فناوری و تکنولوژیموبایل

بهترین گوشی پوکو در ۲۰۲۲ کدام است؟

معرفی 5 گوشی برتر پوکو

پوکو یکی از زیربرندهای شیائومی است که گوشی‌های آن در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شدند. مشخصه گوشی‌های پوکو، داشتن ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار با قیمت‌های اقتصادی است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی پوکو را از جنبه‌های مختلف مثل گیمینگ، دوربین و باتری به شما معرفی کنیم. با مجله فرنا همراه باشید.

بهترین گوشی های پوکو شیائومی

پوکو (POCO) که پیشتر پوکوفون (Pocophone) نام داشت، برند موبایل چینی و یکی از زیربرندهای شیائومی است که گوشی‌هایی با مشخصات گوشی‌های پرچمدار ولی با قیمت گوشی‌های اقتصادی وارد بازار می‌کند. برند پوکو در اصل برای بازار هند طراحی شده است زیرا هندی‌ها دوست دارند گوشی‌هایی با مشخصات بالا و قیمت اقتصادی داشته باشند و اهمیت زیادی به کیفیت ساخت گوشی نمی‌دهند. با این حال، وجود مشخصات پرچمدار در گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد و همین موضوع، دلیل محبوبیت این برند در سایر نقاط جهان به ویژه کشور ما شده است.

پوکو هر ساله گوشی‌های بسیار متنوعی را وارد بازار می‌کند که هر کدام از آن‌ها، در بعضی از مشخصات بسیار عالی هستند ولی همه آن‌ها قیمت‌هایی اقتصادی و بعضا میان رده دارند. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که بهترین گوشی پوکو کدام است؟

انتخاب یک پوکو که از همه نظر عالی باشد و بتوان آن را بهترین گوشی پوکو شیائومی دانست، کار دشواری است و بنابراین، در این مقاله، گوشی‌هایی از این برند را به شما معرفی می‌‌کنیم که هر یک از آن از یک جنبه، مثل عکاسی، باتری یا گیمینگ نسبت به سایر گوشی‌های این زیربرند شیائومی برتری دارند.

بهترین گوشی های پوکو ۲۰۲۲

بهترین گوشی‌های پوکو که در سال ۲۰۲۲ در بازار حاضر هستند به شرح زیر است:

• پوکو F4 GT
• پوکو X4 Pro 5G
• پوکو F3 5G
• پوکو X3 Pro
• پوکو X3 NFC
• پوکو M3 Pro 5G
• پوکو M4 Pro 5G

پیشنهاد ما به شما:  رجیستری گوشی دست دوم خارجی

بهترین گوشی پوکو از نظر دوربین

بهترین گوشی پوکو

گوشی پوکو X4 Pro 5G با مجهز بودن به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/1.9، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX 355 و گشودگی دیافراگم f/2.2، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، بهترین گوشی پوکو برای عکاسی محسوب می‌شود.

پوکو ایکس ۴ پرو 5G که اولین گوشی دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی پوکو محسوب می‌شود، دارای چندین حالت مختلف برای عکاسی شامل استاندارد، پورتره، شب، پرو، پاناروما، نوردهی طولانی-مدت و چندین حالت فیلم‌برداری شامل ویدئوی کوتاه، اسلوموشن، تایم-لپس و … است. رابط کاربری مثل رابط کاربری OnePlus سامسونگ کاملا قابل سفارشی‌سازی است.

عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی که این گوشی می‌گیرد، با فرایند پیکسل‌سوزی به ۱۲ مگاپیکسل کاهش حجم داده می‌شوند تا حجم زیادی را اشغال نکنند. با اینکه پوکو X4 پرو 5G فایل خام عکس را به شما نمی‌دهد اما می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن جانبی از پلی استور، عکس‌ها را با فرمت RAW دریافت کنید.

عکس‌ها و ویدئوهای ضبط شده با این گوشی کیفیت بالایی دارند، جزئیات زیادی را نشان می‌دهند و از محدوده داینامیک قابل قبولی برخوردار هستند. همچنین، کنتراست و شفافیت تصاویر بسیار بالا است.

حتی اگر با حالت خودکار عکاسی کنید، عکس‌های این گوشی در فضای باز واقعا عالی هستند. پرتره‌ها بسیار واقعی به نظر می‌رسند و جزئیات بسیار زیادی را نشان می‌دهند.

با توجه به قیمت گوشی Poco X4 Pro 5G می‌توان گفت که عکس‌های حالت شب این گوشی از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. نویز عکس‌هایی که در شب گرفته شده‌اند، بسیار پایین است و در حالت خودکار، یک تاریکی طبیعی در عکس‌ها دیده می‌شود.

پوکو ایکس ۴ پرو 5G مجهز به یک صفحه نمایش AMOLED با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز و اندازه ۶.۷ اینچ است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و کار کردن با آن واقعا لذت‌بخش است. این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 695 5G کار می‌کند که کمی قدیمی است اما عملکرد قابل قبولی دارد.

از دیگر مشخصات قابل توجه این گوشی پوکو می‌توان به باتری ۵ هزار میلی آمپری آن اشاره کرد که با شارژ سریع ۶۷ واتی شارژ می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی A52s: میان‌رده‌ای قدرتمند با نمایشگری دلپذیر

بهترین گوشی پوکو برای گیم

بهترین گوشی پوکو برای گیم

گوشی پوکو F4 GT با مجهز بودن به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED و دارای نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۰ گیگابایت حافظه داخلی و باتری دارای قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی، بدون شک بهترین گوشی گیمینگ پوکو و یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۲ است. در واقع، F4 GT را می‌توان اولین گوشی پوکو دانست که به صورت تخصصی برای گیمینگ طراحی شده است. البته این گفته به این معنی نیست که برند پوکو هیچ گوشی مناسب دیگری برای گیمرها ندارد.

همانطور که گفتیم، گوشی اف ۴ جی تی پوکو به صورت اختصاصی برای گیمینگ طراحی شده است و بهترین گوشی شیائومی مدل پوکو برای گیم محسوب می‌شود. بنابراین، انتظار می‌رود که امکاناتی به غیر از نرخ نوآوری و توان پردازشی بالا داشته باشد. این گوشی مجهز به دو کلید ماشه مخصوص گیمینگ به غیر از ساید دکمه‌ها است که فقط برای گیمینگ کاربرد دارند و مشابه آن‌ها را تنها می‌توانید در گوشی‌های گیمینگ مثل بلک شارک ببینید.

باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری بهترین گوشی پوکو برای گیمینگ با سرعت ۱۲۰ وات شارژ می‌شود و شارژر ۱۲۰ واتی آن نیز همراه خود گوشی به فروش می‌رسد. از دیگر امکانات این گوشی گیمینگ می‌توان به وای-فای 6E، بلوتوث 5.2، NFC سازگار با Google pay و حتی کابل USB-C به شکل ال برای راحت بازی کردن با گوشی در حالت افقی اشاره کرد.

برای آشنایی با گوشی های پرچمدار شیائومی کلیک کنید.

بهترین گوشی پوکو از نظر باتری

یکی از مشخصات گوشی‌های پوکو، باتری‌های بزرگ آن‌ها است. بعضی از گوشی‌های پوکو مجهز به باتری‌های ۵ هزار میلی آمپری هستند که بهترین آن‌ها، گوشی پوکو M4 5G است که در بهش گوشی‌های اقتصادی پوکو آن را معرفی کرده‌ایم، بهترین گوشی شیائومی پوکو از نظر باتری است.

بهترین گوشی های پوکو با قیمت اقتصادی

همانطور که گفتیم برند پوکو گوشی‌هایی با مشخصات گوشی‌های پرچمدار ولی با قیمت‌های اقتصادی تولید می‌کند. با این حال، بعضی از گوشی‌های پوکو قیمت‌های بسیار پایینی دارند. در اینجا می‌خواهیم بهترین گوشی‌های اقتصادی پوکو را به شما معرفی کنیم.

گوشی پوکو M4 5G

گوشی پوکو ام ۴ پرو

این گوشی شیائومی سری پوکو یکی از ارزان‌قمیت‌ترین گوشی‌های قابل اتصال به اینترنت نسل پنجم در بازار موبایل است. این گوشی را به جرأت می‌توان بهترین گوشی اقتصادی پوکو دانست که مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با رزولوشن +Full HD، نرخ نوآوری ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌بردار لمس ۲۴۰ هرتز است.

پیشنهاد ما به شما:  سامسونگ تولید حلقه گلکسی رینگ خود را از ماه آینده آغاز خواهد کرد

گوشی پوکو ام ۴ 5G با اندروید ۱۱ وارد بازار شده و دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است.

برای آشنایی با بهترین گوشی های میان رده شیائومی کلیک کنید.

گوشی پوکو M5s

گوشی پوکو ام ۵ اس

مدل M5s آخرین مدل گوشی شیائومی پوکو است که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد ولی بالاترین مدل گوشی پوکو محسوب نمی‌شود و قیمت بسیار پایینی دارد.

برای آشنایی با بهترین گوشی شیائومی کلیک کنید.

گوشی پوکو ام ۵ اس، با یک پردازنده مدیاتک هیلو G95 هشت هسته‌ای و رم ۶ گیگابایت کار می‌کند. این گوشی، مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و باتری ۵ هزار میلی آمپری است. سیستم دوربین این گوشی نیز از ۴ دوربین پشتی شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. پوکو M5s با سیستم عامل اندروید ۱۲ وارد بازار شده و قابلیت ارتقاء به اندرویدهای بالاتتر را نیز دارد.

سوالات متداول

۱- بهترین گوشی پوکو ۲۰۲۲ کدام است؟

بهترین گوشی سری پوکو شیائومی در سال ۲۰۲۲، گوشی پوکو X4 GT 5G است.

۲- جدیدترین گوشی پوکو کدام است؟

آخرین مدل پوکو که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده، گوشی اقتصادی پوکو M5s است.

۳- بهترین گوش شیائومی مدل پوکو از نظر نسبت ارزندگی به قیمت، کدام گوشی است؟

بهترین مدل گوشی شیائومی پوکو از نظر نسبت ارزندگی به قیمت، گوشی پوکو X3 NFC است.

جمع‌بندی

برند پوکو یکی از زیربرندهای شیائومی است که گوشی‌هایی با مشخصات گوشی‌های پرچمدار ولی با قیمت‌های اقتصادی وارد بازار می‌کند. در این مقاله، بهترین مدل پوکو را از جنبه‌های مختلف مثل گیمینگ، عکاسی و باتری به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی و زیربرندهای آن مثل پوکو به فروشگاه فرنا مراجعه کنید.

منبع:

techadvisor.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا