آموزشفناوری و تکنولوژیموبایل

آموزش 10 روش رفع مشکل دانلود در سامسونگ

امروزه گوشی های سامسونگ یکی از پرطرفدارترین و به نام ترین گوشی های موجود در سراسر جهان هستند که امکانات و قابلیتهای ویژه و کاربردی آن ها‌ نقش چشمگیری در این امر داشته است. اگر شما هم صاحب یکی از گوشی-های موبایل این برند هستید، مطمئنا از گوشی خود احساس رضایت میکنید اما گاهی اوقات مشکل دانلود در گوشی سامسونگ باعث نگرانی برخی از کاربران می شود.

ما در این مقاله قصد داریم ضمن پرداختن به این مسئله، شما را با انواع روش های رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ آشنا کنیم پس اگر با این اتفاق روبرو شدید اصلا نگران نباشید و فقط تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

روش‌های رفع مشکل دانلود در سامسونگ

رفع مشکل دانلود در گوشی های سامسونگ

علت دانلود نکردن گوشی سامسونگ ممکن است وابسته به دلایل مختلفی باشد. از مشکلات نرم افزاری گرفته تا سخت افزاری. شاید هم عدم وجود حافظه کافی باعث بروز این اختلال شده باشد. سرعت و کیفیت اینترنت هم بی تاثیر بر این موضوع نیست. به هرحال علت هرچه که باشد، شما باید به عنوان یک مهندس، گوشی خود را عیب یابی کنید.

وقتی تلفن همراه قادر به دانلود کردن نمی‌باشد، مهم نیست قصد بارگیری چه برنامه و یا از چه سایتی را دارید. برنامه دانلود نشده و در نهایت می‌تواند مشکلات زیادی برای صاحب خود به وجود آورد. در این هنگام راهی که به ذهن هر کس میرسد، مراجعه به تعمیرگاه های موبایل است اما ما پیشنهاد می‌کنیم زود این کار را نکنید.

خوشبختانه راه های ساده بسیاری وجود دارد که از طریق آنها می توان به رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ پرداخت تا مجدد بتوانید برنامه ها و فایل هایی را که دوست دارید، به آسانی دانلود کنید. در ادامه به شرح 10 راهکار موثر پرداخته شده است.

پیشنهاد ما به شما:  شیائومی ۱۴ اولترا؛ دوربین گرفتار در کالبد گوشی!

1. گوشی خود را ریستارت کنید

گوشی خود را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد دستگاه سامسونگ، اغلب بهترین راه برای حل مشکلات مختلف نرم افزاری است. برای این منظور، دکمه پاور را نگه دارید تا منوی خاموش شدن ظاهر شود. سپس بر روی گزینه Restart کلیک نموده و منتظر روشن شدن دوباره گوشی بمانید. اگر گوشی شما مشکل جدی نداشته باشد، پس از این کار درست خواهد شد. در غیر این صورت می توانید به سراغ روش های دیگر بروید.

2. اتصال اینترنت را چک کنید

اتصال اینترنت را چک کنید

گاهی ممکن است گوشی شما هیچ ایرادی نداشته و دلیل دانلود نکردن، اتصال ضعیف اینترنت بی سیم و یا اختلال در شبکه باشد. بنابراین اگر گوشی شما هیچ فایلی را دانلود نمی کند، بهتر است اول از درستی Wi-Fi و یا داده های تلفن همراه خود اطمینان یابید و در صورت وجود اتصال پایدار، به سراغ دیگر روش های رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ بروید.

3. از به روز بودن نرم افزارهای خود اطمینان یابید

از به روز بودن نرم افزارهای خود اطمینان یابید

شاید دلیل دانلود نکردن گوشی سامسونگ شما، قدیمی بودن برخی از نرم افزارها باشد. گاهی به علت به روز نبودن بعضی از برنامه های مهم مانند گوگل پلی و دانلود منیجر، فرایند دانلود کردن با اختلال مواجه می شود. بنابراین اگر از جدیدترین نسخه های این برنامه ها استفاده نمی کنید، حتما پیش از دانلود فایل مورد نظر، نرم افزارهای خود را آپدیت نمایید.

4. حافظه گوگل پلی را پاکسازی کنید

حافظه گوگل پلی را پاک سازی کنید

گاهی فروشگاه Google Play در هنگام دانلود با مشکلات نرم افزاری مواجه می شود. یکی از راهکارها برای جلوگیری از بروز این اختلال، حذف حافظه پنهان این برنامه می باشد. پس برای این منظور، در منوی تنظیمات، بخش برنامه ها، نرم افزار گوگل پلی را انتخاب کرده و از قسمت محل ذخیره، گزینه پاک کردن حافظه پنهان را انتخاب نمایید.

5. ساعت و تاریخ گوشی را بررسی کنید

ساعت و تاریخ گوشی را بررسی کنید

هنگامی که می خواهید یک برنامه را دانلود کنید، سرورهای Google با تلفن همراه شما همگام می شوند بنابراین اگر بررسی این سرورها به دلیل تنظیمات نادرست زمان، ناموفق باشند، می توانند مانع فرایند دانلود شوند. پس بهتر است از منوی تنظیمات، تنظیم خودکار تاریخ و زمان را برای همیشه روی حالت فعال قرار دهید. امیدواریم با این کار مشکل گوشی شما حل شود اما اگر باز این عملیات هم موفقیت آمیز نبود، نگران نباشید زیرا هنوز پنج روش دیگر باقی مانده است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری کدام است؟

6. فضای ذخیره را خالی نمایید

فضای ذخیره را خالی نمایید

دیگر نکته مهمی که پیش از دانلود باید به آن توجه کرد، وجود فضای ذخیره کافی در گوشی موبایل شما می باشد. اگر فضای ذخیره‌سازی کافی موجود نباشد، نمی توان هیچ دانلودی انجام داد بنابراین اگر با این مسئله روبرو شدید، به منوی تنظیمات رفته و از بخش مراقبت دستگاه، روی حافظه کلیک کنید. در نهایت با اعمال گزینه پاکسازی، بخشی از حافظه دستگاه شما آزاد می شود. همچنین استفاده از کارت حافظه خارجی، دیگر پیشنهاد ما به شماست.

7. دانلود منیجر را فعال کنید

فعالسازی دانلود منیجر

به طور پیش فرض برنامه دانلود منیجر همیشه بر روی گوشی های اندروید فعال است اما اگر تا اینجا پیش رفتید و همچنان موفق به رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ نشدید، بهتر است این گزینه را هم امتحان کنید. دانلود منیجر یا برنامه مدیریت دانلود، نرم افزاری است که فرایند دانلود را در دستگاه مدیریت می کند. اگر به هر دلیلی این بخش غیرفعال شود، عملیات دانلود کردن با اختلال مواجه شده و هیچ بارگیری در گوشی صورت نمی ذیرد. برای این منظور کافی است به منوی تنظیمات رفته و گزینه برنامه ها را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده، بر روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید و روی حالت “نمایش برنامه های سیستم” کلیک کنید. حال در میان نرم افزارهای موجود، برنامه Download Manager را انتخاب کرده و آن را روی حالت فعال قرار دهید.

8. سیستم عامل را بروزرسانی نمایید

بروزرسانی سیستم عامل

دیگر راهکاری که در پاسخ به سوال دلیل دانلود نکردن گوشی سامسونگ چیست، می توان ارائه کرد، بروزرسانی سیستم عامل گوشی می باشد. گاهی آپدیت سیستم عامل اندروید موبایل تان بهترین راه برای حل این مشکل است پس اگر هنوز هم از نسخه های قدیمی استفاده می کنید، هرچه زودتر سیستم عامل خود را ارتقا دهید.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ جهان را بهتر بشناسید

9. مجوزهای گوگل پلی را تغییر دهید

مجوزهای گوگل پلی را تغییر دهید

مجوزها معمولاً به طور خودکار تنظیم می شوند، بنابراین همیشه دلیلی برای تغییر دادن آنها وجود ندارد. با این حال، اگر تا اینجا پیش رفتید و هنوز نمی توانید یک برنامه را دانلود کنید، این روش نیز ارزش امتحان کردن دارد. برای این منظور، از منوی تنظیمات، بخش برنامه ها، نرم افزار گوگل پلی را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده، روی گزینه مجوزها یا دسترسی ها ضربه بزنید. سپس مطمئن شوید سرویس پیامک و تلفن فعال هستند. همچنین مخاطبین و موقعیت مکانی نیز اختیاری می باشند اما برای آزمایش بهتر است آنها را نیز روشن کنید.

10. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

گر تا اینجا پیش رفتید و هیچ یک از روش های بالا برطرف کننده مشکل شما نبودند، ناامید نشوید زیرا هنوز یک مرحله به عنوان آخرین راه برای امتحان باقی مانده است. بازنشانی موبایل به تنظیمات کارخانه می تواند به رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ بپردازد. البته از آنجا که پس از بازنشانی تمام اطلاعات شخصی شما از جمله پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، فایل¬ها و … از بین می روند، پس قبل از این کار حتما از دریافت نسخه پشتیبان اطمینان پیدا کنید.

گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

ریست گوشی خود به تنظیمات کارخانه

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله سعی کردیم 10 راهکار موثر برای رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ را به شما ارائه دهیم. بنابراین دانستید که برطرف کردن این اختلال از طریق یک سری از تنظیمات دانلود گوشی سامسونگ امکان پذیر است. البته شایان ذکر است که این روش ها زمانی پاسخگو هستند که مشکل به وجود آمده مربوط به نرم افزار گوشی باشد. در صورتی که اشکال از یکی از قطعات سخت افزاری است، حتما باید به نمایندگی ها و یا تعمیرگاه های موبایل معتبر مراجعه نمایید. همچنین کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی فرنا هر لحظه آماده اند تا به شما مشاوره داده و به رفع مشکلات شما بپردازند. در نهایت از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

منابع:
asurion.com
.alphr.com
samsung.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا