فناوری و تکنولوژی

GPT-4 چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

استفاده از چت جی پی تی رایگان

دنیای امروز ما، در هر لحظه با پیشرفتی جدید همه ما را غافلگیر می‌کند، هوش مصنوعی یکی از هیجان‌انگیزترین اختراعات انسان است که روزبه‌روز توسعه یافته ‎تر و کاربردی‎ تر می‌شود، یکی از جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی Generative Pre-trained Transformer است، که به احتمال زیاد نام آن را با عنوان اختصاری GPT شنیده‌اید، معنای این عبارت مبدل آموزش‌دیده مولد یا به بیان دیگر، تبدیل‌کننده تولیدی پیش‌آموزش‌دیده است، که توسط گروه OpenAI توسعه یافته و در حال حاضر نسخه آخر آن مدل GPT-4 نام گرفته است؛ این نسخه در 14 مارس ۲۰۲۳ ارائه شد. بطور خلاصه می‌توان گفت کار اصلی GPT-4 تولید متن‌های گوناگون با کمک شبکه‌های عصبی مصنوعی بوده، که در این مدل علاوه بر نقاط قوت مدل‌های پیشین، امکانات و ویژگی‌های تازه و منحصر بفردی نیز تعبیه شده است. تعریف ساده‌تر آن نیز این است که GPT-4 یک مدل زبانی با مقیاس بزرگ، برای تولید متونی با موضوعات مختلف است. اگر شما نیز از علاقمندان به دنیای تکنولوژی هستید، پیشنهاد می‌کنیم با ما در مجله تکنولوژی فرنا همراه شوید، تا در این مقاله به اطلاعات بیشتری درباره GPT-4، خرید اکانت چت جی پی تی و ساخت و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

هوش مصنوعی gpt چیست ؟

حتما شما هم بارها عبارت هوش مصنوعی را در موقعیت‌های گوناگون شنیده‌اید و یا حتی از برخی از کاربردهای بی‌شمار آن استفاده نموده‌اید؛ در یک تعریف کلی، هوش مصنوعی AI توسط روش یادگیری، به مطالعه و ساخت ماشین‌هایی با توانایی انجام وظایفی خاص می‌پردازد، که این وظایف تاکنون به هوش انسانی نیاز داشته‌اند. هوش مصنوعی توزیع‌شده، از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی است، که توسط شبکه‌های عصبی مصنوعی، داده‌های پیچیده را پردازش خواهد کرد، این بخش مستقیما به GPT-4 مربوط می‌شود، درواقع تکنیک پیش‌آموزش، یا آموزش مدل، توسط داده‌های بزرگ و عمومی، تکنیکی است که GPT-4 از آن بهره می‌گیرد، این یعنی داده‌های موجود را پردازش می‌کند و مطالب جدیدی تولید می‌کند؛ این داده‌ها شامل متن‌های اینترنتی، کتاب‌، مقالات و… هستند. GPT-4  قابلیت دریافت و درک تصاویر را نیز دارد و این توانایی، ویژگی منحصربفرد نسخه جدید مدل‌های GPT، نسبت به مدل‌های پیشین آن است. جالب است بدانید که گروه  OpenAI اعلام نموده، ربات  GPT-4 می‌تواند مسایل دشوارتری را با دقت بیشتری حل کند و حتی عملکردی مانند یک انسان داشته باشد!

پیشنهاد ما به شما:  معرفی بهترین گوشی های میان رده

GPT-4 چیست

مدل چندمنظوره و چندزبانه GPT-4، با زبان‌های مختلف مثل انگلیسی، فارسی، عربی، چینی، آلمانی و حتی زبان‌های کمتر شناخته شده همچون اسکاتلندی، ناواهو و اسپرانتو نیز ارتباط برقرار می‌کند. ربات GPT-4 قابلیت تحلیل متن‌هایی با بیش از 25000 کلمه و امکان ترجمه بدون نظارت را نیز دارد؛ همچنین قادر به تولید داستان، شعر، چکیده، ‌متن‌های طنز و پاسخ‌ به سوالاتی با موضوعات گوناگون است. GPT-4 یک قابلیت ویژه به نام Virtual Volunteer یا داوطلب مجازی نیز برای نابینایان ارائه نموده که با استفاده از نرم‌افزار Be My Eyes، از سایر افراد جهت تشریح محتوای بصری برای افراد نابینا کمک می‌گیرد.

چگونگی استفاده از GPT-4

جی پی تی 4 تا امروز در Duolingo، Stripe و Khan Academy با اهداف گوناگون استفاده شده است، اما متاسفانه هنوز بطور رایگان در اختیار عموم قرار نگرفته است. برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان می‌توانند جهت دسترسی به GPT-4 وارد لیست انتظار شوند، در حال حاضر این امکان برای همگان وجود دارد که با پرداختن اشتراک ماهانه به مبلغ 20 دلار و عضویت در سرویس ChatGPT Plus به این فناوری، دسترسی پیدا کنند، لازم است به این موضوع نیز اشاره کنیم که پلن رایگان ChatGPT هنوز از مدل زبانی GPT-3.5 استفاده می‌کند.

Chat GPT-4 چیست ؟

ChatGPT  یک ربات از زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی است که قادر به چت کردن با انسان بوده و می‌تواند در روابط انسانی، درمان بیماری‌ها، حل مشکلات فنی، پاسخ به سوالات، بیان ایده‌های جدید، نوشتن کدهای گوناگون در زبان‌های برنامه نویسی و… مفید واقع شود. Chat GPT-4 نیز همچون تعریفی که برای مدل جی پی تی 4 بیان کردیم، مدلی چندوجهی با امکان پردازش انواع داده‌ها همچون تصاویر، متن، داده‌های عددی و… است، که محدود به مدل زبانی هم نخواهد بود. عده‌ای معتقدند ChatGPT  برای ما یک دوست هوشمند و جذاب محسوب می‌شود.

روش‌های استفاده از ChatGPT

تا اینجا به طور مختصر از کاربردها و ویژگی‌های این تکنولوژی جذاب صحبت کردیم، اما لازم است، نحوه استفاده از GPT-4 بویژه در کشور ایران را نیز بررسی کنیم. همانطور که پیش از این نیز گفتیم استفاده از چت جی پی تی، امکان دریافت پاسخ سوالات و مشکلات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین در مورد مسایل گوناگونی همچون آموزش سئو، طراحی سایت با وردپرس و php و…، تولید محتوای سئو شده، طراحی سایت فروشگاهی و.‌‌.. نیز قابلیت‌های مفیدی را ارائه خواهد داد. برای استفاده از چت جی پی تی نیز کافی است وارد سایت آن شده و گزینه New Chat را بزنید. ولی خرید اکانت چت جی پی تی قیمت زیادی نیز دارد و همچنین ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره‌های کشور ایران مقدور نیست، اما نگران نباشید زیرا برای استفاده از چت جی پی تی رایگان روش‌های خاصی وجود دارد، که ما در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

پیشنهاد ما به شما:  شبیه ساز اندروید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ورود به سایت چت جی پی تی

همین ابتدا باید در نظر داشته باشید که جهت ساخت اکانت چت جی پی تی از داخل کشور ایران، باید با آی‌پی غیرایرانی وارد سایت شوید و برای ثبت‌نام نیز باید یک شماره موبایل غیرایرانی داشته باشید. برای شروع به آدرس www.chat.openai.com رفته و برای ثبت نام در سایت روی گزینه Sign up کلیک کنید. در صورت استفاده از مرورگر کروم بهتر است از افزونه Free Vpn for Chrome استفاده نمایید.

پس از اینکه صفحه‌ای با عنوان create your account باز شد، در کادر پایین، آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا ایمیل اطلاع‌رسانی برایتان ارسال گردد، حالا یک پسورد تعیین نمایید و بعد از وارد کردن آدرس ایمیل و پسورد، یک تاییدیه به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود، که در این ایمیل ارسالی باید روی لینک تایید، کلیک نمایید. دوباره به سایت www.chat.openai.com  رفته و گزینه Login را زده، ایمیل خود را وارد نموده و سپس نام و نام خانوادگی خودتان را نیز وارد کنید، در این مرحله به صفحه‌ای که باید شماره موبایلتان را در آن بنویسید، منتقل می‌شوید.

استفاده از چت جی پی تی رایگان

روش‌های استفاده از شماره غیرایرانی از داخل ایران

همانطور که گفتیم به علت تحریم نمی‌توانیم از شماره ایران استفاده کنیم، اما ما برای این مشکل نیز راه‌حل‌های مفیدی داریم:

1- اولین راه، کمک گرفتن از آشنایانی است که در خارج از ایران هستند، و با وارد کردن شماره آن‌ها، کد ارسالی را برای شما می‌فرستند.

2- روش دوم استفاده از نرم‌افزار اندروید 2nr است، در این روش پس از نصب و باز نمودن نرم‌افزار، گزینه Select this number  را زده و اطلاعات لازم را همراه با کد کپچا وارد نموده تا شماره شما ایجاد گردد. از اینجا شماره‌ای که باید در چت جی پی تی وارد شود را دریافت خواهید کرد و کد ارسالی چت جی پی تی نیز در نرم افزار نمایان خواهد شد، که این کد را باید در سایت ChatGPT بنویسید.

3- یک روش بسیار ساده و متداول نیز، استفاده از سایت‌هایی است که شماره‌های مجازی ارائه می‌دهند، اما این کار رایگان نخواهد بود.

استفاده رایگان از چت جی پی تی مایکروسافت

شرکت مایکروسافت بودجه قابل‌توجهی را به اضافه کردن هوش مصنوعی به جستجوگر Bing اختصاص داده است، که درحقیقت یکی از استفاده‌های چت جی پی تی مایکروسافت محسوب می‌شود و مایکروسافت قصد دارد از چت جی پی تی 4 در موارد دیگر نیز استفاده نماید. چت جی پی تی 4 به بینگ در پاسخ دادن به سوالات کاربران سرعت بیشتری خواهد بخشید، اما کار کردن با ‌چت جی بی تی رایگان بینگ دارای محدودیت است و امکان استفاده پیوسته از آن وجود ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای انتخاب موس‌ گیمینگ

استفاده از چت جی بی تی رایگان با ربات تلگرامی

اگر از کاربران نرم‌افزار تلگرام باشید، حتما تا حدودی با ربات‌های آن نیز آشنایی دارید، تعدادی از ربات‌های تلگرامی با استفاده از هوش مصنوعی GPT فعالیت می‌کنند، که به سوالات شما پاسخ داده و یا اطلاعات مورد نظرتان را در قالب تصویر، پادکست و متن در اختیار شما قرار خواهند داد. برای کار با این ربات‌ها کافیست فقط وارد آن‌ها شوید، این یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای استفاده از چت جی بی تی رایگان است.

اکانت رایگان چت جی پی تی با استفاده از دیگر سایت‌ها

روش دیگری که به آسانی قابل استفاده است، کمک گرفتن از سایت‌های فعال در این زمینه است، به عنوان مثال اپلیکیشن یا سایت Poe.com به شما امکان ورود به اکانت رایگان چت جی پی تی با ایمیل یا شماره ایرانی را خواهد داد. سایت و اپلیکیشن POE از مدل‌های زبانی مختلف پشتیبانی می‌کند، اما در حال حاضر در این سایت برای چت جی پی تی 4 در هر روز امکان پرسیدن یک سوال وجود دارد. در  POE امکان ساخت Bot شخصی نیز وجود دارد. همچنین سایت  Chat.theb.ai نیز فضایی شبیه به اکانت رایگان چت جی پی تی و بدون نیاز به لاگین ارائه می‌دهد.

استفاده از چت جی بی تی رایگان با توییتر

برای استفاده از بات توییتر باید یک توییت بزنید، سوال را بپرسید و بات را منشن کنید، در این حالت بات ChatGPT پاسخ شما را در قسمت ریپلای خواهد داد، اما با این روش سوالی که می‌پرسید، به صورت عمومی و پابلیک قابل مشاهده خواهد بود.

سخن پایانی

تمام قابلیت‌های شگفت‌انگیز ذکر شده برای مدل GPT-4، آن را به یک مدل هوش مصنوعی با بسیاری از کاربردها و اهداف، در حوزه‌های گوناگون، مانند کمک به افزایش دانش، توسعه و سرگرمی انسان‌ مبدل ساخته است، که می‌توان از آن در زمینه‌ها و صنایع مختلف استفاده نمود. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با این پدیده جالب و نو بیشتر آشنا کنیم و راحت‌ترین راه‌های استفاده از این تکنولوژی را بدون نیاز به خرید اکانت چت جی پی تی ارائه دهیم، تا بتوانید به آسانی از قابلیت‌های ویژه چت جی بی تی رایگان استفاده نمایید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا