آموزش

معرفی ۷ اپلیکیشن کنترل تلویزیون

از کدام اپلیکیشن به جای کنترل تلویزیون استفاده کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی وقت‌ها وقت زیادی صرف پیدا کردن کنترل تلویزیون می‌کنید و پس از کلی جستجو نهایتا متوجه می‌شوید که درست جلوی چشم شما بوده است. گاهی اوقات نیز آن را داخل یخچال یا کابینت پیدا می‌کنید. نگران نباشید! گم کردن کنترل تلویزیون برای همه اتفاق می‌افتد و مشکل اینجا است که برخلاف گوشی، نمی‌توانید با آن تماس بگیرید تا پیدایش کنید! خوشبختانه بسیاری از تلویزیون‌های امروزی دارای قابلیت اتصال به گوشی های موبایل هستند و با یک اپلیکیشن کنترل تلویزیون می‌توانید خیلی راحت و بدون نیاز به دستگاه کنترل، هر کاری که می‌خواهید، مثل روشن یا خاموش کردن، عوض کردن کانال، کم و زیاد کردن صدا و … را به راحتی با گوشی خود انجام دهید.

چرا به اپلیکیشن کنترل تلویزیون نیاز داریم؟

اپلیکیشن کنترل تلویزیون

به لطف توسعه اپلیکیشن‌ها، گوشی‌های موبایل امروزی به جعبه ابزاری کامل تبدیل شده‌اند و می‌توانند کارهایی بسیار فراتر از تماس‌های تلفنی، پیامک دادن، وب گردی، عکاسی و پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند؛ شما می‌توانید با گوشی موبایل خود میزان روشنایی و سر و صدای محیط را برحسب واحدهای دقیق علمی بسنجید، مسافت و سرعت دویدن روزانه خود را اندازه‌گیری و تحلیل کنید، یک برنامه منظم همراه با نوتیفیکیشن برای آبیاری و کوددهی گیاهان خود داشته باشید، فیلترینگ اینترنت را دور بزنید، عکس‌ها و ویدئوها را ادیت کنید و حتی لوازم خانگی خود مثل سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های سرمایشی-گرمایشی، تلویزیون و … را تحت کنترل داشته باشید.

یکی از کاربردهای بسیار رایج گوشی‌های هوشمند برای کنترل کردن لوازم خانگی، استفاده از آن‌ها به عنوان کنترل تلویزیون است. امروزه، تقریبا تمامی شرکت‌های تلویزیون‌سازی، اپلیکیشن کنترل تلویزیون را برای کنترل محصولات خودشان با گوشی‌های هوشمند منتشر می‌کنند.

اما چرا به این اپلیکیشن‌ها نیاز داریم؟ بیاید قبول کنیم که همه ما همیشه و هر لحظه گوشی خود را همراهمان داریم و نمی‌توانیم بیشتر از چند دقیقه از آن جدا شویم! حالا که می‌توانیم با گوشی که تقریبا به عضوی از بدن ما تبدیل شده، با تلویزیون کار کنیم چه نیازی به یک دستگاه اضافه به نام «کنترل تلویزیون» داریم که همیشه آن را گم می‌کنیم و همسرمان می‌تواند آن را به سمتمان پرتاب کند؟!

همچنین، وقتی پس از یک روز کاری خسته‌کننده روی کاناپه لم می‌دهیم و دلمان می‌خواهد کمی تلویزیون نگاه کنیم، کنترل تلویزیون آنقدر از ما دور است که نای رفتن و برداشتن آن را نداریم. گاهی اوقات نیز برنامه مورد علاقه شما به پایان می‌رسد و ناگهان تلویزیون شروع به پخش یکی از آن سخنرانی‌های تهوع‌آور می‌کند اما باز هم کنترل تلویزیون پیش شما نیست که آن را خفه کنید!

پیشنهاد ما به شما:  پیدا کردن کانال در واتس اپ (whatsapp)

گذشته از همه این‌ها، خیلی وقت‌ها کنترل خود تلویزیون خراب می‌شود و اگر نخواهید از یک برنامه کنترل تلویزیون استفاده کنید، باید کلی پول بدهید و یک کنترل جدید بخرید.

معرفی چندین اپلیکیشن برای کنترل همه تلویزیون ها

با اینکه هر تلویزیون اپلیکیشن مخصوص به خودش را دارد اما داشتن یک برنامه برای کنترل کردن برندهای مختلف تلویزیون ایده بدی نیست زیرا می‌توانید با آن چندین تلویزیون مختلف را که ممکن است در محل کار، پذیرایی یا اتاق خواب خود داشته باشید، کنترل کنید. در اینجا چهار تا از این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- Android TV Remote Control

اپلیکیشن Android TV Remote Control

اپلیکیشن Android TV Remote Control محصولی رسمی و رایگان از شرکت گوگل برای کنترل تلویزیون با موبایل اندروید است. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای کنترل هر تلویزیون اندرویدی که به شبکه وای-فای متصل به گوشی اندرویدی شما وصل باشد، استفاده کنید. همچنین، گوگل نسخه iOS این اپلیکیشن را نیز منتشر کرده است.

اگر تلویزیون اندرویدی شما به از طریق یک کابل اترنت به اینترنت متصل است (که برای پخش ویدئویی بهتر توصیه می‌شود) می‌توانید آن را با بلوتوث به گوشی خود وصل و از اپلیکیشن کنترل تلویزیون Android TV Remote Control استفاده کنید.

این اپلیکیشن دارای هر دو نوع کنترل دی پد (D-pad) و تاچ‌پد (touchpad) و در صورتی که تلویزیون اندرویدی شما از جستجوی صوتی پشتیبانی کند، می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی آیکون میکروفون در اپلیکیشن Android TV Remote Control انجام دهید.

این اپلیکیشن از تمامی تلویزیون‌های اندرویدی، صرف‌نظر از برند آن‌ها، پشتیبانی می‌کند.

۲- Universal Remote For RCA

برنامه Universal Remote For RCA

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که علاوه بر تلویزیون بتوانید از آن برای کنترل کردن چندین دستگاه صوتی-تصویری دیگر نیز استفاده کنید، اپلیکیشن کنترل تلویزیون Universal Remote For RCA آن چیزی است که در جستجویش هستید. شما می‌توانید از این اپلیکیشن نه تنها برای کنترل از راه دور تلویزیون با گوشی، بلکه برای کنترل DVD پلیر، بلوری پلیر و چندین دستگاه صوتی-تصویری دیگر استفاده کنید.

بد نیست بدانید که فرایند تنظیم و راه‌اندازی Universal Remote For RCA می‌تواند زمان‌بر باشد و باید چندین نوع RCA TV را امتحان کنید تا ببینید کدامیک با تلویزیون شما همخوانی دارد.

این اپلیکیشن به صورت رایگان و فقط برای دستگاه‌های اندرویدی در پلی استور گوگل موجود است.

۳- Universal Remote TV Smart

 

Universal Remote Tاپلیکیشن کنترل تلویزیون Universal Remote TV SmartV Smart اپلیکیشن کنترل تلویزیون برای آیفون است که شما می‌توانید از آن برای کنترل کردن برندهای مختلف تلویزیون مثل سامسونگ، ال جی، سونی، فیلیپس، پاناسونیک و هیتاچی استفاده کنید.

تنظیم‌کردن و راه‌اندازی این اپلیکیشن بسیار راحت است؛ در صورتی که تلویزیون شما به همان شبکه وای-فای متصل باشد که گوشی شما به آن وصل است، Universal Remote TV Smart به صورت خودکار به آن وصل می‌شود.

این اپلیکیشن به صورت رایگان در اپ استور اپل موجود است و نسخه اندرویدی از آن وجود ندارد. می‌توان Universal Remote TV Smart را بهترین برنامه کنترل تلویزیون با گوشی موبایل آیفون دانست.

۴- Lean Remote

اپلیکیشن Lean Remote

اپلیکیشن Lean Remote یکی از رایج‌ترین برنامه‌ها برای کنترل تلویزیون با موبایل اندروید است. شما می‌توانید از این برنامه نه تنها برای کنترل کردن تلویزیون، بلکه برای کنترل کردن تی وی باکس‌های اندرویدی، روکو باکس‌ها، اسپلیت‌ها، سوندبارها، DVD پلیرها و دیگر گجت‌‌های هوشمند موجود در منزل خود استفاده کنید. جالب است بدانید که Lean Remote هم از وای-فای و هم از IR پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش کامل ویروس کشی گوشی

برای مشاهده آخرین قیمت گوشی موبایل شیائومی کلیک کنید.

راهنمای برنامه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

همانطور که گفتیم، تقریبا همه برندهای سازنده تلویزیون دارای اپلیکیشن‌های خاص خودشان برای استفاده از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون هستند. در اینجا می‌خواهیم اپلیکیشن‌های بعضی از محبوب‌ترین برندهای تلویزیون را به شما معرفی کنیم. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

۱- اپلیکیشن کنترل تلویزیون ال جی

اپلیکیشن ریموت ال جی

برای کنترل کردن تلویزیون ال جی هوشمند خود ابتدا باید به پلی استور گوگل یا اپ استور اپل مراجعه و اپلیکیشن LG TV Plus را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید. پس از باز کردن اپلیکیشن، نوع تلویزیون خود را انتخاب و تلویزیون را روشن کنید. در مرحله بعدی، گزینه Device Scan را در اپلیکیشن انتخاب کنید تا به صورت خودکار تلویزیون شما را پیدا کند. پس از اینکه اپلیکیشن دستگاه را پیدا کرد توانستید نام آن را در گوشی خود ببینید، روی گزینه Listing ضربه بزنید و مطابق مراحل پیش بروید تا گوشی به تلویزیون متصل شود.

پس از متصل شدن برنامه LG TV Plus به تلویزیون ال جی شما، امکان کم و زیاد کردن صدای تلویزیون و تنظیمات کانال با گوشی وجود دارد. همچنین، شما می‌توانید یک گزینه Smart home را در این اپلیکیشن ببینید، به یک صفحه کلید عددی دسترسی داشته باشید، لیست کانال‌ها را مشاهده کنید و کنترل‌های ۳D۴ و ورودی (input) داشته باشید.

از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن کنترل تلویزیون ال جی می‌توان به استفاده از مکان نما و نوار اسکرول، امکان ورود به حالت گیم پد و بازی کردن با تلویزیون اشاره کرد. ویژگی جالب برنامه LG TV Plus امکان تماشای محتوای در حال پخش در تلویزیون روی گوشی است.

۲- اپلیکیشن کنترل تلویزیون سامسونگ

اپلیکیشن ریموت سامسونگ

برای کنترل کردن تلویزیون سامسونگ خود با گوشی به اپلیکیشن SmartThings نیاز دارید که می‌توانید آن را از پلی استور گوگل یا اپ استور اپل دانلود و نصب کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به سرعت و به راحتی، نه تنها به تلویزیون سامسونگ هوشمند خود، بلکه به دیگر لوازم خانگی هوشمند سامسونگ متصل شوید. اپلیکیشن SmartThings سامسونگ امکان دستگاه‌های هوشمند با استفاده از همیارهای صوتی مثل الکسا و گوگل اسیستنت را فراهم می‌آورد.

برای استفاده متصل کردن گوشی خود به تلویزیون هوشمند سامسونگ با این اپلیکیشن به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- اپلیکیشن SmartThings را از پلی استور گوگل یا اپ استور اپل نصب کنید.
۲- تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را روشن و اپلیکیشن SmartThings را باز کنید.
۳- در اپلیکیشن روی سربرگ Device و سپس، آیکون خانه (Home) ضربه بزنید. سپس، لوکیشنی را که می‌خواهید تلویزیون خود را به آن اضافه کنید، انتخاب کنید. روی گزینه Add (آیکون +) و سپس روی گزینه Add Device ضربه بزنید.
۴- زیر سربرگ By device type روی گزینه TV ضربه و سپس، Samsung ضربه بزنید.
۵- دوباره روی گزینه TV و سپس روی گزینه Start ضربه بزنید. یک موقعیت را در اتاق انتخاب کنید و سپس، روی گزینه Next ضربه بزنید.
۶- دستگاه تلویزیون خود را از لیست دستگاه‌ها انتخاب کنید.
۷- این مرحله به مدل تلویزیون سامسونگ شما بستگی دارد:
برای مدل‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲: از ریموت برای انتخاب گزینه OK در صفحه تلویزیون استفاده کنید.
برای مدل‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹: پین نمایش داده شده در صفحه تلویزیون را در گوشی وارد کنید و سپس روی گزینه Done ضربه بزنید.
برای مدل‌های ۲۰۱۶: از دکمه‌های روی تلویزیون یا ریموت برای انتخاب گزینه Allow استفاده کنید.
۸- پس از اضافه شدن تلویزیون، از اپلیکیشن SmartThings در گوشی خود برای تغییر نام آن استفاده کنید و روی گزینه Done ضربه بزنید.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش دانلود از یوتیوب در سیستم عامل‌ها مختلف

برای مشاهده آخرین قیمت گوشی موبایل سامسونگ کلیک کنید.

۳- اپلیکیشن کنترل تلویزیون سونی

اپلیکیشن ریموت سونی

برای کنترل کردن تلویزیون سونی هوشمند خود می‌توانید از اپلیکیشن Video & TV SideView: Remote استفاده کنید. این اپلیکیشن می‌تواند گوشی یا تبلت شما را به کنترل تلویزیون تبدیل کند. همچنین، می‌توانید از Video & TV SideView: Remote برای تماشای محتواهای ویدئویی موجود در گوشی خود با تلویزیون سونی استفاده کنید.

این اپلیکیشن فقط زمانی کار می‌کند که هم موبایل و هم تلویزیون سونی شما به شبکه وای-فای یکسانی متصل باشند.

سوالات پرتکرار

۱- اپلیکیشن کنترل تلویزیون ایکس ویژن چه نام دارد و آن را از کجا دانلود کنیم؟

ایکس ویژن اپلیکیشن مخصوص خود را برای تبدیل گوشی که کنترل تلویزیون ایکس ویژن ندارد.

۲- روش وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون چیست؟

برای تبدیل وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- گوشی و تلویزیون را به شبکه وای-فای یکسانی وصل کنید.
۲- در تنظیمات تلویزیون یکی از گزینه‌های Casting، Smart Mirroring یا Wireless display را روشن کنید.
۳- در گوشی شیائومی خود به بخش تنظیمات بروید، گزینه Connection & sharing را انتخاب کنید و پس از انتخاب گزینه Cast، آن را در حالت روشن قرار دهید. با این کار، گوشی شما دستگاه‌های مجاور را جستجو می‌کند.
۴- پس از اینکه گوشی شیائومی تلویزیون را پیدا کرد، آن را انتخاب کنید. حالا می‌توانید محتواهای ویدئویی گوشی شیائومی خود را با تلویزیون ببینید.

۳- چرا اپلیکیشن کنترل تلویزیون نمی‌تواند تلویزیون من را پیدا کند؟

این موضوع می‌تواند چندین دلیل داشته باشد که اصلی‌ترین آن‌ها، وصل نبودن تلویزیون و گوشی به شبکه وای-فای یکسان یا پشتیبانی نکردن اپلیکیشن از مدل و برند تلویزیون شما است.

جمع‌بندی

آیا می‌دانستید که می‌توانید از گوشی خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید؟ اپلیکیشن‌های متعددی برای کنترل تلویزیون‌های هوشمند با گوشی‌های اندرویدی و آیفون وجود دارند و که بعضی از آن‌ها از برندهای مختلف تلویزیون پشتیبانی می‌کنند اما بعضی دیگر فقط برای کنترل کردن برند خاصی از تلویزیون طراحی شده‌اند و معمولا، برند سازنده تلویزیون آن‌ها را توسعه می‌دهد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در استفاده از اپلیکیشن‌های کنترل تلویزیون بدانید این است که هم تلویزیون و هم گوشی شما باید به شبکه وای-فای یکسانی متصل باشند. به شما توصیه می‌کنیم که به ویژه در شرایط کنونی کشور، برای دانلود اپلیکیشن کنترل تلویزیون فقط پلی استور گوگل و اپ استور اپل مراجعه کنید و هیچ اپلیکیشنی را از منابع دیگر، روی گوشی خود نصب نکنید.

منابع:
۱- makeuseof.com
۲- lg.com

1/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. دوستان،چنین برنامه ای که گوشی شما رو تبدیل به کنترل کنه اصلا وجود نداره،اولا باید تلویزیون شما اسمارت( اینترنتی )باشه،و گوشی و تلویزیون شما هر دو متصل به یک مودم وای فای باشه،دوما” دارای مادون قرمز باشه،من تابحال بیش از ۵۰ تا برنامه در این زمینه دان کردم که هیچکدومش کار نمیکرد،گول کامنتهای سازندگان این برنامه هارو نخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا