آموزشفناوری و تکنولوژیموبایل

مرورگر Mi چیست؟

مرورگر پیش‌فرض MIUI شیائومی

مرورگر Mi Browser، مرورگر رسمی شیائومی است که از قبل روی همه گوشی‌های آن نصب شده است. این برنامه با سایر گوشی‌ها و تبلت‌ها سازگار است و حتی دارای چند ویژگی منحصربه‌فرد برای ارائه است. این مقاله در مجله فرنا به بررسی کامل این مرورگر می‌پردازد.

این مرورگر به دلیل طراحی مینیمالیستی خود که مرور وب را بسیار آسان می‌کند متمایز است. به‌سادگی مرورگر Mi Browse را باز کنید تا صفحه اصلی آن باز شود که دارای پیوندهای وب مختلفی است که بر اساس دسته‌بندی سازماندهی شده‌اند. این صفحه کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین کاربران می‌توانند سایت‌های پربازدید خود را در تنظیمات مرورگر Mi خود اضافه کنند.

البته، Mi Browser تمام ویژگی‌های معمولی مورد انتظار در یک مرورگر وب را دارد: تب‌ها، حالت ناشناس، موتورهای جستجوی پیش‌فرض مختلف برای انتخاب. علاوه بر این گزینه‌ها، مرورگر Mi نیز چندین ویژگی دسترسی مانند اندازه‌های مختلف فونت را ارائه می‌دهد.

به‌طورکلی، Mi Browser یک مرورگر وب عالی و بدون آگهی برای گوشی موبایل اندروید و همچنین مرورگر پیش‌فرض MIUI شیائومی است. این یک برنامه مفید است که با مهر کیفیت شیائومی ارائه می‌شود.  مرورگر Mi از زمان انتشار در 27 فوریه 2020 بر روی AndroidAPKsFree در دسترس است. آخرین نسخه 12.10. 7-gn است.

نحوه تغییر پیش‌فرض مرورگر شیائومی در MIUI

گوشی‌های MIUI شیائومی بسیار محبوب هستند زیرا بر اساس گسترده‌ترین سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ساخته شده‌اند. علاوه بر این، آنها دارای بسیاری از ویژگی‌های هیجان‌انگیز هستند که تجربه معمول اندروید را حتی بهتر می‌کند.

جای تعجب نیست که رابط کاربری MIUI به شما امکان می‌دهد از مرورگرهای مختلف برای گشت‌ و گذار در اینترنت استفاده کنید.

اگر از مرورگر پیش‌فرض گوشی MIUI خود راضی نیستید، در این قسمت از مجله فرنا همراه ما باشید تا بدانید چگونه مرورگرهای پیش‌فرض خود، از قدیمی‌ترین تا جدیدترین گوشی‌های شیائومی را به مرورگر موردنظر تغییر دهید.

Mi Browser، یک مرورگر وب با امکانات کامل و سریع و ایمن برای دستگاه‌های گوشی موبایل است. عملکرد عالی و تجربه کاربری شگفت‌انگیز به شما امکان می‌دهد در وب گشت‌ و گذار کنید، از جستجو در وب استفاده کنید، فیلم تماشا کنید، خرید آنلاین کنید و بازی کنید. ویژگی‌هایی مانند دانلود تصاویر و ویدئوها از رسانه‌های اجتماعی، ابزارهای مدیریت فایل، و پوشه خصوصی، تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد!

با توجه‌ به هدف ما از ارائه خدمات و محصولات ایمن در سطح جهانی به همه کاربران، Mi Browser Pro دارای عملکردهای امنیتی بسیاری برای اطمینان از مرور ایمن است. آخرین به‌روزرسانی مرورگر شیائومی، شامل گزینه‌ای در حالت ناشناس برای همه کاربران برای روشن/خاموش‌ کردن جمع‌آوری داده‌های انبوه است، در تلاش برای تقویت بیشتر کنترلی که به کاربران بر اشتراک‌گذاری داده‌های خود، با کاربران شیائومی می‌دهند.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه سامسونگ گلکسی A54 با ردمی نوت ۱۲ پرو

قابلیت‌های مرورگر Mi Browser

  • دانلود فیلم از رسانه‌های اجتماعی

می‌توانید فیلم‌ها و تصاویر را از فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر دانلود کنید. مرورگر Mi همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت WhatsApp دوستان خود را ذخیره کنید. همه موارد مهم را ذخیره کنید و نگران گم‌شدن چیزها نباشید.

مرورگر Mi

  • مدیریت فایل‌ها

فیلم‌ها، فایل‌های صوتی و تصاویر ذخیره شده در دستگاه خود را مدیریت کنید. موارد در نظر گرفته شده برای خود را فقط به یک پوشه خصوصی اضافه کنید.

مدیریت فایل ها در مرورگر Mi

  • ترجمه

مطالب را به زبان‌های دیگر مرور کنید، کلمات را انتخاب کنید و فوراً آنها را ترجمه کنید. این ویژگی در حال حاضر در هند، اندونزی و روسیه پشتیبانی می‌شود.

ترجمه با مرورگر Mi

  • حالت ناشناس

حالت ناشناس به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت ایمن و خصوصی بدون ترک سابقه جستجو یا مرور، وب را مرور کنید. همچنین می‌توانید اشتراک‌گذاری داده‌های انبوه را در این حالت روشن/خاموش کنید.

  • حالت تاریک

برای افزایش تجربه بصری، به طرح رنگ تیره بروید.

حالت تاریک مرورگر Mi

  • جستجوی صوتی

با گفتن آنچه که به دنبال آن هستید، هرآنچه را که نیاز دارید بیابید.

تغییر پیش‌فرض مرورگر شیائومی

ازآنجایی‌که چندین نسخه MIUI وجود دارد، بسته به نسخه‌ای که گوشی شما اجرا می‌کند، روش‌های مختلفی برای تغییر مرورگر پیش‌فرض وجود دارد.

MIUI 8 و نسخه‌های قبلی

آیا MIUI 8 یا نسخه قدیمی تر دارید؟ مراحل زیر را دنبال کنید تا Chrome را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود، تنظیم کنید.

  1. تنظیمات را باز کنید و برنامه‌های نصب شده را انتخاب کنید.
  2. به پایین صفحه اسکرول کنید. در آنجا، نماد چرخ‌دنده با عنوان Default را خواهید دید.
  3. برای باز کردن آن ضربه بزنید و سپس مرورگرها را انتخاب کنید.
  4. Google Chrome را انتخاب کنید تا آن را به‌عنوان پیش‌فرض خود، تنظیم کنید.

فرض کنید نمی‌خواهید از کروم استفاده کنید. در این صورت، می‌توانید فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری را نیز انتخاب کرده و آن را پیش‌فرض خود قرار دهید.

MIUI 9

کاربران MIUI 9 باید دستورالعمل‌های زیر را برای تغییر مرورگر پیش‌فرض خود دنبال کنند.

  1. برنامه تنظیمات را در گوشی هوشمند خود باز کنید.
  2. Apps را انتخاب کنید و در صفحه بعدی Manage Apps را انتخاب کنید.

بخش تنظیمات و بخش manage apps در MIUI 9

  • در گوشه بالا سمت راست، نماد سه‌نقطه را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

کلیک بر روی سه نقطه

  • برنامه‌های پیش‌فرض و سپس مرورگر را انتخاب کنید

مرورگر و انتخاب برنامه های پیش فرض

  • Chrome را به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید

انتخب گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش فرض

MIUI 10 به بعد

اگر کاربر MIUI 10 هستید و می‌خواهید Chrome را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود، تنظیم کنید، در اینجا کاری که باید انجام دهید آمده است. مراحل بسیار شبیه به MIUI 9 است.

  • برنامه Security را در گوشی خود باز کنید.
  • گزینه Manage apps را انتخاب کنید.
  • در گوشه سمت راست، بالای صفحه، روی سه‌نقطه ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری را ببینید.
  • برنامه‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید.

انتخاب برنامه های پیش فرض در MIUI 10

  • مرورگرها را انتخاب کنید و از این منو، Chrome را انتخاب کنید تا آن را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید.

انتخاب گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش فرض در MIUI 10

در زیر کروم، سایر مرورگرهای موجود را نیز مشاهده خواهید کرد. به‌عنوان‌مثال، مرورگر Mi که برای MIUI است. رابط کاربری MIUI با مرورگرهای Safari و Opera نیز سازگار است.

MIUI 12

در حال حاضر در حال آزمایش آخرین MIUI 12 در چین هستند. گفته می‌شود که این نسخه با چندین به‌روزرسانی مفید در مورد مرورگر Mi ارائه می‌شود، اما همچنان می‌توانید یکی دیگر از مرورگرها را به‌عنوان پیش‌فرض خود تنظیم کنید.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه مخاطبین گوشی خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

نحوه پاک‌کردن و غیرفعال‌کردن پیش‌فرض‌ها در MIUI

راه دیگری برای تنظیم یک مرورگر پیش‌فرض متفاوت وجود دارد. می‌توانید از این مراحل برای برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است بخواهید موسیقی یا تصاویر خود را با برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌ای که قبلاً در گوشی موبایل خود دارید باز کنید یا بخواهید به هر دلیلی بدانید که چگونه مرورگر mi را غیرفعال کنیم.

به‌سادگی این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و در عرض یک دقیقه آن را انجام خواهید داد. این ممکن است به نسخه‌ای از MIUI بستگی داشته باشد که گوشی شما در حال اجرا است، اما کم‌وبیش به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • برنامه Security را باز کنید.
  • روی Manage apps ضربه بزنید و روی Browser ضربه بزنید.
  • در پایین صفحه جدید، گزینه Clear defaults را خواهید دید.
  • روی آن ضربه بزنید تا تمام تنظیمات پیش‌فرض برنامه حذف شود.

نحوه پاک‌کردن و غیرفعال‌کردن پیش‌فرض‌ها در MIUI

اکنون به صفحه مدیریت برنامه‌ها برگردید و برنامه موردنظر را به‌عنوان پیش‌فرض خود تنظیم کنید.

چگونه به مرورگر mi اجازه دسترسی به حافظه را بدهیم؟

برای اجازه دادن به مرورگر mi و ارائه مجوز ذخیره‌سازی در سایر برنامه‌ها در  MIUI، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات بروید.
  2. به برنامه‌های نصب شده بروید.
  3. روی برنامه‌ای که می‌خواهید مجوز ذخیره‌سازی ارائه دهید کلیک کنید.
  4. روی App permissions کلیک کنید.
  5. محل ذخیره‌سازی را پیدا کنید و مجوز ذخیره‌سازی را روشن کنید.

نحوه فعال‌کردن Permission Manager درگوشی‌های Mi Xiaomi

اکثر گوشی‌های هوشمند شیائومی همچنان بر روی اندروید آب‌نبات چوبی / کیت کت اجرا می‌شوند و در نتیجه مهم‌ترین ویژگی مدیریت مجوز برنامه Marshmallow را از دست می‌دهند. همچنین در شیائومی Mi5 که در حال حاضر روی سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو قرار دارد، وجود ندارد. با ویژگی مدیریت مجوز، کاربران می‌توانند مجوزهای برنامه‌های مختلف نصب شده بر روی دستگاه خود را اعطا یا رد کنند. اما کاربران MIUI نباید نگران باشند زیرا شیائومی همان ویژگی مجوز را در همه دستگاه‌های خود که روی MIUI 7 یا بالاتر اجرا می‌کنند معرفی کرده است.

نحوه فعال‌کردن Permission Manager درگوشی‌های Mi Xiaomi

این ویژگی به طور پیش‌فرض در همه دستگاه‌های مارشمالو فعال می‌شود، اما در مورد گوشی‌های شیائومی باید آن را به‌صورت دستی فعال کنید. همه کاربران شیائومی می‌توانند به‌راحتی مجوز برنامه را از طریق برنامه امنیتی فعال کنند.

فعال‌کردن Permission Manager در دستگاه‌های Xiaomi MIUI

از کشوی برنامه، برنامه «Security» را اجرا کنید و سپس روی نماد تنظیمات واقع در گوشه سمت راست بالای نمایشگر ضربه بزنید.

به پایین بروید تا تنظیمات مجوز را پیدا کنید و سپس روی آن ضربه بزنید. در مرحله بعد باید گزینه «مدیر مجوز» را فعال کنید تا در دستگاه خود فعال شود. اکنون هر برنامه‌ای که برای Marshmallow به‌روزرسانی شده باشد، بدون اعطای خودکار مجوز، مجوز لازم را می‌خواهد.

برای مدیریت مجوز برنامه‌های نصب شده، به مسیر Security > Permissions > Permissions بروید و بر اساس per-app basis یا بر اساس per-permission basis مدیریت کنید.

به‌این‌ترتیب، می‌توانید قبل از اینکه هر برنامه نصب شده سعی کند مخاطبین را بخواند، تاریخچه تماس‌های خود را مشاهده کند، به دوربین دسترسی پیدا کند و موارد دیگر، مجوزها را مدیریت کنید.

به‌روزرسانی مرورگر شیائومی

شیائومی Mi Browser و Mi Browser Pro را به نسخه 12.1.4 و همچنین مرورگر Mint را به نسخه 3.4.3 به‌روز کرده است.شیائومی Mi Browser، Mi Browser Pro و Mint Browser را با حالت بهبودیافته «ناشناس» به‌روزرسانی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد «جمع‌آوری داده‌های انبوه» را که هفته گذشته توسط محققان امنیتی پیدا شد، روشن یا خاموش کنند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش 10 روش رفع مشکل دانلود در سامسونگ

به‌روزرسانی‌های جدید به‌ویژه چند روز پس از آن منتشر می‌شوند که شرکت چینی ادعا کرد گزارش‌های خبری، یافته‌های محققان را اشتباه تفسیر کرده است. بااین‌حال، شیائومی هیچ بیانیه‌ای در مورد سایر مسائل ردیابی که محققان مطرح کردند، صادر نکرده است.

شیائومی در به‌روزرسانی پست وبلاگ خود که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را که هفته گذشته توسط محققان امنیتی مطرح شد، شفاف‌سازی کرد، اعلام کرد که مرورگر Mi و Mi Browser Pro را به نسخه 12.1.4 و همچنین مرورگر Mint را به نسخه 3.4.3 به‌روزرسانی کرده است. به‌روزرسانی‌ها گزینه‌ای مربوط به حالت ناشناس را برای همه کاربران به ارمغان می‌آورند تا به آنها اجازه دهند مجموعه‌داده‌های انبوه را روشن یا خاموش کنند.

جمع‌آوری داده‌های انبوه به طور پیش‌فرض غیرفعال است. بااین‌حال، می‌توانید با رفتن به تنظیمات > تنظیمات حالت ناشناس در مرورگر شیائومی، بررسی کنید که آیا حالت ناشناس بهبودیافته را در مرورگر شیائومی خود دارید یا خیر. گزینه Enhanced Incognito mode را خواهید دید که پس از فعال‌شدن به گوشی شیائومی شما اجازه می‌دهد تا داده‌های شما را جمع‌آوری کند، از جمله عبارت‌های جستجویی که از طریق Google و سایر موتورهای جستجو ارسال می‌کنید.

می‌توانید مرورگر Mi Browser Pro و Mint به‌روز شده را برای دستگاه اندرویدی خود مستقیماً از Google Play دانلود کنید. بااین‌حال، برای کاربران MIUI که مرورگر Mi را از قبل نصب کرده‌اند که نمی‌توانند آن را نیز حذف کنند، به‌تدریج یک به‌روزرسانی به‌صورت آنلاین در دسترس خواهد بود که می‌توان آن را به‌صورت دستی با رفتن به تنظیمات > به‌روزرسانی کننده برنامه‌های سیستم نصب کرد.

آیا مرورگر Mi خوب است؟

بسیاری از کاربران پیشنهاد می‌کنند که باید به مرورگر Mi فرصت دهید. ممکن است پس از سال‌ها استفاده از Chrome یا سایر مرورگرهای محبوب، عادت به این مرورگر برای شما چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال، تجربه کاربری که ارائه می‌دهد عالی است. ظاهراً مسیریابی آن بهتر از کروم است و سرعت بارگذاری صفحه نیز به همان اندازه خوب است.

بااین‌حال، ممکن است برخی نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی مربوط به این مرورگر وجود داشته باشد. همین امر در مورد مرورگر Mint نیز صدق می‌کند که روی گوشی‌های شیائومی نیز از قبل نصب شده است. وقتی که می‌خواهید تصمیم بگیرید از کدام مرورگر استفاده کنید، این را در نظر بگیرید.

مرورگر Mi، کروم یا مرورگرهای دیگر؟

تمام این‌ها به ترجیحات شما بستگی دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا به یک مرورگر جدید عادت کنید، اما ممکن است زمانی که این مرورگر را انجام می‌دهید، آن را برای نیازهای خود مناسب‌تر بدانید و شاید حتی موقع استفاده از یک مرورگر جدید مانند mi، حتی ندانید که تنظیمات مرورگر mi کجاست؟

مرورگر Mi ، مسیریابی عالی و تجربه خواندن عالی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، مسائل مربوط به حریم خصوصی ممکن است برای شما مشکل‌ساز باشد. مرورگرهای معروف کروم یا فایرفاکس ممکن است درحالی‌که منتظر نسخه به‌روز شده MIUI هستید، انتخاب بهتری به نظر برسند که ممکن است تجربه مرورگر ایمن‌تری را به ارمغان بیاورد.

کدام مرورگر را برای گوشی هوشمند شیائومی خود انتخاب می‌کنید؟ آیا قبلاً مرورگر Mi را امتحان کرده‌اید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

2.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا