آموزشگجت ها

آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون

چطور اپل واچ خودم را به گوشی آیفون خودم متصل کنم؟

آیا اپل واچ جدید خریده‌اید و می‌خواهید آن را به گوشی آیفون خود متصل کنید یا اینکه گوشی آیفون جدید گرفته‌اید و دنبال راهی برای وصل کردن آن به اپل واچ خود هستید؟ فرایند متصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون خیلی کار سختی نیست و با انجام چند مرحله ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. البته، گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی، اتصال با موفقیت انجام نشود. به همین دلیل، در این مقاله، پس از آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون، روش‌های حل کردن مشکل متصل نشدن اپل واچ به گوشی آیفون را نیز به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون

اگر اپل واچ شما با سیستم عامل watchOS 9 کار می‌کند، برای متصل کردن آن به آیفون، باید گوشی آیفون ۸ یا جدیدتر با سیستم عامل iOS 16 یا جدیدتر داشته باشید. نرم‌افزارهای Setup assistant روی آیفون و اپل واچ شما با همدیگر همکاری می‌کنند تا فرایند اتصال برای شما راحت‌تر شود.

مراحل راه‌اندازی و اتصال اپل واچ به آیفون

در زیر می‌توانید مراحل نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون را ببینید:

۱- اپل واچ را روی مچ خود ببندید و بند آن را سفت کنید (نه آنقدر که مچ شما را اذیت کند!). اگر بند اپل واچ مناسب دست شما نیست یا اگر به هر دلیلی، بند دیگری را می‌پسندید، امکان تعویض یا حتی کوتاه کردن بند اپل واچ وجود دارد.
۲- با فشار دادن و نگه داشتن دکمه اپل واچ تا زمانی که لوگوی اپل را روی نمایشگر می‌بینید، اپل واچ روشن می‌شود.
۳- در نزدیکی آیفون خود قرار داشته باشید و صبر کنید تا صفحه pairing (جفت شدن) اپل واچ با آیفون را روی نمایشگر گوشی آیفون خود ببینید. سپس روی گزینه Continue (ادامه) ضربه بزنید.

متصل کردن اپل واچ به آیفون
در صورتی که صفحه pairing به صورت خودکار در آیفون باز نشد، در گوشی خود، اپلیکیشن اپل واچ را به صورت دستی باز کنید و روی گزینه Pair New Watch (جفت شدن با ساعت جدید) ضربه بزنید.
۴- روی گزینه Set Up for Myself (راه‌اندازی برای خودم) ضربه بزنید.
۵- یک انیمیشن روی نمایشگر اپل واچ نمایش داده می‌شود. با استفاده از دوربین آیفون، انیمیشن را در قابی که روی نمایشگر آیفون نشان داده می‌شود، جای دهید. با این کار، اپل واچ به آیفون متصل می‌شود.

آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون با دوربین
۶- حالا می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را برای اپل واچ انجام دهید، و اپلیکیشن‌ها را همگام‌سازی کنید.

اتصال اپل واچ به گوشی آیفون به همین سادگی انجام می‌شود.

فعال کردن سرویس تماس تلفنی در اپل واچ در ایران

حالا که نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون را آموختید، بد نیست که با نحوه فعال کردن قابلیت برقراری تماس تلفنی با اپل واچ نیز آشنا شوید. این قابلیت بسیار کاربردی‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و برای مثال، اگر در خیابان هستید و نمی‌خواهید گوشی خود را از کیف یا جیب خود خارج کنید تا از سرقت گوشی ممانعت شود، می‌توانید با اپل واچ خود، تماس تلفنی برقرار کنید؛ البته باید سرویس تماس تلفنی را از قبل فعال کرده باشید.

با فعال شدن این قابلیت، علاوه بر امکان برقراری تماس تلفنی، امکانات دیگری مثل پاسخ دادن به پیام ها، استفاده از بی‌سیم‌های واکی-تاکی، پخش اینترنتی موزیک و پادکست، دریافت نوتفیکیشن‌ها و غیره و غیره را حتی زمانی که آیفون خود را همراهتان ندارید یا به شبکه وای-فای متصل نیستید، خواهید داشت.

شما می‌توانید در مراحل راه‌اندازی اپل واچ، قابلیت cellular را فعال کنید تا امکان برقراری تماس تلفنی با آن وجود داشته باشد. همچنین، امکان اینکار، حتی پس از پایان راه‌اندازی نیز وجود دارد و می‌توانید در اپلیکیشن اپل واچ در گوشی آیفون خود، این قابلیت را فعال کنید.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه مشکل آنتن‌دهی گوشی های سامسونگ را برطرف کنیم؟

با این حال، امکان استفاده از قابلیت cellular در ایران وجود ندارد. خبر خوب اینکه اگر اپل واچ شما به آیفون شما یا به یک شبکه وای-فای متصل می‌شود می‌توانید از آن برای برقراری تماس تلفنی و دیگر کارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید.

متصل کردن دستی اپل واچ به آیفون

حالا نوبت به آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون به صورت دستی می‌رسد. اگر اپل واچ به صورت خودکار به آیفون متصل نشود، می‌توانید روش دستی را امتحان کنید. برای این کار، به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- پس از انجام چهار مرحله اول متصل کردن اپل واچ به آیفون، در مرحله‌ای که انیمیشن روی نمایشگر ساعت نمایش داده می‌شود، به جای اینکه آن را با دوربین گوشی اسکن کنید، روی گزینه Pair Apple Watch Manually (جفت کردن دستی اپل واچ) که در پایین صفحه اپلیکیشن اپل واچ در آیفون نمایش داده می‌شود، ضربه بزنید.

وصل کردن دستی اپل واچ به آیفون
۲- روی حرف i در نمایشگر اپل واچ ضربه بزنید.
۳- در گوشی آیفون خود، روی نام اپل واچ که نمایش داده می‌شود، ضربه بزنید.
۴- کد ۶ رقتی را که روی نمایشگر اپل واچ نمایش داده می‌شود، در گوشی آیفون خود وارد کنید.
۵- در صورتی که مراحل بالا را به درستی انجام دهید، اپل واچ به آیفون متصل می‌شود و می‌توانید راه‌اندازی اپل واچ را شروع کنید.

نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون به صورت دستی

آیا اپل واچ به آیفون متصل نمی‌شود؟

تا اینجا نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون را به هر دو صورت خودکار و دستی به شما آموزش دادیم. گاهی اوقات ممکن است که حتی اگر مراحل بالا را به درستی انجام دهید، اتصال ایجاد نشود.

مشکل متصل بودن اپل واچ به آیفون دیگر

اگر در هنگام تلاش برای متصل کردن اپل واچ به آیفون، صفحه ساعتی را روی نمایشگر اپل واچ خود مشاهده کردید، به این معنی است که اپل واچ شما به گوشی آیفون دیگری متصل است. در این صورت باید تمامی محتوای اپل واچ را پاک و تنظیمات آن را ریست کنید. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- در اپل واچ خود وارد اپلیکیشن تنظیمات (آیکون چرخ دنده) شوید.
۲- به مسیر زیر بروید:
General > Reset
۳- روی گزینه Erase All Content and Settings ضربه بزنید و سپس، کلمه عبور (Passcode) اپل واچ خود را وارد کنید تا تمامی محتواهای روی اپل واچ پاک شود و تنظیمات به حالت کارخانه باز گردد.

همچنین، امکان پاک کردن محتواها و ریست کردن تنظیمات اپل واچ در اپلیکیشن اپل واچ گوشی آیفونی که به آن متصل است نیز وجود دارد اما اگر به آن گوشی آیفون دسترسی نداشته باشید، باید این کار را از خود اپل واچ انجام دهید. اگر به آیفونی که اپل واچ به آن متصل است، دسترسی دارید به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اپلیکیشن Apple Watch App را روی گوشی آیفون باز کنید.
۲- روی گزینه General ضربه بزنید و سپس به Reset بروید.
۳- روی گزینه Erase All Content and Settings ضربه بزنید.

در صورتی که به هر دلیلی مثل فراموش کردن رمز عبور (Passcode) نمي‌توانید به اپلیکیشن تنظیمات اپل واچ خود دسترسی داشته باشید، اپل واچ را به شارژر بزنید و سپس، دکمه کنار آن را فشار دهید و نگه دارید تا اینکه اسلایدرها روی نمایشگر ظاهر شوند. سپس، روی انگشت خود را روی گزینه Digital Crown نگه دارید و سپس روی گزینه Reset ضربه بزنید. با این کار تمامی محتواهای روی اپل واچ پاک شود و تنظیمات به حالت کارخانه باز می‌گردد.

نکته مهم: پس از پاک کردن محتواها و ریست کردن تنظیمات اپل واچ، قفل فعال‌سازی یا Activation Lock فعال می‌شود. این قابلیت برای اطمینان از این است که شخص دیگری نتواند از اپل واچ شما استفاده کند.

حالا می‌توانید اپل واچ را به گوشی آیفون خود متصل کنید.

مشکل جفت نشدن آیفون و اپل واچ به صورت خودکار

گاهی اوقات ممکن است که گوشی آیفون شما نتواند به صورت خودکار و با اسکن کردن انیمیشنی که روی نمایشگر اپل واچ نمایش داده می‌شود، به اپل واچ متصل شود. در این صورت، باید اتصال را به صورت دستی برقرار کنید. در بالا، نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون به صورت دستی آموزش داده شده است.

مشکل متصل نشدن اپل واچ به آیفون

گاهی اوقات ممکن است که اپل واچ، نتواند نه به صورت دستی و نه به صورت خودکار به آیفون شما متصل شود. در این صورت به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اتصال اپل واچ خود را بررسی کنید

اول از همه مطمئن شوید که اپل واچ به آیفون متصل نیست. در صورتی که نوتیفیکیشن، پیام یا تماسی در اپل واچ خود دریافت نمی‌کنید، اپل واچ و آیفون شما به همدیگر متصل نیستند. وقتی اتصال بین اپل واچ و آیفون قطع می‌شود، آیکون قرمز رنگی به صورت یک ضربدر قرمز یا به صورت یک گوشی که یک خط مورب روی آن کشیده شده است، روی نمایشگر اپل واچ ظاهر می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مرکز کنترل اپل (Control Center)، اتصال اپل واچ به آیفون خود را بررسی کنید.

پیشنهاد ما به شما:  تبدیل عکس با فرمت HEIC به JPG

در صورتی که اتصال بین دو دستگاه قطع است، آن‌ها را در کنار همدیگر قرار دهید تا ببینید که آیا اتصال برقرار می‌شود یا خیر. اگر اپل واچ به گوشی متصل شود، آیکونی سبز رنگ به شکل یک گوشی روی نمایشگر آن ظاهر می‌شود. در صورتی که اتصال برقرار نشد، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید و در پایان هر مرحله، بررسی کنید که آیا اتصال برقرار شده است یا خیر.

۲- مجددا تلاش کنید تا اپل واچ را به آیفون وصل کنید

به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اپل واچ و آیفون را در نزدیکی همدیگر قرار دهید.
۲- در گوشی آیفون خود، بررسی کنید که حالت پرواز خاموش باشد و بلوتوث و وای-فای روشن باشند. شما می‌توانید این موضوع را در مرکز کنترل اپل بررسی کنید.
۳- اگر آیکون حالت پرواز (آیکون هواپیما) را روی نمایشگر اپل واچ خود ببینید، به معنی فعال بودن حالت پرواز اپل واچ است. برای خاموش کردن آن مي‌توانید از طریق مرکز کنترل اپل اقدام کنید.
۴- اپل واچ و آیفون را مجددا راه‌اندازی کنید (ری‌استارت کنید).

دیگر دلایل متصل نشدن اپل واچ به آیفون به شرح زیر هستند:

  • فعال بودن قفل فعال‌سازی در اپل واچ: اگر اپل واچ دست دوم خریده باشید و نتوانید آن را به آیفون خود وصل کنید، احتمالا قفل فعال‌سازی (Activation Lock) اپل واچ فعال است و برای غیر فعال کردن آن باید با شخصی که اپل واچ را از آن خریده‌اید، تماس بگیرید.
  • کم بودن شارژ باتری اپل واچ: یکی دیگر از دلایل متصل نشدن اپل واچ به آیفون، کم بودن میزان شارژ باتری اپل واچ است. برای رفع این مشکل، اجازه دهید اپل واچ تا بالای ۸۰ درصد شارژ شود و سپس دوباره تلاش کنید.
  • آپدیت نبودن سیستم عامل آیفون: همانطور که در ابتدای این مقاله آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون گفتیم، برای متصل شدن آیفون به اپل واچ‌های دارای سیستم عامل WatchOS 9 یا بالاتر، باید آیفون شما دارای سیستم عامل iOS 16 یا بالاتر باشد. در غیر این صورت، باید آیفون خود را بروزرسانی کنید.

آموزش متصل کردن بیش از یک اپل واچ به یک آیفون

تا اینجا نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون و مشکلاتی که ممکن است در سر راه شما قرار بگیرید را برایتان توضیح دادیم اما این توضیحات برای متصل کردن یک اپل واچ به یک آیفون بود. جالب است بدانید که امکان متصل کردن چندین اپل واچ به تنها یک گوشی آیفون نیز وجود دارد.

نحوه وصل کردن چند دستگاه اپل واچ به یک آیفون تفاوتی با متصل کردن یک اپل واچ به یک آیفون ندارد. پس از اینکه اپل واچ را در نزدیکی آیفون قرار دادید، منتظر ظاهر شدن صفحه جفت شدن اپل واچ، روی گوشی آیفون خود باشید و سپس به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اپلیکیشن اپل واچ را در آیفون خود باز کنید.
۲- روی گزینه My Watch در بالای نمایشگر گوشی ضربه بزنید.
۳- روی گزینه Add Watch (اضافه کردن ساعت) ضربه بزنید و سپس، دستورالعمل‌هایی را که روی نمایشگر ظاهر می‌شود، دنبال کنید تا اتصال برقرار شود.

سوئیچ کردن بین اپل واچ‌ها در آیفون

اگر چند اپل واچ به گوشی آیفون شما متصل باشند، شما می‌توانید به صورتی که در اینجا توضیح داده‌ایم، در آیفون خود از یک اپل واچ به اپل واچ دیگر بروید. گوشی شما به صورت خودکار اپل واچی را که دور مچ شما است، شناسایی می‌کند و به آن متصل می‌شود. برای متصل کردن اپل واچ دیگر، تنها کافی است که آن را دور مچ خود ببندید و مچ خود را بالا بیاورید. همچنین، می‌توان به صورت دستی نیز از یک اپل واچ به اپل واچ دیگر رفت برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اپلیکیشن اپل واچ را در آیفون خود باز کنید.
۲- روی گزینه My Watch و سپس گزینه All Watches ضربه بزنید.
۳- گزینه Auto Switch را خاموش کنید.

برای اینکه ببینید که آیا اپل واچ شما به آیفون شما متصل است، قسمت تحتانی نمایشگر اپل واچ را فشار دهید و نگه دارید، سپس آن را بالا بالا بکشید تا مرکز کنترل باز شود. سپس، آیکون وضعیت اتصال را بررسی کنید.

آموزش متصل کردن اپل واچ به آیفون جدید

اگر اپل واچ خود را به آیفون قبلی خود وصل کرده‌اید و حالا یک آیفون جدید گرفته‌اید و می‌خواهید آن را به آیفون جدید وصل کنید، به ترتیب زیر پیش بروید:

پیشنهاد ما به شما:  سامسونگ تولید حلقه گلکسی رینگ خود را از ماه آینده آغاز خواهد کرد

۱- از آی کلاود (iCloud) برای پشتیبان‌گیری از آیفون قدیمی خود که اکنون به اپل واچ متصل است، استفاده کنید.
۲- آیفون جدید خود را روشن و راه‌اندازی کنید. در قسمت Apps & Data، داده‌های پشتیبان‌گیری شده از آیفون قدیمی خود را بازیابی کنید.
۳- راه‌اندازی آیفون را ادامه دهید تا به مرحله وصل کردن اپل واچ برسید. در این مرحله، مطابق دستورالعمل‌هایی که روی آیفون نمایش داده می‌شود، اپل واچ خود را به گوشی متصل کنید.

وقتی مراحل راه‌اندازی گوشی کامل شود، پیامی روی نمایشگر اپل واچ ظاهر می‌شود. شما باید گزینه OK را بزنید و سپس، رمز عبور (Passcode) اپل واچ را وارد کنید تا اپل واچ به آیفون وصل شود.

نحوه وصل کردن اپل واچ فیک به آیفون

به دلیل بالا بودن قیمت اپل واچ برای بسیاری از کاربران ایرانی، خیلی از کاربران آیفون از اپل واچ‌های فیک استفاده می‌کنند. اتصال این اپل واچ‌ها به گوشی‌های آیفون، مشابه نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون نیست زیرا این اسمارت واچ‌ها توسط شرکت‌های دیگری تولید می‌شوند و مثل هر اسمارت واچ دیگری، مراحل مخصوص خود را برای متصل شدن به گوشی آیفون شما دارند.

گوشی آیفون شما می‌تواند با بلوتوث به هر دستگاه دیگری متصل شود و اپل واچ فیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در مورد اسمارت واچ‌های دیگری نیز اتصال با بلوتوث ممکن است و اگر اسمارت واچ شما دارای اپلیکیشن مخصوص خودش در اپ استور اپل باشد، کار کردن با آن برای شما خیلی راحت‌تر می‌شود و می‌توانید از همه قابلیت‌های اسمارت واچ خود استفاده کنید.

قطع ارتباط بین اپل واچ و آیفون

حالا که همه چیز را در مورد نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون به شما آموزش دادیم، بد نیست که با روش قطع اتصال (unpairing) اپل واچ و آیفون نیز آشنا شوید. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اپلیکیشن اپل واچ را روی آیفون خود باز کنید.
۲- به My Watch بروید و سپس روی گزینه All My Watches ضربه بزنید.
۳- روی دکمه the info در کنار آیکون اپل واچ خود ضربه بزنید. سپس روی گزینه Unpair ضربه بزنید تا ارتباط اپل واچ و آیفون قطع شود.

سوالات پرتکرار

۱- آیا امکان وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید وجود دارد؟

خیر. اپل واچ فقط می‌تواند به گوشی آیفون متصل شود و در صورتی که آیفون ندارید، اپل واچ نخرید.

۲- آیا برنامه ای برای اتصال اپل واچ به اندروید وجود دارد؟

همانطور که گفتیم، اپل واچ فقط به گوشی‌های آیفون متصل می‌شود و بنابراین، هیچ برنامه ای برای اتصال اپل واچ به اندروید وجود ندارد و به برنامه‌هایی که چنین ادعایی می‌کنند، اعتماد نکنید.

۳- آیا می‌توان اسمارت واچ‌های دیگر را به آیفون متصل کرد؟

بله. خیلی از اسمارت واچ‌ها قابلیت اتصال به آیفون از طریق بلوتوث را دارند.

۴- نحوه اتصال اپل واچ فیک به گوشی آیفون چگونه است؟

اتصال اپل واچ فیک به گوشی سامسونگ مثل اتصال اسمارت واچ‌های دیگر به آیفون و از طریق بلوتوث است.

جمع‌بندی

در این مقاله با آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون در خدمت شما مخاطبان گرامی مجله فناوری فرنا بودیم. همانطور که گفته شد، برای متصل کردن اپل واچ‌های دارای سیستم عامل WatchOS 9 یا بالاتر، باید گوشی شما آیفون ۸ یا جدیدتر و دارای سیستم عامل iOS 16 یا بالاتر باشد. در غیر این صورت، سیستم عامل گوشی خود را بروزرسانی کنید تا امکان اتصال ایجاد شود.

متصل کردن اپل واچ به آیفون کار ساده‌ای است و ولی ممکن است در هنگام اتصال با بعضی مشکلات مواجه شوید. برای پیشگیری از هر مشکلی در متصل کردن اپل واچ به آیفون، دقت داشته باشید که اپل واچ شما شارژ کافی داشته باشد، در حالت پرواز قرار نداشته باشد. در صورتی که اپل واچ به صورت خودکار به آیفون متصل نشد، می‌توانید روش دستی را نیز امتحان کنید.

نکته بسیار مهم این است که اگر می‌خواهید اپل واچ دست دوم بخرید، حتما از فروشنده بخواهید تا قفل فعال‌سازی را برای شما غیر فعال کند. در غیر این صورت، نمي‌توانید از اپل واچ خود استفاده کنید.

نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون جدید، متصل کردن چندین اپل واچ به یک گوشی آیفون و نحوه قطع اتصال اپل واچ و آیفون را نیز در این مقاله به شما آموزش دادیم. دقت داشته باشید که سرویس سلولار (cellular) اپل واچ در ایران فعال نیست و نمی‌توانید از آن استفاده کنید اما اگر اپل واچ شما به آیفون یا به یک شبکه وای-فای متصل باشد، امکان برقراری تماس، پیام دادن، دیدن نوتیفیکیشن‌ها و … در اپل واچ برای شما وجود دارد. همچنین، دقت داشته باشید که امکان اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد و اگر آیفون ندارید هرگز اپل واچ نخرید.

منابع:
support.apple.com
lifewire.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا