بررسی و مقایسهموبایل

بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۸ میلیون در آبان ۱۴۰۲

با کمتر از ۸ میلیون تومان کدام گوشی شیائومی را بخرم؟

برند چینی شیائومی یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های اقتصادی است که گوشی‌های خیلی خوبی حتی با قیمت‌های زیر ۱۰ میلیون تومان (آبان ۱۴۰۲) وارد بازار می‌کند. گوشی‌های این برند به طراحی زیبا و دوربین‌های عکاسی خوب معروف هستند و زیربرندهای پوکو، ردمی و ریلمی از برند شیائومی، گوشی‌های اقتصادی متنوعی به بازار عرضه می‌کنند. در این مقاله، بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون کدام است؟

شاید باورش سخت باشد که در آبان ۱۴۰۲، بتوانید با تنها ۸ میلیون تومان، گوشی خوبی بخرید. با این حال، زیربرندهای ردمی، پوکو و ریلمی شرکت شیائومی، حتی در این محدوده قیمتی نیز گوشی‌های خوبی برای شما دارند. در ادامه، بهترین گوشی های شیائومی تا ۸ میلیون تومان را به شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱- شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11s بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون است. این گوشی بدنه‌ای جمع و جور دارد و مجهز به یک مجموعه دوربین چهارتایی زیبا، حسگر اثر انگشت جانبی (روی دکمه پاور) و نمایشگر AMOLED زیبا با حاشیه‌های بسیار نازک است.

صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس، نرخ نوسازی حداکثر ۹۰ هرتز دارد که نرمی و روانی کافی برای اکثر کاربردهای روزمره را تأمین می‌کند اما مطابق انتظار، برای گیمینگ چندان خوب نیست و در این محدوده قمیتی نباید انتظار بیشتری داشت. از ویژگی‌های مثبت این نمایشگر می‌توان به بازتولید دقیق رنگ اشاره کرد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون

این گوشی با تراشه مدیاتک هلیو جی ۹۶ کار می‌کند که از سرعت خیلی خوبی برای انجام بسیاری از کارهای روزمره برخوردار است و حتی می‌تواند بعضی از بازی‌های سبک را بسیار روان اجرا کند.

یکی از بهترین مشخصات شیائومی ردمی Note 11s، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌های باکیفیتی، حتی در نور ضعیف بگیرد. البته عکس‌های شب کمی نویز دارند ولی کیفیت آن‌ها با توجه به قیمت پایین این گوشی، خیره‌کننده است.
از دیگر مشخصات و قابلیت‌های این گوشی اقتصادی شیائومی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، NFC، فرستنده IR و استریو اسپیکر اشاره کرد.

برای خرید شیائومی  Redmi Note 11s 5G کلیک کنید.

۲- شیائومی پوکو M5s

گوشی شیائومی پوکو ام ۵ اس شباهت زیادی به ردمی نوت ۱۰ اس دارد اما قیمت آن پایین‌تر است. این گوشی چندان بزرگ نیست و نمایشگری ۶.۴۳ اینچی دارد. در سطح پشتی گوشی، جزیره دوربین پشتی دیده می‌شود که چهار دوربین را در خودش جای داده است. سطح جلویی تقریبا به طور کامل با صفحه نمایش پوشیده شده است و حاشیه‌ها بسیار نازک هستند. حسگر اثر انگشت گوشی Poco M5s روی دکمه پاور تعبیه شده است. نمایشگر Full HD دارای تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر اینچ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، با گوریلاگلس ۳ محافظت می‌شود و امتیاز مقاومت محیطی، IP53 است.

پیشنهاد ما به شما:  سه تغییر بزرگ در طراحی آیفون 16 را درمقایسه با آیفون 15

پوکو M5s

این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و با تراشه مدیاتک هلیو جی ۱۲ کار می‌کند که با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود. پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G76 MC است و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. بنابراین، در حالی که بیشتر گوشی‌های پوکو برای گیمینگ طراحی شده‌اند، خیلی نباید روی توان پردازشی این گوشی حساب کنید و اگر به دنبال گوشی گیمینگ هستید، به دنبال گزینه دیگری بروید.

سیستم دوربین چندان تعریفی ندارد ولی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می‌‌تواند عکس‌های خیلی خوبی بگیرد و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز بد نیست و عکس‌های قابل استفاده می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های گوشی شیائومی پوکو M5s می‌توان به شارژ سریع ۳۳ واتی (۶۴ درصد در ۳۰ دقیقه)، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و استریو اسپیکر اشاره کرد.

برای خرید گوشی شیائومی Poco M5s کلیک کنید.

۳- ریلمی ۱۰

گوشی ریلمی ۱۰ نیز نوعی گوشی شیائومی جمع و جور با نمایشگر ۶.۴ اینچی است که فقط ۱۵۹.۹ میلی متر طول و ۱۷۸ گرم وزن دارد. نمایشگر این گوشی 4G از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است و تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل بر اینچ دارد که با نرخ ۹۰ هرتز، نوسازی می‌شود و یک لایه گوریلا گلس ۵ روی آن قرار گرفته است. حاشیه‌های نمایشگر بسیار نازک هستند و ۸۴.۴ درصد از سطح جلویی با نمایشگر پر می‌شود.

در سطح پشتی گوشی جزیره دوربین با دو لنز درشت قرار گرفته است که یکی از آن‌ها متعلق به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دیگری متعلق به حسگر عمقی است. در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین اصلی و دوربین سلفی با در نظر گرفتن محدوده قیمتی ریلمی ۱۰، عکس‌های خوبی در نور روز می‌گیرند. این گوشی حالت شب دارد و عکس‌های شب نیز خیلی بهتر از انتظار هستند. این گوشی ویدئوهای خوبی با کیفیت 1080p ضبط می‌کند که حتی در زوم ۲ برابری نیز کیفیت خودشان را حفظ می‌کنند.

گوشی Realme 10 با اندرویدی ۱۲ و رابط کاربری Realme UI 3.0 از جعبه خارج می‌شود و با تراشه مدیاتک MT8781 Helio G99 با ساخت ۶ نانومتری و پردازنده گرافیکی Mail-G57 MC2 کار می‌کند. این گوشی بدون شک بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون تومان برای گیمینگ است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین اپل واچ‌ها کدامند؟ کدام ساعت‌های هوشمند اپل را نخریم؟

ریلمی ۱۰

نسخه‌های مختلف ریلمی ۱۰ دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند. البته، با قیمت زیر ۸ تومن احتمالا فقط می‌توانید نسخه پایه دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را بخرید.

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های ریلمی ۱۰ می‌توان به حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سیمی ۳۳ وات (۵۰ درصد در ۲۸ دقیقه) و روشنایی ۱۰۰۰ نیت نمایشگر اشاره کرد.

برای خرید گوشی شیائومی Realme 10 کلیک کنید.

۴- شیائومی Poco M5

گوشی شیائومی پوکو ام ۵ یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی در محدوده زیر ۸ میلیون تومان است. این گوشی 4G، کمی نسبت به گوشی‌های دیگری که تا اینجا معرفی کرده‌ایم، بزرگ‌تر است و نمایشگری ۶.۵۸ اینچی و ۲۰۱ گرم وزن دارد. صفحه نمایش این گوشی پوکو از نوع IPS LCD است و با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. این نمایشگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل دارد.

پوکو ام ۵

شیائومی پوکو M5 با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه جعبه خارج می‌شود و با تراشه مدیاتک هلیو جی ۹۹ با ساخت ۶ نانومتری کار می‌کند که پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 دارد و بنابراین، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌هایی است که می‌توانید برای گیمینگ بخرید. این گوشی دارای سه نسخه با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

در پشت این گوشی به غیر از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو و یک حسگر عمقی هم وجود دارد. عملکرد دوربین اصلی در نور روز بد نیست اما در شب به مشکل می‌خورد. دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی است و عملکرد خیلی خوبی ندارد. البته با قیمت حدود ۶ میلیون تومان، نباید انتظار بیشتری هم داشته باشید.

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های پوکو ام ۵ می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، حسگر اثر انگشت جانبی و پورت فروسرخ اشاره کرد.

برای خرید گوشی شیائومی Poco M5 کلیک کنید.

۵- شیائومی ردمی نوت ۱۱ نسخه 4G گلوبال

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ یکی دیگر از گوشی‌های ارزان‌قیمت و کوچک شیائومی است که ۱۵۹.۹ میلی متر طول و ۱۷۹ گرم وزن دارد. این گوشی دارای امتیاز مقاومت محیطی IP53 است و نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED آن با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. این نمایشگر که ۸۴.۵ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد و بنابراین، دارای تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر اینچ است و با نرخ ۹۰ هرتز، نوسازی می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه گوشی سامسونگ A54 و A34

گوشی Redmi Note 11 4G با اندروید ۱۱ (قابل ارتقاء تا اندروید ۱۳ و MIUI 14) از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه بسیار خوب کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ با ساخت ۶ نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 610 است که روی کاغذ، تراشه بهتری نسبت به مدیاتک هلیو جی ۹۹ محسوب می‌شود اما در تست‌های بنچ‌مارک، عملکرد ضعیف‌تری از خودش برجای می‌گذارد. این گوشی دارای نسخه‌های ۴ گیگابایت رم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۶ گیگابایت رم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

شیائومی ردمی نوت ۱۱

در پشت گوشی چهار دوربین، شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو و حسگر عمقی قرار گرفته است و در جلو نیز دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین اصلی، با در نظر گرفتن قیمت بسیار پایین ردمی نوت ۱۱ می‌تواند عکس‌هایی فراتر از انتظار بگیرد و حسگر عمقی به گرفتن پرتره‌های بسیار خوب کمک می‌کند. عکس‌های دارای زوم دیجیتالی ۲ برابری نیز از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند. دوربین ماکرو نیز می‌تواند عکس‌هایی فراتر از انتظار بگیرد اما عملکرد دوربین اولتراواید چندان خوب نیست. عکس‌های دوربین سلفی نیز فراتر از انتظار هستند و نقطه ضعف زیادی ندارند. پس از غروب آفتاب نمی‌توانید عکس‌های به درد بخوری با ردمی نوت ۱۱ بگیرید.

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های این گوشی شیائومی می‌توان به شارژ سیمی ۳۳ وات (۱۰۰ درصد در ۶۰ دقیقه)، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، حسگر اثر انگشت جانبی و استریو اسپیکر اشاره کرد.

برای خرید گوشی Redmi Note 11 4G کلیک کنید.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس است.

۲- بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۸ میلیون کدام است؟

گوشی ریلمی ۱۰، بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۸ میلیون محسوب می‌شود.

۳- بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون ردمی نوت ۱۲ پرو با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم است.

۴- بهترین گوشی شیائومی تا ۹ میلیون کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۹ میلیون، ردمی نوت ۱۲ پرو 4G با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم است.

جمع‌بندی

در این مقاله، بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون تومان را به شما معرفی کردیم. همانطور که دیدید، بهترین گوشی شیائومی تا این قیمت، Redmi Note 11s است. با این حال، گوشی‌های خوب دیگری نیز در این محدوده قیمتی یافت می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توان به Poco M5s و Poco M5، ریلمی ۱۰ و ردمی نوت ۱۱ اشاره کرد.

منبع:

unite4buy.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا