موبایلفناوری و تکنولوژی

معرفی بهترین گوشی های میان رده

بهترین گوشی های میان رده ای که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ بخرید

متأسفانه در شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، خیلی از مردم نمی‌توانند پول زیادی به خرید گوشی اختصاص دهند و از داشتن یک گوشی پرچمدار لذت ببرند. از سوی دیگر، گوشی‌های اقتصادی نیز با امکانات معدود و کیفیت پایینی که دارند، نه تنها جوابگوی نیازهای زندگی مدرن نیستند، بلکه مدت زیادی دوام نمی‌آورند و حتی ارزش پول کمی که برای آن‌ها پرداخت می‌شوند را ندارند. در چنین شرایطی، گوشی‌های میان رده با داشتن امکاناتی نسبتا مشابه با گوشی‌های پرچمدار و کیفیت قابل قبول در کنار قیمت مناسب، چاره کار هستند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی های میان رده را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های میان رده در دنیا است. بسیاری از بهترین گوشی های میان رده از نظر کارشناسان، متعلق به این برند کره‌ای هستند. بنابراین، به شما توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال خرید گوشی میان رده هستد، جستجوی خود را میان مدل‌های سامسونگ شروع کنید. در زیر، با بعضی از بهترین گوشی‌های سامسونگ که در گروه گوشی‌های میان رده دسته بندی می‌شوند، آشنا می‌شوید.

۱- گلکسی S20 FE

گوشی سامسونگ گلکسی s20 fe

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های سامسونگ به نسبت امکانات و کیفیت است. این گوشی از نظر طراحی شباهت زیادی به گلکسی اس ۲۰ دارد ولی چند تفاوت جزئی این دو گوشی را از همدیگر متمایز می‌کند. حاشیه زیر صفحه نمایش، ضخیم‌تر است و لبه‌های صفحه نمایش آن نیز انحنای اس ۲۰ را ندارد. این گوشی هم از اینترنت 4G و هم از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S20 FE، صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد و مجهز به یک پردازنده سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ است. این گوشی که با سیستم عامل اندروید ۱۰ وارد بازار شده است، یک دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی، دو دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی دارد. بنابراین، می‌توان گفت که برای عکاسی طراحی نشده است اما برای فعالیت در سوشال مدیا، مثل لایوهای اینستا و سلفی گرفتن عالی است. گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد.

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE با طراحی زیبا و نازک، عملکرد بسیار خوب، صفحه نمایش عالی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، ویژگی‌های نرم‌افزاری عالی و مجهز بودن به یک استریو اسپیکر، یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار است اما شارژ سریع ۱۵ واتی چیزی نیست که از یک گوشی میان رده عالی انتظار داشته باشید. گذشته از این، قاب پشتی این گوشی فلزی نیست.

۲- گلکسی A52s 5G

گوشی سامسونگ a52s

گوشی گلکسی A52s یک گوشی میان رده عالی است که با در نظر گرفتن قیمت مناسبش، مشخصات بسیار خوبی دارد. این گوشی با طراحی شبیه A51 یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ است که می‌توانید با قیمتی مناسب بخرید و شاید بتوان آن را نزدیک‌ترین رقیب S20 FE دانست. این گوشی، برخلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده امروزی، جک ۳.۵ میلی‌متری نیز دارد.

گلکسی A52s مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی AMOLED با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت است. این گوشی با برخورداری از یک پردازنده اسنپدراگون 778G در سه نسخه دارای رم چهارگیگابایتی، رم ۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی روانه بازار شده است. همچنین، شما می‌توانید یکی از دو نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت را بخرید. دوربین پشتی اصلی A52s دارای رزولوشن ۶۴ گیگابایت است و دوربین جلوی آن ۳۲ مگاپیکسلی است. بنابراین، هم برای عکاسی و هم برای فعالیت در سوشال مدیا، مناسب به نظر می‌رسد. این گوشی مجهز به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری است و قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی دارد و از این نظر نسبت به گلکسی S20 FE بهتر است.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش کامل و جامع رفع ریپورت اینستاگرام

گوشی گلکسی A52s 5G با وجود قیمت پایین‌تر در مقایسه با گلکسی S20 FE، از نظر عملکردی، چیزی کم از آن گوشی ندارد، مجهز به صفحه نمایشی با همان مشخصات است و با دوربین پشتی بهتر، گزینه مناسب‌تری برای عکاسی به نظر می‌رسد، گذشته از این‌ها، این گوشی میان رده دارای مقاومت به آب و گرد و غبار است. تنها نقطه ضعیف این A52s 5G را می‌توان اسپیکرهای ضعیف آن دانست.

۳- سامسونگ گلکسی M53 5G

گوشی m53 5g

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ که به تازگی وارد بازار شده است، گلکسی M53 5G نام دارد. این گوشی برای کسانی که یک گوشی میان رده همه کاره را نیاز دارند، مناسب به نظر می‌رسد. با اینکه بدنه پلاستی نشان می‌دهد که با یک گوشی میان رده سروکار دارید اما به اندازه کافی، محکم است. یکی از ویژگی‌های M53 5G مجهز بودن به یک محفظه خنک‌کننده است.

این گوشی یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز دارد اما پردازنده آن از نوع مدیاتک MT6877 Dimensity 900 است و در دو نسخه دارای رم ۶ و ۸ گیگابایتی وارد بازار می‌شود. بنابراین، نباید انتظار عملکرد خیلی خوبی از این گوشی نسبتا ارزان قیمت باشید. M53 5G در دو نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت در بازار موجود است و یک باتری ۵ هزار میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی دارد. یکی از نقاط قوت این گوشی، دوربین پشتی اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که همراه با یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی M52 5G را به گوشی مناسبی برای عکاسی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

این گوشی صفحه نمایش و طراحی بسیار خوبی دارند، مجهز به رابط کاربری One UI 4.1 است، در روشنایی روز عکس‌های شگفت‌انگیزی می‌گیرد و با وجود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری نیازی نیست که همیشه شارژر به دست باشید. از نقاط ضعف گوشی سامسونگ M52 5G می‌توان به همراه نبودن با شارژر در هنگام فروش، کیفیت ساخت نسبتا پایین و نداشتن جک ۳.۵ میلی متری اشاره کرد.

بهترین گوشی های میان رده شیائومی

برند شیائومی در تولید گوشی‌های دارای قیمت مناسب و مشخصاتی مشابه به گوشی‌های پرچمدار سایر برندها، تخصص دارد. برای خرید بهترین گوشی های میان رده می‌توانید محصولات این برند چینی را نیز در نظر داشته باشید.

۱- شیائومی ۱۲ لایت

شیائومی ۱۲ لایت

شیائومی ۱۲ لایت یک گوشی کامپکت و سبک است و یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED FHD+ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و یک حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش دارد. Xiaomi 12 Lite از قابلیت‌هایی مثل HDR10+ و دالبی ویژن نیز برخوردار است.

این گوشی سه دوربین پشتی، شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراوایت ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی دارد که خیلی کاربردی نیست اما دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های بسیار باکیفیتی بگیرد.

این گوشی مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون 778G با پشتیبانی ۸ گیگابایت رم است و با داشتن ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، نیازی نیست نگران پر شدن زودهنگام حافظه آن باشید. یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز شیائومی لایت ۱۲، شارژ سریع ۶۷ واتی است که به ندرت در گوشی‌های میان رده دیده می‌شود و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری آن را با سرعت خیره‌کننده‌ای شارژ می‌کند. قابلیت شارژ وایرلسی ۵۰ واتی نیز چیزی نیست که در گوشی‌های میان رده زیادی پیدا کنید. گوشی شیائومی ۱۲ لایت با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 وارد بازار شده است.

پیشنهاد ما به شما:  داغ شدن گوشی اندروید + 9 روش جلوگیری از داغ شدن

۲- ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

گوشی شیائومی +Redmi Note 11 Pro با توجه به قیمت بسیار پایینی که دارد، یکی از بهترین گوشی های میان رده دنیا محسوب می‌شود. این گوشی مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون 695 5G است که با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌شود. البته این گوشی، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز دارد.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین تقریبا بی‌مصرف ماکرو ۲ مگاپیکسلی است و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز دارد. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی این گوشی شیائومی از نوع OLED با کیفیت Full HD+ و نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز است.

شیائومی Redmi Note 11 Pro+ یک باتری ۴۵۰۰ هزار میلی آمپری دارد که شارژ شدن آن به لطف قابلیت شارژ ۱۲۰ واتی، خیلی طول نمی‌کشد. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 وارد بازار شده است.

بهترین گوشی های میان رده برای عکاسی

حالا که با بهترین گوشی های میان رده شیائومی و سامسونگ آشنا شدید، بد نیست بعضی از گوشی‌های میان رده را که برای کاربردهای خاصی مثل عکاسی و گیمینگ مناسب هستند، به شما معرفی کنیم.

در این بخش، لیست بهترین گوشی های میان رده برای عکاسی را همراه با توضیحاتی مختصر در رابطه با هر کدام از آن‌ها برای شما مخاطبان گرامی مجله فرنا آورده‌ایم. همچنان با ما همراه باشید.

۱- هواوی P30

هواوی p30

برند هواوی را می‌توان سازنده گوشي‌هایی با بهترین دوربین‌ها در دنیا دانست. یکی از بهترین گوشی های میان رده هواوی که همانند یک دوربین عکاسی می‌توانید از آن استفاده کنید، هواوی P30 است. شاید بتوان گفت که بهترین ویژگی این گوشی، سیستم دوربین سه‌گانه لسیا (Lecia) باشد. لسیا یک برند آلمانی است که در زمینه ساخت دوربین‌های عکاسی تخصص دارد. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند زوم هیبریدی ۵ برابری داشته باشد و شما می‌توانید از آن برای عکاسی با کیفیت بالا از اجسام دور استفاده کنید.

گوشی P30 ساخت شرکت هواوی در شرایط نوری ضعیف و در شب، عکس‌های شگفت‌انگیزی می‌گیرد. همچنین، این گوشی با مجهز بودن به قابلیت AIS Long Exposure برای عکاسی از اجسام متحرک نیز بسیار مناسب است.

این گوشی مجهز به یک دوربین پشتی ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین تلفوتوی ۸ مگاپیکسلی است. همچنین، با داشتن یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌توانید برای گرفتن سلفی‌های بسیار باکیفیت و تولید محتوای مناسب برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده کنید. P30 با مجهز بودن به یک تراشه کیرین ۹۸۰ هشت هسته‌ای، از نظر عملکردی نیز گوشی قدرتمندی محسوب می‌شود ولی فراموش نکنید که همانند همه دیگر مدل‌های برند چینی هواوی، تحت پشتیبانی سرویس‌های گوگل قرار ندارد و بنابراین، خرید آن را به شما توصیه نمی‌کنیم.

۲- سامسونگ گلکسی A71

گلکسی A71

اگر در بخش معرفی بهترین گوشی های میان رده سامسونگ نامی از این گوشی نبردیم، به این خاطر بود که می‌خواستیم آن را در این بخش معرفی کنیم.

این گوشی دارای چهار دوربین پشتی است و دوربین اصلی آن رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل دارد. دیگر دوربین‌های پشتی A71 شامل یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و یک حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی هستند. بنابراین، می‌توانید از این گوشی برای انواع مختلفی از عکاسی استفاده کنید.

گوشی A71 مجهز به یک دوربین سلفی ۳۲ مگابایتی بسیار باکیفیت است که آن را برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی مناسب ساخته است.
این گوشی مجهز به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی، پردازنده اسنپدراگون 730G و یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED است و با توجه به قیمت مناسبی که دارد، نمی‌توان نقطه ضعف قابل توجهی در آن پیدا کرد. در صورتی که به دنبال خرید گوشی سامسونگ با قیمتی مناسب هستید و می‌خواهید از آن برای سلفی گرفتن، تهیه فیلم و ویدئو برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و عکاسی آماتور هستید، به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به ناچیز بودن اختلاف قیمت گوشی سامسونگ A71 با گوشی A52، این گوشی را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های سری M سامسونگ کدام است؟

بهترین گوشی های میان رده گیمینگ

گوشی‌های گیمینگ به دلیل مجهز بودن به امکانات پردازشی قدرتمند و صفحه نمایش‌های دارای باکیفیت و دارای نرخ نوآوری بالا، معمولا قیمت بالایی دارند و در گروه گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرند. با این حال اگر می‌خواهید از گوشی خود برای گیمینگ استفاده کنید ولی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید پول زیادی به خرید گوشی اختصاص دهید، چندین گوشی میان رده برای شما در بازار وجود دارند. در این بخش می‌خواهیم بهترین گوشیهای میان رده مناسب برای گیمینگ را به شما معرفی کنیم.

۱- وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس ۱۰ پرو

گوشی‌ وان پلاس ۱۰ پرو بدون شک یکی از بهترین گوشی های میان رده حال حاضر است که قیمت آن برای یک گوشی میان رده، کمی بالا به نظر می‌رسد. البته این گوشی برای گیمینگ حرف ندارد.

وان پلاس ۱۰ پرو مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک و یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بات کیفیت عالی و نرخ نوآوری بالا است. این گوشی را می‌توانید در دو نسخه دارای رم ۸ گیگابایت یا رم ۱۲ گیگابایت بخرید و از عملکرد خیره کننده آن لذت ببرید. همچنین، سه نسخه متفاوت از گوشی وان پلاس ۱۰ پرو با حافظه‌های داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت موجود است.

این گوشی یک باتری ۵ هزار میلی آمپری دارد که می‌توانید آن را با یک شارژ سریع ۶۵ واتی یا یک شارژر وایرلسی ۵۰ واتی شارژ کنید. گوشی وان پلاس ۱۰ پرو با مجهز بودن به یک دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی و درجه مقاومت IP68 در مقابل آب و گرد و خاک، برای عماسی هم مناسب است.

۲- سامسونگ گلکسی A73

گلکسی A73

اگر به دنبال گزینه ارزان قیمت‌تری نسبت به وان پلاس ۱۰ پرو هستید، مورد بعدی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، سامسونگ گلکسی A73 است. این گوشی با مجهز بودن به یک پردازنده اسنپدراگون 778G 5G هشت هسته‌ای و پردازده گرافیکی آدرنو 642L که با ۶ یا ۸ گیگابیت رم پشتیبانی می‌شود و با داشتن یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با کیفیت و دارای نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز، یکی از بهترین گوشی های میان رده جهان است که گیمرها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

گوشی A73 چهار دوربین پشتی دارد و دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی است. همچنین، این گوشی مجهز به یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. A73 یک باتری ۵ هزار میلی آمپری دارد که برای شارژ کردن آن می‌توانید از یک شارژر سیمی دارای شارژ سریع ۲۵ واتی استفاده کنید.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین گوشی های میان رده دنیا متعلق به کدام برند هستند؟

برندهای سامسونگ و شیائومی را می‌توان تولیدکنندگان اصلی بهترین گوشی‌های میان رده دنیا دانست.

۲- بهترین گوشی میان رده دنیا برای گیمینگ چیست؟

از بهترین گوشی های میان رده دنیا برای گیمینگ می‌توان به وان پلاس ۱۰ پرو پلاس و سامسونگ گلکسی A73 اشاره کرد.

۳- بهترین گوشی میان رده جهان برای عکاسی کدام است؟

میان رده‌های هواوی را می‌توان بهترین گوشی های میان رده دنیا برای عکاسی دانست. البته تعدادی از گوشی های میان رده سامسونگ و شیائومی نیز دوربین‌های خوبی دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله، فهرست بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ را به شما معرفی کردیم. این گوشی‌ها، قیمت بالایی ندارند ولی با مجهز بودن به قابلیت‌های متعدد و کیفیت ساخت نسبتا بالا، می‌توانند نیازهای روزانه شما را برآورده کنند. همچنین، اگر علاقه‌مند به عکاسی یا گیمینگ هستید، چندین گوشی میان رده خوش قیمت در فروشگاه فرنا انتظار شما را می‌کشند.

منابع:

۱- phoneaxa.com

۲- gizmochina.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا