بررسی و مقایسهموبایل

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری کدام است؟

گوشی‌های شیائومی با پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و بهترین باتری‌ها را بشناسید

گوشی‌های پرچمدار شیائومی همواره به داشتن دوربین‌های فوق‌العاده معروف بوده‌اند و گوشي‌های میان-رده و اقتصادی این برند چینی نیز معمولا بالاترین امتیازهای تحمل باتری را در بین رقبا به خودشان اختصاص می‌دهند. اما کدام گوشی شیائومی هم از نظر دوربین و هم از نظر باتری از بهترین گوشي‌های دنیا محسوب می‌شود؟ در این مقاله، بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری کدام است؟

۱- شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی Xiaomi 13 Ultra در ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ وارد بازار موبایل شد و بهترین گوشی سال ۲۰۲۳ شیائومی محسوب می‌شود که به راستی می‌تواند جایگزینی برای یک دوربین عکاسی حرفه‌ای باشد.

این گوشی طراحی بسیار زیبا و مقاومی دارد. سطح جلویی با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و سطح پشتی از جنس چرم سازگار با محیط زیست است. قابی از جنس آلومینیوم در بین نمایشگر و پنل پشتی قرار دارد. شیائومی ۱۳ اولترا با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP68 می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب دوام بیاورد.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری

سیستم دوربین بسیار پیشرفته این گوشی نیازمند سخت‌افزارهای بزرگی است که در نیمه بالایی گوشی قرار دارند و بنابراین، نیمه بالایی سطح پشتی گوشی از نیمه پایینی آن ضخامت بیشتری دارد و شیبی ملایم از نیمه پایینی جدا می‌شود. برجستگی دایره‌ای و بزرگ دوربین حلقه‌ای فلزی و طلایی‌رنگ دارد که در زیبایی شیائومی ۱۳ اولترا بی‌تأثیر نیست.

این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED با قابلیت نمایشگر یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی معرکه ۵۲۲ پیکسل بر اینچ) روشنایی حداکثری ۱۳۰۰ نیت در حالت HBM و روشنایی حداکثری شگفت‌انگیز ۲۶۰۰ نیت است که ۸۹.۵ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و بدون شک یکی از بهترین نمایشگرها در بین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که با توجه به اندازه بزرگ و کیفیت تصویر خارق‌العاده، برای تماشای محتواهای ویدئویی و گیمینگ حرف ندارد.

گوشی Xiaomi 13 Ultra با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 از جعبه خارج می‌شود. این گوشی با تراشه پرچمدار و جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساعت ۴ نانومتری کار می‌کند و از نظر توان پردازشی حتی از گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا نیز قوی‌تر است و توان پردازشی گرافیکی آن نیز حرف ندارد اما مهم‌ترین مسئله در رابطه شیائومی ۱۳ اولترا که آن را به یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند، پایداری پردازشی خارق‌العاده آن است. در این گوشی از فناوری پیشرفته‌ای به نام Loop LiquidCool استفاده می‌شود که اولین مورد استفاده یک سیستم خنک‌کننده در مقیاس هوا-فضا در یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود و تراشه را به طور مؤثری خنک می‌کند تا بتواند عملکرد پردازشی خودش را در استفاده سنگین برای زمان طولانی، حفظ کند.
شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با حافظه داخلی یک ترابایت و رم ۱۶ گیگابایت

سیستم دوربین Xiaomi 13 Ultra

اما جذاب‌ترین ویژگی Xiaomi 13 Ultra سیستم دوربین بسیار پیشرفته آن است. چهار دوربین اصلی، پریسکوپی، تله‌فوتو و اولتراواید در پشت گوشی قرار دارند. دوربین اصلی مجهز به لنز بزرگ ۱.۰ اینچی Sony IMX989 با پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است که در پشت لنز شگفت‌انگیز لایکا ۲۳ میلی متری با هشت عنصر نوری، قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، قابلیت فوکوس خودکار لیزری و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار گرفته است. ویژگی جالب و منحصر به فرد این لنز، امکان تغییر گشودگی دیافراگم بین دو حالت f/1.9 و f/4.0 است که کنترل بسیار خوبی روی عمق میدان دید ایجاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های کلوزآپ شفاف‌تری بگیرید.
سنسور دوربین اصلی مجهز به فیلتر رنگی Quad-Bayer است و بنابراین، هر چهار پیکسل را به یک پیکسل تبدیل می‌کند و عکس‌های خروجی در حالت پیش‌فرض، رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل دارند.

هر سه دوربین پریسکوپی، تله‌فوتو و اولتراواید مجهز به سنسور Sony IMX 858 هستند که سنسوری 1/2.51 اینچی با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی است و فیلتر رنگی Quad-Bayer دارد و هر سه مثل دوربین اصلی دارای لنزهای لایکا هستند.

دوربین پریسکوپی مجهز به لنزی با فاصله کانونی ۱۲۰ میلی متر است و بنابراین، امکان زوم اپتیکی معرکه ۵ برابری را فراهم می‌آورد. این لنز گشودگی دیافراگم f/3.0 دارد، دارای قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر است و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه دارد.

دوربین تله‌فوتو مجهز به لنزی با فاصله کانونی ۷۵ میلی متر است و بنابراین، امکان زوم اپتیکی 3.2x را فراهم می‌آورد. این لنز گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد، دارای قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر است و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه دارد.

دوربین اولتراواید نیز مجهز به لنزی ۱۲ میلی متری با میدان دید بسیار گسترده ۱۲۲ درجه و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه است.
سیستم دوربین پشتی شیائومی ۱۳ اولترا دارای فلش Dual-LED، نگهدارنده حلقه فیلتر ۶۶ میلی متری (آپشنال) و قابلیت‌های HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 8K@24fps و 4K@24/30/60fps فیلمبرداری کند. حداکثر نرخ فریم در کیفیت فیلمبرداری 1080p به ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسد و قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر (EIS) سبب پایداری هر چه بیشتر ویدئوها می‌شود.

هر چقدر که دوربین‌های پشتی Xiaomi 13 Ultra خوب هستند، دوربین سلفی چندان تعریفی ندارد. این دوربین ۳۲ مگاپیکسلی که پیکسل‌هایی ۰.۷ میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد در نسل‌های قبلی نیز وجود داشته است و نه تنها حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن از 4K فراتر نمی‌رود، بلکه فوکوس خودکار نیز ندارد که اصلا برای یک گوشی پرچمدار مناسب نیست. این طور به نظر می‌رسد که هدف شیائومی از طراحی این گوشی، جایگزینی برای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای بوده و توجهی به سلفی گرفتن و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نداشته است.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی در نور روز گرفته می‌شوند، نظیر ندارند. این دوربین در حالت Leica Vibrant عکس‌هایی با رنگ‌های بسیار واضح می‌گیرد که اشباع رنگ بیش از حدی ندارند اما از شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و بازتولید رنگ در آن‌ها دقت شگفت‌انگیزی دارد. همه‌چیز در مورد این عکس‌ها شایسته پرچمداری مخصوص عکاسی است؛ جزئیات بسیار زیاد، محدوده داینامیک گسترده، کنتراست مناسب، تعادل سفید بسیار خوب و عاری از نویز.

حالت دیگر عکاسی با شیائومی ۳ اولترا، Leica Authentic است که اشباع رنگ کمتری دارد و دارای افکت ویگنتینگ است که در آن، اشباع رنگ و روشنایی به سمت حاشیه‌های عکس، کمتر و کمتر می‌شود و شاید هر کسی آن را دوست نداشته باشد.

دوربین اصلی Xiaomi 13 Ultra می‌تواند در حالت ۵۰ مگاپیکسلی نیز عکاسی کند و این عکس‌ها در مقایسه با بسیاری از عکس‌های دارای رزولوشن کامل در گوشی‌های میان-رده دیگر، از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار هستند. اگر زوم را دو برابر کنید، از دوربین اصلی برای عکاسی استفاده می‌شود و این عکس‌ها را می‌توان برش‌خورده عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی دانست که با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند.

دوربین تله‌فوتو دارای زوم اپتیکی ۳.۲ برابری نیز عکس‌هایی عالی در نور روز می‌گیرد که شفافیت بسیار بالایی دارند و سرشار از جزئیات هستند. البته این عکس‌ها در مقایسه با عکس‌های دوربین اصلی کمی نویز دارند ولی در کل با داشتن ویژگي‌هایی مثل کنتراست عالی و رنگ‌های واضح، بسیار با کیفیت محسوب می‌شوند. تطابق رنگ عکس‌های دوربین اصلی با دوربین تله‌فوتو واقعا حرف ندارد.

با دوربین پریسکوپی می‌توان در نور روز عکس‌هایی با زوم اپتیکی ۵ برابری و با کیفیت بسیار بالا گرفت که بازتولید رنگ در آن‌ها با دوربین اصلی و دوربین تله‌فوتو مو نمی‌زند و از محدوده داینامیک، شفافیت و جزئیات بسیار خوبی برخوردار هستند اما نویز در آن‌ها به اندازه عکس‌های دوربین تله‌فوتو است.

دوربین تله‌فوتو دارای فاصله کانونی معادل ۱۲ میلی متر نیز در نور روز عکس‌های معرکه‌ای می‌گیرد و شگفت‌زده خواهید شد که ببینید اشباع رنگ عکس‌های این دوربین چقدر با اشباع رنگ سه دوربین پشتی دیگر شیائومی ۱۳ اولترا همخوانی دارد. دیگر ویژگی‌های این عکس‌ها مثل شفافیت، میزان جزئیات، کنتراست و محدوده داینامیک عالی هستند اما میزان نویز در آن‌ها کمی بیشتر از نویز عکس‌های دوربین‌های تله‌فوتو و پریسکوپی است.

دوربین پشتی شیائومی ۱۳ اولترا دارای حالت پرتره پیشرفته‌ای است که گزینه‌های متعددی دارد و با استفاده از آن می‌توانید پرتره‌های بی‌نظیری خلق کنید. در حالت پیشفرض از دوربین تله‌فوتو و زوم ۳.۲ برابری برای عکاسی پرتره استفاده می‌شود اما با تغییر حالت پرتره می‌توان از دوربین‌ اصلی و دوربین پریسکوپی نیز برای خلق پرتره‌هایی بسیار زیبا استفاده کرد.

همانطور که گفتیم دوربین سلفی چندان خوب نیست و حتی فوکوس خودکار ندارد. بنابراین، عکس‌هایی که می‌گیرد، اصلا شایسته چنین گوشی بی‌نظیری نیستند.

Xiaomi 13 Ultra در شب نیز مثل روز عکس‌های بسیار زیبایی خلق می‌کند. این گوشی دارای حالت شب خودکار است که به صورت پیشفرض در حالت فعال قرار دارد اما می‌توانید آن را غیر فعال کنید. عکس‌هایی که با حالت شب گرفته می‌شوند، تفاوت چندانی با عکس‌های بدون حالت شب ندارند.

هر چهار دوربین اصلی، تله‌فوتو، پریسکوپی و اولتراواید در نور ضعیف عملکردی فراتر از انتظار دارند و عکس‌هایی روشن، شفاف و با جزئیات بسیار زیاد خلق می‌کنند. مثل عکس‌های روز، عکس‌های شب گرفته شده با هر چهار دوربین پشتی نیز اشباع رنگ نسبتا مشابهی دارند اما با افزایش زوم، به تدریج گرمای عکس‌ها کاهش پیدا می‌کند و رنگ‌ها به سمت سردتر شدن حرکت می‌کنند.

باتری و شارژ شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا مثل بسیاری از گوشی‌های رقیب مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و نسبت به شیائومی 12S Ultra با باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعت، باتری بزرگ‌تری دارد اما ظرفیت باتری آن با شیائومی ۱۱ اولترا برابر است.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساخت ۴ نانومتری مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای دارد و حتی با وجود نمایشگر بزرگ و با کیفیت بالا، شاهد عمر باتری معرکه این گوشی در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های رقیب هستیم. Xiaomi 13 اولترا در تست‌های GSMARENA امتیاز تحمل باتری بسیار خوب ۱۰۸ ساعت و در تست‌های DXOMARK امتیاز عالی ۱۳۳ را به خودش اختصاص داده است. این گوشی با سرعت حداکثر ۹۰ وات به صورت سیمی شارژ می‌شود (۱۰۰ درصد در ۳۵ دقیقه)، دارای قابلیت شارژ وایرلسی ۵۰ وات (۱۰۰ درصد در ۴۹ دقیقه) و دارای قابلیت شارژ معکوس ۱۰ وات است.

عمر باتری بسیار خوب و سرعت بالای شارژ سیمی و بی‌سیم در کنار سیستم دوربین پشتی بسیار پیشرفته مجهز به لنزهای لایکا که چیزی کمتر از یک دوربین عکاسی پیشرفته ندارد، Xiaomi 13 Ultra را به بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری تبدیل کرده است.

برای آشنایی بیشتر این گوشی، مقاله «بررسی شیائومی ۱۳ اولترا؛ پیشرفته‌ترین پرچمدار شیائومی در ۲۰۲۳» را بخوانید.

۲- شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی ۱۳ پرو نیز یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۳ از نظر عملکرد دوربین و باتری محسوب می‌شود. این گوشی قابی آلومینیومی دارد و پنل پشتی آن از جنس سرامیک یا پلیمر سیلیکونی (چرم مصنوعی) است و مثل شیائومی ۱۳ اولترا، امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد. وزن Xiaomi 13 Pro بسته به جنس پنل پشتی (سرامیک یا چرم مصنوعی)، ۲۱۰ یا ۲۲۹ گرم است.

باتری و دوربین شیائومی ۱۳ پرو

این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED با قابلیت نمایشگر یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی معرکه ۵۲۲ پیکسل بر اینچ) روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیت در حالت HBM و روشنایی حداکثری عالی ۱۹۰۰ نیت است که ۸۹.۶ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

گوشی شیائومی ۱۳ پرو با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 از جعبه خارج می‌شود. این گوشی با تراشه پرچمدار و جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساعت ۴ نانومتری کار می‌کند که از نظر توان پردازشی حتی از گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا نیز قوی‌تر است و توان پردازشی گرافیکی آن نیز حرف ندارد. عملکرد Xiaomi 13 Pro در تست AnTuTu 9 با اختلاف ناچیزی از شیائومی ۱۳، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ پلاس و ویوو ایکس ۹۰ پرو بهتر است و در مقایسه با دیگر گوشی‌های رقیب مثل شیائومی ۱۲ اس اولترا، شیائومی ۱۲ پرو، هواوی میت ۵۰ پرو و سونی اکسپریا وان IV، عملکرد خیلی بهتری از خودش بر جای می‌گذارد.

گذشته از این، شیائومی ۱۳ پرو که برخلاف مدل اولترا فاقد سیستم خنک‌کننده است، پایداری پردازشی بسیار خوبی دارد و در تست CPU Throttle انجام شده توسط GSMARENA، ۷۴ درصد از توان پردازشی خودش را پس از یک ساعت حفظ کرده است که عملکرد معرکه‌ای محسوب می‌شود. همچنین، این گوشی در دست استرس 3D Mark، پایداری بی‌نظیر ۹۷ درصدی از خودش بر جای گذاشته است که برای یک گوشی دارای طراحی ساندویچ شیشه، بدون سیستم خنک‌کننده و مجهز به تراشه‌ای آخرین مدل در بین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۳، واقعا شگفت‌انگیز است. با اینکه گوشی در هنگام تست‌ها کمی گرم می‌شود اما هرگز داغ نمی‌شود.

شما می‌توانید گوشی شیائومی ۱۳ پرو را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

سیستم دوربین Xiaomi 13 Pro

این گوشی نیز مثل شیائومی ۱۳ اولترا دارای دوربین معرکه‌ای است اما سیستم دوربین پشتی آن، لنز پریسکوپی دارای قابلیت زوم اپتیکی ۵ برابری ندارد و دوربین اصلی آن نیز فاقد قابلیت تغییر گشودگی دیافراگم است.

دوربین اصلی مجهز به لنز بزرگ ۱.۰ اینچی Sony IMX989 با پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است که در پشت لنز شگفت‌انگیز لایکا ۲۳ میلی متری با هشت عنصر نوری، قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، قابلیت فوکوس خودکار لیزری و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار گرفته است.

سنسور دوربین اصلی مجهز به فیلتر رنگی Quad-Bayer است و بنابراین، هر چهار پیکسل را به یک پیکسل تبدیل می‌کند و عکس‌های خروجی در حالت پیش‌فرض، رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل دارند.

دوربین تله‌فوتو دارای سنسور 1/2.76 اینچی Samsung (S5K)JN1 با فیلتر تتراسل، پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است. این سنسور در پشت لنزی ۷۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار دارد که زوم اپتیکی ۳.۲ برابری را امکان‌پذیر می‌سازد و دارای قابلیت‌های پایدارسازی اپتیکی تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز است. همچنین، این لنز می‌تواند فوکوس ۱۰ سانتی متری نیز انجام دهد و بنابراین، می‌توانید از آن برای عکاسی ماکرو استفاده کنید. در واقع، در رابط کاربری دوربین گزینه‌ای به نام Super Macro وجود دارد که از دوربین تله‌فوتو برای عکاسی ماکرو استفاده می‌کند.

دوربین اولتراواید نیز دارای سنسور 1/2.76 اینچی Samsung (S5K)JN1 با فیلتر تتراسل، پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است که در جلوی آن لنزی ۱۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد و دارای قابلیت فوکوس خودکار است.

هر دو دوربین تله‌فوتو و اولتراواید مجهز به سنسور Sony IMX 858 هستند که سنسوری 1/2.51 اینچی با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی است و فیلتر رنگی Quad-Bayer دارد و هر سه مثل دوربین اصلی دارای لنزهای لایکا هستند.

سیستم دوربین پشتی شیائومی ۱۳ پرو دارای فلش Dual-LED و قابلیت‌های HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 8K@24fps و 4K@24/30/60fps فیلمبرداری کند. حداکثر نرخ فریم در کیفیت فیلمبرداری 1080p به ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسد و قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر (EIS) سبب پایداری هر چه بیشتر ویدئوها می‌شود.

دوربین سلفی همان دوربین ضعیف به کار رفته در شیائومی ۱۳ اولترا و شیائومی ۱۲ اس است. این دوربین سنسور 1/3.14 اینچی OmniVision OV32C با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و آرایه چهار سلولی (مشابه Quad-Bayer) دارد و در جلوی آن لنزی ۲۱ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. مهم‌ترین مشکل این دوربین سلفی، ثابت بودن فوکوس آن است.

گوشی Xiaomi 13 Pro به صورت پیش‌فرض با حالتی به نام Leica Vibrant و بدون قابلیت بهینه‌ساز صحنه AI عکاسی می‌کند. حالت Leica Vibrant عکس‌هایی با رنگ‌های واضح، کنتراست بالا و ظاهری پردازش‌شده می‌گیرد که نسبت به حالت استاندارد، جذاب‌تر و زنده‌تر به نظر می‌رسند. حالت دیگر عکاسی با این گوشی، Leica Authentic نام دارد که دقت رنگ بالاتر، محدوده داینامیک گسترده‌تر و پردازش کمتری دارد. این حالت دارای افکت ویگنتینگ است که در آن، اشباع رنگ و روشنایی به سمت حاشیه‌های عکس، کمتر و کمتر می‌شود و با هر سلیقه‌ای انطباق ندارد.

عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی دوربین اصلی در نور روز و در حالت پیش‌فرض از جزئیات و شفافیت زیادی برخوردار هستند و هیچ نویزی ندارند. اشباع رنگ و کنتراست نیز در این عکس‌ها بسیار زیاد است. با این دوربین می‌توانید عکس‌های دارای زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت نیز بگیرید که در نوع خودشان از کیفیت خوبی برخوردار هستند. امکان عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی نیز با دوربین اصلی وجود دارد.

عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی دوربین تله‌فوتو که زوم ۳.۲ برابری اپتیکی دارند، در نور روز سرشار از جزئیات هستند، شفافیت معرکه‌ای دارند، کاملا عاری از نویز هستند، از اشباع رنگ خوبی برخوردارند و کنتراست بالا و محدوده داینامیک خیلی خوبی دارند. همچنین با این دوربین می‌توانید عکس‌های ماکرو شگفت‌انگیزی در فاصله ۱۰ سانتی‌متری از سوژه بگیرید. این دوربین نیز دارای قابلیت عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی است.

عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی دوربین اولتراواید نیز در نور روز واقعا با کیفیت و بسیار بهتر از عکس‌های دوربین‌های اولتراواید بسیاری دیگر از گوشی‌های پرچمدار هستند. با این دوربین نیز می‌توانید عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی بگیرید که البته کیفیت خوبی ندارند.

دوربین پشتی شیائومی ۱۳ پرو دارای حالت پرتره پیشرفته‌ای است که گزینه‌های متعددی دارد و با استفاده از آن می‌توانید پرتره‌های بی‌نظیری خلق کنید.

همانطور که گفتیم دوربین سلفی چندان خوب نیست و حتی فوکوس خودکار ندارد. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که این دوربین عکس‌هایی در حد سلفی‌های بسیاری از گوشي‌های پرچمدار موجود در بازار موبایل بگیرد.

شیائومی ۱۳ پرو دارای حالت شب خودکار است و این حالت به صورت پیشفرض در حالت فعال قرار دارد. عکس‌های دوربین اصلی در حالت شب خودکار و در نور ضعیف از کیفیت معرکه‌ای برخوردار هستند و در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرند. این عکس‌ها جزئیات فراوان، محدوده داینامیک عالی، نویز ناچیز و تعادل سفید و اشباع رنگ فوق‌العاده‌ای دارند. اگر حالت شب خودکار را خاموش کنید، کیفیت عکس‌ها تغییر خاصی نمی‌کند.
عکس‌های دوربین تله‌فوتو نیز در شب واقعا معرکه هستند و دوربین اولتراواید نیز در نور ضعیف عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد. در کل می‌توان گفت که شیائومی ۱۳ پرو برای عکاسی در شب هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند در روز و شب، عکس‌های معرکه‌ای با سه دوربین پشتی خودش بگیرد.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی A52s: میان‌رده‌ای قدرتمند با نمایشگری دلپذیر

باتری و شارژ شیائومی ۱۳ پرو

این گوشی مجهز به باتری ۴۸۲۰ میلی آمپر ساعت به کار رفته در شیائومی ۱۲ اس است و عمر باتری متوسطی در مقایسه با دیگر گوشی‌های پرچمدار دارد و از گوشی‌هایی مثل سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس به طور قابل توجهی شارژ کمتری نگه می‌دارد.

شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات تا حدی عمر باتری متوسط را جبران می‌کند. این گوشی همراه با شارژ متناسب با قابلیت شارژ ۱۲ وات دارای امتیاز 6A به فروش می‌رسد. شیائومی ۱۳ پرو از شارژ سریع وایرلسی ۵۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند اما باید شارژ متناسب با آن را بخرید. همچنین، امکان شارژ معکوس ۱۰ وات نیز وجود دارد.

این گوشی دارای حالت تقویت شارژ یا Boost Charge است که با فعال کردن آن، شارژ ۱۲۰ واتی فعال می‌شود اما در این حالت، نمایشگر گوشی باید خاموش باشد. این حالت به صورت پیشفرض خاموش است و باید آن را به صورت دستی فعال کنید. در این حالت، Xiaomi 13 Pro تنها ظرف ۷۵ ثانیه تا ۱۰ درصد و ظرف ۵ دقیقه تا ۳۳ درصد شارژ می‌شود. پس از ۱۰ دقیقه شارژ گوشی به ۶۱ درص می‌رسد و تنها پس از ۱۵ دقیقه این گوشی از صفر تا ۸۱ درصد شارژ می‌شود. به ادعای شیائومی شارژ کامل تنها ۱۹ دقیقه زمان می‌برد.

این گوشی از نظر باتری چندان تعریفی ندارد اما قابلیت‌های شارژ آن بسیار خوب است و سیستم دوربین پیشرفته و بسیار خوب با داشتن حسگر یک اینچی دوربین اصلی و لنزهای لایکا در هر سه دوربین پشتی ما را متقاعد می‌سازد تا در لیست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری آن را پس از شیائومی ۱۳ اولترا در جایگاه دوم قرار دهیم.

۳- شیائومی 12S Ultra

شیائومی ۱۲ اس اولترا بهترین گوشی ساخته شده توسط شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۲ است که هنوز هم فروش خوبی دارد و یکی از بهترین پرچمداران دنیا از نظر باتری و دوربین محسوب می‌شود. این گوشی قابی از جنس آلومینیوم دارد و سطح پشتی آن از جنس چرم مصنوعی سازگار با محیط زیست است. این گوشی ۲۲۵ گرمی امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد.

باتری و دوربین شیائومی اس ۱۲

Xiaomi 12S Ultra مجهز به نمایشگری ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیت در حالت HBM و روشنایی حداکثری ۱۵۰۰ نیت در حالت خودکار است که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل دارد و ۸۹ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند این نمایشگر با تراکم پیکسلی ۵۲۲ پیکسل بر اینچ مثل شیائومی ۱۳ اولترا و شیائومی ۱۳ پرو، تصاویری بسیار زیبا و جذاب خلق می‌کند که برای تماشای محتواهای ویدئویی و گیمینگ حرف ندارند. این نمایشگر از دالبی ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و دارای تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با ساخت ۴ نانومتری است که از نظر پردازشی نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به کار رفته در شیائومی ۱۳ اولترا و شیائومی ۱۳ ضعیف‌تر است و به طور کلی، عملکردی ضعیف‌تر در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار معرفی شده در سال ۲۰۲۳ دارد. با اینکه پایداری توان پردازشی CPU گوشی Xiaomi 12S Ultra خیلی خوب است اما پردازش گرافیکی این گوشی پایداری بسیار ضعیفی دارد و در کل می‌توان پایداری پردازشی را متوسط در نظر گرفت.

شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی موبایل شیائومی ۱۲ اس اولترا با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی موبایل شیائومی ۱۲ اس اولترا با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی موبایل شیائومی ۱۲ اس اولترا با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

سیستم دوربین Xiaomi 12S Ultra

مهم‌ترین ویژگی سیستم دوربین پیشرفته به کار رفته در این گوشی، سنسور یک اینچی Sony IMX989 است که مشابه آن را در شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۳ اولترا می‌بینیم. گذشته از این، تمامی دوربین‌های پشتی مجهز به لنزهای لایکا هستند و با اینکه سیستم دوربین پشتی از بهترین‌ها در نوع خودش محسوب می‌شود اما دوربین جلو شایسته یک پرچمدار نیست.

سنسور دوربین اصلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، فوکوس لیزری و پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار گرفته است.

شیائومی ۱۲ اس اولترا برخلاف شیائومی ۱۳ اولترا چهار دوربین پشتی ندارد و به غیر از دوربین اصلی، تنها دارای دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکی ۵ برابری و دوربین اولتراواید در مجموعه دوربین پشتی است که از دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا به ارث رفته‌اند اما همچنان، دوربین‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

هر دو دوربین پریسکوپی و اولتراواید مجهز به سنسور 1/2.0 اینچی سونی IMX 586 هستند که پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری و رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل دارد و مثل سنسور دوربین اصلی، مجهز به فیلتر رنگی Quad-Bayer است.

دوربین پریسکوپی لنزی ۱۲۰ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/4.1 دارد و دارای قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر است. دوربین اولتراواید نیز مجهز به لنزی ۱۳ میلی متری با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه است که زاویه دید شگفت‌انگیز و بی‌نظیر ۱۲۸ درجه دارد. یک حسگر عمقی TOF 3D نیز مجموعه دوربین پشتی را کامل می‌کند.

سیستم دوربین پشتی Xiaomi 12S Ultra دارای فلش Dual-LED و قابلیت‌های HDR و پانوراما است و مثل گوشی‌های شیائومی ۱۳ اولترا و پرو می‌تواند با کیفیت‌های 8K@24fps و 4K@30/60fps فیلمبرداری کند. قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر در خلق ویدئوهایی بسیار پایدار به دوربین پشتی کمک می‌کند.

دوربین سلفی همان دوربین ضعیف به کار رفته در شیائومی ۱۳ اولترا و شیائومی ۱۳ پرو است. این دوربین سنسور 1/3.14 اینچی OmniVision OV32C با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و آرایه چهار سلولی (مشابه Quad-Bayer) دارد و در جلوی آن لنزی ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.5 قرار گرفته است. مهم‌ترین مشکل این دوربین سلفی، ثابت بودن فوکوس آن است.

شیائومی ۱۲ اس اولترا نیز مثل گوشی‌های معرفی شده در بالا دارای دو حالت عکاسی Leica Vibrant و Authentic است. حالت Leica Vibrant رنگ‌ها را بسیار زنده نمایش می‌دهد، بازتولید رنگ بسیار دقیقی دارد و از صحت رنگ بالایی برخوردار است.

عکس‌هایی که در نور روز با دوربین اصلی و در حالت Leica Vibrant گرفته می‌شوند از کیفیت و جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این عکس‌ها محدوده داینامیک گسترده‌ای دارند، نویز در آن‌ها بسیار کم است و از جزئیات بسیار بالایی برخوردار هستند.

عکس‌های Leica Authentic نیز مثل همیشه دارای افکت ویگنتینگ هستند و بنابراین، هر چه از مرکز تصویر به سمت حاشیه‌ها می‌رویم، نور کمتر و تاریکی بیشتر می‌شود. این عکس‌ه نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

عکس‌های دوربین اولتراواید نیز در مقایسه با عکس‌های اولتراواید در گوشی‌های رقیب از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این عکس‌ها کنتراست بالایی دارند، از محدوده داینامیک گسترده‌ای برخوردار هستند و بازتولید رنگ در آن‌ها حرف ندارد.

عکس‌های پریسکوپی دارای زوم پنج برابری سرشار از جزئیات هستند اما شفاف‌سازی در آن‌ها کمی شدید است. این عکس‌ها کنتراست خوب و رنگ‌های زنده‌ای دارند و در مجموع می‌توان گفت از بهترین عکس‌ها در کلاس خودشان محسوب می‌شوند.

حتی عکس‌های دارای زوم دو برابری که با دوربین اصلی و با زوم دیجیتالی گرفته می‌شوند نیز بسیار با کیفیت هستند. مطابق انتظار می‌توانید با این گوشی عکس‌های دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی نیز بگیرید. از آن‌جایی که دوربین‌های اولتراواید و پریسکوپی نیز دارای سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی با فیلتر رنگی Quad-Bayer هستند، امکان عکاسی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی با این دوربین‌ها نیز وجود دارد.

گوشی شیائومی 12S Ultra مجهز به حالت شب خودکار است و عکس‌هایی که با دوربین اصلی، در نور ضعیف و با حالت شب خودکار گرفته می‌شوند، از بهترین عکس‌هایی هستند که یک گوشی موبایل می‌تواند در شب بگیرد. این عکس‌ها محدوده داینامیک بسیار گسترده‌ای دارند، هایلایت‌ها را به شکل فوق‌العاده‌ای بازتولید می‌کنند، سایه‌ها را به زیبایی نمایش می‌دهند، جزئیات فوق‌العاده زیادی دارند و از اشباع رنگ بی‌نظیری برخوردار هستند. خاموش کردن حالت شب باعث کوچک‌تر شدن محدوده داینامیک ولی افزایش شفافیت می‌شود.

با اینکه کیفیت عکس‌های دوربین اولتراواید در نور ضعیف قابل مقایسه با دوربین اصلی نیست اما عکس‌های اولتراواید این گوشی در شب در مقایسه با عکس‌های اولتراواید گوشي‌های رقیب که در شرایط نوری مشابه گرفته می‌شوند، بسیار خوب هستند. خاموش کردن حالت شب سبب افزایش شفافیت ولی کاهش محدوده داینامیک می‌شود.

اگر در نور ضعیف بخواهید با زوم پنج برابری عکاسی کنید، گوشی به صورت خودکار انتخاب می‌کند که از دوربین پریسکوپی و زوم اپتیکی استفاده کند یا از دوربین اصلی و زوم دیجیتالی. عکس‌هایی که با دوربین پریسکوپی در نور ضعیف گرفته می‌شوند، بد نیست و می‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست. عکس‌های دارای زوم دیجیتالی ۲ برابری در نور ضعیف، به خوبی عکس‌های دارای زوم ۲ برابری در نور روز نیستند اما این عکس‌ها نیز قابل قبول هستند.

گوشی Xiaomi 12S Ultra حالت پرتره پیشرفته با گزینه‌های متعددی دارد و می‌تواند پرتره‌های بسیار خوبی بگیرد. پیش از این گفتیم که دوربین سلفی همان ‌دوربین به کار رفته در گوشي‌های خانواده شیائومی ۱۳ است و اصلا عکس‌هایی در حد یک گوشی پرچمدار نمی‌گیرد.

باتری و شارژ شیائومی ۱۲ اس اولترا

شیائومی 12S Ultra باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعت دارد و از تحمل باتری بسیار خوبی برخوردار است. این گوشی می‌تواند در حالت فول شارژ به مدت ۱۶ ساعت و ۱۹ دقیقه به صورت پیوسته با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بازپخش ویدئو انجام دهد و مرور وب با نرخ نوسازی داینامیک از یک تا ۱۲۰ هرتز تا ۱۴ ساعت و ۴۳ دقیقه امکان‌پذیر است. دقت داشته باشید که این تست‌ها با تنظیم نمایشگر روی 1440p انجام شده‌اند که رزولوشن پیشفرض نیست. با قرار دادن رزولوشن نمایشگر روی 1080p، نتیجه تحمل باتری برای مرور وب تغییری نمی‌کند اما یک ساعت به بازپخش پیوسته ویدئو اضافه می‌شود.

گوشی Xiaomi 12S Ultra می‌تواند با یک بار شارژ شدن، ۲۷ ساعت و ۹ دقیقه مکالمه پیوسته داشته باشد و تحمل باتری آن در تست‌های GSMARENA، حدود ۹۳ ساعت است که در مقایسه با دیگر گوشی‌های پرچمدار، متوسط محسوب می‌شود اما به دلیل سیستم دوربین پشتی بسیار خوبی که دارد و نیز به دلیل سرعت شارژ سیمی بالای ۶۷ وات که ظرف ۵۰ دقیقه گوشی را از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند، در فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

۴- شیائومی ۱۳

ساده‌ترین عضو خانواده شیائومی ۱۳ که در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شد با مجهز بودن به سیستم دوربین پیشرفته با لنزهای لایکا و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر با سرعت شارژ سیمی ۶۷ وات یکی دیگر از بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین و باتری محسوب می‌شود.

باتری و دوربین شیائومی ۱۳

این گوشی دارای ۱۵۲.۸ میلی متر طول، ۸.۱ میلی متر ضخامت و ۱۸۵ یا ۱۸۹ گرم وزن است، سطح جلویی آن با گوریلا گلس ۵ پوشیده می‌شود، قابی آلومینیومی دارد و سطح پشتی آن از جنس شیشه یا چرم مصنوعی است. Xiaomi 13 مثل دیگر گوشی‌های هم‌خانواده خودش امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد.

این گوشی مجهز به نمایشگری ۶.۳۶ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۱۴ پیکسل بر اینچ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت در حال HBM و حداکثر روشنایی خودکار ۱۹۰۰ نیست است که ۸۹.۴ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و اگرچه به خوبی نمایشگر به کار رفته در شیائومی ۱۳ اولترا، شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۲ اس اولترا نیست اما همچنان یکی از بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های رقیب محسوب می‌شود.

شیائومی ۱۳ با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 از جعبه خارج می‌شود و با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساخت ۴ نانومتری کار می‌کند و از این نظر، چیزی کمتر از نسخه‌های اولترا و پرو ندارد.

امکان خرید گوشی موبایل شیائومی ۱۳ در نسخه‌های زیر وجود دارد:

گوشی شیائومی ۱۳ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

گوشی شیائومی ۱۳ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

گوشی شیائومی ۱۳ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

گوشی شیائومی ۱۳ با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

سیستم دوربین Xiaomi 13

سیستم دوربین پشتی شیائومی ۱۳ از سه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که همگی آن‌ها مجهز به لنزهای لایکا هستند. در جلوی گوشی نیز همان دوربین سلفی رایج در پرچمداران اخیر شیائومی دیده می‌شود که با وجود داشتن سنسور ۳۲ مگاپیکسلی، عملکرد خیلی خوبی ندارد.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 1/1.49 اینچی Sony IMX800 با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۳ میلی متر و قابلیت‌های پایدارسازی اپتیکی تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است.

دوربین اولتراواید با سنسور 1/3.06 اینچی OmniVision OV13B10 کار می‌کند که پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل دارد. این دوربین مجهز به لنزی با فاصله کانونی ۱۵ میلی متر، گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه است.

دوربین تله‌فوتو دارای قابلیت زوم ۳.۲ برابری مجهز به سنسور 1/3.94 اینچی Samsung S5K3K1 است که در دوربین‌های تله‌فوتو سامسونگ گلکسی S22، S22 پلاس، S23 و S23 پلاس نیز دیده می‌شود و دارای پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل است. این سنسور در پشت لنزی ۷۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر دارد.

دوربین سلفی مجهز به سنسور 1/3.2 اینچی OmniVision OV32C با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری و رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل است که با داشتن فیلتر رنگی Quad-Bayer خروجی پیشفرض آن، عکس‌های ۸ مگاپیکسلی است. این دوربین فوکوس ثابت دارد و عکس‌های خیلی خوبی نمی‌گیرد.

عکس‌های دوربین اصلی به صورت پیشفرض دارای رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل هستند عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور روز گرفته می‌شوند بسیار شفاف و عاری از نویز هستند و کنتراست و محدوده داینامیک عالی دارند. این عکس‌ها از جزئیات زیادی برخوردار هستند و بازتولید رنگ نیز بسیار طبیعی انجام می‌شود. به طور کلی این عکس‌ها، هم در حالت Leica Vibrant و هم در حالت Leica Authentic از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هیچ نقطه ضعفی ندارند. همچنین، می‌توانید از این دوربین برای گرفتن عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کنید.

عکس‌های دوربین اولتراواید در حالت پیشفرض رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارند. عکس‌هایی که با این دوربین در نور روز گرفته می‌شوند، دارای جزئیات بسیار زیادی هستند، از شفافیت بالایی برخوردارند، محدوده داینامیک خوبی دارند و اگرچه کمی نویز در آن‌ها دیده می‌شود اما به طور کلی فراتر از عکس‌های اولتراواید بسیاری از گوشی‌های رقیب هستند.

عکس‌های دوربین اولتراواید در حالت پیشفرض رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی دارند. این عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳.۲ برابری در نور روز سرشار از جزئیات هستند، هیچ نویزی ندارند، از شفافیت خیلی خوبی برخوردار هستند، کنتراست خوبی دارند و بازتولید رنگ در آن‌ها بسیار خوب است.

مثل گوشی‌های شیائومی ۱۳ اولترا، شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۲ اس که تا اینجا به شما معرفی کرده‌ایم، شیائومی ۱۳ نیز دارای حالت پرتره بسیار پیشرفته با گزینه‌های متنوع است و پرتره‌های بسیار حرفه‌ای و زیبایی خلق می‌کند.

یکی از نکات مثبت سیستم دوربین پشتی شیائومی ۱۳، انطباق رنگ در عکس‌های هر سه دوربین اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که عکس‌های دوربین تله‌فوتو، کنتراست کمی بیشتر در مقایسه با دوربین اصلی دارند. سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED از نوع Dual-Tune و قابلیت‌های عکاسی پانوراما و HDR است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 8K@24fps و 4K@24/30/60fps فیلمبرداری کند.

همانطور که پیش از این گفتیم، دوربین سلفی چندان خوب نیست و عکس‌هایی کاملا معمولی در نور روز می‌گیرد که ارزش بیشتر صحبت کردن را ندارند. این دوربین می‌تواند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کند و دارای قابلیت‌های عکاسی پانوراما و HDR است.

شیائومی ۱۳ دارای حالت شب خودکار است که در صورت ضعیف بودن نور محیطی به صورت خودکار فعال می‌شود و البته حالت شب دستی نیز دارد. عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور ضعیف گرفته می‌شوند واقعا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این عکس‌ها سرشار از جزئیات هستند، هیچ نویزی ندارند، سایه‌ها و هایلایت‌ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند. عملکرد دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو نیز در نور ضعیف خوب است اما آن‌چنان معرکه نیست.

باتری و شارژ شیائومی ۱۳

شیائومی ۱۳ دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است اما ظرفیت نگهداری شارژ بسیار خوبی دارد. این گوشی در تست‌های تحمل باتری GSMARENA، امتیاز ۱۰۸ ساعت را به خودش اختصاص داده است و با یک بار شارژ کردن می‌تواند ۱۷ ساعت و ۳۵ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو، ۱۶ ساعت و ۴۹ دقیقه مرور پیوسته وب یا ۳۳ ساعت و ۴۲ دقیقه مکالمه پیوسته داشته باشد که اعداد بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

گوشی Xiaomi 13 دارای قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات است و اگرچه به ادعای شیائومی، شارژ کامل ۳۸ دقیقه طول می‌کشد اما تست‌های GSMARENA نشان می‌دهد که برای شارژ شدن کامل گوشی باید ۴۲ دقیقه صبر کنید که البته زمان کوتاهی محسوب می‌شود.

این گوشی به غیر شارژ سیمی سریع ۶۰ واتی دارای قابلیت‌های شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی است.

باتری دارای ظرفیت خیلی خوب و سرعت شارژ بالا در کنار سیستم دوربین پیشرفته دارای عملکرد خیلی خوب در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های رقیب سبب شده است تا شیائومی را در لیست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری قرار دهیم.

۵- ردمی Note 12 Pro 5G

از دنیای گوشی‌های پرچمدار شیائومی که خارج شویم، در بین گوشی‌های میان-رده نیز می‌توانیم گزینه‌هایی با باتری و دوربین خوب پیدا کنیم که بدون شک، بهترین آن‌ها گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو 5G است. قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت در آذر ۱۴۰۲ حدود ۱۲ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان است.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5g

این گوشی که در تاریخ یکم نوامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شد، ۱۶۳ میلی متر طول، ۸ میلی متر ضخامت و ۱۸۷ گرم وزن دارد، از طراحی ساندویچ شیشه برخوردار است اما قابی پلاستیکی دارد و دارای امتیاز مقاومت محیطی IP53 است و بنابراین، در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاومت دارد.

شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که قابلیت‌های دالبی ویژن و +HDR10 دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت دستی به ۵۰۰ نیت و در حالت خودکار به ۹۰۰ نیت می‌رسد و ۸۶.۷ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند.

ردمی Note 12 Pro 5G با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و دارای تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ با ساخت ۶ نانومتری است. این گوشی در میان رقبا عملکردی متوسط دارد و توان پردازشی آن کمی از سامسونگ گلکسی A54 پایین‌تر و کمی از سامسونگ گلکسی A53 5G بالاتر است.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و برسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

همچنین، بد نیست اشاره کنیم که Redmi Note 12 Pro 5G از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم دوربین Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G

این گوشی مجهز به سه دوربین پشتی است که شامل دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین ماکرو هستند. وقتی از محدوده گوشی‌های پرچمدار شیائومی خارج می‌شوید، نباید انتظار دوربین تله‌فوتو یا لنزهای لایکا داشته باشید.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 1/1.56 اینچی Sony IMX766است که پیکسل‌هایی ۱.۰ میکرومتری دارد، مجهز به فیلتر رنگی Quad-Bayer است و رزولوشن آن ۵۰ مگاپیکسل است. در جلوی این سنسور، لنزی با ۶ عنصر نوری، فاصله کانونی ۲۴ میلی متر، دیافراگم f/1.88 و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار دارد.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور Samsung S5K4H7 ISOCELL Slim با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است که در جلوی آن، لنزی ۱۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد.

دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی نیز حسگر OmniVision OV02B1 و لنز ۲۴ میلی متری دارای گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت دارد.
سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED از نوع Dual-Tune و قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 4K@30fps فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی مجهز به سنسور 1/3.06 اینچی OV16A1 با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل است و لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد. متأسفانه، فوکوس دوربین سلفی مثل گوشی‌های پرچمداری که تا اینجا به شما معرفی کرده‌ایم، ثابت است ولی عکس‌های بدی نمی‌گیرد. حداکثر کیفیت فیلمبرداری این دوربین نیز از 1080p@60fps فراتر نمی‌رود.

عکس‌های دوربین اصلی در حالت پیشفرض با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. عکس‌هایی که با این دوربین در نور روز می‌گیرید، واقعات عالی و حتی در حد عکس‌های گوشی‌های پرچمدار هستند. این عکس‌ها جزئیات بسیار زیاد، کنتراست بالا، محدوده داینامیک خوب و بازتولید رنگ عالی دارند و فاقد هرگونه نویزی هستند. حتی عکس‌های دارای زوم دیجیتالی دو برابری نیز از کیفیت خوبی برخوردارند. با این دوربین می‌توانید عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی نیز بگیرید.

با اینکه خبری از حسگر عمقی در پشت گوشی نیست اما عکس‌های پرتره خیلی خوب از آب در می‌آیند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه عالی است و سوژه به خوبی نورپردازی می‌شود و جزئیات آن به زیبایی به تصویر در می‌آیند. گذشته از این، محدوده داینامیک این پرتره‌ها خیلی خوب است و بوکه دلپذیری هم دارند.

عکس‌های اولتراواید ۸ مگاپیکسلی که در نور روز گرفته می‌شود، با در نظر گرفتن محدوده قیمتی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند. این عکس‌ها جزئیات زیادی دارند، فاقد هرگونه نویزی هستند و کاملا طبیعی به نظر می‌رسند.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. این دوربین دارای فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی متری است و مدتی طول می‌کشد که به عکاسی با آن عادت کنید.

دوربین سلفی شباهت زیادی به دوربین‌های سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار شیائومی دارد و با اینکه آن دوربین سلفی چندان شایسته کلاس میان-رده نبود اما این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای یک میان-رده بد نیست. عکس‌هایی که با این دوربین در نور روز می‌گیرید، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و نمی‌توان ایراد زیادی به آن‌ها گرفت.

گوشی Redmi Note 12 Pro 5G دارای حالت شب خودکار و حالت شب دستی است. عکس‌هایی که با حالت شب خودکار در نور ضعیف و با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، عالی هستند. این عکس‌ها نوردهی خیلی خوبی دارند، سرشار از جزئیات هستند، از اشباع رنگ عالی برخوردار هستند و محدوده داینامیک بسیار گسترده‌ای دارند و عاری از نویز هستند. عکس‌هایی که با حالت شب دستی گرفته می‌شوند، کمی روشن‌تر هستند وسایه‌های بهتری دارند. اگر حالت شب را به طور کامل خاموش کنید، عکس‌هایی کمی تاریک‌تر ایجاد می‌شوند اما این عکس‌ها بسیار طبیعی‌تر هستند و جزئیات خیلی بیشتری را به تصویر می‌کشند.

عکس‌های دوربین اولتراواید در نور ضعیف بد نیستند. میزان جزئیات در این عکس‌ها کافی است و از اشباع رنگ خوبی هم برخوردار هستند اما این عکس‌ها چندان روشن نیستند، کمی نویز دارند و محدوده داینامیک آن‌ها نیز خیلی گسترده نیست که البته هیچ کدام از این‌ها، مشکلی جدی برای یک دوربین اولتراواید در کلاس میان-رده محسوب نمی‌شود. حالت شب تا حدی بعضی از ویژگی‌های این عکس‌ها مثل نورپردازی را بهتر می‌کند اما سبب کاهش جزئیات می‌شود.

باتری و شارژ شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت آن است که امتیاز استفاده فعال بسیار خوب ۱۲ ساعت را در تست‌های GSMARENA 2.0 به خودش اختصاص می‌دهد. این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ کردن، ۲۴ ساعت و ۵۵ دقیقه مکالمه پیوسته، ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه مرور پیوسته وب، ۱۵ ساعت و ۱۸ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو و ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه گیمینگ پیوسته داشته باشد و با امتیاز باتری ۱۳۶ در وبسایت DXOMARK بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری محسوب می‌شود.

شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G دارای قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات سیمی است که برای شارژ کردن کامل باتری، ۵۵ دقیقه وقت نیاز دارد.
از آن‌جایی که این گوشی دوربین اصلی خیلی خوبی دارد که در شب و روز عکس‌های خیلی خوبی می‌گیرد و دوربین اولتراواید و سلفی آن نیز در کلاس میان-رده جزء دوربین‌های خوب محسوب می‌شوند و با در نظر گرفتن اینکه بهترین باتری را در بین تمامی گوشی‌های شیائومی معرفی شده تا آذر ۱۴۰۲ دارد، می‌توانیم آن را بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری در کلاس میان-رده بنامیم.

۶- ردمی Note 12 5G

دیگر عضو خانواده ردمی نوت ۱۲ یعنی گوشی Redmi Note 12 5G نیز باتری خیلی خوبی دارد و می‌توان روی سیستم دوربین آن نیز حساب کرد. این گوشی که در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ وارد بازار شد، دارای ۱۶۵.۹ میلی متر طول، ۸ میلی متر ضخامت و ۱۸۸ گرم وزن است و بدنه‌ای پلاستیکی دارد که شبیه شیشه به نظر می‌رسد اما شیشه نیست. این گوشی دارای امتیاز مقاومت محیطی IP53 است و بنابراین در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاومت دارد.

ردمی Note 12 5G

شیائومی ردمی Note 12 5G مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ (تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ) و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت است که با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود و ۸۵ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند.

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 14 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه کمیاب کوالکام اسنپدراگون ۴ نسل یک با ساخت ۶ نانومتری است که عملکردی کمی ضعیف‌تر از گوشی سامسونگ گلکسی A33 5G فراهم می‌آورد اما با ساخت ۶ نانومتری، نقش مهمی عمر بالای باتری ایفا می‌کند.

شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی Redmi Note 12 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi Note 12 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi Note 12 5G با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

این گوشی از کارت حافظه خارجی میکرو SD کارت پشتیبانی می‌کند که خشاب مشترک با سیم کارت دارد و نمی‌توانید همزمان از سیم کارت دوم و کارت حافظه استفاده کنید.

سیستم دوربین ردمی Note 12 5G

سیستم دوربین پشتی از سه دوربین اصلی، اولتراواید و ماکرو تشکیل می‌شود. دوربین اصلی مجهز به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز است، دوربین اولتراواید سنسوری 1/4 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسل و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی نیز مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت است. سیستم دوربین پشتی فلش LED از نوع Dual-Tune دارد، دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما است و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

دوربین جلو مجهز به سنسوری 1/3 اینچی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.5 است، قابلیت HDR دارد و کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

دوربین اصلی شیائومی Redmi Note 12 5G در نور روز عکس‌های خوبی می‌گیرد که فراتر از یک میان-رده ارزان‌قیمت هستند. این عکس‌ها جزئیات فراوانی دارند، از شفافیت کافی برخوردار هستند و رنگ‌ها را خیلی طبیعی نشان می‌دهند. محدوده داینامیک و کنتراست در این عکس‌ها خوب است ولی کمی نویزی هستند. این دوربین می‌تواند عکس‌های پرتره خیلی خوبی نیز خلق کند.

مطابق انتظار، دوربین اولتراواید نمی‌تواند حتی در نور روز، عکس‌های خیلی خوبی بگیرد و این عکس‌ها در بهترین حالت، متوسط هستند. دوربین ماکرو نیز عملکرد چندان قابل قبولی ندارد.

عکس‌های دوربین سلفی بد نیستند و اگر بتوانید دست خود را ثابت نگه دارید و شرایط نوری نیز خوب باشد، می‌توانید سلفی‌های خوبی با این گوشی بگیرید.

در نور ضعیف، هیچ کدام از دوربین‌های اصلی و اولتراواید نمی‌توانند عکس‌های خیلی خوبی بگیرند. عکس‌های دوربین اصلی در شب در بهترین حالت، متوسط هستند و عکس‌های دوربین اولتراواید اصلا تعریفی ندارند.

باتری و شارژ شیائومی ردمی Note 12 5G

این گوشی نیز مثل ردمی نوت ۱۲ پرو 5G مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و تراشه متفاوتی دارد. با اینکه ردمی Note 12 5G در مرور وب و گیمینگ خیلی خوب شارژ نگه نمی‌دارد اما تحمل باتری برای بازپخش ویدئو و به ویژه مکالمه، حرف ندارند این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ شدن از بیش از ۳۴ ساعت مکالمه پیوسته، نزدیک به ۱۴ ساعت بازپخش ویدئو، نزدیک به ۹ ساعت مرور پیوسته وب و نزدیک به ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه گیمینگ، پشتیبانی کند.

شیائومی ردمی Note 12 5G دارای قابلیت شارژ سیمی ۳۳ واتی است که گوشی را ظرف مدت یک ساعت و هشت دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند و تنها ۳۰ دقیقه زمان برای پر کردن باتری تا ۵۶ درصد لازم دارد.

با اینکه این گوشی نه سیستم دوربین عالی و نه باتری و شارژ فوق‌العاده‌ای دارد، ولی با توجه به محدوده قیمتی، در هر دو بخش، عملکرد قابل قبولی از خودش بر جای می‌گذارد و می‌توان آن را در لیست بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری و دوربین قرار داد.

۷- شیائومی 12T Pro

سری شیائومی تی، گوشی‌هایی حد واسط پرچمداران و میان-رده‌های شیائومی هستند. شیائومی ۱۲ تی پرو که در اکتبر ۲۰۲۲ وارد بازار موبایل شد، دارای ۱۶۳.۱ میلی متر طول، ۸.۶ میلی متر ضخامت، ۲۰۲ گرم وزن، طراحی ساندویچ شیشه و قاب پلاستیکی است و امتیاز مقاومت محیطی IP53 دارد.

شیائومی ۱۲ تی پرو

این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر اینچ)، نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتز، روشنایی دستی حداکثر ۵۰۰ نیت و روشنایی خودکار حداکثر ۹۰۰ نیت است که قابلیت‌ +HDR10 و امکان نمایش ۶۸ میلیارد رنگ را دارد، ۸۶.۷ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

شیائومی 12T Pro با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با ساخت ۴ نانومتری و GPU مدل Adreno 730 است که هنوز هم یکی از بهترین تراشه‌ها محسوب می‌شود. این گوشی از نظر عملکرد پردازشی در بین بهترین گوشی‌های ۲-۲۰۲۲ قرار می‌گیرد و حتی از سامسونگ گلکسی اس ۲۲ نیز قوی‌تر است.

امکان خرید گوشی شیائومی 12T پرو در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

این گوشی شکاف کارت حافظه ندارد.

سیستم دوربین Xiaomi 12T Pro

این گوشی دارای سه دوربین پشتی شامل دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین ماکرو است که به غیر از دوربین اصلی، دو دوربین دیگر در حد میان-رده‌های معمولی شیائومی هستند.

دوربین اصلی مجهز به سنسور Samsung HP1 sensor با فیلتر Tetra2pixel است هر ۱۶ پیکسل ۰.۶۴ میکرومتری این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را با همدیگر ترکیب می‌کند تا یک پیکسل بزرگ ۲.۵۶ میکرومتری بسازد. این سنسور 1/1.22 اینچی اگرچه به بزرگی سنسور یک اینچی نیست اما یکی از بزرگ‌ترین سنسورها در بین گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود و نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به کار رفته در نسل قبلی، بسیار بهتر است. در جلوی این سنسور، لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و قابلیت‌های پایدارسازی اپتیکی تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است که اگرچه به خوبی لنزهای لایکا مورد استفاده در پرچمداران شیائومی نیست اما خیلی بهتر از لنزهای گوشی‌های میان‌-رده معمولی موجود در بازار موبایل محسوب می‌شود.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور 1/4 اینچی Samsung S5K4H7 ISOCELL Slim است پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسل دارد. در جلوی این سنسور، لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است.

دوربین ماکرو مجهز به لنز GalaxyCore GC02 با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. این دوربین، فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی‌متری دارد.

سیستم دوربین پشتی مجهز به فلش LED از نوع Dual-Tune است و قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما دارد. این سیستم می‌تواند با کیفیت‌های 8K@24fps و 4K@30/60fps فیلمبرداری کند.

در جلوی شیائومی ۱۲ تی پرو، دوربین سلفی با سنسور 1/3.47 اینچی Sony IMX596 با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری و رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی قرار دارد که مجهز به فیلتر Quad-Bayer است. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد و متأسفانه، فوکوس آن ثابت است. دوربین سلفی دارای قابلیت‌های HDR و پانوراما است و کیفیت فیلمبرداری آن از 1080p@30/60fps فراتر نمی‌رود.

عکس‌هایی که در نور روز با دوربین اصلی گرفته می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این عکس‌ها رنگ‌هایی با اشباع خوب و بسیار زنده و جذاب دارند، از کنتراست و محدوده داینامیک خوبی برخوردار هستند. این عکس‌ها که در حالت پیشفرض رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل دارند، سرشار از جزئیات هستند و کمی شفاف‌سازی می‌شوند اما ظاهری بسیار طبیعی دارند. گذشته از این‌ها، هیچ خبری از نویز نیست. در صورتی که کنتراست و اشباع رنگ بالاتری را بپسندید، می‌توانید دکمه AI را روشن کنید که به ویژه در صحنه‌های دارای آسمان‌های آبی و بخش‌های سرسبز مؤثر است.

به غیر از رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل، می‌توانید از دوربین اصلی برای عکاسی با چندین رزولوشن بالاتر نیز استفاده کنید. جزئیات عکس‌های دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل به طور محسوسی نسبت به عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی افزایش پیدا می‌کند اما کمی نویز به عکس‌ها اضافه می‌شود و محدوده داینامیک به طور تقریبا نامحسوسی کاهش پیدا می‌کند. در مقابل، عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی با داشتن حجم بسیار بالاتر، بهبود قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی نشان نمی‌دهند. نتیجه کیفیت بالای عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی این است که زوم دیجیتالی ۲ برابری عکس‌های بسیار خوب و با جزئیات بسیار زیادی به شما تحویل می‌دهد که می‌توان آن‌ها را در سطح عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۲ برابری دانست.

عکس‌های اولتراواید با در نظر گرفتن سخت‌افزارهای ساده و ابتدایی به کار رفته در این دوربین، بسیار بهتر از عکس‌های اولتراواید در خیلی از گوشی‌های رقیب هستند. این عکس‌ها محدوده داینامیک خیلی خوبی دارند و رنگ‌های آن‌ها کمی گرم‌تر از دوربین اصلی است.

اگر از حالت پرتره استفاده کنید، دوربین اصلی تا دو برابر روی سوژه زوم می‌کندو پرتره‌های زیبایی خلق می‌شوند که در آن‌ها، جداسازی سوژه از پس‌زمینه عالی انجام می‌شود و به خوبی می‌توانید جزئیات سوژه را ببینید. همچنین، نورپردازی سوژه در عکس‌های پرتره واقعا خوب است.
عکس‌های دوربین سلفی با وجود مجهز بودن این دوربین به فیلتر Quad-Bayer، رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل دارند. این دوربین می‌تواند عکس‌های پرتره قابل قبولی بگیرد اما فوکوس ثابت دارد. از مزیت‌های عکس‌های سلفی می‌توان به رنگ‌های دقیق و نوردهی مناسب سوژه اشاره کرد.
گوشی Xiaomi 12T Pro دارای حالت شب خودکار است که البته امکان غیر فعال‌سازی آن در تنظیمات دوربین وجود دارد. عکس‌هایی که با حالت شب خودکار گرفته می‌شوند، تفاوت زیادی با عکس‌های گرفته شده با حالت شب دستی ندارند. خوشبختانه، هیچ کدام از دو حالت خودکار و دستی، زمان زیادی صرف عکس گرفتن نمی‌کنند.

عکس‌های دوربین اصلی در نور ضعیف، عالی هستند. حالت شب پردازش سنگینی روی عکس‌ها انجام نمی‌دهد و بنابراین این عکس‌ها ظاهر و نورپردازی بسیار طبیعی دارند و سایه‌ها از تاریکی لازم برخوردار هستند. منابع نوری و هایلایت‌ها به بهترین شکل ممکن باز تولید می‌شوند و خبری از انفجار نور در آن‌ها نیست. گذشته از این، محدوده داینامیک حرف ندارد و رنگ‌ها و تعادل سفید، بسیار دقیق هستند. این عکس‌ها جزئیات بسیار زیادی دارند اما شفاف‌سازی در آن‌ها مشهود است. اگر از حالت شب استفاده نکنید، همچنان عکس‌های خوبی خلق می‌شوند که اگرچه از بعضی جنبه‌ها مثل محدوده داینامیک و نورپردازی ضعیف‌تر از عکس‌های گرفته شده با حالت شب هستند اما بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. حتی عکس‌های دارای زوم ۲ برابری که با دوربین اصلی در نور ضعیف گرفته می‌شوند، بسیار فراتر از انتظار هستند.

عکس‌های اولتراواید که با استفاده از حالت شب در نور ضعیف گرفته می‌شوند نیز از کیفیتی فراتر از انتظار برخوردار هستند. این عکس‌ها نوردهی خوب و محدوده داینامیک گسترده‌ای دارند. رنگ‌ها اشباع کافی دارند، منابع نوری به خوبی به تصویر کشیده می‌شوند و جزئیات نیز قابل قبول هستند اما این مزیت‌ها همه به لطف حالت شب هستند و برای عکاسی با دوربین اولتراواید Xiaomi 12T Pro در نور ضعیف، هرگز نباید حالت شب را خاموش کنید. همچنین، حالت شب دستی عملکرد بهتری در مقایسه با حالت شب خودکار در عکاسی اولتراواید دارد.

باتری و شارژ شیائومی ۱۲ تی پرو

این گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که علی‌رغم ظرفیت بالا و تراشه بهینه به کار رفته در شیائومی 12T Pro، عملکردی نسبتا خوب دارد ولی انتظار می‌رود که بهتر از این باشد. این گوشی در تست‌های تحمل باتری GSMARENA امتیاز ۹۱ ساعت می‌گیرد که شامل ۲۶ ساعت و ۳۰ دقیقه مکالمه پیوسته، حدود ۱۱ ساعت مرور پیوسته وب و ۱۷ ساعت بازپخش پیوسته ویدئو است.

یکی از دلایلی که سبب شده است تا این گوشی را در فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری قرار دهیم، قابلیت شارژ سیمی سریع ۱۲۰ وات است که با فعال کردن حالت تقویت سرعت شارژ یا Boost، تنها ظرف ۲۳ دقیقه، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

۸- شیائومی 13T Pro

گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ وارد بازار موبایل شد. این گوشی ۱۶۲.۲ میلی متر طول، ۸.۵ میلی متر ضخامت و ۲۰۰ یا ۲۰۶ گرم وزن دارد. جنس سطح جلویی گوشی از گوریلا گلس ۵، قاب از جنس پلاستیک و سطح پشتی از جنس شیشه یا چرم مصنوعی است. این گوشی همانند پرچمداران خانواده شیائومی ۱۳، امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد و بنابراین می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب دوام بیاورد.

پیشنهاد ما به شما:  آیفون 16 پرو مکس دوربین پریسکوپ "سوپر تله فوتو" خواهد داشت

گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو

Xiaomi 13T Pro مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر اینچ) است، می‌تواند ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد، از دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر که ۸۷.۵ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند، دو ویژگی خاص دارد: نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۴۴ هرتز که آن را برای گیمینگ عالی کرده است و روشنایی حداکثری بسیار بالا که به ۲۶۰۰ نیت هم می‌رسد!

شیائومی ۱۳ تی پرو با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس با ساخت ۴ نانومتری است. با اینکه این تراشه توان پردازشی لازم برای رقابت با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را ندارد اما عملکرد آن از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهتر است.

شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو با حافظه داخلی یک ترابایت و رم ۱۶ گیگابایت

سیستم دوربین Xiaomi 13T Pro

این گوشی با مجهز بودن به دوربین‌های پیشرفته و لنزهای لایکا حتی می‌تواند از نظر دوربین با گوشی‌های پرچمدار واقعی نیز رقابت کند و مثل پرچمداران شیائومی دارای دو حالت عکاسی Leica Vibrant و Leica Authentic است. سیستم دوربین پشتی از سه دوربین اصلی، تله‌فوتو و اولتراواید تشکیل می‌شود.

دوربین اصلی مجهز به لنز 1/1.28 اینچی Sony IMX 707 با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad-Bayer RGB و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۴ میلی متر، گشودگی دیافراگم f/1.9 و هفت عنصر اپتیکی قرار گرفته است که قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر دارد.

دوربین تله‌فوتو مجهز به سنسور 1/2.88 اینچی OmniVision OV50D با پیکسل‌های ۰.۶۱ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad-Bayer RGB و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۵۰ میلی متر، گشودگی دیافراگم f/1.9 و پنج عنصر اپتیکی قرار گرفته است که قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و زوم اپتیکی ۲ برابری دارد.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور 1/3.06 اینچی OmniVision OV13B با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است که در جلوی آن، لنزی با فاصله کانونی ۱۵ میلی متر، گشودگی دیافراگم f/2.2 و و پنج عنصر اپتیکی قرار گرفته است و فوکوس ثابت دارد.

سیستم دوربین پشتی که قابلیت‌های عکاسی پانوراما و HDR دارد، می‌تواند با کیفیت حداکثر 8K@24fps یا 4K@24/30/60fps فیلمبرداری کند و مجهز به فلش LED است.

دوربین سلفی نیز مثل دیگر گوشی‌های شیائومی، چندان خوب نیست. این دوربین با سنسور 1/2.8 اینچی Sony IMX 596 با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad-Bayer و رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل کار می‌کند که در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین جلو از 1080p@30fps فراتر نمی‌رود.

عکس‌های دوربین اصلی در حالت پیشفرض با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. عکس‌هایی که با ای دوربین در نور روز گرفته می‌شوند، سرشار از جزئیات هستند، از شفافیت مناسبی برخوردارند و هیچ نویز قابل مشاهده‌ای در آن‌ها وجود ندارد. پردازش تصویر در این عکس‌ها متعادل است و عکس‌هایی با ظاهر طبیعی ایجاد می‌کند. این عکس‌ها از محدوده داینامیک و کنتراست مناسبی نیز برخوردار هستند و دقت رنگ بالایی دارند. حالت Leica Vibrant عکس‌هایی با اشباع رنگ بیشتر و رنگ‌های جذاب‌تر از حالت طبیعی می‌گیرد که ظاهری کمی پردازش شده دارند اما چنین چیزی در حالت Leica Authentic مشاهده نمی‌شود و عکس‌ها، گذشته از اینکه کمی تاریک‌تر هستند، ظاهری طبیعی‌تر دارند. دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی نیز بگیرد که اگرچه جزئیات بیشتری در مقایسه با عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی ندارند اما به دلیل پردازش کمتر، از ظاهری طبیعی‌تر برخوردار هستند.

عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی دوربین تله‌فوتو که در نور روز گرفته می‌شوند، بسیار خوب و بدون ایراد خاصی هستند. این عکس‌ها جزئیات بسیار زیادی دارند. این عکس‌ها از نظر بازتولید رنگ، کنتراست و محدوده داینامیک کاملا با عکس‌های دوربین اصلی انطباق دارند اما از نظر جزئیات، ضعیف‌تر هستند زیرا دوربین تله‌فوتو، حسگر کوچک‌تر دارد. در کل می‌توان گفت که شیائومی ۱۳ تی پرو عکس‌های تله‌فوتو بسیار خوبی در نور روز می‌گیرد.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی است اما عکس‌ها را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. جزئیات در عکس‌های اولتراواید که در نور روز گرفته می‌شوند، متوسط است، نویز کمی دارند، از رنگ‌های دقیقی برخوردار هستند و محدوده داینامیک آن‌ها مناسب است. این عکس‌ها به نسبت عکس‌های اولتراواید بسیاری از گوشی‌های دیگر، بهتر هستند. البته، کنتراست آن‌ها می‌توانست بهتر باشد.

این گوشی مثل پرچمدارهای شیائومی دارای حالت پرتره پیشرفته‌ای است که گزینه‌های متنوعی دارد در کل می‌توان گفت که حالت پرتره عملکرد خیلی خوبی در جداسازی سوژه از پس‌زمینه و خلق بوکه دارد و عکس‌های پرتره از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

با اینکه دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به فیلتر Quad-Bayer است اما عکس‌ها را با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. سلفی‌ها قطعا در حد گوشي‌های پرچمدار نیستند اما می‌توان‌ آن‌ها را برای گوشی‌های میان-رده با قیمت متوسط، مناسب دانست.

گوشی Xiaomi 13T Pro دارای حالت شب خودکار است که به ندرت در هنگام عکاسی با دوربین اصلی و دوربین تله‌فوتو فعال می‌شود اما تقریبا هر بار که بخواهید با دوربین اولتراواید در نور ضعیف عکاسی کنید، شاهد فعال شدن حالت شب خودکار خواهید بود.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور ضعیف گرفته می‌شوند، از بهترین عکس‌هایی هستند که می‌توانید در شب با استفاده از گوشی بگیرید و می‌توانند حتی با عکس‌های گرفته شده با سنسورهای یک اینچی مثل سنسورهای به کار رفته در پرچمداران خانواده شیائومی ۱۳ نیز رقابت کنند. این عکس‌ها سرشار از جزئیات هستند، هیچ نویزی ندارند، از محدوده داینامیک خوب و اشباع رنگ فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و منابع نوری در آن‌ها خیلی خوب به تصویر کشیده می‌شوند. عکس‌های دوربین تله‌فوتو در نور ضعیف نیز از نظر رنگ‌، محدوده داینامیک، کاهش نویز و پردازش کلی، به خوبی عکس‌های دوربین اصلی هستند اما همانطور که گفتیم، جزئیات کمتری دارند. عکس‌های اولتراواید در شب بسیار فراتر از انتظار هستند. همه این عکس‌ها با حالت شب خودکار گرفته می‌شوند و از نظر نوردهی، محدوده داینامیک، رنگ و جزئیات، عالی هستند.

باتری و شارژ شیائومی ۱۳ تی پرو

این گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و عملکردی مشابه با شیائومی ۱۲ تی پرو دارد. در تست‌های استفاده فعال GSMARENA 2.0 شیائومی ۱۳ تی پرو ۲۸ ساعت و ۲۰ دقیقه مکالمه پیوسته، ۹ ساعت و ۵۳ دقیقه مرور پیوسته وب، ۱۲ ساعت و ۵۴ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو و ۸ ساعت و ۲۳ دقیقه گیمینگ پیوسته را بر جای گذاشته است که عملکرد خوبی است اما انتظار بیشتری از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در کنار تراشه‌ای پرچمدار با ساخت ۴ نانومتری می‌رود. البته این گوشی دارای قابلیت شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات است و ظرف ۲۶ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود که سرعت شارژ بالایی است.

۹- ردمی Note 11 Pro 5G

ردمی Note 11 Pro 5G که در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ وارد بازار شد یکی دیگر از گوشي‌های شیائومی با باتری و دوربین خوب است. این گوشی ۱۶۴.۲ میلی متر طول، ۸.۱ میلی متر ضخامت و ۲۰۲ گرم وزن دارد و مجهز به بدنه‌ای با طراحی ساندویچ شیشه و قابی پلاستیکی است. امتیاز مقاومت محیطی IP 53 برای میان-رده‌ای خوش قیمت بد نیست.

ردمی Note 11 Pro 5G

یکی از نقات قوت این گوشی تقریبا ارزان‌قیمت، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی SuperAMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز و روشنایی حداکثری آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر که ۸۶ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ با ساخت ۶ نانومتری کار می‌کند. عملکرد پردازشی این گوشی در بین گوشی‌های میان-رده، متوسط رو به ضعیف است و اختلاف قابل توجهی با میان-رده خوبی مثل سامسونگ گلکسی A52s 5G دارد که تقریبا هم نسل خودش محسوب می‌شود.

امکان خرید گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

این گوشی شکاف کارت حافظه میکرو SD کارت نیز دارد که از خشاب مشترک با سیم کارت استفاده می‌کند و تنها اگر یک سیم کارت درون گوشی قرار دهید، می‌توانید از کارت حافظه خارجی نیز استفاده کنید.

سیستم دوربین Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

سیستم دوربین پشتی از سه دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین ماکرو تشکیل می‌شود که کانفیگ آشنایی در بین میان-رده‌های شیائومی است. دو دوربین اولتراواید و ماکرو در بسیاری از گوشی‌های دیگر شیائومی نیز به کار رفته‌اند اما دوربین اصلی کمی خاص‌تر است.

دوربین اصلی سنسور 1/1.52 اینچی Samsung ISOCELL HM2 با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری، فیلتر Nona-Bayer و رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل دارد که در پشت لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است. فیلتر Nona-Bayer هر ۹ پیکسل را یکی می‌کند، پیکسل‌هایی ۲.۱ میکرومتری می‌سازد و عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بیرون می‌دهد.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور Sony IMX355با رزولوشن ۸ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۱۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد. این لنز دارای فوکوس ثابت در بی‌نهایت است.

دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1و لنز دارای گشودگی f/2.4 کار می‌کند و فوکوس ثابت در فاصله چهار سانتی متری دارد.

حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین پشتی به 1080@30fps می‌رسد، مجهز به فلش LED است و قابلیت‌های HDR و پانوراما دارد.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی با سنسور 1/3.06 اینچی OmniVision با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل قرار دارد که اگرچه مجهز به فیلتر Quad-Bayer است اما به جای عکس‌های ۴ مگاپیکسلی، عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی تولید می‌کند. این دوربین لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.5 و فوکوس ثابت دارد. حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی به 1080@30fps می‌رسد.

دوربین اصلی در نور روز عکس‌های خوبی می‌گیرد. این عکس‌ها جزئیات کافی دارند، از تعادل سفید درست و به‌جایی برخوردار هستند و بازتولید رنگ در آن‌ها طبیعی به نظر می‌رسد. همچنین، کنتراست بالا و محدوده داینامیک مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی در نور روز است. متأسفانه عکس‌های دارای زوم دیجیتالی ۲ برابری، چندان خوب نیستند. این دوربین می‌تواند با حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز عکاسی کند و با اینکه این عکس‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند اما حجم بالایی هم دارند.

عکس‌های اولتراواید نیز برای یک گوشی میان-رده ارزان‌قیمت خوب محسوب می‌شوند. این عکس‌ها محدوده داینامیک مناسب، کنتراست کافی و تصحیح اعوجاج خوبی دارند اما اشباع رنگ آن‌ها چندان خوب نیست و جزئیات زیادی هم ندارند.

عکس‌های پرتره ۱۲ مگاپیکسلی که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، فوق‌العاده خوب هستند. قطعا این عکس‌ها به خوبی پرتره‌های گوشی‌های پرچمدار شیائومی نیستند اما درکلاس میان-رده از بهترین‌ها محسوب می‌شوند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه در این عکس‌ها حرف ندارد و بوکه نیز بسیار دلپذیر است.

تنها دوربین اصلی از حالت شب پشتیبانی می‌کند. این دوربین در نور ضعیف عکس‌های خوبی می‌گیرد که جزئیات کافی، نوردهی طبیعی و اشباع رنگ خوبی دارند و نویز در آن‌ها اگر باشد، خیلی کم است. این گوشی حالت شب خودکار ندارد و اگر عکس‌ها در نور ضعیف، تاریک به نظر می‌رسند، حالت شب را به صورت دستی روشن کنید تا محدوده داینامیک و نوردهی را بهتر کند. همچنین، با فعال شدن حالت شب، جزئیات و شفافیت عکس‌ها نیز بیشتر می‌شود. هیچ کدام از سه دوربین دیگر از حالت شب پشتیبانی نمی‌کنند و قادر به خلق عکس‌های قابل استفاده در شب نیستند.

باتری و شارژ شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

با اینکه شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G سیستم دوربین چندان پیشرفته‌ای ندارد اما از باتری بسیار خوبی برخوردار است. این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت خود امتیاز خیلی خوب ۱۱۵ ساعت را در تست‌های تحمل باتری GSMARENA به خودش اختصاص داده است که شامل ۳۳ ساعت و ۳۴ دقیقه مکالمه پیوسته، ۱۳ ساعت و ۳۱ دقیقه مرور پیوسته وب و ۱۹ ساعت و ۵۱ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو است.
این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات است که باتری را ظرف مدت تنها ۴۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با عملکرد بسیار خوب، تحمل باتری بسیار عالی و سرعت شارژ خیلی خوب باعث شده است تا شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری راه پیدا کند.

۱۰- ردمی Note 11S 5G

آخرین مورد از فهرست ده‌تایی ما در این مقاله، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G است که در آوریل ۲۰۲۲ وارد بازار شد. این گوشی ۱۶۳.۶ میلی متر طول، ۸.۸ میلی متر ضخامت و ۱۹۵ گرم وزن دارد، دارای قاب و پنل پشتی پلاستیکی است و امتیاز مقاومت محیطی IP53 دارد.

ردمی Note 11S 5G

شیائومی Redmi Note 11S 5G مجهز به نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع IPS LCD است که نرخ نوسازی آن از ۹۰ هرتز فراتر نمی‌رود و روشنایی آن تنها به ۴۵۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ۸۴.۸ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ با ساخت ۶ نانومتری است که حتی در بین گوشی‌های میان-رده ارزان‌قیمت نیز عملکرد چندان خوبی از خودش بر جای نمی‌گذارد ولی می‌تواند کارهای روزمره را انجام دهد.

امکان خرید این گوشی در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

این گوشی از میکرو SD کارت نیز پشتیبانی می‌کند که دارای خشاب مشترک با سیم کارت است و اگر بخواهید از حافظه خارجی استفاده کنید، نمی‌توانید همزمان دو سیم کارت روی گوشی داشته باشید.

سیستم دوربین Xiaomi Redmi Note 11S 5G

دوربین اصلی مجهز به سنسور 1/2.76 اینچی Samsung JN1 با پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است و فیلتر رنگی تتراپیکسل دارد. بنابراین، عکس‌هایی با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل به شما تحویل می‌دهد. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسور 1/4 اینچی Sony IMX 355 است که پیکسل‌هایی ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۸ مگاپیکسل دارد. لنز این دوربین دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است.

دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1و لنز دارای گشودگی f/2.4 کار می‌کند و فوکوس ثابت در فاصله چهار سانتی متری دارد.

حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین پشتی به 1080@30/60fps می‌رسد، مجهز به فلش LED است و قابلیت‌های HDR و پانوراما دارد.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی با سنسور 1/3 اینچی Samsung 3L6 با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل قرار دارد. این دوربین مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت است و حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی به 1080@30fps می‌رسد.

عکس‌های دوربین اصلی که در نور روز گرفته می‌شوند، با در نظر گرفتن قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G عکس‌های خوبی هستند. این عکس‌ها اشباع خوبی دارند و از جزئیات کافی برخوردار هستند اما نویز در آن‌ها مشهود است و ظاهری کمی مصنوعی دارند این دوربین می‌تواند عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی نیز بگیرد که متأسفانه کاربری ندارند.

دوربین اولتراواید نیز با توجه به اینکه Xiaomi Redmi Note 11S 5G یک گوشی میان-رده ارزان‌قیمت است، می‌تواند عکس‌های خوبی در نور روز بگیرد که محدوده داینامیک و کنتراست خوبی دارند.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در شب گرفته می‌شوند، بد نیست و حالت شب سبب بهبود قابل توجهی در آن‌ها می‌شود اما دوربین‌های دیگر از حالت شب پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توانند عکس‌های قابل استفاده در نور ضعیف بگیرند.

باتری و شارژ شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G

این گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و به لطف تراشه بهینه ۶ نانومتری تحمل باتری فوق‌العاده‌ای در تست‌های تحمل باتری GSMARENA نشان داده و رقم فوق‌العاده ۱۳۱ ساعت را از خودش به جای گذاشته است که شامل ۳۶ ساعت و ۳۵ دقیقه مکالمه پیوسته، ۲۰ ساعت و ۲۲ دقیقه مرور پیوسته وب و ۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو می‌شود.

این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات است که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت آن را ظرف مدت یک ساعت و ۱۷ دقیقه شارژ می‌کند.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری و حافظه کدام است؟

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با یک ترابایت حافظه داخلی، بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری و حافظه محسوب می‌شود اما اگر این گوشی قیمت خیلی بالایی برای شما دارد می‌توانیم شیائومی ۱۳ تی پرو را نیز که به شما معرفی کنیم که آن گوشی نیز دارای حافظه یک ترابایت است.

۲- بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون گوشی ردمی نوت ۱۱ اس است.

۳- بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری کدام است؟

شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

گوشی‌های شیائومی به داشتن دوربین‌های خوب معروف هستند اما خیلی از کاربران دوست دارند یک گوشی با دوربین عالی داشته باشند که تحت استفاده معمولی، بیشتر از یک روز برای آن‌ها شارژ نگه دارد. در این مقاله، بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری را به شما معرفی کردیم. بعضی از این گوشی‌ها مثل پرچمداران شیائومی دوربین‌هایی عالی و باتری‌های نسبتا خوب و بعضی دیگر مثل میان-رده‌ها، باتری‌های عالی و دوربین‌های نسبتا خوبی داشتند. در این بعضی از گوشي‌ها مثل Redmi Note 12 Pro 5G و گوشی‌های سری تی بودند که هم از نظر باتری و هم از نظر دوربین، جزء گوشی‌های خیلی خوب محسوب می‌شوند. در کل می‌توان گفت که با در نظر گرفتن هر دو پارامتر دوربین و باتری می‌توان شیائومی ۱۳ اولترا را بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.

منابع:
۱- dxomark.com
۲- gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا