موبایلفناوری و تکنولوژی

معرفی بهترین گوشی سامسونگ سری A

با بهترین گوشی های میان رده سامسونگ آشنا شوید

گوشی‌های سامسونگ سری Galaxy A، میان رده‌های سامسونگ هستند که در مدل‌های متنوع و بازه قیمتی گسترده‌ای برای طیف وسیعی از کاربران تولید می‌شوند. این گوشی‌ها با وجود مشخصات بسیار خوبی که دارند، خیلی گران قیمت نیستند و اگر به دنبال گوشی ظریف و زیبا با توان پردازشی بالا، صفحه نمایش عالی و دوربین‌های پشتی و جلویی خوب برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما سری A سامسونگ را در نظر بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی سامسونگ سری A برای هر دسته از کاربران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع گوشی سامسونگ سری A

بهترین گوشی سامسونگ سری A

گوشی‌های سامسونگ گلکسی در چهار دسته گوشی‌های اقتصادی سری M، گوشی‌های میان رده سری A و گوشی‌های پرچمدار سری S و Z وارد بازار می‌شوند. اگر به دنبال خرید گوشی‌هایی با ظاهر و مشخصاتی شبیه به گوشی‌های پرچمدار هستید ولی نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید گوشی خرج کنید، گوشی‌های سری A سامسونگ را به شما توصیه می‌کنیم.

نام سری A، برگرفته از کلمه Alpha است زیرا اولین مدل این سری از گوشی‌های سامسونگ که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد، Galaxy Alpha نام داشت. در نام‌گذاری گوشی‌های سری A، از یک عدد دو رقمی استفاده می‌شود؛ به این صورت که هر چه عدد دوم بزرگ‌تر باشد، نشان‌دهنده جدیدتر بودن گوشی و هر چه عدد اول بزرگ‌تر باشد، نشان‌دهنده پیشرفته‌تر بودن و البته گران‌قیمت‌تر بودن گوشی است. برای مثال، گوشی A71 نسبت به گوشی A73 جدیدتر و گوشی A53 نسبت به گوشی A33 پیشرفته‌تر و گران‌قیمت‌تر است. بنابراین، اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ سری A هستید، باید مدلی را انتخاب کنید که بزرگ‌ترین عدد را در میان مدل‌های دیگر دارد. در حال حاضر، بالاترین مدل گوشی سامسونگ سری A، گوشی سامسونگ گلکسی A73 است.

معمولا در هر سال، چندین نسخه از گوشی‌های سری A در قیمت‌های متنوع وارد بازار می‌شود. برای مثال، در سال ۲۰۲۲، گوشی‌های A73، A53، A33، A23 و A13 و گوشی‌های A12، A22، A32، A42، A52 و A72 در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وارد بازار شدند. دقت داشته باشید که مدل‌های جدید که دارای قابلیت اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه باشند، مثل گوشی‌های A73 5G و A53 5G، با پسوند 5G مشخص می‌شوند.

لیست بهترین گوشی سامسونگ سری A

فهرست بهترین گوشی سامسونگ سری A به شرح زیر است:

• سامسونگ گلکسی A73 5G
• سامسونگ گلکسی A53 5G
• سامسونگ گلکسی گلکسی A72
• سامسونگ گلکسی A52 5G
• سامسونگ گلکسی A52 5Gs

این گوشی‌های سامسونگ سری A به قدری خوب و محبوب هستند که می‌توان آن‌ها را با گوشی‌های پرچمدار مقایسه کرد ولی با این تفاوت که پردازنده‌هایی کمی ضعیف‌تر، بدنه‌های پلاستیکی، حافظه‌هایی محدودتر و دوربین‌هایی کمی ساده‌تر دارند. البته در نظر داشته باشید که قیمت بهترین گوشی سامسونگ سری A به طور قابل توجهی، کمتر از قیمت ضعیف‌ترین گوشی پرچمدار سامسونگ است.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی نوا ۱۱ پرو هواوی

بهترین گوشی های سامسونگ سری A

در این بخش، بهترین گوشی سامسونگ سری A را در میان جدیدترین نسل‌هایی که وارد بازار شده‌اند، به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین گوشی سری A سامسونگ

گوشی a73 5g

گوشی A73 5G بدون شک بهترین گوشی سامسونگ سری A سال ۲۰۲۲ است. این محصول شرکت سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های میان رده‌ای است که تاکنون جهان به چشم خود دیده است و با مجهز بودن به یک دوربین پشتی ۱۰۸ مگاپیکسلی، می‌تواند عکس‌های شگفت‌انگیزی در شرایط نوری مختلف بگیرد که تقریبا هیچ میان رده دیگری از عهده خلق آن‌ها بر نمی‌آید. این گوشی یک دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی نیز دارد که برای عکاسی لنداسکیپ حرف ندارد.

جدیدترین گوشی سری A سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون 778 5G است که پردازنده خوبی برای گیمینگ و پردازش‌های سنگین محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات این گوشی خوش قیمت و عالی سامسونگ می‌توان به صفحه نمایش شگفت‌انگیز آن اشاره کرد که با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز، نه تنها A73 5G را برای گیمینگ مناسب کرده، بلکه بهترین تجربه تاچ را برای شما فراهم می‌آورد.

از نقطه ضعف‌های گوشی سامسونگ گلکسی A73 5G در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار می‌توان به سرعت پایین شارژ ۲۵ واتی آن اشاره کرد. گذشته از این، پس از خرید گوشی باید یک شارژر مجزا نیز برای آن بخرید زیرا A73 5G با شارژر به فروش نمی‌رسد. گذشته از این‌ها، بدنه این گوشی برخلاف پرچمداران سامسونگ، تقریبا به طور کامل از پلاستیک ساخته شده اما سطح پشتی مات است و اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند.
بهترین گوشی سامسونگ سری A، تنها ۷.۶ میلی‌متر ضخامت دارد و با توجه به باتری بزرگش، نقطه قوت مهمی محسوب می‌شود. این گوشی با لبه‌های صافی که دارد، نازک‌تر از چیزی که هست، به نظر می‌رسد.

گوشی A73 5G از درجه مقاومت به آب و گرد و غبار IP67 برخوردار است و با وجود ظرافت در طراحی، مقاومت بسیار خوبی در مقابل ضربه و شرایط سخت محیطی دارد.

گوشی A72

گوشی سامسونگ A72

یک نسل قبل از A73 5G گوشی A72 است که شاید بهترین گوشی سامسونگ سری A نباشد اما از قابلیت‌های خوبی به عنوان یک گوشی پرچمدار برخوردار است و می‌توان آن را یکی از بهترین مدل های گوشی سامسونگ سری A دانست.

این گوشی قیمتی کمتر از A73 دارد و بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که مشخصات مشابهی داشته باشد. A72 نمی‌تواند به شبکه دیتا موبایل 5G وصل شود و نرخ نوآوری صفحه نمایش +FHD آن، بیشتر از ۹۰ هرتز نیست. البته A72 همانند A73 5G دارای امتیاز مقاومت محیطی IP67 در مقابل آب و گرد و غبار است.

این گوشی که ۲۰۳ گرم وزن دارد، یک پردازنده اسنپدراگون 720G دارد که هر چند 5G نیست اما برای یک گوشی با قیمت A72، پردازنده بسیار خوبی محسوب می‌شود. همچنین، A72 با رم ۶ یا ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت در بازار موجود است.

این گوشی سری A مجهز به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تلفوتوی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی است اما از نظر عکاسی نمی‌توان آن را با A73 5G مقایسه کرد که عکس‌های بسیار با کیفیت‌تری می‌گیرد.

یکی از شباهت‌های A72 و A73 5G، باتری ۵ هزار میلی آمپری آن‌ها است که با قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی شارژ می‌شود. البته، زمانی که A72 وارد بازار شد، هنوز فروش گوشی بدون شارژر مد نبود و این گوشی برخلاف نسل بعدی خودش، با شارژر به فروش می‌رسد.

پیشنهاد ما به شما:  هر آنچه که درباره اندروید 13 باید بدانید

گوشی A53 5G

گوشی a53 5g

گوشی A53 5G شاید از نظر زیبایی و ظرافت شاید قابل رقابت با بهترین گوشی سامسونگ سری A باشد اما از نظر توان پردازشی و سرعت انجام فرمان‌های کاربر، به هیچ وجه قابل مقایسه با A72 5G نیست. البته فراموش نکنید که این گوشی، نسبت به A72 جدیدتر است و می‌تواند به نسل پنجم اینترنت همراه متصل شود.

این گوشی را می‌توان از جهات بسیاری، نسخه‌ای ساده‌تر و ارزان قیمت‌تر در مقایسه با گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی S22 است. این گوشی، همانند گوشی‌های سری S صفحه نمایش جذابی دارد که حتی از نظر رزولوشن و نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتزی نیز با آن‌ها و نیز با گوشی A73 5G برابری می‌کند.

ترکیب دوربین‌های پشتی این گوشی مشابه با A72 شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است اما به جای دوربین تلفوتوی ۸ مگاپیکسلی، یک حسگر عمقی دارد و بنابراین، به جای عکاسی از اشیاء دور، در گرفتن پرتره‌ها بهتر عمل می‌کند. به جرأت می‌توان گفت A53 5G یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر عکاسی در بازه قیمتی خودش است.
این گوشی که لقب پرفروش ترین بهترین گوشی سامسونگ سری A را یدک می‌کشد، پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ دارد که قابل مقایسه با پردازنده‌های اسنپدراگون مورد استفاده در A73 5G و A72 نیست. در واقع، کند بودن این پردازنده را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های این گوشی میان رده دانست.

این گوشی که با سیستم عامل اندروید دوازده و رابط کاربری One UI 3.1 کار می‌کند، همانند گوشی‌های A72 و A73 5G مجهز به یک باتری ۵ هزار میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی است.

در صورتی که به دنبال بهترین گوشی سامسونگ سری A ارزان برای عکاسی هستید ولی نیازی به یک گوشی پرسرعت برای گیمینگ یا اجرای دیگر برنامه‌های سنگین ندارید، خرید گوشی سامسونگ A53 5G را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوشی A52 5G

گوشی A52 5G

یکی از ارزان‌ترین مدل های بهترین گوشی سامسونگ سری A، گوشی گلکسی A52 5G است که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و نسل قبل از A52 5G محسوب می‌شود. این گوشی را می‌توان یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های دارای قابلیت اتصال به اینترنت 5G دانست.

A52 5G یکی از زیبا‌ترین گوشی های میان سامسونگ های میان رده است و با درجه مقاومت محیطی IP67، همانند دیگر گوشی‌هایی که در بالا به شما معرفی کردیم، در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت دارد. این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با کیفیت +FHD و نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز است که صفحه نمایش بی‌نظیری برای یک گوشی میان رده ارزان قیمت محسوب می‌شود.

جالب است بدانید A52 5G با یک پردازنده اسنپدراگون 750G وارد بازار شده است که عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده اگزینوس به کار رفته در گوشی گران قیمت‌تر A53 5G دارد. جالب است بدانید که سیستم‌های دوربین این دو گوشی نیز هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند و عکس‌های تقریبا مشابهی می‌گیرند.

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای انتخاب موس‌ گیمینگ

البته، قیمت پایین‌تر A52 5G در مقایسه با A53 5G بی‌دلیل نیست؛ این گوشی با یک باتری ضعیف‌تر ۴۵۰۰ میلی‌آمپری تغذیه می‌شود با اندروید ۱۱ به فروش می‌رسد.

سوالات متداول

۱- بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین کدام است؟

بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین، بدون شک گوشی A73 5G است اما اگر نمی‌خواهید خیلی برای خرید یک گوشی میان رده هزینه کنید، گوشی A52 5G را که به شما پیشنهاد می‌کنیم که سیستم دوربین آن مشابه A73 5G و A53 5G است و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در بازه قیمتی خودش دانست.

۲- بهترین گوشی سامسونگ سری A برای بازی کدام است؟

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده عالی برای بازی هستید، خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A، یعنی گوشی A73 5G را که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 778 5G است به شما پیشنهاد می‌کنیم. در میان گوشی‌های سری A، گوشی A52 5G نیز با توجه به قیمت پایین و مجهز بودن به یک پردازنده اسنپدراگون 750 G، گزینه مناسبی برای کاربرانی است که نمی‌خواهند پول زیادی برای یک گوشی میان رده خرج کنند.

۳- آخرین مدل گوشی سامسونگ سری A کدام است؟

آخرین مدل‌‌های گوشی‌های سری A سامسونگ، گوشی‌های A53 5G و A73 5G هستند.

جمع‌بندی

برند سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی در سرتاسر دنیا، گوشی‌های میان رده بسیار خوبی در قیمت‌های متنوع و تحت سری A وارد بازار می‌کند. این برند در ماه مارس ۲۰۲۲، مدل های گوشی سامسونگ A73 5G و A53 5G را وارد بازار کرد که از نظر زیبایی ظاهری و صفحه نمایش‌های بی‌نظیر خود، دست کمی از گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار ندارند. گذشته از این‌ها، گوشی A73 5G مجهز به دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند عکس‌هایی شگفت‌انگیز بگیرد که شکار آن‌ها کار هر میان رده‌ای نیست و با مجهز بودن به یک پردازنده اسنپدراگون 778 5G برای گیمینگ هم گوشی بدی نیست.

البته، همه کاربران دوست ندارند هزینه زیادی برای خرید گوشی‌های میان رده کنند. این دسته از کاربران گزینه‌های دیگری مثل گوشی A72 و A53 5G دارند. A72 شباهت زیادی به A73 5G دارد، با این تفاوت که از امکان اتصال به اینترنت همراه 5G برخوردار نیست و سیستم دوربین آن نیز توان رقابت با سیستم دوربین فوق‌العاده A73 5G را ندارد.

اگر اینترنت 5G برای شما اهمیت دارد، گزینه بعدی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم، گوشی A53 5G است که البته با پردازنده اگزینوس، عملکرد پردازشی قابل توجهی ندارد. همه این گوشی‌ها مجهز به یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپری با قابلیت شارژ ۲۵ واتی هستند. اگر بتوانید قید ۵۰۰ میلی آمپر و اندروید ۱۲ را بزنید، با قیمت پایین‌تر می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G را بخرید که نه تنها سیستم دوربین مشابه A53 5G دارد، بلکه پردازنده آن اسنپدراگون 750 G است که عملکرد بسیار سریع‌تری در مقایسه با پردازنده اگزینوس به کار رفته در A53 5G دارد.

آخرین مدل‌های گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری A، از نظر زیبایی و طراحی، شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های پرچمدار سری S دارند و آن‌ها را می‌توان نسخه‌های ارزان قیمت پرچمداران سری اس ۲۲ دانست. برای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A می‌توانید به فروشگاه آنلاین فرنا مراجعه کنید.

منابع:

۱- samsung.com
۲- global.techradar.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا