوق مانند است.

افزایش مصرف دیتا و wifi گوشی

با میزان مصرف دیتای ماهیانه چگونه بفهمیم واتساپ هک شده یا نه؟ با مراجعه به قسمت Data Usage به راحتی میزان مصرف دیتای گوشی و برنامه واتساپ را بررسی کرده و در صورتی که مصرف اینترنت بیشتر از حد معمول باشد، امکان نصب یک برنامه جاسوسی و هک برنامه های کاربردی از جمله واتساپ وجود دارد.

چگونه بفهمیم واتساپ ما روی گوشی دیگری نصب شده است؟

متوجه علائم هک شدن واتساپ

بسیاری از سایت های اینترنتی روزانه تبلیغ های بسیاری مبنی بر “آموزش چگونه بفهمیم واتساپ هک شده” در شبکه های مجازی منتشر کرده و از این طریق نظر کاربران را به خود جلب می کنند. برای جواب به این سوال معروف” چگونه بفهمیم واتساپ هک شده است؟” بایستی دو نشانه زیر را در نظر بگیرید:

عدم لاگین و ورود به حساب کاربری واتساپ

عدم استفاده از حساب کاربری واتساپ به صورت همزمان در بیش از یک دستگاه از قابلیت واتساپ برای عدم نفوذ هکرها است. اگر در ورود و یا لاگین به حساب کاربری واتساپ خود مشکلی دارید؛ بهتر است احتمال هک حساب خود را در نظر بگیرید.


بیشتر بدانید: چگونه واتساپ را از اندروید به آیفون انتقال دهیم؟


بررسی واتساپ وب

واتساپ تحت وب، همان حساب کاربری واتساپ بوده که از طریق مرورگر باز شده و امکان چت را به کاربر می دهد. در واتساپ وب، هیچ گونه علامتی مبنی بر هک واتساپ وجود نداشته و برای فهیمدن  هک واتساپ وب بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  • لاگین کردن به حساب کاربری
  • کلیک بر روی گزینه سه نقطه در منوی بالای صفحه
  • ورود به قسمت اتصال به دستگاه
  • بررسی دستگاه های متصل و فعال به حساب کاربری مورد نظر
پیشنهاد ما به شما:  معرفی 8 تا از بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ برای موبایل و کامپیوتر

چگونه واتساپ هک شده را درست کنیم؟

هکرها با اسکن QR Code حساب کاربری سریعا واتساپ کاربر را هک کرده و به تمامی پیام ها و امکانات واتساپ کاربر دسترسی دارند. برنامه Spyzie یکی از برنامه های هک واتساپ بوده که اکثر هکرها از آن استفاده می کنند.در صورتی که با نشانه های بالا از هک شدن حساب کاربری پیام رسان واتساپ خود مطمئن شدید؛ بایستی حساب کاربری خود را از هکرها و هر نوع برنامه جاسوسی پاک کنید. اما چگونه واتساپ را از هک دربیاوریم؟

QR Code

یکی از قابلیت های واتساپ، اتصال به برنامه پیام رسان از طریق سیستم های خانگی PC یا لپ تاپ است. شما می توانید با انجام مراحل زیر، دستگاه های فعال بر روی حساب کاربری خود غیر فعال کرده و هک شدن اکانت واتساپ را برطرف کنید.

  • با سیستم خانگی خود به حساب کاربری مورد نظر لاگین کنید.
  • از قسمت سه نقطه در منوی تنظیمات بالای صفحه گوشه راست، گزینه اتصال را انتخاب نمایید.(Linked devices)
  • از منوی کشوئی باز شده، تمامی دستگاه های متصل را غیرفعال کرده و با کلیک بر روی هر یک از دستگاه ها، از حساب کاربری Log out یا خروج کنید.

تایید دو مرحله ای

تائید دو مرحله ایی برای جلوگیزی از هک شدن برنامه واتس آپ

از دیگر راهکارهای رفع هک حساب کاربری واتساپ، تایید دو مرحله ای است. کاربر با فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای هک واتساپ را برطرف می کند. برای تایید دو مرحله ای مراحل زیر را بر روی حساب کاربری فعال خود انجام دهید:

  • وارد شدن به حساب کاربری فعال
  • از قسمت سه نقطه گزینه تنظیمات را لمس کنید.
  • وارد بخش حساب کاربری شوید.
  • تایید دو مرحله ای را انتخاب کرده و گزینه Enable را فعال کنید.
  • رمز عبور و ایمیل را وارد کنید.

تایید دو مرحله ای بهتر است قبل از هک شدن برنامه واتساپ انجام شود. در صورتی که واتساپ شما هک شود و بعد از آن تصمیم بر انجام تایید دو مرحله ای حساب کاربری خود کنید؛ ممکن است هکرها از این کار اطلاع پیدا کنند و حساب کاربری شما را به طور کامل غیر فعال کنند.

نصب آنتی ویروس فعال

همان طور که گفتیم، هک برنامه واتساپ نتیجه نفوذ یک برنامه ویروسی توسط هکرها است. در صورتی که یک آنتی ویروس مناسب و سازگار با گوشی خود نصب کنید؛ می توانید واتساپ هک شده را بازگردانی کنید. شما می توانید با ورود به بخش تنظیمات گوشی خود، برنامه های نصب شده را بررسی کرده و در صورتی که برنامه مشکوکی را مشاهده کردید؛ آن را غیر فعال کنید.

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای جامع خرید لپ تاپ لنوو

ارسال ایمیل

در صورتی که شاهد هک حساب کاربری برنامه واتساپ خود باشید؛ بهتر است یک ایمیل به support@whatsapp.com ارسال کرده و حساب کاربری خود را غیر فعال کنید. در صورتی که 30 روز بعد از ارسال ایمیل، دسترسی به اکانت شما امکان پذیر نباشد، حساب کاربری به طور کامل از دسترس خارج می شود.

برنامه رفع هک واتساپ

برنامه رفع هک واتساپ! عبارتی که این روزها در میان تبلیغات سایت های مختلف زیاد به چشم می آید. باید توجه داشته باشید که هیچ برنامه یا نرم افزار خاصی برای رفع هک موبایل و برنامه های کاربردی همانند واتساپ وجود ندارد و این تبلیغات در واقع یک آنتی ویروس ساده بوده که نسخه های مختلفی از آن در پلی استور وجود دارد.


بیشتر بدانید: چگونه در واتساپ کانال پیدا کنیم؟


شیوه های ایمن سازی برنامه واتساپ

بعد از پاسخ به این سوال که چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟ بایستی شیوه های ایمن سازی برنامه واتساپ را بررسی کرده و در صورتی که تمامی مراحل ایمن سازی به درستی توسط کاربر انجام شود؛ نفوذ هکرها کاسته می شود.

قفل کردن

قفل کردن صفحه نمایش برای امنیت برنامه واتساپ کافی نبوده و کاربر برای امنیت بیشتر باید برنامه های جانبی برای قفل کردن برنامه واتساپ و عدم نفوذ دسترسی به چت ها بر روی گوشی نصب شود. اپلیکیشن APP LOCK یکی از برنامه های جانبی برای قفل کردن برنامه های کاربردی گوشی همراه است.

محافظت از برنامه واتساپ در برابر اتصال وای فای

تلفن همراه خود را به شبکه های ناشناس و غریبه وای فای و شبکه های اینترنتی وصل نکنید. هکرها به محض اتصال به شبکه های ناشناس، QR Code را اسکن کرده و وارد برنامه واتساپ شما می شوند.

عدم نصب برنامه از سرورهای ناشناس

برنامه های مورد نیاز خود را از سایت های معتبر یا مرجع پلی استور دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت فرنا به نکاتی پرداختیم که می توانید تشخیص دهید که آیا واتساپ شما هک شده است یا نه؟ و در صورت هک شدن واتساپ، راهکارهایی نیز برای رفع هک نیز بیان کردیم که اگر این موارد را اجرا کنید، می توانید واتساپ خود را از دست هکرها نجات دهید. لازم به ذکر است که هک شدن واتساپ در انواع گوشی موبایل نیز امکان پذیر است و برای اینکه از هک شدن واتساپ خود مقابله کنید، باید راهکارهایی که در این مقاله به آن اشاره شده بود را رعایت کنید. چناچه سوالی در مورد هک شدن واتساپ در ذهن خود دارید، حتما در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان باشیم.

4.6/5 - (14 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا