بررسی و مقایسه

بهترین مقایسه a72 با s20 fe: کدام یک برنده این مقایسه خواهند بود؟

اگر قصد خرید گوشی از برند سامسونگ را دارید و یک گوشی با امکانات پرچمدار اما قیمت اقتصادی میان رده را می خواهید، با ما یعنی تیم  مجله فرنا تا آخر این مقاله مقایسه a72 با s20 fe همراه باشید. این مقاله قصد دارد تا یک نبرد جذاب و نفس گیر بین قاتل پرچمدار ها با سر دسته میان رده‌های بازار را بررسی کند. قاتل پرچمدار ها یا همان s20 fe در سپتامبر 2020 توسط شرکت سامسونگ رونمایی و به مخاطبین معرفی شد.

کلمه fe در انتهای s20 مخفف Fan Edition است. شرکت سامسونگ در طراحی این مدل تلاش کرده است تا مهم ترین خواسته ها به همراه محبوب ترین امکانات از نظر کاربران خود را فراهم و در این محصول خاص در اختیار کاربران قرار دهد. با این ایده و طرز فکر سامسونگ، بعضی از ویژگی ها و امکانات گران قیمت که نبودشان از نظر کاربر اهمیت چندانی نداشت، حذف شدند که باعث بهبود و صرفه جویی در هزینه نهایی شده است.

اما با این وجود امکانات و هسته اصلی مدل سری s که شامل پردازنده قوی، ارتقای حافظه، مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، صفحه نمایش Super AMOLED، شارژر بدون سیم و در پایان دوربین پشتی سه گانه می شود، در این محصول سامسونگ حفظ شده اند. در حال حاضر چند وقتی هست که سامسونگ محصولات میان رده خود را با فاصله کمتری نسبت به پرچمدار های خود روانه بازار می کند که این کار باعث تبدیل تجربه جمع و جور از گوشی های گران قیمت در این نمونه از گوشی های خود شده است.

اگر چه که این فاصله کم، خریداران را دچار سردرگمی می کند اما شما با کمی صبر و یک مقایسه حرفه ای و مناسب می توانید به نتیجه ای که می خواهید دست پیدا کنید. پس در ادامه به مقایسه a72 با s20 fe می پردازیم و تفاوت های این دو گوشی را برای شما بررسی می کنیم.

مقایسه a72 با s20 fe :طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه a72 با s20 fe در طراحی و کیفیت ساخت
در ابتدا به مقایسه گوشی های a72 با s20 fe در زمینه طراحی و کیفیت ساخت این دو محصول کهکشانی می پردازیم. چون زمانی که گوشی را در دست می گیریم، این طراحی و کیفیت ساخت محصول است که ابتدا به چشم می خورد. گلکسی s20 fe در قاب پشتی خود از پلاستیک مات استفاده کرده است که خوشبختانه این کار باعث می شود تا اثر انگشت کمتری جذب شود و علاوه بر این، حس با کیفیت تر را به شما انتقال می دهد.

لبه های کناری در این گوشی انحنا دارد که باعث می شود گوشی ارگونومی خوبی داشته باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید با یک دست با گوشی کار کنید و کنترل خوبی روی گوشی داشته باشید.در طرف دیگر این مقایسه قاب پشتی a72 نیز مات می باشد و جنس آن از پلاستیک است و طراحی ساده ای دارد.

اما لبه های این گوشی تخت است و برعکس s20 fe انحنای زیادی ندارد. این شکل از طراحی در گوشی، باعث می شود که گوشی زیباتر به نظر بیاید اما در هنگام دست گرفتن گوشی قطعا حس راحتی که با s20 fe به شما منتقل می شود، توسط این گوشی منتقل نخواهد شد و گوشی کامل در دست قرار نمی گیرد.فریم دوربین در هر دو مدل کهکشانی ها بیرون زدگی دارد اما این بیرون زدگی به شکلی نیست که گوشی زمانی که روی سطح صاف قرار می گیرد، مشکل ایجاد کند.

پیشنهاد ما به شما:  گلکسی A54 بخریم یا گلکسی A53؟

از نظر ساختار و ارگونومی، هر دو گوشی ضخامت 8.4 میلی متری دارند اما از نظر وزن s20 fe، 13 گرم سبک تر می باشد. وزن a72 203 گرم است در حالی که وزن s20 fe 190 گرم می باشد. این در حالی است که s20 fe حدود 5 میلی متر کوتاه تر بوده و 3 میلی متر هم عرض کمتری نسبت به a72 دارد. حالا به بررسی فریم و قاب اطراف گوشی در این دو مدل می پردازیم.

هر دو گوشی بر عکس قاب پشتی از قاب براق برای اطراف گوشی خود استفاده کرده اند که جنس a72 از پلاستیک و s20 fe از آلومینیوم است که s20 fe از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد و همچنین حس بسیار بهتری به مخاطب خود ارائه می دهد.در بررسی بعدی به سراغ مکان قرارگیری دکمه ها می پردازیم که در هر دو گوشی مکان قرارگیری دکمه پاور و تنظیم صدا، در سمت راست بوده و خشاب سیم کارت و میکروفن دوم در بالای گوشی است و قسمت پایین نیز شامل اسپیکر، میکروفن و درگاه تایپ سی می باشد.

اما در a72 در قسمت پایینی جک 3.5 میلی متری هدفون نیز مشاهده می شود. قاب جلویی هر دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند که نسبت نمایشگر به بدنه در هر دو گوشی 85 درصد است و هر دو گوشی از ناچ در وسط صفحه نمایش بهره می برند که از نوع پانچ هول می باشد. در پایان این نبرد نفس گیر و برابر مقایسه a72 با s20 fe در زمینه طراحی و کیفیت ساخت، می توان s20 fe را برنده این بخش دانست.

مقایسه صفحه نمایش a72 با s20 fe

مقایسه صفحه نمایش a72 با s20 fe

در ادامه به مقایسه گوشی سامسونگ a72 با s20 fe در زمینه صفحه نمایش در این دو مدل می پردازیم. تفاوت اصلی این دو مدل سامسونگ در نرخ نوسازی است که در هنگام گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و همچنین اسکرول کردن در منو ها و سایت ها متوجه این تفاوت خواهید شد که s20 fe نرخ نوسازی بالاتری دارد.

سامسونگ در مدل s20 fe از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن FHD+ و تراکم 407 پیکسل بر هر اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده‌ کرده و در مدل a72 از یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن FHD+ و تراکم 394 پیکسل بر هر اینچ و نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می برد. به علاوه اینکه صفحه نمایش s20 fe از محتوای HDT10+ پشتیبانی می کند که باعث پخش شدن محتوا با کیفیت بالاتری روی صفحه نمایش می شود. در پایان مقایسه a72 با s20 fe در زمینه صفحه نمایش، می توان s20 fe را برنده دانست.

مقایسه اسپیکر a72 با s20 fe

مقایسه اسپیکر a72 با s20 fe
در این بخش به مقایسه سامسونگ a72 با سامسونگ s20 fe در زمینه اسپیکر می پردازیم. در این بخش سامسونگ برای هر دو مدل خود اسپیکر های استریو در نظر گرفته که بسیار شبیه به یکدیگر بوده و هیچ تفاوتی نسبت به دیگری ندارند. در این دو مدل اسپیکر اصلی در قسمت لبه پایینی گوشی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه که نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را دارد، در بالای صفحه نمایش گنجانده شده است. پس در مقایسه a72 با s20 fe در زمینه اسپیکر، برنده نخواهیم داشت.

پیشنهاد ما به شما:  شیائومی ۱۴ اولترا؛ دوربین گرفتار در کالبد گوشی!

مقایسه اسپیکر 1 a72 با s20 fe

مقایسه نرم افزار و رابط کاربری  a72 با s20 fe

مقایسه نرم افزار و رابط کاربری  a72 با s20 fe
در ادامه به مقایسه گوشی a72 با s20 fe در زمینه نرم افزار و رابط کاربری خواهیم پرداخت. گلکسی a72 به صورت پیش فرض از رابط کاربری One Ui 3.1 بر پایه اندروید 11 استفاده می کند زیرا گوشی جدید تری است اما s20 fe از One Ui نسخه قبلی به همراه اندروید10 در خود بهره می برد. اما در کل در این بخش یعنی مقایسه a72 با s20 fe در زمینه نرم افزار و رابط کاربری برنده ای نخواهیم داشت و هر دو مدل شرایط برابری دارند. بعد از آپدیت ارائه شده، گوشی a72 ممکن است یک آپدیت نرم افزاری بیشتری نسبت به s20 fe دریافت کند.

نرم افزار و رابط کاربری a72 با s20 fe

مقایسه سخت افزار  a72 با s20 fe

مقایسه سخت افزار  a72 با s20 fe

اکنون به بررسی و مقایسه a72 با s20 fe 5g در زمینه سخت افزار می پردازیم. گوشی گلکسی s20 fe از تراشه 7 نانومتری اگزینوس 990 استفاده می کند. این پردازنده از هشت هسته پردازنده مرکزی تشکیل شده و سامسونگ از پردازنده گرافیکی Mali-G77 در این مدل بهره می برد. این گوشی دو مدل 128 و 256 گیگ به همراه 6 یا 8 گیگ رم به بازار ارائه می دهد و افراد با توجه به بودجه خود می توانند گوشی S20 FE 256 گیگ یا گوشی S20 FE 128گیگhttps://farnaa.com/product/10052/mobile/samsung-galaxy-s20-fe-5g-dual-sim-128gb-and-8gb-ram-mobile-phone را انتخاب و خریداری کنند.

این گوشی در زمینه سخت افزاری عملکرد بسیار خوبی داشته و ناگفته نماند که این تراشه همان تراشه ای است که سامسونگ بر روی پرچمداران خود استفاده می کند. این تراشه می تواند به راحتی از پس کار های مختلف و از جمله بازی های سنگین بر بیاید؛ البته باید به دو مشکل در این گوشی نیز اشاره کرد؛ اول بهینه نبودن مصرف باتری و دوم داغ شدن گوشی در استفاده طولانی مدت از گوشی که عملکرد گوشی را دچار مشکل می کند.

در طرف دیگر سامسونگ در گوشی a72 خود به سراغ اسنپدراگون 720G رفته و از پردازنده گرافیکی Adreno در این مدل میزبانی می کند. این گوشی سامسونگ هم مانند رقیب خود با دو حافظه 128 و 256 گیگ به همراه 6 یا 8 گیگ رم روانه بازار می شود که قطعا گوشی a72 256 گیگ قیمت بیشتری نسبت به گوشی a72 128 گیگ دارد. در کل، عملکرد سخت افزاری این مدل در سطح خود بد نیست اما در حدs20 fe نیست.

در مقایسه سرعت a72 با s20 fe، می توان گفت عملکرد s20 fe به دلیل پردازنده قوی که در سطح یک پرچم دار است، نسبت به a72 بهتر است. در پایان بررسی و مقایسه a72 با s20 fe این رقابت داغ سخت افزار، برنده s20 fe است اما اگر قدرت سخت افزار برای شما مهم نیست و مصرف بهینه باتری مهم تر است پس a72 پیشنهاد بهتری است.

مقایسه باتری و امنیت   a72 با s20 fe

مقایسه باتری و امنیت a72 با s20 fe
اکنون نوبت مقایسه گوشی a72 با گوشی s20 fe در زمینه باتری و امنیت است. سامسونگ برای گوشی a72 خود از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که این باتری توانسته یک نمایش خوب از خود به اجرا بگذارد که با یک بار شارژ بتوان 1.5 روز از این گوشی استفاده کرد.از طرفی دیگر s20 fe از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که با استفاده نرمال می توانید یک روز از این گوشی با یک بار شارژ کردن بهره ببرید؛ اما در استفاده طولانی مدت، یک روز کامل دوام نمی آورد و نیاز به شارژ مجدد دارد. پس با این نتایج باید a72 را برنده این رقابت دانست و اگر برای شما شارژدهی و عملکرد باتری مهم است این گوشی به شما پیشنهاد داده می شود.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی A53 به طور کامل

در زمینه سرعت شارژ، برای هر دو مدل سامسونگ، شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته شده اما در کمال تعجب آداپتور موجود در جعبه s20 fe، 15 واتی بوده و توان کمتر برای شارژ دارد. در زمینه سرعت شارژ هم عملکرد a72 بهتر است و با این نتایج می توان a72 را برنده بی چون و چرا در زمینه باتری دانست.

در مقایسه گلکسی a72 با گلکسی s20 fe در زمینه امنیت، می توان گفت هر دو مدل از حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی استفاده می کنند که تفاوت چشمگیری وجود ندارد و نمی توان هیچ کدام از این دو مدل را در مقایسه a72 با s20 fe در زمینه امنیت، برنده اعلام کرد.

مقایسه امنیت a72 با s20 fe

مقایسه دوربین  a72 با s20 fe

مقایسه دوربین  a72 با s20 fe
حالا به جذاب ترین رقابت بین این دو گوشی، یعنی مقایسه دوربین a72 با s20 feرسیدیم. شرکت سامسونگ در مدل s20 fe خود از 3 دوربین در قاب پشتی استفاده می کند که دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است؛ این در حالی است که سامسونگ برای مدل دیگر خود یعنی a72 چهار لنز در نظر گرفته و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است.

در مقایسه روی کاغذ و عدد ها این a72 است که نسبت به s20 fe برتری دارد اما در واقعیت و عکس گرفتن این نتیجه حاصل نمی شود. در واقع s20 fe در کنار تمام ویژگی های کاربردی و جذاب خود، توان عکاسی و فیلم برداری شگفت انگیزی دارد.

مقایسه دوربین1  a72 با s20 fe

در a72 شاهد عکس های روشن تر هستیم که به دلیل عبور نور بیشتر از لنز است اما جزییات ثبت شده با s20 fe بیشتر و دقیق تر است. در فیلم برداری 4K مدل a72 سامسونگ تا 30 فریم را پشتیبانی می کند این در حالی است که مدل s20 fe تا 60 فریم امکان پذیر است. همچنین در زمینه ویدئو های صحنه آهسته عملکرد s20 fe بهتر است.

در زمینه دوربین سلفی، هر دو از دوربین 32 مگاپیکسل استفاده می کنند و تفاوت چندانی با هم ندارند. با تمام این نتایج و بررسی ها در زمینه های مختلف دوربین در مقایسه a72 با s20 fe می توان s20 fe را برنده رقابت مهم و جذاب دوربین دانست.

مقایسه دوربین 3  a72 با s20 fe
کلام آخر

در مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A72 سامسونگ این s20 fe بود که از نظر ارگونومی، کیفیت ساخت، قدرت سخت افزاری، دوربین و همچنین نمایشگر نسبت به رقیب سر سخت خود یعنی a72 برتر بود. همچنین در بررسی و مقایسه های انجام شده این a72 بود که در بخش باتری عملکرد بسیار بهتری داشت.

اما قیمت هر دو مدل گوشی سامسونگ تقریبا برابر است. انتخاب هر کدام از گوشی ها بستگی به نیاز و خواسته شما دارد اما در مقایسه گوشی گلکسی اس 20 اف ای سامسونگ با رقیب خود، این s20 fe بود که عملکرد بهتری داشت؛ پس ارزش خریدs20 fe در مقایسه با a72 بیشتر است و ما به شما این گوشی را پیشنهاد می کنیم. فرنا موبایل که یک بازار موبایل ایران است، در این زمینه شما را راهنمایی می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا