اخبارفناوری و تکنولوژینرم افزار

مایکروسافت در حال افزودن ویژگی جدید هوش مصنوعی تصویری به ویندوز 11 کوپایلوت است

ویندوز 11 کوپایلوت فعلا  اختیار عموم نیست، اما ممکن است که به زودی در اختیار مردم قرار بگیرد. در خصوص ویژگی های جدید آن باید گفته شود که مایکروسافت یک ویژگی جدید اضافه می‌کند که به شما اجازه می‌دهد صفحه نمایش را ضبط کنید و از هوش مصنوعی بخواهید آن را توضیح دهد. این ویژگی جدید، که “Add a screenshot” نام دارد، در حال راه‌اندازی عمومی است، اما ممکن است برای همه در دسترس نباشد.

دکمه جدید “Add a screenshot” در پنل کوپایلوت به شما امکان می‌دهد صفحه را ضبط کنید و مستقیماً آن را به پنل کوپایلوت یا بینگ ارسال کنید. وقتی اسکرین‌شات به کوپایلوت در ویندوز ۱۱ آپلود می‌شود، می‌توانید از چت بینگ بخواهید درباره‌ی آن بحث کند. ضمن اینکه شما می‌توانید هر سؤالی را در رابطه با اسکرین‌شات بپرسید.

این مشابه با ویژگی آپلود تصویر موجود در copilot.microsoft.com یا چت بینگ است، اما ادغام آن برای اسکرین‌شات‌ها بهینه‌تر شده‌است. در مثال زیر، ما از کوپایلوت خواستیم تا یک اسکرین‌شات از سطل بازیافت را توضیح دهد و به سرعت یک شرح کوتاه ارائه کرد:

ویندوز 11 کوپایلوت

“این یک تصویر از آیکون سطل بازیافت روی یک دسکتاپ کامپیوتر است. سطل بازیافت ویژگی‌ای از سیستم عامل ویندوز است که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌ها و پوشه‌های حذف شده را به طور موقت قبل از پاک کردن دائمی آن ها، نگه دارد.”

از آنجایی که مایکروسافت اج به Copilot قدرت می‌دهد، ویژگی اسکرین شات آن به شما امکان می‌دهد روی اسکرین شات علامت بزنید یا دستورالعمل‌های خاصی را اضافه کنید که Copilot بتواند ببیند.

 اگر دسترسی به ChatGPT-4 Turbo دارید، که در حال راه‌اندازی برای گروههای خاصب از مردم است، حتی می‌توانید از کوپایلوت ویندوز بخواهید تا احساسات را، از جمله آن‌هایی که در تصاویر انتزاعی نشان داده شده‌اند، توضیح دهد. این ویژگی تنها برای کاربران در دسترس است که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، اما مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده‌است که راه‌اندازی آن را در هفته‌های آینده گسترش دهد تا عموم مردم امکان استفاده از آن را داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش 10 روش رفع مشکل دانلود در سامسونگ

کوپایلوت ویژگی عظیمی برای ویندوز ۱۱ خواهد بود

مایکروسافت کوپایلوت را به عنوان ویژگی مرکزی در سراسر محصولات خود، از جمله آفیس و ویندوز، تأکید می‌کند.

در سال ۲۰۲۴، مایکروسافت یک دکمه اختصاصی کوپایلوت را به سخت افزار ویندوز اضافه خواهد کرد به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای “ساده سازی استفاده از کامپیوتر “.

مایکروسافت می‌خواهد کوپایلوت همه‌جا باشد. این نباید برای کسی پنهان باشد و ما نیز در گزارش‌های قبلی خود این موضوع را برجسته کرده‌ایم. در یک پست وبلاگی، مایکروسافت اخیراً از برنامه‌های خود برای اضافه کردن یک کلید کوپایلوت به کیبورد ویندوز را تأیید کرده است. در سخت‌افزارهای قدیمی‌تر، می‌توان با استفاده از میانبر کیبورد Win+C به کوپایلوت دسترسی پیدا کرد.

مایکروسافت این تغییر را به‌عنوان مهمترین ارتقاء کیبورد ویندوز در حدود سه دهه اخیر معرفی کرده و آن را با معرفی کلید شروع ویندوز مقایسه می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید: «کوپایلوت دروازه ورود به دنیای AI در رایانه شخصی خواهد بود» و تأیید کرده است که سخت‌افزار نسل جدید با کلید کوپایلوت عرضه خواهد شد.

منبع: windowslatest

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا