فناوری و تکنولوژیموبایل

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ جهان را بهتر بشناسید

آشنایی با ۱۵ گوشی برتر سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ برندهای آیفون، سامسونگ و شیائومی گوشی‌های بسیار خوبی روانه بازار کردند و برند شیائومی خودش را به دو برند آیفون و سامسونگ نزدیک و نزدیک‌تر کرد. اکنون در آغاز سال ۲۰۲۳ و منتظر معرفی جدیدترین گوشی‌های این برندها هستیم اما گوشی‌های ساخته شده در سال گذشته همچنان پرطرفدار هستند و گزینه‌های بسیار خوبی برای خرید محسوب می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ را به شما مغرفی کنیم. با مجله فرنا همراه باشید.

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ سامسونگ

برند کره‌ای سامسونگ محبوب‌ترین برند گوشی‌های اندرویدی در دنیا است و در سال ۲۰۲۲ نیز همانند یک دهه گذشته، با گوشی‌های پرچمدار و میان رده بسیار خوب و کامل خود توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد.

سامسونگ در سال گذشته سری اس ۲۰۲۲ را وارد بازار کرد که فقط جدیدترین گوشي‌های آیفون می‌توانند با آن‌ها رقابت کنند. همچنین، گوشي‌های A۵۳ ۵G و A۷۳ ۵G نیز میان رده‌‌های بسیار خوب سامسونگ در ۲۰۲۲ بودند. در ادامه، بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ برند سامسونگ را به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

بهترین گوشی سامسونگ ۲۰۲۲، شاهکاری به نام Samsung Galaxy S۲۲ Ultra است که با الهام گرفتن از گوشی‌های نوت طراحی شده و مجهز به قلم اس است. گوشی‌های نوت از زیبا‌ترین سری‌های گوشي‌های سامسونگ بودند که همه آن‌ها را به داشتن قلم، گوشه‌های تیز و صفحه نمایش‌های بسیار بزرگ می‌شناختند اما شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ساخت این گوشی‌ها را متوقف کرده است. با این حال، سامسونگ عناصر منحصر به فرد طراحی آن گوشی‌ها را در جدیدترین و قوی‌ترین پرچمدار خودش یعنی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا به کار برده است تا کسی دلش برای نوت تنگ نشود.

با اینکه این گوشی از نظر ظاهری نسبت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا تغییرات زیادی داشته است اما از نظر مشخصات، به غیر از چند مورد، بهبود‌های قابل توجهی در آن دیده نمي‌شود. Galaxy S۲۲ Ultra در مقایسه با Galaxy S۲۱ Ultraمجهز به پردازنده‌ای جدیدتر و پیشرفته‌تر، دوربینی که عکس‌های بهتری در نور ضعیف می‌گیرد و شارژ سریع‌تر است.

این گوشی در دو نسخه دارای پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل یک (مخصوص ایالات متحده) و اگزینوس ۲۲۰۰ ساخت سامسونگ (مخصوص انگلستان و اروپا) در بازار موجود است. همه می‌دانند که پردازنده‌‌های اسنپدراگون کمی نسبت به اگزینوس سریع‌تر هستند بنابراین، در هنگام خرید این گوشی حتما به نوع پردازنده آن دقت داشته باشید. همچنین، شما می‌توانید از بین دو نسخه دارای رم ۸ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت یکی را انتخاب کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا از نظر توان پردازشی، قوی‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیا (تا زمان نوشته شدن این مقاله در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۱) است و اگر بنا بر مقایسه باشد، تنها رقیب آن گوشی آیفون ۱۴ پرو پلاس نام دارد.

این گوشی شگفت‌انگیز مجهز به یک محفظه خنک‌کننده است که آن را برای گیمینگ مناسب می‌سازد و پردازنده بزرگ و با کیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز چیزی است که رضایت گیمر‌ها را جلب می‌کند.

گوشی سامسونگ Galaxy S۲۲ Ultra حافظه داخلی بسیار بالایی دارد و از این نظر به سه نسخه دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۶ گیگابایت و ۱ ترابایت تقسیم‌بندی می‌شود. البته، این گوشی مجهز به شکاف میکرو SD کارت نیست اما با توجه به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد، بعید است که این موضوع بتواند مشکلی برای شما ایجاد کند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را به یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده، سیستم دوربین بسیار پیشرفته آن است. این گوشی مجهز به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تلفوتوی ۱۰ مگاپیکسلی تلفوتو با زوم اپتیکی ۳ برابری و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تلفوتو با زوم اپتیکی ۱۰ برابری در سطح پشتی و یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی است.

همانطور که می‌‌بینید، مشخصات کلی سیستم دوربین این گوشی هیچ تفاوتی با S۲۱ اولترا ندارد ولی عملکرد سیستم دوربین پشتی، به ویژه در نور ضعیف کمی بهتر است. از دیگر قابلیت‌های عالی این سیستم دوربین می‌توان به توانایی ثبت پرتره‌های بسیار عالی با قابلیت زوم کردن روی تارهای مو و جدا کردن آن‌ها از پس زمینه مات شده است.

صفحه نمایش این گوشی نیز در نوع خودش نظیر ندارد. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا مجهز به صفحه نمایش ۶.۸ اینچی ساخته شده با فناوری AMOLED و با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل است که از پخش HDR نیز پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن ۱۷۵۰ نیت است. این صفحه نمایش با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

یک باتری ۵ هزار میلی آمپری این گوشی را تغذیه می‌کند اما به دلیل صفحه نمایش بزرگ و توان پردازشی بالا، در استفاده سنگین تنها چیزی حدود ۱۵ ساعت می‌تواند گوشی را تغذیه کند و اگر خیلی از دوربین استفاده کنید، به سرعت خالی می‌شود. البته این گوشی مجهز به قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی است که در ۲۰ دقیقه تا ۴۴ درصد و در ۴۵ دقیقه تا ۸۸ درصد باتری را شارژ می‌کند که البته در میان بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ خیلی عالی نیست.

در مجموع می‌توان گفت که گوشی سامسونگ گلکسی S۲۲ اولترا بدون شک بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیا است که برای هر کاری، حتی گیمینگ و عکاسی در دنیای اندروید رقیب ندارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا برای اکثر جامعه ما بسیار بالا محسوب می‌شود. خوشبختانه آن گوشی تنها پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۲ نیست و این شرکت دو گوشی پرچمدار دیگر با مشخصاتی کمی ضعیف‌تر وارد بازار کرده است که قیمت آن‌ها خیلی پایین‌تر است.

گوشی سامسونگ Galaxy S۲۲ Plus اندازه متوسطی دارد، جنس سطح پشتی آن از شیشه و بسیار محکم و زیبا است و عمر باتری آن نیز نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ معمولی، خیلی بالاتر است. با همه این‌ها، این گوشی از نسل قبلی خودش یعنی گلکسی اس ۲۱ پلاس ابعاد کوچک‌تری دارد اما اگر با دقت این دو گوشی را با همدیگر مقایسه کنید، تفاوت قابل توجهی از نظر عملکرد و امکانات بین آن‌ها نمی‌بینید.

این گوشی با داشتن ساختاری آلومینیومی و گوریلا گلس ویکتوس روی صفحه نمایش، طراحی بسیار مقاومی دارد اما عملکردش به اندازه طراحی‌اش خوب نیست؛ هر چند که سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس نیز همانند آیفون ۱۳، لبه‌های نسبتا تیزی دارد که به خوبی در کف دست شما فرو می‌رود و کار کردن طولانی مدت با گوشی را خسته‌کننده می‌کند.

گوشی Samsung Galaxy S۲۲ Plus مجهز به صفحه نمایشی ۶.۵۵ اینچی از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰p است که نرخ نوسازی آن بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. این صفحه نمایش نیز همانند صفحه نمایش گوشی اس ۲۲ اولترا به ادعای خود سامسونگ دارای حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است و می‌توانید ویدئوهای HDR را پخش کند.

پردازنده مرکزی این گوشی تفاوتی با نسخه اولترا ندارد و در بازارهای مختلف، نسخه‌هایی از این گوشی با یکی از دو پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم به فروش می‌رسد. نسخه‌های مختلف گلکسی اس ۲۲ پلاس دارای ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند و خبری از شکاف SD کارت هم نیست.

سیستم دوربین این گوشی هیچ تفاوتی با اس ۲۲ معمولی ندارد و شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تلفوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکی ۳ برابری و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی است. جالب است بدانید که دوربین اصلی اس ۲۱ پلاس، در خیلی از وضعیت‌های نوری، عکس‌های بهتری از اس ۲۲ پلاس می‌گیرد.

این گوشی با یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که در مقایسه با اس ۲۱ پلاس کمی کوچک‌تر است و با استفاده متوسط تنها حدود ۸ ساعت دوام می‌آورد. خوشبختانه این باتری کوچک دارای قابلیت شارژ سریع ۴۶ واتی است ولی باید شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنید.

در مجموع می‌توان گفت که گوشی سامسونگ Galaxy S۲۲ Plusیکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ جهان است ولی بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی در آن دیده نمی‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲

گوشی Samsung Galaxy S۲۲ یکی از بهترین گوشی های کوچک ۲۰۲۲ است که تقریبا از همه نظر، به غیر از ابعاد، به گوشی گران‌قیمت‌تر اس ۲۲ پلاس شباهت دارد ولی به دلیل اندازه کوچک‌تر، خوش‌دست‌تر است. باتری بسیار ضعیف پاشنه آشیل سامسونگ گلکسی اس ۲۲ محسوب می‌شود.
این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی از نوع Dynamic AMOLED با روزلوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰، تراکم پیکسلی ۴۲۵ پیکسل بر اینچ مربع و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

این گوشی نیز همانند دو مدل دیگر سری اس ۲۲ سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰ کار می‌کند. شما می‌توانید از بین نسخه‌های دارای رم ۸ گیگابایت یا ۱۲ گیگابایت یکی را انتخاب کنید. همچنین، حداکثر حافظه این گوشی نیز ۲۵۶ گیگابایت است که با توجه به نداشتن شکاف میکرو SD کارت، زیاد جالب نیست. این گوشی از نظر دوربین تقریبا هیچ تفاوتی با مدل بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی A73 سامسونگ: میان‌رده یا پرچمدار؟

بزرگ‌ترین نقطه ضعف گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ باتری بسیار کوچک و ۳۷۰۰ میلی‌آمپری آن است که می‌توانید آن را به صورت سیمی با سرعت ۲۵ وات و به صورت وایرلسی با سرعت ۱۵ وات شارژ کنید.

سامسونگ گلکسی A۷۳ ۵G

یکی از بهترین گوشی‌های میان رده سال ۲۰۲۲ بدون شک گوشی سامسونگ گلکسی A۷۳ است. این گوشی اولین گوشی سری A سامسونگ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی محسوب می‌شود. این گوشی بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی خودش یعنی A۷۲ نشان می‌دهد و تقریبا تمامی نقطه ضعف‌های آن را پوشش داده است و البته، دارای قابلیت اتصال به اینترنت ۵G است.

این گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G کار می‌کند که در بین میان-رده‌ها پردازنده بسیار خوبی محسوب می‌شود. گوشی A۷۳ دارای امتیاز مقاومت محیطی IP۶۷ در مقابل آب و گرد و غبار است، استریو اسپیکرهای بسیار با کیفیتی دارد، دارای صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و یک باتری بزرگ پنج هزار میلی آمپری آن را تغذیه می‌کند که امکان شارژ آن با سرعت ۲۵ وات وجود دارد اما باید شارژ را به صورت جداگانه خریداری کنید.

طبیعی است که این گوشی نقطه ضعف‌هایی در مقایسه با گوشی‌های سری اس ۲۲ داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نداشتن دوربین تلفوتو و جک ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد. البته، نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری به معنی ضخامت کمتر گوشی است.

تنها سطح جلویی این گوشی از جنس شیشه است و طرفین و سطح پشتی از پلاستیک ساخته شده‌اند که البته، کیفیت بالایی دارد و اصلا ارزان به نظر نمی‌رسد و اثر انگشت را نیز به خودش جذب نمی‌کند اما کمی سر است و بهتر است که یک قاب برای آن تهیه کنید. گوشی A۷۳ مجهز به صفحه نمایشی ۶.۷ اینچی با کیفیت +Full HD و از نوع AMOLED است و کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است.

دوربین اصلی این گوشی عکس‌هایی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل می‌‌گیرد که با فرایند پیکسل سوزی حجم آن‌ها به ۱۲ مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند اما واقعا کیفیت بالایی دارند و به سختی می‌توانید تفاوتی بین عکس‌های ثبت شده با A۷۳ و عکس‌های ثبت شده با گلکسی اس ۲۲ اولترا ببینید. با وجود این دوربین قوی، امکان ضبط ویدئو با کیفیت ۸K و با کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه وجود ندارد که برای گوشی های میان رده کاملا قابل انتظار است.

دیگر دوربین پشتی این گوشی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی است که عکس‌های آن جزئیات خیلی زیادی را به تصویر نمی‌کشند و محدوده داینامیک بالایی ندارند. دوربین ماکروی پنج مگاپیکسلی نیز چندان کاربردی ندارد و حسگر عمقی نیز غیرضروری به نظر می‌رسد زیرا این گوشی می‌تواند کار بوکه کردن پس‌زمینه در عکس‌های پرتره را به خوبی انجام دهد.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در شرایط نوری خوب عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد و رنگ پوست را به طور کاملا طبیعی به تصویر می‌کشد اما در شب یا در فضای بسته چندان تعریفی ندارد که البته برای یک گوشی میان رده نقطه ضعف محسوب نمی‌شود. این دوربین به خوبی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و لایو و سلفی گرفتن طراحی شده است.

این گوشی چنان عملکرد بسیار سریع و روانی دارد که تقریبا در هیچ گوشی میان رده دیگری نمی‌توانید مشابه آن را پیدا کنید. البته A۵۲s نیز که قیمت پایین‌تری دارد، با پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G کار می‌کند ولی عملکرد آن به پای A۷۳ نمی‌رسد که احتمالا، به دلیل بهینه‌سازی بهتر آن باشد.

گوشی A۷۳ نیز همانند همه گوشی‌های جدید سامسونگ دارای قابلیت RAM به علاوه حافظه مجازی است که که امکان انتخاب ۸ گیگابایت حافظه مجازی را فراهم می‌آورد. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI ۴.۱ کار می‌کند و سامسونگ قول داده است که تا چهار سال سیستم عامل این گوشی را آپدیت کند؛ بنابراین، شما می‌توانید با خرید یک گوشی A۷۳ از کار کردن با نسخه‌های اندروید ۱۳، اندروید ۱۴، اندروید ۱۵ و حتی اندروید ۱۶ در سال‌های بعد لذت ببرید. بروزرسانی سیستم عامل به اندروید ۱۴ از این نظر اهمیت دارد که قرار است امکان دریافت مستقیم اینترنت ماهواره‌ای با گوشی‌های هوشمند از نسخه ۱۴ اندروید به بعد فراهم آید.

در مجموع می‌توان گوشی A۷۳ را یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ و شاید بهترین گوشی میان رده حال حاضر دنیا (تا زمان نوشته شدن این مقاله در تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۱) دانست که از نظر مشخصات و امکانات، شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های پرچمدار دارد و در عین حال، بسیار ارزان‌تر از گوشي‌های سری اس سامسونگ است.

گوشی A۵۳ ۵G

گوشی A۵۳ ۵G یکی از بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ سامسونگ است که بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی خودش یعنی A۵۲ ۵G نشان می‌دهد اما از گوشی قدیمی‌تر A۵۲s ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. از جمله بهبودهای ایجاد شده در این گوشی می‌توان به باتری بزرگ‌تر، صفحه نمایش بهتر و تغییراتی در طراحی اشاره کرد. با این حال این گوشی با پردازنده اگزینوس ۱۲۰۰ کار می‌کند و همه می‌دانند که این پردازنده از اسنپدراگون ۷۷۸G به کار رفته در A۷۳ و حتی A۵۲s و A۵۲ ضعیف‌تر است.

گوشی A۵۳ ۵G مجهز به صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با طراحی O-infinity، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت است. عملکرد این گوشی به دلیل پردازنده نسبتا ضعیفش در مقایسه با دیگر مدل‌های مشابه سامسونگ، تعریفی ندارد.
این گوشی دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت پایدارسازی تصویر، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی در سطح پشتی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در سطح جلویی است.

این گوشی با باتری پنج هزار میلی آمپری تغذیه می‌شود و دارای قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی است. عملکرد باتری حرف ندارد و شما می‌توانید با کاهش نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۶۰ هرتز، مصرف باتری را کاهش دهید.

گوشی های ۲۰۲۲ آیفون

تمامی گوشی‌های برند آیفون که در هر سال منتشر می‌شوند، جز بهترین گوشی‌های آن سال هستند. شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ شامل آیفون ۱۴ معمولی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را وارد بازار کرد که هر سه جزء بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ هستند و در زیر، هر کدام از آن‌ها را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

آيفون ۱۴ پرو مکس

گران قیمت‌ترین گوشی که در حال حاضر می‌توانید در بازار موبایل ایران بخرید، گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس است که البته از نظر امکانات، قابلیت‌ها و عملکرد، برتری زیادی نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا ندارد اما اختلاف قیمتی بین آن‌ها خیلی زیاد است. این گوشی حتی بهبودهای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خودش یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس نیز نشان نمی‌دهد.

اولین چیزی که در مورد طراحی این گوشی جلب نظر می‌کند، نوار بالای صفحه نمایش و محل قرارگیری دوربین سلفی است که اپل آن را Dynamic Island می‌نامد و گذشته از اینکه دوربین سلفی را در خودش جای داده است، کاراهایی مثل نمایش ویجت‌های سفارشی و دیگر محتواها مثل بعضی از نوتیفیکیشن‌ها را انجام می‌دهد.

آیفون ۱۴ پرو مکس ضخامت اندکی کمتر در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس دارد و جزیره دوربین پشتی نیز به دلیل به کار رفتن سنسور بزر‌گ‌تر، اندازه بیشتری دارد. این دو گوشی از نظر دیگر جنبه‌های طراحی تفاوت زیادی با هم ندارند.

آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به صفحه نمایشی ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۹۶ در ۱۲۹۰ پیکسل و با تراکم پیکسلی ۴۶۷ ppi است که خاموش نمی‌شود و همیشه در حالت روشن قرار دارد (always on screen). نرخ نوسازی این گوشی نیز همانند خیلی از گوشی‌ها پرچمدار و میان رده جدید سامسونگ، ۱۲۰ هرتز است که می‌توانید آن را خاموش کنید تا باتری زیادی مصرف نکند.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش این گوشی در زیر نور خورشید به ۲۰۰۰ نیت و در حال HDR به ‍۱۶۰۰ نیت می‌رسد. همچنین، کاربر می‌توان روشنایی گوشی را به صورت دستی تا ۱۰۰۰ نیت نیز افزایش دهد.

شرکت اپل با معرفی گوشي‌های سری ۱۴ آیفون وارد نبرد مگاپیکسل‌ها شد و اولین گوشی مجهز به دوربین دارای رزولوشن بالای این برند را وارد بازار کرد. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است ولی با فرایند پیکسل‌سوزی، عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل به شما می‌دهد. با اینکه پیکسل‌سوزی سبب از دست رفتن پیکسل‌هایی می‌شود که احتمالا هیچ نیازی به آن‌ها پیدا نخواهید کرد اما با فشرده‌سازی عکس‌ها سبب بهبود عکس‌هایی می‌شود که در شرایط نوری ضعیف گرفته می‌شوند. البته می‌توانید عکس‌ها را با به صورت خام و با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی نیز تحویل بگیرید.

دیگر دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای زوم اپتیکی ۲ برابری، دوربین تلفوتو ۱۲ مگاپیکسلی دارای زوم اپتیکی ۳ برابری و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار هستند.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس با پردازنده قدرتمند بیونیک A۱۶ دارای ساخت ۴ نانومتری که احتمالا قوی‌ترین پردازنده در میان بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ است، هیچ مشکلی در اجرای روان سنگین‌ترین تسک‌ها، بازی‌ها اپلیکیشن‌ها بدون کوچک‌ترین لگی ندارد. این گوشی همانند نسل قبلی خودش با ۶ گیگابایت رم LPDDR۵ کار می‌کند و در چهار نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت در بازار موجود است و با سیستم عامل iOS ۱۶ کار می‌کند که حداقل تا پنج سال بروزرسانی می‌شود.

این گوشی مجهز به باتری ۴۳۲۳ میلی آمپری است که تحت شدیدترین استفاده تا ۱۱ ساعت گوشی را تغذیه می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ است که البته قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه مشکل آنتن‌دهی گوشی های سامسونگ را برطرف کنیم؟

گوشی آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ پرو

یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ نسخه ارزان‌تر و اندکی ضعیف‌تر گوشی‌های سری ۱۴ آیفون یعنی گوشی آیفون ۱۴ پرو است. این گوشی مجهز به صفحه نمایشی ۶.۱ اینچی و همیشه روشن با رزولوشن ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که مثل آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانید آن را تا ۱۰ هرتز نیز کاهش دهید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. این صفحه نمایش از استانداردهای HDR۱۰ و دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش از نظر حداکثر روشنایی دستی، خودکار و HDR درست همانند نسخه پرو مکس است.

سیستم دوربین نیز آنچنان تفاوتی با سیستم دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس ندارد و از همان پردازنده مورد استفاده در پرو مکس برای نسخه پرو نیز استفاده شده است. همچنین، گزینه‌های رم و حافظه داخلی نیز درست مشابه نسخه پرو مکس است. این گوشی باتری نسبتا کوچکی با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر دارد که با قابلیت شارژ سریع در نیم ساعت، ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

گوشی آیفون ۱۴

آیفون ۱۴

یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ گوشی آیفون ۱۴ معمولی است که ارزان‌ترین و ساده‌ترین گوشی سری آیفون ۱۴ محسوب می‌شود. این گوشی که تفاوت‌های قابل توجهی با آیفون ۱۳ معمولی ندارد، همانند آیفون ۱۴ پرو مجهز به صفحه نمایشی ۶.۱ اینچی است OLED که با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز کار می‌کند که حتی برای یک گوشی میان رده امروزی نیز خیلی پایین محسوب می‌شود و حداکثر روشنایی از نیز از ۱۲۰۰ نیت فراتر نمی‌رود. شرکت اپل حتی به خودش زحمت نداده است تا پردازنده گوشی آیفون ۱۴ را بروز کند و این گوشی همانند گوشی‌های آیفون ۱۳ با پردازنده A۱۵ بیونیک کار می‌کند که البته توان پردازشی کافی برای نمایش گرافیکی با سرعت ۶۰ هرتز را دارد و هنوز هم یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این پردازنده با ۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود و سه نسخه از این گوشی با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت وجود دارند.

گوشی آیفون ۱۴ سیستم دوربین خوبی دارد اما برخلاف تعداد زیادی از بهترین موبایل های سال ۲۰۲۲، فاقد دوربین تلفوتو است. دوربین اصلی و دوربین اولترا واید تقریبا هیچ تفاوتی با دوربین‌های مشابه در آيفون ۱۳ ندارند اما کیفیت عکس‌ها همچنان خیلی بهتر از پرچمدارهای بعضی برندهای دیگر است. در مورد دوربین سلفی، بهبودهای خوبی از نظر فوکوس خودکار، نمایش جزئیات و صحت رنگ نسبت به آیفون ۱۳ مشاهده می‌شود.

این گوشی مجهز به ۳۲۷۹ میلی‌آمپری است که کمی بیش از ۸ ساعت از پخش پیوسته ویدئو پشتیبانی می‌کند و از این نظر، از گلکسی اس ۲۲ بهتر است. این باتری با یک شارژر ۲۰ واتی که باید آن را جداگانه بخرید، شارژ می‌شود.

برای خرید گوشی موبایل کلیک کنید.

بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۲

برند شیائومی چند سالی است که با معرفی گوشی‌های پرچمدار بسیار خوب با دوربین‌های شگفت‌انگیز در قیمت‌های نسبتا مناسب، خودش را به سامسونگ و آیفون نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و در سال ۲۰۲۲ نیز گوشی‌های بسیار خوبی روانه بازار کرده است. در زیر، بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ شیائومی را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی می‌کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

شیائومی ۱۲ اس اولترا

شیائومی اس ۱۲ اولترا

گوشی شیائومی ۱۲S Ultra بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۲ است که با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کار می‌کند و حسگرهای دوربین بسیار پیشرفته‌ای دارد که آن را به یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ از نظر دوربین تبدیل کرده‌اند. این گوشی دارای صفحه نمایشی عالی، باتری بسیار بزرگ با عمر زیاد، عملکرد پردازشی بسیار خوب و استحکام بالا است و از قابلیت شارژ سریع بی‌سیم و باسیم با سرعت بسیار بالا پشتیبانی می‌کند.

وجه متمایزکننده طراحی این گوشی مجموعه دوربین‌های آن است که به شکل یک دایره بزرگ درون یک برجستگی مستطیلی شکل در نیمه بالایی سطح پشتی چرمی شکل گوشی دیده می‌شود که نشان می‌دهد شما گوشی منحصر به فردی را می‌بینید که به طور خاص برای عکاسی طراحی شده است. از نکات مهم در طراحی و ساخت شیائومی ۱۲ اس اولترا می‌توان به امتیاز مقاومت محیطی IP۶۷ در مقابل اب و گرد و غبار اشاره کرد.
این گوشی شگفت‌انگیز مجهز به صفحه نمایشی ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO با کیفیت ۲K و تراکم پیکسلی بی‌نظیر ۵۰۰ پیکسل بر هر اینچ است. این صفحه نمایش زاویه دید بازی دارد و حداکثر روشنایی آن به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ‍۱ کار می‌کند و سه نسخه از این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم در بازار موجود است و یکی از قوی‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

این گوشی با باتری ۴۸۶۰ میل آمپری تغذیه می‌شود که خیلی تفاوت زیادی با باتری‌های پنج هزار میلی آمپری ندارد و به راحتی برای یک روز شارژ نگه می‌دارد. این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی است و در چشم بر هم زدنی شارژ می‌شود. البته این روزها گوشی‌های دارای قابلیت شارژ سریع ۱۵۰ واتی نیز در بازار وجود دارند.

اما اجازه دهید در رابطه با بهترین قابلیت این گوشی، یعنی سیستم دوربین پیشرفته لسیا صحبت کنیم. دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، سنسوری بزرگ و یک اینچی با قابلیت‌های پایدارسازی تصویر و Dual Pixel PDFA است. دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاوید دید ۱۲۸ درجه و دوربین تلفوتو ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متر و قابلیت پایدارسازی تصویر سیستم دوربین پشتی را تکمیل می‌کنند.

این سیستم دوربین پیشرفته با داشتن سنسورهای بزرگ، نوردهی بسیار خوبی برای عکاسی لنداسکیپ، عکاسی شهری و عکاسی پرتره در تمامی شرایط نوری، از نور قوی تا نور بسیار ضعیف دارد و محدوده داینامیک گسترده‌ای هم در عکس‌ها و هم در ویدئوهای شیائومی ۱۲ اس اولترا دیده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دوربین این گوشی، فوکوس خودکار بسیار دقیق آن در تمامی شرایط نوری است که سوژه را به دقت شناسایی می‌کند و به ویژه، پرتره‌های بسیار خوبی می‌سازد. همچنین، زوم اپتیکی ۵ برابری با حفظ کیفیت بالای عکس چیزی نیست که بتوانید در یک گوشی معمولی پیدا کنید. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز خیلی بهتر از دوربین‌های سلفی ۳۲ مگاپیکسلی جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است که کاری فراتر از تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد ولی به خوبی سیستم دوربین پشتی نیست.

گوشی شیائومی ۱۲ اس پرو

گوشی شیائومی ۱۲ اس پرو

اگر گوشی شیائومی ۱۲S Ultra برای شما خیلی گران است، می‌توانید به گزینه بعدی یعنی ۱۲ اس پرو فکر کنید که یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این گوشی با داشتن پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱، صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی با نرخ نوسازی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ ساخت شرکت شیائومی محسوب می‌شود.

گوشی ۱۲ اس پرو، گوشی متوسط خانواده شیائومی است که طراحی ارگونومیکی دارد و می‌تواند چندین ساعت بدون احساس خستگی آن را در دست خود نگه دارید. با اینکه نسبت عرض به ارتفاع کوشی کمی زیاد است ولی آنقدر نیست که نتوانید آن را با یک دست نگه دارید و لبه‌های خمیده اهمیت خودشان را در اینجا نشان می‌دهند.

این گوشی با مجهز بودن به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از ویدئوهای HDR با کیفیت ۴K برای گیمینگ و تماشای محتواهای ویدئویی حرف ندارد.
گوشی ۱۲ اس پرو در چهار نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت / رم ۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت / رم ۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت / رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت / رم ۱۲ گیگابایت در بازار موجود است.

این گوشی مجهز به سیستم دوربین سه‌تایی پشتی واید، اولتراواید و تلفوتو است که همه آن‌ها با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل عکس می‌گیرند. دوربین تلفوتو دارای قابلیت زوم اپتیکی پنج برابری و دوربین اولترا واید دارای میدان دید ۱۱۵ درجه است. دوربین سلفی نیز یک دوربین معمولی ۳۲ مگاپیکسلی است. شرکت شیائومی برای ساخت لنز و نرم‌افزار این سیستم دوربین با شرکت تخصصی لسیا همکاری داشته است و همانند گوشی ۱۲ اس اولترا می‌تواند در دو حالت Lecia Authentic و Lecia Vibrant عکاسی کند. یکی از نقطه ضعف‌های این دوربین، پرتره‌های ضعیف به دلیل ناتوانی گوشی در جداسازی دقیق سوژه از پس زمینه است.

این گوشی با باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری تغذیه و با شارژر سریع ۱۲۰ واتی شارژ می‌شود و با استفاده معمولی تقریبا یک روز کامل شارژ نگه می‌دارد ولی اگر باتری شما نیز زودتر خالی شود، جای نگرانی نیست زیرا قابلیت شارژ ۱۲۰ واتی آن را به سرعت شارژ می‌کند. برای مثال، اگر باتری ۲۰ درصد شارژ داشته باشد، تنها ۲۳ دقیقه زمان می‌برد که به طور کامل شارژ شود.

گوشی شیائومی ۱۲ اس

گوشی شیائومی ۱۲ اس معمولی یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ ساخت شرکت چینی شیائومی و ارزان‌ترین گوشی خانواده شیائومی ۱۲ اس است. این گوشی همانند دو گوشی دیگر خانواده شیائومی ۱۲ اس با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کار می‌کند که با پشتیبانی ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم می‌تواند سنگین‌ترین کارها را به راحتی انجام دهد.

این گوشی از نظر ابعاد نسبتا کوچک است و صفحه نمایشی ۶.۲۳ اینچی از نوع AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد. اگر به دنبال یک گوشی کوچک با توان پردازشی بالا هستید، شیائومی ۱۲ اس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۸ میلیون در آبان ۱۴۰۲

همانند دیگر گوشي های خانواده شیائومی ۱۲ اس، دوربین اصلی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل دارد و عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا می‌گیرد. با این حال، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی به جای دوربین تلفوتو نشان می‌دهند که قیمت این گوشی نباید خیلی بالا باشد. البته، دوربین سلفی نیز همانند نسخه‌های اولترا و پرو، دارای رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل است و عکس‌ها و ویدئوهای خوبی می‌گیرد.

این گوشی با یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری تغذیه می‌شود که می‌توانید آن را به صورت سیمی با سرعت ۶۷ وات و به صورت بی‌سیم با سرعت ۵۰ وات ذخیره کنید.

گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

شیائومی ۱۲ ایکس یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ ساخت شیائومی است که در گروه گوشی‌های میان رده جای می‌گیرد و قیمت نسبتا مناسبی دارد. این گوشی از نظر طراحی و سایز، مشابه شیائومی ۱۲ اس است که در بالا آن را به شما معرفی کردیم. حتی باتری، سیستم دوربین و قابلیت شارژ شیائومی ۱۲ ایکس هیچ تفاوتی با شیائومی ۱۲ اس ندارند اما این گوشی از نظر پردازنده کمی ضعیف‌تر است و از قابلیت شارژ وایرلسی پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی ردمی کی ۵۰ گیمینگ

شیائومی k50 گیمینگ

گوشی گیمینگ شیائومی ردمی K۵۰ گیمینگ که تحت عنوان شیائومی پوکو اف ۴ جی تی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین گوشی سال ۲۰۲۲ ساخت شیائومی برای گیمینگ است که قیمت مناسبی هم دارد و در دسته گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد.

این گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود و با داشتن حجره خنک‌کننده و صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، برای گیمینگ واقعا حرف ندارد. البته، شیائومی برای اینکه بتواند قیمت ردمی کی ۵۰ را پایین نگه دارد، از صفحه نمایش OLED استفاده کرده و خیلی روی سیستم دوربین هزینه نکرده است اما عکس‌های خیلی بدی نمی‌گیرد و در شرایط نوری خوب، عملکرد بدی ندارد.
این گوشی دارای باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری و قابلیت شارژ بی‌سیم با سرعت عالی ۱۲۰ وات است اما همانطور که در این قیمت انتظار می‌رود، امکان شارژ بی‌سیم ندارد. گوشی کی ۵۰ نسخه گیمینگ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت در بازار وجود دارد.

گوشی شیائومی بلک شارک ۵ پرو

شیائومی بلک شارک ۵ پرو

بلک شارک یکی از زیربرندهای شیائومی و مخصوص گیمینگ است. جدیدترین گوشی این زیربرند که بلک شارک ۵ پرو نام دارد، بدون شک یکی از بهترین گوشی سال ۲۰۲۲ است اما به طور تخصصی برای گیمینگ طراحی شده و با توجه به قیمت بالایی که دارد، برای کارهای روزمره خیلی مناسب نیست.

بلک شارک ۵ پرو قدرتمند‌ترین گوشی از میان گوشی‌های نسل ۵ بلک شارک است. گوشی دیگری به نام بلک شارک ۵ پرو نیز در سال ۲۰۲۲ توسط شیائومی ساخته شده است که پردازنده‌ای کمی‌ ضعیف‌تر و حافظه و رمی پایین‌تر دارد و قیمت آن مناسب‌تر است.

به لطف وجود پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و پشتیبانی ۱۲ گیگابایت رم، این گوشی از توان پردازشی بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان آن را در میان بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیا جای داد.

در لبه سمت راست گوشی دو ماشه فیزیکی جمع‌شونده وجود دارد که در هنگام گیمینگ در وضعیت افقی، می‌توانید آن‌ها را باز کنید و عملکرد بسیار بهتری در بازی داشته باشید. این ماشه‌ها، گوشی شما را به یک دسته گیمینگ تبدیل می‌کنند که مزیت بسیار بالایی در هنگام بازی کردن گیم‌های رقابتی محسوب می‌شود.

جای تعجب دارد که گوشی بلک شارک ۵ پرو جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد. بسیاری از گیمرها استفاده از هدفون‌های بی‌سیم را در هنگام بازی کردن نمی‌پسندند زیرا این هدفون‌ها صدا را با کمی تأخیر و با کیفیت پایین‌تر در مقایسه با هدفون‌های سیمی منتقل می‌کنند. البته می‌توانید یک رابط USB به AUX استفاده کنید.

با اینکه نقطه قوت اصلی این گوشی، توان پردازشی بالای آن و اجرای بازی‌ها است اما مشکلاتی برای گیمینگ شدید دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داغ شدن بیش از حد با وجود سیستم خنک‌کننده و خالی شدن سریع باتری اشاره کرد. البته، این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی است که آن را ظرف مدت ۱۵ دقیقه به طور کامل از صفر تا صد شارژ می‌کند که واقعا معرکه است.

گوشی بلک شارک ۵ پرو از بسیاری جهات شبیه نسل قبلی خودش یعنی بلک شارک ۴ پرو است که بهبودهایی نیز نشان می‌دهد که نادیده گرفتن آن‌ها واقعا منصفانه نیست. در طراحی این گوشی تمرکز کمتری روی گیمینگ شده است و دوربین آن نیز بهبود قابل توجهی نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. با این حال، بلک شارک ۵ پرو از چندین جنبه نسبت به بلاک شارک ۴ پرو پسرفت کرده است؛ برای مثال می‌توان به جایگزینی صفحه نمایش AMOLED با صفحه نمایش OLED اشاره کرد. همچنین، گزینه‌های رم و حافظه بلاک شارک ۴ پرو نسبت به بلک شارک ۵ پرو بیشتر است.

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو ۵G

شیائومی ۱۱ تی پرو

یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ شیائومی که در دسته گوشی‌های میان رده قرار دارد، گوشی شیائومی شیائومی ۱۱ تی پرو ۵G است. این گوشی قیمت بسیار خوبی دارد و از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ میان رده محسوب می‌شود. بسیاری از قابلیت‌های این گوشی شبیه به گوشی‌های پرچمدار است اما طبیعی است که شیائومی برای پایین نگه داشتن قیمت، بعضی ویژگی‌ها را فدا کرده باشد.

سیستم دوربین به کار رفته در گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو دقیقا همان سیستم دوربین گوشی می ۱۱ است ولی صفحه نمایشی کوچک‌تر دارد. البته، از آن‌جایی که لبه‌های صفحه نمایش صاف هستند، سطح دید تفاوتی با سطح دید صفحه نمایش می ۱۱ ندارد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی، امکان شارژ سریع با سرعت ۱۲۰ وات است و شارژر مناسب نیز درون جعبه قرار دارد. این در حالی است که گوشی می ۱۱ دارای قابلیت شارژ سریع ۵۵ واتی بود و سرعت شارژ بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ سامسونگ نیز از ۴۵ وات فراتر نمی‌رود. به لطف این قابلیت، شیائومی تی ۱۱ پرو ظرف مدت ۱۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

یکی از ویژگی‌هایی که این گوشی را به یک گوشی پرچمدار شبیه کرده پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ است که هنوز هم یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. البته، گوشی‌هایی که با این پردازنده کار می‌کنند، در هنگام گیمینگ یا دیگر تسک‌های سنگین، خیلی داغ می‌شوند و شیائومی تی ۱۱ پرو نیز از این نظر تفاوتی با گوشی‌های دیگر ندارد.

شیائومی تی ۱۱ پرو. مجهز به صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که تفاوتی با میان رده‌های خوب سامسونگ ندارد.

این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.75 است و بنابراین، می‌تتواند عکس‌های بسیار خوبی، حتی در شرایط نوری ضعیف بگیرد. این عکس‌ها کنتراست بالا، رنگ‌هایی واضح و جزئیات بسیار زیادی دارند. دوربین اولتراواید دارای حسگری ۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 است که می‌تواند عکس‌هایی تقریبا به خوبی دوربین اصلی بگیرد. شیائومی تی ۱۱ پرو دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی نیز دارد که عکس‌های ماکروی بسیار خوبی می‌گیرد. دوربین سلفی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی متوسط است.

گوشی شیائومی تی ۱۱ پرو در سه نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت / رم ۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت / رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت / رم ۱۲ گیگابایت در بازار وجود دارد.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین بازی های سال ۲۰۲۲ برای گوشی کدامند؟

از بهترین بازی های موبایل منتشر شده در سال ۲۰۲۲ می‌توان به B&O Beoplay Portal، Bossgame: The Boss Is My Heart، Dicey Dungeons، Monster Train و Vampire Survivors اشاره کرد که جایزه پلاتینیومی Pocket Gamer را برده‌اند.

۲- بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ از نظر دوربین کدامند؟

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ برای عکاسی به ترتیب رتبه‌بندی DXOMARK عبارتند از: هواوی میت ۵۰ پرو، گوگل پیکسل ۷ پرو، آنر مجیک ۴ اولتیمیت، آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو و هواوی پی ۵۰ پرو.

۳- پر فروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ کدامند؟

پر فروش ترین گوشی‌ها در سال ۲۰۲۲ بر اساس آمار سایت statista عبارتند از سامسونگ گلکسی A۵۲s، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا، سامسونگ گلکسی S۲۱ FE ۵G، سامسونگ گلکسی A۳۲ ۵G، اوپو رنو ۷ ۵G China، آنر ۶۰، ویو اس ۱۲، شیائومی ردمی کی ۴۰، آنر ایکس ۳۰ و سامسونگ گلکسی A۲۲ ۵G.

جمع‌بندی

سال ۲۰۲۲ یکی از رقابتی‌ترین سال‌های اخیر در بازار گوشی‌های هوشمند بود و پر فروش‌ترین و مطرح‌ترین برندهای گوشی شامل سامسونگ، آیفون و شیائومی هر چه در توان داشتند عرضه کردند تا جایگاه خودشان را در این رقابت حفظ کنند.

برند گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۲ گوشی‌های سری اس ۲۲ را وارد بازار کرد که بهترین آن‌ها یعنی اس ۲۲ اولترا با ظاهری شبیه به گوشي‌های نوت نه تنها یاد و خاطره آن‌ها را زنده می‌کند بلکه نسبت به دیگر گوشی‌های سری اس که تاکنون وارد بازار شده‌اند، متفاوت است. این گوشی در حال حاضر پس از آیفون ۱۴ پرو مکس به عنوان بهترین گوشی دنیا شناخته می‌شود.

شرکت آیفون نیز سه گوشی خانواده آیفون ۱۴ شامل آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ معمولی را وارد بازار کرد. هیچ کدام از این گوشی‌ها تفاوت‌های قابل توجهی با گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ نشان نمی‌دهند و فقط بهبودهایی جزئی در عملکرد آن‌ها ایجاد شده است. حتی در ساخت آیفون ۱۴ معمولی از همان پردازنده آیفون ۱۳ یعنی بیونیک A۱۵ استفاده است.

برند گوشی موبایل شیائومی نیز برای اینکه بتواند خودش را به آیفون و سامسونگ نزدیک و نزدیک‌تر کند، گوشی‌های بسیار خوبی در سال گذشته وارد بازار کرد. از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ ساخت شیائومی می‌توانیم به خانواده شیائومی اس ۱۲، ردمی کی ۵۰ گیمینگ، بلک شارک ۵ پرو و تی ۱۱ پرو اشاره کنیم.

منابع:
۱- gsmarena.com
۲- techarena24.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا