فناوری و تکنولوژیموبایل

معرفی بهترین گوشی میان رده شیائومی

۴ میان رده برتر شیائومی را بشناسید

برند شیائومی همواره به معرفی گوشی‌های اقتصادی و میان رده با مشخصات خوب معروف بوده است. به غیر از خود برند شیائومی، زیربرندهای ردمی و پوکو، میان رده‌های متنوعی را وارد بازار می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی میان رده شیائومی را از جنبه‌های مختلف مثل دوربین، گیمینگ و باتری به شما مخاطبان گرامی مجله فروشگاه آنلاین فرنا معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های میان رده شیائومی ۲۰۲۲

برند شیائومی همراه با زیربرندهای ردمی و پوکو، گوشی‌های میان رده خوبی در قیمت‌های متنوع وارد بازار می‌کند. این گوشی‌ها، قیمتی پایین‌تر از گوشی‌های هم رده خود در برند سامسونگ دارند. در واقع، بهترین گوشی های شیائومی در هر بازه قیمتی از گوشی‌های مشابه خود در برند سامسونگ ارزان‌تر هستند.

هر کدام از بهترین گوشی های شیائومی میان رده در یک یا چند ویژگی مشخص، امتیاز بالایی می‌گیرند و معرفی یک گوشی به عنوان بهترین گوشی میان رده شیائومی عملا امکان‌پذیر نیست. با این حال، می‌توانیم بهترین گوشی های میانرده شیائومی از جنبه‌های مختلف مثل گیمینگ، دوربین و باتری را به صورت جداگانه به شما معرفی کنیم.

در زیر، بعضی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی را که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده‌اند، معرفی کرده‌ایم.

گوشی شیائومی ۱۲ لایت

بهترین گوشی میان رده شیائومی

گوشی شیائومی Lite ۱۲ یک گوشی نسبتا کوچک، خوش‌دست و سبک‌وزن است که تنها ۱۷۳ گرم وزن دارد. این گوشی که مقاوم به آب و گرد و غبار نیست، در رنگ‌های صورتی، مشکی و سبز در بازار موجود است. گوشی Lite ۱۲ شیائومی صفحه نمایشی ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED با کیفیت +Full HD دارد که از قابلیت‌های +HRD10 و دالبی ویژن برخوردار است. این صفحه نمایش با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز برای گیمینگ عالی است و کار کردن با آن حس بسیار لذت‌بخشی به شما می‌دهد.

گوشی شیائومی ۱۲ لایت با مجهز بودن به پردازنده اسنپدراگون G۷۷۸ SoC و پشتیبانی ۸ یا ۶ گیگابایت رم یکی از بهترین گوشی های گیمینگ میان رده شیائومی محسوب می‌شود. این گوشی در دو نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت در بازار موجود است ولی نداشتن شکاف SD کارت به این معنی است که نمی‌توانید حافظه گوشی را افزایش دهید.

این گوشی با مجهز بودن به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ HM2 و گشودگی دیافراگم f/۱.۸۸ با حالت شب و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی لقب بهترین گوشی میان رده شیائومی برای عکاسی را به خودش اختصاص می‌دهد.

در کنار دوربین اصلی می‌توانید یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۲.۲ و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۲.۴ ببنید که هر دوی آن‌ها عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرند.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس

یکی از نقاط قوت دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲ لایت، عکس‌های بسیار با کیفیتی است که در حالت شب می‌گیرد. از دیگر حالات عکاسی این دوربین می‌توان به ماکرو، پرتره، پرو، پاناروما و حالات فیلم‌برداری اسلوموشن و تایم-لپس اشاره کرد. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به این معنی است که گوشی Xiaomi ۱۲ Lite برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است. شما می‌توانید با این گوشی سلفی‌های بسیار با کیفیتی بگیرید و ویدئوهای لایو را با بالاترین کیفیت در اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا مکالمه‌های تصویر باکیفیتی با دوستان و خانواده خود داشته باشید.

این گوشی که یکی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی است، با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری تغذیه و با قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی شارژ می‌شود و بر خلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده جدید سامسونگ، شارژر همراه با خود گوشی به فروش می‌رسد و نیازی به خرید جداگانه شارژر ندارید.

گوشی شیائومی ۱۲ Lite با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI وارد بازار شده و شیائومی تضمین داده است که آپدیت‌های سیستم عامل این گوشی را حداقل تا سال ۲۰۲۶ منتشر کند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

گوشی ردمی نوت ۱۱ ۵g

گوشی شیائومی Redmi Note ۱۱ Pro ۵G یکی از بهترین گوشیهای میان رده شیائومی در سال ۲۰۲۲ است که با داشتن پردازنده اسنپدراگون مدل پایین، از نظر پردازشی خیلی قدرتمند نیست اما صفحه نمایشی عالی دارد و می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی بگیرد.

این گوشی کمی بزرگ اما خوش دست است و استریو اسپیکرهای خوبی دارد که گوش دادن به محتواهای صوتی را برای شما لذت‌بخش می‌کنند. صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای یک گوشی میان رده، صفحه نمایش خوبی محسوب می‌شود اما از نوع OLED است. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش به ادعای خود شیائومی ۱۲۰۰ نیت است و به راحتی می‌توانید زیر نور آفتاب با آن کار کنید.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با یک پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ کار می‌کند و بنابراین، توان پردازشی خیلی بالایی ندارد و نمی‌توانید برای گیمینگ روی آن حساب باز کنید. این گوشی در دو نسخه دارای رم ۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت در بازار موجود است و هر دو نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت هستند. البته ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G شکاف SD کارت دارد اما اگر بخواهید از آن استفاده کنید، باید یکی از دو سیم‌کارت را خارج کنید.

دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ HM۲ است که یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. البته دوربین‌های اولتراواید و ماکرو عکس‌های خیلی خوب و با کیفیتی نمی‌گیرند. کیفیت تصاویر دوربین اصلی در نور روز کمی پایین‌تر از انتظاری است که از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌رود اما عکس‌هایی که در حالت شب گرفته می‌شوند، کیفیت خیلی خوبی دارند.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و برسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

گوشی شیائومی Redmi Note ۱۱ Pro ۵G نمی‌تواند با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کند و حتی فیلم‌هایی که با کیفیت ۱۰۸۰ در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز می‌گیرد، کیفیت خیلی خوبی ندارند. بنابراین، با وجود دوربین ۱۰۸ پیکسلی نمی‌توان این گوشی را بهترین گوشی میان رده شیائومی برای عکاسی دانست.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عملکرد نسبتا خوبی دارد و در شرایط نوری مناسب، پرتره‌های بسیار خوبی با جزئیات زیاد می‌گیرد.

این گوشی با یک باتری ۵ هزار میلی آمپری تغذیه می‌شود و دارای قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی است که آن ظرف مدت ۴۲ دقیقه آن را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI وارد بازار شده است.

گوشی شیائومی T۱۲

شیائومی ۱۲ تی

شیائومی T۱۲ یکی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی از نظر دوربین است که توان پردازشی بسیار خوبی دارد و با قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی دارای کوتاه‌ترین زمان شارژ باتری در بین گوشی‌های میان رده شیائومی است.

بدنه این گوشی همانند بعضی از گوشی‌های پرچمدار کاملا از جنس شیشه است و حاشیه‌های بسیار نازکی در اطراف صفحه نمایش دارد. گوشی شیائومی T۱۲ مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری ۴۸۰ هرتز است که تصاویر را با کیفیت ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ نمایش می‌دهد.

هم تماشای محتواهای بصری و هم کار کردن با این صفحه نمایش، به ویژه برای گیمینگ، بسیار لذت‌بخش است اما پردازنده دایمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا حتی با پشتیبانی ۸ گیگابایت رم، نمی‌تواند بازی‌های سنگین را به صورت روان اجرا کند و بنابراین، اگر به دنبال گوشی مناسبی برای گیمینگ هستید، نمی‌توانیم Xiaomi T۱۲ را به شما توصیه کنیم.

گذشته از این، باتری ۵ هزار میلی آمپری این گوشی، آنطور که انتظار می‌رود عمر بالایی ندارد. البته، شارژ سریع ۱۲۰ واتی تا حدی این نقطه ضعف را جبران کرده است.

این گوشی یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و عکس‌های بسیار با کیفیت و زیبایی می‌گیرد. در کنار این دوربین، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی قرار دارد که عکس‌های بدی نمی‌گیرند.

وجود دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، قابلیت پایدارسازی تصویر و امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۴K در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، گوشی شیائومی T۱۲ را به یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین در میان گوشی‌های شیائومی تبدیل کرده اما بهترین گوشی میان رده شیائومی برای عکاسی، گوشی ۱۲ لایت است.

شیائومی T۱۲ در دو نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت وارد بازار شده است و شکاف SD کارت ندارد. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و MIUI ۱۳ کار می‌کند که البته، خیلی رابط کاربری جالبی نیست و برای مسلط شدن به آن باید مدت زیادی با گوشی کار کنید. شیائومی تضمین کرده است که حداقل تا ۳ سال، آپدیت‌های سیستم عامل را منتشر کند.

گوشی پوکو F۴ GT

بهترین گوشی میان رده شیائومی

گوشی پوکو F۴ GT اولین گوشی گیمینگ پوکو و یکی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی برای بازی محسوب می‌شود. این گوشی به طور اختصاصی برای گیمینگ طراحی شده است و می‌توان بعضی از عناصر طراحی گیمینگ مثل دکمه‌های ماشه را در این گوشی مشاهده کرد.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی و مقایسه گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی

این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با کیفیت ۱۰۸۰p، با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری ۴۸۰ هرتز است که کاملا آن را برای واکنش سریع در هنگام بازی کردن مناسب می‌کند.

پردازنده اسنپدراگون نسل ۸ این گوشی نه تنها توان پردازشی لازم برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و مالتی تسکینگ را فراهم می‌آورد بلکه مجهز به فناوری ۵G است. این گوشی در دو نسخه دارای رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت وارد بازار شده است.

گوشی Poco F4 GT با داشتن یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خیلی از نظر عکاسی خوب نیست اما امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۴K در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه آن را به بهترین گوشی میان رده شیائومی برای فیلمبرداری تبدیل کرده است.

دوربین سلفی رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد که برای گرفتن سلفی و تماس‌های ویدئویی در شرایط نوری قوی، خوب است.

این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 وارد بازار شده و مجهز به یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی است.

در صورتی که به دنبال یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت هستید، خرید گوشی شیائومی پوکو F۴ GT را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

۱- گران ترین گوشی شیائومی کدام گوشی است؟

بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۲، گوشی شیائومی ۱۲S Ultra است که در آذر ماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۴ میلیون تومان قیمت دارد.

۲- بهترین گوشی شیائومی تا ۷ میلیون کدام است؟

بهترین میان رده شیائومی تا قیمت ۷ میلیون تومان در آذرماه ۱۴۰۱، گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو است.

۳- بهترین گوشی میان رده شیائومی برای بازی کدام است؟

یکی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی و بهترین گوشی میان رده شیائومی برای بازی گوشی پوکو F۴ GT است.

۴- بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر کاربران کدام است؟

بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر کاربران گوشی شیائومی ۱۲ Lite است.

۵- بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر باتری کدام گوشی است؟

بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر باتری گوشی پوکو X۴ GT است.

جمع‌بندی

با اینکه بهترین گوشی های میان رده را باید در میان سری A سامسونگ پیدا کنید ولی برند شیائومی نیز همراه باز زیربرندهای پوکو و ردمی، گوشی‌های میان رده جذابی را وارد بازار می‌کند. این گوشی‌ها دوربین‌های بسیار خوب، باتری‌های بزرگ و قابلیت شارژ سریع عالی دارند اما از نظر نرم‌افزاری، کیفیت ساخت و صفحه نمایش، در از گوشی‌های سامسونگ ضعیف‌تر هستند.

در این مقاله، بهترین گوشی میان رده شیائومی را از جنبه‌های مختلف مثل دوربین، گیمینگ و باتری به شما معرفی کردیم. با مراجعه به فروشگاه فرنا که در زمینه فروش گوشی موبایل تخصص دارد، می‌توانید بهترین گوشی های شیائومی در هر بازه قیمتی را بخرید.

منابع:
۱- gsmarena.com
۲- techadvisor.com

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا