آموزشترفندهافناوری و تکنولوژیموبایل

آموزش مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ

چطور در گوشی های سامسونگ برنامه و اپ ها را مخفی کنیم؟

مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ در مدل های قبلی معمولا نیاز به روت کردن گوشی داشت. ولی در مدل هایی که سامسونگ به تازگی تولید کرده نیازی به این کار نیست و با یک روش ساده می توانید برنامه ها را در گوشی سامسونگ خود مخفی کنید. بدین ترتیب تمام داده های موجود بر روی گوشی شما رازی بین خودتان و گوشی هوشمندتان باقی خواهد ماند. اما هدف از مخفی کردن برنامه ها یا بازی ها چیست؟ با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید تا باهم به بررسی و نحوه مخفی کردن برنامه ها و اپ ها در گوشی سامسونگ آشنا بشیم.

به طور کلی هدف از مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ گاهی وجود عکس ها و برنامه هایی است که نمی خواهید کسی آنها را ببیند یا اینکه اطلاعات مهمی دارید که به دلیل مسائل امنیتی باید از آنها نگهداری کنید. بهتر است ابتدا این را بدانید که با توجه به فناوری های جدید مانند گذشته نیازی به نصب برنامه خاصی برای این کار ندارید. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ و اندروید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

مزایای مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ

یکی از فواید مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ این است که برنامه یا بازی مورد نظر در صفحه آیکون های گوشی دیده نمی شود. اصطلاحا منوی کشویی در گوشی امکان دسترسی به برنامه های مخفی را به کاربر می دهد. اما وقتی برنامه ای را مخفی می کنید، هیچ راهی برای نمایش آن در این منو نیست. اما در بعضی گوشی ها خیلی ساده می توان به این برنامه ها دسترسی پیدا کرد.

مخفی کردن برنامه هایی مانند  همراه بانک ها یا رمزهای عبور در گوشی های سامسونگ برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده، زیرا سرقت گوشی و دسترسی به این برنامه ها در موارد زیادی باعث سرقت های مالی بزرگی شده است. پس اگر گوشی شما این قابلیت را ندارد می توانید از برنامه هایی مانند Nova برای مخفی کردن برنامه هایتان استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ

در گوشی های سامسونگ نیازی به نصب برنامه خاصی ندارید و خیلی ساده می توانید این کار را انجام داده و اپلیکیشن مورد نظر را از روی صفحه مخفی کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال نمایید و به سادگی برنامه ها را مخفی کنید. البته دقت داشته باشید مراحلی که توضیح داده می شود در بسیاری از گوشی های سامسونگ به همین شکل است و تفاوت های بسیار جزئی در آنها ممکن است دیده شود.

  • اول از همه انگشت خود را برای مدت طولانی در یک جای خالی از صفحه گوشی خود نگه دارید. پس از آن منویی در پایین صفحه نمایان می شود که باید تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • حالا در قسمت پایین تنظیمات گزینه Hide Apps یا مخفی کردن برنامه ها را می بینید. آن را انتخاب کنید و خیلی ساده برنامه هایی که می خواهید را مخفی می کنید.
  • پس از مخفی شدن برنامه مورد نظر باید گزینه Done را بزنید تا کار تمام شود.

با این سه مرحله خیلی ساده تمام برنامه های مورد نظرتان را بر روی گوشی سامسونگ مخفی خواهید کرد. حالا اگر منوی کشویی دستگاه را باز کنید دیگر آن برنامه را نمی بینید. فقط دقت داشته باشید که برنامه همچنان روی گوشی نصب است و اعلان های احتمالی آن روی گوشی نمایش داده می شود برای جلوگیری از نمایش آنها باید در قسمت تنظیمات اعلان های آن برنامه را نیز لغو کنید.

البته روش های دیگری هم برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. مجددا روش هایی که مطرح می شود را می توانید در تمامی مدل های جدید سامسونگ به کار ببرید و هیچ محدودیتی درباره آنها وجود ندارد.

هاید کردن برنامه ها در قسمت هوم اسکرین

در این روش می توانید برنامه های مورد نظر را از منوی گوشی و صفحه اصلی حذف کنید تا قابل مشاهده نباشند. روش انجام این کار بدین شرح است:

  • بر روی برنامه مورد نظر انگشت خود را نگه دارید.
  • حالا گزینه حذف از صفحه اصلی یا هوم اسکرین را بزنید.
  • بدین ترتیب آن برنامه از هوم اسکرین مخفی می شود ولی در کشوی برنامه می توانید آن را پیدا کنید.

درست کردن یک فایل مخفی در گوشی سامسونگ

مانند این است که پوشه ای مخفی در اتاق تان دارید و اسناد مخصوص خود را در آن نگه می دارید. این کار را بر روی گوشی سامسونگ انجام دهید. این کار باعث می شود بتوانید برنامه های حذف شده از هوم اسکرین را یک جا نگه دارید:

  • ابتدا در کشوی برنامه یک پوشه درست کنید.
  • می توانید یک اسم گمراه کننده برای این پوشه انتخاب کنید مثلا پوشه مربوط به درس ریاضی
  • حالا برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به این پوشه بیافزایید.
  • معمولا در گوشی های سامسونگ امکان افزودن چندین برنامه در یک پوشه وجود دارد.
  • با تکمیل حداکثر برنامه هایی که می توانند در صفحه اول پوشه قرار بگیرند به سراغ برنامه هایی بروید که قصد دارید آنها را مخفی کنید.
پیشنهاد ما به شما:  راهنمای کامل خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون در ۱۴۰۲

نکته جالب یا به عبارتی ترفند هوشمندانه برای مخفی کردن برنامه ها با این روش این است که وقتی پوشه را باز می کنید برای دیدن برنامه هایی که پنهان شدند باید در فهرست این برنامه جستجو نمایید. معمولا کسی چنین کاری نمی کند و آنچه در پوشه می بینید بنظرش کامل است و چیزی برای مخفی کردن ندارد.

پیدا کردن برنامه هایی که روی گوشی سامسونگ پنهان شدند

پس از مخفی کردن برنامه ها در گوشی سامسونگ حالا باید روش بازیابی آنها را هم توضیح دهیم تا در صورت نیاز به آن برنامه خودتان گیج نشوید. برای بازگرداندن برنامه هایی که مخفی شدند در گوشی های سامسونگ دوباره چند روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

روش اول بازیابی برنامه های مخفی شده: جستجوی آن برنامه

اول از همه کشوی برنامه را روی گوشی سامسونگ تان باز کنید. سپس در قسمت search در بالا اسم برنامه ای که مخفی شده را وارد نمایید. اینجاست که آن برنامه برای شما نمایش داده می شود و کافیست روی آن کلیک نمایید تا باز شود. پس نگران گم شدن هیچ برنامه ای در گوشی سامسونگ خود نباشید همیشه با تایپ کردن اسم آن در منوی جستجو برای شما نمایش داده می شود.

روش دوم بازیابی برنامه های مخفی شده: استفاده از منوی setting

وارد منوی تنظیمات یا setting‌ گوشی سامسونگ خود شوید. روی application یا منو ضربه بزنید. برنامه ای که پنهان کردید را حالا پیدا کرده و انتخاب نمایید. اینجا گزینه Open‌ وجود دارد تا برنامه برای شما باز شود. خیلی ساده آن را زده و وارد محیط برنامه مورد نظر خود شوید. دقت کنید این کار باعث نمی شود برنامه از حالت مخفی درآید و همچنان در منوی هوم اسکرین قابل دیدن نیست.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه متوجه شویم واتساپ هک شده است؟

روش سوم بازیابی برنامه های مخفی شده: استفاده از پلی استور (یا اپ استور)

همه گوشی های سامسونگ و اندروید برنامه پلی استور را به صورت پیش فرض دارند. از این اپلیکیشن معمولا برای نصب جدیدترین برنامه ها و بازی ها استفاده می شود. اما ما این بار از آن برای پیدا کردن برنامه های مخفی خود استفاده می کنیم! برنامه اپ استور را باز کرده و نام برنامه ای که مخفی کردید را وارد نمایید. حالا آیکون برنامه برای شما نمایش داده می شود و کافیست دکمه Open را بزنید.

چگونگی پیدا کردن برنامه های مخفی شده بر روی گوشی سامسونگ

گاهی شما فقط می خواهید بدانید چه برنامه هایی بر روی روی گوشی سامسونگ مخفی شده برای این کار نیز روشی ساده وجود دارد. در قدم اول وارد تنظیمات صفحه اصلی گوشی شوید. گفتیم که برای ورود به تنظیمات باید دست خود را روی قسمت خالی از فضای صفحه نگه دارید و اینجا setting برای شما نمایان می شود. البته کشوی برنامه یا app drawer نیز شما را به تنظیمات برنامه ها می رساند.

در قدم دوم گزینه Hide apps را انتخاب می کنید. در اینجا تمام برنامه های مخفی شده را خواهید دید. اگر می خواهید برنامه ای را از حالت هاید درآورید کافیست آن را از این فهرست حذف کنید. پس از اعمال تنظیمات گزینه Done را بزنید. برنامه ای که از فهرست برنامه های پنهان خارج شود در کشوی برنامه ها دیده خواهد شد و می توانید برای دسترسی آسان تر آن را به هوم اسکرین خود بیافزایید.

جمع بندی

آموزش مخفی کردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ برای تمامی کاربران گوشی های اندروید ضروری است. در این شرایطی که سرقت های مجازی و سو استفاده های متعددی از این طریق صورت می گیرد، مخفی کردن بعضی برنامه ها تضمین کننده حفظ اطلاعات کاربران است. در رابطه با گوشی های سامسونگ نیز تلاش شده که این قابلیت در تمامی مدل های جدید موجود باشد و نیازی به نصب برنامه خاصی برای این کار نیست.

در این مقاله درباره روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی سامسونگ صحبت کردیم و انواع آن را برای شما شرح دادیم. از طرفی گفتیم که حالا اگر قصد بازیابی برنامه مخفی شده را داشته باشید باید چکار کنید. یا اگر خواستید برنامه ای را از لیست برنامه های مخفی شده حذف نمایید، بهترین راه چیست. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آنها به بهترین شکل استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا