بررسی و مقایسهموبایل

بهترین گوشی دنیا از نظر دوربین و باتری در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

گوشی‌هایی با دوربین‌هایی شگفت‌انگیز و باتری‌های پرظرفیت

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید از عکاسی و فیلمبرداری با گوشی خود لذت ببرید، ضرورت دارد که قبل از خرید گوشی بعدی، با گوشی‌هایی که بهترین دوربین‌ها را دارند آشنا شوید اما فراموش نکنید که عکاسی و فیلمبرداری، شارژ زیادی مصرف می‌کند و در خیلی از موقعیت‌های جذابی که به دوربین گوشی خود نیاز پیدا می‌کنید، به شارژر یا پریز برق دسترسی ندارید. بنابراین، دوربین خوب باید با باتری خوب هم همراه باشد. در این مقاله، بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری

گوشی‌های هواوی به داشتن دوربین‌های فوق‌العاده معروف هستند و بعضی از این گوشی‌ها حتی توان رقابت با دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای را نیز دارند. با اینکه دستگاه‌های ساخت این برند چینی تحت تحریم گوگل در سال‌های گذشته از باتری‌های خوبی برخوردار نبودند، این مشکل در گوشی‌های جدیدتر حل شده است.

گوشی‌های اپل نیز در سال‌های اخیر مشکل باتری را حل کرده‌اند و آیفون‌های پرو مکس نیز دوربین‌ها و باتری‌های خیلی خوبی دارند. گوشی‌های پرچمدار سامسونگ همیشه از نظر باتری و دوربین شرایط خوبی داشته‌اند و با اینکه از نظر هیچ کدام از این دو قابلیت، بهترین نبوده‌اند اما همیشه هم از نظر دوربین و هم از نظر باتری در بین بهترین پرچمداران دنیا جای داشته‌اند.

در این بین، برندهای دیگری مثل آنر، اوپو و شیائومی نیز پرچمداران خوبی وارد بازار کرده‌اند که نه تنها در عکاسی و فیلمبرداری عملکردی شگفت‌انگیز داشته‌اند بلکه با باتری‌های پرظرفیت خود مورد استقبال فراوانی قرار گرفته‌اند. در ادامه، با لیستی ۱۰ موردی از بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری در خدمت شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا هستیم.

۱- هواوی +Mate 60 Pro

جدیدترین گوشی هواوی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ وارد بازار موبایل شد. این دارای طراحی ساندویچ شیشه با قابی از جنس آلومینیوم است و با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP68 می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد.

بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری

هواوی میت ۶۰ پرو پلاس مجهز به نمایشگری ۶.۸۲ اینچی از نوع LTPO OLED با رزولوشن ۱۲۶۰ در ۲۷۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که ۸۸.۵ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و با Huawei Kunlun Glass 2 محافظت می‌شود.

این پرچمدار هواوی با سیستم عامل HarmonyOS 4.0 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه Kirin 9000S با ساخت ۷ نانومتری است. امکان خرید گوشی هواوی میت +P60 در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی هواوی + Mate 60 Pro با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت
  • گوشی هواوی +Mate 60 Pro با حافظه داخلی یک ترابایت و رم ۱۶ گیگابایت

این گوشی از کارت حافظه NM نیز تا سقف ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند که خشاب مشترک با سیم کارت دارد و بین استفاده از کارت حافظه و سیم کارت دوم باید یکی را انتخاب کنید.

سیستم دوربین +Huawei Mate 60 Pro

هواوی میت پی ۶۰ پلاس در پایان سال ۲۰۲۳ بهترین دوربین را در بین تمامی گوشی‌های هوشمند دنیا دارد. سیستم دوربین پشتی این گوشی از دوربین اصلی، دوربین پریسکوپی و دوربین اولتراواید تشکیل می‌شود.

دوربین اصلی مجهز به سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی است که در جلوی آن لنزی با گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.4 و f/4.0، فاصله کانونی ۲۴ میلی متر و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری و پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار دارد.

دوربین پریسکوپی نیز سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی دارد که در پشت لنزی ۹۰ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/3.0، امکان زوم اپتیکی ۳.۵ برابری و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار گرفته است.

دوربین اولتراواید سنسوری ۴۰ مگاپیکسلی و لنزی ۱۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه دارد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند که در بین دوربین‌های اولتراواید گوشی‌ها، ویژگی نادری است.

سیستم دوربین پشتی دارای فلش LED و قابلیت‌های عکاسی پانوراما و HDR است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 4K@30/60fps با حالت HDR و به کمک قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر، فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی مجهز به سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی و لنزی ۱۸ میلی متری (اولتراواید) با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. این دوربین نیز قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما دارد و می‌تواند با کیفیت حداکثر 4K@30/60fps فیلمبرداری کند.

باتری و شارژ هواوی میت ۶۰ پرو پلاس

این گوشی مجهز به باتری لیتیوم یون ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و قابلیت شارژ سریع سیمی ۸۸ وات دارد که می‌توان باتری را از صفر تا ۱۰۰ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کند. همچنین، امکان شارژ هواوی +Mate 60 Pro با شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی نیز وجود دارد و شارژ معکوس ۲۰ وات نیز امکان‌پذیر است.

سیستم دوربین بسیار پیشرفته که بهترین سیستم دوربین در بین گوشی‌های هوشمند تا سپتامبر ۲۰۲۳ محسوب می‌شود، باتری پر ظرفیت و قابلیت‌های شارژ متنوع و عالی سبب شده است تا هواوی +Mate 60 Pro را به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین و شارژ در سال ۲۰۲۳ معرفی کنیم.

۲- اوپو فایند ایکس ۶ پرو

گوشی بعدی که سیستم دوربین خیلی خوب و باتری معرکه‌ای دارد، Oppo Find X6 Pro است که در ۲۴ مارس ۲۰۲۳ وارد بازار شد. این گوشی دارای دو طراحی مختلف، یکی با پنل پشتی از جنس گوریلا گلس ۵ و دیگری با پنل پشتی از جنس چرم مصنوعی سازگار با محیط زیست دارد و هر دو مجهز به قاب آلومینیومی هستند. اوپو فایند ایکس ۶ پرو امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد.

اوپو فایند ایکس ۶ پرو

این گوشی مجهز به نمایشگری ۶.۸۲ اینچی از نوع LTPO3 با رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل در ۳۱۶۸ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیت است که ۹۰ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود.

گوشی اوپو Find X6 Pro با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری ColorOS 13.1 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه آخرین مدل اسنپدراگون ۹ نسل ۲ با ساخت ۴ نانومتری است. امکان خرید  گوشی اوپو فایند ایکس ۶ پرو در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی اوپو فایند ایکس ۶ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی اوپو فایند ایکس ۶ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت
  • گوشی اوپو فایند ایکس ۶ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت

سیستم دوربین Oppo Find X6 Pro

مجموعه دوربین پشتی این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور یک اینچی، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دوربین پریسکوپی دارای زوم ۲.۸ برابری تشکیل می‌شود.

دوربین اصلی مجهز به سنسور ۱.۰ اینچی Sony IMX 989 پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad-Bayer RGB و رزولوشن ۵۰.۳ مگاپیکسل است که آن را در شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۲ اس اولترا هم می‌بینیم. این سنسور که بزرگ‌ترین سنسور به کار رفته در یک گوشی موبایل تا پایان سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود و از قابلیت فوکوس خودکار Octa-PD پشتیبانی می‌کند، در پشت لنزی ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم ثابت f/1.8، شیشه فوق شفاف (یک عنصر اپتیکی شیشه‌ای و هفت عنصر اپتیکی پلاستیکی) قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار گرفته است.

هر دو دوربین اولتراواید و پریسکوپی مجهز به سنسور 1/1.56 اینچی Sony IMX 890 هستند که پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و قابلیت فوکوس خودکار Octa-PD هستند. بنابراین، دوربین دوربین اولتراواید می‌تواند حتی روی سوژه‌هایی در فاصله ۴ سانتی متری نیز فوکوس کند و حداقل فاصله زوم دوربین پریسکوپی، ۲۵ سانتی متر است. بنابراین، می‌توان از دوربین اولتراواید برای عکاسی ماکرو نیز استفاده کرد.

در حالی دوربین اولتراواید، لنزی ۱۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۰ درجه دارد، دوربین پریسکوپی مجهز به لنزی ۶۵ میلی متری با قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر است. با اینکه این لنز امکان زوم اپتیکی ۲.۸ برابری فراهم می‌آورد اما در رابط کاربری گوشی، تنها گزینه‌های زوم ثابت ۳ برابری و ۶ برابری وجود دارد.

سیستم دوربین پشتی با یک گیرنده/فرستنده لیزری که به فوکوس خودکار و نیز خلق پرتره‌ها کمک می‌کند و نیز با فلش LED، تکمیل می‌شود. مجموعه دوربین پشتی می‌تواند با کیفیت حداکثر 4K@30/60fps فیلمبرداری کند. قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر به پایداری هر چه بیشتر ویدئوها کمک می‌کند.

دوربین سلفی مجهز به سنسور 1/2.8 اینچی Sony IMX 709 با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad-Bayer و رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل است. این دوربین، لنزی ۲۱ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد. این دوربین یکی از محدود دوربین‌های سلفی در بازار موبایل با قابلیت پشتیبانی از فوکوس خودکار است. این دوربین دارای قابلیت پانوراما است و می‌تواند با کیفیت حداکثر 4K@30fps فیلمبرداری کند.

دوربین اصلی Oppo Find X6 Pro در حالت پیشفرض عکس‌ها را با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور روز گرفته می‌شوند، جزئیات عالی، پردازش متعادل، بازتولید رنگ عالی و طبیعی و شفافیت بالایی دارند و فاقد هرگونه نویزی هستند. این عکس‌ها را می‌توان از بهترین عکس‌ها در دنیای گوشی‌های موبایل دانست. همچنین، دوربین اصلی قادر به زوم ۲ برابری الکترونیکی بدون افت کیفیت است.

دوربین اولتراواید دارای لنزی با شکل آزاد (freeform lens) است که سطحی پیچیده و غیرمسطح دارد تا اعوجاج نوری را به صورت اپتیکی برطرف کند. همچنین، این دوربین با داشتن قابلیت قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز، از بهترین دوربین‌های اولتراواید در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و با سنسور بزرگی که دارد می‌توان عکس‌های فوق‌العاده خوبی در نور روز بگیرد که از بهترین عکس‌های اولتراواید در گوشی‌های موبایل امروزی محسوب می‌شوند. همچنین، می‌توان از این دوربین برای گرفتن کلوزآپ‌ها و عکس‌های ماکرو فوق‌العاده خوب استفاده کرد که حتی بهترین دوربین‌های ماکرو نمی‌توانند مشابه آن‌ها را خلق کنند.

عکس‌های دارای زوم ۳ برابری که با دوربین پریسکوپی Oppo Find X6 Pro در نور روز گرفته می‌شوند، درست مثل عکس‌های دوربین اصلی و دوربین اولتراواید، نظیر ندارند. این عکس‌ها سرشار از جزئیات و بسیار شفاف هستند و محدوده داینامیک و کنتراست فوق‌العاده‌ای دارند. حتی عکس‌های دارای زوم ۶ برابری نیز بسیار خوب هستند. جالب اینجا است که حتی عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری نیز کیفیت خوب و قابل استفاده‌ای دارند.

عکس‌های پرتره که با دوربین تله‌فوتو گرفته می‌شوند بی‌عیب و نقص هستند؛ جداسازی سوژه از پس‌زمینه در این عکس‌ها معرکه است، رنگ‌ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند، محدوده داینامیک فوق‌العاده‌ای دارند و هیچ اثری از نویز در آن‌ها دیده نمی‌شود. عکس‌های پرتره دوربین اصلی نیز به همین صورت، بی‌نظیر هستند و هیچ نقطه‌ضعفی ندارند.

دوربین سلفی نیز عکس‌های فوق‌العاده خوبی می‌گیرد. این عکس‌ها جزئیات خیره‌کننده‌ای دارند، از بازتولید رنگ معرکه و پردازش خوبی برخوردار هستند، رنگ‌های دقیقی دارند و نویز بسیار کمی در آن‌ها وجود دارد اما محدوده داینامیک عکس‌های سلفی چندان گسترده نیست.
مطابق انتظار اوپو فایند ایکس ۶ پرو حالت شب خودکار دارد و عکس‌هایی که در این حالت گرفته می‌شوند، هیچ تفاوتی با عکس‌های گرفته شده در حالت شب دستی ندارند.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور ضعیف گرفته می‌شوند، در بین بهترین عکس‌ها خلق شده با گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند. این عکس‌ها جزئیات فوق‌العاده زیادی دارند، از نوردهی معرکه‌ای برخوردار هستند، محدوده داینامیک گسترده‌ای دارند، هیچ نویزی ندارند و از اشباع رنگ عالی برخوردار هستند.

با اینکه معمولا دوربین‌های اولتراواید در نور ضعیف عملکرد خوبی ندارند، اما دوربین اولتراواید معرکه این گوشی، عکس‌هایی تقریبا به خوبی دوربین اصلی در شب می‌گیرد که سرشار از جزئیات هستند، نوردهی خوبی دارند، بازتولید رنگ در آن‌ها حرف ندارد و از محدوده داینامیک خیلی خوبی نیز برخوردار هستند.

عکس‌های دوربین پریسکوپی در نور ضعیف نیز مثل عکس‌های دوربین اصلی و عکس‌های دوربین اولتراواید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هیچ نقطه ضعفی نشان نمی‌دهند.

در کل می‌توان گفت که عملکرد سیستم دوربین گوشی Oppo Find X6 Pro در نور روز و در شب فوق‌العاده است و به راستی یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

باتری و شارژ اوپو فایند ایکس ۶ پرو

این گوشی مجهز به باتری بزرگی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و به لطف داشتن جدیدترین نسل نمایشگرهای OLED و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساخت ۴ نانومتری، مصرف شارژ بسیار بهینه‌ای دارد. این گوشی در تست‌های تحمل باتری GSMARENA عملکرد بسیار خوبی از خودش بر جای گذاشته است که شامل ۳۱ ساعت و ۳۳ دقیقه مکالمه تلفنی پیوسته، ۱۹ ساعت و پنج دقیقه مرور پیوسته وب و ۱۹ ساعت و ۳۹ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو است که عملکرد فوق‌العاده‌ای در بین بسیاری از گوشی‌های پرچمدار محسوب می‌شود. Oppo Find X6 Pro با امتیاز تحمل باتری ۱۱۴ بدون شک یکی از بهترین پرچمداران ۲۰۲۳ از نظر باتری است.

گذشته از تحمل باتری بسیار بالا باید به شارژ سیمی سریع ۱۰۰ واتی این گوشی نیز اشاره کنیم. همچنین، این گوشی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. حداقل زمان لازم برای شارژ شدن سیمی از صفر تا ۱۰۰ درصد، نیم ساعت است که سرعت شارژ خیلی بالایی محسوب می‌شود.

باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با تحمل باتری بالا و شارژ سریع ۱۰۰ وات در کنار سیستم دوربین بی‌عیب و نقص سبب شده است تا اوپو فایند X6 پرو را در رتبه دوم فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری قرار دهیم.

۳- هواوی پی ۶۰ پرو

این گوشی که در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ وارد بازار موبایل شد، دارای بدنه‌ای با طراحی ساندویچ شیشه و قابی آلومینیومی است که امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی LTPO OLED با رزولوشن ۱۲۲۰ پیکسل در ۲۷۰۰ پیکسل است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد، می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش دهد، ۸۹.۸ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس Kunlun محافظت می‌شود.

هواوی پی ۶۰ پرو

نسخه مخصوص بازار چین این گوشی با سیستم عامل HarmonyOS 3.1 و نسخه مخصوص بازار اروپا با سیستم عامل EMUI 13.1 کار می‌کند و مثل دیگر گوشی‌های هواوی در سال‌های اخیر، تحت پشتیبانی گوگل قرار ندارد. این گوشی مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با ساخت ۴ نانومتری است که از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند. شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های زیر بخرید:

  • گوشی هواوی P60 Pro با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی هواوی P60 Pro با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی هواوی P60 Pro با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

در صورتی که حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید، باید بدانید که این گوشی برخلاف بسیاری از پرچمداران امروزی، از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند. در خشاب سیم کارت، مکانی برای قرارگیری کارت حافظه NM تا سقف ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد که البته استفاده از آن به معنی این است که نمی‌توانید از سیم کارت دوم استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی بهترین گوشی های میان رده

سیستم دوربین Huawei P60 Pro

سیستم دوربین شباهت زیادی به هواوی میت ۶۰ پلاس دارد و مجموعه دوربین پشتی متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم قابل تنظیم، دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکی ۳.۵ برابری و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی نیز با سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی کار می‌کند.

دوربین اصلی مجهز به سنسوری با پیکسل‌های ۱.۱۷ میکرومتری و رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل است که فیلتر Quad-Bayer RYYB دارد. این دوربین مجهز به لنزی ۲۴.۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم متغیر بین f/.14 و f/4.0 و قابلیت‌های پایدارسازی اپتیکی تصویر، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز است.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌های ماکرو و کلوز-آپ نیز استفاده کنید.

دوربین پریسکوپی مجهز مثل دوربین اصلی مجهز به سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی با فیلتر Quad-Bayer RYYB است و لنزی ۹۰ میلی متری با قابلیت زوم اپتیکی ۳.۵ برابری، گشودگی دیافراگم f/2.1 و پایدارسازی اپتیکی تصویر دارد. گشودگی زیاد این لنز سبب می‌شود تا نور بسیار بیشتر در مقایسه با دوربین‌های پریسکوپی در برندهای رقیب به سنسور برسد و عکس‌های بسیار بهتری خلق شوند. همچنین، با استفاده از این دوربین می‌توانید عکس‌های کلوز-آپ با زوم در فاصله ۱۵ سانتی متری نیز بگیرید.

نوعی حسگر دمای رنگ نیز در مجموعه دوربین پشتی دیده می‌شود که در دقت رنگ بالا نقش دارد و سیستم فوکوس لیزری نیز که به فوکوس خودکار در فواصل کوتاه کمک زیادی می‌کند، تکمیل‌کننده سیستم دوربین پشتی است. مجموعه دوربین پشتی، فلش LED و قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما دارد و می‌تواند حداکثر کیفیت 4K@30/60fps فیلمبرداری کند. قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصویر نقش مهمی در کیفیت بالای ویدئوهای دوربین پشتی دارد.

در جلوی گوشی دوربینی مجهز به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری قرار دارد که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۱۸ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است اما فوکوس ثابت دارد و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نیست. دوربین جلو نیز دارای و قابلیت‌های عکاسی HDR و پانوراما است و می‌تواند حداکثر کیفیت 4K@30/60fps فیلمبرداری کند.

همانطور که گفتیم دوربین اصلی دارای دیافراگم متغیر بین f/1.4 و f/4.0 است اما برندهای دیگری مثل شیائومی، سونی و سامسونگ نیز چنین گوشی‌هایی در سال‌های اخیر تولید کرده‌اند. البته، تفاوت در این است که آن گوشی‌ها دارای دو حالت ثابت f/1.4 و f/4.0 هستند اما هواوی پی ۶۰ پرو و هواوی میت پی ۶۰ پلاس ده درجه گشودگی دیافراگم از f/1.4 تا f/4.0 دارند که قابلیت معرکه‌ای برای علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای محسوب می‌شود و با استفاده از این قابلیت می‌توان عمق میدان دید را به طور کامل کنترل کرد.

دوربین اصلی در حالت پیشفرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند. عکس‌هایی که با این دوربین در نور روز گرفته می‌شوند، بسیار خوب هستند و هیچ نقطه‌ ضعفی در آن‌ها دیده نمی‌شود. این عکس‌ها ظاهری کاملا طبیعی دارند و فاقد هرگونه نویزی هستند. با اینکه دوربین اصلی Huawei 60 Pro مجهز به سنسور یک اینچی نیست و سنسور کوچکتری در مقایسه با دو دوربین معرفی شده در بالا و حتی شیائومی ۱۳ اولترا دارد، اما عکس‌های آن تفاوت زیادی با آن گوشی‌ها نشان نمی‌دهند. همچنین، با این دوربین می‌توانید عکس‌های دارای زوم ۲ برابری بسیار با کیفیتی نیز بگیرید.

عکس‌هایی که با دوربین پریسکوپی و زوم ۳.۵ برابری در نور روز گرفته می‌شوند، فوق‌العاده هستند. این عکس‌ها جزئیات فراوانی دارند، از شفافیت مناسبی برخوردار هستند و هیچ نویزی ندارند. همچنین، عکس‌های کلوز-آپ که با این دوربین گرفته می‌شوند، از بوکه کاملا طبیعی و جذابی برخوردار هستند که به دلیل دیافراگم بازتر آن در مقایسه با دوربین‌های پریسکوپی گوشی‌های برندهای دیگر است. دقت رنگ دوربین پریسکوپی نیز به خوبی دقت رنگ دوربین اصلی است. این دوربین می‌تواند در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری نیز فوکس کند و بنابراین می‌توانید از آن برای خلق تصاویر ماکرو فوق‌العاده‌ای استفاده کنید. گذشته از این، عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری نیز از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند.

دوربین اولتراواید نیز که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند، عکس‌های شگفت‌انگیزی در نور روز می‌گیرد که محدوده دید بسیار گسترده، جزئیات فراوان، شفافیت عالی، تصحیح اعوجاج خیلی خوب و رنگ‌های دقیقی دارند و هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. همچنین، با استفاده از این دوربین می‌توانید عکس‌های ماکرو خیلی خوبی بگیرید اما این عکس‌ها به خوبی عکس‌های تله‌ماکرو دوربین پریسکوپی نیستند.

حالت پرتره دارای سه حالت زوم 1x، 2x و 3.5x است که دو حالت اول با دوربین اصلی و حالت سوم با دوربین پریسکوپی خلق می‌شوند. این گوشی در هر کدام از این سه حالت، پرتره‌های شگفت‌انگیزی با جداسازی عالی سوژه از پس‌زمینه و بوکه دلپذیر خلق می‌کند.

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هواوی پی ۶۰ پرو هم دارای سه حالت زوم واید (0.6x)، 0.8 و 1x است و با هر کدام از این حالت‌ها که عکس بگیرید، نتیجه شما را شگفت‌زده می‌کند؛ این عکس‌ها جزئیات خیلی زیادی دارند، بسیار شفاف هستند و بازتولید رنگ در آن‌ها خیلی طبیعی است. همچنین، نوردهی سوژه حرف ندارد و رنگ پوست به زیبایی به تصویر کشیده می‌شود.

دوربین اصلی در نور ضعیف می‌تواند گشودگی دیافراگم را تا f/1.4 افزایش دهد و بیشترین نور ممکن را به سنسور برساند. همچنین، امکان کاهش زمان بسته شدن شاتر تا یک-پانزدهم ثانیه برای نوردهی بیشتر وجود دارد و به لطف قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر، عکس‌هایی که با این شرایط گرفته می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارند و از شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. همچنین، می‌توانید از حالت شب دستی نیز برای عکاسی استفاده کنید که عکس‌هایی با روشنایی غیر معمول خلق می‌کند.

عکس‌های دارای زوم ۳.۵ برابری با دوربین اصلی در نور شب نیز از کیفیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند ولی میزان جزئیات در آن‌ها آنچنان زیاد نیست. بنابراین، توصیه می‌شود که در هنگام عکاسی با این دوربین، حالت شب را فعال کنید تا عکس‌های خارق‌العاده‌ای ایجاد شوند. البته، در این حالت، بعضی وقت‌ها دقت رنگ کاهش پیدا می‌کند. حتی عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری در شب نیز قابل استفاده هستند.

عکس‌های اولتراواید در شب نظیر ندارند. این عکس‌ها از نورپردازی خوب، جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های عالی برخوردارند، نویز حداقلی دارند و در کل از بهترین عکس‌های اولتراواید در نور ضعیف محسوب می‌شوند.

باتری و شارژ هواوی پی ۶۰ پرو

این گوشی مجهز به باتری ۴۸۱۵ میلی آمپر ساعت است که امتیاز ۹۶ را در تست‌های تحمل باتری GSMARENA می‌گیرد. این امتیاز برای گوشی‌های پرچمدار، متوسط رو به بالا محسوب می‌شود. Huawei P60 Pro می‌تواند با یک بار شارژ شدن از ۲۴ ساعت و ۳۱ دقیقه مکالمه پیوسته، ۱۵ ساعت و ۴۰ دقیقه مرور پیوسته وب و ۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه بازپخش پیوسته وب پشتیبانی کند.

البته، باتری دلیل ما برای قرار دادن آن در لیست بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری نیست، بلکه قابلیت‌های شارژ است که این گوشی را وارد لیست می‌کند. شارژ فوق سریع ۸۸ وات تنها ۳۵ دقیقه زمان لازم دارد تا در حالت Boost، باتری را به طور کامل شارژ کند و ظرف تنها ۱۵ دقیقه گوشی را تا ۵۸ درصد شارژ می‌کند. شارژر همراه گوشی دارای دو پورت USB-C و USB-A است تا امکان شارژ کردن لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز با آن وجود داشته باشد. البته، نمی‌توان به صورت همزمان از هر دو پورت استفاده کرد. این گوشی از شارژ سریع وایرلسی ۵۰ وات نیز و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های دوربین در بین تمامی گوشی‌های هوشمند، در رتبه سوم فهرست ما جای می‌گیرد.

۴- آنر مجیک ۵ پرو

گوشی بعدی در این لیست از برند آنر است که در ۳۱ فوریه ۲۰۲۳ وارد بازار شد. این گوشی دارای پنل پشتی از جنس شیشه یا چرم مصنوعی سازگار با محیط زیست و قاب فلزی است و با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP68 می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد.

آنر مجیک ۵ پرو

Honor Magic 5 Pro مجهز به نمایشگری از نوع LTPO OLED با امکان نمایش یک میلیارد رنگ و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که روشنایی حداکثر آن به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر که رزولوشن ۱۳۱۲ پیکسل در ۲۸۴۸ پیکسل دارد، ۹۱ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند.

این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MagicOS 7.1 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساخت ۴ نانومتری است. امکان خرید گوشی آنر مدل مجیک ۵ پرو در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • گوشی آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت
  • گوشی آنر مجیک ۵ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت

سیستم دوربین Honor Magic 5 Pro

این گوشی مجهز به سه دوربین پشتی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی است. نوعی سیستم فوکوس لیزری 8×8 dToF نیز در مجموعه دوربین پشتی دیده می‌شود که برای فوکوس خودکار بهتر و نقشه‌برداری از عمق صحنه کاربرد دارد. در کنار این سیستم، می‌توانید فلش LED، سنسور سوسو زدن نور و سنسور رنگی چند طیفی را نیز ببینید. در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی همراه با سیستم TOF ثانویه‌ای وجود دارد که به فوکوس خودکار و گرفتن پرتره‌ها با دوربین اصلی کمک می‌کند.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 1/1.12 اینچی سفارشی‌سازی شده با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری است که در جلوی آن لنزی ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار دارد ولی عکس‌ها با فاصله کانونی معادل ۲۷ میلی متر ذخیره می‌شوند.

دوربین اولتراواید مجهز به سنسوری 1/2.76 میلی متری است که در پشت لنزی ۱۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0، زاویه دید ۱۲۲ درجه و قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد.

دوربین پریسکوپی مجهز به لنزی ۹۰ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/3.0 و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر است که البته عکس‌ها را با فاصله کانونی معادل ۹۵ میلی متر (زوم اپتیکی ۳.۵ برابری) ذخیره می‌کند.

هر دو دوربین اولتراواید و پریسکوپی می‌توانند روی سوژه‌های نزدیک فوکوس کنند و عکس‌های ماکرو و کلوزآپ بگیرند. دوربین اولتراواید امکان فوکوس کردن روی سوژه‌هایی در فاصله ۲.۵ سانتی متری و دوربین تله‌فوتو امکان فوکوس کردن روی سوژه‌هایی در فاصله ۳۰ سانتی‌متری را دارد.

سیستم دوربین پشتی آنر مجیک ۵ می‌تواند عکاسی HDR و پانوراما انجام دهد و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن به 4K@30/60fps می‌رسد.

دوربین جلو نیز مجهز به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۸ میلی متری (اولتراواید) دارای زاویه دید ۱۰۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.4 است که امکان فوکوس خودکار نیز دارد. دوربین سلفی نیز می‌تواند به صورت HDR عکاسی کند و قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K است اما نرخ فریم این ویدئوها از ۳۰ فریم بر ثانیه فراتر نمی‌رود.

عکس‌های دوربین اصلی در نور روز از بهترین عکس‌هایی هستند که می‌توانید با یک گوشی موبایل در سال ۲۰۲۳ بگیرید. این عکس‌ها جزئیات بسیار زیاد، شفافیت متعادل، دقت رنگ بالا و رنگ‌هایی کاملا طبیعی، کنتراست بالا و محدوده داینامیک متعادلی دارند و هیچ نویزی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

عکس‌هایی که در نور روز با دوربین اولتراواید گرفته می‌شوند، حرف ندارند. این عکس‌ها سرشار از جزئیات هستند، شفافیت متعادل و بازتولید رنگ بسیار خوبی دارند، فاقد هر گونه نویزی هستند، کنتراست خوبی دارند و از محدوده داینامیک مناسبی برخوردارند. اعوجاج نوری در گوشه‌های این عکس‌ها به خوبی تصحیح می‌شود. همچنین، این دوربین می‌تواند کلوزآپ‌های بسیار زیبایی بگیرد که از محدوده داینامیک گسترده و کنتراست خوبی برخوردار هستند.

عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳.۵ برابری در نور روز که با دوربین پریسکوپی گرفته می‌شوند نیز خیلی خوب هستند. این عکس‌ها جزئیات زیاد، شفافیت عالی، محدوده داینامیک گسترده، رنگ‌های دقیق و زنده و پردازش متعادلی دارند و عاری از نویز هستند. البته، سنسور چندان بزرگ نیست و بنابراین، نباید انتظار جزئیات خیلی زیادی داشته باشید. در کل می‌توان گفت که عکس‌های ۳.۵ برابری فوق‌العاده با کیفیت هستند.

عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری به طور شگفت‌انگیزی خوب هستند. این عکس‌ها جزئیات کافی دارند، از پردازش متعادلی برخوردار هستند، رنگ‌های دقیق و زنده‌ای دارند، از محدوده داینامیک و کنتراست خوبی برخوردارند و هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. این گوشی می‌تواند عکس‌های دارای زوم ۱۰۰ برابری نیز بگیرد که البته کیفیت و جزئیات چندان زیادی ندارند اما به طور شگفت‌انگیزی قابل استفاده هستند.

این گوشی دارای حالت پرتره 1x و 2x است که هر دوی آن‌ها از دوربین اصلی استفاده می‌کنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره عالی است و بوکه‌ای بسیار طبیعی دارند. گذشته از این، هیچ نویزی در عکس‌های پرتره دیده نمی‌شود. این عکس‌ها جزئیات فوق‌العاده‌ای دارند و رنگ و جزئیات پوست سوژه را به طور شگفت‌انگیزی به تصویر می‌کشند.

با دوربین اصلی می‌توانید در FoVهای ۱۸ میلی متری، ۲۱ میلی متری و ۲۶ میلی متری در فاصله کانونی معادل ۳۵ میلی متر عکاسی کنید. این دوربین در نور روز می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی با جزئيات زیاد، شفافیت عالی، فاقد نویز و رنگ‌های دقیق تولید کند اما کنتراست کمی بالا و محدوده داینامیک، متوسط است.

آنر مجیک ۵ پرو از حالت شب خودکار پشتیبانی می‌کند که البته عکس‌ها در این حالت، تفاوتی با عکس‌های گرفته شده در حالت شب دستی ندارد. تمامی عکس‌هایی که با این گوشی در شب می‌گیرید، کیفیت بالایی دارند.

عکس‌های دوربین اصلی در نور ضعیف از نوردهی مناسبی برخوردارند، جزئیات فراوانی دارند و فاقد نویز هستند. این عکس‌ها محدوده داینامیک فوق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشند و کنتراست بالایی دارند. همچنین، بازتولید رنگ واقعا خوب است و رنگ‌ها به شکلی طبیعی نشان داده می‌شوند.

عکس‌های دوربین اولتراواید نیز در نور ضعیف از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این عکس‌ها نوردهی مناسب، جزئیات خیلی زیاد و رنگ‌های اشباع دارند و فاقد نویز هستند.

عکس‌های ۳.۵ برابری که با دوربین پریسکوپی گرفته می‌شوند نیز در نور ضعیف نظیر ندارند. محدوده داینامیک و نوردهی این عکس‌ها شما را متعجب می‌کند، رنگ‌ها عالی هستند و نویز اگر باشد، خیلی کم است. این عکس‌ها جزئیات فوق‌العاده زیادی ندارند اما در عوض، از شفافیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

باتری و شارژ آنر مجیک ۵

این گوشی گذشته از سیستم دوربین بسیار خوب، باتری بزرگ ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و با مجهز بودن به تراشه‌ای با ساخت ۴ نانومتری می‌تواند امتیاز استفاده فعال ۱۲ ساعت و ۶ دقیقه را در تست‌های GSMARENA ثبت کند که امتیاز بسیار خوبی برای یک گوشی پرچمدار محسوب می‌شود. این گوشی با یکبار شارژ شدن می‌تواند ۲۸ ساعت و ۵۳ دقیقه مکالمه پیوسته، ۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه مرور پیوسته وب، ۱۳ ساعت و ۳۷ دقیقه پخش پیوسته ویدئو و ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه گیمینگ داشته باشد.

Honor Magic 5 Pro دارای قابلیت شارژ سریع ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات است و از شارژ معکوس سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. شارژر USB-A به USB-C همراه با گوشی به شما تحویل داده می‌شود. قابلیت شارژ سریع سیمی، آنر ۵ مجیک پرو را ظرف ۴۸ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی پرچمدار کامپکت شیائومی ۱۴

۵- آیفون ۱۵ پرو مکس

معجزه تیتانیومی آیفون در سال ۲۰۲۳ با اینکه تحت انتقادات فراوانی قرار داشته است اما همچنان جادوی اپل را در خودش دارد و بدون شک، یکی از چند گوشی پرچمدار برتر سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود؛ اگر بهترین نباشد. این گوشی در مراسم آیفون ۱۵ در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی و در ۲۲ سپتامبر وارد بازار شد.

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای طراحی ساندویچ گوریلا گلس و قابی تیتانیومی است و با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP68 می‌تواند تا نیم ساعت در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. این گوشی نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۱۲۹۰ پیکسل در ۲۷۹۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد که روشنایی حداکثری آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد، ۸۹.۸ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و مجهز به پوششی سرامیکی است.

آیفون ۱۵ پرو مکس با سیستم عامل iOS از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه جدید شش هسته‌ای بیونیک A17 Pro با ساخت ۳ نانومتری و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای است. این گوشی در نسخه‌های زیر در بازارهای جهانی موجود است اما به دلیل ممنوعیت واردات اعمال شده توسط جمهوری اسلامی، واردات آن به ایران ممنوع است:

  • گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
  • گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه داخلی یک ترابایت و رم ۸ گیگابایت

سیستم دوربین iPhone 15 Pro Max

آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به سه دوربین پشتی و یک دوربین سلفی است. در سیستم دوربین پشتی سیستم LiDAR و در سیستم دوربین جلو سیستم 3D ToF نیز دیده می‌شود که کار هر دوی آن‌ها، تشخیص عمق میدان دید و کمک به فوکوس خودکار است.

دوربین پشتی مجهز به سنسوری 1/1.28 اینچی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری است و قابلیت پایدارسازی اپتیکی جا به جایی سنسور دارد. این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در پشت لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار دارد. این دوربین قادر به عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی با فرمت HEIF/JPG و عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی با فرمت ProRAW است. همچنین، امکان تغییر فاصله کانونی به ۲۸ یا ۳۵ میلی متر نیز وجود دارد و می‌توانید یکی از این حالت‌ها به عنوان حالت پیشفرض انتخاب کنید.

دوربین پریسکوپی به لطف طراحی اپتیکی تا شده، قادر به زوم اپتیکی ۵ برابری در فاصله کانونی معادل ۱۲۰ میلی متر است و به قول اپل، طراحی تتراپریسم دارد. این دوربین مجهز به سنسوری 1.3.06 اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است که قابلیت پایدارسازی اپتیکی جا به جایی سنسور دارد و در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است.

دوربین اولتراواید دارای سنسوری 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۱۳ میلی متر، زاویه دید ۱۲۰ درجه و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار دارد. از این دوربین می‌توان برای عکاسی ماکرو نیز استفاده کرد. این دوربین اولتراواید مجهز به پوشش ضد انکساری جدید و HDR و حالت شب بهبودیافته در مقایسه با دوربین اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس است.

مجموعه دوربین پشتی آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند عکاسی پانوراما و HDR انجام دهد و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن به 4K@60fps می‌رسد. سیستم دوربین پشتی این گوشی قابلیت‌های فیلمبرداری متنوعی مثل حالت دالبی ویژن HDR، حالت ProRes، حالت سینمایی، ویدئوی سه-بعدی و ضبط صدای استریو دارد.

دوربین جلوی آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به سنسوری 1/3.6 اینچی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است که در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۳ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/19 قرار دارد که از قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر برخوردار است. دوربین سلفی می‌تواند عکاسی HDR انجام دهد و حداکثر با کیفیت 4K@60fps فیلمبرداری کند. دوربین سلفی نیز مثل دوربین پشتی از حالت فیلمبرداری سینمایی پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی در حالت پیشفرض عکس‌ها را به صورت ۲۴ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند اما گزینه‌های ۱۲ مگاپیکسلی و ۴۸ مگاپیکسلی نیز موجود هستند. عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی دوربین اصلی که در نور روز گرفته می‌شوند به طور شگفت‌آوری خوب هستند اما پردازش اپل در آن‌ها مشاهده می‌شود. این عکس‌ها از جزئیات فوق‌العاده زیادی در هر نوع صحنه ساکنی برخوردارند، کنتراست عالی و محدوده داینامیک خوبی دارند و هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. با اینکه رنگ‌ها دقت بسیار بالایی دارند اما از اشباع خوبی برخوردار نیستند و شفاف‌سازی بیش‌ از حدی در تصاویر دیده می‌شود. عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی چندان جالب نیستند و نمی‌توان آن‌ها را در حد عکس‌های گوشی‌های پرچمدار دانست. با دوربین اصلی می‌توانید عکس‌های دارای زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت نیز بگیرید که کیفیت خوبی دارند اما عکس‌های دارای زوم ۳ برابری اصلا خوب نیستند.

دوربین پریسکوپی iPhone 15 Pro Max می‌توان عکس‌هایی عالی در نور روز بگیرد. این عکس‌ها از جزئیات خیلی زیادی برخوردارند، نویز خیلی کمی دارند و بسیار شفاف هستند. دیگر ویژگی‌های این عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۵ برابری با عکس‌های دوربین اصلی تفاوتی نشان نمی‌دهند. عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری نیز بد نیست اما نمی‌توان آن‌ها را با عکس‌های دارای زوم ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا مقایسه کرد.

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اولتراواید از بهترین عکس‌هایی هستند که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ با دوربین اولتراواید یک گوشی موبایل در نور روز بگیرید اما قطعا بهترین نیستند. این عکس‌ها جزئیات فراوانی دارند، از شفافیت خوبی برخوردار هستند و اعوجاج اپتیکی در گوشه را به خوبی تصحیح می‌کنند اما در قسمت‌هایی از تصویر که جزئیات فرکانس بالایی دارند، مثل شاخ و برگ درختان، جزئیات ظریف با هم قاطی می‌شوند که نتیجه شفاف‌سازی بیش از حد است. به غیر از این مشکل، می‌توانید روی کیفیت بالای این عکس‌ها از نظر کنتراست بالا، نویز پایین، محدوده داینامیک گسترده و رنگ‌ها دقیق حساب باز کنید.

این دوربین از فوکوس خودکار پیکسل دوگانه پشتیبانی می‌کند و بنابراین، می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌های ماکرو و فوکوس کردن در فاصله ۳ الی ۴ سانتی متری استفاده کنید. عکس‌های ماکرو که با دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس گرفته می‌شوند از همه نظر عالی هستند.

دوربین سلفی می‌تواند در دو فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی متری و ۳۰ میلی متری عکاسی کند. در صورتی که گوشی را در حالت عمودی نگه دارید، سلفی‌ها کراپ می‌شوند و رزولوشن آن‌ها به ۷ مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند تا قاب تصویر تنگ‌تر شود اما اگر آیفون خود را بچرخانید و آن را در وضعیت افقی نگه دارید، سلفی‌هایی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد.

این گوشی در حالت پیشفرض پرتره‌هایی با زوم ۲ برابری می‌گیرد اما در حالت پرتره می‌توانید گزینه‌های 1x و 5x را نیز انتخاب کنید. فاصله کانونی شبیه‌سازی شده ۴۸ میلی متر برای گرفتن چنین عکس‌هایی عالی است اما دوربین تله‌فوتو با فاصله کانونی ۱۲۰ میلی متر و لنز f/2.8 نیز می‌تواند پرتره‌های بسیار خوبی بگیرد. پرتره‌ها در هر کدام از این حالت‌ها از کیفیت بی‌نظیری برخوردار هستند. در این پرتره‌ها، جداسازی سوژه از پس‌زمینه و بوکه کردن پس‌زمینه به شکل بی‌نظیری انجام می‌شود و دیگر جزئیات مثل نورپردازی صورت سوژه و بازتولید رنگ نیز عالی هستند.

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی که با دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس در نور روز گرفته می‌شوند، فوق‌العاده خوب هستند. این عکس‌ها جزئیات صحنه‌ها را به خوبی به تصور می‌کشند، هیچ نویزی ندارند، بازتولید رنگ در آن‌ها خیلی خوب است و کنتراست و محدوده داینامیک مناسبی دارند. البته، پردازش تصویر به ویژه در چهره سوژه، خودش را با شفاف‌سازی بیش از حد نشان می‌دهد و جزئیات پوست سوژه خیلی برجسته می‌شوند.

مطابق انتظار، آیفون ۱۵ پرو مکس نیز دارای حالت شب خودکار است که برای دوربین اصلی، نوردهی یک ثانیه و برای بقیه دوربین‌ها، نوردهی ۲ الی ۳ ثانیه را به کار می‌گیرد. البته، می‌توانید زمان نوردهی را به صورت دستی تغییر دهید یا حالت شب را خاموش کنید.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در حالت شب گرفته می‌شوند، مثل عکس‌های 2x، رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل دارند و برای گرفتن عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی در نور ضعیف باید حالت شب را غیر فعال کنید.

عکس‌های پیشفرض در شب با دوربین اصلی (حالت شب و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل) فوق‌العاده خوب هستند. البته، این عکس‌ها کمی روشن‌تر از واقعیت به نظر می‌رسند اما قطعا نوردهی آن‌ها بیش‌ از حد نیست. این عکس‌های آیفون ۱۵ پرو مکس سرشار از جزئیات و عاری از نویز هستند، شفافیت عالی دارند، از محدوده داینامیک مناسبی برخوردارند و اشباع رنگ مناسبی دارند.

عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی (بدون حالت شب) که با دوربین اصلی در شب گرفته می‌شوند نیز به همان خوبی هستند اما ظاهری طبیعی‌تر دارند. همچنین، عکس‌های دارای زوم 2x در نور ضعیف نیز از کیفیت فراتر از انتظار برخوردارند. با خاموش کردن حالت شب، این عکس‌ها نیز حالتی طبیعی‌تر به خود می‌گیرند.

دوربین پریسکوپی دارای زوم اپتیکی ۵ برابری عکس‌های معرکه‌ای در شب می‌گیرد. عکس‌هایی که با این دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس در نور ضعیف گرفته می‌شوند، از همه نظر عالی هستند و هیچ نویزی ندارند. البته، بسیاری اوقات انتخاب زوم ۵ برابری در صورت خاموش بودن حالت شب، منجر به استفاده این آیفون از زوم دیجیتالی دوربین اصلی می‌شود که اگرچه عکس‌های خوبی محسوب می‌شوند اما نویز بیشتر و نورپردازی کمتری در مقایسه با عکس‌های دارای زوم ۵ برابری اپتیکی دوربین پریسکوپی دارند.

مطابق انتظار، دوربین اولتراواید این آیفون نیز در نور ضعیف عملکردی عالی دارند و عکس‌هایی بدون ایراد می‌گیرد. البته، خاموش کردن حالت شب برای استفاده از دوربین اولتراواید ایده خوبی نیست زیر منجر به کاهش شدید کیفیت عکس‌ها می‌شود.

باتری و شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس

با اینکه گوشی‌های آیفون در گذشته به باتری‌های کوچک و کم ظرفیت معروف بوده‌اند اما در چند سال اخیر، شرکت اپل آیفون‌هایی با باتری‌های بسیار خوب و قابلیت‌های شارژ خوب وارد بازار کرده است تا دهان منتقدان را از این نظر ببندد.

آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به باتری ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعت است که در دنیای گوشی‌های موبایل امروزی، همچنان باتری کوچکی محسوب می‌شود اما به لطف تراشه دارای ساخت بسیار بهینه ۳ نانومتری و نمایشگر LTPO OLED، ظرفیت نگهداری شارژ این گوشی باورنکردنی است! این گوشی در تست استفاده فعال GSMARENA امتیاز معرکه ۱۶ ساعت و یک دقیقه را به خودش اختصاص می‌دهد و می‌تواند تنها با یک بار شارژ شدن کامل از ۲۵ ساعت و پنج دقیقه مکالمه پیوسته، ۱۴ ساعت و ۱۶ دقیقه مرور پیوسته وب، ۲۲ ساعت و ۳۶ دقیقه بازپخش یکسره ویدئو و ۹ ساعت و ۵۶ دقیقه گیمینگ پیوسته، پشتیبانی کند که عملکردی بی‌نظیر است.

یکی از نقطه ضعف‌ها که کمی رتبه آیفون ۱۵ پرو مکس را در لیست بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری پایین آورده، نداشتن شارژ درون جعبه است. این گوشی از شارژ سریع سیمی ۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات با شارژهای MagSafe پشتیبانی می‌کند. همچنین، شارژ معکوس ۴ تا ۴.۸ وات به صورت سیمی و ۲ وات به صورت بی‌سیم نیز امکان‌پذیر است. اگر از شارژ سیمی استفاده کنید، یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا گوشی شارژ شود که زمان خیلی زیادی حتی در بین گوشی‌های میان-رده امروزی محسوب می‌شود. این در حالی است که شارژ سریع سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا تنها ۵۹ دقیقه زمان می‌برد! این موضوع نیز روی پنجم شدن آیفون ۱۵ پرو مکس در لیست ما بی‌تأثیر نیست.

۶- آیفون ۱۴ پرو مکس

نسل قبلی آیفون ۱۵ پرو مکس که ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شده بود و علی رغم ممنوعیت واردات هنوز هم می‌توانید آن را در بازار موبایل ایران پیدا کنید، آیفون ۱۴ پرو مکس با قابی از جنس فولاد ضد زنگ و طراحی ساندویچ شیشه است که مثل نسخه سال ۲۰۲۳ امتیاز مقاومت محیطی IP68 دارد و می‌تواند تا نیم ساعت در عمق شش متری آب دوام بیاورد.

آیفون ۱۴ پرو مکس

این آیفون نیز نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲ هرتز، حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت و رزولوشن ۱۲۹۰ پیکسل در ۲۷۹۶۰ پیکسل دارد که ۸۸.۳ درصد از سطح جلویی را می‌پوشاند و با پوشش سرامیکی محافظت می‌شود.

آیفون ۱۴ پرو مکس با سیستم عامل iOS 16 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه قدیمی‌تر بیونیک A16 با ساخت ۴ نانومتری و پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای است. امکان خرید گوشی آیفون مدل ۱۴ پرو مکس در نسخه‌های زیر وجود دارد:

  • آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت
  • آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه داخلی یک ترابایت و رم ۶ گیگابایت

سیستم دوربین iPhone 14 Pro Max

شباهت زیادی بین سیستم دوربین گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس دیده می‌شود و این گوشی‌ها تقریبا از نظر مشخصات با همدیگر برابر هستند.

آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به سه دوربین پشتی است؛ دوربین اصلی رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل دارد و مجهز به سنسوری 1/1.28 اینچی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری است که قابلیت پایدارسازی اپتیکی از نوع جا به جای حسگر دارد. این حسگر درست در پشت لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است. برخلاف آیفون ۱۵ پرو مکس که عکس‌ها را به صورت پیشفرض با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند، عکس‌های دوربین اصلی در آیفون ۱۴ پرو مکس در حالت پیشفرض، ۱۲ مگاپیکسلی هستند و گزینه ۴۸ مگاپیکسلی نیز موجود است.

یکی از تفاوت‌های دو گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس به دوربین پریسکوپی مربوط می‌شود؛ در حالی که آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به دوربینی پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکی ۵ برابری است، حداکثر زوم اپتیکی نسل قبلی یعنی ۱۴ پرو مکس به زوم ۳ برابری می‌رسد. این دوربین مجهز به سنسور 1/3.5 اینچی با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است که در پشت لنزی ۷۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.8 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار دارد.

دوربین اولتراواید تقریبا همان دوربین به کار رفته در آیفون ۱۵ پرو مکس است و سنسوری 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل دارد که در پشت لنزی ۱۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2، زاویه دید ۱۲۰ درجه و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار گرفته است.

سیستم دوربین پشتی آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به فلش LED از نوع Dual-Tune و اسکنر TOF 3D LiDAR برای تشخیص عمق میدان دید و کمک به فوکوس خودکار است، قابلیت عکاسی HDR و پانوراما دارد و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن 4K@60fps است. همچنین، می‌توان به قابلیت‌های فیلمبرداری متنوع مثل حالت سینمایی، ضبط صدای استریو، حالت دالبی ویژن HDR و حالت ProRes اشاره کرد.

دوربین سلفی نیز با داشتن سنسور 1/3.6 اینچی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی که در پشت لنز ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9، قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر قرار دارد، تفاوت چندانی با دوربین سلفی به کار رفته در آیفون ۱۵ پرو مکس نشان نمی‌دهد. این دوربین دارای حسگر SL 3D است که نه تنها برای تشخیص عمق بلکه برای احراز هویت بیومتریک نیز کاربرد دارد. مشخصات و قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس، درست به اندازه سیستم دوربین پشتی آن است.

پیشنهاد ما به شما:  افشای تصاویر واقعی هواوی میت 60

عکس‌های پیشفرض دوربین اصلی در نور روز از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند اما مثل همیشه، پردازش آیفون با شفاف‌سازی بیش از حد که منجر به مخلوط شدن جزئیات ظریف در بخش‌هایی از تصویر با جزئیات فراوان مثل شاخ و برگ درختان یا سطح چمن می‌شود، خودش را نشان می‌دهد. دیگر ویژگی‌های این عکس‌ها شامل دقت رنگ، کنتراست و محدوده داینامیک، حرف ندارند و خبری از نویز در آن‌ها نیست. همچنین، این دوربین می‌تواند عکس‌های خیلی خوبی با زوم ۲ برابری بگیرد که از بهترین عکس‌ها در نوع خودشان محسوب می‌شوند.

دوربین‌های تله‌فوتو و اولتراواید نیز عکس‌های خیلی خوبی در نور روز می‌گیرند که سرشار از جزئیات هستند، رنگ‌های دقیقی دارند و از کنتراست و محدوده داینامیک خوبی برخوردارند. گذشته از این، دوربین اولتراواید می‌تواند با فوکوس کردن در فاصله ۴ سانتی متری، عکس‌های ماکرو خیلی خوبی نیز بگیرد.

در حالت پرتره می‌توانید با سه حالت بزرگ‌نمایی 1x، 2x و 3x عکاسی کنید که در هر سه حالت، جداسازی سوژه از پس‌زمینه و تشکیل بوکه عالی انجام می‌شود ولی حالت 3x با کمک دوربین تله‌فوتو و زوم اپتیکی سه برابری، بهترین پرتره‌ها را خلق می‌کند. این پرتره‌ها، از بهترین عکس‌های پرتره‌ای هستند که می‌توانید با گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۲۳ بگیرید.

دوربین سلفی نیز دقیقا همان دوربین سلفی به کار رفته در آیفون ۱۵ پرو مکس است که در حالت عمودی عکس‌های ۷ مگاپیکسلی و در حالت افقی، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد. این عکس‌ها از کیفیت خیلی بالایی برخوردار هستند اما جزئیات صورت به شکل بیش از حدی برجسته می‌شوند که ممکن است مورد پسند هر کسی قرار نگیرد. به لطف سنسور اسکن کننده سه-بعدی چهره، می‌توانید پرتره‌های خیلی خوبی نیز با دوربین سلفی بگیرید.

حالت شب آیفون ۱۴ پرو مکس نیز درست مثل حالت شب آیفون ۱۵ پرو مکس کار می‌کند و خاموش کردن آن در هنگام استفاده از دوربین‌های اصلی و پریسکوپی در حالی که سبب کاهش زیادی در کیفیت نمی‌شود اما ظاهری طبیعی‌تر به عکس‌ها می‌دهد. هر سه دوربین اصلی، پریسکوپی و اولتراواید عکس‌هایی تقریبا بی‌رقیب در شب می‌گیرند که جزئیات فراوانی دارند، بسیار شفاف هستند و هیچ نویزی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. البته، توصیه می‌شود که در هنگام عکاسی با دوربین اولتراواید، حالت شب را خاموش نکنید زیر باعث افت شدید کیفیت و افزایش شدید نویز در عکس‌ها می‌شود.

باتری و شارژ آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به باتری ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت است که ظرفیت کمی کمتر در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مکس دارد اما عملکرد خوبی از خودش در تست‌های تحمل باتری GSMARENA به خودش می‌گذارد. این گوشی با یکبار شارژ شدن می‌تواند از ۲۷ ساعت و ۲۳ دقیقه مکالمه پیوسته، ۲۳ ساعت و ۳۹ دقیقه مرور پیوسته وب و ۲۴ ساعت و ۳۸ دقیقه بازپخش ویدئو پشتیبانی کند که عملکرد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مطابق انتظار خبری از شارژر درون جعبه نیست. آیفون ۱۴ پرو مکس قابلیت شارژ سیمی وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات MagSafe، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات Qi2 و شارژ معکوس دارد و شارژ شدن کامل آن به صورت سیمی از صفر تا ۱۰۰ درصد حدود ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه طول می‌کشد که حتی از آیفون ۱۵ پرو مکس نیز کندتر است.

۷- سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

بالاخره نوبت به بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۳ می‌رسد تا راه خودش را به فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری در سال ۲۰۲۳ باز کند و در رتبه هفتم قرار بگیرد. این گوشی که اگر بهترین پرچمدار ۲۰۲۳ نباشد، قطعا جایگاهی پایین‌تر از رتبه دوم نخواهد داشت، در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ وارد بازار موبایل شد و برخلاف گوشی‌های آیفون، وارد آن به ایران ممنوع نشده است؛ البته هنوز!

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

سامسونگ Galaxy S23 Ultra بدنه‌ای با طراحی ساندویچ گوریلا گلس ویکتوس ۲ و قابی آلومینیومی دارد و بنابراین، از استحکام فیزیکی خیلی خوبی برخوردار است و با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP68 می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب دوام بیاورد. یک قلم S نیز همراه درون جعبه وجود دارد که کار کردن با آن واقعا لذت‌بخش است.

این گوشی مجهز به نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل در ۳۰۸۸ پیکسل (تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل بر اینچ) است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد، حداکثر روشنایی آن به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد و ۸۹.۹ درصد از سطح جلویی اس ۲۳ اولترا را می‌پوشاند.

گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 6 از جعبه خارج می‌شود و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ساخت ۴ نانومتری است. امکان خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا در نسخه‌های زیر وجود دارد:

سیستم دوربین Samsung Galaxy S23 Ultra

در پشت گوشی چهار دوربین شامل دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکی شگفت‌انگیز ۱۰ برابری، دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکی ۳ برابری و دوربین اولتراواید قرار دارد.

دوربین اصلی اس ۲۳ اولترای سامسونگ مجهز به سنسور 1/1.3 اینچی Samsung HP2 با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل و پیکسل‌‌های ۰.۶ میکرومتری است که فیلتر رنگی Tetra 2 Pixel RGB Bayer Pattern دارد و بنابراین، هر ۱۶ پیکسل را با همدیگر یکی می‌کند تا عکس‌هایی ۱۲.۵ مگاپیکسلی به شما تحویل دهد. این سنسور در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۳ میلی متر و دیافراگم f/1.7 قرار دارد که دارای قابلیت‌های پایدارسازی اپتیکی تصویر، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته است.

دوربین اولتراواید سنسوری 1/2.55 اینچی از نوع IMX564 با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل دارد که در جلوی آن لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است. این دوربین اولتراواید در سامسونگ گلکسی S23 اولترا قابلیت فوکوس خودکار نیز دارد.

دوربین تله‌فوتو مجهز به سنسوری 1/3.52 اینچی از نوع IMX754 با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل دارد اما عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند. این دوربین سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا مجهز به لنزی با فاصله کانونی ۶۹ میلی متر و دیافراگم f/2.4 است که می‌تواند زوم اپتیکی سه برابری انجام دهد.

دوربین پریسکوپی از همان سنسور مورد استفاده در دوربین تله‌فوتو استفاده می‌کند و مجهز به لنزی با فاصله کانونی معادل ۲۳۰ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/4.9 است و می‌تواند زوم اپتیکی شگفت‌انگیز ۱۰ برابری داشته باشد که آن را به راستی به یک تلسکوپ تبدیل می‌کند.

سیستم دوربین پشتی با فلش LED تکمیل می‌شود، می‌تواند با قابلیت‌های پانوراما و HDR عکاسی کند و حداکثر کیفیت فیلمبرداری آن به 8K/24/30fps و 4K/30/60fps می‌رسد. از دیگر قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین پشتی می‌توان به ضبط صدای استریو و پایدارسازی الکترونیکی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S23 Ultra مجهز به سنسور 1/3.24 اینچی S5K3LU با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است و لنزی با فاصله کانونی ۲۳ میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد. از قابلیت‌های دوربین سلفی می‌توان به فوکوس خودکار، ویدئو کال دوگانه، HDR خودکار و امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K@30/60fps اشاره کرد.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور روز و در حالت پیشفرض گرفته می‌شوند، معرکه و بسیار جذاب هستند. البته، پردازش سامسونگ در این عکس‌ها موجو می‌زند و رنگ‌ها، حتی نسبت به مدل‌های سال‌های گذشته، از وضوح و اشباع بیشتری برخوردارند.

دوربین اولتراواید نیز قادر است عکس‌های خیلی خوبی در نور روز بگیرد که کاهش نویز و اشباع رنگ بهتری در مقایسه با مدل‌های پیشین دارند. همچنین، می‌توانید از دوربین اولتراواید برای گرفتن عکس‌های ماکرو بسیار خوبی استفاده کنید.

عکس‌های دارای زوم ۳ برابری دوربین تله‌فوتو که در نور روز گرفته می‌شوند نیز از کیفیت بالای برخوردار هستند و هیچ ایرادی به آن‌ها وارد نیست. البته، کمی نویز در آن‌ها دیده می‌شود که کاملا طبیعی است. چیزی که سیستم دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra را منحصر به فرد می‌کند، زوم پریسکوپی دارای زوم ۱۰ برابری آن است که نه تنها می‌تواند در نور روز عکس‌های شگفت‌انگیزی خلق کند بلکه سبب می‌شود تا عکس‌های دارای زوم ۳۰ برابری و حتی ۱۰۰ برابری نیز کاملا قابل استفاده باشند.

در حالت پرتره می‌توانید از زوم 1x یا زوم اپتیکی 3x برای گرفتن پرتره‌های خوبی استفاده کنید که البته چندان معرکه نیست و حتی می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌توانست پرتره‌های بهتری بگیرد.

این گوشی می‌تواند سلفی‌های بسیار خوبی هم بگیرد که از محدوده داینامیک عالی برخوردارند و پوست سوژه را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند.

اگر در نور ضعیف با سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا عکاسی کنید، حالت شب به صورت خودکار فعال می‌شود اما امکان غیر فعال کردن آن وجود دارد و می‌توانید از حالت شب اختصاصی نیز استفاده کنید. عکس‌هایی که با دوربین اصلی و با استفاده از حالت شب در نور ضعیف گرفته می‌شوند، کاملا بدون نقص هستند و بهترین‌ها در بین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند. در صورتی که صحنه تاریک‌تر باشد، بهتر است که تو از حالت شب اختصاصی استفاده کنید.

عملکرد دوربین اولتراواید در نور ضعیف چندان خوب نیست ولی می‌تواند عکس‌های قابل قبولی برای یک گوشی پرچمدار بگیرد. توصیه می‌شود که برای عکاسی با دوربین اولتراواید، به هیچ وجه حالت شب را خاموش نکنید.

عکس‌های دارای زوم اپتیکی سه برابری در حالت شب خودکار مشکلاتی دارند که با استفاده از حالت شب اختصاصی برطرف می‌شوند و در کل عکس‌های خوبی محسوب می‌شوند. زوم اپتیکی ۱۰ برابری در نور ضعیف چندان قابل اعتماد نیست زیرا در بعضی از صحنه‌های تاریک، به جای دوربین پریسکوپی دارای زوم اپتیکی ۱۰ برابری، از دوربین تله‌فوتو دارای زوم اپتیکی ۳ برابری برای خلق عکس‌های با زوم ۱۰ برابری استفاده می‌کند که طبیعتا از کیفیت قابل مقایسه با زوم اپتیکی ۱۰ برابری برخوردار نیستند اما عکس‌هایی که در نور ضعیف با خود دوربین پریسکوپی گرفته می‌شوند، کیفیتی مشابه با عکس‌های دارای زوم اپتیکی ۳ برابری دارند و از این نظر می‌توان آن‌ها را عکس‌های خیلی خوبی دانست.

باتری و شارژ سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

این گوشی مجهز به باتری دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که امتیاز ۱۳ ساعت و ۲۴ ساعت را در تست‌های استفاده فعال GSMARENA می‌گیرد و می‌تواند با یک بار شارژ شدن از تقریبا ۳۹ ساعت مکالمه پیوسته، ۱۰ ساعت و ۵۱ دقیقه مرور پیوسته وب، ۱۵ ساعت و ۴۷ دقیقه بازپخش پیوسته ویدئو و ۸ ساعت و ۴۴ دقیقه گیمینگ پشتیبانی کند که عملکرد خیلی خوبی برای یک گوشی پرچمدار محسوب می‌شود اما به خوبی آیفون ۱۵ پرو مکس نیست.

سامسونگ نیز مثل آیفون، شارژ را همراه با گوشی به فروش نمی‌رساند و گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز از این نظر مستثنی نیست. این گوشی از شارژ سریع سیمی ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کردن صفر تا ۱۰۰ درصد گوشی به ۵۹ دقیقه زمان نیاز دارد. این گوشی پرچمدار سامسونگ از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

۸- شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که از دوربین و باتری بسیار خوبی برخوردار است و بنابراین آن را در رتبه یکم فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری قرار داده‌ایم. همچنین، می‌توانید با مراجعه به مقاله «بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا؛ پیشرفته‌ترین پرچمدار شیائومی در ۲۰۲۳» هر اطلاعاتی را که لازم دارید در رابطه با آن به دست بیاورید.

شیائومی ۱۳ اولترا

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم قابل تنظیم از f/1.4 تا f/4.0 است که امکان کنترل کامل روی عمق میدان دید را فراهم می‌آورد و سنسوری یک اینچی دارد که می‌تواند عکس‌هایی شگفت‌انگیز بسازد. دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکی ۳.۲ برابری سیستم دوربین پشتی را تکمیل می‌کنند. البته، هر چقدر که دوربین پشتی خوب است، دوربین جلو از چندان تعریفی ندارد و فاقد قابلیت فوکوس خودکار است. در واقع، اگر دوربین سلفی به خوبی دوربین سلفی هر کدام از هفت گوشی معرفی شده در بالا بود، شاید می‌توانستیم این گوشی را در فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری در سال ۲۰۲۳، چندین پله ارتقاء دهیم.

گوشی Xiaomi 13 Ultra مجهز به باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با عملکرد نسبتا خوب است که قابلیت شارژ سیمی ۹۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات دارد.

جدول امتیاز دوربین گوشی‌ها

در جدول زیر می‌توانید امتیازهایی که وبسایت DXOMARK به بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین و باتری در سال ۲۰۲۳ داده است را مشاهده کنید:

گوشی امتیاز دوربین امتیاز باتری
هوای میت ۶۰ پرو پلاس ۱۵۷
اوپو فایند ایکس ۶ پرو ۱۵۳ ۱۵۱
هواوی پی ۶۰ پرو ۱۵۶ ۱۳۸
آنر مجیک ۵ پرو ۱۵۲ ۱۴۱
آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۵۴ ۱۳۴
آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۴۶ ۱۳۳
سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۴۰ ۱۴۲
شیائومی ۱۳ اولترا ۱۴۰ ۱۳۳

سوالات پرتکرار

۱- بهترین گوشی از نظر باتری ۲۰۲۳ کدام است؟

گوشی آنر مجیک ۵ لایت با باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت و قابلیت شارژ سیمی ۴۰ وات، بهترین گوشی دنیا از نظر باتری در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

۲- بهترین دوربین گوشی از نظر DXOMARK 2023 کدام است؟

بهترین دوربین گوشی از نظر وبسایت DXOMARK در سال ۲۰۲۳، گوشی هواوی میت ۶۰ پرو پلاس است.

۳- گوشی با باتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپر سامسونگ چه نام دارد؟

سامسونگ گوشی دارای باتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت ندارد! ظرفیت باتری گوشی‌های سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۳ از ۷ هزار میلی آمپر ساعت در مدل F62 فراتر نرفته است.

جمع‌بندی

در این مقاله نگاهی داشتیم بر بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین و باتری که در سال ۲۰۲۳ می‌توانید در بازار پیدا کنید. البته، از بین گوشی‌هایی که معرفی شدند، آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس با محدودیت واردات از طرف جمهوری اسلامی مواجه هستند و شهروندان ساکن ایران نمی‌توانند برخلاف شهروندان سایر کشورها، آن‌ها را بخرند. با این حال، گزینه‌های دیگری برای شما در بازار وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها گوشی خوبی را انتخاب کنید که نه تنها بتوانید روی قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای آن حساب باز کنید، بلکه بتواند برای مدتی طولانی شارژ نگه دارد و یا از سرعت شارژ بالایی برخوردار باشد.

بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری که در این مقاله به شما معرفی شد، هواوی ۶۰ میت پرو پلاس است که البته مثل همه دیگر گوشی‌های هواوی تحت پشتیبانی گوگل قرار ندارد. گوشی‌های اوپو فایند ایکس ۶ پرو، آنر مجیک ۵ پرو، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا و شیائومی ۱۳ اولترا نیز گزینه‌هایی با دوربین‌های فوق‌العاده پیشرفته و با کیفیت هستند که می‌تواند ساعت‌های طولانی شارژ نگه دارند.

3.1/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا