اخبارفناوری و تکنولوژیموبایل

سه تغییر بزرگ در طراحی آیفون 16 را درمقایسه با آیفون 15

سه تغییر بزرگ در طراحی آیفون 16 درمقایسه با آیفون 15

CAD (COMPUTER-AIDED DESGIN) سه تغییر بزرگ در طراحی آیفون 16 را درمقایسه با آیفون 15 منتشر کرد.

طراحی که توسط CAD برای آیفون 16 انجام گرفت، توسط عکسی در شبکات اجتماعی به واسطه ی Majin Bu افشا شد. حالا به لطف او همه ی تمرکز ها روی این اخبار است.

آخرین تصویری که منتشر شد تنها یک زاویه از آیفون 16 را نشان می دهد، اما به خوبی برآمدگی دوربین در طراحی جدید را می توان دید. دیگر خبری از یک مربع که دوربین ها را به صورت مورب درخود جای می دهد نیست، بلکه یک صفحه ی دایره ای شبیه به آیفون X است که به صورت عمودی تراز شده و انتظار می رود تقریبا دو لنز دوربین در آن جای گیرد.

آیفون 16

فرض ما بر این است که ماژول فلش به پنل پشتی اصلی منتقل شده باشد. شاید این کار برای متمایز ساختن آیفون امسال از آیفون های 13 ، 14 و آیفون 15 انجام شده باشد، اما همچنین امیدواریم که آماده سازی های اپل برای افزودن قابلیت های ویدیوئی فضایی به آیفون 16، استاندارد باشد.

برای کار کردن این فرمت ویدیوئی ( VR ) اول لازم است که دوربین اصلی و دوربین های فوق عریض با هم کار کنند. چیزی که آیفون 15pro با دوربین اصلی و فوق عمودی خود درحال حاضر نیز میتواند آن را مدیریت کند، درحالی که مورب بودن این دوربین ها به این معنا است که آیفون های 15plus و معمولی در حال حاضر قادر به انجام این کار نیستند.

با نگاهی به سمت چپ این عکس، میتوانیم دکمه power و یک فرورفتگی جزئی در شاسی گوشی را ببینیم که درآن دکمه ی capture قرار دارد. ادعای اپل این است که یک کلید خازنی جدید برای همه ی آیفون های  16sظاهر میشود.

پیشنهاد ما به شما:  آپدیت جدید واچ فیس‌های سامسونگ گلکسی واچ 5 و 5 پرو

در حالی که نام دکمه ی جدید را می دانیم اما عملکرد آن غیر از اینکه مربوط به عکس و فیلم گرفتن باشد، نامشخص است. گمان میکنیم یک نوع دکمه shutter برای گرفتن عکاسی راحت تر باشد، مشابه گوشی هایی مانند sony xperia1v.

با نگاهی اجمالی متوجه دکمه ی action در سمت راست میشویم، اگرچه تشخیص این که این دکمه است یا فقط یک سوئیچ بی صدا که آشنا هم به نظر میرسد، کاری دشوار است.

با توجه به ادعای اپل مبنی بر قرار گرفتن دکمه ی انحصاری آیفون  15 proدر تمامی مدل های آیفون 16 نیز به خریداران این امکان را می دهد که عملکرد های میانبر را به دلخواه خود تنظیم کنند.

با افشای این تصویر توسط  Majin Bu(یک کاربر شبکات اجتماعی) و قرار دادن آن در کنار اطلاعات ما قبل مانند: نقشه های پروژه، ماکت های فیزیکی و تصاویر دیگر، حداقل یک ایده ای بسیار قوی از ظاهر آیفون 2024 اپل داریم.

درحالی که انتظار داریم در ماه های آینده اطلاعات بیشتری از این آیفون ظاهر شود، اما به احتمال زیاد تا سپتامبر امسال چیزی نخواهیم فهمید. صفحه ی ما را دنبال کنید زیرا ما همچنان به بروز رسانی این صفحات با آخرین شایعات ادامه میدهیم.

منبع: tomsguide

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا