آموزشسخت افزار

راهنمای کامل خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون در ۱۴۰۲

با زیر ۲۰ میلیون تومان چه لپ تاپی بخریم؟

این روزها به دلیل شرایط بد اقتصادی، اکثر کاربران ایرانی به دنبال لپ تاپ‌هایی اقتصادی با قیمت زیر ۲۰ میلیون تومان هستند. البته اگر می‌خواهید حتی کمتر از این هزینه کنید، لپ تاپ‌های خوب زیادی با قیمت زیر ۱۵ میلیون نیز پیدا می‌شوند که برای انجام کارهای روزمره بد نیستند و کار راه‌اندازند. شما می‌توانید در راهنمای خرید لپ تاپ تا ۱۵ میلیون، گزینه‌های خوبی پیدا کنید. با این حال، اگر آماده هستید که اندکی بیشتر خرج کنید و لپ تاپی بخرید که تا چند سال نیازمندی‌های روزمره و مالتی مدیا شما را جواب بدهد، این راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون را بخرید.

بهترین لپ تاپ‌ها تا قیمت ۲۰ میلیون کدامند؟

ابتدا بعضی از بهترین لپ تاپ‌ها در بازار لپ تاپ ایران را که می‌توانید در زمان نوشته شدن این مقاله، یعنی در آبان ۱۴۰۲ با قیمت زیر ۲۰ میلیون تومان بخرید، به شما معرفی می‌کنیم. با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

۱- لپ تاپ لنوو V15 G3 i3 1215U

مثل همیشه، وقتی صحبت از لپ تاپ‌های اقتصادی است، لنوو حرفی برای گفتن دارد. بهترین لپ تاپی که در آبان ۱۴۰۲ می‌توانید با قیمت ۲۰ میلیون تومان بخرید، نسل سوم لپ تاپ‌های V15 با پردازنده اینتل Core i3 است که ۱۲ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت هارد SSD و یک ترابایت هارد HDD دارد.

لپ تاپ لنوو V15 G3 i3 1215U

این لپ تاپ با داشتن نمایشگری ۱۵.۶ اینچی تنها یک کیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و برای کسانی که نیازمند لپ تاپی خوب با نمایشگر بزرگ ولی وزن پایین هستند، خیلی مناسب به نظر می‌رسد. این لپ تاپ دارای پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics است و اگرچه کارت گرافیک اختصاصی ندارد اما از توان پردازشی خوبی برای انجام کارهای معمولی و حتی کمی کارهای گرافیکی و گیمینگ برخوردار است.

یک ترابایت حافظه HDD فضای ذخیره‌سازی مناسبی برای اکثر کاربران به نظر می‌رسد و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD نیز برای کارکرد سریع سیستم عامل و چندین نرم‌افزار، کفایت می‌کند. گذشته از این‌ها، ۱۲ گیگابایت رم DDR4 امکان انجام همزمان چندین کار با سرعت بالا را فراهم می‌آورد.

نمایشگر Full HD لپ تاپ Lenovo V15 G3 i3 1215U از نوع TN و دارای پوشش مات است تا دید جانبی را به حداقل برساند و از حریم خصوصی شما در هنگام کار کردن با لپ تاپ در فضاهای عمومی، محافظت کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۵۰ نیت است که چندان بد نیست اما نمی‌توانید در روشنایی خیلی زیاد و زیر نور آفتاب، چیز زیادی ببینید.

پیش از اینکه فراموش کنیم، باید خاطرنشان شویم که این لپ تاپ، کاستوم شده است. برای خرید لپ تاپ لنوو کلیک کنید.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی

۲- لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 G2ITL i3

لپ تاپ بعدی نیز که در این راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون به شما معرفی می‌کنیم، از برند لنوو است. این لپ تاپ نیز دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی، پردازنده Core i3 و ۱۲ گیگابایت رم است اما حافظه داخلی بیشتری دارد.

تینک بوک ۱۵ نیز مثل لنوو V15 G3 که در بالا به شما معرفی کردیم، مجهز به نمایشگری با رزولوشن Full HD از نوع TN با پوشش مات است و تنها ۱۷۰۰ گرم وزن دارد. همچنین، پردازنده گرافیکی نیز از نوع Intel UHD Graphics و یکپارچه با تراشه اصلی است.

لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 G2ITL i3

این لپ تاپ لنوو، یک ترابایت حافظه داخلی HDD دارد و با مجهز بودن به ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های لپ تاپ Lenovo V15 G3 i3 1215U را پوشش می‌دهد و جالب اینجا است که قیمت کمتری هم دارد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL i3 می‌تواند ۳ الی ۵ ساعت شارژ نگه دارد. از دیگر قابلیت‌های این لپ تاپ می‌توان به بلوتوث، وای-فای، پورت HDMI، پورت LAN، ۲ عدد پورت USB-A 3.0، ۲ عدد پورت USB-C، حسگر اثر انگشت و تاچ پد چند-لمسی اشاره کرد.

۳- لپ تاپ ایسوس VivoBook X515EA-EJ2833

حالا نوبت به لپ تاپ‌های ایسوس می‌رسد. با اینکه برند ایسوس به ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ معروف است که معمولا قیمت بالایی هم برای بسیاری از کاربران ایرانی دارند اما در بین لپ تا‌پ‌های ایسوس نیز می‌توانید لپ تاپ‌های اقتصادی خوبی پیدا کنید. یکی از این لپ تاپ‌ها، ایسوس VivoBook X515EA-EJ2833 است که پردازنده اینتل Core-i3 دارد، مجهز به ۱۲ گیگابایت رم است و با ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD به فروش می‌رسد.

لپ تاپ ایسوس VivoBook X515EA-EJ2833

این لپ تاپ دارای نمایشگری از نوع IPS LCD با رزولوشن Full HD و اندازه ۱۵.۶ اینچ با پوشش مات است که با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز برای گیمینگ مناسب نیست اما می‌تواند جوابگوی نیازهای مالتی مدیا باشد. کارت گرافیک یکپارچه اینتل UHD Graphics نیز توان پردازش گرافیکی لازم برای انجام کارهای روزمره و حتی بعضی از کارهای گرافیکی سبک را تأمین می‌کند. گذشته از این، ۱۲ گیگابایت رم DDR4 نه تنها برای انجام کارهای روزمره، بلکه برای مالتی تسکینگ سبک نیز کافی است.

این لپ تاپ ایسوس یک کیلو و ۸۰۰ گرمی دارای باتری ۳۷ ساعتی ۲ سلولی است که ظرفیت خیلی زیادی ندارد. از دیگر مشخصات لپ تاپ Asus VivoBook X515EA-EJ2833 می‌توان به داشتن وای-فای، بلوتوث، پورت LAN، وای-فای، چندین پورت USB-C و USB-A، جک هدفون، پورت HDMI، اسپیکرهای داخلی SonicMaster و تاچ پد چند-لمسی اشاره کرد.

۴- لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315-58-320P i3 1115G4

برند ایسر نیز یکی دیگر از برندهای تولید کننده لپ تاپ‌های اقتصادی است که لپ تاپ‌هایی با قیمت بالاتر در مقایسه به لنوو تولید می‌کند. ایسر به تولید لپ تاپ‌هایی با ارزش خرید بالا معروف است. این لپ تاپ‌ها برای کاربردهای روزمره و مالتی مدیا حرف ندارند.

در این راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون، از برند ایسر، لپ تاپ Aspire 3 A315-58-320P i3 1115G4 را به شما معرفی می‌کنیم که دارای پردازنده اینتل Core i3، ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی HDD است و در آبان ۱۴۰۲ می‌توانید آن را با قیمتی زیر ۱۸ میلیون تومان بخرید.

لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315-58-320P i3 1115G4

این لپ تاپ ۱.۸ کیلوگرمی دارای نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع TFT با پوشش مات، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics، نیازمندی‌های گرافیکی این لپ تاپ را به خوبی تأمین می‌کند اما نداشتن حافظه SSD و تنها ۸ گیگابایت رم به این معنی است که نمی‌توانید از آن به راحتی و به سرعت برای انجام کارهای گرافیکی یا مالتی تسکینگ استفاده کنید. ۵۱۲ گیگابایت حافظه HDD نیز خیلی زیاد نیست و اگر می‌خواهید فایل‌های حجیم زیادی را روی لپ تاپ ذخیره کنید، Acer Aspire 3 A315-58-320P i3 1115G4 برای شما مناسب نیست.

پیشنهاد ما به شما:  کدهای مخفی گوشی

از قابلیت‌های این لپ تاپ ایسر می‌توان به وای-فای، بلوتوث، پورت LAN، پورت HDMI، ۲ عدد پورت USB-A، یک عدد پورت USB-C، جک هدفون و تاچ پد چند-لمسی اشاره کرد. این لپ تاپ درایو نوری ندارد و باتری ۲ سلولی آن تنها یک الی سه ساعت شارژ نگه می‌دارد.

۵- لپ تاپ HP 15-DW1536NIA N4120

حیف است که راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون را بدون نام بردن از برند HP به پایان برسانیم. این برند لپ تاپ‌های اداری بسیار بادوامی می‌سازد که اگرچه مشخصات خیلی بالایی ندارند اما سال‌ها برای شما کار می‌کنند. اگر به دنبال لپ تاپی اقتصادی برای انجام کارهای اداری مثل کار کردن با نرم‌افزارهای آفیس هستید، لپ تاپ HP 15-DW1536NIA N4120 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید بخرید.

این لپ تاپ دارای تراشه سلرون N4120 با ۴ مگابایت رم DDR4 و پردازنده گرافیکی یکپارچه اینتل UHD Graphics است. چنین ترکیبی اگرچه از توان پردازشی بالایی برای گیمینگ، پردازش عکس و ویدئو و دیگر کارهای نرم‌افزاری سنگین برخوردار نیست اما به راحتی می‌تواند کارهای روزمره انجام دهد. البته، خیلی روی مالتی تسکینگ حساب نکنید.

لپ تاپ HP 15-DW1536NIA N4120

لپ تاپ HP 15-DW1536NIA N4120 نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع TFT با رزولوشن Full HD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد که تنها تا ۲۲۰ نیت روشن می‌شود اگرچه تنها ۱.۷ کیلوگرم وزن دارد ولی صرفا برای کار کردن در فضای بسته و مناسب است؛ به ویژه اینکه باتری ۴۱ واتی آن تنها یک الی سه ساعت شارژ نگه می‌دارد.

این لپ تاپ دارای ۲۶۵ گیگابایت حافظه SSD و با اینکه سرعت خوبی برای اجرای سیستم عامل و نرم‌افزارها فراهم می‌آورد اما باید فایل‌های حجیم خود را جای دیگری نگه‌داری کنید.

از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات این لپ تاپ اچ پی می‌توان به بلوتوث، وای-فای، پورت LAN، پورت HDMI، جک ۳.۵ میلی متری، ۲ عدد پورت USB-A، یک عدد پورت USB-C و تاچ پد چند-لمسی اشاره کرد. همچنین، باید بگوییم که می‌توانید در زمان نوشته شدن این مقاله در آبان ۱۴۰۲، این لپ تاپ کاستوم شده را با قیمت زیر ۱۶ میلیون تومان بخرید.

راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون

در بالا بعضی از بهترین لپ تاپ‌هایی را که می‌توانید با قیمت زیر ۲۰ میلیون بخرید، به شما معرفی کردیم. با نگاهی کلی به این لپ تاپ‌ها می‌توانید به انتظاری منطقی از لپ تاپی با این قیمت برسید. در این بخش به شما می‌گوییم که در این محدوده قیمتی، باید در جستجوی چه نوع لپ تاپی با چه مشخصاتی باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون

به برندهایی مثل دل، ام اس آی یا مک فکر نکنید

در قیمت زیر ۲۰ میلیون باید فقط می‌توانید لپ تاپ‌هایی از برندهای اقتصادی مثل لنوو، ایسر، اچ پی، ایسوس و دیگر برندهای مشابه پیدا کنید. پیدا کردن لپ تاپ‌های دل و msi در این محدوده قیمتی سخت است و اصلا به لپ تاپ اپل فکر هم نکنید!

در جستجوی پردازنده قوی‌تر از Core i3 و کارت گرافیک اختصاصی نباشید

متأسفانه با زیر ۲۰ میلیون تومان، پیدا کردن لپ تاپی با پردازنده Core i5 یا بالاتر، کار دشواری است و اگر لپ تاپی با این نوع پردازنده پیدا کنید، احتمالا نقطه ضعف‌های بزرگی دارد. در این بازه قیمتی، بهترین پردازنده گرافیکی که می‌توانید داشته باشید، Intel UHD Graphics است و اصلا نباید به فکر پردازنده اختصاصی باشید. بنابراین، اگر به دنبال لپ تاپی برای گیمینگ، ویرایش عکس و ویدئو و دیگر کارهای نرم‌افزاری نیازمند توان پردازشی بالا هستید، باید پول بیشتری خرج کند.

پیشنهاد ما به شما:  اولترابوک چیست و چه تفاوتی با نوت بوک دارد؟

با کمتر از ۲۰ میلیون می‌توانید ۵۱۲ گیگابایت هارد SSD و ۱۲ گیگابایت رم داشته باشید

همانطور که در قسمت معرفی بهترین لپ تاپ‌‌ها تا ۲۰ میلیون دیدید، می‌توانید در این محدوده قیمتی به دنبال لپ تاپ‌هایی با ۵۱۲ گیگابایت SSD، یکترابایت HDD و ۱۲ گیگابایت رم DDR4 باشید که نه تنها حافظه ذخیره‌سازی کافی برای اکثر کاربران دارند، بلکه می‌توانند سیستم عامل و نرم‌افزارهای شما را با سرعت خوبی اجرا کنند و برای انجام همزمان چندین کار نیز توانا هستند.

به نمایشگر دارای رزولوشن کمتر از Full HD راضی نشوید

با قیمت بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون، خرید لپ تاپ دارای نمایشگر با رزولوشن زیر Full HD اشتباه است. هر چند که در این محدوده قیمتی نمی‌توانید لپ تاپ 4K پیدا کنید اما نباید به لپ تاپ‌های دارای نمایشگرهای خیلی کوچک با رزولوشن زیر Full HD نیز قانع شود و مطمئن باشید که می‌توانید لپ تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD بخرید.

به پورت‌ها، قابلیت‌های ارتباطی و ظرفیت باتری توجه کنید

حالا که می‌خواهید بیش از ۱۵ میلیون تومان برای خرید لپ تاپ هزینه کنید، باید بدانید که در این بازه قیمتی، هر لپ تاپی باید دارای وای-فای، بلوتوث، حداقل یک پورت USB-C، چندین پورت USB-2 و پورت HDMI باشد. همچنین، اکثر لپ تاپ‌ها در این بازه قیمتی دارای باتری با ظرفیت یک الی سه ساعت یا سه الی پنج ساعت هستند و زیر ۲ کیلوگرم وزن دارند.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۲۰ میلیون ۱۴۰۲ کدام است؟

پیشنهاد ما به شما این است که با قیمت زیر ۲۰ میلیون به فکر خرید لپ تاپ گیمینگ نباشید اما در صورتی که اصرار دارید با این قیمت لپ تاپی بخرید که کمی هم با آن گیم کنید، Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL i3 بد نیست.

۲- بهترین لپ تاپ ۲۰ میلیونی در سال ۱۴۰۲ کدام است؟

لپ تاپ لنوو V15 G3 i3 1215U از بهترین لپ تاپ‌های ۲۰ میلیونی در سال ۱۴۰۲ است.

۳- بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون hp کدام است؟

از بهترین لپ تاپ‌های hp تا ۲۰ میلیون می‌توان به لپ تاپ کاستوم شده HP 15-DW1536NIA N4120 اشاره کرد که زیر ۱۶ میلیون قیمت دارد و از ارزندگی بالایی برخوردار است.

جمع‌بندی

در این مقاله، بهترین لپ تاپ‌ها تا قیمت ۲۰ میلیون را به شما معرفی کردیم. همانطور که دیدید، این لپ تاپ‌ها از برندهای اقتصادی لنوو، ایسوس، ایسر و اچ پی بودند. در صورتی که لپ تاپی برای انجام کارهای روزمره می‌خواهید و خیلی روی سرعت و کارایی لپ تاپ حساس نیستید، با زیر ۱۵ میلیون نیز می‌توانید لپ تاپ‌های خوبی بخرید که تا ۳ سال برای شما کار کنند اما اگر به دنبال لپ تاپ خوبی برای انجام کارهای معمولی و کمی مالتی مدیا هستید که از سرعت و دوام خوبی برخوردار باشد، باید تا حدود ۲۰ میلیون هزینه کنید.

در این راهنمای خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون دیدید که در این بازه قیمتی نباید به فکر پردازنده قوی‌تر از Core i3 و کارت گرافیک اختصاصی باشید اما ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت SSD و نمایشگر Full HD، انتظاراتی کاملا منطقی هستند.

منبع:
pcworld.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا