اخبارفناوری و تکنولوژیموبایل

آیا آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین جدید سونی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد؟

آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین جدید سونی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد و از سایز سنسور بزرگ‌تر است نسبت به نسل قبل بهره خواهد برد. این سنسور بزرگتر از دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود.

علاوه بر اینکه آیفون ۱۵ پرومکس تنها مدل اپل در سال جاری است که دارای لنز زوم پریسکوپی است، یک منبع خبری اعلام کرده است که آیفون ۱۵ پرومکس همچنین از سنسور جدید سونی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل بهره خواهد برد. این سنسور بزرگتر از دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود.

اپل قرار است برای آیفون ۱۵ پرو مکس از سنسور IMX903 سونی استفاده کند که اندازه آن بزرگ‌تر از دوربین ۱/۱۲۸ اینچی آیفون ۱۴ پرو مکس است. سال ۲۰۲۲ سالی بود که اپل با سخت‌افزار دوربین خود پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت و به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس روی آورد. به نظر می‌رسد که در این سال، اپل با اضافه کردن واحد سنسور پیشرفته‌تر سونی IMX903 که 48 مگاپیکسل است، دوربین خود را برای آیفون ۱۵ پرو مکس بهبود خواهد بخشید.

آیفون ۱۵ پرو مکس

به نظر می‌رسد طبق توییت یک تیپستر، سنسور دوربین اصلی در آینده به بازار عرضه شونده iPhone 15 Pro Max کمی کوچکتر از سنسور دوربین Xiaomi 13 Ultra و بزرگتر از دوربین‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max خواهد بود. ابعاد سنسور دوربین اصلی iPhone 15 Pro Max به اندازه 1/1.14 اینچ اندازه گیری خواهد شد که این اندازه کمی از سنسور دوربین‌های نسل قبل iPhone بزرگتر است. با این حال، هنوز اندازه آن به اندازه سنسور دوربین Xiaomi 13 Ultra نیست. جالب است که ببینیم این تغییر چگونه بر کیفیت کلی عکس‌های iPhone 15 Pro Max تأثیر می‌گذارد.

پیشنهاد ما به شما:  سیستم خنک کننده پیشرفته آنر X40 GT معرفی شد

این تغییر در ابعاد نشان می‌دهد که برجستگی دوربین پشتی آیفون ۱۵ پرو مکس در سال جاری بزرگتر خواهد بود، همانطور که در رندرهای اولیه آیفون ۱۵ پرو نشان داده شده است؛ به این معنی که قاب‌های آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالاً با پرچمدار جدید سال جاری سازگار نخواهند بود. البته بیشتر خوانندگان ما می‌دانند که داشتن سنسور بزرگ فواید زیادی دارد، زیرا حتی در شرایط نور کم، دوربین بزرگ‌تر اجازه عبور نور بیشتری را می‌دهد و جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند.

همچنین با ویژگی لنز پریسکوپ که گزارش شده تا زوم ۶ برابری را پشتیبانی کند و یک سیستم دوربین بسیار قابل اعتماد داشته باشیم. آیفون‌های شرکت اپل همیشه به دلیل استفاده از ترکیب قدرتمند سخت‌افزار و نرم‌افزار در آنها، توسط نقادان مورد تحسین قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود که همین ترکیب از آیفون ۱۵ پرو مکس را ببینیم که در اواخر سال جاری روانه بازار خواهد شد.

منبع: Ice Universe

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا