اخبار

قابلیت Dynamic Island در تمام مدل‌های آیفون 15

“Dynamic Island” آیفون 14 پرو در سال آینده در تمام مدل‌های آیفون 15 قابل‌استفاده خواهد بودعلاقه‌مندان گوشی‌های آیفون ممکن است مجبور باشند تا سال 2024 صبر کنند تا نمایشگرهای 120 هرتزی ProMotion را در مدل‌های آیفون اپل ببینند. با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید

نکات برجسته:

  • o Dynamic Island یک روش جدید برای مشاهده و تعامل با اعلان‌ها است.
  • در حال حاضر در انحصار مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است.
  •  نمایشگرهای ProMotion اپل ممکن است در مدل‌های استاندارد آیفون 15 نمایش داده نشوند.

قابلیت Dynamic Island اپل که در حال حاضر فقط در مدل‌های آیفون 14 پرو آن موجود است، اکنون گفته می‌شود که در سال آینده برای مدل‌های بیشتری از آیفون عرضه خواهد شد. Dynamic Island یک قابلیت نرم‌افزاری است که نه‌تنها ناچ و سیستم دوربین TrueDepth جدید اپل را پوشش می‌دهد، بلکه به‌خوبی در عناصر رابط کاربری ادغام شده و راه جدیدی برای نمایش اعلان‌ها و نشانگرهای وضعیت و همچنین تعامل با آنها ایجاد می‌کند. بااین‌حال، به گفته یک تحلیلگر، نمایشگرهای ProMotion این شرکت که دارای نرخ رفرش 120 هرتز هستند، به مدل‌های Pro محدود خواهند شد.

راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر در توییتی ادعا می‌کند که انتظار می‌رود اپل سال آینده Dynamic Island تازه معرفی شده را در مدل‌های آیفون 15 در دسترس قرار دهد، به این معنی که ممکن است این قابلیت به مدل‌های پرو مانند سری آیفون 14 که اخیراً معرفی شده‌اند، محدود نباشد. راس همچنین ادعا می‌کند که درحالی‌که انتظار می‌رود Dynamic Island در تمام مدل‌های آیفون 15 در دسترس باشد، نمایشگرهای ProMotion 120 هرتزی اپل همچنان به مدل‌های Pro محدود می‌شوند.
به گفته این تحلیلگر، نمایشگرهای 120 هرتزی LTPO موجود در مدل‌های آیفون 14 پرو اپل، منحصر به مدل‌های پرو سال آینده خواهند بود، زیرا عرضه‌کننده فعلی نمایشگر اپل، BOE، نمی‌تواند از تولید چنین نمایشگرهایی با درنظرگرفتن خواسته‌های غول فناوری یعنی اپل پشتیبانی کند. این تحلیلگر صفحه‌نمایش همچنین بیان کرده که نمایشگرهای ProMotion اپل ممکن است تا سال 2024 در مدل‌های ارزان‌تر آیفون در دسترس قرار بگیرند.دردسترس‌بودن Dynamic Island اپل در مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون احتمالاً باعث افزایش پشتیبانی توسعه‌دهندگان از این ویژگی می‌شود. اما این ممکن است برخی از مشتریان را متقاعد کند که امسال از خرید آیفون 14 و آیفون 14 پلاس خودداری کنند؛ زیرا هر دو مدل جدید آیفون فاقد ویژگی Dynamic Island هستند که در نهایت ممکن است به روش استاندارد تعامل با آیفون تبدیل شود.
اپل همچنین تمایز دیگری را بین مدل‌های استاندارد آیفون و آیفون پرو خود در سال جاری ایجاد کرده است و به‌جای اینکه جدیدترین پردازنده A16 Bionic خود را که در حال حاضر منحصر به مدل‌های Pro است، در تمامی مدل‌های آیفون استفاده کند، در مدل‌های پایه از پردازنده A15 Bionic سال گذشته (با پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای) استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس تنها محصولات جدیدی هستند که در آخرین رویداد اپل معرفی شدند که دارای پردازنده نسل قدیمی هستند؛ زیرا حتی نسل دوم اپل‌واچ SE جدید به پردازنده جدید موجود در آخرین اپل‌واچ سری 8 و اپل‌واچ اولترا ارتقا یافته‌اند.

پیشنهاد ما به شما:  اطلاعات جدید فاش شده از گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 12 توربو

Reference:
gadgets360.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا