فناوری و تکنولوژیموبایل

معرفی بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی

پرچمداران شیائومی کدامند؟

برند چینی شیائومی به دلیل قیمت پایین‌تر گوشی‌هایش در مقایسه با سامسونگ و آیفون از محبوبیت بالایی در بازار موبایل ایران برخوردار است. این برند، گوشی‌های اقتصادی و میان رده بسیار ارزان قیمتی تولید می‌کند و حتی قیمت گوشی های پرچمدار شیائومی نیز در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و آیفون، پایین‌تر است. شاید گوشی‌های شیائومی به خوبی گوشی‌های دیگر برند چینی، یعنی هواوی نباشند اما فراموش نکنید که گوگل از هواوی پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین، خرید گوشی شیائومی انتخاب مناسب‌تری برای بیشتر کاربران است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی را که در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند، به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. برای آشنایی با بهترین گوشی های میان رده شیائومی، اینجا کلیک کنید.

گوشی های پرچمدار شیائومی ۲۰۲۲

برای شروع، فهرست گوشی های پرچمدار شیائومی را که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده‌اند، برای شما آورده‌ایم:

  • گوشی‌ شیائومی 12S Ultra
  • گوشی‌های شیائومی 12S Pro
  • گوشی شیائومی 12S
  • گوشی شیائومی 12T Pro
  • گوشی شیائومی 12T

در زیر، هر کدام از این گوشی‌ها به صورت جداگانه معرفی شده‌اند.

آشنایی با سری اس گوشی‌های شیائومی

گوشی اس ۱۲ پرو

گوشی های قاتل پرچمدار شیائومی را می‌توانید در سری S که در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است، پیدا کنید. این سری شامل سه مدل شیائومی 12S، شیائومی 12S Pro و شیائومی 12 S Ultra است. دو مدل 12S و 12S Pro مجهز به پردازنده نسل یک اسنپدراگون +8 هستند که با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می‌شود. هر دو این گوشی‌ها ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 3.1 دارند. نسخه S با یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری تغذیه می‌شود که برای شارژ کردن آن می‌توانید از یک شارژر سریع ۶۷ واتی استفاده کنید. این در حالی است که مدل اس پرو یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری دارای قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی دارد. هر دوی این گوشی های پرچمدار شیائومی از شارژ وایرلسی ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند.

گوشی ۱۲ اس اولترا جدیدترین گوشی شیائومی است که همانند دو گوشی اس معمولی و اس پرو، یک پردازنده نسل یک اسنپدراگون 8+ دارد که با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می‌شود. حافظه داخلی این گوشی نیز مشابه دو گوشی S و S Pro، از نوع UFS 3.1 با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است. گوشی شیائومی 12S Ultra مجهز به یک صفحه نمایش جلویی ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO 2.0 AMOLED با کیفیت 2K، نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ppi ۵۲۱ است.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی a23 5g

گوشی شیائومی اس ۱۲ اولترا

مهم‌ترین ویژگی این گوشی سیستم لنز Lecia Summicron در دوربین‌های پشتی است. شیائومی ۱۲ اس اولترا مجهز به سه لنز پشتی با یک سنسور اصلی سونی IMX989 یک اینچی و روزلوشن ۵۰ مگاپیکسل است. دوربین اصلی از قابلیت HyperOIS بهره می‌برد و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 8K ضبط کند. دوربین اولترا واید دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و FOV به میزان ۱۲۸ درجه است. این گوشی یک دوربین تلفوتوی پشتی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، قابلیت OIS و بزرگنمایی ۱۲۰ برابری نیز دارد. اگر یک گوشی پرچمدار می‌خواهید که کار یک دوربین عکاسی حرفه‌ای را برای شما انجام دهد، شیائومی 12S Ultra همان چیزی است که دنبالش هستید.

آشنایی با سری تی گوشی‌های شیائومی

شیائومی تی ۱۲

گوشی‌های سری تی از جدیدترین گوشی های پرچمدار شیائومی هستند که قیمت پایین‌تر و مشخصاتی کمی ضعیف‌تر از گوشی‌های سری اس دارند ولی می‌توانند با بسیاری از گوشی های پرچمدار سامسونگ رقابت کنند. این سری از دو نسخه معمولی و پرو تشکیل می‌شود.

گوشی شیائومی 12T مجهز به یک تراشه Dimensity 8100 است که با ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 پشتیبانی می‌شود. این گوشی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 دارد. گوشی شیائومی 12T Pro همانند گوشی‌های سری اس مجهز به یک تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است، ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 دارد. هر دوی این گوشی‌ها مجهز به باتری‌های بزرگ ۵ هزار میلی آمپری هستند که به لطف قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی، در چشم بر هم زدنی از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شوند.

گوشی 12T شیائومی یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از OIS دارد. این گوشی‌ مجهز به یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی است. نسخه Pro اولین گوشی شیائومی است که از یک سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی برخوردار است ولی دو دوربین دیگر، تفاوتی با نسخه معمولی ندارند. البته باید اشاره کنیم که دوربین‌های سری اس، به ویژه اس اولترا برای عکاسی مناسب هستند و نباید خیلی فریب رزولوشن بالای دوربین‌ گوشی 12T Pro را بخورید.

معرفی بهترین گوشی پرچمدار شیائومی ۲۰۲۱

شیائومی می ۱۱

یکی از بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی که سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد، می ۱۱ اولترا نام دارد. این گوشی نیز همانند گوشی اس اولترا، برای عکاسی حرف ندارد و می‌تواند جایگزینی برای یک دوربین حرفه‌ای باشد. گوشی شیائومی Mi 11 Ultra مجهز به یک سنسور CMOS سونی IMX586 است که می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای به کار رفته در گوشی‌های ساخته شده در سال ۲۰۲۱ دانست.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۸ میلیون در آبان ۱۴۰۲

شاید شیائومی می ۱۱ اولترا بهترین گوشی شیائومی نباشد اما قطعا یکی از معدود گوشی‌های این برند چینی است که توان رقابت با غول‌های دنیای موبایل، یعنی سامسونگ و آیفون را دارد. به غیر از حسگر دوربین فوق العاده می‌توان به صفحه نمایش پشتی این گوشی نیز به عنوان ویژگی خاصی که در کمتر گوشی پرچمداری دیده می‌شود، اشاره کرد.

شیائومی Mi 11 Ultra مجهز به یک صفحه نمایش جلویی ۶.۸۱ اینچی از نوع E4 AMOLED با لبه‌های خمیده و رزولوشن +Quad HD است. این صفحه نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز تجربه لذت‌بخشی برای کار کردن یا بازی کردن با گوشی فراهم می‌آورد و اگر بخواهید در ظهر یک روز آفتابی تابستانی در کویر مرکزی ایران با این گوشی کار کنید، با توجه به روشنایی حداکثری شگفت‌انگیز ۱۷۰۰ نیت صفحه نمایش اصلی، هیچ مشکلی نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش بی‌نظیر می‌توان به گاموت رنگی DCI-P3 صد درصدی، MEMC، دالبی ویژن و حسگر اثر انگشت درون-صفحه اشاره کرد. این صفحه نمایش با فناوری گوریلا گلس محافظت می‌شود و یک پوشش سرامیکی نیز کار محافظت از سطح پشتی گوشی را بر عهده دارد. شیائومی می ۱۱ اولترا دارای مقاومت درجه IP68 در مقابل آب و گرد و غبار است.

این گوشی فوق العاده، یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 دارد. حافظه داخلی این گوشی پرچمدار بی‌نظیر شیائومی ۲۵۶ گیگابایت و از نوع UFS 3.1 است و ظرفیت باتری آن به ۵ هزار میلی آمپر می‌رسد که از شارژ سریع ۶۷ واتی سیمی و وایرلسی و شارژ معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

برای آشنایی با فضای ابری شیائومی کلیک کنید.

مقایسه گوشی های پرچمدار شیائومی

تا اینجا، بهترین پرچمداران شیائومی را به شما معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید این گوشی‌ها را بهتر با همدیگر مقایسه کنید، در زیر جدول مشخصات گوشی های پرچمدار شیائومی را آورده‌ایم:

مشخصات T12 T12 Pro Mi 11 Ultra S12 S12 Pro S12 Ultra
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ ۶.۶۷ اینچ ۶.۸۱ اینچ ۶.۲۸ اینچ ۶.۷۳ اینچ ۶.۷۳ اینچ
کیفیت صفحه نمایش +WQHD +WQHD 2K FHD 2K 2K
نوع صفحه نمایش Adaptive Sync AMOLED

DotDisplay

Adaptive Sync AMOLED

DotDisplay

E4 AMOLED AMOLED با گواهینامه +DisplayMate A

 

AMOLED AMOLED 2nd LTPO, +HDR10
پردازنده دایمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک اسنپدراگون

888 5G

اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک
سیستم دوربین پشتی ·        دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی

·        دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی

·        دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

·        دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی

·        دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی

·        دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX707 ·        دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

·        دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیسکلی

·        دوربین تلفوتو ۴۸ مگاپیکسلی

دوربین سلفی دوربین ۲۰ مگاپیکسلی درون صفحه نمایش دوربین ۲۰ مگاپیکسلی درون صفحه نمایش دوربین ۲۰ مگاپیکسلی دوربین ۳۲ مگاپیکسلی AI دوربین ۳۲ مگاپیکسلی دوربین ۳۲ مگاپیکسلی
رم ۸ گیگابایت ۸ یا ۱۲ گیگابایت ۸ یا ۱۲ گیگابایت ۸ یا ۱۲ گیگابایت ۸ یا ۱۲ گیگابایت ۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ۵۰۰۰ میلی آمپر ۵۰۰۰ میلی آمپر ۴۵۰۰ میلی آمپر ۴۶۰۰ میلی آمپر ۴۸۶۰ میلی آمپر
شارژ سریع توربوشارژ ۱۲۰ واتی توربوشارژ ۱۲۰ واتی ۶۷ واتی سیمی و بی‌سیم ۶۷ واتی سیمی و ۵۰ واتی وایرلسی ۱۲۰ واتی ۶۷ واتی سیمی و ۵۰ واتی وایرلسی
سیستم عامل و رابط کاربری MIUI 13 بر اساس اندروید ۱۲ MIUI 13 بر اساس اندروید ۱۲ MIUI 12.5 بر اساس اندروید ۱۱ MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲
پیشنهاد ما به شما:  شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو چه فرقی دارند؟

سوالات پر تکرار

۱- بهترین گوشی پرچمدار شیائومی کدام است؟

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی از نظر مشخصات را می‌توان گوشی شیائومی S12 Ultra دانست ولی گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا با توجه به مشخصات عالی و قیمت پایین‌تر، با اس ۱۲ اولترا برای این عنوان رقابت دارد.

۲- جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی کدام است؟

جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی، گوشی S12 Ultra است.

۳- چرا گوشی پرچمدار شیائومی بخریم؟

گوشی‌های پرچمدار شیائومی با وجود قابلیت‌های پیشرفته و مشخصات بسیار بالا، قیمت پایین‌تری در مقایسه با پرچمدارهای سامسونگ و آیفون دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله با معرفی گوشی های پرچمدار شیائومی در خدمت شما بودیم. همانطور که گفته شد، گوشی‌های سری اس و سری تی، بهترین پرچمداران شیائومی در سال ۲۰۲۲ هستند ولی گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا نیز که در لیست گوشی های پرچمدار شیائومی ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، به دلیل قیمت پایین‌تر، به راحتی با اس ۱۲ اولترا رقابت می‌کند.

منبع:
gizmochina.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا