بررسی و مقایسه

مقایسه پوکو f3 با گلکسی a52

سامسونگ a52 بخریم یا شیائومی پوکو f3؟ اگر قصد خرید یکی از این دو محصول را داشته باشید، بی شک در میان خرید این دو دارای شک و شبهه هستید. اینکه آیا کدام یک از این گوشی‌ها برای خرید مناسب تر است، اصلی ترین سوال ذهن شما می باشد! از آنجایی که این دو گوشی به عنوان گوشی‌های میان رده کمپانی نامدار و معتبر شناخته می شوند.

برای مقایسه آن ها اکتفا کردن به قیمت کار درستی نیست! بلکه یک بررسی و مقایسه کامل می‌تواند ریز جزئیات این دو گوشی را در دسترس همه قرار دهد. برای این منظور در ادامه مقاله، قصد داریم به مقایسه a52 با پوکو f3  طور کامل  بپردازیم. پس اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما تا آخر  مقاله با فرنا موبایل  همراه باشید  .

از نظر طراحی و ساختار

طراحی و ساختار سامسونگ A52

طراحی و ساختار اولین بخشی می‌باشد که از مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3 مورد بررسی ما قرار گرفته می شود! همانطور که اشاره کردیم، گوشی سامسونگ a52 و گوشی شیائومی پوکو f3 هر دو به عنوان گوشی‌های میان رده و البته پرفروش دو کمپانی معتبر شناخته می‌شوند که جهت مقایسه آنها در ابتدا از طراحی این دو گوشی شروع می‌کنیم.

گوشی سامسونگ a52 یکی دیگر از اجزای خانواده گوشی های سری A سامسونگ است که در ابتدا گوشی a50 تولید و روانه بازار شد. بعد از مدتی کمپانی سامسونگ اقدام به طراحی گوشی جدید تر و البته پیشرفته تری تحت عنوان گوشی سامسونگ a52 کرده است که طراحی حرفه ای این محصول، بسیار چشم نواز است.

کمپانی سامسونگ در طراحی این دستگاه از اصطلاح Glasstic بهره برده است که معنای ترکیب شیشه و پلاستیک است. قاب پشتی این محصول از پلاستیک فشرده طراحی شده که در برابر ضربات مقاوم و باعث افزایش وزن گوشی سامسونگ نیز نشده است، به طوری که وزن این دستگاه 189 گرم و دارای ابعادی برابر ۱۵۹.۹x۷۵.۱x۸.۴ می باشد که به راحتی قابل حمل بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

قسمت جلویی گوشی a52 را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است، حاشیه های این گوشی نسبت به دیگر محصولات میان رده سامسونگ کمتر می باشد. ناگفته نماند که در طراحی این محصول از رنگها و طراح های مختلفی استفاده شده که چهره بسیار جذابی را به این گوشی بخشیده است.

در قسمت پشتی گوشی سامسونگ شاهد چهار محصول دوربین و در قسمت جلویی آن نیز یک دوربین سلفی قرار گرفته شده است که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. اگر بخواهیم طراحی گوشی سامسونگ a ۵۲ بیشتر مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که دکمه های پاور و ولوم صدای این دستگاه، در قسمت های کناری آن قرار گرفته شده اند که به راحتی قابل دسترسی می باشند.

طراحی و ساختار شیائومی پوکو F3

در ادامه مقایسه گوشی A52 سامسونگ با پوکو F3 شیائومی، نوبت به بررسی طراحی و ساختار گوشی شیائومی پوکو اف 3 می رسد! در این باره کمپانی شیائومی مدعی است که طراحی و ظاهر این گوشی نسبت به گوشی های میان رده سری قبلی پوکو متفاوت تر است.

بدنه جلو و عقب گوشی توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که همچین قابلیتی در دیگر گوشی های میان رده کمتر دیده می شود. ناگفته نماند که مهندسان شیائومی گوشی پوکو اف 3 را مجهز به استاندارد IP53 کرده اند، به این معنا که در برابر قطرات آب و گرد و خاک مقاوم است قاب پشتی این دستگاه در عین سادگی و کیفیت از رنگ و بافت های مختلفی برخوردار است که طراحی منحصر به فردی را به این محصول بخشیده است.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی پوکو C65

توصیه ما به شما: مقایسه گوشی های A31 و Poco x3 Pro


برخلاف دیگر گوشی‌های سری پوکو، حسگرهای دوربین ازمرکز پشت قاب، به گوشه نقل مکان کرده اند. به این معنا که دوربین های گوشی poco f3 در گوشه های پشتی این دستگاه قرار گرفته شده اند. این دستگاه دارای 3 ماژول دوربین در سمت پشتی و یک دوربین سلفی در قسمت جلو می باشد. دکمه های ولوم صدا و پاور نیز به علاوه حسگر اثر انگشت که بر روی دکمه پاور تعبیر شده است، در قسمت های کناری این محصول قرار گرفته شده اند. به طور کلی می‌توان گفت طراحی منحصر به فرد گوشی شیائومی پوکو f3، نسبت به دیگر گوشی های میان رده کمپانی شیائومی متفاوت است.

از نظر صفحه­ نمایش

مقایسه صفحه­ نمایش سامسونگ a52 با پوکو f3

صفحه نمایش با کیفیت، رمز موفقیت دو گوشی شیائومی poco f3 و سامسونگ a52 می باشد. در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3، قصد داریم به بررسی نمایشگر این دو محصول به طور کامل بپردازیم. در ابتدا طبق روال از نمایشگر گوشی سامسونگ A52 شروع می کنیم.

کمپانی سامسونگ در طراحی نمایشگر این محصول از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده کرده است، به طوری که نمایشگر فوق‌العاده‌ای بر روی گوشی a52 پیاده شده است. نمایشگر این دستگاه 6.5 اینچی می باشد که به دلیل برخورداری از پنل Super AMOLED، از کیفیت فوق العاده ای برخوردار بوده و جهت تماشای فیلم و سریال و اجرای بازی های گرافیکی بهترین گزینه است.

رزولوشن این صفحه نمایش ۲۴۰۰×۱۰۸۰ به همراه تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ می باشد که از وضوح و کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. مد نظر داشته باشید که صفحه نمایش گوشی سامسونگ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نیز برخوردار است، به این معنا که در انجام فعالیت و اجرای نرم افزارها از سرعت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در این باره ناگفته نماند که، عکس در گوشی های میان رده، از نرخ نوسازی 60 هرتزی برخوردار می باشند. به طور کلی باید گفت گوشی سامسونگ a52 از نمایشگر فوق العاده ای برخوردار می باشد که همین مسئله نیز تا حد زیادی بر روی فروش آن تاثیر گذاشته است.

ادامه مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3 را با بررسی نمایشگر گوشی شیائومی پوکو اف 3 کامل می کنیم! در این باره لازم به ذکر است که نمایشگر این دستگاه کمی بزرگتر از صفحه نمایش گوشی a52 می باشد! اگر از علاقه مندان به بازی های گرافیکی یا فیلم و سریال باشید، این نکته ممکن است بسیار برایتان مهم باشد. اما از حاشیه که بگذریم، باید گفت کمپانی شیائومی نمایشگر 6.67 اینچی Full HD Plus با فناوری AMOLED را بر روی این دستگاه پیاده کرده است که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است.

ناگفته نماند که صفحه نمایش گوشی شیائومی توسط بورا گلس ۵ محافظت می شود که می توان گفت در برابر ضربات از مقاومت بالایی برخوردار است. رزولوشن نمایشگر این دستگاه ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ می باشد که وضوح و روشنایی فوق‌العاده‌ای را به صفحه نمایش گوشی سامسونگ a52 بخشیده است. اما آن چیزی که سبب متمایز شدن نمایشگر گوشی شیائومی پوکو اف 3  با دیگر محصولات مشابه شده است.

فناوری E4 AMOLED می باشد که علاوه بر آنالیز کردن ۱۶ میلیون رنگ و نمایش آن باعث افزایش ۱۵ درصدی عمر باتری خواهد شد. در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3، لازم به ذکر است که این روشنایی 1300 نیت می باشد نیت می باشد که به شما این امکان را می دهد تا رنگ ها را در صفحه نمایش بسیار زنده و با جزئیات بیشتر مشاهده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های شیائومی برای گیمینگ در سال ۲۰۲۳

از نظر دوربین

مقایسه دوربین سامسونگ a52 با پوکو f3

 علاقه مندان به عکاسی توجه کنند، در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3،  قصد داریم به بررسی کامل دوربین این دو گوشی بپردازیم. اگر از علاقه مندان به عکاسی باشید، دوربین گوشی که قصد خرید آن را دارید بسیار برایتان مهم است. از این رو بهتر است قبل از خرید، دوربین گوشی مورد نظر بررسی کنید.


توصیه ما به شما: بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران


برای راحت تر کردن کار شما، بررسی دوربین های دو گوشی سامسونگ a52 و شیائومی poco f3 را به طور کامل انجام می دهیم. درباره دوربین گوشی سامسونگ a52 باید گفت که  طراحی دوربین این دستگاه از تاریخچه خاصی برخوردار است. چرا که قبل از طراحی این گوشی، گوشی a51 تولید شد که بعد از مدتی، سامسونگ گوشی a52 را با دوربین های قوی تری روانه بازار کرد. همانطور که اشاره کردیم، این دستگاه دارای ۴ ماژول دوربین در قسمت پشت و یک دوربین سلفی در سمت جلو می باشد.

دوربین اصلی این دستگاه از رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است، به طوری که قادر است تصاویر با کیفیتی با کنتراست و گستره داینامیک بسیار خوب ثبت کند. برای گوشی میان رده دوربین 64 مگاپیکسلی واقعا عالی است. در کنار این دوربین یک یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک سنسور عمیق ۵ مگاپیکسلی و یک لنز مایکرو ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته شده است که هرکدام جهت گرفتن تصاویر خاصی می باشند.

برای مثال، از دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو می توان جهت گرفتن تصاویر از فاصله نزدیک استفاده کنید، چرا که این دوربین جهت عکس برداری از سوژه هایی که در فاصله کمتر از 5 متری قرار دارند، بهترین گزینه است. ناگفته نماند که این دستگاه دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز می باشد که جهت گرفتن تصاویر سلفی با کیفیت، گزینه مناسبی است.

مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3 را با بررسی دوربین گوشی پوکو اف 3 کامل تر می کنیم! همانطور که اشاره کردیم، اولین تفاوتی که میتوان از دوربین این دستگاه نسبت به دیگر گوشی های میان رده شیائومی نام برد، نحوه قرار گیری آنها می باشد که از مرکز، به گوشه های کناری گوشی نقل مکان کرده اند.

اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که گوشی شیائومی پوکو f3 دارای 3 ماژول دوربین در سمت پشت و یک دوربین سلفی در قسمت جلو می باشد. دوربین های این دستگاه به ترتیب یک لنز اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. از دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی این دستگاه نیز می توانید جهت گرفتن عکس بداری از سوژه هایی که در فاصله نزدیک قرار دارند استفاده کنید.

 دوربین اصلی POCO F3، عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند و رنگ‌های طبیعی با جزئیات فراوان را برای کاربر به همراه دارد. همچنین عکس‌ها از رنگ، کنتراست و گستره داینامیک (Dynamic Range) خوبی برخوردار است. به طوری که می‌توان گفت جهت عکسبرداری بهترین گزینه است.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرده دوربین گوشی شیائومی پوکو f3، قابلیت کاهش نویز در تصاویر می باشد که کمک بسیار فراوانی به کیفیت خروجی عکس مورد نظر می کند. دوربین سلفی این دستگاه نیز از رزولوشن 20 مگاپیکسلی برخوردار است که جهت گرفتن تصاویر سلفی، گزینه مناسبی است.

از نظر سخت افزار و باتری

مقایسه سخت افزار و باتری سامسونگ a52 با پوکو f3 

مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3 با بررسی سخت افزار این دو دستگاه کامل می کنیم. همانطور که میدانید، سخت افزار مهم ترین بخش یک گوشی هوشمند می باشد چراکه عملکرد گوشی مورد نظر به طور کلی وابسته به آن است. برای این منظور دو کمپانی شیائومی و سامسونگ از سخت افزار قدرتمندی در طراحی محصولات خود استفاده کردند. طبق روال در ابتدا به بررسی سخت افزار گوشی سامسونگ a52 می پردازیم.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی و مقایسه سریع گوشی‌های خانواده S24 سامسونگ

پردازنده ۸ هسته ای اسنپ‌دراگون به همراه تراشه اسنپ‌دراگون G720 با کلاک ۲۳۰۰ بر روی گوشی این گوشی پیاده شده است که قدرت فوق العاده ای را به آن جهت اجرای نرم افزارها بخشیده است. به واسطه این پردازنده، گوشی سامسونگ قادر است بازی های سنگین و گرافیکی را نیز به راحتی اجرا کند ناگفته نماند که بر روی این دستگاه یک پردازنده گرافیکی Adreno 618 GPU به همراه 8 گیگابایت حافظه رم قرار گرفته شده است که سخت افزار این محصول را منحصر به فرد کرده است. 

کمپانی سامسونگ برای گوشی a52، حافظه داخلی 256 گیگابایتی را درنظر گرفته است که می توانید با استفاده از آن حجم زیادی از اطلاعات را درون گوشی خود نگهداری کنید. لازم به ذکر است که شبکه ارتباطی این دستگاه ۵G می باشد، به این معنا که سرعت اینترنت در گوشی سامسونگ بسیار بالا است.


توصیه ما به شما: مقایسه گوشی A52 با A32


در آخر نیز باید اشاره کرد که، در طراحی گوشی سامسونگ a52،  از اندروید ورژن 11 استفاده شده است که به  عنوان آخرین ورژن اندروید شناخته می شود. فراموش نکنید که این دستگاه دارای باتری لیتیوم پولیمر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات نیز می باشد که از قدرت شارژ دهی مناسبی برخوردار است.

مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3 شامل سخت افزار گوشی شیائومی نیز می شود، چرا که سخت افزار بهترین عنوان برای شناخت قدرت دو گوشی نسبت به یکدیگر می باشد.  شیائومی در طراحی سخت افزار این دستگاه از تکنولوژی های جدیدی استفاده کرده است تا از دیگر رقبای خود عقب نماند.

 تراشه Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (7 nm) Chipset بر روی این گوشی پیاده شده است. این تراشه ۳ پردازنده Kryo 585، Triple-Core Kryo 585 و Quad-Core Kryo 585 با فرکانس‌های 3.2، 2.42، 1.80 گیگاهرتز را در خود قرار داده که بتواند سرعت و قدرت عملیاتی بالایی را برای گوشی را فراهم کند.

در کنار این تراشه، گوشی شیائومی پوکو f3 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 650 GPU نیز می باشید که قدرت فوق العاده ای را در اجرای بازی های گرافیکی به این دستگاه بخشیده است. حافظه رم 6 گیگابایتی به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی های سخت افزاری این گوشی می باشد که جهت اجرای نرم افزار های مختلف بهترین گزینه است.

بناگفته نماند که در طراحی سخت افزار گوشی شیائومی نیز از اندروید ورژن 11 استفاده شده است که جهت اجرای هم زمان چند نرم افزار، بهترین گزینه است. در آخر نیز باید به اشاره کرد که این محصول دارای باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۳۳ وات می باشد که می توان گفت مشابه باتری گوشی سامسونگ a52 می باشد.

جمع بندی

مقایسه گوشی سامسونگ a52 با پوکو f3 با جمع بندی به آخر میرسد! در این باره لازم به ذکر است که این دو گوشی تقریباً مشابه یکدیگر می باشد، به این معنا که از عملکرد یکسانی برخوردارند. اما اگر بخواهیم تفاوت ها را نام ببریم، باید گفت گوشی شیائومی poco f3 در نمایشگر، و گوشی سامسونگ نیز در سخت افزار از عملکرد بهترین برخوردار است. در نتیجه با توجه به قیمت اقتصادی تری که گوشی شیائومی دارد، می توان گفت خرید این محصول منطقی تر است.

4.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا