فناوری و تکنولوژیموبایل

بهترین گوشی‌های سری M سامسونگ کدام است؟

با گوشی‌های اقتصادی سامسونگ آشنا شوید

با اینکه گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند اما همه مردم نیازی به گوشی‌های بسیار پیشرفته با قابلیت‌های لوکس ندارند و فقط یک گوشی هوشمند که برخلاف گوشی‌های چینی هواوی، تحت پشتیبانی سرویس‌های گوگل باشد، جوابگوی نیازهای آن‌ها است. بنابراین، تقریبا تمامی شرکت‌ها تولیدکننده گوشی‌، رده‌ای از محصولات خود را به گوشی‌های اقتصادی اختصاص می‌دهند. برند کره‌ای سامسونگ نیز گوشی‌های سری M را برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌خواهند پول زیادی برای خرید گوشی خرج کنند، وارد بازار کرده است. در این مقاله، می‌خواهیم پس از معرفی سری M سامسونگ و بررسی دلایل قیمت پایین این گوشی‌ها در مقایسه با میان‌ رده‌های سری A، بهترین گوشی سامسونگ سری M را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

معرفی گوشی‌های سامسونگ سری M

گوشی های سری M سامسونگ

سری M سامسونگ از گوشی‌هایی اقتصادی با باتری‌هایی خوب و با ظرفیت بالا تشکیل می‌شود که بعضی از مشخصات آنها واقعا شباهتی به گوشی‌های اقتصادی ندارد و شما را به یاد گوشی‌های میان رده می‌اندازد. با این حال، فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست!

شرکت سامسونگ برای اینکه بتواند گوشی‌هایی ارزان قیمت با امکانات قابل قبول برای فعالیت‌های روتین امروزی مثل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، انجام کارهای مالی، اسکن کردن اسناد و مدارک با کیفیت قابل قبول، گوش دادن به موسیقی، تماشای محتواهای ویدئویی، مرور وب و … تولید و وارد بازار کند، باید بعضی از مشخصات و جنبه‌های کیفی را فدا کند. البته همه گوشی‌های سری M خیلی ارزان قیمت نیستند و بعضی از این گوشی‌ها از نظر قیمتی به گوشی‌های میان رده سری A شباهت دارند.

برای انتخاب بهترین گوشی سامسونگ سری M باید به عوامل مختلفی مثل میزان بودجه‌ای که می‌توانید به خرید گوشی اختصاص دهید، ظرفیت باتری مورد نیاز خود و کارهایی که می‌خواهید با گوشی انجام دهید، توجه داشته باشید.

مدل های سامسونگ سری M چه ویژگی‌هایی دارند؟

بدون شک، برجسته‌ترین ویژگی سامسونگ‌های سری M، ظرفیت بالای باتری و قابلیت شارژ سریع آن‌ها است که در حتی در بهترین گوشی‌های پرچمدار نیز نظیر ندارد. به عنوان مثال می‌توان به باتری ۷ هزار میلی آمپری گوشی سامسونگ گلکسی M51 اشاره کرد.

دیگر ویژگی گوشی‌های سری M سامسونگ، طراحی مدرن آن‌ها با در نظر گرفتن سلیقه نسل جوان است. در واقع، با توجه به اینکه کاربران اصلی گوشی‌های سری M این برند کره‌ای، کودکان و نوجوانان هستند، ظاهر این گوشی‌ها متناسب با روحیات کاربران جوان‌تر طراحی شده‌اند. چیزی که در مورد طراحی گوشی‌های سری گلکسی M سامسونگ جلب توجه می‌کند، اندازه کوچک و وزن پایین با وجود باتری‌های بزرگ است.

پیشنهاد ما به شما:  جزئیات کامل از گوشی جدید و محکم نوکیا Nokia XR21

نکته جالب دیگری که باید بدانید، استفاده از پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون در بعضی از مدلهای سری M سامسونگ است. گذشته از این‌ها، گوشی‌های سری M صفحه نمایش‌های نسبتا خوبی نیز دارند و بعضی از این گوشی‌ها از توان رقابت در سری‌های میان رده برندهای دیگر نیز برخوردار هستند.

مشکلات سری M سامسونگ

گفتیم که گوشی‌های سری M سامسونگ از باتری‌هایی بسیار پرظرفیت، طراحی سبک و مدرن، صفحه نمایش‌های خوب و بعضا، پردازنده‌های اسنپدراگون برخوردار هستند تا جایی که می‌توان چندین مدل بهترین گوشی سامسونگ سری M را با گوشی‌های میان رده سری A مقایسه کرد. سوال اینجا است که با وجود این ویژگی‌های خوب، چرا گوشی‌های سری M قیمتی پایین‌تر از گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری A دارند و اقتصادی محسوب می‌شوند؟

شاید بتوان کیفیت ساخت گوشی های سری M را مهم‌ترین عامل قیمت پایین آن‌ها دانست. بازار اصلی گوشی‌های سری M، هندوستان است و هندی‌ها دوست دارند گوشی‌هایی با بهترین مشخصات و ارزان‌ترین قیمت داشته باشند. پاسخگویی به این تناقض تنها با کاهش کیفیت ساخت که خیلی برای کاربران هندی و دیگر مشتریان گوشی‌های اقتصادی در سایر مناطق دنیا اهمیت چندانی ندارد، امکان‌پذیر است.

بنابراین، سامسونگ برای ساخت گوشی های سری M از ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین مواد موجود در بازار استفاده می‌کند تا هزینه ساخت را کاهش دهد.
البته کاهش کیفیت ساخت نیز نمی‌تواند به تنهایی قیمت این گوشی‌ها را به اندازه کافی کاهش دهد و سامسونگ چاره‌ای جز فدا کردن بعضی از مشخصات مثل پردازنده، رم، حافظه داخلی و دوربین ندارد. با در نظر گرفتن همه این موارد، بهترین گوشی سامسونگ سری M که می‌توانید با توجه به نیازمندی‌های خود بخرید، کدام است؟

بهترین گوشی های سامسونگ سری M

سری گلکسی M از زمان معرفی‌اش تاکنون، تحول زیادی داشته و محبوبیت آن نیز سال به سال بیشتر شده است. به عنوان یک مثال خوب می‌توان از گوشی سامسونگ گلکسی M12 نام برد که از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی دنیا است ولی در میان سری M جز کم‌فروش‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

در زیر می‌خواهیم چندین گوشی به شما معرفی کنیم که هر یک از آن‌ها پتانسیل نامگذاری به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری M را دارند. همچنان با ما همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی M13

گوشی ام ۱۳ سامسونگ

گوشی گلکسی M13 در سه رنگ وارد بازار شده است. این گوشی ارزان‌ترین گوشی سری M در سال ۲۰۲۲ نام دارد و اگر به دنبال خرید بهترین گوشی سامسونگ سری M با قیمت مناسب هستید، M13 را به شما توصیه می‌کنیم. این گوشی برای جایگزینی مدل M12 که در سال ۲۰۲۱ فروش بسیار خوبی داشت، وارد بازار شده است.

پیشنهاد ما به شما:   NFC چیست و چه کاربردی دارد؟

M13 نسبت به M12 طراحی بسیار مدرن‌تری در سه رنگ آبی، صورتی و سبز با ابعادی بسیار مناسب و ساختی خوش دست دارد. در جلوی این گوشی می‌توانید یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با رزولوشن +Full HD از نوع LCD ببینید.

گوشی سامسونگ گلکسی M13 مجهز به یک پردازنده ۸ هسته‌ای است که توان پردازشی لازم برای کارهای روتین روزمره را فراهم می‌آورد. این گوشی را سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری جدید One UI 4.1 وارد بازار شده است و هم حسگر اثر انگشت و هم شکاف میکرو SD کارت دارد تا در صورت کافی نبودن حافظه داخلی، بتوانید با اضافه کردن یک حافظه خارجی نیاز خود را برطرف کنید.

M13 یک دوربین بسیار خوب ۵۰ مگاپیکسلی در سطح پشتی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. از دیگر مشخصات این گوشی بسیار ارزان قیمت سامسونگ می‌توان به باتری ۵ هزار میلی آمپری ‌آن اشاره کرد. این گوشی با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت به فروش می‌رسد.

گوشی سامسونگ گلکسی M53 5G

گوشی ام ۵۳ سامسونگ

گوشی M53 5G یکی از مدلهای سامسونگ سری M در سال ۲۰۲۲ است. خرید این گوشی به چندین دلیل توصیه می‌شود. اول اینکه M53 5G یکی از جذاب‌ترین و بهترین طراحی‌ها را در میان گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار دارد. ضخامت این گوشی تنها ۷.۴ میلی متر است و وزن آن از ۱۷۶ گرم تجاوز نمی‌کند. بنابراین، اگر گوشی بزرگ و سنگین دوست ندارید، می‌توانید با کم‌ترین هزینه ممکن، این گوشی جدید و جذاب سامسونگ را بخرید.

دومین ویژگی جذاب گوشی گلکسی، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی +Full HD از نوع SuperAMOLED با نرخ نوآوری شگفت‌انگیز ۱۲۰ هرتز است؛ چیزی که واقعا نمی‌توان در گوشی‌های اقتصادی پیدا کرد.

گوشی سامسونگ ام ۵۳ با یک پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰ کار می‌کند که شاید به خوبی پردازنده‌های به کار رفته در گوشی‌های سری A نباشد اما مشکلی در انجام تسک‌های روزمره مثل استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و مرور وب مشکلی ندارد. اما یکی از مهم‌ترین قابلیت این گوشی اقتصادی، توانایی آن در اتصال به شبکه نسل پنجم اینترنت است که اهمیت بسیار زیادی دارد. گوشی M53 5G با سیستم عامل اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1، شکاف میکرو SD کارت و حسگر اثر انگشت در بازار موجود است.

می‌رسیم گل سرسبد بهترین گوشی سامسونگ سری M؛ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی که می‌تواند عکس‌ها و ویدئوهای شگف‌انگیزی ثبت کند. گذشته از این‌ها، M53 5G مجهز به یک باتری ۵ هزار میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

گوشی سامسونگ گلکسی M23 5G

گوشی ام ۲۳

گفتیم که بهترین گوشی سامسونگ سری M کدام مدل است اما اگر به دنبال یک گوشی بسیار ارزان دارای قابلیت اتصال به اینترنت 5G هستید، گلکسی M23 5G همان چیزی است که می‌خواهید. این گوشی از نظر طراحی تفاوت چندانی با دیگر مدل‌های سری M سامسونگ ندارد ولی در دو رنگ خاص قهوه‌ای و مشکلی وارد بازار شده است. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی این گوشی از نوع TFT با رزولوشن +Full HD و نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۵ میلیون کدامند؟

این گوشی ارزان قیمت یک پردازنده ۸ هسته‌ای دارد که برای انجام تسک‌های روزانه بد نیست و حتی می‌توانید با آن بازی‌های سبک نیز انجام دهید. این گوشی ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و از میکرو SD کارت نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی M23 5G که با سیستم عامل اندروید ۱۲ وارد بازار شده، یکی از بهترین گوشی‌های NFC است که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ بخرید. این گوشی بهترین گوشی سامسونگ سری M برای عکاسی نیست اما با داشتن یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌ها و ویدئوهای بسیار باکیفیتی بگیرید. همچنین M23 5G همانند دیگر گوشی‌های سری M مجهز به یک باتری بزرگ است که ۵ هزار میلی آمپر ظرفیت دارد و با سرعت ۲۵ وات شارژ می‌شود. البته، اگر می‌خواهید از قابلیت شارژ سریع این گوشی استفاده کنید، باید شارژر مناسب را به صورت جداگانه بخرید.

قیمت گوشی سامسونگ M23 5G برای یک گوشی دارای قابلیت اتصال به اینترنت 5G، مجهز به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و صفحه نمایش بسیار با کیفیت و پیشرفته، بسیار پایین به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

۱- بهترین گوشی سامسونگ سری M از نظر دوربین کدام است؟

بهترین سیستم عکاسی و فیلم‌برداری در میان گوشی‌های سری M سامسونگ متعلق به گوشی سامسونگ گلکسی M53 5G است که یک دوربین پشتی ۱۰۸ مگاپیکسلی پیشرفته دارد.

۲- بهترین گوشی سامسونگ سری M از نظر باتری کدام است؟

بهترین گوشی سامسونگ سری M از نظر باتری، بدون شک گوشی M51 با باتری ۷ هزار میلی آمپری است.

۳- ارزان‌ترین گوشی سامسونگ سری M در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

گوشی M13 ارزان‌ترین گوشی سامسونگ سری M وارد شده به بازار در سال ۲۰۲۲ است.

جمع‌بندی

گوشی‌های اقتصادی سامسونگ تحت عنوان سری M شناخته می‌شوند. این گوشی‌ها باتری‌های بسیار بزرگی دارند و مجهز به صفحه نمایش‌های با کیفیتی هستند اما کیفیت و توان پردازشی آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های میان رده سری A سامسونگ پایین‌تر است.
در این مقاله بعضی از جدیدترین گوشی‌های سری M را که به تازگی وارد بازار شده‌اند، به شما معرفی کردیم. همانطور که گفته شد، گوشی M53 5G با داشتن امکاناتی شبیه به گوشی‌های میان رده بسیار خوب، بهترین گوشی سامسونگ سری M محسوب می‌شود اما اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن یکی از بهترین‌های این سری از گوشی‌های سامسونگ را بخرید، قیمت گوشی M23 5G مناسب به نظر می‌رسد.

منبع:
familymovie.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا