فناوری و تکنولوژیگجت ها

سامسونگ گلکسی واچ ۶؛ هر آنچه که تا الان می‌دانیم

جدیدترین شایعات پیرامون خانواده گلکسی واچ ۶

انتظار می‌رود که خانواده سامسونگ گلکسی واچ ۶ در ادامه سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود. احتمالا این خانواده ساعت هوشمند سامسونگ شامل مدل‌های گلکسی واچ ۶، گلکسی واچ ۶ پرو و گلکسی واچ ۶ کلاسیک باشد. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که این خانواده چند عضو دارد و شامل چه مدل‌هایی خواهد بود. انتظار می‌رود که قیمت ارزان‌ترین مدل گلکسی واچ ۶ قیمتی حدود ۲۷۹ دلار داشته باشد و احتمالا قیمت گلکسی واچ ۶ پرو به عنوان گران‌ترین مدل این خانواده اسمارت واچ به حدود ۴۴۹ دلار خواهد رسید. همچنین، شایعه شده است که احتمالا سامسونگ مدلی کلاسیک از گلکسی واچ ۶ را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. این رده از ساعت‌های هوشمند سامسونگ دارای صفحه نمایش گرد، حسگر بیواکتیو، بدنه‌ای تیتانیومی و یک حلقه چرخان دور نمایشگر خواهد بود. در ادامه، هر اطلاعاتی را که تاکنون در رابطه با خانواده گلکسی واچ ۶ سامسونگ منتشر شده است، در اختیار شما خواهیم گذاشت. با فرنا موبایل همراه باشید.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۶ چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

با اینکه سامسونگ هنوز اطلاعایه‌ای در رابطه با ساخت اسمارت واچ‌های خانواده گلکسی واچ ۶ ارائه نکرده است اما انتظار می‌رود این شرکت کره‌ای به ساخت گلکسی واچ‌های موفق خودش ادامه دهد. با توجه به سابقه سامسونگ در معرفی منظم گلکسی واچ‌ها، انتظار می‌رود که خانواده گلکسی واچ ۶ در اواخر ماه آگوست ۲۰۲۳ (اوایل شهریور ۱۴۰۲) در کنار محصولات دیگری مثل گلکسی Z فولد ۵، گلکسی Z فلیپ ۶ و گلکسی تب ۹ وارد بازار شود.
همچنین، هنوز هیچ منبعی مدل‌های عضو خانواده گلکسی واچ ۶ را تأیید نکرده است با این حال، شایعاتی وجود دارد که این خانواده سامسونگ واچ شامل یک مدل گلکسی واچ ۶ معمولی، مدل گلکسی واچ ۶ پرو و گلکسی واچ ۶ کلاسیک خواهد بود. البته مشخص نیست که مدل پرو و مدل کلاسیک، مشابه گلکسی واچ ۶ با نام‌هایی متفاوت هستند یا دو اسمارت وچ کاملا مجزا خواهند بود.

گلکسی واچ ۶

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۶ سامسونگ با چه قیمت‌هایی وارد بازار خواهند شد؟

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ مدل گلکسی واچ ۶ نیز هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود که قیمت‌گذاری این ساعت‌های هوشمند مشابه خانواده ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۵ باشد. بر این اساس، احتمالا گلکسی واچ ۶ با قیمت ۲۶۹ دلار و گلکسی واچ پرو با قابلیت‌هایی مثل GPS و اتصال به اینترنت همراه با قیمت ۴۴۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش انتقال واتساپ از اندروید به آیفون

طراحی سامسونگ گلکسی واچ ۶ چگونه خواهد بود؟

شایعات حاکی از آن است که اسمارت واچ‌های گلکسی واچ ۶ سامسونگ دارای نمایشگری گرد با حلقه‌ای چرخان در دور آن خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که برای محافظت از نمایشگر گلکسی واچ ۶ پرو از شیشه کریستال یاقوت کبود (Sapphire) و در گلکسی واچ معمولی از گوریلا گلس استفاده شود. پیشبینی می‌شود که این ساعت‌ها دارای شیشه‌ای خمیده و قوی باشند که به جذابیت ظاهری و استفاده آسان‌تر از آن‌ها کمک می‌کند.

همچنین، شایعه شده است که گلکسی واچ ۶ پرو بدنه‌ای از جنس تیتانیوم دارد که تکمیل‌کننده شیشه یاقوت کبود روی نمایشگر Super AMOLED دارای اندازه ۱.۴ اینچی خواهد بود. گفته می‌شود که سامسونگ،حلقه چرخان دور نمایشگر را مجددا به گلکسی واچ‌های خودش اضافه خواهد کرد و این ساعت‌ها دارای مقاومت محیطی 5ATM+IP68 خواهند بود اما هنوز هیچ کدام از این اطلاعات توسط منبع موثقی تأیید نشده است.

خانواده گلکسی واچ ۶ چه قابلیت‌هایی خواهند داشت؟

انتظار می‌رود که این اسمارت واچ‌های سامسونگ با سیستم عامل Wear OS گوگل و رابط کاربری One UI Watch سامسونگ کار کنند که سازگاری ‌آن‌ها با گوشی‌های آیفون را به حداقل می‌رساند. همچنین انتظار می‌رود که این ساعت‌های هوشمند دارای سنسور بیواکتیو باشند.

سنسور بیواکتیو در ساعت‌های هوشمند خانواده ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۵، داده‌هایی را در رابطه با ضربان قلب، ECG و اکسیژن خون ارائه می‌کند و به همراه سایر سنسورها، امکان نظارت بر سلامت، تناسب اندام و فعالیت بدنی را فراهم می‌آورد. انتظار می‌رود که گلکسی واچ ۶ پرو دارای سنسورهای دیگری مثل سنسور حرارتی، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و سنسور نوری نیز باشد و احتمالا این سنسورها، مقدار زیادی داده‌های پیشرفته مرتبط با سلامتی شامل نرخ دقیق ضربان قلب، مانیتورینگ خواب و رهگیری فعالیت بدنی را فراهم خواهند آورد.

وب سایت SamMobile مشخصات باتری‌های خانواده گلکسی واچ ۶ را منتشر کرده است. به ادعای این وبسایت، گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک در اندازه‌های مختلف وارد بازار خواهند شد و گلکسی واچ ۶ کلاسیک (که شاید مدل پرو هم باشد) احتمالا دارای باتری بزرگ‌تر ۴۲۵ میلی آمپر ساعت خواهد بود. این در حالی است که گلکسی واچ ۶ با باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعت تغذیه خواهد شد. همچنین، انتظار می‌رود که سرعت شارژ هر دو اسمارت واچ سامسونگ، حداقل ۱۰ وات باشد.

برای خرید ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 4 40 mm کلیک کنید.

پیشنهاد ما به شما:  مایکروسافت در حال افزودن ویژگی جدید هوش مصنوعی تصویری به ویندوز 11 کوپایلوت است

چه تراشه‌ای روی گلکسی واچ ۶ نصب خواهد شد؟

به ادعای وبسایت gadget.com سامسونگ می‌خواهد پردازنده اختصاصی جدیدی در گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک به کار ببرد. این تراشه، اگزینوس W980 نام خواهد داشت و با فرایند پنج نانومتری ساخته می‌شود. گفته می‌شود که این تراشه، عملکردی ۱۰ درصد بیشتر از اگزینوس W920 به کار رفته در گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۵ خواهد داشت. گذشته از این، انتظار می‌رود که تراشه جدید، اثر مثبتی روی عمر باتری هم داشته باشد.

چه انتظاراتی از سامسونگ گلکسی واچ ۶ داریم؟

طبیعی است که طرفداران گلکسی واچ انتظار داشته باشند تا شرکت بزرگی مثل سامسونگ، با معرفی هر نسل جدیدی از گلکسی واچ‌های خودش، بهبودهای قابل توجهی در آن‌ها ایجاد کرده باشد. در مورد خانواده گلکسی واچ ۶ چه انتظاراتی از سامسونگ می‌رود؟

۱- هویت بخشیدن به طراحی

تشخیص دادن گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۵ از هم دیگر حتی برای حرفه‌ای‌ترین طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز کار بسیار دشواری است و امیدواریم که سامسونگ در طراحی گلکسی واچ ۶، هویت بخشیدن به طراحی را در دستور کار قرار دهد.

البته، استفاده از طراحی یکسان در چندین نسل از یک گجت مسئله مهمی نیست و نقطه ضعف بزرگی محسوب نمی‌شود اما حتی بعضی از برندهایی که آهسته‌ترین سرعت تغییرات در طراحی را دارند، مثل اپل واچ، در هر نسل بهبودهایی در طراحی ایجاد می‌کنند ولی متأسفانه چنین موضوعی در مورد گلکسی واچ ۵ رعایت نشد.

حتی گلکسی واچ ۵ پرو نیز مشکلات خودش را از نظر طراحی دارد. با اینکه این ساعت سامسونگ برای استفاده در فضای باز و شرایط محیطی سخت طراحی شده است اما هیچ نشانه‌ای از طراحی فوق مستحکم برای چنین شرایطی ندارد.

۲- حذف قابلیت‌های منحصر به سامسونگ

ویژگی های مخصوص سامسونگ گلکسی واچ ۶

از آن‌جایی که سامسونگ به سیستم عامل Wear OS بازگشته است، گلکسی واچ‌ها سازگار با اندروید شده‌اند و سازگاری کمتری با دستگاه‌های اپل دارند.

با اینکه سیاست‌های شرکت‌ها برای سازگاری بیشتر گجت‌ها با گوشی‌های خودشان قابل قبول است اما با این کار، تعداد زیادی از طرفداران گلکسی واچ که گوشی آیفون یا حتی دیگر گوشی‌های اندرویدی دارند، از دست می‌روند.

بعضی از ویژگی‌های گلکسی واچ‌ها فقط مخصوص دارندگان گوشی‌های سامسونگ هستند. برای مثال، اپلیکیشن Health Monitor که بر وضعیت سلامت کاربر نظارت دارد، تنها برای کاربران گوشی‌های سامسونگ در دسترس است اما داده‌های فشار خون و ECG را برای کاربران همه گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌آورد.

انتظار می‌رود که سامسونگ در خانواده گلکسی واچ ۶، چنین قابلیت‌هایی را در دسترس همه کاربران، به ويژه کاربران دیگر گوشی‌های اندرویدی قرار دهد.

۳- بهبود قابلیت‌های رهگیری ورزشی

رهگیری ورزشی گلکسی واچ ۶

یکی از خوبی‌های گلکسی واچ‌ها در مقایسه با دیگر برندهای ساعت‌های هوشمند، فراهم آوردن داده‌های بسیار خوب و کاربردی از فعالیت کاربر و رهگیری ورزشی و نظارت بر سلامت است. با این حال، در سال‌های اخیر، این قابلیت‌ها بهبود و رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته‌اند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش 10 روش رفع مشکل دانلود در سامسونگ

فکر می‌کردیم که با معرفی گلکسی واچ ۵ پرو، شرایط متفاوت خواهد شد و سامسونگ از ویژگی‌های رهگیری ورزشی پیشرفته‌تری در اسمارت واچ‌های خودش رونمایی می‌کند اما نه تنها خبری از چنین بهبودهایی نبود، بلکه بعضی از مشکلات قبلی مثل دقت پایین GPS و مانیتور ضربان قلب هنوز هم در اپلیکیشن‌های رهگیری ورزشی گلکسی واچ مشاهده می‌شد.

انتظار ما از سامسونگ این است که با معرفی خانواده گلکسی واچ ۶، مشکلات اپلیکیشن‌های رهگیری ورزشی را تا حد زیادی حل کند و بتواند از این نظر، خودش را به سطح اپل واچ‌ها برساند.

۴- ارتقاء عمر باتری

با اینکه گلکسی واچ ۵ پرو می‌تواند حتی در حالت استفاده از تمامی قابلیت‌هایش، دو تا سه روز شارژ نگه دارد اما گلکسی واچ ۵ به ندرت تا روز دوم شارژ نگه می‌دارد. با اینکه این عمر باتری از گوگل پیکسل واچ که فقط ۲۴ ساعت شارژ نگه می‌دارد، خیلی بهتر است اما انتظار ما این است که عمر باتری گلکسی واچ ۶ به حداقل ۵۰ تا ۶۰ ساعت برسد.

۵- استفاده بهتر از سنسور دما

سامسونگ با اضافه کردن سنسور دما در گلکسی واچ ۵، خودش را به اپل برساند اما نتوانست استفاده قابل توجهی از این سنسور کند و سنسور دما عملا کاربرد خیلی مهمی در گلکسی واچ ۵ ندارد.

در حالی که سنسور دمایی اپل واچ، امکان رهگیری چرخه قاعدگی زنان را فراهم آورده است، سنسور دمایی سامسونگ، فقط برای رهگیری الگوهای دمایی در طول استراحت کاربرد دارد. به دلیل انتقاداتی که به این موضوع شد، سامسونگ آپدیت جدیدی برای گلکسی واچ ۵ پرو منتشر کرد که رهگیری باروری را با سنسور دمایی را امکان‌پذیر می‌ساخت.

شرکت سامسونگ همکاری جدیدی را با تیم توسعه دهنده Natural Cycles که مجوز FDA دارد، آغاز کرده است و انتظار می‌رود که در گلکسی واچ ۶، شاهد کاربردهای بیشتری برای سنسور دمایی باشیم.

سوالات پر تکرار

۱- گران‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ کدام است؟

گلکسی واچ ۵ پرو با قیمت حدود ۱۴ میلیون تومان در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱، گران‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود.

۲- ارزان‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ کدام است؟

طبیعی است که مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی واچ قیمت پایینی داشته باشند ولی باید دقت داشته باشید که گلکسی واچ‌های قلابی با قیمت‌های بسیار پایین در بازار وجود دارند و نباید آن‌ها را با گلکسی واچ‌های اصل اشتباه بگیرید. در زمان نوشته شدن این مقاله در اردیبهشت ۱۴۰۲، گلکسی واچ ۴ با قیمت حدود ۶ تا هفت میلیون تومان در بازار موجود است.

۳- گلکسی واچ ۶ چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

احتمالا گلکسی واچ ۶ در اوایل شهریور ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.

منبع:
tomsguide.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا