بررسی و مقایسه

بهترین تبلت برای دانش آموزان کدام است؟

بهترین تبلت برای دانش‌ آموزان، همراه مناسبی برای مطالعه آنها هستند، چه برای دانشگاه یا مدرسه. برخی از آنها به‌اندازه کافی قدرتمند هستند که بتوانند به‌ جای لپ‌تاپ، برای شما جایگزین باشند و روشی قابل‌حمل برای مطالعه ارائه می‌دهند. صفحه‌نمایش لمسی و پشتیبانی از قلم، آن‌ها را برای یادداشت‌برداری و طراحی، ایده‌آل می‌سازد و اگر یک صفحه‌ کلید قابل اتصال اضافه کنید، می‌توانید یکی از بهترین تبلت دانش‌ آموزی را برای نوشتن تکالیف استفاده کنید.

بسته به میزان هزینه در نظر گرفته شده، گزینه‌های زیادی به‌عنوان بهترین تبلت دانش‌آموزی وجود دارد. کسانی که نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین دارند، ممکن است بخواهند تبلت قدرتمندی مانند iPad Pro یا Surface Pro را انتخاب کنند. اما برای کسانی که در مقطع‌های دیگر تحصیل می‌کنند و نیازی به نرم‌افزار خاصی ندارند، گزینه‌های اقتصادی بیشتری وجود دارد.

در این مقاله از مجله فرنا، ما بهترین تبلت‌های دانش‌آموزی با گزینه‌هایی از اپل، مایکروسافت، سامسونگ و همچنین کروم بوک‌ها را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم. ما معایب هر تبلت را باتوجه‌به استفاده دانشجویی، توجه به ساخت، قابلیت حمل و عمر باتری بررسی کرده‌ایم. انتخاب‌های ما بر اساس تجربیات کاربران با هر دستگاه و همچنین توصیه‌های مخاطبین، مشخصات اعلام شده و نظرات مشتریان است.

1- Apple iPad Air (نسل پنجم، 2022)Apple iPad Air

سری جدید آی‌پد ایر، با صفحهٔ 10.9 اینچی دقیقاً به قلمرو آی‌پد پرو می‌رود و حدومرزها را برای افراد خلاق محو می‌کند.

وزن 462g
ابعاد 9.47*7.02*0.24 inches
حافظه 64GB, 256GB
مزایا قدرت پردازش بالا

قیمت مناسب

بهترین نرم‌افزارها را اجرا می‌کند

معایب صفحه‌کلید و Apple Pencil به‌عنوان لوازم جانبی ارائه می‌شوند

بسیاری از ما قبلاً از طرفداران بزرگ iPad Air 2020 بودیم و از زمان عرضه، آن را به‌عنوان بهترین تبلت دانش‌آموزی ارزیابی کرده بودیم. اکنون اپل آی‌پد ایر جدید (نسل پنجم، 2022) با افزودن سطحی از قدرت که به ساخت یک آی‌پد پرو بسیار نزدیک است، تاج نسل قبلی خود را ربوده است. این تبلت قدرتمند، باریک و سبک‌وزن است که دارای تراشه M1 اپل است که همین موضوع، عامل ارتقای اصلی آن نسبت به مدل قبلی است.

وقتی آن را بررسی کردیم، متوجه شدیم که این ارتقا پردازنده باعث می‌شود آی‌پد ایر جدید بتواند تقریباً هر کاری را که از آن خواسته می‌شود، از جمله برنامه‌های هنری پیشرو مانند Procreate و بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو، انجام دهد. با توجه‌ به ارزان‌تر بودن این تبلت از iPad Pro، برای ما این تبلت به‌طورکلی بهترین تبلت برای دانش‌آموزان است.

وقتی آن را بررسی کردیم، متوجه شدیم که این ارتقا پردازنده، باعث می‌شود آی‌پد ایر جدید بتواند تقریباً هر کاری را که از آن خواسته می‌شود، از جمله برنامه‌های هنری پیشرو مانند Procreate و بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو را انجام دهد. باتوجه‌به ارزان‌تر بودن این تبلت از iPad Pro، ما این تبلت را به‌طورکلی یکی از بهترین تبلت‌های دانش‌آموزی می‌دانیم.

در ipad Air نسل پنج، ما با یک صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا روبه‌رو هستیم و همچنین دوربین جلو و USB-C نسبت به دستگاه‌های قبلی بهبودیافته‌اند و گزینه اتصال 5G نیز وجود دارد.

2- Apple iPad mini (6th Gen,2021)

Apple iPad miniآی‌پد مینی جدید (نسل ششم) با یک صفحه‌نمایش 8.3 اینچی ممکن است دستگاهی برای طراحی، یادداشت‌برداری و ویرایش عکس رؤیاهای شما باشد.

وزن 293g
ابعاد 195.4×134.8×6.3mm
حافظه 64GB, 256GB
مزایا حمل آسان

قابلیت سازگاری با Apple Pencil 2

دوربین‌های بسیار قوی

معایب بدون جک 3.5 میلی‌متری

از زمانی که آی‌پد مینی پشتیبانی از قلم اپل را دریافت کرد، یکی از پرطرفدارترین‌ها بوده است و به‌روزرسانی سپتامبر 2021، آن را به گزینه‌ای بهتر تبدیل کرد و سازگاری با قلم اپل 2 را اضافه کرد. همچنین دارای یک تقویت پردازنده است که آن را به یک دستگاه کوچک جمع‌وجور بسیار قدرتمند تبدیل می‌کند.

این یک تکرار، از نسخه بازسازی‌شده تراشه A15 Bionic برای پردازش قدرتمند استفاده می‌کند و درحالی‌که برخی از کاربران ممکن است تنها از 4 گیگابایت رم احساس ناامیدی کنند. در واقع این فضا برای کارهایی که می‌خواهید روی صفحه‌ای به این کوچکی انجام دهید کافی است. ما متوجه شدیم که اندازه جمع‌وجور و سبک آن (کمتر از 300 گرم)، کارکردن و حمل‌ونقل را بسیار برای دانش‌آموزان راحت می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  ۵ گوشی برتر شیائومی در سال ۲۰۲۳ را بشناسید

باید در اینجا یک خوشامد به پورت USB-C بگوییم که امکانات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین وقتی تبلت را بررسی کردیم، با یک USB DAC برای گوش‌دادن به موسیقی Lossless Hi-Res اپل و با یک میکروفون USB برای ضبط صدا استفاده کردیم. نمایشگر کمی بزرگ‌تر از آخرین آی‌پد مینی است، حتی اگر بدنه با نسبت تصویر 3:2 کوچک‌تر باشد. روشنایی صفحه بسیار یکنواخت است و استفاده طولانی‌مدت از آن لذت‌بخش است و چشم را خسته نمی‌کند. به‌صورت کلی iPad Mini 2021 امکانات خوبی برای هزینه‌ای که می‌کنید، دارد.

3- iPad Pro 12.9-inch (M1, 2021)

iPad Pro 12.9-inch iPad pro 12.9 inch-M1 یکی دیگر از بهترین تبلت‌هاست، برای افرادی که در دوره‌های تخصصی شرکت می‌کنند و نیاز به خلاقیت دارند!

وزن 682gr
ابعاد 280.6 x 214.9 x 6.4mm
حافظه 128GB/256GB/512GB/1TB/2TB
مزایا مشخصات بسیار قدرتمند

صفحه‌نمایش liquid retina XDR

معایب قیمت بالا

به‌عنوان قدرتمندترین تبلت اپل، قیمت چندان مناسبی برای دانش‌آموزان ندارد، اما دستگاهی دریافت می‌کنید که می‌تواند حتی سخت‌ترین کارهای طراحی بصری را باقدرت تقریباً در سطح مک‌بوک انجام دهد. آن را با یک صفحه‌کلید و ماوس جفت کنید و حتی می‌تواند از آن به‌عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کند. با این تفاوت که حمل‌ونقل آن راحت‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

صفحه‌نمایش HDR بهترین چیزی است که روی یک تبلت دیده‌ایم، با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و رزولوشن 2048*2732 حداکثر روشنایی آن 1600 نیت است و با کنترل بهتر local dimming، تماشای طولانی‌مدت آن لذت‌بخش‌تر است. ما نواحی تیره‌تر را یافتیم که دارای ظرافت و عمق بیشتری هستند و تصویر بهتر و دقیق‌تری را برای ویرایش عکس و ویدئو بسیار عالی می‌سازند.

البته، ما به دلیل قیمت آن، این تبلت را به‌عنوان بهترین تبلت دانش‌آموزی توصیه نمی‌کنیم و می‌توانیم بگوییم که فقط درصورتی‌که به مشخصات آن برای اجرای برنامه‌های ویرایش پرقدرت نیاز داشته باشید، می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

4- Samsung Galaxy Tab S8 Ultra

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra

بهترین تبلت اندرویدی با صفحه‌نمایش بزرگ برای دانش‌آموزان!

وزن 726g
ابعاد 326.4 x 208.6 x 5.5mm
حافظه 128GB – 512GB
مزایا صفحه‌نمایش بزرگ

مجهز به قلم S Pen

مشخصات پیشرفته با یک قیمت مناسب

معایب مشکلات دسترسی در ایالات متحده

اگر یک تبلت اندرویدی را ترجیح می‌دهید و به قدرت زیادی نیاز دارید Galaxy Tab S8 Ultra جدید، آن را ارائه می‌دهد و باتوجه‌به مشخصات آن، قیمت بسیار مناسبی دارد. شما یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ برای یک تبلت دریافت می‌کنید – 14.6 اینچ که از بزرگ‌ترین iPad Pro فاصله می‌گیرد. برای کسانی که به دنبال یادداشت‌برداری یا طراحی با استفاده از قلم S Pen هستند، انتخاب خوبی است.

همچنین می‌توانید مشخصات را تا پیکربندی‌های بسیار قدرتمندی با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارتقا دهید. البته ابعاد این تبلت، آن را سنگین‌تر از بسیاری از گزینه‌های موجود در لیست بهترین تبلت‌های دانش‌آموزی می‌کند و به‌ راحتی قابل‌حمل نیست. اما وقتی تبلت را بررسی کردیم، طراحی باریک و شیک آن را دوست داشتیم و صفحه‌ نمایش مجلل را برای تماشای رسانه و حتی ویرایش عکس‌ها، فوق‌العاده دیدیم. اگر به مشخصات نسخه Ultra نیاز ندارید، ممکن است تبلت S8 استاندارد ارزان‌تر را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای زیاد در ایالات متحده مشکلات موجودی وجود داشته است، اما فروشگاه سامسونگ اکنون موجودی دارد.

5- Microsoft Surface Pro 8

Microsoft Surface Pro 8بهترین تبلت ویندوزی  13 اینچی پیشرفته برای دانش‌آموزان!

وزن 890g
ابعاد 28.7 x 20.8 x 0.93cm
حافظه 128GB – 1TB
مزایا طراحی هیبریدی عالی برای کاربری منعطف‌تر

بهبود عملکرد

نرم‌افزار دسکتاپ را اجرا می‌کند

معایب گران‌ترین تبلت ویندوزی

اگر یک تبلت iPad یا Android را انتخاب کنید، احتمالاً می‌توانید تمام برنامه‌های موردنیاز خود را در فروشگاه‌های مربوطه پیدا کنید. بااین‌حال، اگر درس شما نیاز به استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ کامل به‌جای نسخه‌های موبایل دارد، یک Microsoft Surface Pro می‌تواند بهترین تبلت دانشجویی یا دانش‌آموزی برای شما باشد. Surface Pro یک رایانه شخصی ویندوزی به شکل تبلت است، به این معنی که می‌توانید از نرم‌افزارهای دسکتاپ مانند Adobe Photoshop و سایر برنامه‌های Creative Cloud استفاده کنید، بدون اینکه نگران باشید که تمام آن‌ها روی تبلت شما اجرا نشود.

پیشنهاد ما به شما:  آشنایی با سامسونگ گلکسی S23 FE

Surface Go 3 بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و آن را به یک انتخاب دانشجویی خوب برای استفاده عمومی تبدیل می‌کند، اما اگر به تبلتی نیاز دارید که واقعاً برنامه‌های دسکتاپ را بدون هیچ‌گونه توقفی و روان اجرا کند، Surface Pro می‌تواند انتخاب مناسب و درست برای شما باشد. هنگامی که آن را بررسی کردیم، متوجه شدیم که بهبودهایی نسبت به سرفیس پرو 7 که ورژن قدیمی‌تر است، هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد دارد.

سرفیس پرو 8 برای ویندوز 11 طراحی شده است و به لطف صفحه‌نمایش فوق‌العاده و پردازنده قدرتمند، این کار را بسیار عالی انجام می‌دهد. آن را با یک صفحه‌کلید جفت کنید و تجربه‌ای خواهید داشت که می‌تواند با لپ‌تاپ هم رقابت کند، با این تفاوت که نازک‌تر و سبک‌تر است و عمر باتری بسیار قدرتمندی دارد. چندین پیکربندی‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینهٔ خود، رم و فضای ذخیره‌سازی کمتری را انتخاب کنید. این تبلت همیشه برای دانش‌آموزان گران‌قیمت خواهد بود؛ اما از سال 2021 به لطف حضور Surface pro 9، این مدل کمی افت قیمت داشته است.

6- HP Chromebook x2 11

HP Chromebook x2 11بهترین تبلت دو در یک ارزان، برای دانش‌آموزان!

وزن 0.56 kg (1.99 kg with keyboard and stand)
ابعاد  25.25 x 17.66 x 0.75 cm
حافظه 128GB
مزایا صفحه‌نمایش Vibrant 1440p QHD

مجهز به قلم S Pen

مجهز به کیبورد و پایه

معایب نرم‌افزار کامل Adobe را اجرا نمی‌کند

HP Chromebook x2 11 یک کروم بوک کوچک هوشمند است که بهترین‌های هر دو دنیا را ارائه می‌دهد. این تبلتی برای یادداشت‌برداری، مرور وب، پخش ویدئو و هنر دیجیتال است، اما با کلیک کردن روی صفحه‌کلید آن می‌تواند به یک لپ‌تاپ مناسب برای نوشتن و کار سازنده تبدیل شود.

در بررسی HP Chromebook x2 11 ما متوجه شدیم که این تبلت فوق‌العاده، همه‌کاره است و لقب دو در یک بودن، برازنده این مدل است. زیرا شما می‌توانید از آن در حین حرکت به‌عنوان تبلت یا روی میز مانند لپ‌تاپ استفاده کنید. صفحه‌نمایش 2K QLED و تنظیمات ابری متمرکز آن برای بازی و پخش ویدئو عالی بود. هر دانش‌آموزی که دارای حساب کاربری Xbox Game Pass باشد، می‌تواند بین نوشتن تکالیف و کلاس‌های خود برای تفریح از آن استفاده کند.

البته، این دستگاه دارای سیستم‌عامل کروم است، به‌طوری‌که با این هشدار همراه است که برنامه‌ها را از طریق فروشگاه Google Play اجرا می‌کند و نه نرم‌افزار کاملی مانند Surface Go مشابه مایکروسافت. بااین‌حال، مجموعه برنامه‌های خود گوگل – Sheets، Docs و غیره – جایگزین‌های عالی برای Word و Excel هستند. همچنین، همه چیز در فضای ابری ذخیره می‌شود و وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید در هرجایی که به اینترنت متصل هستید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

7- Samsung Galaxy Tab S6 Lite

Samsung Galaxy Tab S6 Liteبهترین تبلت اندروید ارزان‌تر برای دانش‌آموزان!

وزن 476g
ابعاد 244.5 x 159.5 x 5.7 mm
حافظه 64GB – 128GB
مزایا طراحی زیبا

مجهز به قلم S Pen

معایب قدرت پردازش بالایی ندارد

ما قبلاً Samsung Galaxy Tab S8 Ultra را به‌عنوان بهترین تبلت، برای دانشجویانی که به دنبال یک دستگاه اندرویدی پرچمدار با برچسب قیمت مناسب هستند، توصیه کرده‌ایم. اما اگر به آن مشخصات نیاز ندارید (چنین تبلت بزرگی نمی‌خواهید)، می‌توانید با رفتن به دنبال مدل‌های Galaxy Tab قدیمی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر، در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

Samsung Galaxy Tab S6 Lite مدت‌هاست که جایگزین آن شده است، اما همچنان می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین و اغلب با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. هنوز هم عملکرد و کیفیت ساخت قابل‌احترامی را ارائه می‌دهد و همچنان با قلم S-Pen همراه است. درحالی‌که نمی‌تواند با بسیاری از قلم‌های پیشرفته‌تر موجود رقابت کند، اما برای یادداشت‌برداری و doodle مناسب است.

8- Amazon Fire HD 8 (2020)

Amazon Fire HD 8بهترین تبلت مقرون‌به‌صرفه برای دانش‌آموزان!

وزن 355g
ابعاد 202 x 137 x 9.7mm
حافظه 32GB- 64GB
مزایا قیمت فوق‌العاده پایین

قرارگیری عالی دوربین جلو

معایب کیفیت ضعیف صفحه‌نمایش

اگر هزینه زیادی برای خرید تبلت نمی‌خواهید در نظر بگیرید، ناامید نشوید. اگرچه هرگز نمی‌توانید از یک تبلت ارزان‌قیمت برای دانش‌آموزان، عملکرد سطح آی‌پد پرو را دریافت کنید. اما این تبلت هشت اینچی، تمام نیازهای یک دانش‌آموز را برآورده می‌کند که با قیمت بسیار مناسب می‌توانید آن را تهیه کنید. علی‌رغم قیمت پایین آن، هنوز برخی از ویژگی‌های مناسب را دارد و ارتقای قابل‌توجهی نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد. اگر به یک تبلت بزرگ‌تر نیاز دارید، Fire HD 10 وجود دارد، اما ما این نسخه 8 اینچی را به دلیل اندازه کوچکش مناسب برای دانش‌آموزان است. اما باز هم به سلیقه و میزان بودجه در نظر گرفته شما بستگی دارد.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra

9- Microsoft Surface Go 3

Microsoft Surface Go 3

وزن 544g
ابعاد 245 x 175 x 8.3mm
حافظه 64GB eMMC – 128GB SSD
مزایا طراحی پیشرفته

مقرون‌به‌صرفه

می‌تواند ویندوز 11 را به طور کامل اجرا کند

معایب بدون پوشش لمسی یا قلم

مشخصات مدل پایه ضعیف است

Surface Pro 8 که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، به‌طورکلی بهترین تبلت ویندوزی برای دانش‌آموزان است. اگر هزینه زیادی برای تبلت در نظر گرفته‌اید و به قدرت پردازش و دیگر امکانات آن نیاز دارید، بدون شک بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر از تبلت خود فقط برای یادداشت‌برداری و نوشتن مقاله استفاده می‌کنید و بودجه کمتری برای آن کنار گذاشته‌اید، در این صورت شاید بهتر باشد Surface Go 3 را انتخاب کنید.

Surface Go 3 نمی‌تواند با برنامه‌های سنگین و رندر تصویر کنار بیاید، اما مقرون‌به‌صرفه‌ترین تبلت سرفیس است و طراحی شیک، سبک و قیمت پایینی دارد و می‌توانید از آن به‌عنوان یک لپ‌تاپ ویندوزی کوچک عالی برای نوشتن مقالات خود استفاده کنید.

Surface Pro 3 پردازنده جدیدتر و عملکرد کمی بهتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد، اگرچه صفحه‌نمایش آن کمی تیره‌تر است و عمر باتری آن عالی نیست، بنابراین می‌توانید مدل قدیمی‌تر آن را در نظر بگیرید.

10- Lenovo IdeaPad Duet Chromebook 10.1

Lenovo IdeaPad Duet Chromebook 10.1

وزن 430g (tablet only), 920g (with full cover & keyboard)
ابعاد  9.6 x 6.7 x 0.7 inches
حافظه 64 GB – 128 GB
مزایا عمر باتری 13 ساعت

مجهز به پایه و کیبورد

طراحی زیبا و حمل آسان

معایب قدرت پردازش پایین

وقتی به دنبال بهترین تبلت‌ها برای دانش‌آموزان هستید، ممکن است Chromebook اولین انتخاب شما نباشد. بااین‌وجود، دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما ممکن است یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با Google Chrome به‌عنوان سیستم‌عامل شما، سرعت و سهولت استفاده و همچنین امنیت خود Google، فضای ذخیره‌سازی ابری و برنامه‌های متصل رایگان را خواهید داشت و Lenovo IdeaPad Duet Chromebook 10.1 گزینه خوبی است. نه‌تنها قیمت بسیار خوبی دارد، بلکه برای کارهایی مانند تحقیق، نوشتن و کارهای سازمانی کاملاً عالی است و برای کنفرانس ویدئویی نیز ایده‌آل است.

نقطه‌ضعف استفاده از سیستم‌عامل کروم این است که این تبلت، قدرت پردازش دستگاه‌های اپل یا ویندوز را ندارد و نرم‌افزار دسکتاپ یا فایل‌های فشرده را اجرا نمی‌کند. گذشته از این، Lenovo IdeaPad Duet Chromebook 10.1 اکثر کارها را انجام می‌دهد و بسیاری از برنامه‌های دسکتاپ، دارای نسخه‌های Android نیز هستند که می‌توانند به همان اندازه مفید باشند و اغلب بسیار ارزان‌تر هم هستند.

Lenovo Duet تبلتی با طراحی خوب است. این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های اپل کمی بزرگ‌تر است؛ اما این بدان معناست که دستگاه محکم‌تری نیز هست. این واقعیت که همراه با کیبورد و پایه بسته‌بندی‌شده است یک امتیاز محسوب می‌شود و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

11-  Lenovo Yoga Smart Tab

Lenovo Yoga Smart Tab

وزن 770g
ابعاد  29.9 x 17.5 x 3.4 cm
حافظه 64 GB
مزایا صفحه‌نمایش خوب و صدای باکیفیت

طراحی منحصربه‌فرد

معایب عملکرد ضعیف

اگر بودجه شما کم است، تبلت لنوو یوگا اسمارت، یک تبلت کوچک جالب است که ارزش بررسی را دارد. در مقایسه با بسیاری از تبلت‌های ذکر شده در بالا، قدرت آن کم‌تر است، اما صفحه‌نمایش عالی و بلندگوهای داخلی مناسبی دارد و دارای Google Assist داخلی است. تبلتی با قیمت مناسب و کاربردی مناسب هر دانش‌آموز برای کارهای نوشتاری و تماس‌های ویدئویی و مشاهده فیلم.

تبلت Lenovo Yoga Smart Tab که از آلومینیوم ساخته شده و با روکش اکریلیک ملایم پوشانده شده است، تبلتی سبک و خوش‌دست است. این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد، اما از نسخه قدیمی اندروید استفاده می‌کند که می‌تواند استفاده از برنامه‌ها را برای شما کمی محدود کند.

منبع:

www.creativebloq.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا