اخبارموبایل

لحظه به لحظه با مراسم آیفون ۱۵

پوشش لحظه به لحظه مراسم معارفه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل

شب گذشته، ساعت ۲۱:۰۰ سه‌شنبه ۲۱ شهریور به وقت تهران، مراسم آیفون ۱۵ شروع شد. در این مراسم، شرکت اپل ابتدا از خانواده اپل واچ ۹ رونمایی کرد و سپس، به سراغ معرفی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ رفت که همه علاقه‌مندان به فناوری انتظار آن را می‌کشیدند. با مجله فناوری فرنا همراه باشید.

آیفون ۱۵ با دروبین حرفه‌ای!

در بخش دوربین، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به سنسور پیشرفته‌تری با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل هستند. اندازه این سنسور نیز از سنسورهای آیفون ۵ معمولی و آیفون ۱۵ پلاس بزرگ‌تر است.

دوربین آیفون ۱۵

این خانواده از گوشی‌های آیفون، مجهز به پوشش نانو روی لنزهای دوربین برای کاهش فلر نور هستند، عملکرد بهتری در نور ضعیف دارند، پرتره‌های بهتری می‌گیرند، دارای حالت Pro Raw (فرمت خام حرفه‌ای و فرمت HEIF با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل) هستند و عکس‌های رزولوشن بالای آن‌ها در حالت پیش‌فرض، ۲۴ مگاپیکسلی است.

آیفون ۱۵ پرو مکس یک گام فراتر گذاشته و دارای زوم اپتیکی ۵ برابری (فاصله کانونی ۱۲۰ میلی متر) و گشودگی دیافراگم f/2.8 است که برای این فاصله کانونی بسیار زیاد محسوب می‌شود و احتمالا لنز این دوربین دارای ۴ آینه است تا نور را چهار بار منعکس و فاصله مورد نیاز برای این فاصله کانونی بلند را تامین کند تا نیازی نباشد که این گوشی، برجستگی دوربین بسیار بزرگی داشته باشد.

گذشته از این، در مراسم آیفون ۱۵ اعلام شد که دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس روی ماژول سه بعدی برای جا به جایی سنسور قرار گرفته است تا پایدارسازی اپتیکی تصویر در چندین جهت انجام شود.

تراشه A17 Pro با توان پردازشی شگفت‌انگیز در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

با اینکه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با تراشه بیونیک A16کار می‌کنند، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به تراشه بیونیک A17 هستند. این تراشه، پردازنده گرافیکی (GPU) جدیدی دارد که یکی از اولین پردازنده‌های گرافیکی دارای ساخت ۳ نانومتری محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد با مجهز کردن آیفون‌های جدید خودش به تراشه بیونیک A17، انقلابی در گیمینگ با گوشی ایجاد کند.

پیشنهاد ما به شما:  قابلیت Dynamic Island در تمام مدل‌های آیفون 15

در مراسم آیفون ۱۵ تایید شد: دکمه Action Button

شایعات درست از آب درآمد و گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به دکمه Action Button هستند! این دکمه کارهایی بسیار فراتر از یک کلیک سایلنت کننده انجام می‌دهد.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با بدنه تیتانیومی معرفی شدند! به قول مستر کوک، آیفون ۱۵ پرو، پروترین (!) آیفونی است که تا به امروز ساخته شده است!

اولین عکس از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

بدنه تیتانیومی از استحکام و ماندگاری شگفت‌انگیزی برخوردار و در عین حال، بسیار سبک‌تر از مواد مورد استفاده در ساخت نسل‌های پیشین آیفون است. همچنین، استفاده از تیتانیوم در ساخت این گوشی‌های آیفون، امکان نازک‌تر کردن حاشیه‌های دور نمایشگر را فراهم آورده است.

امسال نیز دو مدل پرو معرفی شد: آیفون ۱۵ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی. هنوز خبری از آیفون ۱۵ اولترا نیست!

معماری داخلی جدید، تعمیر گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را بسیار ساده‌تر کرده است؛ البته بعید است که واقعا نیازی به تعمیر کردن پیدا کنند!

با پورت لایتنینگ آیفون خداحافظی کنید! اپل بلاخره به استفاده از پورت USB در آیفون راضی شد!

usb در آیفون ۱۵

در مراسم آیفون ۱۵ اعلام شد که گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ مجهز به پورت USB-C هستند و احتمالا پورت لایتنینگ برای همیشه حذف خواهد شد …

داینامیک آیلند در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

در مراسم آیفون ۱۵ اعلام شد که امسال، مدل‌های ارزان‌تر آیفون ۱۵ معمولی و آیفون ۱۵ پلاس نیز داینامیک آیلند (Dynamic Island) را دارند. این در حالی است که در خاتواده آیفون ۱۴، فقط مدل‌های پرو و پرو مکس مجهز به داینامیک آیلند بودند.

پیشنهاد ما به شما:  آیا آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین جدید سونی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد؟

گذشته از این، نمایشگر گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ در مقایسه با خانواده آیفون ۱۴ روشن‌تر است. در واقع، نمایشگر گوشی آیفون ۱۵ با حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت، نسبت به نمایشگر آیفون ۱۴ دو برابر روشن‌تر است.

اگر گوشی آیفون ۱۵ برای شما کمی کوچک است، آیفون ۱۵ پلاس می‌تواند با داشتن نمایشگری بزرگ‌تر برای شما مناسب باشد.

داینامیک آیلند آیفون ۱۵

در مراسم آیفون ۱۵ از نگ‌های متنوعی شامل صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی رونمایی شد. دوربین نیز به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی محهز شده است که رزولوشن آن، چهار برابر رزولوشن دوربین اصلی آیفون ۱۴ است. پرتره‌ها در گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ بهبود قابل توجهی پیدا کرده و دارای رنگ‌های غنی‌تر هستند. همچنین، عملکرد دوربین در نور ضعیف به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

رنگ های آیفون ۱۵ در مراسم آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ معمولی و آیفون ۱۵ پلاس مجهز به تراشه بیونیک A16 هستند که همان تراشه به کار رفته در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است.

گوشی‌های آیفون ۱۵ نیز مثل خانواده اپل واچ ۹ دارای قابلیت اتصال UWB برای افزایش دقت هستند. قابلیت‌های ماهواره‌ای استاندارد نیز تا دو سال، رایگان هستند.

اپل واچ SE 2 و قیمت آن

امسال یک نسخه اپل واچ SE 2 نیز در مراسم اپل ۲۰۲۳ معرفی شد که کربن خنثی است و اگر حفظ محیط زیست برای شما اهمیت دارد، می‌تواند برای شما جذاب باشد. قیمت این اپل واچ ۲۴۹ دلار اعلام شد. همچنین، قیمت خانواده اپل واچ ۹ از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. اپل واچ اولترا ۲ با قیمت ۷۹۹ دلار، گران‌ترین اپل واچ سال ۲۰۲۳ است.

اپل واچ se 2

اپل واچ اولترا ۲

به نسل دوم اپل واچ اولترا سلام کنید! اپل واچ اولترا ۲ مثل خانواده اپل واچ ۹ مجهز به تراشه جدید S9، قابلیت «دو بار ضربه زدن» و نمایشگر بهبود یافته با روشنایی خارق‌العاده ۳۰۰۰ نیت (۵۰ درصد بهتر از روشنایی ایده آل برای مشاهده محتواهای نمایشگر در فضای باز در طول روز) است.

اپل واچ اولترا ۲

این گوشی با سیستم عامل Watch OS 9 کار می‌کند. عمر باتری تفاوتی با نسخه اول اپل واچ اولترا ندارد که به نظر می‌رسد با توجه به روشنایی بسیار زیاد نمایشگر نقطه ضعف مهمی محسوب شود.

توجه به معیارهای زیست محیطی در محصولات جدید اپل

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در مراسم آیفون ۱۵ به آن اشاره شد، توجه ویزه شرکت اپل به معیارهاس زیست محیطی است. این شرکت آمریکایی اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴، پلاستیک را به طور کلی از بسته‌بندی محصولات خودش حذف خواهد کرد. در حال حاضر، تمامی مک بوک‌ها و اپل تی وی‌ها از آلومینویم ۱۰۰ درصد بازیافت‌پذیر استفاده می‌کنند. همچنین، قرار است که چرم از قاب‌های آیفون‌ها حذف شود. هر اپل استور و هر دفتر اپل، ۱۰۰ درصد برق خودش را از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌کند. همچنین، شرکت اپل برای حمل و نقل و لجستیک، بیشتر از کشتی استفاده می‌کند تا هواپیما که نتیجه آن، کاهش ۹۵ درصدی انتشار کربن به درون اتمسفر است.

پیشنهاد ما به شما:  Razer Edge در تاریخ 26 ژانویه در نسخه های Wi-Fi و 5G عرضه می شود

اپل و محیط زیست

خلاصه اینکه اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰، اثرات زیست محیطی خودش را به صفر برساند؛ کاری که بسیار ارزشمند است. خانواده اپل واچ ۹، اولین محصولات اپل با کربن خنثی هستند و روی جعبه آن‌ها نیز به این موضوع اشاره شده است.

خانواده اپل واچ ۹

پیش از شروع مراسم آیفون ۱۵، شرکت اپل ابتدا از خانواده اپل واچ ۹ رونمایی و اعلام کرد که طراحی داخلی این اسمارت واچ‌ها تغییر کرده است.

اپل واچ‌های سری ۹ اپل مجهز به تراشه S9 هستند که به ادعای خود اپل از تراشه‌های به کار رفته در خانواده اپل واچ ۸، قوی‌تر است و پردازده گرافیکی آن ۳۰ درصد عملکرد بهتری دارد که در نمایش انیمیشن‌ها و عمر باتری اثرگذار است. به ادعای شرکت اپل، این اپل واچ‌ها می‌توانند تا ۱۸ ساعت پس از هر بار شارژ شدن کار کنند. همچنین قابلیت موقعیت‌یابی locate my phone نیز به لطف قابلیت‌های ارتباطی UWB، بسیار دقیق‌تر شده است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در خانواده اپل واچ ۹، روشنایی نمایشگر آن‌ها از یک نیت تا ۲۰۰۰ نیت است. حداکثر روشنایی نمایشگر این اپل واچ‌ها، دو برابر حداکثر روشنایی نمایشگر خانواده اپل واچ ۸ است!

اپل واچ ۹

قابلیت جدید «دو بار ضربه زدن» به این معنی است که می‌توانید با دو بار ضربه زدن انگشت شست و انگشت اشاره دستی که ساعت را به آن بسته‌اید، کارهایی مثل پاسخ دادن به تماس‌ها را انجام دهید؛ یعنی بدون لمس کردن نمایشگر ساعت! این قابلیت به ویژه زمانی کاربرد دارد که دست دیگر شما پر باشد.

منبع:

cnet.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا