بررسی و مقایسهموبایل

بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۵ میلیون کدامند؟

معرفی برترین گوشی‌های شیائومی زیر ۵ میلیون در آبان ۱۴۰۲

برند شیائومی و به ویژه زیربرندهای ردمی و پوکو به ساخت گوشي‌های اقتصادی معروف هستند. شاید باورش سخت باشد اما در آبان ۱۴۰۲، می‌توانید با کمتر از پنج میلیون تومان نیز گوشی‌های شیائومی خوبی بخرید. در این مقاله، بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون

در زیر، ۷ گوشی برتر شیائومی که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با کمتر از ۵ میلیون تومان در بازار موبایل ایران بخرید، به شما معرفی می‌کنیم. با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

۱- شیائومی Redmi 10C

شیائومی Redmi 10C بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون در آبان ۱۴۰۲ است که بعد از سال ۲۰۲۱ و در ۲۳ مارس ۲۰۲۲ وارد بازار شده است. این گوشی ۱۶۹.۶ میلی متر طول، ۸.۳ میلی متر ضخامت و ۱۹۰ گرم وزن دارد و مجهز به بدنه‌ای پلاستیکی است.

این گوشی نمایشگری ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر اینچ) دارد که ۸۲ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس محافظت می‌شود.

شیائومی ردمی ۱۰ سی

ردمی ۱۰ سی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ با ساخت ۶ نانومتری است که اگرچه از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند اما تراشه بسیار خوبی برای یک گوشی زیر پنج میلیون تومان محسوب می‌شود.

این تراشه دارای پردازنده مرکزی (CPU) هشت هسته‌ای شامل ۴ هسته Kryo 265 Gold با نرخ ساعت ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Kryo 265 Silver با نرخ ساعت ۱.۹ گیگاهرتز است که پردازنده گرافیکی (GPU) مدل Adreno 610 آن را همراهی می‌کند.

امکان خرید گوشی شیائومی ردمی 10C در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • شیائومی Redmi 10C با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • شیائومی Redmi 10C با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • شیائومی Redmi 10C با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴۳ گیگابایت

در صورتی که این میزان حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید ضمن استفاده از دو سیم کارت، یک حافظه خارجی میکرو SD کارت را در شکاف کارت حافظه اختصاصی قرار دهید.

شیائومی ردمی ۱۰ سی مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.8 است که قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد و در نور خوب می‌تواند عکس‌های قابل قبولی بگیرد اما در نور ضعیف، علی رغم نوردهی خوب، شاهد نویز زیادی در عکس‌ها هستیم. در کل می‌توان این دوربین را فراتر از محدوده قیمتی توصیف کرد.

در پشت گوشی به غیر از دوربین اصلی، یک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار دارد که به خلق پرتره‌هایی قابل استفاده، کمک می‌کند. در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد که نمی‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید اما برای تماس تصویری کفایت می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و قابلیت‌های عکاسی پانوراما و HDR است و هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کنند.

از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات این گوشی می‌توان به تک-اسپیکر، رادیو، حسگر اثر انگشت پشتی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ ۱۸ وات اشاره کرد. شما می‌توانید شیائومی Redmi 10C را در رنگ‌های خاکستری گرافیتی، آبی اقیانوسی و سبز نعنایی بخرید.

۲- شیائومی Poco C40

دیگر گوشی خوب شیائومی که می‌توانید با کمتر از ۵ میلیون تومان در آبان ۱۴۰۲ بخرید، از زیر برند پوکو است که در زمینه ساخت گوشی‌های اقتصادی و گیمینگ ارزان‌قیمت تخصص دارد. گوشی Poco C40 در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ وارد بازار شد. این گوشی ۱۶۹.۶ میلی متر طول، ۹.۲ میلی متر ضخامت و ۲۰۴ گرم وزن دارد و مجهز به بدنه‌ای پلاستیکی مقاوم به گرد و غبار و پاشش آب است.

پوکو سی ۴۰ صفحه‌نمایشی ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با روشنایی ۴۰۰ نیت و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر اینچ) دارد که ۸۲ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس محافظت می‌شود.

شیائومی Poco C40

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه کمتر شناخته شده JLQ JR510 با ساخت ۱۱ نانومتری است که CPU هشت هسته‌ای، شامل چهار هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۱.۵ گیگاهرتز دارد که مطابق انتظار، چندان قوی نیست. پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC1 نیز چندان تعریفی ندارد و در کل می‌توان این گوشی را یکی از کندترین گوشی‌های شیائومی دانست که در سال‌های اخیر تولید شده است.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون ۲

شیائومی Poco C40 در نسخه‌های زیر به بازار عرضه شده است:

  • گوشی Poco C40 با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم
  • گوشی Poco C40 با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم
  • گوشی Poco C40 با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم
  • گوشی Poco C40 با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم

به شما توصیه می‌کنیم که حتما گوشی دارای ۴ گیگابایت رم را بخرید و اگر حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به جای دو سیم کارت، از یک سیم کارت و یک کارت حافظه خارجی میکرو SD کارت روی این گوشی استفاده کنید.

شیائومی پوکو سی ۴۰ دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار تشخیص فاز است که تنها در شرایط نوری خوب عکس‌های خوبی می‌گیرد و به لطف مجهز بودن این گوشی به حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، می‌تواند پرتره‌های قابل استفاده‌ای نیز خلق کند.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد که نمی‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید اما برای تماس تصویری کفایت می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و قابلیت‌های عکاسی پانوراما و HDR است و هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کنند.

از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات این گوشی می‌توان به تک-اسپیکر، رادیو، حسگر اثر انگشت پشتی، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ ۱۸ وات اشاره کرد. شما می‌توانید شیائومی Redmi 10C را در رنگ‌های مشکی، سبز مرجانی و زرد پوکو بخرید. شیائومی Poco C40 را می‌توان بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون از نظر باتری دانست.

۳- شیائومی Redmi 12C

شیائومی ردمی ۱۲ سی در یکم ژانویه ۲۰۲۳ وارد بازار شد. این گوشی ۱۶۸.۸ میلی متر طول× ۸.۸ میلی متر ضخامت و ۱۹۲ گرم وزن دارد. این گوشی مجهز به صفحه‌نمایشی ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با روشنایی ۵۰۰ نیت و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر اینچ) دارد که ۸۲.۶ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس محافظت می‌شود.

شیائومی Redmi 12C

گوشی Redmi 12C با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه مدیاتک هلیو جی ۸۵ با ساخت ۱۲ نانومتری است که CPU هشت هسته‌ای، شامل دو هسته Cortex-A75 با نرخ ساعت ۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۱.۸ گیگاهرتز دارد و دارای GPU مدل Mali-G52 MC2 است. چنین تراشه‌ای در بین گوشی‌های اقتصادی، عملکرد نسبتا خوبی دارد.
شما می‌توانید این گوشی را در یکی از نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی Redmi 12C با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi 12C با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi 12C با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi 12C با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • گوشی شیائومی Redmi 12C با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

در صورتی حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به جای دو سیم کارت، از یک سیم کارت و یک کارت حافظه خارجی میکرو SD کارت روی این گوشی استفاده کنید.

ردمی نوت ۱۲ سی مجهز به دوربین اصلی با سنسور 1/2.76 اینچی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی بای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار دارد که می‌تواند عکس‌های تحسین‌برانگیزی در نور روز بگیرد و با مجهز بودن به حسگر عمقی ۰.۰۸ مگاپیکسلی، پرتره‌های قابل قبولی نیز خلق می‌کند.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد که نمی‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید اما برای تماس تصویری کفایت می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و قابلیت عکاسی HDR است و هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کنند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به تک-اسپیکر، جک ۳.۵ میلی متری، بلوتوث ۵.۱، NFC (در بعضی از بازارها) رادیو، میکرو USB 2.0، حسگر اثر انگشت پشتی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۱۰ وات اشاره کرد. امکان خرید گوشی شیائومی Redmi 12C در رنگ‌های خاکستری گرافیتی، آبی اقیانوسی، سبز نعنایی و یاسی وجود دارد.

۴- شیائومی ردمی +A2

گوشی شیائومی ردمی A2 پلاس نیز مثل ردمی ۱۲ سی در سال ۲۰۲۳ ولی چند ماه بعد از آن گوشی وارد بازار شده است. این گوشی ۱۶۴.۹ میلی متر طول، ۹.۱ میلی متر ضخامت و ۱۹۲ گرم وزن دارد. شیائومی ردمی A2 پلاس مجهز به نمایشگری ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با روشنایی ۴۰۰ نیت و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل بر اینچ) است که تنها ۸۱ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند.

شیائومی ردمی +A2

این گوشی را سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه مدیاتک هلیو جی ۳۶ با ساخت ۱۲ نانومتری است که CPU هشت هسته‌ای، شامل دو هسته Cortex-A53 با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A53 با نرخ ساعت ۱.۷ گیگاهرتز دارد و دارای GPU مدل PoweVR GE8320 است. این تراشه، به طور مشخص در مقایسه با تراشه به کار رفته در ردمی ۱۲ سی ضعیف‌تر است و گذشته از این، +Redmi A2 دارای حافظه داخلی و رم کمتری است. این گوشی در نسخه‌های زیر به بازار عرضه شده است:

  • گوشی شیائومی +Redmi A2 با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت
  • گوشی شیائومی +Redmi A2 با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • گوشی شیائومی +Redmi A2 با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • گوشی شیائومی +Redmi A2 با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
پیشنهاد ما به شما:  اپل در سال 2024 به نمایشگرهای microLED سفارشی روی می آورد

دوربین اصلی این گوشی دارای سنسوری ۸ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که بدون شک، حتی توان رقابت با دوربین بسیاری از گوشی‌های اقتصادی امروزی را هم ندارد. این گوشی مجهز به حسگر عمقی ۰.۰۸ مگاپیکسلی است که با توجه به ضعف دوربین اصلی، کاربرد چندانی ندارند.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد که نمی‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید اما برای تماس تصویری کفایت می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و قابلیت عکاسی HDR است و هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کنند.

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های ردمی A2 پلاس می‌توان به تک-اسپیکر، جک ۳.۵ میلی متری، رادیو، میکرو USB 2.0، حسگر اثر انگشت پشتی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۱۰ وات اشاره کرد. امکان خرید گوشی شیائومی Redmi 12C در رنگ‌های آبی آکوا، مشکی کلاسیک، و سبز دریایی وجود دارد.

۵- شیائومی +Redmi A1

این گوشی که در سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شد، ۱۶۴.۹ میلی متر طول، ۹.۱ میلی متر ضخامت و ۱۹۲ گرم وزن دارد. شیائومی ردمی A2 پلاس مجهز به نمایشگری ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با روشنایی ۴۰۰ نیت و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل بر اینچ) است که تنها ۸۱ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند.

این گوشی را سیستم عامل اندروید ۱۲ (نسخه Go) و رابط کاربری MIUI 13 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه مدیاتک هلیو A22 با ساعت ۱۲ نانومتری است که CPU چهار هسته‌ای، شامل چهار هسته Cortex-A53 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز و GPU مدل PoweVR GE8320 دارد که از ضعیف‌ترین تراشه‌ها، حتی در بین گوشی‌های اقتصادی است.

شیائومی +Redmi A1

این گوشی تنها دو دو نسخه در بازار یافت می‌شود که هر دو نسخه دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت هستند که یکی از آن‌ها ۲ گیگابایت رم و دیگری، ۳ گیگابایت رم دارد. این گوشی از کارت حافظه خارجی میکرو SD کارت پشتیبانی می‌کند که به جای یکی از سیم کارت‌ها قرار می‌گیرد.

سیستم دوربین هیچ تفاوتی با نسل بعدی، یعنی ردمی A2 پلاس نشان نمی‌دهد و بنابراین، دوربین اصلی این گوشی دارای سنسوری ۸ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. این گوشی مجهز به حسگر عمقی ۰.۰۸ مگاپیکسلی است که با توجه به ضعف دوربین اصلی، کاربرد چندانی ندارند.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد که نمی‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید اما برای تماس تصویری کفایت می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و قابلیت عکاسی HDR است و هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کنند.

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های ردمی A1 پلاس می‌توان به تک-اسپیکر، جک ۳.۵ میلی متری، رادیو، میکرو USB 2.0، حسگر اثر انگشت پشتی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۱۰ وات اشاره کرد. امکان خرید گوشی شیائومی Redmi 12C در رنگ‌های آبی روشن، مشکی، و سبز روشن وجود دارد.

۶- شیائومی Redmi 10A

یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی که می‌توانید با کمتر از ۵ میلیون تومان در آبان ۱۴۰۲ بخرید، Redmi 10A است. این گوشی ۱۶۴.۹ میلی متر طول، ۹ میلی متر ضخامت و ۱۹۴ گرم وزن دارد. شیائومی ردمی 10A مجهز به نمایشگری ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با روشنایی ۴۰۰ نیت و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل بر اینچ) است که تنها ۸۱ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند.

Redmi 10A

این گوشی را سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 از جعبه خارج می‌شود و دارای تراشه مدیاتک هلیو جی ۲۵ با ساخت ۱۲ نانومتری است که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای، شامل چهار هسته Cortex-A53 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با نرخ ساعت ۱.۵ گیگاهرتز دارد و مجهز به پردازنده گرافیکی PoweVR GE8320 است. امکان خرید گوشی شیائومی رمی 10A در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی شیائومی Redmi 10A با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی Redmi 10A با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی Redmi 10A با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی Redmi 10A با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم

این گوشی از کارت حافظه خارجی میکرو SD کارت پشتیبانی می‌کند که به جای یکی از سیم کارت‌ها قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ما به شما:  ویژن پرو چیست؟ آینده را پیش روی خود ببینید!

گوشی Redmi 10A دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری، گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است که تنها در شرایط نوری خوب عکس‌های خوبی می‌گیرد.

در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد که نمی‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید اما برای تماس تصویری کفایت می‌کند.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و دوربین سلفی دارای قابلیت HDR است و هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080p@30fps فیلمبرداری کنند.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به تک-اسپیکر، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، میکرو USB 2.0، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سیمی ۱۰ وات اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری بخرید.

۷- شیائومی ردمی ۱۰

آخرین گوشی شیائومی که در این مقاله معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون به شما معرفی می‌کنیم، شیائومی Redmi 10 است که در ۲۰ آگوست ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این گوشی ۱۶۲ میلی متر طول، ۸.۹ میلی متر ضخامت و ۱۸۱ گرم وزن دارد و مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ) است که ۸۳.۴ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

شیائومی ردمی ۱۰

این گوشی را سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 از جعبه خارج می‌شود و دارای تراشه مدیاتک هلیو جی ۸۸ با ساخت ۱۲ نانومتری است که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای، شامل دو هسته Cortex-A75 با نرخ ساعت ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با نرخ ساعت ۱.۸ گیگاهرتز دارد و مجهز به پردازنده گرافیکی Mali G52 MC است که یکی از بهترین تراشه‌ها در بین گوشی‌های معرفی شده در این مقاله محسوب می‌شود. شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی شیائومی ردمی ۱۰ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی ردمی ۱۰ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم
  • گوشی شیائومی ردمی ۱۰ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم

این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز است که عکس های خوبی در نور خوب می‌گیرد. همچنین، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و یک حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز در پشت گوشی در کار دوربین اصلی قرار دارند. سیستم دوربین پشتی مجهز به فلش LED و قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 1080p@30fps فیلمبرداری کند.

در جلوی ردمی ۱۰، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، حسگر 1/4 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما قرار دارد می‌تواند عکس‌های قابل تحسینی در نور خوب بگیرد و قادر به فیلمبرداری با کیفیت حداکثر 1080p@30fps است.

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های این گوشی ارزان‌قیمت شیائومی می‌توان به یک جفت استریو اسپیکر، بلوتوث ۵.۱، NFC (در بعضی از بازارها)، فرستنده IR، رادیو، پورت USB-C 2.0، حسگر اثر انگشت جانبی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سیمی ۱۸ وات و شارژ سیمی معکوس ۹ وات اشاره کرد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های خاکستری کربنی، سفید ماسه‌ای و آبی دریایی بخرید. بدون شک، گوشی ردمی ۱۰ بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون تومان در آبان ۱۴۰۲ محسوب می‌شود که تنها نقطه ضعف آن، قدیمی بودن است.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین گوشی شیائومی تا ۴ میلیون در آبان ۱۴۰۲ کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۴ میلیون، ردمی ۱۲ سی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت است.

۲- بهترین گوشی شیائومی تا ۶ میلیون در آبان ۱۴۰۲ کدام است؟

گوشی شیائومی پوکو M5 با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت، بهترین گوشی شیائومی تا ۶ میلیون در آبان ۱۴۰۲ است.

۳- بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون در آبان ۱۴۰۲ کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون در آبان ۱۴۰۲، گوشی شیائومی Mi 11 Lite 5G است.

۴- بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون در آبان ۱۴۰۲ کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی تا ۸ میلیون در آبان ۱۴۰۲، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس است.

جمع‌بندی

در این مقاله، بهترین گوشی‌های شیائومی را که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با کمتر از ۵ میلیون تومان بخرید، به شما معرفی کردیم. همانطور که دیدید، اگر بخواهید با این قیمت، گوشی نسبتا جدیدی بخرید که از سال ۲۰۲۲ به بعد وارد بازار شده باشد، نباید انتظاری بهتر از نمایشگر با کیفیت HD داشته داشته و سیستم دوربین بسیار ساده و ابتدایی داشته باشید اما اگر سال ساخت برای شما خیلی مهم نباشد، می‌توانید بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون تومان، یعنی ردمی ۱۰ را بخرید که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده اما هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود.

منبع:
gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا