آموزشترفندها

آموزش دانلود از یوتیوب در سیستم عامل‌ها مختلف

چگونه انلاین از یوتیوب دانلود کنیم؟

سخنی کوتاه در مورد یوتیوب

پس از گوگل، یوتیوب یکی از پلتفرم‌ها بسیار محبوب در میان کاربران فضای مجازی است که در سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را شروع کرده و امروزه در سراسر دنیا طرفداران بی‌شماری دارد. در واقع، یوتیوب را می‌توان یک دانشکده آنلاین و مجازی همه منظوره دانست. در بستر یوتیوب، ویدیوها و کلیپ‌ها گوناگون به روز، اشتراک‌گذاری می‌شود و شما در حال جستجو هر محتوایی که باشید، لیست بسیار بلندی از موضوع‌ها مرتبط (با همه زبان‌ها زنده دنیا) دریافت خواهید کرد؛ از مباحث طنز و سرگرمی، مد و فشن و آموزشی (در هر زمینه که به فکرتان می‌آید) گرفته تا ویدیوها تخصصی، مسائل روز دنیا، تحلیل و نحوه انجام انواع بازی ها، سفر، حیوانات، تکنولوژی، فیلم، سریال و نقد آن ها، مسائل سیاسی، اخبار مختلف جوامع و فروش انواع کالا و محصولات. این پلتفرم پر بازدید ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد واچ تایم دارد و این عدد، رقم بسیار بالایی است.

اما در این پلتفرم با چالشی روبه رو هستیم؛ اینکه در حالت عادی امکان دانلود از یوتیوب فراهم نیست مگر اینکه از روش‌هایی که وجود دارد، استفاده کنیم. حال این سوال پیش می‌آید که «چگونه می‌توان از یوتیوب ویدیو دانلود کرد؟»

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، لازم می‌دانیم تا این مورد را ذکر کنیم که دانلود از یوتیوب کاری غیر قانونی است و با دانلود ویدئوها، از قوانین این پلتفرم سرپیچی خواهد شد؛ اگرچه تابحال با وجود دانلودها غیرقانونی مشکلی برای کسی پیش نیامده اما به هرحال این موضوع از مقررات یوتیوب است. اینک اگر به این موضوع واقفید و با این حال قصد دارید تا ویدئوهایی را روی سیستم عامل مورد نظر خود بارگیری نمائید با ما همراه باشید تا در این مقاله از فروشگاه فرنا به معرفی روش‌های مختلف دانلود از یوتیوب در سیستم عامل‌ها مختلف بپردازیم.

امروزه ابزارها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها متعددی وجود دارند که می‌توانیم به وسیله آن‌ها ویدیوها مورد نظر خود را دریافت کنیم. استفاده از بعضی از آن‌ها رایگان است و برخی از ابزارها نیز پولی هستند و برای استفاده از آن‌ها باید مبلغی را پرداخت کرد.

روش‌ها دانلود ویدیوها یوتیوب بر روی ویندوز و گوشی هوشمند

روش اول: دانلود ویدئو یوتیوب با تغییر آدرس ویدئو

اولین و راحت‌ترین راهی که قصد معرفی آن را داریم «تغییر دادن لینک ویدئو» است؛ افزودن پسوند و پیشوند.

روش انجام “افزودن پسوند” به این گونه است: در URL یا لینک ویدئو، دقیقا بعد از کلمه یوتیوب (YouTube) بدون ایجاد فاصله دو حرف p به این صورت (pp) وارد کنید (http://www.youtubepp.com/…) و روی صفحه کیبورد خود Enter را فشار دهید. خواهید دید که به صفحه دانلود ویدئو انتقال داده می‌شوید و با انتخاب یکی از کیفیت ها، دستور دانلود را صادر کنید.

برای استفاده از  روش”افزودن پیشوند” لازم است تا به لینک ویدئو، قبل از کلمه یوتیوب (YouTube) بلافاصله دو حرف  vd و یا pwn را تایپ کنید (http://www.vdyoutube.com/…) و یا (http://pwn.www. youtube.com/…). با انجام این کار، به صفحه دانلود ویدئو منتقل خواهید شد.

پیشنهاد ما به شما:  برنامه ریکاوری گوشی؛ معرفی 7 نرم افزار +1 برنامه 2022

روش دوم: دانلود ویدئو یوتیوب با استفاده از سایت ها مختلف

سایت Y2mate

سایت Y2mate

یکی از سایت‌هایی که می‌توان با استفاده از آن ویدیوها یوتیوب را با کیفیت دلخواه دانلود کرد، استفاده از سایت y2mate است. این سایت، از فرمت‌ها متفاوت (Video، mp3 یا audio) پشتیبانی می‌کند و کاربری راحتی دارد. برای دانلود با سایت y2mate کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

۱- نام ویدیو یا لینک آن را در بخش (Search or paste YouTube link here…) وارد کنید.

۲- پس از انتخاب فرمت ویدیو (Video، mp3 یا audio)، روی گزینه start کلیک کنید.

۳- در صفحه باز شده، روی گزینه دانلود کلیک کنید و منتظر به پایان رسیدن دانلود بمانید.

برخی از ویژگی‌ها سایت y2mate پولی است اما با این حال، بیشتر دانلودها خود را با آن می‌توانید انجام دهید.

سایت Ddownr

سایت Ddownr

یکی از روش‌ها دانلود آنلاین و رایگان ویدیوها، استفاده از سایت Ddownr است. با استفاده از این سایت، می‌توانید ویدیوها را با کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن دانلود کنید. روش کار با آن، به این صورت است:

۱- آدرس ویدیویی (URL) را که قصد دانلود آن را دارید کپی کنید.

۲- به سایت Ddownr بروید.

۳- URL یا لینک ویدیو را در نوار مربوطه (Insert URL here!) جایگذاری کنید.

۴- روی گزینه دانلود (Download) کلیک کنید و کیفیت ویدئو را انتخاب نمائید.

۵- پس از اتمام کار، ویدئو در یک فایل زیپ شده روی حافظه دستگاه، ذخیره خواهد شد.

سایت Ddownr ویدیوها دارای حق کپی رایت را دانلود نخواهد کرد.

سایت KeepVid

سایت KeepVid

یکی دیگر از روش‌هایی که قصد معرفی آن را داریم سایت KeepVid است. KeepVid پلتفرمی است که به شما امکان دانلود ویدیو (از یوتیوب، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و بیش از صد سایت داخلی و خارجی) را می‌دهد و پس از آن این قابلیت را دارد تا در هر سایت و مکانی که لازم است، آن را بارگیری نمایید. از این سایت می‌توان به عنوان یک مبدل ویدیو و تدوینگر آنلاین استفاده کرد. کار با آن نیز بسیار راحت است، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

۱- لینک ویدئو را کپی کنید.

۲- آن را در کادر مورد نظر paste کنید.

۳- روی گزینه دانلود کلیک کنید و فرمت آن را انتخاب کنید.

چنانچه برای دانلود ویدئوها از ویندوز استفاده کنید، می‌توانید ویدئوها را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل دانلود کنید.

سایت Savefrom

سایت Savefrom

Savefrom قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سایت رایگان دانلود فیلم و ویدئوها آنلاین است. با افزودن (ss) به لینک ویدئو، دانلود آن به سرعت انجام خواهد شد. همچنین به وسیله این سایت می‌توان صدا ویدئو را به صورت مجزا استخراج کرد. برای دانلود از این سایت نیز، به همان روش‌ها قبلی عمل کنید:

۱- لینک ویدئو را کپی نمایید.

۲- وارد سایت Savefrom شوید و لینک را در محل مورد نظر جاگذاری کنید.

۳- روی گزینه دانلود کلیک کرده و پس از انتخاب فرمت مورد نظر، منتظر به پایان رسیدن بارگیری بمانید.

سایت ssyoutube

سایت ssyoutube

آخرین سایتی که در این مقاله از آن نام می‌بریم ویجت (ssyoutube) نام دارد. روش کار با این سایت نیز، همانند سایت‌ها دیگر راحت است و به سادگی می‌توانید ویدئو مورد نظر را با آن دانلود کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ویدئو مورد نظر را بیابید و لینک آن را کپی کنید.

۲- در کادر مورد نظر سایت ssyoutube.com آن را paste کنید.

۳- با انتخاب فرمت و حجم دلخواه، دانلود را آغاز کنید.

روش سوم: دانلود ویدئو یوتیوب با استفاده از ربات‌ها تلگرامی

این روش یکی از روش‌های مرسوم و راحت است که هم روی تلفن‌های همراه و هم ویندوز در دسترس قرار دارد. از مزایا این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشنهاد ما به شما:  آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

امکان دانلود ویدیو در کیفیت‌های مختلف

بدون نیاز به نصب نرم‌افزار و اپلیکیشنی خاص

دارای قابلیت ذخیره‌سازی ویدئو به صورت فایل

امکان به اشتراک‌گذاری فایل دانلودی با دوستان

برای استفاده از این روش کافی است نام یکی از آن‌ها را به همراه (@) در بخش جستجو تایپ کرده و پس از مشاهده ربات، روی آن کلیک کنید و به آن بپیوندید. روی گزینه start کلیک کرده و آدرس ویدئو مورد نظر (لینک) را که کپی کرده‌اید داخل کادر مورد نظر الصاق کنید. پس از قبول درخواست، نوع فرمت فایل (ویدئو، صوتی و…) و کیفیت آن را انتخاب کنید. به این ترتیب فرآیند دانلود آغاز شده و پس از اتمام کار آن را ذخیره کنید.

در این جا شش ربات تلگرام دانلود از یوتیوب را معرفی می‌کنیم:

@Utubebot

@uVidBot

@youtubednbot

@remoteyoutubedl_bot

@VideoDownloadBot

@ytbdownbot

روش چهارم: دانلود ویدئو یوتیوب با استفاده از نرم افزارها مختلف

روش دیگری که می‌توانید به کمک آن ویدئوها یوتیوب را دانلود کنید استفاده از نرم افزارها دانلود از یوتیوب است. بکارگیری نرم افزارها گزینه‌ها بیشتری پیش روتان قرار می‌دهد و امکان کنترل و مدیریت بیشتری در اختیار می‌گذارد. انجام این روش نیز مانند روش‌ها دیگر ساده و به راحتی امکان‌پذیر است. در این مقاله به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

نرم افزار 4K Video Downloader

یکی از بهترین نرم افزارهای رایگانی که در ابتدا از آن نام می‌بریم 4K Video Downloader است. نحوه دانلود از یوتیوب با نرم‌افزار 4K Video Downloader بسیار ساده است. برای این منظور کافی است تا پس از نصب برنامه، لینک مورد نظر خود را کپی نموده و و در بخش فوقانی برنامه آن را جایگذاری کنید. پس از آن، با انتخاب کیفیت ویدئو و تعیین محل دانلود، دستور بارگیری را صادر کنید. در نهایت روی فایل دریافت شده راست کلیک کنید و گزینه show in folder را فشار دهید.

استفاده از این نرم‌افزار مزایا زیادی دارد، از جمله؛

تشخیص بدافزارها، لینک‌ها مشکل دار و مشکوک از طریق اسکن آن‌ها

امکان تبدیل ویدئوها به فایل صوتی

امکان دانلود ویدئوها ۳۶۰ درجه و سه بعدی

امکان دانلود ویدئوهایی با حجم بسیار بالا با وضوح 8K

قابلیت دانلود تمامی ویدئوها آنلاین (یوتیوب، فیس بوک، Vimeo و اینستاگرام)

امکان دانلود با فرمت‌ها مختلف و حجم پائین

قابلیت دریافت زیرنویس

استفاده از نرم افزار Internet Download Manager

این نرم‌افزار شناخته شده را همه ما می‌شناسیم؛ IDM یا Internet Download Manager. این روش یکی از بهترین روش‌ها دانلود ویدئوها یوتیوب است. با استفاده از افزونه IDM در مرورگر کروم همه ویدئوها با هر فرمتی قابل دانلود هستند.

نرم‌افزار Mp4 Downloader Pro

این برنامه یکی از نرم افزارها رایگان و کاربردی برای دانلود انواع ویدئوها یوتیوب است. روش انجام کار آن به این صورت است که پس از نصب و اجرا برنامه، روی گزینه Paste URL کلیک کرده و آدرس ویدئو را که کپی کرده‌اید داخل آن جایگذاری نمائید. اینک با کلیک روی گزینه start ویدئو دانلود خواهد شد. پس از پایان کار، گزینه Open Folder را بزنید و فایل بارگیری شده را مشاهده کنید.

نرم‌افزار VLC Player

بیشتر ما این نرم‌افزار محبوب و قدیمی را می‌شناسیم، نرم افزاری که برای پخش ویدئو و موسیقی به کار می‌بریم. به وسیله این برنامه به راحتی می‌توانید هم ویدئو موردنظر را دانلود کنید و هم آن را مشاهده کنید. برای این کار لازم است تا مراحل زیر را اجرا کنید:

پیشنهاد ما به شما:  داغ شدن گوشی اندروید + 9 روش جلوگیری از داغ شدن

یک: نرم‌افزار را نصب کنید.

دو: آن را اجرا کرده و روی گزینه Open Media کلیک کنید.

سه: به بخش Open Network Stream بروید و آدرس لینکی که کپی کرده‌اید را انتخاب کنید.

چهار: بر روی گزینه Media Information نوار Location را پیدا کرده و آدرس URL را جایگذاری نموده و روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save As Video را برگزینید.

پنج: در نهایت نام فایل و محل ذخیره‌سازی آن را انتخاب کرده و منتظر اتمام بارگیری بمانید.

روش پنجم: دانلود ویدئو یوتیوب با استفاده از اپلیکیشن‌ها موبایل

اکنون به روش دانلود ویدئوها یوتیوب در گوشی‌ها هوشمند می‌پردازیم. اگرچه برای دانلود ویدئوها در گوشی هوشمند (سیستم عامل اندروید و ios) می‌توان از روش‌ها بالا نیز استفاده کرد اما اگر به صورت اختصاصی بخواهیم این مورد را نیز بررسی کنیم، توجه‌تان را به ادامه مقاله معطوف می‌کنیم که دو اپ متفاوت برای هر کدام معرفی کرده‌ایم:

اپلیکیشن Documents

این اپلیکیشن مختص کاربران برند اپل (گوشی و تبلت اپل) است. کار با این اپ بسیار راحت است و گزینه‌ها زیادی در اختیار شما خواهد گذاشت. برای دانلود ویدئو یوتیوب در سیستم عامل iOS کافیست تا این مراحل را دنبال کنید:

یک: اپلیکیشن Documents را روی دستگاه خود نصب کنید.

دو: یوتیوب را باز کرده و ویدئو را بیابید.

سه: URL یا آدرس ویدئو را کپی کرده و به اپلیکیشن بازگردید.

چهار: پس از رفتن به صفحه اصلی، با لمس قطب نما آبی رنگ، مرورگر داخلی اپ را فعال کنید و این لینک https://keepvid.pro را تایپ کرده و وارد وب سایت شوید.

پنج: حالا در کادر Search or Enter Link آدرس ویدئو را وارد کنید.

شش: روی گزینه Download Now کلیک کرده، کیفیت و فرمت فایل را انتخاب کنید، نام و محل ذخیره فایل را تعیین کرده و با لمس گزینه Done دستور دانلود را بدهید.

اپلیکیشن Videoder

این اپ، مختص کاربران اندرویدی است و گزینه‌ها خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از اپلیکیشن Videoder طبق مراحل زیر پیش بروید:

یک: اپلیکیشن را نصب کنید.

دو: به یوتیوب رفته و روی ویدئو، علامت share را لمس کرده و از فهرست باز شده، اپلیکیشن Videoder را انتخاب کنید.

سه: در صفحه جدید باز شده کیفیت و فرمت دانلود را انتخاب کنید و پس از انتخاب نام فایل و محل ذخیره، دکمه Start Download و پس از آن گزینه Download Now را لمس کرده تا فرآیند دانلود آغاز شود.

جمع‌بندی نهایی

همانطور که در ابتدا مقاله نیز اشاره کردیم، یوتیوب را می‌توان یک دانشکده به روز با دانش تخصصی در هر زمینه و محیطی سرگرم کننده دانست و از این رو در اختیار داشتن ویدئوها و موضوعات آن (در حالت آفلاین) برای بعضی از کاربران، اهمیت ویژه‌ای دارد، هم برای آموزش‌ها شخصی و هم استفاده در صفحات اجتماعی (با رعایت حق کپی رایت).

بر خلاف تصور عموم، بدون داشتن حساب پریمیوم از یوتیوب، دانلود از این پلتفرم محبوب کار دشواری است. اگرچه روش ها دانلود از یوتیوب، زیاد و متعدد است اما ما در این مقاله از وبلاگ فرنا به معرفی بهترین روش‌ها دانلود از یوتیوب و پاسخ به این سوال مهم “چگونه ویدئوها یوتیوب را دانلود کنیم؟“پرداختیم؛ از تغییر لینک ویدئو و بهره بردن از سایت‌ها مختلف گرفته تا استفاده از ربات تلگرامی، نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌ها متفاوت. دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا