بررسی و مقایسه

بهترین گوشی‌های شیائومی برای گیمینگ در سال ۲۰۲۳

کدام گوشی شیائومی برای بازی بهتر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازی‌های اندرویدی، بیشترین اپلیکیشن‌هایی هستند که در گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، اگر گوشی شما برای گیمینگ طراحی نشده باشد، بعید است که بتوانید از تجربه گیمینگ واقعی با گوشی لذت ببرید. یکی از برندهایی که در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ساخت گوشی‌های گیمینگ داشته شیائومی است که نه تنها گوشي‌های گیمینگ پرچمدار بلک شارک بلکه گوشی‌های گیمینگ ارزان‌قیمت‌تر و میان-رده پوکو را نیز وارد بازار می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی شیائومی برای بازی را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی شیائومی برای بازی در سال ۲۰۲۳

بدون شک اگر به دنبال گوشی گیمینگ در برند شیائومی هستید، بهتر از گوشی‌های بلک شارک نمی‌توانید پیدا کنید. گوشی‌های ساخت این زیر برند شیائومی با پردازنده‌های بسیار قدرتمند، نمایشگرهای معرکه و زیبا و البته، سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته‌ای که دارند، از بهترین گوشی های گیمینگ دنیا محسوب می‌شوند اما قیمت این گوشی‌ها برای خیلی از کاربران زیاد است. خوشبختانه، شیائومی گوشی‌های گیمینگ دیگری نیز دارد که می‌توانید آن‌ها را با قیمت پایین‌تر در بازار موبایل ایران پیدا کنید. در ادامه، بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی در سال ۲۰۲۳ را به شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱- بلک شارک ۵ پرو

بدون شک، گوشی بلک شارک ۵ پرو بهترین گوشی شیائومی برای بازی است که می‌توانید بخرید و شاید حتی بتوان آن را یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیا دانست. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک، نمایشگر OLED با نرخ نوسازی شگفت‌انگیز ۱۴۴ هرتز و مجموعه‌ای از قابلیت‌های مخصوص گیمینگ، برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است.

بلک شارک ۵ پرو بهترین گوشی شیائومی برای بازی

شیائومی Black Shark 5 Pro مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که با ۱۶ گیگابایت رم، توان پردازشی بسیار بالایی برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و مالتی تسکینگ در بالاترین سطح ممکن را فراهم می‌آورد. نمایشگر OLED دارای نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز نیز یکی از بهترین نمایشگرها در دنیای گوشی‌های موبایل برای لذت بردن از تجربه گیمینگ است.

این گوشی با هدف گیمینگ طراحی شده ولی برخلاف بسیاری از گوشي‌های گیمینگ، طراحی زیبا، ظریف و بسیار جذابی دارد. ماشه‌های مغناطیسی قابل برنامه‌ریزی یکی از ویژگی‌های خاص در طراحی بلک شارک ۵ پرو هستند که کنترل و دقت را در هنگام بازی کردن بسیار بالا می‌برند و آن را از گوشي‌های پرچمدار دیگر که صرفا تراشه‌هایی قوی‌ دارند، متمایز می‌سازند و نشان می‌دهند که این گوشی فقط و فقط مخصوص گیمرها است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین اپل واچ‌ها کدامند؟ کدام ساعت‌های هوشمند اپل را نخریم؟

با اینکه بلک شارک ۵ پرو باتری چندان با ظرفیتی در مقایسه با گوشی‌های رقیب ندارد اما شارژ سریع با توان شگفت‌انگیز ۱۲۰ امکان شارژ کردن گوشی از صفر تا ۱۰۰ درصد را تنها ظرف مدت ۱۸ دقیقه فراهم می‌آورد. البته، در گیمینگ طولانی مدت، نیاز به شارژ کردن گوشی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد ولی این گوشی طوری طراحی شده است که بتوانید در هنگام شارژ شدن به راحتی از آن استفاده کنید.

یکی از مشکلات اصلی شیائومی Black Shark 5 Pro، داغ شدن بیش از حد آن در هنگام گیمینگ است. با اینکه این گوشی شیائومی سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای دارد اما همچنان بیش از چیزی که باید، داغ می‌شود که این موضوع، نه تنها روی توان پردازشی، بلکه روی راحتی کاربر نیز اثر منفی دارد.

همانطور که گفتیم این گوشی با هدف گیمینگ طراحی شده است و نباید انتظار سیستم دوربین فوق‌العاده‌ای باشید. بلک شارک ۵ پرو مجهز به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت‌های خوبی مثل پردازش AI و پشتیبانی از HDR و می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی بگیرد که فراتر از انتظار گیمرها هستند.

۲- شیائومی ۱۲ اس اولترا

شیائومی ۱۲ اس اولترا بهترین گوشی شیائومی برای بازی و عکاسی است. این گوشی سریع‌ترین تراشه را در بین گوشی‌های شیائومی دارد و از نظر باتری نیز بهتر از بلک شارک ۵ پرو است.

گوشی شیائومی 12S Ultra نمایشگری معرکه از نوع LTPO2 AMOLED دارد که از روشنایی بالا، نرمی و روانی عالی و طراحی زیبایی برخوردار است. این نمایشگر ۶.۸۱ اینچی دارای کیفیت ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که نه تنها برای گیمینگ بلکه برای تماشای محتواهای ویدئویی، حرف ندارد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا

این گوشی مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است که با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود. این گوشی امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد و دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکی شگفت‌انگیز ۵ برابری، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است که عملکرد بی‌نظیری در عکاسی و فیلمبرداری در شب و در روز دارند و به خوبی می‌توانند جایگزین یک دوربین عکاسی حرفه‌ای شوند.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۸ میلیون در آبان ۱۴۰۲

شیائومی ۱۲ اس اولترا باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سیمی سریع ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ وات دارد که به لطف طراحی بهینه تراشه، عمر خوبی دارد.

۳- شیائومی ۱۳ تی پرو

شیائومی ۱۳ تی پرو نیز با هدف گیمینگ طراحی نشده است اما با داشتن تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس که حتی در بعضی بنچ‌مارک‌ها اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را نیز پشت سر می‌گذارد، با مجهز بودن به نمایشگری بزرگ، روشن و دارای نرخ نوسازی عالی ۱۴۴ هرتز، استریو اسپیکرهای دارای کیفیت و بلندی صدای معرکه، باتری دارای عمر زیاد و سرعت شارژ عالی، باور کردن این حرف کمی سخت است.

این گوشی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 وارد بازار موبایل شد. شیائومی 13T Pro دارای طراحی بسیار جذابی است که پنل پشتی آن می‌تواند از جنس چرم مصنوعی یا شیشه باشد و امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد.

شیائومی ۱۳ تی پرو

این گوشی شیائومی مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل است که ۸۷.۵ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگي‌هی شیائومی ۱۳ تی پرو، حافظه و رم بالای آن است. شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بسیار عالی با سنسوری بزرگ و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر، دوربین تله‌فوتو خوب با زوم اپتیکی ۲ برابری و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. تمامی این دوربین‌ها در روز و شب، عکس‌ها و فیلم‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرند.

از دیگر مشخصات جالب توجه شیائومی ۱۳ تی پرو که باعث شده است تا آن را در فهرست بهترین گوشی شیائومی برای بازی در سال ۲۰۲۳ بیاوریم، می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با سرعت شارژ بی‌نظیر ۱۲۰ وات اشاره کرد.

۴- شیائومی پوکو F4 GT

سه گوشی شیائومی که در بالا به شما معرفی کردیم، بهترین گوشی‌های این برند چینی هستند که در سال ۲۰۲۳ می‌توانید برای بازی کردن بخرید. با این حال، این گوشی‌ها قیمت بالایی دارند و اکثر کاربران از عهده خرید آن‌ها بر نمی‌آیند. خوشبختانه برند شیائومی مثل همیشه گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تری هم دارد. زیربرند پوکو از شرکت شیائومی، گوشي‌های گیمینگ ارزان‌قیمت تولید می‌کند. گوشی شیائومی Poco F4 GT بهترین گوشی شیائومی برای بازی در کلاس میان-رده است که مجهز نبودن به بعضی از امکانات غیر ضروری برای گیمینگ مثل سیستم دوربین پیشرفته، قیمت بسیار پایین‌تری در مقایسه با بسیاری از گوشي‌های گیمینگ دارد.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی ردمی نوت ۱۳ نسخه 4G

شیائومی پوکو F4 GT

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و برای گیمینگ کافی به نظر می‌رسد. پوکو اف ۴ جی تی مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم دارد. این گوشی مجهز به سیستم استریو اسپیکر عالی متشکل از چهار اسپیکر است که بهترین تجربه گیمینگ را فراهم می‌آورند. سیستم دوربین ساده شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی سبب شده است تا قیمت این گوشی شیائومی چندان بالا نباشد.

از دیگر مشخصات Poco F4 GT می‌توان به قاب آلومینیومی، ماشه‌ههای مغناطیسی مخصوص گیمینگ، باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۱۲۰ وات اشاره کرد.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین گوشی گیمینگ شیائومی ارزان کدام است؟

اگر به دنبال گوشی شیائومی اقتصادی برای بازی هستید باید در بین گوشی‌های پوکو جست و جو کنید.

۲- بهترین گوشی های میان رده شیائومی برای بازی کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی برای بازی در کلاس میان-رده، Poco F4 GT است.

۳- بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ کدام است؟

بهترین گوشی سامسونگ برای گیمینگ که قیمت مناسبی هم داشته باشد، گلکسی S23 FE است و بعد از آن می‌توان به گوشی‌های پرچمدار S23 اشاره کرد که اگرچه قوی‌تر هستند اما قیمت بسیار بالاتری دارند.

جمع‌بندی

برند شیائومی در چند سال اخیر در زمینه تولید گوشی‌های گیمینگ پیشرفت‌های زیادی داشته است و حتی گوشي‌های پرچمدار و نیمه-پرچمدار غیر گیمینگ این برند نیز با توان پردازشی بالا، نمایشگرهای معرکه با نرخ نوسازی و رزولوشن بالا و سرعت شارژ خیلی خوب، برای گیمینگ مناسب به نظر می‌رسند.

در کل می‌توان گفت که بهترین گوشی شیائومی برای بازی در سال ۲۰۲۳، گوشی بلک شارک ۵ پرو است که علی‌رغم مشکلاتی مثل داغ کردن زیاد و عمر باتری پایین، به راستی برای گیمینگ طراحی شده است. اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای گوشی گیمینگ بپردازید، Poco F4 GT یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ در کلاس میان-رده است که با قمیت خیلی خوبی می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی فرنا بخرید.

منابع:
gsmarena.com
bestxiaomiproducts.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا