آموزش

علت سیاه شدن صفحه گوشی

علت سیاه شدن صفحه گوشی:

اندروید پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل در دنیای موبایل است. متأسفانه گاهی اوقات گوشی‌های اندرویدی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. سیاه شدن صفحه گوشی اندروید یکی از رایج‌ترین مشکلات بسیاری از کاربران است که در انواع گوشی‌های سامسونگ و شیائومی دیده‌شده است.

این مشکل که اغلب با ‌عنوان «صفحه سیاه مرگ»، به‌عنوان ارتباطی با صفحه آبی در رایانه‌های ویندوزی شناخته می‌شود، سال‌هاست که بخشی از دغدغه کاربران اندرویدی بوده است. از زمان عرضه Android 2.2 Froyo،  که کاربران گوشی‌های خود را روی صفحه سیاه راه‌اندازی می‌کردند، راهی برای خارج‌شدن از این چرخه وجود نداشت. خوشبختانه، پس از روشن‌کردن دستگاه اندرویدی، راه‌هایی برای خروج از صفحه سیاه وجود دارد.

سیاه شدن صفحه گوشی، برای بسیاری از دوستان کامپیوتری چیز نسبتاً وحشتناکی است؛ زیرا دلیل سیاه شدن صفحه گوشی یا به علت خرابی سیستم است یا سخت‌افزار. سیاه شدن صفحه گوشی در اثر ضربه، علت مشخصی دارد که آن هم آسیب‌دیدن صفحه ال‌سی‌دی آن است. در این مقاله از مجله فرنا موبایل، چند دلیل و راه‌حل در مورد سیاه شدن صفحه گوشی موبایل برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

یکی از دلایل سیاه شدن صفحه گوشی می‌تواند استفاده طولانی‌مدت از آن باشد. علاوه بر این، دو دلیل اصلی برای سیاه شدن صفحه گوشی وجود دارد. یکی مشکل داخلی و دیگری مشکلات خارجی. برای دانستن نحوه تعمیر سیاه شدن صفحه در گوشی‌های اندروید یا سایر مدل‌ها، باید ابتدا علت آن را پیدا کنید. دلایل و راه‌حل‌های زیر را در مورد مشکل سیاه شدن صفحه گوشی بررسی کنید.

1. مشکل حافظه

سیاه شدن صفحه گوشی

اگر گوشی با فایل‌های زیادی پر شده باشد و کش‌ها را مرتب پاک‌سازی نکنید، فضای ذخیره‌سازی کافی در گوشی وجود نخواهد داشت و همین عامل، سرعت پردازش را کاهش می‌دهد و در نهایت منجر به هنگ کردن یا حتی سیاه شدن صفحه گوشی شما می‌شود. این مشکل، در انواع گوشی‌ موبایل امکان دارد اتفاق بیفتد، پس به این نکته بسیار توجه کنید و کش گوشی‌تان را به‌موقع پاک کنید. نرم‌افزارهایی که از آن‌ها مطمئن نیستید را حذف کنید و فضای کافی برای اطمینان از عملکرد صحیح گوشی در نظر بگیرید. اگر حافظه گوشی کم است، می‌توانید به طور مرتب گوشی را پاک‌سازی کنید. درعین‌حال، زمانی که از برنامه استفاده نمی‌کنید، به طور کامل از آن خارج شوید و برنامه را ببندید.

2. مشکل تماس

سیاه شدن صفحه گوشی

اگر گوشی شما اغلب به زمین می‌افتد، ممکن است با شل‌شدن سیم‌کشی در گوشی یا آسیب‌دیدن بخشی از آن، صفحه‌نمایش سیاه شود. یا اگر گوشی به مدت طولانی در یک محیط گرم و مرطوب مانند حمام یا سونا قرار گیرد، می‌تواند منجر به سیاه شدن صفحه گوشی ناشی از اتصال کوتاه سیم‌کشی شود.

3. تضاد نرم‌افزاری

سیاه شدن صفحه گوشی

نرم‌افزارهای زیادی روی گوشی نصب می‌شوند که هنگام اجرای آن‌ها، صفحه‌نمایش ناگهان سیاه می‌شود یا بدون هیچ دلیلی از آن خارج می‌شود. ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که این موضوع، حتی برای خود نرم‌افزار هم مشکل‌ساز است. در مواجهه با این وضعیت، لازم است نرم‌افزار دارای مشکل را پیدا کرده و آن را حذف کنید. اگر پیدا‌کردن نرم‌افزار متناقض مشکل است، می‌توانید از اطلاعات گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و سپس نرم‌افزارهای مربوطه را دوباره دانلود کنید.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش ریکاوری عکس های پاک شده در کامپیوتر و گوشی

4. ویروسی شدن گوشیسیاه شدن صفحه گوشی

تعداد زیادی تله ویروسی برای انواع گوشی موبایل وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه نکنید، به‌راحتی گرفتار آن‌ها می‌شوید. هنگامی که در دام آن بیفتید، برخی از تروجان‌های ویروسی، سیستم تلفن همراه را تغییر می‌دهند و در نتیجه گوشی موبایل را خراب می‌کنند. در موارد جدی، اطلاعات خصوصی شما به سرقت خواهد رفت؛ بنابراین لازم است چند نرم‌افزار آنتی‌ویروس نصب کنید و به طور مرتب ویروس‌یابی را روی گوشی انجام دهید.

5. مشکل باتریسیاه شدن صفحه گوشی

اگر باتری گوشی برای مدت طولانی استفاده شده باشد یا باتری بیش از حد شارژ و دشارژ شده باشد، عمر باتری کاهش پیدا می‌کند و منجر به سیاه شدن صفحه گوشی و روشن‌شدن آن به‌صورت خودکار می‌شود. توصیه می‌شود برای حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، باتری را تعویض کنید یا اگر هزینه آن نسبت به تعویض کلی گوشی به‌صرفه‌تر است، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی:

رایج‌ترین راه‌حل، راه‌اندازی مجدد گوشی است. ظاهرشدن لوگو روی صفحه یا چشمک‌زدن بخشی از دکمه یا سنسور روی گوشی و روشن‌نشدن صفحه، به این معنی است که دستگاه با یک مشکل جدی مواجه شده و نمی‌تواند سیستم‌عامل را بارگیری کند.

اگر شما هم از کاربران اندرویدی هستید که با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی مواجه هستید، راه‌حل‌های زیر را برای رفع این مشکل مطالعه کنید. فرقی نمی‌کند که گوشی شما چه مدلی داشته باشد، راه‌حل‌ها برای انواع گوشی شیائومی و دستگاه‌های اندرویدی در این مقاله آورده شده است.

چندین مرحله برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی وجود دارد. یکی را دنبال کنید، تست کنید اگر مشکل ادامه داشت، روش‌های بعدی را امتحان کنید:

1. بررسی باتری و کارت SD

درب پشت دستگاه اندرویدی را بردارید و باتری آن را چک کنید. سپس گوشی خود را شارژ کنید و بگذارید چند ساعتی شارژ شود.

اگر در مرحله اول مشکل شما حل نشد، سیم‌کارت، SD- کارت و باتری را از گوشی خارج کنید و بگذارید 5 تا 10 ثانیه بیرون از گوشی بماند و بعد از آن مجدداً باتری را درون آن قرار دهید و گوشی را مجدد شارژ کنید.

2. راه‌اندازی مجدد

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دکمه کاهش صدا و پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه بازیابی سیستم اندروید ظاهر شود.
  • با استفاده از کلیدهای ولوم پیمایش کنید و با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید.
  • پاک‌کردن پارتیشن کش را انتخاب کنید و اجازه دهید تا پروسه آن کامل شود.
  • بعد از انجام این مراحل، دستگاه باید به طور خودکار راه‌اندازی مجدد شود، اگر راه‌اندازی مجدد به صورت خودکار انجام نشد، گزینه راه‌اندازی مجدد را به صورت دستی انتخاب کنید.

در اکثر موارد انجام این روش، مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را برطرف می‌کند.

3. بازگشت به تنظیمات مجدد کارخانه

  • زمان موردنیاز: 15 دقیقه.

اگر مراحل قبل کار نکرد، تنها گزینه باقی‌مانده برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی پس از روشن‌کردن آن، بازنشانی کارخانه است. این روش، حافظه گوشی را از تمام داده‌های شخصی شما پاک می‌کند، بنابراین باید آن را به‌عنوان آخرین راه‌حل و در صورت امکان پس از پشتیبان‌گیری از همه داده‌هایتان امتحان کنید.

  • گوشی خود را خاموش کنید.
  • دکمه کاهش صدا و پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه بازیابی سیستم اندروید ظاهر شود.
  • گزینه Wipe Data را انتخاب کنید. با استفاده از کلیدهای ولوم پیمایش کنید و با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید.
  • Wipe data/factory reset را انتخاب کرده و تأیید کنید.
پیشنهاد ما به شما:  فضای ابری شیائومی چیست؟ | از ورود تا خروج از فضای ابری

با انتخاب این گزینه، دستگاه شما راه‌اندازی مجدد خواهد شد و ممکن است مقداری طول بکشد.

  • صبر کنید تا گوشی دوباره روشن شود.

دستگاه باید به طور خودکار راه‌اندازی مجدد شود یا اگر انجام نشد، گزینه راه‌اندازی مجدد را انتخاب کنید.

اگر این مرحله نهایی نیز با شکست مواجه شد، احتمالاً علت آن یک مشکل سخت‌افزاری است و باید به ارائه‌دهندگان و متخصصان در این زمینه، مراجعه کنید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی با استفاده از کامپیوتر:

همان‌طور که در بخش‌های قبل توضیح داده شد، دستگاه‌های اندرویدی به دلیل شرایط خاصی مانند موارد زیر می‌توانند باعث سیاه شدن صفحه گوشی شوند:

  • نصب برنامه یا برنامه‌های ناسازگار با گوشی شما و وجود باگ و ویروس در برنامه‌ها.
  • گوشی را پس از شارژ کامل آن، به مدت طولانی در شارژ نگه دارید.
  • استفاده از شارژر ناسازگار.
  • استفاده از باتری قدیمی.

علاوه بر موارد گفته شده، بیشتر مواقع، مشکل سیاه شدن صفحه گوشی به دلیل نقص سیستمی در گوشی اندروید رخ می‌دهد. نگران نباشید، همیشه راه‌حل‌هایی آسان، برای رسیدگی به مسائل فنی برای افراد غیرمتخصص، مانند من و شما وجود دارد.

در اینجا مراحل آسان برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی برای انواع گوشی موبایل با سیستم‌عامل اندروید آورده شده است:

  • ابزار Dr.Fone را دانلود و نصب کنید. پس از راه‌اندازی، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید.سیاه شدن صفحه گوشی
  • از میان قابلیت‌های موجود در لیست، گزینه “System Repair” را انتخاب کنید و سپس روی تب میانی “Android Repair” کلیک کنید.سیاه شدن صفحه گوشی
  • روی “شروع” کلیک کنید. در صفحه بعد، مشخصات مدل گوشی خود مانند نام، مدل، کشور و غیره را انتخاب و تأیید کنید و ادامه دهید.سیاه شدن صفحه گوشی
  • با دنبال‌کردن مراحل روی صفحه، گوشی خود را در حالت انجام مراحل، راه‌اندازی مجدد کنید.سیاه شدن صفحه گوشی
  • سپس اجازه دهید تا ابزار موردنیاز سیستم‌عامل اندروید، دانلود شود. توجه داشته باشید که با راه‌اندازی سیستم‌عامل جدید، گوشی شما فلش می‌شود.سیاه شدن صفحه گوشی
  • لحظه‌‌ای بعد باگ‌های دستگاه اندرویدی شما به طور کامل رفع می‌شود و به‌احتمال زیاد مشکل سیاه شدن صفحه گوشی نیز حل شده استسیاه شدن صفحه گوشی

دلایل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ:

  • کابل USB مربوط به گوشی یا تبلت، شارژر و همچنین اتصالات USB را از نظر خوردگی و خم‌شدن پین‌ها بررسی کنید.
  • هرگونه کیس یا لوازم جانبی که ممکن است درگاه یا دکمه‌های شارژ را بپوشانند، بردارید.
  • راه‌اندازی مجدد اجباری.

دو روش وجود دارد که می‌توانید دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد اجباری کنید:

  • کلید پاور (کلید کناری) و کلید کاهش صدا را به مدت 20 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • در دستگاه‌هایی که باتری‌های قابل جابه‌جایی دارند، باتری را به مدت 60 ثانیه خارج کنید و سپس آن را دوباره وارد کنید.سیاه شدن صفحه گوشی
  • گوشی یا تبلت را شارژ کنید. سیاه شدن صفحه گوشی
  • گوشی یا تبلت را با استفاده از شارژر مناسب، حداقل به مدت 1 ساعت وصل کرده و شارژ کنید. نشانگر شارژ باتری ممکن است تا 10 دقیقه طول بکشد تا روی صفحه‌نمایش ظاهر شود.
  • گوشی یا تبلت را ری استارت کنید.
پیشنهاد ما به شما:  آموزش روش های حذف تبلیغات خودکار اینستاگرام

گوشی یا تبلت را با فشار دادن و نگه‌داشتن کلید پاور (کلید کناری) به مدت 15 تا 20 ثانیه نگه دارید تا لوگوی Samsung Galaxy ظاهر شود..

اگر صفحه‌نمایش روشن شد، دستگاه شما نیاز به شارژ دارد. مجدداً گوشی یا تبلت خود را خاموش کنید و آن را به شارژر مناسب وصل کنید تا کاملاً شارژ شود.

اگر بعد از انجام تمام مراحل قبلی صفحه‌نمایش روشن نشد، دستگاه شما نیاز به سرویس دارد. برای راهنمایی بیشتر با مرکز پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید.

چگونه مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟

اگر در گوشی شیائومی، مشکل سیاه شدن صفحه را دارید، ادامه این مقاله از مجله فرنا موبایل را برای حل آن بخوانید:سیاه شدن صفحه گوشی

هنگامی که گوشی هوشمند روی یک صفحه سیاه گیر می‌کند و روشن نمی‌شود، می‌تواند فقط از یک مشکل جزئی سیستم‌عامل باشد، البته تا زمانی که این مشکل به دلیل آسیب سخت‌افزاری ایجاد نشده باشد. در واقع، شما ممکن است فقط نیاز به انجام یک یا چند روش برای رفع این مشکل داشته باشید.

هر مدل از تلفن‌های همراه در مورد مشکل سیاه شدن صفحه گوشی، راه‌حل‌های متفاوتی دارد، اما ما مشکلات رایجی را که ممکن است در انواع گوشی شیائومی با آن مواجه شویم، توضیح دهیم؛ بنابراین، با این روش‌ها ما سعی خواهیم کرد مشکل انواع گوشی‌های هوشمند شیائومی را حل کنیم.

  • گوشی را ری استارت کنید.

اولین چیزی که در زمان سیاه شدن صفحه گوشی به ذهنمان می‌رسد، راه‌اندازی مجدد آن است. این یک روش ساده و همچنین رایج‌ترین راه‌حل، برای رفع این مشکل است. این مشکل، ممکن است به دلیل یک اشکال کوچک باشد و معمولاً با پاک‌کردن کش گوشی می‌توان آن را حل کرد.سیاه شدن صفحه گوشی

  • گوشی را ریست کنید.

گزینه دوم در اینجا ریست‌کردن گوشی است. این راه‌حل باعث ازبین‌رفتن عکس‌ها یا برنامه‌های شما نمی‌شود، فقط گوشی شما را ری استارت می‌کند. اگر مدل گوشی شیائومی شما برای این منظور، حفره کوچکی دارد، می‌توانید آن را با یک ابزار کوچک فشار دهید.

همچنین می‌توانید گوشی شیائومی خود را به حالت کارخانه بازیابی کنید، اما این کار باعث حذف کامل اطلاعات گوشی شما می‌شود. می‌توانید این کار را با فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه‌های «خانه» و «افزایش/کاهش صدا» انجام دهید. منویی با عنوان بازیابی سیستم، مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کرده و به گزینه «پاک‌کردن داده‌ها» بروید و آن را انتخاب کنید.

  • گوشی را شارژ کنید.

این احتمال وجود دارد که به دلیل تمام‌شدن شارژ باتری گوشی شما با مشکل سیاه شدن صفحه‌نمایش مواجه شده باشد. سعی کنید گوشی را شارژ کنید و قبل از اینکه آن را روشن کنید مطمئن شوید که باتری کاملاً شارژ شده استسیاه شدن صفحه گوشی

  • سعی کنید مشکلات دیگر را بررسی کنید.

اگر مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی شما همچنان ادامه پیدا کرد، به‌احتمال زیاد این مشکل توسط یک جزء سخت‌افزاری ایجاد شده است. ممکن است دستگاه شما به باتری جدید نیاز داشته باشد یا حتی صفحه‌نمایش آسیب‌دیده باشد. اگر به‌تنهایی نتوانستید این مشکل را حل کنید، لطفاً با یک تکنسین مشورت کنید. ممکن است مشکل پیش‌آمده بدتر از آن چیزی باشد که ما فکر می‌کنیم.

 اگر با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی در سامسونگ یا شیائومی مواجه شده‌اید و می‌دانید چگونه مشکل آن را برطرف کنید، برای ما کامنت بگذارید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

References:

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا