بررسی و مقایسهموبایل

نقد و بررسی گوشی A53 به طور کامل

با میان-رده جذاب سامسونگ آشنا شوید

اگر به دنبال یک گوشی میان-رده عالی هستید که قیمت خیلی بالایی هم نداشته باشد، یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید بخرید گوشی سامسونگ گلکسی A53 است. این گوشی با ظاهری جذاب، نمایشگری فوق‌العاده و دوربین‌های بسیار خوب در دسته گوشی‌های میان-رده سطح بالا قرار می‌گیرد و ارزندگی بسیار بالایی دارد. در این مقاله به نقد و بررسی گوشی A53 سامسونگ می‌پردازیم. با مجله فروشگاه اینترنتی فرنا تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بررسی سریع گوشی گلکسی A53 سامسونگ

نقد و بررسی گوشی A53 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A53 سامسونگ در ۲۴ مارس ۲۰۲۲ معرفی شد شاید جدیدترین گوشی سامسونگ نباشد اما هنوز هم گوشی مدرنی محسوب می‌شود و با گذشت چیزی حدود یک سال از ورود آن به بازار موبایل ایران یکی از بهترین گوشی‌های میان-رده‌ای است که می‌توانید بخرید. این گوشی با طراحی بسیار زیبا، صفحه نمایش معرکه و دوربین‌های خوب خودش در بین گوشی‌های میان-رده سطح بالا قرار می‌گیرد و برای یک گوشی میان-رده خیلی هم ارزان نیست اما ارزندگی بسیار بالایی دارد و از این نظر با گوشي‌های بسیار خوبی مثل پیکسل 5a برابری می‌کند و حتی از بعضی جهات برتری هم دارد.

شاید بتوان گوشی A53 را نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تری از گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی S22 دانست. این دو گوشی شباهت‌های بسیار زیادی به همدیگر دارند و از نظر بعضی از مشخصات کاملا با همدیگر برابر هستند اما واضح است که کیفیت ساخت و قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار را نمی‌توان با گوشي‌های میان‌رده مقایسه کرد. البته ناگفته نماند که این دو گوشی از نظر صفحه نمایش و باتری تقریبا هیچ تفاوت قابل ملاحظه‌ای با همدیگر ندارند.

اگر به عکاسی با گوشی علاقه دارید ولی نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید یک گوشی پرچمدار یا میان-رده گران قیمت بپردازید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما سامسونگ گلکسی A53 است. این گوشی لنز تلفوتو ندارد و لنزهای ماکرو و حسگر عمقی آن نیز کاربرد چندانی ندارند اما دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین سلفی واقعا خوب هستند و شاید بتوان این گوشی را بهترین گوشی برای عکاسی در محدوده قیمتی خودش دانست. عکس‌ها و فیلم‌هایی که با دوربین‌های پشتی و سلفی A53 می‌گیرید بسیار شفاف هستند، جزئیات زیادی را به تصویر می‌کشند و برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی حرف ندارند. به همه این‌ها ظاهر جذاب و طراحی مدرن گوشی A53 سامسونگ را نیز اضافه کنید.

البته طبیعی است که سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت A53 باید بعضی چیزها را فدا کرده باشد اما با توجه به پول کمی که برای این گوشی پرداخت می‌کنید، نمی‌توانید هیچ ایراد مهمی از آن بگیرد و این خودش بزرگ‌ترین مزیت محسوب می‌شود. تنها نقطه ضعف مهمی که در بررسی گوشی A53 می‌توان به آن اشاره کرد، عملکرد نسبتا ضعیف آن به دلیل استفاده از پردازنده اگزینوس به جای اسنپدراگون باشد و همین نقطه ضعف کافی است تا خیلی از علاقه‌مندان به گوشي‌های میان‌رده سامسونگ را به گوشی قدیمی‌تر A52s متمایل سازد.

البته سرعت پردازشی پایین تنها نقطه ضعف A53 نیست و موارد دیگری نیز وجود دارند که شاید سامسونگ می‌توانست بیشتر روی آن‌ها کار کند. برای مثال، با اینکه گلکسی A53 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما حدود دو ساعت طول می‌کشد تا از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. خیلی از گوشی‌های دیگر با قیمتی مشابه قیمت گوشی A53 از توان شارژ بالاتری برخوردار هستند و در زمان بسیار کوتاه‌تری شارژ می‌شوند.

بررسی گوشی A53 5G نشان می‌دهد که این گوشی میان-رده خوش‌قیمت سامسونگ از نظر زیبایی ظاهری و جذابیت‌هایی مثل صفحه نمایش خیره‌کننده و دوربین‌های عالی چیزی کم ندارد اما هم از نظر عملکرد و هم از نظر شارژ شدن، واقعا کند است و به درستی می‌توان آن را با عنوان «لاکپشت جذاب» توصیف کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 یک گوشی همه‌کاره و کم‌نقص است اما اگر دقیقا آن چیزی نیست که در این محدوده قیمتی به دنبال آن هستید، می‌توانید گوشي‌های دیگری مثل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس یا حتی گوشی ارزان‌تر سامسونگ گلکسی A33 را نیز در نظر بگیرید.

برای آشنایی با بهترین گوشی سامسونگ سری A کلیک کنید.

طراحی گوشی A53

در ابتدای این بررسی گوشی A53 گفتیم که یکی از نقاط قوت آن طراحی زیبا و مدرن است. گوشی سامسونگ گلکسی A53 که از نظر طراحی دنباله‌روی گلکسی Aa52 است در چهار رنگ هلویی، سفید، مشکی و آبی در بازار وجود دارد که همه آن، به ويژه دو رنگ هلویی و سفید از جذابیت خاصی برخوردار هستند. هم صفحه پشتی پلاستیکی و هم قاب فلزی دور گوشی به رنگ مورد انتخاب شما هستند.

این گوشی دارای ابعاد ۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلی‌متر و ۱۸۹ گرم وزن دارد و کمی از A52 کوچک‌تر است که آن را در دسته گوشی‌های دارای اندازه متوسط قرار می‌دهد. در دورانی که خیلی از گوشی‌های خوب موجود در بازار ابعاد بزرگی دارند و کار کردن با آن‌ها به ویژه با یک دست می‌تواند سخت و خسته‌کننده باشد، گوشی A53 با ابعاد متوسط و وزن پایین خیلی راحت در یک دست شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به راحتی با آن کار کنید.

در لبه سمت راست این گوشی دکمه پاور و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا قرار دارند و پورت USB-C نیز دقیقا در جایی است که انتظار می‌رود؛ یعنی در لبه پایینی. سامسونگ گلکسی A53 همانند بسیاری از گوشی‌های جدید ولی برخلاف بسیاری از گوشي‌های هم‌قیمت خودش جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد و بنابراین چاره‌ای جز استفاده از رابط جک AUX به USB در صورت تمایل به استفاده از هدفون سیمی یا استفاده از هدفون بی‌سیم یا ندارید که البته مشکل خیلی مهمی محسوب نمی‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های گوشی A53 سامسونگ با دیگر گوشی‌های هم‌قیمت خودش، مجهز بودن به حسگر اثر انگشت درون صفحه است. با انگشت شست خود می‌توانید به راحتی به این حسگر دسترسی داشته باشید ولی خیلی سریع نیست که البته با در نظر گرفتن قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A53 نباید انتظار بیشتری داشت.

طراحی سطح پشتی

طراحی پشت گوشی A53

یکی از نقاط قوت طراحی این گوشی میان-رده سامسونگ طراحی زیبا و خلاقانه برجستگی دوربین است. چهار دوربین پشتی همراه با فلش LED در یک برجستگی مستطیلی شکل و در گوشه بالا و سمت چپ سطح پشتی گوشی قرار دارند. اول از همه اینکه این برجستگی خیلی بلند نیست که توی ذوق بزند و کار کردن با گوشی روی سطح میز را سخت کند. دوم اینکه سطح پشتی گوشی با شیب ملایمی به سطح برجستگی می‌رسد که تأثیر زیادی در جذابیت A53 دارد.

البته طراحی سطح پشتی گوشی سامسونگ گلکسی A53 بدون ایراد نیست و یکی از چیزهایی که بهتر بود سامسونگ آن را حذف کند، اطلاعات گوشی و مجوزهای آن در قسمت پایینی سطح پشتی است.

بررسی گوشی A53 از نظر طراحی سطح جلویی

طراحی جلوی گوشی A53

در سطح جلویی گوشی دوربین سلفی در waterdrop notch با طراحی o-infinity قرار دارد؛ یعنی همانند یک جزیره با صفحه نمایش احاطه شده و کاملا از قاب گوشی جدا شده است. با اینکه این طراحی می‌تواند تمرکز شما را در هنگام استفاده از بعضی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها یا تماشای محتواهای ویدئویی بر هم بزند اما می‌توانید با ورود به تنظیمات گوشی و در بخش صفحه نمایش (display) گزینه Camera cutout را انتخاب کنید. فهرستیی از اپلیکیشن‌ها به شما نمایش داده می‌شود و برای هر اپلیکیشن یکی از سه گزینه زیر را دارید:

Show camera cutout (نمایش بریدگی دوربین): از تمامی صفحه نمایش برای اپلیکیشن استفاده می‌شود و بریدگی دوربین مشخص است.
Hide camera cutout (مخفی کردن بریدگی دوربین): ابعاد تصویر تغییر می‌کند و بخش بالایی صفحه نمایش تیره می‌شود تا بریدگی دوربین از تصویر خارج و مخفی شود.
Auto (خودکار): گوشی به طور خودکار انتخاب می‌کند که بریدگی دوربین نمایش داده یا مخفی شود.

صفحه نمایش ۸۵.۴ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند که برای یک گوشی میان-رده چندان بد نیست. روی صفحه نمایش پوشش گوریلا گلس ۵ قرار دارد که بسیار محکم است و از صفحه نمایش زیبا و ظریف A53 در مقابل خش خوردگی و حتی ضربه محافظت می‌کند. البته به شما توصیه می‌کنیم که حتما یک گلس محافظ برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش روی آن قرار دهید. در بخش بعدی این بررسی گوشی A53 در رابطه با صفحه نمایش بیشتر صحبت می‌کنیم.

اگر فکر می‌کنید که با خرید گوشی A53 سامسونگ یک گوشی میان-رده خواهید داشت که هر لحظه ممکن است از دست شما بیافتد و آسیب ببیند یا خیس شود و بسوزد، کاملا در اشتباه هستید! این گوشی با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP67 ضد آب و گرد و غبار است و حتی در حالت روشن تا نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام می‌آورد که برای یک گوشی با این قیمت پایین امتیاز بسیار بالایی محسوب می‌شود. قاب پلاستیکی نیز آنقدر که به نظر می‌رسد، شکننده و ضعیف نیست و به راحتی در مقابل سقوط از ارتفاع دست روی سطح سخت مقاومت می‌کند و به سادگی خش نمی‌افتد.

نقد و بررسی صفحه نمایش گوشی موبایل A53

صفحه نمایش گوشی A53

در این بخش به نقد و بررسی گوشی A53 از نظر صفحه نمایش می‌پردازیم که شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی باشد. سامسونگ گلکسی A53 مجهز به صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی حداکثری ۱۲۰ هرتز است که برای یک گوشی میان-رده واقعا صفحه نمایش معرکه‌ای محسوب می‌شود. این صفحه نمایش دارای اندازه متوسط و نسبت تصویر ۲۰:۹ با کیفیت تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ دارد و دقیقا همان نمایشگر به کار رفته در A52s است.

وقتی صحبت از صفحه نمایش‌های OLED باشد، هیچ شرکت دیگری نمی‌تواند با سامسونگ رقابت کند. البته، صفحه نمایش بکار رفته در گوشی A53 اوج هنر سامسونگ نیست اما با صفحه نمایش‌های بعضی از گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگر رقابت می‌کند. صفحه نمایش این گوشی در رتبه‌بندی صفحه نمایش‌ها در DCOMARK با امتیاز ۱۰۴ در رتبه ۹۹ قرار دارد. خوانایی و رنگ این صفحه نمایش عالی است اما در نمایش ویدئو کمی ضعف دارد.

روشنایی صفحه نمایش A53

با اینکه خود سامسونگ می‌گوید که حداکثر روشنایی این صفحه نمایش به صورت دستی ۴۰۰ نیت و به صورت خودکار ۸۰۰ نیست است اما در تست‌های انجام شده برای بررسی گوشی A53 از نظر روشنایی صفحه نمایش می‌توان دید که حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی تا ۴۲۷ نیت و در حالت خودکار تا ۸۳۰ نیت هم می‌رسد و به به راحتی می‌توانید زیر نور مستقیم آفتاب با آن کار کنید. از سوی دیگر، حداقل روشنایی نیز ۱.۹ نیت است و بنابراین می‌توانید بدون اینکه چشم شما اذیت شود از کار کردن با گوشی A53 سامسونگ در فضای کاملا تاریک هم لذت ببرید.


مطالب مرتبط: نقد و بررسی گوشی سامسونگ A73


نحوه نمایش رنگ‌ها در گوشی A53 سامسونگ

از آن‌جایی که صفحه نمایش از نوع AMOLED است، رنگ‌های سیاه آن کاملا خالص هستند و نسبت کنتراست نیز بی‌نهایت است. نور این صفحه نمایش نیز برخلاف نمایشگرهای LCD به کار رفته در گوشی‌های ارزان‌تر مثل A23 سامسونگ، کاملا یکنواخت است.

این صفحه نمایش رنگ‌ها را به زیباترین حالت ممکن نشان می‌دهد. شما می‌توانید با ورود به تنظیمات گوشی و بخش display (صفحه نمایش) در بخش screen mode (حالت صفحه نمایش) نحوه نمایش رنگ‌ها را روی یکی از دو حالت زیر قرار دهید:

Vivid (واضح): گاموت رنگی DCI-P3 که نوعی فضای RGB محسوب می‌شود و رنگ‌ها را در اشباع‌ترین حالت خودشان نشان می‌دهد. این حالت برای نمایش محتواهای HDR بسیار مناسب است. دقت رنگ‌ها در این حالت عالی است اما رنگ‌ها خیلی اشباع به نظر نمی‌رسند و رنگ‌های سفید و خاکستری نیز کمی به آبی می‌زنند که البته اصلا قابل ملاحظه نیست. اگر این حالت را انتخاب کنید، امکان تغییر تعادل سفید (میزان گرمی و سردی تصویر) نیز برای شما وجود درد و حتی می‌توانید در بخش Advanced Settings (تنظیمات پیشرفته) میزان هر کدام از سه رنگ آبی، سبز و قرمز را تغییر دهید.
Natural (طبیعی): گاموت رنگی sRGB که رنگ‌ها را اغراق نمی‌کند و آن‌ها را در حالت طبیعی خودشان نشان می‌دهد.

بررسی گوشی A53 از نظر قابلیت HDR صفحه نمایش

سامسونگ در معرفی گوشی A53 اسمی از قابلیت HDR صفحه نمایش نمی‌برد و بنابراین نمایشگر این گوشی استاندارد رسمی HDR ندارد و اگر از آن برای تماشای محتوای HDR استفاده کنید، سیستم عامل گوشی حالتی تحت عنوان HDR را فعال نمی‌کند. با این حال، ویدئو دیکودر بعضی از محتواهای HDR را خیلی خوب دیکود می‌کند. این گوشی از نظر نرم‌افزاری دارای پشتیبانی HDR10 و HLG است ولی قابلیت‌های +HDR10 و دالبی ویژن ندارد.

با این حال، سامسونگ گلکسی A53 برای نمایش این نوع محتواها بخشی از HDR را به صورت SDR به شما نمایش می‌دهد.این گوشی دارای بالاترین استاندارد Widevine L1 DRM گوگل است که امکان پخش زنده ویدئوهای با کیفیت بالا از سرویس‌هایی مثل نتفلیکس را فراهم می‌آورد.

نرخ نوسازی صفحه نمایش گوشی A53 سامسونگ

نرخ نوسازی صفحه نمایش A53

در ابتدای بررسی گوشی A53 از نظر صفحه نمایش گفتیم که این گوشی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. با این حال، سامسونگ گلکسی A53 برخلاف گوشی‌های پرچمدار سری S از قابلیت تنظیم خودکار نرخ نوسازی برخوردار نیست که البته با توجه به میان-رده بودن نباید چنین انتظاری از A53 داشت. این گوشی فقط دو حالت برای نرخ نوسازی دارد:

پیشنهاد ما به شما:  رونمایی از خانواده جدید گوشی‌های تاشونده، گلگسی واچ‌ها و تبلت‌های سامسونگ

حالت Normal (طبیعی): نرخ نوسازی ۶۰ هرتز برای استفاده از گوشی برای انجام کارهای روزمره مثل مرور وب، کار کردن با اپلیکیشن‌های معمولی که گرافیک بالایی نیاز ندارند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و … . با قرار دادن گوشی در این حالت در شارژ گوشی صرفه‌جویی می‌کنید.
حالت High (بالا): نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که فقط برای کار کردن با اپلیکیشن‌های دارای گرافیک بالا و به ویژه برای گیمینگ استفاده می‌شود. این حالت شارژ بیشتری مصرف می‌کند و بهتر است که فقط در هنگام نیاز گوشی را روی این حالت قرار دهید.

برای تغییر نرخ نوسازی صفحه نمایش باید در تنظیمات گوشی به بخش display (صفحه نمایش) بروید و سپس گزینه Motion smoothness را انتخاب کنید.

نبود حالت‌های بیشتر ضرورتا نقطه ضعف محسوب نمی‌شود زیرا سردرگمی ایجاد نمی‌کند؛ گوشی را در حالت نرمال قرار دهید و فقط زمانی که واقعا به نرخ نوسازی بالا نیاز دارید، مثل هنگام انجام بازی‌های سنگین، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را انتخاب کنید.

بد نیست اشاره کنیم که نرخ نوسازی صفحه نمایش و تعداد فریمی که گوشی بر هر ثانیه (fps) نمایان‌سازی (rendering) می‌کند، یکی نیستند.

نرخ نوسازی، حداکثر fps را نشان می‌دهد اما سیستم عامل اندروید تصمیم می‌گیرد که در هر شرایطی چند فریم بر ثانیه نمایش دهد و با این کار، مصرف باتری گوشی را بهینه‌سازی می‌کند. برای مثال، وقتی شما گوشی خود را در حالت نرخ نوسازی ۶۰ هرتز قرار می‌دهید، تعداد فریم بر ثانیه از ۶۰ فراتر نمی‌رود اما ممکن است در حالت‌هایی مثل نمایش تصاویر استاتیک، سیستم عامل میزان fps را خیلی پایین‌تر بیاورد.

برای بررسی fps می‌توانید از قابلیتی در حالت توسعه‌دهنده (developer mode) سامسونگ به نام GPU Watch استفاده کنید که میزان fps را در گوشه بالا و سمت چپ صفحه نمایش نشان می‌دهد.

اگر نرخ نوسازی گوشی را در حالت ۱۲۰ هرتز قرار دهید، انتظار دارید که سامسونگ هر حرکتی روی صفحه نمایش را با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه نمایان‌سازی کند اما زمانی که نمایشگر بدون هیچ تعاملی از سمت کاربر در حال نمایش یک تصویر استاتیک است، سرعت نمایان‌سازی تا یک فریم بر ثانیه نیز کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید در تقریبا تمامی اپلیکیشن‌ها این رفتار را ببینید.

البته در هنگام نمایش ویدئو، سرعت نمایان‌سازی صفحه نمایش با سرعت نمایان‌سازی ویدئو یکی می‌شود اما نرخ نوسازی صفحه نمایش روی ۱۲۰ هرتز باقی می‌ماند که بهینه نیست. در صورتی که خیلی ویدئو تماشا می‌کنید، بهتر است که نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز قرار دهید.

بعضی از اپلیکیشن‌ها مثل گوگل مپ، نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۰ هرتز نگه می‌دارند و حتی اگر خودتان نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتز قرار داده باشید، نرخ نوسازی از ۶۰ هرتز بیشتر نمی‌شود.

گفتیم که کاربرد اصلی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای گیمینگ است. این گوشی پردازنده گرافیکی خیلی قدرتمندی در حد گوشی‌های پرچمدار ندارد و نمی‌تواند بازی‌های گرافیکی بسیار سنگین را با نرخ نمایان‌سازی ۱۲۰ هرتز اجرا کند اما بازی‌های سبک‌تر و به ویژه بازی‌های دو بعدی را به راحتی با حداکثر نرخ نوسازی اجرا می‌کند.

جالب است بدانید که گوشی سامسونگ گلکسی A53 دارای قابلیت شمارشگر FPS درون بازی است که می‌توانید آن را در اپلیکیشن Game Launcher پیدا کنید اما در حالت پیشفرض فعال نیست. این قابلیت که Perf Z نامیده می‌شود، در واقع افزونه‌ای است که قابلیت شمارشگر FPS را اضافه می‌کند و باید آن را از در Game Plugins به Game Launcher اضافه کنید.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ A53

در این بخش از بررسی گوشی A53 در رابطه با سیستم دوربین این گوشی ساموسنگ صحبت می‌کنیم. سامسونگ گلکسی A53 دارای چهار لنز پشتی شامل دوربین اصلی، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و حسگر عمقی است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد. با اینکه این گوشی از نظر کیفیت و قابلیت‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری قابل مقایسه با گوشی‌های سری S نیست اما یکی از بهترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌های میان-رده دارد. سیستم دوربین تفاوتی با گوشی A52s ندارد.

نقد و بررسی گلکسی A53 سامسونگ از نظر مجموعه دوربین پشتی

دوربین پشتی گوشی A53

دوربین اصلی اصلی این گوشی دارای رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، اندازه حسگر 1/1.7X و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و پایدارسازی اپتیکی تصویر (OIS) است. دوربین اولتراواید دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۳ درجه است.

طبیعی است که با توجه به قیمت پایین گوشی سامسونگ گلکسی A53 نباید به دنبال دوربین تلفوتو باشید. این گوشی یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 دارد. حسگر عمقی نیز از نظر مشخصات مشابه دوربین ماکرو است. در کنار این پنج لنز یک فلش LED نیز قرار دارد.

از قابلیت‌های دوربین پشتی گوشی A53 می‌توان به امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K در سرعت حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰p در سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، قابلیت HDR و قابلیت عکاسی پاناروما اشاره کرد.

عکاسی در روز

دوربین اصلی در حالت پیشفرض تصاویری با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل می‌گیرد ولی اگر نیاز به استفاده از حداکثر رزولوشن داشته باشید می‌توانید آن را در حالت ۶۴ مگاپیکسلی قرار دهید. عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی که در روز و در نور خوب گرفته می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این تصاویر جزئیات زیادی دارند و رنگ‌های آن‌ها کمی اشباع شده است. در بخش‌های یکنواخت تصویر مثل آسمان، هیچ نویزی دیده نمی‌شود و محدوده داینامیک بسیار فراتر از حد مورد انتظار برای یک گوشی میان-رده است.

عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی جزئیات و شفافیت بیشتری دارند اما در کل نمی‌توانید اختلاف زیادی بین این عکس‌ها و عکس‌های گرفته شده در حالت ۱۶ مگاپیکسلی پیدا کنید. اگر نمی‌خواهید عکسی را چاپ کنید، بهتر است که با همان حالت ۱۶ مگاپیکسلی عکس بگیرید زیرا حافظه کمتری اشغال می‌کند.

دقت داشته باشید که Auto HDR و Scene Optimizer در حالت پیشفرض روشن هستند و گفته‌های بالا در مورد عکس‌های گرفته شده با این دو قابلیت درست است. هر دو این قابلیت‌ها در حالت ۶۴ مگاپیکسلی نیز وجود دارند.

شما می‌توانید با استفاده از دوربین اصلی و داده‌های کمکی حسگر عمقی، عکس‌های پرتره با پس‌زمینه بوکه‌شده بگیرید اما این تصاویر به دلیلی ناشناخته به جای رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و در امکان عکاسی پرتره در حالت ۶۴ مگاپیکسلی وجود ندارد. پرتره‌های گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی A53 بسیار عالی به نظر می‌رسند، جزئیات بسیار زیادی را به تصویر می‌کشند، تن رنگی و بافت دلپذیری دارند و شناسایی سوژه و جداکردن آن از پس‌زمینه نیز تقریبا عالی انجام می‌شود. بوکه نیز کاملا دلپذیر و طبیعی به نظر می‌رسد. حالت پرتره روی سوژه‌های غیرانسانی نیز خیلی خوب کار می‌کند اما کمی آزمون خطا نیاز دارد تا سوژه را با نهایت دقت تشخیص دهد.

در ابتدای بررسی گوشی A53 از نظر سیستم دوربین پشتی گفتیم که این گوشی لنز تلفوتو ندارد اما می‌تواند به صورت دیجیتالی تا ۱۰ برابر زوم کند. در اپلیکیشن دوربین ۳ درجه زوم دو برابری، زوم چهار برابری و زوم ده برابری است. در زوم دو برابری، تصاویر تفاوت قابل ملاحظه‌ای با حالت بدون زوم نشان نمی‌دهند، بسیار شفاف هستند و جزئیات زیادی هم دارند. در زوم‌های بالاتر نیز عکس‌ها خیلی از کیفیت نمی‌افتند و همچنان قابل استفاده هستند. البته با افزایش زوم، اثرات پردازش‌های الگوریتمی مثل شفاف‌سازی و کاهش نویز خودشان را نشان می‌دهند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید عکس‌های خوبی در فضای باز و در روشنایی روز می‌گیرد ولی آنقدرها هم خوب نیست که بخواهیم خیلی در مورد آن صحبت کنیم. تنها ویژگی خیلی خوب عکس‌های اولتراواید، نداشتن نویز و اعوجاج در سرتاسر تصویر است. این عکس‌ها بد نیستند اما گوشی‌های هم‌قیمت نیز عکس‌های مشابهی می‌گیرند. البته بد نیست اشاره کنیم که رنگ تصاویر اولتراواید نیز خیلی طبیعی است و حتی از دوربین اصلی طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

دوربین ماکرو هم کار خودش را که گرفتن تصاویر کوزآپ است، به خوبی، با جزئیات زیاد و با صحت رنگ بالا انجام می‌دهد اما در کل کاربرد زیادی ندارد. این دوربین فوکوس ثابت و غیرقابل تغییر و صفحه کانونی باریکی دارد؛ بنابراین باید برای گرفتن بهترین عکس فاصله لنز تا سوژه را به دقت تنظیم کنید.


مطالب مرتبط: نقد و بررسی گوشی سامسونگ A33


عکاسی در شب

در اینجا به بررسی گوشی A53 از نظر عکاسی در شب با دوربین‌های پشتی می‌پردازیم. این گوشی را می‌توان یک دوربین کامپکت مناسب برای عکاسی در شب دانست. دوربین اصلی در نور ضعیف عکس‌های بسیار خوب و باکیفیتی می‌گیرد که نویز بسیار کمی دارند. سامسونگ برای بهتر کردن عکس‌های حالت شب، پردازش شفاف‌سازی خفیفی روی آن‌ها انجام می‌دهد اما خیلی زیاد نیست که قابل توجه باشد. هم منابع نوری و هم سایه‌ها در این عکس‌ها به زیبایی به تصویر کشیده می‌شوند.

از آن‌جایی که در نور ضعیف رنگ‌های کمتری وجود دارند، اشباع‌سازی رنگ‌ها توسط دوربین اصلی خیلی مشخص نیست و رنگ‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. البته، عکس‌های حالت شب کمی زرد به نظر می‌رسند. وقتی در حالت شب زوم دو برابری می‌کنید، باز هم می‌توانید عکس‌های خوب و با نویز پایینی بگیرید.

عکس‌های دوربین اولتراواید در حالت شب اصلا خوب نیستند. با اینکه نویز و اعوجاج کمی در عکس‌ها وجود دارد اما محدوده داینامیک خیلی محدود است و به ویژه سایه‌ها تقریبا از بین می‌روند. منابع نوری نیز خیلی خوب به تصویر کشیده نمی‌شوند و در کل نوردهی حسگر دوربین اولتراواید اصلا خوب نیست.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 دارای حالت شب خودکار است و اگر حالت بهینه‌ساز صحنه (Scene optimizer) فعال باشد، حالت شب نیز به اراده خودش هر زمانی که نیاز باشد فعال می‌شود. البته یک حالت شب دستی نیز وجود دارد که می‌توانید آن را برای دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین سلفی نیز فعال کنید. در این حالت از زمان نوردهی بیشتر، استکینگ بیشتر و پردازش بیشتر استفاده می‌شود و کندتر از حالت شب بسیاری از گوشی‌های مدرن است.

هیچ ایرادی ندارد که این حالت شب دستی کمی روی کیفیت عکس‌ها اثر بگذارد اما شفافیت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و عکس‌هایی که در این وضعیت گرفته می‌شوند، شبیه عکس‌هایی هستند که در حالت شب بدون شفاف‌سازی نرم‌افزاری گرفته شوند و پیشنهاد می‌کنیم که در شرایط نوری ضعیف از آن استفاده نکنید. وضعیت حالت شب دستی برای دوربین اولتراواید نیز تفاوتی با استفاده از این حالت برای دوربین اولتراواید ندارد.

نقد و بررسی گوشی A53 از نظر عکاسی با دوربین سلفی

بررسی گوشی A53 از نظر دوربین سلفی

این گوشی مجهز به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است که همانند دوربین اصلی ساختار Quad Bayer دارد و بنابراین، در حالت پیشفرض عکس‌هایی با کیفیت ۸ مگاپیکسل می‌گیرد اما شما می‌توانید آن را در حالت ۳۲ مگاپیکسل نیز قرار دهید.

همانند دیگر گوشي‌های سامسونگ، زاویه دید دوربین سلفی خیلی گسترده نیست. عکس‌های سلفی در حالت واید رزولوشن ۴۰۰۰ در ۳۰۰۰ یا ۱۲ مگاپیکسل دارند و احتمالا این عکس‌ها با برون‌یابی نرم‌افزاری ایجاد می‌شوند زیرا عکس‌های دوربین Quad Bayer دارای رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل باید کیفیت ۸ مگاپیکسل داشته باشند.

در مجموع می‌توان گفت که کیفیت دوربین سلفی بسیار خوب است و عکس‌هایی با جزئیات فراوان ثبت می‌کند. البته تن رنگی پوست ممکن است ثبات زیادی نداشته باشد و در شرایط مختلف تغییر کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A53 این است که هر دو قابلیت Auto HDR و Scene optimizer را دارد.

همچنین، حالت FUN نیز برای سلفی‌ها وجود دارد و شامل مجموعه‌ای از فیلترهای بامزه و جذاب و البته امکان ساخت فیلترهای مخصوص خود با استفاده از عکس‌ها و تصاویر موجود در گوشی است و پالت رنگی گسترده‌ای را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی قابلیت فیلم‌برداری با گوشی A53

در این بخش از بررسی گوشی A53 از نظر دوربین، در رابطه با قابلیت فیلم‌برداری با این گوشی صحبت می‌کنیم. گفتیم که دوربین پشتی می‌تواند ویدئوهایی با حداکثر کیفیت 4K در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد. دوربین‌های اولتراواید و سلفی نیز چنین قابلیتی دارند. این فیلم‌ها به صورت h.264 با ویدئو استریوم AVC در حدود ۴۸ مگاپیکسل و صدای استریو ۴۸ کیلوهرتز AAC و با فرمت MP4 ضبط می‌شوند. گوشی A53 سامسونگ گزینه HEVC (h.265) را برای فیلم‌برداری ندارد.

ویدئوهای ضبط شده با دوربین اصلی در کل خوب هستند اما عالی نیستند. جزئیات این ویدئوها عالی است و عملا هیچ نویزی ندارند. محدوده داینامیک نیز به اندازه کافی و منطقی برای یک گوشی میان-رده، گسترده است. در مورد ویدئو نیز همانند عکس‌هایی که با دوربین اصلی می‌گیرید، رنگ‌ها کمی اشباع هستند. شما می‌توانید با دوربین اصلی ویدئوهایی با زوم ۲ برابری نیز بگیرید که واقعا خوب هستند و تفاوت قابل ملاحظه‌ای با ویدئوهای بدون زوم ندارند.

دوربین اولتراواید نیز ویدئوهای بسیار خوبی در کیفیت 4K ضبط می‌کند اما در مقایسه با ویدئوهای دوربین اصلی کمی نویز دارند که خیلی قابل توجه نیست. البته تفاوت بین ویدئوهای ضبظ شده با این دو دوربین از نظر تفکیک رنگ خیلی زیاد است اما آنقدر نیست که تأثیر قابل ملاحظه‌ای روی کیفیت ویدئوهای دوربین اولتراواید بگذارد. کمی نرمی (softness) در نزدیکی لبه‌های تصویر دیده می‌شود اما کاملا قابل انتظار و منطقی است.

هر دو دوربین اصلی و اولتراواید دارای قابلیت پایدارسازی ویدئو هستند اما این قابلیت تنها برای رزولوشن Full HD فعال است. پایدارسازی ویدئو دو وضعیت دارد. با استفاده از یک دکمه تغییر وضعیت در تنظیمات عمومی دوربین می‌توانید پایدارسازی پایه را فعال یا غیر فعال کنید. این دکمه در حالت پیشفرض روی وضعیت فعال قرار دارد و حالت پایه است که برای هر دو دوربین اولتراواید و اصلی در هر زومی کار می‌کند و عملکرد بسیار خوبی در شفاف‌سازی تصویر و بهتر کردن کیفیت لبه‌های تصویر دارد.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه پوکو f3 با گلکسی a52

وضعیت دوم حالت فوق پایدار (Super steady) است که فید ویدئو را از دوربین اولتراواید می‌گیرد و فقط در رزولوشن Full HD کار می‌کند. با فعال‌سازی این وضعیت شفاف‌سازی بیشتری روی ویدئو انجام می‌شود اما تفاوت پایدارسازی پایه با پایدارسازی Super steady خیلی زیاد نیست و باید تصمیم بگیرید که آیا استفاده از وضعیت Super steady به کراپ شدن میدان دید می‌ارزد یا نه.

بررسی سخت‌افزار و عملکرد گوشی A53

عملکرد گوشی A53

در این بخش به بررسی گوشی A53 سامسونگ از نظر عملکرد پردازشی و سخت‌افزار می‌پردازیم. این گوشی مجهز به تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ است. این در حالی است که نسل قبلی این گوشی یعنی A52s با تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G کار می‌کند. سامسونگ در تبلیغات گوشی A53 اشاره چندانی به تراشه اگزینوس نمی‌کند زیرا این تراشه نسبت به اسنپدراگون محبوبیت پایین‌تری دارد. البته منظور ما این نیست که پردازنده اگزینوس خیلی ضعیف است اما به هر حال پردازنده اسنپدراگون چیز دیگری است.

این گوشی از نظر حافظه داخلی و رم در پنج نسخه زیر موجود است:

• گوشی A53 با ظرفیت ۱۲۸ گیگ و رم ۴
گوشی A53 با ظرفیت ۱۲۸ گیگ و رم ۶
گوشی A53 با ظرفیت ۱۲۸ گیگ و رم ۸
• گوشی A53 با ظرفیت ۲۵۶ گیگ و رم ۶
گوشی A53 با ظرفیت ۲۵۶ گیگ و رم ۸

تراشه تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ با فرایند ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده است و طبیعی است که به خوبی تراشه‌های پرچمدار با ساخت ۴ نانومتری نمی‌رسد اما عملکرد نسبتا خوبی دارد. این تراشه دارای دو هسته بزرگ Cortex-A78 با حداکثر نرخ کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته کوچک Cortex-A55 است که با نرخ کلاک ۲.۰ گیگاهرتز کار می‌کنند. تراشه اسنپدراگون 778G به کار رفته در A52s از هسته‌های ARM پایه مشابهی اما از نواع Kryo و با پیکربندی ۴+۴ کار می‌کند و بنابراین، انتظار می‌رود که اگزینوس ۱۲۸۰ از نظر فنی در سناریوهای چندهسته‌ای، عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد.

در تصویر زیر می‌توانید نتایج بنچ‌مارک GeekBench 5 (multi-core) را برای گوشی سامسونگ گلکسی A53 ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

عملکرد چند هسته A53

در تصویر زیر می‌توانید نتایج بنچ‌مارک GeekBench 5 (single-core) را برای گوشی سامسونگ گلکسی A53 ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

عملکرد تک هسته A53

نتایج بالا با انتظارات ما همخوانی داشت. به نظر می‌رسد که تراشه اسنپدراگون 695 5g با پیکربندی ۲+۴ از نظر عملکرد پردازنده مرکزی، شباهت بیشتری با اگزینوس ۱۲۸۰ داشته باشد. جالب است که تراشه اسنپدراگون 695 5g با وجود نرخ کلاک پایین‌تر، در سناریو تمام-هسته عملکردی کمی بهتر دارد اما هر کدام از هسته‌های اگزینوس ۱۲۸۰ به تنهایی قوی‌تر از هسته‌های اسنپدراگون 695 5g هستند.

بررسی گوشی A53 از نظر عملکرد پردازنده مرکزی نشان می‌دهد که این گوشی نسبت A52s ضعیف‌تر است. تست AnTuTu و دیگر تست‌های ترکیبی نیز این موضوع را نشان می‌دهند. در این تست‌ها، GPU، حافظه و رم نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تست‌های ترکیبی به وضوع نشان می‌دهند که سرعت پردازش هر دو گوشی A52 5G و A52s نسبت به A53 بالاتر است.

در تصاویر زیر می‌تواند نتایج تست AnTuTu برای نسخه دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با RAM Plus (حافظه مجازی سامسونگ) در حالت پیشفرض ۴ گیگابایت را ببینید (شما می‌توانید RAM Plus را در وضعیت ۲ یا ۶ گیگابایت نیز انجام دهید اما تغییر زیادی در عملکرد گوشی ایجاد نمی‌شود).

AnTuTu 8

تست AnTuTu 8 گوشی A53

AnTuTu 9

تست AnTuTu 9 گوشی A53

البته منظور ما از این نیست که گوشی A53 سامسونگ گوشی ضعیف و کندی است و در بین گوشی‌های میان-رده جایگاه خوبی از نظر توان پردازشی دارد. با این حال نمی‌توانیم به این موضوع اشاره نکنیم که از نسل قبلی خودش یعنی A52s و A52 ضعیف‌تر است. حتی پردازنده گرافیکی Mali-G68 به کار رفته در تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ نیز از پردازنده Adreno 642L به کار رفته در A52s ضعیف‌تر است.

در زیر می‌توانید نتیجه بررسی گوشی A53 با تست GFX Aztek ES 3.1 High (onscreen) را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Aztek ES 3.1 High (onscreen) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Aztek ES 3.1 High (offscreen 1440p) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

GFX Aztek ES 3.1 High (offscreen 1440p)

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Aztek Vulkan High (onscreen) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Aztek Vulkan High (onscreen) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Aztek ES Vulkan (offscreen 1440p) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Aztek ES Vulkan (offscreen 1440p) گوشی A53

اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که گوشی سامسونگ گلکسی A53 از نظر تست‌های گرافیکی عملکرد همترازی با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G و ریلمی ۹ پرو پلاس دارد که هر دو آن‌ها با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ کار می‌کنند و آن‌ها نیز از پردازنده گرافیکی Mali-G68 برخوردارند.

در تصویر زیر می‌توانید نتیجه بررسی گوشی A53 با تست GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen) را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Car Chase ES 3.1 (offscreen 1440p) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Car Chase ES 3.1 (offscreen 1440p) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Manhattan ES 3.1 (offscreen 1440p) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Manhattan ES 3.1 (offscreen 1440p) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Manhattan ES 3.0 (onscreen) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Manhattan ES 3.0 (onscreen) گوشی A53

در زیر می‌توانید نتیجه تست GFX Manhattan ES 3.0 (offscreen 1440p) روی گوشی A53 را ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست GFX Manhattan ES 3.0 (offscreen 1440p) گوشی A53

توجه داشته باشید که در این بررسی گوشی A53 از نظر عملکرد گرافیکی، امتیازهای GFXBecnh در دستگاه‌های مختلف تنها مربوط به امتیازهای offscreen هستند و فقط باید رزولوشن صفحه نمایش گوی از معادله بیرون آورده شود.

نتایج تست 3DMark هم تصویر مشابهی از عملکرد گرافیکی گوشی A53 سامسونگ ارائه می‌دهد. در زیر می‌توانید نتیجه تست 3DMark SSE ES 3.1 (offscreen 1440p) را برای این گوشی ببینید و آن را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

تست 3DMark-SSE-ES-3.1-(offscreen-1440p) گوشی A53

در شکل زیر می‌توانید نتایج تست 3DMark SSE Vulkan 1.0 (offscreen 1440p) را برای گوشی A53 در مقایسه با دیگر گوشی‌ها ببینید:

تست 3DMark SSE Vulkan 1.0 (offscreen 1440p) گوشی A53

در شکل زیر می‌توانید نتایج تست 3DMark Wild Life Vulkan 1.1 (offscreen 1440p) را برای گوشی A53 در مقایسه با دیگر گوشی‌ها ببینید:

تست 3DMark Wild Life Vulkan 1.1 (offscreen 1440p) گوشی A53

این گوشی از نظر تست‌های حرارتی و رها‌سازی حرارت خوبی دارد اما عالی نیست. گوشی A53 تحت شدیدترین تست‌ها نیز آنقدر داغ نمی‌شود که دست کاربر را اذیت کند که از نظر راحتی کاربر خوب است اما این معنی را می‌دهد که بدنه گرما را به خوبی دفع نمی‌کند بیشتر گرما درون گوشی باقی می‌ماند و نه‌تنها روی عملکرد گوشی تأثیر منفی دارد، بلکه طول عمر آن را نیز کاهش می‌دهد.

گوشی A53 گرما را با شیبی آهسته و در زمانی طولانی‌تر آزاد می‌کند که ویژگی مطلوبی به نظر می‌رسد. در شروع تست Thermal throttling کمی نوسان نشان می‌دهد که خیلی خوب نیست و می‌تواند سبب ایجاد لگ‌هایی در هنگام گیمینگ شود. در کل می‌توان گفت که بررسی گوشی A53 از نظر داغ کردن و دفع حرارت نشان می‌دهد که این گوشی کارش را به خوبی اما نه به صورت عالی انجام می‌دهد.

با در نظر گرفتن همه تحلیل‌های عملکردی می‌توان فهمید که چرا سامسونگ علاقه‌ای به تأکید کردن روی تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ در تبلیغات گوشی گلکسی A53 ندارد. با اینکه این تراشه را مي‌توان تراشه‌ای قدرتمند در بین گوشی‌های میان-رده دانست اما قطعا از تراشه‌های به کار رفته در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تری مثل A532s و A52 5G ضعیف‌تر است. البته این تراشه توان پردازشی کافی برای اجرای روان رابط کاربری و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را دارد.

بررسی گوشی A53 از نظر رابط کاربری

رابط کاربری گوشی A53

در این بخش به بررسی رابط کاربری گوشی A53 می‌پردازیم. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به فروش می‌رسد و با اینکه این رابط کاربری بعضی از قابلیت‌های رابط کاربری گوشی‌های سری سامسونگ گلکسی اس ۲۲ را ندارد اما اختلاف آن‌ها قابل ملاحظه نیست.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی‌های میان-رده سامسونگ، دریافت طولانی-مدت آپدیت‌های نرم‌افزاری است و A53 از این نظر تفاوتی با دیگر میان-رده‌های سامسونگ ندارد. سامسونگ تضمین داده است که حداقل تا چهار سال آپدیت‌های سیستم عامل و حداقل تا پنج سال پچ‌های امنیتی را برای این گوشی منتشر کند و اگر بخواهید گوشی خود را برای چند سال نگه دارید، این موضوع مزیت بسیار مهمی محسوب می‌شود.

رابط کاربری One UI یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری سیستم عامل اندروید است. در سال‌های اخیر اکثر تغییرات تجربه کاربری (UX) بسیار محتاطانه و تدریجی بوده‌اند. حتی کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی نیز وقتی با رابط کاربری One UI 4.1 مواجه می‌شوند، احساس غریبی نمی‌کنند اما بد نیست که به بعضی از قابلیت‌های جدید این رابط کاربری اشاره کنیم.

قفل صفحه (lock screen) مثل رابط‌های کاربری قبلی دارای دو شورتکات تک‌رنگ شماره‌گیر و دوربین در دو گوشه پایین است. احتمالا حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش روش اصلی باز کردن قفل گوشی باشد اما می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قابلیت تشخیص چهره نیز استفاده کنید و با اینکه ممکن است راحت‌تر از استفاده از حسگر اثر انگشت باشد اما امنیت آن کمتر است.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on display) است که نسخه ساده‌تری از صفحه نمایش همیشه روشن One UI 3.0 محسوب می‌شود. شما می‌توانید بین چندین حالت نمایش ساعت یا حتی تصویر ساعت یکی از انتخاب کنید. رابط کاربری این گوشی از قابلیت Music info (اطلاعات موزیک در حال پخش) نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توان آن را در یکی از وضعیت‌های همیشه روشن، همیشه خاموش، برنامه‌ریزی شده، نمایش داده شدن تنها در هنگام وجود نوتیفیکیشن‌های جدید یا نمایش به مدت ۱۰ ثانیه با یک بار ضربه زدن روی صفه نمایش قرار دهید.

همانطور که گفته شد، قفل صفحه نمایش تغییرات قابل ملاحظه‌ای نشان نمی‌دهد و گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی دارد. رابطه کاربری One UI 4.1 از نسخه One UI 3.0 تمیزتر به نظر می‌رسد اما منطق مشابهی دارد.

با بررسی گوشی A53 می‌توان دید که این گوشی همه قابلیت‌های سیستم عامل One UI را ندارد و قابلیت جدید Smart Widgets سامسونگ یکی از این قابلیت‌ها است. این قابلیت امکان جمع کردن دیتا چندین ویجت به صورت یک ویجت واحد را فراهم می‌آورد و کار کردن با گوشی را بسیار راحت می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جدید One UI 4.1 پالت‌های رنگی است. به غیر از پالت رنگی پیشفرض سیاه و سفید می‌توانید یکی از چهار پالت رنگی دیگر را انتخاب کند. اپلیکیشن‌ها براساس والپیپر گوشی این پالت‌های رنگی را به صورت خودکار انتخاب می‌کنند. رنگی که شما انتخاب می‌کنید به رنگ اصلی تم جدید گوشی تبدیل می‌شود. این رنگ‌ها در شماره‌گیر، دکمه‌های تغییر وضعیت سریع و دیگر جزئیات رابط کاربری اعمال می‌شوند. همچنین شما مي‌توانید انتخاب کنید که این رنگ‌ها روی آیکون‌های اپلیکیشن‌ها نیز اعمال شوند.

رابط کاربری One UI همیشه سفارشی‌سازی بسیار خوبی داشته است. شما می‌توانید یکی از معدود سرویس‌های والپیپر را برای تغییر خودکار قفل صفحه نمایش یا هوم اسکرین انتخاب کنید.

اپلیکیشن شماره‌گیر گوشی دارای دو چینش مختلف برای صفحه تماس‌های ورودی است که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید یک عکس پس‌زمینه یا حتی یک ویدئو برای این صفحه قرار دهید اما امکان انتخاب تصویر یا ویدئوی متفاوت را برای هر مخاطب خود ندارید.

ناوبری رابط کاربری گوشی A53 نیز از قابلیت شخصی‌سازی بالایی برخوردار است. شما می‌توانید از حرکت مختلف دست برای ناوبری در گوشی استفاده کنید و آن‌ها را مطابق با میل خود تغییر دهید یا حتی حالت قدیمی دکمه‌های ناوبری پایین صفحه نمایش را انتخاب کنید.

منوی تنظیمات دارای داشبورد Privacy (حریم خصوصی) جدیدی است که در آن می‌توانید ببینید که کدام اپلیکشیشن‌ها از مهم‌ترین مجوزها (از نظر حریم خصوصی) استفاده می‌کنند. همچنین، می‌توانید دوربین و دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف را کنترل و هشدارهای دسترسی به کلیپ‌بورد را فعال کنید (این هشدارها زمانی مفید هستند که شما گذرواژه‌ها، شماره‌های امنیتی شبکه‌های اجتماعی، IBANها و … ) را کپی می‌کنید. همچنین یک قابلیت مدیریت دسترسی تمام عیار نیز در رابط کاربری A53 وجود دارد.

رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی A53 دارای گزینه‌های متعددی برای متصل کردن آن به دستگاه‌های دیگر است که از مهم‌ترین آن‌ها مي‌توان به نمایش وایرلسی اشاره کرد. از آن‌جایی که گوشی A53 قابلیت Samsung Dex را ندارد، تنها کاری که مي‌توان با قابلیت نمایش وایرلسی انجام داد، انتقال تصویر گوشی به یک دستگاه دیگر مثل تلویزیون است. البته قابلیت Samsung Dex هنوز فقط در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ وجود دارد. همچنین این گوشی نمي‌تواند با استفاده از پورت USB-C ویدئوها را در نمایشگر دیگری پخش کند.

قابلیت Link to Windows (اتصال به ویندوز) رابطی کاربری برای متصل کردن گوشی به کامپیوتر فراهم می‌آورد تا بتوانید فایل‌ها را بین گوشی و کامپیوتر منتقل کنید و حتی امکان مدیریت کردن نوتیفیکیشن‌ها و پاسخ دادن به تماس‌ها با کامپیوتر وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری کدام است؟

همچنین اگر دو دستگاه را به یک شبکه وای-فای متصل کنید و در هر دو دستگاه وارد حساب کاربری سامسونگ خود شوید، بلوتوث در هر دو دستگاه روشن باشد و از مروگر Samsung Internet یا Samsung Notes استفاده کنید، امکان کپی و پیست کردن متن‌ها و تصاویر بین دو دستگاه وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های جالب رابط کاربری که می‌توانیم در این بررسی گوشی A53 به آن اشاره کنیم، پنل لبه‌ای (Edge panel) است که با سویپ کردن از یک سمت روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و ابزارها و میانبرهایی برای دسترسی سریع‌تر به اپلیکیشن‌ها و مخاطبان فراهم می‌آورد. همچنین، اپلیکیشن Game Launcher گوشی A53 دارای قابلیتی است که در هنگام بازی‌ها فعال می‌شود و جلوی حواس‌پرتی‌ها در هنگام بازی کردن را می‌گیرد. در اپلیکیشن گالری نیز می‌توانید قابلیت جدیدی به نام Object Eraser (پاک‌کننده شيء) پیدا کنید. زمانی که وارد حالت edit (ویرایش) عکس می‌شوید، می‌توانید قابلیت Object Eraser را انتخاب کنید که امکان پاک کردن یا پوشاندن خودکار و هوشمند بخش‌هایی از تصویر را برای شما فراهم می‌آورد و اگر شی‌ء مورد نظر محیط پیچیده‌ای نداشته باشد، نتیجه خوبی از آن می‌گیرید.

دیگر جنبه‌های رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی A53 تفاوت زیادی با دیگر گوشی‌های سامسونگ ندارد. تمامی اپلیکیشن‌هایی که انتظار آن‌ها را دارید، مثل مرورگر اینترنت مخصوص سامسونگ، فایل منیجر و اپلیکیشن‌های مایکروسافت و گوگل همگی در رابط کاربری این گوشی وجود دارند.

باتری گوشی A53

در این بخش از بررسی گوشی A53 در رابطه با ظرفیت باتری و سرعت شارژ صحبت می‌کنیم. گوشی سامسونگ گلکسی A53 مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است که ۵۰۰ میلی آمپر از باتری هر دو گوشی A52s و A52 5G ظرفیت بیشتری دارد. از سوی دیگر می‌توان اینطور برداشت که پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ به کار رفته در این گوشی به دلیل فرایند ساخت ۵ نانومتری نسبت به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 778G با فرایند ساخت ۶ نانومتری باتری کمتری مصرف می‌کند. البته موضوع به این سادگی‌ها نیست و باید پارامترهای دیگری را برای مصرف انرژی در نظر گرفت. البته، از آن‌جایی که صفحه نمایش‌های این سه گوشی تقریبا هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند، تنها عاملی که مي‌تواند باعث تفاوت آن‌ها از نظر مصرف انرژی شود، نوع تراشه است.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A53 می‌تواند در تست‌های استانداردسازی شده چیزی حدود ۱۱۳ ساعت شارژ نگه دارد که دقیقا مشابه دو گوشی A52s و A52 5G است اما تفاوت‌هایی جزئی از بعضی ویژگی‌ها دارند.

با اینکه توانایی نگهداری شارژ گوشی A53 در حالت استندبای چندین ساعت بیشتر از دو گوشی A52s و A52 5G است اما این گوشی در تست تماس 3G کم می‌آورد. هر دو تست on-screen برای هر سه گوشی تقریبا مشابه بودند و A53 با اختلاف اندکی بهتر بود. تمامی تست‌های وب در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز انجام شدند اما تست پخش ویدئو در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز انجام شد.

با اینکه نمی‌توانیم در کل شکایتی از ظرفیت باتری داشته باشیم اما سامسونگ نیز نباید خیلی روی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری باتری این گوشی تأکید کند زیرا در عمل تفاوتی با باتری‌های ۴۵۰۰ میلی‌آمپری به کار رفته در نسل قبلی ندارد. با توجه به اینکه پردازنده پردازنده اگزینوس به کار رفته در A53 مصرف انرژی بالاتری از پردازنده اسنپدراگون 778G دارد، شاید بتوان گفت که آن ۵۰۰ میلی آمپر ظرفیت اضافه ضروری بوده است.

در بررسی گوشی A53 از نظر سرعت شارژ می‌بینید که این گوشی همانند نسل قبلی خودش از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و این قابلیت در بین تمامی گوشی‌های جدید سامسونگ نیز دیده می‌شود و به نوعی استاندارد در بین گوشی‌های سامسونگ تبدیل شده است. این گوشی بدون شارژ به فروش می‌رسد و شما باید شارژ را به صورت جداگانه بخرید و در هنگام خرید گوشی، هزینه شارژر را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اگر قیمت این گوشی ۱۴ میلیون تومان باشد باید آن را ۱۴ میلیون ۵۰۰ در نظر بگیرید زیرا در زمان نوشته شدن این مقاله در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ قیمت هر شارژ ۲۵ واتی مناسب برای این گوشی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

متأسفانه با اینکه گوشی A53 از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما بسیار کندتر از دیگر گوشی‌های دارای قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی شارژ می‌شود.
در تصویر زیر می‌توانید ببینید که این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه از صفر درصد تا چند درصد شارژ می‌شود و سرعت شارژ آن را با گوشي‌های دیگر مقایسه کنید:

میزان شارژ گوشی A53 در نیم ساعت

در تصویر زیر می‌توانید ببینید که چند دقیقه طول می‌کشد تا این گوشی از صفر درصد تا چند درصد شارژ شود و سرعت شارژ آن را با گوشي‌های دیگر مقایسه کنید:

زمان شارژ کامل گوشی A53

همانطور که بررسی گوشی A53 از نظر سرعت شارژ نشان می‌دهد، تقریبا یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا این گوشی از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شود و بنابراین، هیچ تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نسل قبلی خودش نشان نمی‌دهد و این سرعت شارژ چیزی است که از میان-رده‌های گلکسی انتظار می‌رود.

اسپیکر گوشی A53

در این بخش به بررسی گوشی A53 از نظر اسپیکر و کیفیت و بلندی صدا می‌پردازیم. این گوشی دارای یک عدد استریو اسپیکر با یک قطعه گوشی است که همانند کانالی ثانویه عمل می‌کند که پیکربندی عالی محسوب نمی‌شود اما اگر به درستی اجرا شود، عملکرد خوبی خواهد داشت. این گوشی صدای بسیار بلندی ندارد اما چیزی مشابه دیگر گوشی‌های سامسونگ است و نسبت به A52s تفاوت خاصی نشان نمی‌دهد.

با اینکه این دو گوشی صدای خیلی بلندی ندارد اما مهم‌تر این است که نمودار پاسخ فرکانسی نیز خیلی جالب نیست و در میانه‌های نمودار از کیفیت صدا کاسته مي‌شود. گوشی‌های رقیب با ساختار متقارن استریو اسپیکر مشابه مثل شیائومی ردمی نوت ۱۱ می‌توانند صدایی قوی‌تر ایجاد کنند.

بررسی گوشی A53 از نظر عملکرد

با اینکه قطعه گوشی خیلی کوچک است اما مي‌تواند صدایی همتراز با اسپیکر تحتانی ایجاد کند و هیچ کدام از دو اسپیکر حتی در حداکثر صدا نیز سبب اعوجاج صدا نمی‌شوند که ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

با استفاده اکولایزر گوشی A53 یا با استفاده از یکی از پروفایل‌های Dolby Atoms می‌تواند کیفیت صدا را بسیار بهتر کرد. شما مي‌توانید از بین گزینه‌های متعدد چندرسانه‌ای و گزینه‌ای که برای گیمینگ طراحی شده است، یکی را انتخاب کنید تا صدای بهتری داشته باشید اما هر دو قابلیت از بلندی صدا کم می‌کنند. همچنین، قابلیت‌هایی به نام UHQ upscaler و Adept sound وجود دارند که امکان تنظیم بیشتر کیفیت صدا را به شما می‌دهند.
قابلیت Separate app sound به شما این امکان را می‌دهد از یک دستگاه دیگر مثل یک اسپیکر بلوتوثی برای پخش صدای گوشی استفاده کنید. فراموش نکنید که گوشی سامسونگ گلکسی A53 دارای قابلیت Music Share است که به دستگاه‌های دیگر اجازه می‌دهد تا صدایشان را با گوشی شما پخش کنند.

بررسی گوشی A53 از نظر امنیت

امنیت گوشی A53 سامسونگ

در بخش آخر این مقاله به بررسی امنیت گوشی A53 می‌پردازیم. این گوشی یکی از امن ترین گوشی‌های میان-رده موجود در بازار محسوب می‌شود که به لطف مجهز بودن به رابط کاربری One UI 4.1 قابلیت‌های امنیتی بسیار خوبی دارد. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به وای-فای امن، قابلیت به اشتراک‌گذاری امن و Secure Folder (پوشه امن) اشاره کرد.

وای-فای امن

قابلیت وای-فای امن (Secure Wi-Fi) یکی از ویژگی‌های رابط کاربری گوشی A53 است که ترافیک وای-فای شما را به ویژه در هنگام استفاده از شبکه‌های وای-فای رمزنگاری می‌کند تا هکرها نتوانند با حملاتی مثل Man-in-the-Middle اطلاعات حساس شما را سرقت کنند. هر چند که به شما توصیه می‌کنیم تا هرگز در به وای-فای مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها و فرودگاه‌ها وصل نشوید اما اگر مجبور به این کار شدید از قابلیت وای-فای امن A53 استفاده کنید.

معمولا سامسونگ امکان انتقال رایگان ۲۵۰ مگابایت داده با استفاده از قابلیت وای-فای امن را به شما مي‌دهد و اگر دستگاه شما با اندروید ۱۲ یا بالاتر کار کند، این مقدار به ۱۰۲۴ مگابایت می‌رسد.

قابلیت به اشتراک‌گذاری امن

بررسی گوشی A53 نشان می‌دهد که این گوشی دارای قابلیت Private Share (به اشتراک‌گذاری امن) است که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌هایی مثل ویدئوها و عکس‌ها را بر بستر شبکه‌ای امن به دستگاهی دیگر انتقال دهید.

این سیستم فایل‌ها را رمزنگاری می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند که چه کسی و برای چه مدتی به این فایل‌ها دسترسی داشته باشد. از قابلیت به اشتراک‌گذاری امن می‌توان برای متصل کردن گوشی A53 به دستگاه‌های دارای اندروید ۹ به بالا یا کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ یا ۱۱ که دارای ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM) هستند، استفاده کرد.

پوشه امن

Secure Folder یا پوشه امن که می‌توانید آن در گوشی A53 ببینید نوعی محیط جعبه شن در رابط کاربری One UI 4.1 است. این پوشه که با قابلیت امنیتی سامسونگ ناکس (Samsung Knox) کار می‌کند، امکان نگهداری امن فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها در فضایی خصوصی را که می‌توان آن را با پین، پترن، گذرواژه یا اثر انگشت قفل کرد، مي‌دهد.

سوالات پرتکرار

۱- معایب گوشی A53 کدامند؟

مهم‌ترین نقطه ضعف گوشی A53 وجود تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ است که شاید خیلی ضعیف نباشد اما از تراشه اسنپدراگون به کار رفته در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر A52s و A52 5G ضعیف‌تر است. همچنین، سرعت شارژ این گوشی نیز در مقایسه با گوشي‌های رقیب از برندهای دیگر کمی کند است. از دیگر معایبی که در این بررسی گوشی A53 به آن‌ها اشاره کردیم می‌توان به عملکرد ضعیف دوربین اولتراواید در حالت شب، نداشتن جک ۳.۵ میلی متری و نداشتن شارژ در جعبه اشاره کرد.

۲- مزایا گوشی A53 کدامند؟

از مهم‌ترین مزایای گوشی A53 می‌توان به صفحه نمایش بسیار خوب با کیفیت Full HD از نوع AMOLED و نرخ نوسازی حداکثری ۱۲۰ هرتز، رابط کاربری عالی با قابلیت سفارشی‌سازی بالا و آپدیت‌های نرم‌افزاری تا حداقل چهار سال، طراحی زیبا، امتیاز مقاومت محیطی IP67 و داشتن گوریلا گلس ۵ روی صفحه نمایش اشاره کرد.

۳- آیا گوشی A53 دارای قابلیت 5G است؟

بله. گوشی سامسونگ گلکسی A53 دارای تراشه 5G است و نسخه غیر 5G ندارد.

۴- به جای گوشی A53 چه گوشی‌های دیگری می‌توان خرید؟

شما می‌توانید به جای خرید گوشی A53 یکی از گوشی‌های A52s سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون 778g یا شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو را بخرید که هر دوی آن‌ها قیمت پایین‌تری از A53 دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله به نقد و بررسی مشخصات گوشی A53 سامسونگ پرداختیم. این گوشی زیبا، صفحه نمایشی عالی دارد و میان-رده بسیار خوبی است که تقریبا هر کاری را به خوبی انجام می‌دهد ولی سرعت خیلی بالایی ندارد و نمی‌توانید به عنوان یک گوشی گیمینگ روی آن حساب باز کنید.

A53 طراحی بسیار مدرن، محکم و مقاومی دارد و از این نظر نسبت به خیلی از گوشی‌های میان-رده هم قیمت خودش بهتر است. این گوشی مجهز به صفحه نمایشی بسیار با کیفیت و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که کار کردن با آن را واقعا لذت‌بخش می‌کند. همچنین، رابط کاربری این گوشی قابلیت‌های سفارشی‌سازی بسیار متعددی دارد و می‌تواند همه‌چیز را برای شما آسان‌تر کند.

بررسی گوشی سامسونگ A53 از نظر عکاسی و فیلم‌برداری نشان مي‌دهد که هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی عملکرد بسیار خوبی در شب و روز دارند و عکس‌ها و ویدئوهای بسیار با کیفیتی برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی خلق می‌کنند. البته دوربین اولتراواید آنچنان تعریفی ندارد و دوربین ماکرو نیز با اینکه کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد اما خیلی کاربردی نیست ولی نمی‌توان از سامسونگ انتظار داشت که برای یک گوشی میان-رده با قیمت متوسط، دوربین تلفوتو قرار دهد.

شاید یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های این گوشی، وجود تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ باشد. این در حالی است که هر دو گوشی A52s و A52 5G با تراشه اسنپدراگون 778G کار می‌کنند که عملکرد بسیار بهتری از اگزینوس ۱۲۸۰ دارد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این تراشه در مقایسه با گوشی‌های رقیب از برندهای دیگر خیلی هم بد نیست و کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد.

سامسونگ گلکسی A53 با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به فروش می‌رسد و سامسونگ ضمانت کرده که حداقل تا چهار سال آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای آن منتشر کند. رابط کاربری این گوشی تقریبا تمامی قابلیت‌های رابط کاربری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را دارد و از قابلیت سفارشی‌سازی بسیار بالایی برخوردار است. این رابط کاربری از ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی مثل وای-فای امن، پوشه امن و به اشتراک‌گذاری امن برخوردار است.

گوشی A53 مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است که در حالت استندبای تا حدود ۱۱۳ ساعت شارژ نگه می‌دارد و با سرعت ۲۵ وات شارژ می‌شود و از نظر زمان نگهداری شارژ و سرعت شارژ تفاوت قابل ملاحظه‌ای با هچ‌کدام از دو گوشی A52s و A52 5G ندارد. دقت داشته باشید که باید شارژ را به صورت جداگانه بخرید.

در کل بررسی گوشی A53 نشان می‌دهد که این گوشی ظاهر جذابی دارد، از صفحه نمایش و دوربین‌های بسیار با کیفیتی برخوردار است و از نظر نرم‌افزاری نیز بروز و عالی است اما توان پردازشی و سرعت شارژ آن چندان بالا نیست. در کل می‌توان گفت که A53 ارزندگی متوسطی دارد و اگر به دنبال گوشی میان‌رده مطمئنی هستید که نقطه ضعف مشکل‌سازی نداشته باشد، می‌توانیم خرید این گوشی را به شما پیشنهاد کنیم.

منابع:
۱- gsmarena.com
۲- techradar.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا