آموزش

معرفی ۱۰ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برتر

بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ٰیزی درسی کدامند؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که ساعت کلاس یا تاریخ امتحان خود را فراموش کنید؟ آیا شما هم در برنامه ریزی برای درس خواندن مشکل دارید؟ نگران نباشید؛ این روزها یک اپلیکیشن برای هر کاری در پلی استور گوگل یا اپ استور آيفون وجود دارد و با تنها با نصب یک اپلیکیشن خوب روی گوشی خود می‌توانید مشکل بی‌برنامگی در مطالعه را برای همیشه حل کنید. در این مقاله می‌خواهیم چندین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی خارجی را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

چرا به اپلیکیشن برای برنامه ریزی درسی نیاز داریم؟

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی

زمانی که اینترنت به سرعت در حال فراگیر شدن بود و گوشی‌های هوشمند به تازگی وارد بازار شدند، متخصصان آموزش بسیار امیدوار بودند تا دانش‌آموزان و دانشجویان از توسعه اینترنت و فناوری‌های ارتباطی، در راستای دسترسی به بهترین منابع آموزشی و پژوهشی استفاده کنند و کیفیت آموزش و پژوهش بالاتر برود. با این حال، اینترنت و فناوری همانند یک شمشیر دو لبه عمل کردند و در حالی که از یک سو باعث ساده‌تر شدن آموزش و پژوهش شدند، از سوی دیگر با حواس‌پرتی‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی، تمرکز در هنگام مطالعه را برای دانشجویان و دانش‌آموزان سخت‌تر کردند.
این روزها در حالی که می‌توان به لطف اینترنت و فناوری، به بهترین منابع اطلاعاتی و بهترین ابزارها برای آموزش و پژوهش دسترسی داشت، بخش زیادی از زمان دانش‌آموزان و دانشجویان صرف گیمینگ و فعالیت‌های غیرسازنده در شبکه‌های اجتماعی می‌شود (البته خود شبکه‌های اجتماعی نیز در صورت استفاده درست می‌توانند کاربرد بالایی در آموزش و پژوهش داشته باشند).

گذشته از چنین حواس‌پرتی‌های لحظه‌ای، همه ما در شرایط کنونی جامعه و نگرانی‌هایی که برای آینده خود داریم، با سطح بالایی از دغدغه‌های فکری مواجه هستیم که به خاطر سپاری تاریخ و ساعت انجام بسیاری از تسک‌ها، مثل کلاس‌های درسی، انجام تکالیف مدرسه یا دانشگاه و حتی گاهی اوقات امتحانات را برای ما دشوار می‌کنند.

خود من به خاطر دارم که در دوره لیسانس و در زمان امتحانات پایان ترم چهار، در تاریخ یکم تیر ماه امتحان داشتم و چون فراموش کرده بودم که ماه خرداد ۳۱ روز است، اشتباها در تاریخ ۳۱ خرداد برای آن امتحان از خواب شیرین بیدار شدم و به سالن امتحانات رفتم و پس از چندین ساعت سردرگمی برای پیدا کردن محل امتحانی که قرار بود فردای آن روز برگزار شود، بالاخره متوجه اشتباه خود شدم و به خوابگاه بازگشتم.

آن تجربه برای من خوشایند بود زیرا ناگهان متوجه شدم که یک روز بیشتر برای آن امتحان وقت دارم و می‌توانم زمان بیشتری مطالعه کنم و آن امتحان را با موفقیت کامل پشت سر گذاشتم اما وای به روزی که روی دیگر سکه برای شما اتفاق بی‌افتد و یک روز دیرتر خودتان را به محل امتحان برسانید؛ مثل من که همین چند وقت پیش یک آزمون استخدامی مهم را فراموش کردم!

پیشنهاد ما به شما:  حل مشکل ریختن آب روی کیبورد لپ تاپ در ۱۰ مرحله

در چنین شرایطی، لبه دیگر شمشیر فناوری به کمک ما می‌آید؛ امروزه، صدها اپلیکیشن برنامه ریزی درسی در پلی استور گوگل و اپ استور اپل موجود هستند که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن‌ها، برای ساعات مطالعه خود برنامه‌ریزی داشته باشند تا بدور از حواس‌پرتی‌های شبکه‌های اجتماعی و … با تمرکز حداکثری در هنگام درس خواندن، بازدهی مطالعه را به حداکثر برسانند و ساعات مدرسه و تکالیف خود را فراموش نکنند. در ادامه، چندین اپ برنامه ریزی درسی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

معرفی اپلیکیشن برنامه ریزی درسی

تعداد زیادی اپلیکیشن برنامه ریزی روزانه درسی در پلی استور گوگل و اپ استور اپل وجود دارد که در این بخش، بهترین این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. شما نیازی به آموزش اپلیکیشن برنامه ریزی درسی ندارید زیرا همه این اپلیکیشن‌ها، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارند اما از آن‌جا که خیلی از آن‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند، برای کار کردن با آن‌ها باید حداقل کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید.

۱- myHomework

اپلیکیشن myHomework برنامه‌ای ساده و خلاقانه برای برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مطالعه روزانه دانش‌آموزان است که بیش از یک میلیون بار از پلی استور گوگل دانلود شده است.

این اپلیکیشن شامل چندین الگوی برنامه‌ریزی مثل دوره‌‌ای، زمانی و واحدی است و ابزارهایی برای وارد کردن تکالیف و اضافه‌کردن زیرتسک‌های هر تسک تعریف شده است.

برای شروع کار تنها کافی است برنامه مدرسه خود و تکالیف پیش رو را وارد کنید. سپس، اپلیکیشن برنامه myHomework یک برنامه مدرسه با کدبندی رنگی و یک تقویم برای کلاس‌ها، تکالیف و امتحانات شما می‌سازد. همچنین، لیستی از تکالیف منزل ایجاد می‌شود که به خاطر سپاری مهلت انجام تکالیف مهم را ساد‌ه‌تر می‌کند و شما می‌توانید به صورت آفلاین از انواع این قابلیت‌ها استفاده کنید تا نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و … تمرکزتان را بر هم نزنند.

اپلیکیشن myHomework

شما می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان از پلی استور گوگل یا اپ استور اپل روی انواع گوشی موبایل نصب کنید.

۲- My Study Life

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی خارجی My Study Life نیز یکی از بهترین برنامه‌ها برای برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان و دانشجویان است. این اپلیکیشن دارای الگوهای برنامه‌ریزی هفتگی است که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند روز و ساعت کلاس‌ها و امتحانات، تکالیف، پروژه‌ها و … را به راحتی به آن اضافه کنند. برای اضافه کردن کلاس‌ها می‌توان جزئیاتی مثل زمان، شماره کلاس، موضوع کلاس و نام معلم را نیز وارد کرد.
تمامی کلاس‌ها، تکالیف و امتحانات پیش روی شما در داشبورد My Study Life نمایش داه می‌شوند و شما هرگز کلاس‌ها، تکالیف یا امتحانات هفته بعد را فراموش نمی‌کنید. به لطف قابلیت همگام‌سازی یا Sync این اپلیکیشن، می‌توانید حتی بدون دسترسی به اینترنت، برنامه روزانه خود را در تبلت یا کامپیوتر دسکتاپ خود نیز ببینید.

۳- Microsoft To Do

Microsoft To Do یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی رایگان است که در تمامی پلتفرم‌ها مثل اندروید، iOS، ویندوز و مک می‌توانید از آن استفاده کنید و حتی نسخه‌ای تحت وب از این برنامه وجود دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید لیست کارهایی را که به صورت هفتگی یا روزانه باید انجام دهید، ایجاد کنید.

اپلیکیشن Microsoft-To-Do

از دیگر قابلیت‌های Microsoft To Do امکان به اشتراک‌گذاری لیست برنامه‌های خود با هم‌کلاسی‌ها و دوستان است. گذشته از این، همه تسک‌ها را می‌توان به زیرتسک‌ها تقسیم‌بندی کرد تا مدیریت کردن و دنبال کردن آن‌ها آسان‌تر باشد. از سوی دیگر، امکان تعیین روز انجام تسک‌ها و نوتیفیکیشن‌ها برای آن‌ها نیز وجود دارد. این اپلیکیشن با Outlook یکپارچه شده است تا به شما امکان مدیریت کردن یکجای همه تسک‌ها را بدهد.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش ایجاد و استفاده از فضای دوم گوشی سامسونگ

۴- Power Planer

اپلیکیشن ثبت مطالعه Power Planner به ویژه برای دانش‌آموزان دبیرستانی یا دانشجویان مقطع لیسانس مناسب به نظر می‌رسد. استفاده کردن از این اپلیکیشن برنامه ریزی درسی بسیار ساده است و کاربر می‌تواند از قابلیت‌های متعددی مثل ثبت و نوتیفیکیشن زمان کلاس‌ها، برنامه‌ریزی برای امتحانات و مدیریت تکالیف درسی لذت ببرد.
از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن Power Planner می‌توان به امکان خود-ارزیابی با وارد کردن نمره‌های تکالیف و امتحانات اشاره کرد. این اپلیکیشن با تقویم گوگل یا همان Google Calendar یکپارچه شده است تا کار کردن با آن برای شما راحت‌تر باشد.

۵- Egenda

Egenda یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی و نوت برداری راحت است که از با داشتن قابلیت کدبندی رنگی به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌‌‌‌‌‌ای قابل فهم و ساده برای تکالیف منزل، کوئیزها، پروژه‌ها و امتحانات خود تنظیم کنید.

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی Egenda

برای شروع کار با این اپلیکیشن تنها کافی است که برنامه کلاسی هفتگی خود را همراه با تاریخ تحویل تکالیف درسی، پرژه‌ها و امتحانات در آن وارد کنید. این اپلیکیشن، نوتیفیکیشن‌های مفیدی به شما می‌دهد تا تکالیف خود را به موقع آماده کنید و برای امتحانات خود آماده باشید.

۶- Trello

اپلیکیشن ترلو یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای برنامه ریزی درستی است که امکان ایجاد کارت‌های جداگانه‌ای برای هر تسک به شما می‌دهد و سپس، می‌توانید هر کارت را بین ستون‌های مختلف مثل شروع نشده، در دست انجام یا انجام شده جا به جا کنید. رنگ‌های مختلف در دنبال کردن برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کنند.

از آن‌جایی که ترلو از پلتفرم‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید برنامه‌ریزی درسی خود را در دستگاه‌های مختلف مثل گوشی، تبلت و کامپیوتر با همدیگر همگام‌سازی کنید. همچنین، Trello دارای نسخه تحت وب است.
از دیگر امکانات این اپلیکیشن برنامه ریزی درسی می‌توان به امکان به اشتراک‌گذاری تسک‌ها با دوستان و اضافه کردن آن‌ها به بورد اشاره کرد. این اپلیکیشن، نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهان به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه نیز شناخته می‌شود و کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند.

۷- iStudiez

برنامه iStudiez را می‌توان بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برای iOS دانست که با داشبوردهای ساده و قابل فهم، پیگیری برنامه‌ها و اهداف درسی و مطالعاتی را بسیار ساده می‌کند. البته این اپلیکیشن به غیر از انواع گوشی آیفون روی کامپیوترهای مک و ویندوز و گوشی‌های اندرویدی نیز نصب می‌شود و با نوتیفیکیشن‌های به موقعی که به شما می‌دهد، فراموش کردن برنامه‌های درسی مثل ساعت کلاس‌ها، انجام تکالیف و برگزاری امتحانات را غیرممکن می‌کند.

کاربران می‌توانند در iStudiez یک برنامه روزانه بسازند و آن را در بخش Day view ببینند. همچنین، اگر می‌خواهید برنامه‌های هفتگی خود را ببینید، می‌توانید به بخش Week view بروید.

اپلیکیشن iStudiez

این اپلیکیشن با Google Calendar یکپارچه می‌شود و کار زمان‌بندی تسک‌ها را برای شما آسان می‌کنند. همچنین، شما می‌توانید با وارد کردن نمرات امتحانات و تکالیف، ارزیابی دقیقی از وضعیت تحصیلی خود داشته باشید.

۸- Student Calendar

کار کردن با برنامه Student Calendar بسیار راحت است و تنها با طی کردن چندین مرحله ساده می‌توانید تسک بسازید، موضوعات مطالعاتی و تکالیف خود را به تسک‌ها اضافه کنید و یک لیست از تسک‌ها یا یک چک لیست روزانه، هفتگی یا ماهیانه ایجاد کنید و پس از تکمیل هر تسک، تیک آن را بزنید. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن، امکان تعیین نوتیفیکیشن برای تسک‌ها به منظور انجام به موقع آن‌ها است.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه مخاطبین گوشی خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

۹- Chipper

به کمک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی Chipper می‌توانید زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. این اپلیکیشن برای برنامه‌ریزی مطالعه بسیار مناسب است که چندین ابزار دارد که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها کمک بگیرند. شما می‌توانید درس‌هایی را که در حال پاس کردن خود هستید در این اپلیکیشن وارد کرده و برنامه‌های زمانی آن‌ها را مشخص کنید.

برنامه Chipper

از دیگر قابلیت‌های Chipper می‌توان به امکان اضافه کردن زمان انجام و تحویل تکالیف درسی، زمان امتحانات، زمان کوئیزها و زمان انجام مقالات به تقویم اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های جالبی که در Chipper وجود دارد اما در دیگر اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی نمی‌توان پیدا کرد، پاداش دادن به شما با نوعی پول مجازی در مقابل انجام به موقع تسک‌ها است.

۱۰- Todait

آیا در هنگام مطالعه کردن تمرکز خود را از دست می‌دهید و به مرور شبکه‌های اجتماعی یا بازی کردن با گوشی خود می‌پردازید؟ در این صورت، اپلیکیشن Todait یکی از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه ریزی درسی برای شما است که امکان خاموش کردن نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های دیگر را فراهم می‌آورد.

این اپلیکیشن برنامه‌‌ریزی ساده قابلیت‌های دیگری مثل تعیین تعداد صفحاتی که باید مطالعه شوند، تعیین تعداد مسائلی که باید حل شوند و تعیین تعداد کلماتی که باید حفظ شوند را دارد و برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی واقعا عالی است. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به تنظیم کردن تایمر برای بازه‌های زمانی مطالعه و دیگر تسک‌های نیازمند تمرکز اشاره کرد.

وقتی که شما تسکی را اضافه می‌کنید و انجام می‌دهید، اپلیکیشن Todait به شما می‌گوید که چقدر زمان صرف آن کرده‌اید و چه درصدی از آن تسک را پیش برده‌اید. از دیگر امکانات این اپلیکیشن برنامه ریزی درسی می‌توان به ارائه آمار و نمودارها برای ارزیابی عملکرد است.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی فارسی کدام است؟

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی و مشاوره تراز که بیش از ۱۰۰ هزار بار در پلی استور نصب شده است، به عنوان بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی درسی به زبان فارسی شناخته می‌شود.

۲- استفاده از اپلیکیشن برنامه ریزی درسی چه مزیت‌هایی دارد؟

اپلیکیشن‌های برنامه ریزی درسی به شما کمک می‌کنند تا هرگز ساعت کلاس‌ها، زمان انجام تکالیف و پروژه و تاریخ امتحانات خود را فراموش نکنید و با حذف کردن حواس پرتی‌ها و زمان‌بندی دقیق برای مطالعه، به افزایش بازدهی مطالعه کمک می‌کنند.

۳- چه کسانی می‌توانند از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی استفاده کنند؟

نه تنها دانش‌آموزان مقاطع مختلف از ابتدایی تا دبیرستان و دانشجویان لیسانس، بلکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استادان دانشگاه، پژوهشگران و حتی فریلنسرها و دیگر افرادی که کارهایشان را به صورت پروژه‌ای انجام می‌دهند، می‌توانند از یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی مثل ترلو نهایت استفاده را برای مدیریت زمان و تسک‌های خود ببرند.

جمع‌بندی

همه ما تجربه فراموش کردن تاریخ یا ساعت کلاس‌های درس، زمان انجام تکالیف مدرسه یا حتی تاریخ و ساعت امتحانات خود را داشته‌ایم. همچنین، همه ما حواس‌پرتی در هنگام مطالعه توسط نوتیفیکیشن‌های گوشی یا دیگر عوامل را تجربه کرده‌ایم.

برای اجتناب از فراموش کردن تاریخ کلاس‌های درسی، تکالیف، پروژه‌ها و امتحانات خود می‌توانید از یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی روی گوشی یا کامپیوتر خود استفاده کنید. اپلیکیشن‌های متعددی برای برنامه‌ریزی درسی به صورت رایگان در پلی استور و اپ استور موجود هستند که می‌توانند کمک حال دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی اساتید و فریلنسرها باشند که بهترین‌های آن‌ها را در این مقاله به شما معرفی کردیم.
منبع:
thunlit.com

امتیاز شما به این مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا