بررسی و مقایسهموبایل

بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان

در آبان ۱۴۰۲ کدام بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون کدام است؟

اگر به دنبال گوشی با قیمت زیر ۱۰ میلیون هستید، برند شیائومی یکی از برندهایی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. در این مقاله، ضمن معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون، چند گوشی دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با قیمت زیر ۱۰ میلیون بخرید. دقت داشته باشید که ممکن است کانفیگ‌های بالاتر این گوشی‌ها، قیمتی بیشتر از ۱۰ میلیون داشته باشند. با تا انتهای این مقاله همرا باشید.

بهترین گوشی میان-رده شیائومی تا ۱۰ میلیون

واقعیت این است که با بودجه کمتر از ۱۰ میلیون تومان در آبان ۱۴۰۲، تنها می‌توانید گوشی‌های جدید اقتصادی بخرید اما اگر نمی‌توانید با این گوشی‌های ضعیف کنار بیایید و مشکلی با سیستم عامل و رابط کاربری قدیمی و دریافت نکردن آپدیت‌های مهم و پچ‌های امنیتی ندارید، بعضی از گوشي‌های میان-رده قدیمی‌تر که قبل از سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده‌اند، با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون موجود هستند.

۱- شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی

گوشی Mi 11 Lite 5G در آوریل ۲۰۲۱ به عنوان یک گوشی میان-رده وارد بازار شده. این گوشی نمایشگری ۶.۵۵ اینچی و تنها ۱۵۹ گرم وزن دارد و یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های میان-رده شیائومی محسوب می‌شود.

شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی طراحی ساندویچ شیشه دارد و شیشه جلویی آن از جنس گوریلا گلس ۶ است. این گوشی با امتیاز مقاومت محیطی IP 53 در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاومت دارد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون دارای نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED با امکان نمایش یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر اینچ) و امکان پشتیبانی از +HDR10 است.

شیائومی Mi 11 Lite 5G با سیستم عامل اندروید ۱۱ (قابل ارتقاء تا اندروید ۱۳) و رابط کابری MIUI 12.0.2.0 از جعبه خارج می‌شود که تا اواخر سال ۲۰۲۳ تمامی آپدیت‌های اصلی اصلی MIUI را دریافت کرده است و با رابط کاربری MIUI 14 کار می‌کند.

این گوشی مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 780G با ساخت ۵ نانومتری است که CPU هشت هسته‌ای، شامل یک هسته Kryo 670 با نرخ ساعت ۲.۴ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 670 با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با نرخ ساعت ۱.۹ هرتز است که پردازنده گرافیکی Adreno 642 آن را همراه می‌کند.

شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی در نسخه‌های زیر یافت می‌شود:

  • گوشی شیائومی Mi 11 Lite 5G با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Mi 11 Lite 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Mi 11 Lite 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Mi 11 Lite 5G با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

اگر حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید، بد نیست بدانید که این گوشی مجهز به شکاف کارت حافظه مشترک با خشاب سیم کارت است.

این گوشی، حتی هنوز هم در انتهای سال ۲۰۲۳ یکی از قوی‌ترین گوشی‌های میان-رده محسوب می‌شود و به راحتی گوشی‌هایی مثل پوکو F3، سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی ردمی نوت ۱۰ را پشت سر می‌گذارد. می ۱۱ لایت ۵ جی به خوبی خنک می‌شود و بنابراین، از پایداری پردازشی بسیار خوبی برخوردار است. رابط کاربری این گوشی دارای فضای مخصوص بازی به نام Game Space است که تجربه گیمینگ را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

در سطح پشتی، جزیره دوربین مربعی شکل با گوشه‌های منحنی و سطحی آینه‌ای قرار دارد که سه لنز دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی، همراه با فلش LED در آن جای گرفته‌اند.

دوربین اصلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسوری به اندازه 1.1/97 اینچ با پیکسل‌های ۰.۷ اینچی و فوکوس خودکار تشخیص فاز است که عکس‌های آن در حالت پیشفرض، ۱۶ مگاپیکسلی هستند و از کیفیت بی‌نظیری در نور روز برخوردارند. خیلی بعید است که گوشی دیگری با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان پیدا کنید که بتواند عکس‌هایی به این زیبایی بگیرد. این عکس‌ها جزئیات بسیار زیادی دارند، شفافیت آن‌ها حرف ندارد و نویز آن‌ها بسیار پایین است.

شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی دارای حالت شب خودکار و حالت شب دستی است. در صورت استفاده از هر کدام از این دو حالت، عکس‌هایی که در نور ضعیف با دوربین اصلی می‌گیرید، از کیفیت خارق‌العاده‌ای برخوردارند و حتی می‌توان آن‌ها را با عکس‌های گوشی‌های پرچمدار مقایسه کرد. البته، نبود قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر، نقطه ضعف بزرگی برای عکاسی در شب یا فیلمبرداری با این گوشی محسوب می‌شود که البته در این محدوده قیمتی، چنین انتظاری هم نمی‌رود.

دوربین اولتراواید دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2، زاویه دید ۱۱۹ درجه، سنسوری 1.4.0 اینچی و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری است که عکس‌های نسبتا خوبی می‌گیرد اما عملکرد خیلی خوبی در نور ضعیف ندارد. البته فراموش نکنید که حتی عکس‌های دوربین اولتراواید نیز فراتر از عکس‌هایی هستند که از یک گوشی زیر ۱۰ میلیون انتظار می‌رود.

دوربین ماکرو دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس خودکار است. کمتر دوربین ماکرویی در گوشی‌های با قیمت زیر ۱۰ میلیون پیدا می‌کنید که فوکوس خودکار داشته باشد و این قابلیت، فوکوس کردن روی سوژه را بسیار راحت می‌کند. با این دوربین می‌توانید عکس‌های ماکرو بسیار زیبایی بگیرید.

سیستم دوربین پشتی مجهز به LED فلش dual-tone، قابلیت HDR و قابلیت عکاسی پانوراما است و می‌تواند با کیفیت‌های 4K@30fps و 1080p@30/60/120fps فیلمبرداری کند. قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر کمی به کاهش لرزش‌ها در هنگام فیلمبرداری کمک می‌کند.

دوربین سلفی مجهز به حسگر 1/3.4 اینچی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۷ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است این دوربین که قابلیت‌های HDR و پانوراما دارد، می‌تواند با حداکثر کیفیت 1080p@30/60fps فیلمبرداری کند.

از دیگر قابلیت‌های Xiaomi Mi 11 Lite 5G می‌توان به یک جفت استریو اسپیکر، فرستنده فروسرخ، حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۳۳ واتی اشاره کرد.

در کل می‌توان گفت که گوشی شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی با اینکه نسبتا قدیمی محسوب می‌شود و اندروید ۱۴ را دریافت نمی‌کند، بدون شک، بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان است که هنوز هم در بین میان-رده‌ها می‌درخشد.

برای خرید گوشی شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی کلیک کنید.

۲- شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس نیز تقریبا همزمان با می ۱۱ لایت ۵ جی وارد بازار شد و دیگر میان-رده شیائومی است که می‌توانید با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان در آبان ۱۴۰۲ بخرید. این گوشی از نظر مشخصات، شباهت زیادی به Mi 11 Lite 5G دارد اما از بعضی جنبه‌ها کمی ضعیف‌تر است.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro Max دارای ‍۱۶۴.۵ میلی متر طول، ضخامت ۸.۱ میلی متر و ۱۹۲ گرم وزن است. این گوشی نیز طراحی ساندویچ شیشه دارد و نمایشگر آن با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. امتیاز مقاومت محیطی IP 53 به معنی مقاومت به گرد و غبار و پاشش آب است.

مهم‌ترین مزیت این گوشی میان-رده ولی قدیمی شیائومی، صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED است که روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این نمایشگر ۸۵.۷ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است.

دو استریو اسپیکر با صدای جذاب و بلند، قابلیت‌های مالتی مدیا شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس را تکمیل می‌کنند و با وجود جک ۳.۵ میلی متری، می‌توانید هدفون سیمی نیز به این میان-رده جذاب و ارزان‌قیمت شیائومی وصل کنید.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 از جعبه خارج می‌شود و بعید است که آپدیت اندروید ۱۴ را دریافت کند. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 732G با ساخت ۸ نانومتری است که به طور مشخص، از تراشه به کار رفته در می ۱۱ لایت ۵ جی ضعیف‌تر است و به همین دلیل نمی‌توانیم آن را بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون بنامیم. این تراشه دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 470 Gold با نرخ ساعت ۲.۳ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با نرخ ساعت ۱.۸ گیگاهرتز است که GPU مدل Adreno 618 آن را همراهی می‌کند.

این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان-رده هم نسل خودش عملکرد خوبی دارد و قطعا از نظر توان پردازشی، جزء بهترین گوشی‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان بخرید.

شیائومی Redmi Note 10 Pro Max در سه نسخه زیر در بازار یافت می‌شود:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

اگر حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید، بد نیست بدانید که این گوشی مجهز به شکاف کارت حافظه اختصاصی است و بنابراین، می‌توانید همزمان هم از دو سیم کارت خود استفاده کنید و هم یک میکرو SD کارت درون گوشی قرار دهید.

از دیگر نقاط قوت ردمی نوت ۱۰ پرو مکس می‌توان به سیستم دوربین آن اشاره کرد. در سطح پشتی، جزیره دوربین به صورت مستطیلی عمودی با گوشه‌های منحنی قرار دارد که شامل چهار لنز دوربین و فلش LED است.

دوربین اصلی، سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی و 1/1.52 اینچی با پیکسل‌ّهای ۰.۷ میکرومتری دارد که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد.

عکس‌های دوربین اصلی در نور روز از کیفیت خارق‌العاده‌ای برخوردار هستند و حتی از عکس‌های روز بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون، یعنی می ۱۱ لایت ۵ جی نیز بهتر هستند. این عکس‌ها با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند، سرشار از جزئیات هستند، محدوده داینامیک عالی دارند و نویز آن‌ها بسیار کم است. کنتراست و رنگ‌ها نیز بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. همچنین، امکان عکاسی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

از آن‌جایی که ردمی Note 10 Pro Max قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز ندارد، تنها زمانی می‌توانید از این گوشی برای گرفتن عکس‌های خوب در نور ضعیف استفاده کنید که گوشی هیچ لرزشی نداشته باشد.

دوربین‌های اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی بسیار شبیه به دوربین‌های متناظر در Mi 11 Lite 5G هستند که در بالا آن را به شما معرفی کردیم و عملکرد آن‌ها نیز تفاوتی ندارد. در این گوشی نیز دوربین ماکرو دارای قابلیت فوکوس خودکار است که کمک زیادی به ماکرو فتوگرافی می‌کند.

چیزی که سیستم دوربین پشتی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس دارد ما می ۱۱ لایت فایو جی ندارد، حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی است که به گرفتن پرتره‌های بسیار خوب کمک می‌کند. در عکس‌های پرتره، جداسازی سوژه از پس‌زمینه و مات کردن پس‌زمینه خیلی خوب انجام می‌شود و این عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

پیشنهاد ما به شما:  کامل‌ترین راهنمای خرید گوشی موبایل در ۷ مرحله

سیستم دوربین پشتی دارای قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت‌های 4K@30fps و 1080p@30/60/120fps فیلمبرداری کند.

در جلوی گوشی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد که در عکس‌های خیلی خوبی می‌گیرد و بعید است که با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان بتوانید گوشی دیگری بخرید که سلفی‌های بهتری بگیرد. قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر کمی به کاهش لرزش‌ها در هنگام فیلمبرداری کمک می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس می‌توان به فرستنده IR، حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۳۳ واتی اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی نیمه شب، آبی یخی و برنزی خریداری کنید.

برای خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس کلیک کنید.

۳- شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی

یکی دیگر از گوشی‌های خیلی خوب شیائومی که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد، Redmi Note 11 Pro Plus 5G است که میان-رده‌ای با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود. این گوشی دارای بدنه‌ای به طول ۱۶۳.۷ میلی متر با ضخامت ۸.۳ میلی متر و وزن ۲۰۴ گرم است که طراحی ساندویچ شیشه دارد و دارای امتیاز مقاومت محیطی IP 53 است.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس فایو جی مثل ردمی نوت ۱۰ پرو مکس مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع Super AMOLED با روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیت و نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتز است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد و با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. این صفحه نمایش، ۸۶.۱ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند.

این گوشی مثل بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون، یعنی می ۱۱ لایت ۵ جی با سیستم عامل اندروید ۱۱ از جعبه خارج می‌شود اما مجهز به رابط کاربری جدیدتر MIUI 12.5 است. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ با ساخت ۶ نانومتری کار می‌کند که در زمان خودش، جزء بهترین تراشه‌ها در دنیای گوشی‌های میان-رده محسوب می‌شد. این تراشه مجهز به CPU هشت هسته‌ای شامل دو هسته Cortex-A78 با نرخ ساعت ۲.۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز است و پیکربندی مدرن‌تری در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون به کار رفته در می ۱۱ لایت و رمی نوت ۱۰ پرو مکس دارد. پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 نیز هنوز هم یکی از GPUهای خوب در کلاس میان-رده محسوب می‌شود.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی در بین گوشی‌های میان-رده تولید شده در سال ۲۰۲۱ و حتی سال ۲۰۲۲، توان پردازشی خوبی دارد و پایداری پردازشی آن نیز معرکه است. این گوشی می‌تواند به راحتی بسیاری از بازی‌های محبوب را اجرا کند و به لطف داشتن نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، مشکلی در اجرای بازی‌های دارای نرخ فریم بالا ندارد. گذشته از این، سیستم خنک کننده سبب می‌شود تا ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی به راحتی خنک شود.

شما می‌توانید گوشی Redmi Note 11 Pro Plus 5G را در یکی از نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

در پشت گوشی سه لنز دوربین در جزیره‌ای مستطیلی شکل و با گوشه‌های منحنی همراه با فلش LED قرار گرفته‌اند.

دوربین اصلی مجهز به سنسوری 1/1.52 اینچی با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار دارد. می‌توان گفت که این دوربین از شیائومی Redmi Note 10 Pro Max به ارث رفته است. عکس‌هایی که در نور روز گرفته می‌شوند، از کیفیت عالی برخوردار هستند. این عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی، جزئیات فراوانی دارند، فاقد هرگونه نویزی هستند از کنتراست و محدوده داینامیک متعادلی برخوردار ند و رنگ‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت دارند. همچنین، امکان عکاسی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

این گوشی مجهز به حالت شب خودکار است در صورت تشخیص ضعیف بودن نور محیطی، به صورت خودکار فعال می‌شود. البته، حالت شب دستی نیز در این گوشی وجود دارد. عکس‌هایی که در نور ضعیف با ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی می‌گیرید، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند اما نمی‌توانید آن‌ها را با عکس‌های شب گوشی‌های پرچمدار مقایسه کنید.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری ۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری است که در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار دارد. این عکس‌ها نیز فراتر از کلاس میان-رده هستند و از جزئیات بالاتر از متوسط، رنگ‌هایی زنده و دقیق، کنتراست و محدوده داینامیک عالی و اصلاح اعوجاج بسیار خوبی برخوردارند. عکس‌هایی که با این دوربین در نور ضعیف می‌گیرید کیفیت قابل توجهی ندارند و سرشار از نویز هستند.

با اینکه دوربین ماکرو برخلاف دو گوشی دیگری که در بالا معرفی کردیم، فاقد فوکوس خودکار است و رزولوشن ۲ مگاپیکسلی دارد اما عکس‌های خیلی خوبی می‌گیرد. هر چند که ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس فایو جی حسگر عمقی ندارد اما پرتره‌های بسیار دقیق و خوبی خلق می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت‌های 4K@30fps و 1080p@30/60/120fps فیلمبرداری کند.

مثل گوشی‌های می ۱۱ لایت و ردمی نوت ۱۰ پرو مکس، دوربین سلفی دارای سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی است. این سنسور 1/3.06 اینچی که پیکسل‌هایی ۱.۰ میکرومتری دارد، در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.5 قرار گرفته است. عکس‌های سلفی با با رزولوشن ۱۶مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. البته، پرتره‌های دوربین سلفی چندان خوب نیستند.

از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات Redmi Note 11 Pro Plus 5G می‌توان به فرستنده IR، حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی با توان معرکه ۱۲۰ وات (۱۰۰ درصد در ۱۵ دقیقه) اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سبز و ارغوانی بخرید.

برای خرید گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی کلیک کنید.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون در کلاس اقتصادی

در بالا سه گوشی میان-رده شیائومی را که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با زیر ۱۰ میلیون تومان بخرید، به شما معرفی کردیم. همانطور که دیدید، همه آن گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده‌اند و دلیل قیمت پایین آن‌ها، این است که شرکت شیائومی، تنها ۲ سال بروزرسانی‌های اصلی وعده داده است. اگر نسبت به این موضوع حساسیت دارید و ترجیح می‌دهید گوشی جدیدی با سیستم عامل و رابط کاربری بروزتر در این محدوده قیمتی بخرید، متأسفانه باید قید کلاس میان-رده را بزنید.

۴- شیائومی Poco X4 Pro 5G

گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی را می‌توان بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون دانست که پس از سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده است. این گوشی دارای ۱۶۴.۲ میلی متر طول، ۸.۱ میلی متر ضخامت و ۲۰۵ گرم وزن است، طراحی ساندویچ شیشه دارد و دارای امتیاز مقاومت محیطی IP 53 است.

گوشی Poco X4 Pro 5G

Poco X4 Pro 5G مجهز به همان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی به کار رفته در ردمی نوت ۱۰ پرو مکس و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس است. این نمایشگر Super AMOLED از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد و حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ از صفحه نمایش محافظت می‌کند.

این گوشی با اندروید ۱۱ و MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به یکی از بهترین تراشه‌های اقتصادی یعنی کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ با ساخت ۶ نانومتری است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. CPU این تراشه از هشت هسته شامل دو هسته Kryo 660 Gold با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 660 Silver با نرخ ساعت ۱.۷ گیگاهرتز تشکیل می‌شود و GPU نیز مدل Adreno 619 است.

این تراشه، عملکردی اندکی بهتر از گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی دارد اما در مقایسه با گوشی‌هایی مثل سامسونگ گلکسی A52s 5G، شیائومی ۱۱ لایت 5G NE و پوکو ایکس ۳ جی تی، به طور قابل توجهی، ضعیف‌تر است. در مجموع می‌توان گفت که عملکرد پردازشی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی در کلاس گوشی‌های اقتصادی قابل قبول است و به راحتی می‌تواند اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سبک را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، اجرا کند اما مطابق انتظار، برای اجرای بازی‌های سنگین اصلا مناسب نیست. تراشه نسبتا ضعیف این گوشی حتی در هنگام عکاسی زیاد نیز کم می‌آورد و هنگ می‌کند. با این حال، پایداری پردازشی خوب است و گوشی داغ نمی‌شود.
نسخه‌های گوشی Poco X4 Pro 5G شامل موارد زیر هستند:

  • گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم
  • گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم
  • گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم
  • گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم
  • گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم

اگر حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید، بد نیست بدانید که این گوشی مجهز به شکاف کارت حافظه مشترک با خشاب سیم کارت است.
سیستم دوربین این گوشی در نسخه گلوبال دقیقا همان سیستم دوربین به کار رفته در Redmi Note 11 Pro Plus 5G است و تنها دوربین اولتراواید کمی تفاوت دارد. البته، به دلیل تراشه ضعیف‌تری که در Poco X4 Pro 5G به کار رفته است، نباید انتظار عکس‌هایی با آن کیفیت را داشته باشید.

دوربین اصلی مجهز به سنسوری 1/1.52 اینچی با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار دارد. این دوربین، عکس‌های با رزولوشن پیشفرض ۱۲ مگاپیکسل می‌گیرد که در نور روز، خوب هستند و تنها ویژگی قابل ستایش آن‌ها، دقت رنگ بالا است. این عکس‌ها جزئیات بدی ندارند و از کنتراست و محدوده داینامیک گسترده‌ای برخوردار هستند. متأسفانه نویز در عکس‌های دوربین اصلی خیلی زیاد است که به نظر می‌رسد به دلیل ضعف در کاهش نویز باشد. با این دوربین می‌توانید عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز بگیرید و توصیه می‌شود که همین کار را بکنید زیرا این عکس‌ها نسبت به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بسیار بهتر هستند. به طور عجیبی، عملکرد این دوربین در نور ضعیف، بهتر است و عکس‌هیی که با آن در شب می‌گیرید، جزئیات کافی، نویز کم و اشباع رنگ خوبی دارند. همچنین، حالت شب نیز این عکس‌ها را بسیار بهتر می‌کند.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور 1/4 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی با زاویه دید ۱۱۸ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. عکس‌های این دوربین که در نور روز گرفته می‌شوند، در کلاس اقتصادی خیلی خوب هستند و به دلیل فعال شدن قابلیت HDR خودکار در بیشتر صحنه‌ها از محدوده داینامیک گسترده‌ای برخوردارند. همچنین، اصطلاح اعوجاج در گوشه‌های تصویر به شکل عالی انجام می‌شود. عکس‌های دوربین اولتراواید در شب قابل استفاده هستند ولی کیفیت بالایی ندارند.

دوربین ماکرو نیز دقیقا همان دوربین به ارث رفته از ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی است که فوکوس خودکار ندارد و می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۲ مگاپیکسل بگیرد. این عکس‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

با اینکه خبری از سنسور عمقی نیست اما عکس‌های پرتره که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه در این پرتره‌ها عالی است و نوردهی سوژه حرف ندارد. همچنین، پس‌زمینه نیز به زیبایی بوکه می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳

سیستم دوربین پشتی دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما است و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

دوربین سلفی دارای سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی است. این سنسور 1/3.06 اینچی که پیکسل‌هایی ۱.۰ میکرومتری دارد، در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.5 قرار گرفته است. عکس‌های سلفی با با رزولوشن ۱۶مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. البته، پرتره‌های دوربین سلفی چندان خوب نیستند.

سیستم دوربین سلفی نیز دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما است و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

تنها تفاوت نسخه هند با نسخه گلوبال در دوربین اصلی است؛ نسخه هند، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد.

از دیگر قابلیت‌های گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G می‌توان به یک جفت استریو اسپیکر، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، فرستنده IR، حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و قابلیت شارژ سیمی ۶۷ واتی (۱۰۰ درصد در ۴۱ دقیقه) اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد، تهیه کنید.

برای خرید گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو ۴ جی کلیک کنید.

۵- شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون وارد بازار شده در سال ۲۰۲۳ است. این گوشی ۱۶۴.۲ میلی متر طول، ۸.۱ میلی متر ضخامت و ۲۰۱.۸ گرم وزن دارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی

ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و حداکثر روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد این نمایشگر، ۸۶ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند.

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷۳۲ جی با ساخت ۸ نانومتری است که CPU هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 470 Gold با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silverبا نرخ ساعت ۱.۸ گیگاهرتز است. این تراشه، پردازنده گرافیکی Adreno 618 دارد.

شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G در نسخه‌های زیر موجود است:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم

سیستم دوربین تقریبا همان سیستم دوربین به کار رفته در Poco X4 Pro 5G و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس فایو جی است اما تفاوت‌هایی جزئی دارد.

دوربین اصلی مجهز به سنسوری 1/1.52 اینچی با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار دارد. این دوربین، عکس‌های با رزولوشن پیشفرض ۱۲ مگاپیکسل می‌گیرد. دوربین اولتراواید دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسل و زاویه دید ۱۲۰ درجه است و دوربین ماکرو نیز رزولوشن ۲ مگاپیکسل، فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.4 دارد. یک حسگر عمقی با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز به این مجموعه دوربین پشتی اضافه می‌شود.
سیستم دوربین پشتی دارای قابلیت‌های HDR، پانوراما و LED فلش است و برخلاف پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی، می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی نیز تفاوت چندانی با گوشی‌های پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی ندارد و دارای سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. این دوربین می‌تواند با کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کند.

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی می‌توان به یک جفت استریو اسپیکر، جک ۳.۵ میلی متری، فرستنده IR، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۶۷ وات اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های آبی ستاره‌ای، خاکستری گرافیتی، سفید قطبی و آبی یخی بخرید.

۶- شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس

گوشی موبایل Redmi Note 10s در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۱ وارد بازار شد. این گوشی اقتصادی ۱۶۰.۵ میلی متر طول، ۸.۳ میلی متر ضخامت و ۱۷۸.۸ گرم وزن دارد. دلیل وزن پایین‌تر در مقایسه با گوشی‌های معرفی شده در بالا این است که ردمی نوت ۱۰ اس، طراحی ساندویچ شیشه ندارد و پشت آن از جنس پلاستیک و جلوی آن از جنس گوریلا گلس ۳ است. این گوشی دارای امتیاز مقاومت محیطی IP 53 است.

ردمی نوت ۱۰ اس

صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی این گوشی از نوع AMOLED و رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این نمایشگر تا ۱۱۰۰ نیت روشن می‌شود و متأسفانه نرخ نوسازی آن از ۶۰ هرتز فراتر نمی‌رود که امروزه حتی برای گوشی‌های اقتصادی نیز ضعیف محسوب می‌شود.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه مدیاتک هلیو جی ۹۵ با ساخت ۱۲ نانومتری است که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای، شامل دو خسته Cortex-A78 با نرخ ساعت ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز دارد. این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 است.

این تراشه می‌تواند رابط کاربری را به خوبی و نرمی اجرا کند و در اجرای کارهای روزمره خیلی خوب است و تقریبا هیچ مشکلی در باز و بسته کردن اپلیکیشن‌ها یا مالتی تسکینگ ندارد اما در اجرای اپلیکیشن‌های سنگین‌تر به مشکل می‌خورد و اصلا قادر به اجرای بازی‌های سنگین نیست.

یکی از مشکلات گوشی شیائومی Redmi Note 10s، گرم شدن بیش از حد و پایداری پردازشی پایین آن است.

چهار نسخه از این گوشی در بازار موبایل ایران یافت می‌شود که عبارتند از:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

در صورتی که این میزان حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید از شکافت کارت حافظه داخلی اختصاصی استفاده کنید و یک میکرو SD کارت در گوشی قرار دهید.

سیستم دوربین پشتی شامل چهار دوربین اصلی، اولتراواید، ماکرو و حسگر عمقی است و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی قرار دارد.

دوربین اصلی مجهز به لنز 1/1.97 اینچی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری است که لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.8 جلوی آن قرار دارد. این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز است و عکس‌های چندان خوبی نمی‌گیرد اما در محدوده قیمتی خودش بد نیست.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری 1/4 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسل است که لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۸ درجه در مقابل آن قرار دارد. این دوربین عکس‌هایی بدون ایراد می‌گیرد اما این عکس‌ها کاملا معمولی هستند.

یک دوربین ماکرو و یک حسگر عمقی که هر دو دارای رزولوشن ۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 هستند، سیستم دوربین پشتی را تکمیل می‌کنند.

دوربین پشتی دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت 4K@30FPS فیلمبرداری کند که شاید تنها نقطه قوت این سیستم دوربین محسوب می‌شود.

دوربین سلفی مجهز به سنسوری 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل است که در جلوی آن، لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.5 قرار دارد. این دوربین دارای قابلیت HDR است و کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

در کل اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی برای عکاسی هستید، خرید شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به جک ۳.۵ میلی متری، فرستنده IR، یک جفت استریو اسپیکر، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۳۳ واتی اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های آبی اقیانوسی تیره، مشکی و سفید تهیه کنید.

برای خرید گوشی ردمی نوت ۱۰ اس کلیک کنید.

۷- شیائومی Poco X5 5G

گوشی پوکو X5 5G با ۱۶۵.۹ میلی متر طول، ۸ میلی متر ضخامت و ۱۸۹ گرم وزن، یکی از گوشی‌های خوب شیائومی است که می‌توانید با کمتر از ۱۰ میلیون تومان بخرید. سطح جلویی این گوشی با گوریلا گلس ۳ و سطح پشتی آن با پلاستیک پوشیده می‌شود و دارای امتیاز مقاومت محیطی IP 53 است.

گوشی پوکو X5 5G

پوکو ایکس ۵ نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع Super AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۱۲۰۰ نیت و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد که با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود که در این محدوده قیمتی، حرف ندارد.

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ با پشتیبانی از فناوری 5G است که CPU هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 660 Gold با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 660 Silver با نرخ ساعت ۱.۷ گیگاهرتز، همراه با پردازنده گرافیکی مدل Adreno 619 دارد.

عملکرد Poco X5 5G در کلاس گوشی‌های اقتصادی خیلی خوب است و حتی نسبت به A33 5G و A53 5G که میان-رده‌های سامسونگ هستند و قیمت خیلی بالاتری دارند، عملکرد بهتری در تست AnTuTu 9 بر جای می‌گذارد و پایداری پردازشی خوبی دارد.

این گوشی در دو نسخه زیر موجود است:

  • گوشی شیائومی Poco X5 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Poco X5 5G با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

در صورتی که این میزان حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید یک میکرو SD کارت در خشاب مشترک با سیم کارت قرار دهید.

گوشی Poco X5 5G دوربین چندان پیشرفته‌ای ندارد. دوربین اصلی مجهز به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است. عکس‌های این دوربین در نور روز بد نیست اما نقطه ضعف‌های مشخصی دارند. این عکس‌ها با وجود جزئیات زیاد، سرشار از نویز هستند. شما می‌توانید با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی نیز عکاسی کنید اما جزئیات بیشتری به عکس‌ها اضافه نمی‌شود. عکس‌های شب نیز آنچنان بد نیستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز عکس‌هایی کاملا معمولی می‌گیرد که جزئیات زیادی دارند ولی نویز آن‌ها نیز خیلی زیاد است. عکس‌های این دوربین در نور ضعیف، در بهترین توصیف، قابل استفاده هستند. یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز سیستم دوربین پشتی را تکمیل می‌کند.

سیستم دوربین پشتی شیائومی Poco X5 5G دارای قابلیت‌های LED فلش dual-tone، HDR و پانوراما است و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

در جلوی این گوشی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5، قابلیت HDR و فیلمبرداری با کیفیت 1080p@30fps قرار گرفته است.

از دیگر مشخصات Poco X5 5G می‌توان به فرستنده IR، حسگر اثر انگشت جانبی، جک ۳.۵ میلی متری، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۳۳ واتی اشاره کرد. این گوشی شاید با بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون از نظر نمایشگر برابری کند اما نقطه ضعف‌های زیادی مثل نداشتن استریو اسپیکر و سیستم دوربین بسیار ضعیف دارد. در صورتی که صرفا به دنبال گوشی شیائومی با قیمت زیر ۱۰ میلیون ولی نمایشگر و تراشه خوب هستید، خرید گوشی پوکو ایکس ۵ فایو جی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز بخرید.

برای خرید گوشی Poco X5 5G کلیک کنید.

دیگر گوشی‌های خوب شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان

آیا گوشی‌های اقتصادی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی، ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی، ردمی نوت ۱۰ اس و Poco X5 5G که در بالا به شما معرفی کردیم، ضعیف‌تر از چیزی هستند که انتظار دارید با زیر ۱۰ میلیون بخرید؟ طبیعی است که چنین حسی داشته باشید زیرا هیچ کدام از این گوشی‌ها توان اجرای بازی‌های معمولی را هم ندارند، در عکاسی چندان خوب نیستند و اقتصادی بودن از وجود آن‌ها می‌بارد!

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی S20 FE 5G؛ ارزندگی را تجربه کنید!

خبر خوب اینکه با قیمت‌های حدود ۸ تا ۹ میلیون هم می‌توانید گوشی شیائومی میان-رده بخرید ولی باید تا سال ۲۰۲۰ به عقب برگردید!

۸- شیائومی می ۱۰ لایت ۵ جی

گوشی شیائومی می ۱۰ لایت ۵ جی بهترین گوشی شیائومی زیر ۱۰ میلیون ساخته شده در سال ۲۰۲۰ است که هنوز هم فروش خوبی دارد. این گوشی دارای طول ۱۶۳.۷ میلی متر، ضخامت ۷.۹ میلی متر و وزن ۱۹۲ گرم است، بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و با اینکه از طراحی و ساخت خوبی برخوردار است، اما طراحی و ساخت آن اصلا قابل مقایسه با می ۱۱ لایت با طراحی ساندویچ شیشه و قاب آلومینیومی نیست.

شیائومی Mi 10 Lite 5G

این گوشی مجهز به نمایشی ۶.۵۷ اینچی از نوع AMOLED با پشتیبانی از +HDR10 و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و ۸۵.۱ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند.

شیائومی Mi 10 Lite 5G با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 کار می‌کند و مجهز به تراشه میان-رده کوالکام اسنپدراگون 765 5G با ساخت ۷ نانومتری است. این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل یک هسته Kryo 475 Prime با نرخ ساعت ۲.۴ گیگاهرتز، یک هسته Kryo 475 Goldبا نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 475 Silverبا نرخ ساعت ۱.۸ گیگاهرتز دارد و مجهز به کارت گرافیک Adreno 620 است.

این گوشی از نظر توان پردازشی در بین رقبای خودش مثل موتورولا اج، سامسونگ گلکسی A51 5G، شیائومی ردمی نوت ۹ اس، سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی ردمی K3، با اختلاف حرف اول را می‌زند و خیلی بهتر از چند گوشی اقتصادی است که در بالا به شما معرفی کردیم.
این گوشی موبایل شیائومی در نسخه‌های زیر موجود است:

شیائومی Mi 10 Lite 5G با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۶ گیگابایت

شیائومی Mi 10 Lite 5G با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۶ گیگابایت

شیائومی Mi 10 Lite 5G با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۸ گیگابایت

می ۱۰ لایت شکاف کارت حافظه ندارد و اگر فضای داخلی بیشتری نیاز دارید، باید به فکر گوشی دیگری باشید.

این گوشی دارای سیستم دوربین متوسطی است که در زمان خودش بد نبود. دوربین اصلی مجهز به سنسوری 1/2 اینچی با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری و رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار دارد. این دوربین مجهز به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز است و عکس‌های بسیار خوبی در نور روز می‌گیرد و می‌تواند با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی نیز عکاسی کند. گذشته از این‌ها، دوربین اصلی می‌تواند به کمک حسگر عمقی، پرتره‌های بسیار خوبی بگیرد که جداسازی سوژه از پس‌زمینه و بوکه کردن پس‌زمینه در آن‌ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور ضعیف می‌گیرید، در کلاس میان-رده متوسط اما بسیار فراتر از عکس‌های شب گوشی‌های اقتصادی هستند.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری 1/4 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است که در جلوی لنزی با فاصله کانونی ۱۵ میلی متر، گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است. این دوربین نیز از نظر کیفیت عکس‌ها در نور روز، چیز زیادی کمتر از دوربین اصلی ندارد. البته، این دوربین نمی‌تواند عکس‌های خوبی در نور ضعیف بگیرد و این عکس‌ها تقریبا غیر قابل استفاده هستند.

یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک حسگر عمقی دو مگاپیکسلی که هر دو دارای گشودگی دیافراگم f/2.4 هستند، مجموعه دوربین پشتی را تکمیل می‌کنند.

سیستم دوربین پشتی مجهز به LED فلش dual-tone، قابلیت HDR و قابلیت پانوراما است و می‌توان با حداکثر کیفیت 4K@30fps فیلمبرداری کند و پایدارسازی الکترونیکی تصویر، کمی از لرزش‌ها می‌کاهد.

در جلوی گوشی نیز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دارای سنسور 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و لنز دارای گشودگی دیافراگم f/2.5 قرار دارد که بسیار شبیه به دیگر گوشی‌های معرفی شده در بالا است. این دوربین عکس‌های خوبی می‌گیرد که اگرچه حتی در کلاس میان-رده چندان خوب نیستند اما با توجه به قیمت پایین می ۱۰ لایت ۵ جی نباید انتظار بیشتری داشته باشید. دوربین سلفی دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کند.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به جک هدفون ۳.۵ میلی متری، فرستنده IR، حسگر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر (که حتی در بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون، یعنی می ۱۱ لایت ۵ جی نیز دیده نمی‌شود!)، باتری ۴۱۶۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۲۰ وات اشاره کرد.

۹- ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی

یکی دیگر از گوشی‌های نسبتا خوب شیائومی که می‌توانید با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان در آبان ۱۴۰۲ بخرید، گوشی شیائومی Redmi Note 11 5G است که در فوریه ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این گوشی ۱۶۴.۲ میلی متر طول، ۸.۱ میلی متر عرض و ۲۰۲ گرم وزن دارد و دارای بدنه‌ای پلاستیکی و سطح جلویی از جنس گوریلا گلس ۵ است که امتیاز مقاومت محیطی IP 53 دارد.

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی

این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیت و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که ۸۶ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند.

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری نسبتا جدید MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه اقتصادی اسنپدراگون ۶۹۵ با پشتیبانی از فناوری 5G و ساخت ۶ نانومتری است. این تراشه CPU هشت هسته‌ای، شامل دو هسته Kryo 660 Gold با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 660 Silver با نرخ ساعت ۱.۷ گیگاهرتز دارد و با پردازنده گرافیکی Adreno 619 تکمیل می‌شود.
توان پردازشی در مقایسه با گوشی‌های رقیب، کاملا متوسط است و هیچ برتری خاصی نسبت به مدل‌ قدیمی‌تر نوت ۱۰ پرو دیده نمی‌شود. البته پایداری پردازشی چندان بد نیست.

این گوشی در نسخه‌های زیر به بازار موبایل عرضه شده است:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

در صورتی که این میزان حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید یک میکرو SD کارت در خشاب مشترک با سیم کارت قرار دهید.

شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G مجهز به سیستم دوربین کاملا مشابه گوشی‌های ردمی نوت ۱۰ پرو مکس، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی، شیائومی Poco X4 Pro 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو ۴ جی است که همگی آن‌ها دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی یکسانی هستند و تنها تفاوت‌های آ‌ن‌ها به جزئیات بی‌اهمیتی مثل بود و نبود حسگر عمقی یا مشخصات دوربین ماکرو مربوط می‌شود.

دوربین اصلی، سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی و 1/1.52 اینچی با پیکسل‌ّهای ۰.۷ میکرومتری دارد که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد و در حالت پیش‌فرض، عکس‌ها را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند اما امکان عکاسی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. عکس‌های این دوربین در نور روز کاملا متوسط و همان چیزی هستند که از یک گوشی با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان انتظار دارید. البته، این دوربین می‌تواند عکس‌های خوبی در نور ضعیف بگیرد که کمی فراتر از انتظار هستند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم دوربین ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی، عکس‌های پرتره آن است که واقعا حرف ندارند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه در این عکس‌ها خیلی خوب است و بوکه دلپذیری هم دارند.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور 1/4 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی با زاویه دید ۱۱۸ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. عکس‌های دوربین اولتراواید در نور روز نیز درست مثل عکس‌های دوربین اصلی، برای یک گوشی اقتصادی کاملا متوسط محسوب می‌شوند و هیچ برتری خاصی نسبت به گوشی‌های رقیب ندارند اما این دوربین نمی‌تواند در نور ضعیف و در شب، عکس‌های قابل قبولی بگیرد.

دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.4 سیستم دوربین پشتی را تکمیل می‌کند.

دوربین پشتی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما و فلش LED است. این سیستم می‌تواند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کند و مطابق انتظار، پایدارسازی تصویر ندارد.

دوربین سلفی دارای سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی است. این سنسور 1/3.06 اینچی که پیکسل‌هایی ۱.۰ میکرومتری دارد، در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.5 قرار گرفته است. عکس‌های سلفی با با رزولوشن ۱۶مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. البته، پرتره‌های دوربین سلفی چندان خوب نیستند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به یک جفت استریو اسپیکر، فرستنده IR، حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۶۷ وات اشاره کرد. شما می‌توانید ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی را در رنگ‌های خاکستری گرافیتی، سفید قطبی و آبی آتلانتیک بخرید.

برای خرید گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵ جی کلیک کنید.

۱۰- ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو 4G آخرین گوشی است که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. در حالی که می‌توانید کانفیگ‌های پایین‌تر این گوشی را با قیمت زیر ۸ میلیون تومان بخرید، کانفیگ‌های بالاتر آن مثل نسخه‌های دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم بیشتر از ۸ میلیون تومان قیمت دارند. در مقاله «بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون» ردمی نوت ۱۱ پرو را به طور مختصر معرفی کرده‌ایم.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون در آبان ۱۴۰۲، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت است.

۲- بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون امروز کدام است؟

گوشی شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی، بهترین گوشی شیائومی با قیمت زیر ۱۰ میلیون تا آبان ۱۴۰۲ است.

۳- بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ، گوشی A34 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت است.

۴- بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان کدام است؟

گوشی سامسونگ A54 5G بهترین گوشی است که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با کمتر از ۱۲ میلیون تومان بخرید.

۵- بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون از نظر دوربین کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون از نظر دوربین، گوشی سامسونگ A34 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت است.

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون را به شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا معرفی کردیم. همانطور که دیدید، با قیمت زیر ۱۰ میلیون نمی‌توان گوشی شیائومی میان-رده جدیدتر از سال ۲۰۲۱ خرید و اگر به دنبال گوشی جدیدتری هستید، گوشی‌های اقتصادی خوبی در این محدوده قیمتی یافت می‌شوند.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون، می ۱۱ لایت ۵ جی است اما گوشی می ۱۰ لایت ۵ جی نیز که یک ساق قدیمی‌تر و محصول ۲۰۲۰ است، گوشی خوبی محسوب می‌شود. در بین گوشی‌های اقتصادی نیز گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون محسوب می‌شود.

منبع:
gsmarena.com

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا