بررسی و مقایسه

راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳

بهترین تبلت میان‌رده‌ای که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ بخرید کدام است؟

امروزه گوشی‌های موبایل مثل چاقوهای چندکاره، به ابزارهایی تبدیل شده‌‌اند که مثل جعبه‌ابزاری کامل، بسیاری از نیازهای انسان مدرن را رفع مي‌کنند. با این حال گوشی‌های هوشمند یک محدودیت مهم دارند؛ آن‌ها نمی‌توانند صفحه نمایش‌هایی بزرگ‌تر از حدود هفت اینچ داشته باشند زیرا در این صورت، دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را تلفن همراه بنامیم و باید نام تبلت بر آن‌ها بگذاریم. تبلت‌ها نیز مثل گوشی‌های هوشمند، در برندها و مدل‌های متنوعی یافت می‌شوند که انتخاب کردن را برای مشتریان دشوار می‌کنند. در این راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ می‌خواهیم مدل‌هایی را به شما معرفی کنیم که اگرچه قیمت بالایی ندارند، ولی می‌توانند بسیاری از نیازمندی‌های شما را رفع کنند. با فرنا موبایل همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین تبلت‌های میان رده ۲۰۲۲

۱- اپل آیپد ۱۰.۲ (نسخه ۲۰۲۱)

سلطان تبلت‌های میان-رده که هنوز هم در سال ۲۰۲۳ تبلت خوبی محسوب می‌شود، این تبلت اپل است که در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ می‌توانید آن را با قیمتی بین ۱۶ تا ۱۹ میلیون تومان تهیه کنید. این تبلت، قابلیت‌هایی فراتر از دیگر تبلت‌های هم‌دوره‌ای خودش ارائه می‌دهد. قیمت آیپد ۱۰.۲ نسبت به ویژگی‌هایی که دارد بسیار خوب است.

آیپد ۱۰.۲ که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده است، مجهز به نمایشگری بزرگ و ۱۰.۲ اینچی است که تن رنگی و روشنایی آن با توجه به نور محیطی، به صورت خودکار تنظیم می‌شود. این قابلیت، به ویژه برای استفاده از این تبلت میان رده اپل در فضای باز مفید است.

اپل آیپد ۱۰.۲ ۲۰۲۱

یکی از قابلیت‌های جالب و کاربردی اپل آیپد ۱۰.۲، قابلیتی به نام Center Stage است که در تمام طول تماس‌های تصویری، تصویر شما را در قاب نگه مي‌دارد. پشتیبانی از سیستم عامل iOS 15 نیز مزیت مهمی محسوب می‌شود زیرا مالتی تسکینگ را (که شاید یکی از مهم‌ترین کاربردهای واقعی تبلت‌ها باشد) ساده‌تر می‌کند.

باتری آیپد ۱۰.۲ که بهترین تبلت اپل با قیمت پایین محسوب می‌شود، می‌تواند با یک بار شارژ کردن تا ۱۰ ساعت از استفاده متوسط پشتیبانی کند که مثل دیگر محصولات هوشمند اپل، خیلی خوب نیست. گذشته از این، باید به نبود قابلیت Face ID در این تبلت ارزان و خوب اشاره کنیم اما نمی‌توان این موضوع را نقطه ضعف مهمی دانست زیرا در هر صورت بهتر است که برای امنیت خودتان و اطلاعات حساسی که در تبلت خود دارید، به جای فیس آی دی یا اثر انگشت، از روش مطمئن‌تر قفل کردن صفحه نمایش با گذرواژه‌ای قدرتمند استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه گوشی سامسونگ S23 Ultra با S22 Ultra

برای مشاهده قیمت انواع آیپد به فروشگاه اینترنتی فرنا مراجعه کنید.

۲- سامسونگ گلکسی تب A7

یکی دیگر از بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ که می‌توانید با قیمت خوبی تهیه کنید، این گلکسی تب سامسونگ است ساخت و معرفی آن به سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود و اگرچه کمی قدیمی است اما به خوبی می‌تواند نیازهای شما را رفع کند.

گلکسی تب A7 با قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ قابلیت‌های بسیار خوبی مثل نمایشگر ۱۰.۴ اینچی با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، سه گیگابایت رم و تراشه کوالکام اسنپدراگون SM6115 دارد.

بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳

این تبلت به ویژه برای تماشای محتواهای گوناگون، از مرور کردن صفحات وب گرفته تا تماشای ویدئوهای زنده مثل لایو‌های اینستاگرام، هنوز هم محصولی عالی است و به لطف لبه‌های بسیار نازکی که دارد، از طراحی جذابی برخوردار است. جالب است بدانید که این تبلت می‌تواند در استفاده سنگین، بیش از ۱۳ ساعت و ۱۳ دقیقه شارژ نگه دارد که شاید خیلی عالی نباشد اما خیلی بهتر از اپل آیپد ۱۰.۲ است. گذشته از این، سامسونگ گلکسی تب A7 قابلیت تشخیص چهره دارد که اپل آیپد ۱۰.۲ فاقد آن است.

یکی دیگر ویژگی‌هایی که سبب شده تا این تبلت را در لیست بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ قرار دهیم، داشتن پورت USB-C است و برای شارژ کردن و انتقال فایل با این تبلت دیگر نیازی به کابل‌های میکرو USB ندارید. البته گلکسی تب A7 به اندازه آن محصول اپل سریع نیست و صفحه نمایش تاریک‌تری نیز دارد اما با توجه به قیمت بسیار پایینش می‌توانید این نقطه ضعف‌ها را نادیده بگیرید با خرید تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 از این تبلت اندرویدی واقعی لذت ببرید.

 

۳- مایکروسافت سرفیس گو ۲

گاهی اوقات حتی غول‌های فناوری مثل مایکروسافت نیز کمی آزمون و خطا نیاز دارند تا بتوانند محصولات خوبی وارد بازار کنند. اگرچه سرفیس گو موفقیت چشمگیری نبود اما مایکروسافت با ایجاد بهبودهایی در این محصول توانستند سرفیس گو ۲ را وارد بازار کند که هنوز هم یکی از بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

سرفیس گو ۲

این تبلت تقریبا هیچ کدام از معایب سرفیس گو را ندارد. به عنوان مثال می‌توان به لبه‌های بسیار نازک‌تر آن در مقایسه با آن تبلت نسبتا بد مایکروسافت اشاره کرد. بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بزرگ‌تر و ۱۰.۵ اینچی نیز مهم‌ترین دلیل معرفی سرفیس گو ۲ در این راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ است. از دیگر بهبودهای مهم این تبلت در مقایسه با نسل پیشین خودش می‌توان به افزایش ظرفیت تحمل باتری تا بیش از ۱۱ و نیم ساعت استفاده سنگین است که پنج ساعت بیشتر از سرفیس گو محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین هندزفری شیائومی

کاربران سرفیس انتظار داشتند که مایکروسافت دوربین بهتری در این مدل به کار ببرد و همینطور هم شد تا سرفیس گو ۲ با دوربینی ۵ مگاپیکسلی و دارای قابلیت فیلم‌برداری Full HD وارد بازار کند که برای تماس تصویری عالی است و حسگر دوم دوربین جلو، امکان باز کردن قفل گوشی با قابلیت بیومتریک Windows Hello را امکان‌پذیر می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که تبلت شما باید بیشتر شبیه یک کامپیوتر باشد تا یک گوشی هوشمند، سرفیس‌های مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما هستند.

برای مشاهده لیست قیمت تبلت کلیک کنید.

۴- سامسونگ گلکسی تب S6 لایت

این تبلت سامسونگ نسبت به دیگر تبلت‌هایی که تا اینجا به شما معرفی کرده‌ایم، جدیدتر و محصول سال ۲۰۲۲ است و در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ در قیمت‌هایی حدود ۲۰ میلیون تومان در بازار موبایل ایران معامله می‌شود. اما چرا سامسونگ گلکسی تب اس ۶ لایت را در این راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ به شما معرفی کرده‌ایم؟

گلکسی تب s6 lite

گلکسی تب اس ۶ لایت مجهز به تراشه‌ سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۰ است، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت دارد و با رم چهار گیگابایت کار می‌کند، مجهز به پورت USB-C است و نمایشگری آن تنها ۱۰.۴ اینچی دارد. همین مشخصات محبوبیت بالای این تبلت را توجه می‌کنند. از دیگر مزیت‌های گلکسی Tab S6 Lite می‌توان به لبه‌های نازک، پشتیبانی از قلم اس و توانایی ترسیم با سرعت بالا اشاره کرد. در صورتی که تبلتی کمی جدیدتر از تبلت‌های معرفی شده در بالا نیاز دارید، خرید تبلت سامسونگ مدل Galaxy TAB S6 Lite SM-P619 LTE ظرفیت 64 گیگ رم 4 گیگابایت را به شما معرفی می‌کنیم.

برای خرید تبلت اینترنتی می‌توانید به فروشگاه فرنا موبایل مراجعه کنید.

بهترین تبلت های لنوو در سال ۲۰۲۳

برند لنوو یکی از بهترین برندهای تولیدکننده تبلت است که به ویژه به تولید تبلت‌های میان-رده و اقتصادی شهرت دارد. معمولا، تبلت‌های لنوو نسبت به برندهای دیگر مثل سرفیس و گلکسی تب، ارزان‌تر هستند. به همین دلیل، در ادامه این راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳، تعدادی از تبلت‌های لنوو را به شما معرفی می‌کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

  • بهترین تبلت لنوو در سال ۲۰۲۳: لنوو تب P12 پرو را می‌توان به عنوان بهترین تبلت لنوو در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. این تبلت اندرویدی مجهز به نمایشگر پیشرفته ۱۲.۶ اینچی از نوع AMOLED است، عملکرد پردازشی بسیار خوبی دارد، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و با یک بار شارژ کردن، مدت زیادی شارژ نگه می‌دارد. با خرید تبلت Lenovo Tab P12 Pro یک قلم الکترونیکی نیز به شما تحویل داده می‌شود و اگر مایل باشید، می‌توانید یک کیبورد نیز برای این تبلت بخرید و امکان استفاده از کیبورد به صورت جدا از تبلت نیز وجود دارد. قیمت بهترین تبلت لنوو در سال ۲۰۲۳ در اوایل خرداد ماه ۱۴۰۲ در بازار ایران حدود ۳۰ میلیون تومان است.
  • بهترین تبلت ارزان قیمت لنوو با سیستم عامل Chrome و کیبورد: بهترین تبلت ارزان قیمت لنوو به سیستم عامل Chrome و کیبورد در سال ۲۰۲۳، تبلت Lenovo Duet 3 Chromebook نام دارد. این تبلت را می‌توان بهترین تبلت دانش‌آموزی لنوو در سال ۲۰۲۳ نیز نامید اما برای گیمینگ خیلی مناسب نیست زیرا سخت‌افزارهای قدرتمندی ندارد.
  • بهترین تبلت بچگانه لنوو در سال ۲۰۲۳: اگر به دنبال تبلتی برای کودک خود هستید و نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، تبلت Lenovo Tab P11 Plus بهترین گزینه موجود در بازار برای شما است. این تبلت دارای نمایشگری بزرگ و ۱۱ اینچی با رنگ‌های واضح است، توان پردازشی نسبتا بالایی برای اجرای بازی‌های کودکانه دارد و قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر تبلت‌های دارای مشخصات مشابه، خیلی پایین است.
  • بهترین تبلت میان-رده لنوو در سال ۲۰۲۳: تبلت‌های لنوو تب M10 و M10 pLUS دارای کیفیت ساخت خوب، نمایشگر عالی و اندروید خام هستند و از قلم الکترونیکی نیز پشتیبانی می‌کنند. البته این تبلت‌ها عملکردی معمولی دارند.
پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی نوا ۱۱ پرو هواوی

برای خرید تبلت لنوو مدل Tab M10 X505X حافظه 32 رام 2 کلیک کنید.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ اپل کدام است؟

اپل آیپد ۱۰.۲ محصول سال ۲۰۲۱. با اینکه اپل هر سال آیپدهای خیلی خوبی وارد بازار می‌کند اما اگر به دنبال خرید تبلت میان-رده خوبی در سال ۲۰۲۳ هستید که قیمت آن نیز خیلی بالا نباشد، آیپد ۱۰.۲ گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

۲- بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ مایکروسافت کدام است؟

سرفیس گو ۲ که بهبودهای قابلیت توجهی در مقایسه با سرفیس گو محسوب می‌شود، میان-رده‌ای بسیار خوب با قیمتی عالی است که می‌تواند با جدیدترین تبلت‌های میان-رده در سال ۲۰۲۳ رقابت کند.

۳- بهترین تبلت سامسونگ میان رده در ۲۰۲۳ کدام است؟

گلکسی تب A7 را می‌توان بهترین تبلت میان-رده سامسونگ در سال ۲۰۲۳ دانست که قیمتی عالی با مشخصاتی معرکه دارد.

۴- بهترین تبلت لنوو میان-رده در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

از بهترین تبلت‌های میان-رده لنوو در می‌توانیم به لنوو تب M10 و لنوو تب M10 پلاس اشاره کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله با راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳ در خدمت شما بودیم. همانطور که دیدید، نیازی نیست که برای داشتن تبلتی خوب در سال ۲۰۲۳، پول زیادی خرج کنید و جدیدترین میان-رده‌ها را بخرید بلکه بهتر است که به سراغ مدل‌های کمی قدیمی‌تر برندهای غولی مثل اپل، مایکروسافت و سامسونگ بروید و با پول بسیار کمی، صاحب تبلتی با کیفیت مثل اپل آیپد ۱۰.۲، سرفیس گو ۲ یا گلکسی تب A7 شوید. امیدواریم از این راهنمای خرید تبلت لذت برده باشید.

منابع:
۱- techradar.com
۲- tomsguide.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا