بررسی و مقایسه

مقایسه گوشی A52 با A32 | کدام را بخرم ؟

مقایسه گوشی A52 با A32: هر دو خوب هستند، اما یکی از این‌ها ارزش بیشتری دارد! این‌چنین به نظر می‌رسد که گلکسی A32 به‌صورت غافلگیر کننده‌ای با صفحه‌ نمایشی با نرخ رفرش بالا عرضه شد و گلکسی A52 که به‌تازگی راه‌اندازی شده است شگفتی‌های بیشتری را در آستین خود دارد و گوشی گرانتری است و با این منطق، مشخصات بهتری را ارائه می‌دهد.

اما آیا گلکسی A52 باعث منسوخ شدن گلکسی A32 می‌شود و آیا این دلیلی است که این گوشی مقرون‌ به‌ صرفه تنها چند هفته قبل از Galaxy Awesome Unpacked عرضه شد؟ شاید هرگز به جواب دقیقی از این سؤالات نرسیم، اما این باعث نمی‌شود که مقایسه گوشی A32 سامسونگ با A52 سامسونگ بی‌معنا باشد.

برعکس، ممکن است ما را به حقیقت نزدیک‌تر کند، یا حداقل، درک روشن‌تری از نحوه توزیع زمان و منابع سامسونگ بین دو مدل جدید گلکسی A به ما بدهد و به نظر می‌رسد سوگیری مثبتی نسبت به گوشی a52 سامسونگ وجود داشته است.گلکسی A52 در انواع 4G و 5G عرضه شد. اما برخلاف گلکسی A32 که نوع 5G آن از مدل 4G پایین‌تر است.

گوشی سامسونگ A52 5G این بار جایگزین بهتری است.گلکسی A32 و گلکسی A52 از بسیاری جهات دیگر نیز متفاوت هستند، اما ازآنجایی‌که می‌دانیم گلکسی A32 5G در چند زمینه مهم کمبودهایی دارد، فعلاً آن‌ها را نادیده می‌گیریم و بر روی Galaxy A32 4G و مقایسه آن با مدل Galaxy A52 که کمی جدیدتر و گران‌تر است، تمرکز می‌کنیم.

اگر فکر می‌کنید نسبت به گوشی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر بی‌انصافی می‌کنیم، مهم‌ترین و مسلماً تنها مزیت گلکسی A32 5G نسبت به برادر 4G خود در چیپست مدیاتک Dimensity 720 5G نهفته است و نسخه 5G دارای صفحه‌نمایش TFT HD با وضوح کمتر 60 هرتز، دوربین‌های اصلی، عمق و سلفی با وضوح پایین‌تر و سنسور اثر انگشت در کناره به‌ جای سنسور در صفحه‌ نمایش است.

هرچند برخی می‌توانند این را یک مزیت در نظر بگیرند. در ادامه این مقاله از مجله بازار موبایل فرنا به‌ صورت جداگانه در دسته‌بندی‌های مختلف به مقایسه گوشی A32 با گوشی A52 می‌پردازیم.

مقایسه گوشی A52 با A32 در نمایش و عملکرد

گلکسی A32 4G و گلکسی A52 مشخصات نمایشگر نسبتاً مشابهی دارند و این موضوع حتی با درنظرگرفتن تفاوت‌های طراحی آشکار بین Infinity-U و Infinity-O نیز صادق است. این گوشی‌ها از نمایشگر Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز (120 هرتز برای Galaxy A52 5G)، وضوح +FHD و روشنایی تا 800 نیت بهره می‌برند.

هر دوی آنها 6.5 اینچ هستند؛ اما شباهت‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد. A32 5G با پنل IPS 60Hz 720P عرضه می‌شود، درحالیکه A52 با یک پنل 120 هرتزی 1080P AMOLED عرضه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید رنگ‌های باشکوه و فوق‌العاده‌ای نسبت به A32 دارد. اگر بخواهیم بیشتر نمک به زخم طرف‌داران A32 بپاشیم باید بگوییم که در گلکسی A32 به‌اندازه کافی، نور صفحه‌نمایش را در تاریکی کم نمی‌کند که ممکن است در شب‌هایی که کاملاً بی‌حوصله هستیم، دردسرساز باشد.

بنابراین ما تقریباً مطمئنیم که سامسونگ تا اینجا با صفحه‌ نمایش A32 انتخاب اشتباهی کرده است. این بدان معنا نیست که گلکسی A32 در فرکانس 90 هرتز عملکردی مشابه گوشی A52 با همان نرخ تازه‌سازی دارد. گوشی قبلی با G80 Helio مدیاتک عرضه شد که برای انجام برخی کارها با فرکانس 90 هرتز مجهز نیست، درحالی‌که بعدها به لطف چیپست Qualcomm Snapdragon 720G (4G) / Snapdragon 750G (5G) تجربه روان‌تر و بهتری را برای کاربران ارائه داد.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه آیفون ۱۵ پرو با آیفون ۱۴ پرو

پس عملکرد چطور؟ خوب، اگر بالاتر بودن مدل A52 را نادیده بگیریم، اجازه دهید با گفتن اینکه عملکرد آن سریعتر است شروع کنیم. مقایسه سرعت A32 و A52 به ما نشان می‌دهد که A32 با ظرفیت حافظه 64 و 128 گیگابایت از تراشه میان‌رده پایین‌تر Mediatek با رم 4, 6 و 8 استفاده می‌کند.

همانطور که می‌دانید گوشی A32 رم 8 گیگابایت برای استفاده‌های سنگینتر نسبت به گوشی A32 رم 4 گیگابایت برای افرادی که کارهایی مانند تولید محتوا انجام می‌دهند و نیاز دارند که از چندین اپلیکیشن یا فیلترشکن استفاده کنند، ارجحیت دارد. درحالی‌که A52 با ظرفیت حافظه 128 و 256 گیگابایت با رم ۶ و ۸ گیگابایت از یک Snapdragon SoC میان‌رده بهره می‌برد.

در مقایسه گوشی A32 با A52، ما تفاوت زیادی در استفاده روزمره خود مشاهده نکردیم، به جز در بازی‌کردن که A52 عملکرد بهتری داشت؛ اما هر دو، برای بازی‌های معمولی مناسب هستند و در مجموع هر دو آن‌ها در عملکرد، گوشی‌های خوبی هستند. فقط به‌خاطر داشته باشید که A52 به لطف پنل 120 هرتزی خود، در کل احساس نرمی بیشتری خواهد داشت.

مقایسه موبایل  A52 با A32 در دوربین و نرم‌افزار

مقایسه گوشی A52 با A32 دوربین نرم افزار

از نظر دوربین، هر دو دستگاه دارای تنظیمات دوربین چهارگانه هستند که در آن تنها 3 دوربین قابل‌ استفاده هستند. سنسور اصلی در A32، 48 مگاپیکسل است در حالی‌ که A52 دارای سنسور با وضوح بالاتر 64 مگاپیکسلی است. دوربین ماکرو هر دو 5 مگاپیکسل و فوق عریض 8 مگاپیکسل برای A32 و 12 مگاپیکسل برای A52 است. این موضوع شاید درک راحتی نداشته باشد،

بنابراین برای مقایسه دوربین گوشی A32 و A52 به ادامه مطالب توجه فرمایید:

1. با سنسور اصلی شروع می‌کنیم. اکثر عکس‌ها در هر دو دستگاه نسبتاً خوب بودند.

رنگ‌ها کاملاً مشخص بودند، به جز اشباع بیش از حد در برخی از قسمت‌های عکس. حال، اگر بخواهیم در اینجا به یک نقص اشاره کنیم، می‌توانیم کمبود جزئیات در گوشی A32 در برخی عکس‌ها را در این دسته قرار دهیم. عکس زیر نمونه‌ای از آن است، سمت چپ گرفته شده توسط A32 و عکس سمت راست با گوشی A52 گرفته شده است.

2. حال به بررسی لنز ultrawide در دو گوشی می‌پردازیم.

در تصویر سمت راست می‌توانید ببینید که A52 وضوح بالاتر اما تمایل به اشباع بیش از حدی دارد. علاوه بر این در تصویر سمت چپ که با A32 گرفته شده، می‌توان عکس‌های عریض‌تری انجام داد. محدوده دینامیکی نیز در هر دو خوب است؛ اما مناسب هیچ یک از دوربین‌های این گوشی نیست.

3. در ادامه نیز تصمیم گرفتیم چند عکس پرتره را بررسی کنیم:

اینجاست که می‌توانید مزایای پردازش این سری از مدل‌های گوشی سامسونگ و همچنین تفاوت گوشی A32 و A52 و محدودیت‌های آن را بهتر ببینید. درحالی‌که هر دو دستگاه به‌وضوح، سوژه را از پس‌زمینه جدا می‌کردند، گلکسی A32 از نظر سخت‌افزاری برای نشان‌ دادن جزئیات سوژه بسیار ضعیف عمل کرد که می‌توانید آن را در عکس سمت چپ به‌ وضوح مشاهده کنید که منجر به کمی تار شدن تصاویر می‌شد در حالی‌ که A52 در این‌ رابطه، عملکرد بسیار بهتری داشت (تصویر سمت راست).

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای انتخاب موس‌ گیمینگ

مقایسه A52 با A32 دوربین نرم افزار

4. در ادامه تصمیم گرفتیم چند عکس از نزدیک با دوربین اصلی بگیریم تا مقایسه A32 و A52 ملموس‌تر باشد:
در عکس زیر می‌توانید ببینید که چگونه جزئیات این گل در عکس سمت راست با گوشی A52 نگهداری می‌شوند، اما در تصویر سمت چپ که با گوشی A32 گرفته شده، جزئیات سوژه عکس گم می‌شوند.

قیاس گوشی سامسونگ A52 با A32 دوربین نرم افزار 3

5. دوربین‌های سلفی چطور؟

به نظر می‌رسند که دامنه دینامیکی در هر دو دستگاه وضوح کمتری دارد (عکس سمت چپ) درحالی‌که دوربین جلوی Galaxy A52 اشیا بیشتری را در فوکوس نگه داشت (عکس سمت راست).

مقایسه موبایل A52 با A32 دوربین نرم افزار 4

6. عکس‌گرفتن در داخل خانه، داستان متفاوت‌تری را به ما نشان داد.

هر دو دستگاه در شرایط نور کم به‌خوبی کار می‌کردند، اما ما متوجه شدیم که جزئیات و وضوح A52 (عکس سمت راست) در نویز دیجیتالی پخش می‌شود که A32 (تصویر سمت چپ) از آن جلوگیری می‌کند، زیرا تمایل دارد به طور مصنوعی کمبود شفافیت خود را برطرف کند، در نتیجه با یک تصویر واضح‌تری مواجه می‌شویم.

اما در تمام سناریوها این‌طور نبود، به‌طورکلی ما این دو دستگاه را از نظر عملکرد این بخش، بسیار نزدیک به هم قرار می‌دهیم.

قیاس گوشی سامسونگ A52 با A32 دوربین نرم افزار

7. سنسورهای عمق و ماکرو در هر دو گوشی مشابه هستند و گلکسی A52 دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر است. در مورد نرم‌افزار، این تنها دلیل دیگری است که Galaxy A52 قرار است تجربه دوربین برتر را ارائه دهد. اگرچه هر دو با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3 عرضه می‌شوند، اما متوجه خواهید شد که گلکسی A32 ویژگی‌های بیشتری را ازدست‌داده است .

درحالی‌که گلکسی A52 تجربه‌ای تقریباً کامل در سطح پرچمداران را ارائه می‌دهد. حالت شب، عکس فوری، ویدئو 4K و حالت سرگرمی را ارائه می‌دهد که یک فیلتر مبتنی بر واقعیت در این حالت افزوده است که با مشارکت Snapchat توسعه‌یافته – یا حداقل به بازار عرضه شده است. آخرین تفاوت ارزشمند این است که گلکسی A52 دارای حالت ویدئوی حرفه‌ای است و این یک مزیت بزرگ برای تولیدکنندگان محتوا است.

به‌عنوان نتیجه‌گیری از مقایسه گوشی موبایل A32 و A52 در این بخش باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A32 به طرز شگفت‌آوری برای عکس‌برداری مناسب است، حتی اگر کمی از A52 ضعیف‌تر باشد، اما کیفیت فیلم‌برداری آن بسیار پایین‌تر از مدل سامسونگ A52 است. A52 درمجموع از هر نظر در این بخش خیلی بهتر عمل کرد.

بنابراین ما A32 را به کسی که قصد دارد ویدئوهای زیادی بگیرد توصیه نمی‌کنیم، اما برای یک سفر یا یک دورهمی با دوستانتان عکس‌های بسیار عالی به شما ارائه می‌دهد.

مقایسه گوشی سامسونگ  A52 با A32 در باتری:

پس عمر باتری چطور؟ خوب، ما باید A32 را در اینجا قهرمان کنیم. نه‌تنها با باتری بزرگ‌تر 5000 میلی‌آمپر ساعتی که در مقابل باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی A52 عرضه می‌شود، بلکه نسبت به برادر بزرگ‌تر خود نیز دوام مناسب‌تری دارد. اما اجازه دهید ابتدا به شما بگوییم که A52 یکی از بهترین باتری‌هایی بود که در گوشی سامسونگ دیده‌ایم، بنابراین این حقیقت که A32 بهتر از آن عمل کرد، شگفت‌انگیز است.

در آزمایش ما، A32 حدود 18 ساعت و 40 دقیقه در هنگام استفاده از مرورگر وب با فرکانس 60 هرتز دوام آورد، درحالی‌که A52 تنها حدود 16 ساعت کار کرد. ما همچنین در هنگام تماشای یوتیوب شاهد همین پیروزی به نفع A32 بودیم. حدود 11 ساعت و 25 دقیقه در مقابل 8 و نیم ساعت دوام آورد.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین تبلت برای دانش آموزان کدام است؟

خوشبختانه گلکسی A52 یکی از بزرگ‌ترین ایرادات گلکسی A32 را برطرف می‌کند و در نتیجه از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند، هرچند باید توجه داشت که با یک شارژر 15 واتی عرضه می‌شود.

قیاس  A52 با A32 درطراحی، کیفیت ساخت و سایر مشخصات

طراحی، کیفیت ساخت درمقایسه گوشی A52 با A32

سامسونگ سری گلکسی A 2021 را با طراحی و چیدمان مینیمال، محفظه دوربین را توصیف می‌کند. هر دو گلکسی A32 و گلکسی A52 می‌توانند به این ویژگی افتخار کنند، اما شاید مدل قبلی با این تعریف صادق‌تر باشد. هر دو دارای محافظ صفحه‌نمایش گوریلاگلس 5 و پشتی پلاستیکی هستند، اما صرف‌نظر از اینکه کدام طراحی محفظه دوربین را ترجیح می‌دهید،

گلکسی A52 به لطف نمایشگر Infinity-O، امروزی‌تر به نظر می‌رسد.اگر هیچ یک از جزئیات بالا برای شما مهم نیست، یک ویژگی وجود دارد که واقعاً مهم است و آن هم مقاومت گوشی در برابر گردوغبار و آب است.گلکسی A52 تنها گوشی موبایلی است که در اینجا دارای رتبه IP (دقیقاً IP67) است و به‌عنوان یک حق‌الامتیاز – چرا که نه؟ –

دارای بلندگوهای استریو با Dolby Atmos است درحالی‌که A32 به یک بلندگوی تکی گیرکرده است و همچنین اگر بخواهید آن را در استخر بیندازید، احتمال خراب‌شدن آن بیشتر است. هر دو دستگاه جک هدفون خود را حفظ می‌کنند و از کارت Micro SD پشتیبانی می‌کنند..گلکسی A32 و گلکسی A52 جایگاه خودشان در بازار دارند و به نظر نمی‌رسد که هیچ یک تهدیدی برای دیگری باشد.

اگر نمی‌توانید بین این دو تصمیم بگیرید، احتمالاً اولین موضوع درنظرگرفتن تفاوت قیمت آن‌ها، بیش از هر چیز دیگری است. گلکسی A52 مزایای بسیار زیادی دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت، بنابراین اگر نمی‌توانید بودجه خود را افزایش دهید، حداقل سعی کنید نسخه 4G گلکسی A32 را انتخاب کنید و نه مدل 5G!

اگر واقعاً باید 5G داشته باشید، هرچندکه سامسونگ گلکسی A32 برای شما به‌اندازه کافی خوب است، اما اگر به چیزی بیش از یک گوشی خوب با قابلیت 5G نیاز دارید، شاید A52 بیشتر از همه برای شما مناسب باشد. گلکسی A32 مجهز به 5G در حال حاضر منسوخ شده است، اگرچه شاید در مورد برخی از مشخصات آن مانند TFT، هرگز در تاریخ نبوده است.

در مورد غیبت گلکسی A32 در Galaxy Awesome Unpacked باید بگوییم که شاید این شرکت می‌خواست مخاطب را تا حدودی بر روی چیزی که مسلماً یکی از بهترین گزینه‌های آن برای سال 2021 است – گلکسی A52 – متمرکز نگه دارد، بدون اینکه گلکسی A32 5G توجه را به خود جلب کند. درهرصورت، گلکسی A32 4G و گلکسی A52 هر دو گوشی‌های فوق‌العاده‌ای هستند.

ما همچنان فکر می‌کنیم که کاربران با گلکسی A52 زمان بهتری را سپری می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه این گوشی دارای اتصال 4G یا 5G باشد.بنابراین، سامسونگ گلکسی A32 ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ است، اما همان‌طور که متوجه شدیم، بهترین هم نیست. اگر از ما بپرسید، A52 به‌طورکلی عملکرد خیلی بهتری داشت، به جز در بخش باتری، اینجاست که A32 موفق شد یک پیروزی غافلگیرکننده را به دست آورد که به‌خودی‌خود یک شاهکار چشمگیر است.

باتوجه‌به اینکه گلکسی A52 چقدر دوام دارد و همچنین وقتی قیمت را هم در نظر بگیریم، گلکسی A32 به طرز شگفت‌انگیزی عملکرد خوبی داشت و توانست عکس‌های مناسبی هم بگیرد و در حین استفاده از آن بیش از 2 روز دوام آورد.

منبع:

1. nanoreview.net
2. .gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا